» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1236 / 1237
»»

alekskac ::

Utk je izjavil:

Tehnika bo ekstremno zastarela, baterije bodo itak že prej fuč (potrebna bo zamenjava) , ki pa pride več kot tvojih 5000EUR

Baterija ne bo za zamenjat, avto bo pa še zmeraj prišparal enega ali dva jurja letno proti nafti. Kater bedak potem ne bi plačal 5 jurjev zanj?

No, to se strinjam. Sej tud rabljenga dizla ni več za ta denar, tud pri teh so šle cene gor. Vprašanje je, da ne bo tako kot danes pri kakem rabljenem Leafu, ki je danes lahko še vedno 5 jurjev, baterija pa bogvekaka je?

Utk je izjavil:

Če je to cena, da se rešimo rusov in kozejebcev, bomo sigurno ploskali.

Po moje, kdor se bo znašel bo verjetno še vedno poceni polnil ... edino kar je, da bi lahko na mogoče pri kaki registraciji (podaljšanje) vozila vsekali nek pavšal za elektriko, in bo to neka nova dajatev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Utk ::

Baterijo se da dobro stestirat ali je v redu ali ne. In če je dobra, bo dobra še lep čas (na primer 100,000 km), tudi leafova. In če ne bi v temi o električnih avtih že 10 let nabijali istih neumnosti, bi vam lahko povedal kako. Pa zgleda da v resnici to nikogar ne briga.

Po drugi strani lahko rabljenega dizla daš mehaniku in ga cel dan gleda, pa ne boš ziher, da ti čez 2 tedna ne crkne ali turbina ali kaj drugega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Caracas ::

Če bo nov Merc CLA z 85 baterijo res samo 42k (pa makar čist brez opreme, WLTP na bi bil kar 792km)kot pišejo Finance, bo pa to ornk konkurenca T3...

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: alekskac ()

alekskac ::

Turbina je danes 300 eur, menjava ni več tak strošek (me čaka, sem se pozanimal). Mogoče bi bile bolj problematične šobe. Tud common rail dizl ni več tak bavbav, recimo tastari euro4 gotovo ne. Dve tipali na CR, pretlačni povratni ventil, šobe, visokotlačna in nizkotlačna črpalka, EGR, in same šobe

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Caracas ::

Utk ::

alekskac je izjavil:

Turbina je danes 300 eur, menjava ni več tak strošek (me čaka, sem se pozanimal). Mogoče bi bile bolj problematične šobe. Tud common rail dizl ni več tak bavbav, recimo tastari euro4 gotovo ne.

Ja, pa imaš še vztrajnik, sklopko, šobe, svečke, če je avtomatik še menjalnik, dpf, adblue pri novejših, ko prideš do konca greš pa lahk od začetka.

Tam imaš res baterijo, ampak če jo stestiraš, je to to. Nikoli je ne boš menjal. Ker se to enostavno ne splača.

Gambino ::

alekskac je izjavil:

redtech je izjavil:

Vsak je unikaten, pri nas imava povprečne plače in rabljenga dizla za 30k, delamo nekje 60km/dan (super za plug-in).

Čisto iz firbca, bi danes tudi še kupil rablenga dizla za 30K, če dobiš novega ID4 za 28K?



V isti družini so lani kupili novega VW Arteona, letos pa še dodatno novega VW golfa. Oba sta dizla. Pa živijo v bajti in skupaj naredita cca 60k km!

Tako da obstajajo, seveda!

alekskac ::

Vse skup je še vedno bagatela in drži dolgo. Elektro avto ma tud končnike, stabilizatorje, amortizerje, roke, homokinetične zglobe, manšete, hipoidno in zavorno olje. Pri vsakem stroju je vzdrževanje, tu e-avto ni nič cenejši. Kot ti krepne inverter, polnilec ali motorni sklop si enako v riti kot recimo z dizlom, tud če baterija še dobro dela. EV clinic ima kar nekaj za povedat, tudi o Stellantisovih jajcah, ki jih menda sploh ni možno popravljat drugod kot na uradnem servisu. https://evclinic.eu/2024/11/03/which-us...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

fikus_ ::

Utk je izjavil:

Baterijo se da dobro stestirat ali je v redu ali ne. In če je dobra, bo dobra še lep čas (na primer 100,000 km), tudi leafova. In če ne bi v temi o električnih avtih že 10 let nabijali istih neumnosti, bi vam lahko povedal kako. Pa zgleda da v resnici to nikogar ne briga.

Po drugi strani lahko rabljenega dizla daš mehaniku in ga cel dan gleda, pa ne boš ziher, da ti čez 2 tedna ne crkne ali turbina ali kaj drugega.


Kako "se da dobro stestirat ali je v redu ali ne"? Kakšna je procedura, postopek,...?
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

MrStein ::

Utk je izjavil:

Če je to cena, da se rešimo rusov in kozejebcev, bomo sigurno ploskali.

Ne razmišljat, glej bav-bava!
Bav! Bav! BAV! BAV!!!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

alekskac ::

Gambino je izjavil:


V isti družini so lani kupili novega VW Arteona, letos pa še dodatno novega VW golfa. Oba sta dizla. Pa živijo v bajti in skupaj naredita cca 60k km!

Tako da obstajajo, seveda!

Sploh ne dvomim. Zanima me vendar, kaj bi bil predsodek, ali katera smer mišljenja je tu zraven? Mene mika e-avto, kot ideja, tehnologija, napredek, čeprav mi je predrago ... In se sprašujem kaj recimo nekdo (morda premožnejši od mene) ve, jaz pa ne?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Utk ::

fikus_ je izjavil:

Utk je izjavil:

Baterijo se da dobro stestirat ali je v redu ali ne. In če je dobra, bo dobra še lep čas (na primer 100,000 km), tudi leafova. In če ne bi v temi o električnih avtih že 10 let nabijali istih neumnosti, bi vam lahko povedal kako. Pa zgleda da v resnici to nikogar ne briga.

Po drugi strani lahko rabljenega dizla daš mehaniku in ga cel dan gleda, pa ne boš ziher, da ti čez 2 tedna ne crkne ali turbina ali kaj drugega.


Kako "se da dobro stestirat ali je v redu ali ne"? Kakšna je procedura, postopek,...?

V mrazu, pod nulo, najdeš daljši klanec, vsaj nekaj km, in poln gas. Če ne počepne stavim dober denar da je v redu. Če imaš obd2 za 10 evrov še gledaš razliko med moduli, da ne pretirano naraste, pogledaš ostale napake, itd, ampak za neka poceni jajca je že klanec dovolj dober test.

alekskac ::

Mora bit pod nulo? V poletni vročini ne pride do izraza?

Utk ::

Ne, poleti bo vsaka dobro delala (če ni res totalno zanič).

Rabljena električna jajca se kupuje pozimi. In prodaja poleti:)

Utk ::

Ljudje se bojijo padca kapacitete, ampak ta celo pri leafih v resnici ni nek problem, in to se pa res enostavno preveri, samo priklopiš na računalnik, če ti že v meniju ne kaže.
Problem je, če je, čisto drugje. AMZS ima nek test, ampak tudi tist test dvomim da je tako dober kot klanec v mrazu. Je pa vsaj dražji, če že ni tako dober :)

a_borlak ::

alekskac je izjavil:

a_borlak je izjavil:

Če 14 let ni dovolj dolga doba, da se lahko odločiš glede zanesljivosti podatkov, potem ne vem, kaj več bi še rad.

Ja no, za katerega od teh se že lahko (če si misli kakega Leafa). Ni za kupit rabljeno.


Leaf je še najmanj problematičen, vzameš Leafspy, pogledaš SOH in notranjo upornost, pa ti je vse jasno v trenutku. Meni je Leaf bolj no go zaradi samo enega uradnega servisa v Moravčah, da ga bom vozil čez pol Slovenije na servis vsako leto, ne, hvala.

alekskac ::

EV clinic pravi povsem drugače ... Komu zdaj verjet? (oni pravijo da velja za obe generaciji)
Expected major battery failure: 80,000-150,000 km
NEW: EUR18,000-EUR45,000
REPAIR NOT POSSIBLE - PREVENTION NOT POSSIBLE
Replacing a few swollen and overheated cells only extends the lifespan by a few months or 10,000-30,000 km, after which the battery system must be reopened, and the next row of damaged cells replaced.

This vehicle is responsible for forming all diesel-oriented stereotypes against electric vehicles. It embodies the phrase "the whole battery needs to be replaced when it fails." It has one of the worst chemical configurations in its battery system, with Pouch cells that are so problematic and irreparable that it's shameful to even call this vehicle electric.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Utk ::

Meni je Leaf bolj no go zaradi samo enega uradnega servisa v Moravčah, da ga bom vozil čez pol Slovenije na servis vsako leto, ne, hvala.

Vsak nissan servis je uradni tudi za leafa, ker itak menjajo samo kabinski filter. Če je še v garanciji, če ne, je itak vseeno.

alekskac je izjavil:

EV clinic pravi povsem drugače ... Komu zdaj verjet? (oni pravijo da velja za obe generaciji)
Expected major battery failure: 80,000-150,000 km
NEW: EUR18,000-EUR45,000
REPAIR NOT POSSIBLE - PREVENTION NOT POSSIBLE
Replacing a few swollen and overheated cells only extends the lifespan by a few months or 10,000-30,000 km, after which the battery system must be reopened, and the next row of damaged cells replaced.

This vehicle is responsible for forming all diesel-oriented stereotypes against electric vehicles. It embodies the phrase "the whole battery needs to be replaced when it fails." It has one of the worst chemical configurations in its battery system, with Pouch cells that are so problematic and irreparable that it's shameful to even call this vehicle electric.

Ta Vanja je en drama queen. Ja, popravilo ni možno, ker je baterija taka kot je. Prevencija pa je možna - ne voziš se 140 po avtocesti, greš na hitro polnilnico, in se voziš naprej 140. Če rabiš avto za 500 km poti po AC, potem ne kupuj leafa, to je dejstvo. Če imaš pa "normalne" relacije, ni nekega problema in bo zdržala baterija bp 250-300,000 km (ker se ne bo pregrevala), pa še potem ne bo nujno nič kaj dost narobe, samo kapaciteta ji bo počasi res padla.
Poglej si recimo kaj pravi on o toyotinih hibridih. Spoiler alert, približno enako kot o leafu. Pa dokazano ljudje z njimi delajo 400 in 500,000 km z original baterijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

alekskac ::

Utk je izjavil:

Prevencija pa je možna - ne voziš se 140 po avtocesti, greš na hitro polnilnico, in se voziš naprej 140.

To je meni osebno preveč tveganja zato dat 6 jurjev in več za rabljeno (saj ne vemo kaj je blo). Najcenejši na avtonet je 3500, ampak lastnik prizna da ne gre več ko 90km daleč, (pozimi najbrž 60 ali manj?). Takoj naslednji je že 6700, ki ga prodaja avtohiša in ne daje nobenega podatka o stanju baterije ali vsaj dosegu. Naslednji (3.) je že 8300. "Barbara", ki ga prodaja, pravi da je baterija odlična! /:s

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Utk ::



Tu če gledaš na desni strani tiste črtice, napolnjen je na 100%, zraven teh daljših črtic je pa še ena serija kratkih črtic, tam ena manjka, to je SOH, zdravje baterije in te črtice samo padajo, nikoli ne rastejo :) Za ta letnik da samo ena manjka je načeloma zmaga. Tega se bi splačalo še pozimi zapeljat na klanec in če je še tam v redu, je baterija v redu. Izgubila je najbrž tam 15 do 20 %, ampak s tem realno lahko narediš 150 km komot, pozimi pa tudi čez 100. Realno ima najbrž še tam okoli 23 do 24 kwh baterije.
Tist za 6 jurjev ima pa že v štartu manjšo baterijo, 24 ko je bil nov, starejši je, itd, ampak če je baterija kolk tolk v redu, bi najbrž naredil dobrih 100 km poleti, verjetno je pa res že izgubil vsaj tretjino, tako da ima kakih 15 kwh. To priklopiš na računalnik in ti pokaže točno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

a_borlak ::

Uf, ta je tega Leafa praktično božal :D.

alekskac ::

Ah, OK. Sam že tud 8300 hoče met "Barbara" za tega iz slikce. Daš 500 eur zraven, je 2016 Toyota Corolla na CNG plin, pa 40.000 km manj ima. V službi mamo enga na CNG (VW), gre prav fajn.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

kow ::

Koliok Toyota Corolla CNG avtomobilov obstaja?

J.McLane ::

Nobena, kvečjemu na LPG
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Kar se varčevanja tiče, je vsaj bila zanimiva Dacia tovarniški model na plin (in dejansko so imeli modele pod 10k; seveda pred zadnjimi podražitvami). Danes ne vem, koliko je še to aktualno? In teh so zgleda prodali kar nekaj: Dacia LPG - Milijon prodanih vozil na avtoplin (2024).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

redtech ::

Utk je izjavil:

Baterijo se da dobro stestirat ali je v redu ali ne. In če je dobra, bo dobra še lep čas (na primer 100,000 km), tudi leafova. In če ne bi v temi o električnih avtih že 10 let nabijali istih neumnosti, bi vam lahko povedal kako. Pa zgleda da v resnici to nikogar ne briga.

Po drugi strani lahko rabljenega dizla daš mehaniku in ga cel dan gleda, pa ne boš ziher, da ti čez 2 tedna ne crkne ali turbina ali kaj drugega.


Ni čisto tako, jaz sem pošolal VIS in Vanjo, v mirovanju z baterijo vse OK, tako so mi zatrjevali. Jaz sem točno vedel, da pade celica pod obremenitvijo in so potem potrdili. So strokovnjaki samo računajo/popravljajo pa samo tisto, kar se jim bo ekstra splačalo.

Popravljati baterijo ali dizla je velika razlika, baterijo ti popravlja samo 1 v radiju 300km ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: redtech ()

kow ::

Gregor P je izjavil:

Kar se varčevanja tiče, je vsaj bila zanimiva Dacia tovarniški model na plin (in dejansko so imeli modele pod 10k; seveda pred zadnjimi podražitvami). Danes ne vem, koliko je še to aktualno? In teh so zgleda prodali kar nekaj: Dacia LPG - Milijon prodanih vozil na avtoplin (2024).


V 14 letih so jih prodali milijon? Kar je manj kot 100k na leto? Dalec premalo, da bi to bila resna alternativa dizlom (trg rabljenih vozil). Razen, ce imajo tudi ostali proizvajalci milijone prodanih vozil na LPG.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

redtech je izjavil:

Utk je izjavil:

Baterijo se da dobro stestirat ali je v redu ali ne. In če je dobra, bo dobra še lep čas (na primer 100,000 km), tudi leafova. In če ne bi v temi o električnih avtih že 10 let nabijali istih neumnosti, bi vam lahko povedal kako. Pa zgleda da v resnici to nikogar ne briga.

Po drugi strani lahko rabljenega dizla daš mehaniku in ga cel dan gleda, pa ne boš ziher, da ti čez 2 tedna ne crkne ali turbina ali kaj drugega.


Ni čisto tako, jaz sem pošolal VIS in Vanjo, v mirovanju z baterijo vse OK, tako so mi zatrjevali. Jaz sem točno vedel, da pade celica pod obremenitvijo in so potem potrdili.

A sem tu napisal, da se baterijo testira v mirovanju? Potem kasneje sem napisal kako se je testira.

Popravljati baterijo ali dizla je velika razlika, baterijo ti popravlja samo 1 v radiju 300km ...

Baterije se ne popravlja, razen izjemoma. To je v rangu tega, da ti dizel zariba in greš delat generalko. Dokler je problem samo degradacija, se pač vozi z njo ali pa proda avto, če ima premajhen doseg. Če je pa res samo en modul fuč, kar je redko celo pri leafih (če je fuč en, jih je najbrž več), se pa to zamenja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

a_borlak ::

Imaš ljudi v Sloveniji, ki so sami menjavali baterijske sklope na Leafu, to celo brez ustreznega dvigala. No, jaz ne bi :).

Utk ::

Imaš ljudi v Sloveniji, ki so skočili z mosta, to celo brez ustrezne špage. No, jaz ne bi :)

redtech ::

Opel in Dacia sta imela nekaj modelov, nekaj jih je bilo za IT trg, vse ostalo je predelava, ki pa ni najbolj idealna za motor.

@Utk ja nekako tako, EV je tvegan iz tega vidika, da zaradi baterije postane totalka, dizel motor pa dobiš za 1500 EUR.

Glede servisa sem hotel bolj poudariti, da si bolj kot ne prepuščen sam sebi, če nisi tip z zanimanjem, te peljejo žejnega čez vodo.
Ko bo na servisu zaposlena nova generacija serviserjev, bo bolje :)

J.McLane ::

Ne mešat LPG in CNG, prej je en napisal naj kupi Toyoto na CNG, to ne obstaja sploh. Na CNG dobiš morda v Italiji kaj od VAG in Fiat, Toyote sigurno ne.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

alekskac ::

Seveda obstaja. Obstaja miljone avtov na CNG, kamionov in avtobusov. V Italiji semj ih videl prvič, ko sem tam hodil v srednjo šolo, pred več ko 40 leti.
Največ je blo teh

Na tisti črni plastiki na strehi kabine sta ble dve jeklenki metana. Zdaj pa tanovga Fiorinota dobiš že iz fabrke na CNG. Prins drugače dela v redu CNG komplete. Za tisto Toyoto je najbrž predelava na enega od idočih kompletov za CNG. Cel kp CNG avtov, tovornjakov in busov vozi po Ljubljani.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Utk ::

"Bojiš" se električnega avta, kupil bi pa nekaj z bombo na strehi :)

Prins drugače dela v redu CNG komplete. Za tisto Toyoto je najbrž predelava na enega od idočih kompletov za CNG.

In kolk to stane od prinsa? 3 jurje je dovolj? In to bi dal na toyoto, ki ima sicer 10 let garancije? A ne bi raje na nekaj drugega, cenejšega...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

alekskac ::

Pojma nimam koliko stane. Prins ni bil nikol pocen. Tam je v avtu za 8900 že vse gor. Na garancijo ne vpliva. Mi smo dali v službi na 90% službenih bencinarjev LPG, na nove zmontirat, direk iz salona v predelavo. Garancija je obstala. 12 let je že minilo, zaenkrat tud še vsi vozijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Utk ::

Haha, na garancijo ne vpliva...kako zaboga ne vpliva, ne se hecat.
Pa sem imel prinsa. Ok, z garancijo nisem imel problemov, ker ni bil več v garanciji, ampak že da se bi potem dogovorili kdo bo sploh popravil je problem, kaj šele da bi kdo popravljal zastonj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

alekskac ::

Osebne izkušnje z avtoplinom nimam in ne morem kaj več povedat. Lahko povem kaj mamo v službi. Imeli smo težave z enim z plinom, samo to so uredili v podjetju, kjer so montirali plin. Drugače pa vsi še delajo, tudi na plin, sicer noben ni od Prinsa. Nekak sem dobil občutek da je Prins eden bolj cenjenih, vsaj med plinaši. Z garancijami ni bilo problemov, ampak že dolgo ni več noben od avtov v garanciji. OK malo smo zašli, kriv sem jaz, se pardoniram.

Mr.B ::

Dlje ko boste plačevali influencerjem za čustveno stanje,
slabše bo za ukjince in posledično tudi Evropo.
Vseeno je včasih potrebno pogledati stanje na terena.

hojnikb ::

Sj tole ni nemogoče, glede na to da ze zdaj ponujajo 500kW.
#brezpodpisa

J.McLane ::

Kje so pa limiti CCS priključka? Trenutno so max 400-500 kW.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

bm1973 ::

hojnikb je izjavil:

Sj tole ni nemogoče, glede na to da ze zdaj ponujajo 500kW.

To pri 220V napetosti in treh fazah pomeni 750A toka na fazo...

Jaz to ne bi vtikal v nobeno mojo napravo :).

Utk ::

500 kw, pa tudi manj, se polni na 800V in z vodno hlajenimi kabli.

G0zdar ::

Starega dizla pa že zdaj polnim z 6000kW, se pravi 12x hitreje :). Približno 10km dosega na sekundo tankanja.

hojnikb ::

sam precej plačaš za ta privilegij. Pa ne sam z denarjem...

bm1973 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Sj tole ni nemogoče, glede na to da ze zdaj ponujajo 500kW.

To pri 220V napetosti in treh fazah pomeni 750A toka na fazo...

Jaz to ne bi vtikal v nobeno mojo napravo :).

lol kaksna 230V... TO je ~800VDC
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

bm1973 ::

Super 800V DC, to je še hujše...

hojnikb ::

hujš v čem?
#brezpodpisa

mehatronik12 ::

Pa sej je vsem jasno, da je to čisti larifari....

trenutno dosegajo avti peak tam pri 300kw, pa še to samo nekaj modelov, verjetno (0,1% vseh EV-jev).
Pa to ne pomeni da polnijo 10 minut s 300kW ampak res zelo zelo kratek čas ob optimalnih pogojih.

Tako, da govoriti o 1000Kw polnjenju ko še niti blizu 500kw nismo je čisti bullshit

pegasus ::

A niste kitajcev videli par tednov nazaj? 10%-80% v 10min ... peak at 450KW.

Utk ::

Tist, ki bo lahko 3 sekunde polnil z 1 mega, bo verjetno tudi lep čas polnil z 200 kw.

Mr.B ::

mehatronik12 je izjavil:

Pa sej je vsem jasno, da je to čisti larifari....

trenutno dosegajo avti peak tam pri 300kw, pa še to samo nekaj modelov, verjetno (0,1% vseh EV-jev).
Pa to ne pomeni da polnijo 10 minut s 300kW ampak res zelo zelo kratek čas ob optimalnih pogojih.

Tako, da govoriti o 1000Kw polnjenju ko še niti blizu 500kw nismo je čisti bullshit

Sej v članku to piše, da se gre preč od tega BS-a. Neke razlike med polnilci in močmi ni... verjetno baterije kot take ne preživijo teh ciklov znotraj nekih garancijskih pogojev ak življenjske dobe baterije, ki jo da podaja prodajalec.

BYD considers Germany for third plant in Europe
BYD's site in Hungary should launch production in October, while the factory in Turkey should come on line in March 2026. When fully operational, they will have a total production capacity of 500,000 cars per year.
As well as EVs, BYD is also betting on hybrid technology for its European expansion.
According to estimates by S&P Global Mobility, BYD's European sales will more than double this year to 186,000 units, from 83,000 units in 2024, and are expected to further increase to just under 400,000 units by 2029.
Dlje ko boste plačevali influencerjem za čustveno stanje,
slabše bo za ukjince in posledično tudi Evropo.
Vseeno je včasih potrebno pogledati stanje na terena.
««
1236 / 1237
»»