Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

kow ::
@kow Norveška je ekstrem, nekje sem prebral, da naj bi država avto skozi celoten cikel subvencionirala v višini 25-30k ... to si lahko privošči samo še Kuwait in podobni :)
"nekje sem prebral"

Podaj enacbo ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

kow ::
Ce bi ugibal, se tvoja stevilka nanasa na pretekle subvencije. Lani so imeli samo se 50% subvencionirano registracijo, pred leti 100%. Subvencije ves cas zmanjsujejo. Vcasih so tudi imeli 100% oprosceni DDV itd itd. Vsako leto je subvencij manj. Prodaja vseeno narasca, ker je tudi ugodne ponudbe vec, ter boljsa infrastruktura.
Sem nasel tole:
https://elbil.no/english/norwegian-ev-p...
Poglej modri okvircek. Poceni avtomobili (za norveske razmere), so se vedno oprosceni DDV.
Sem nasel tole:
https://elbil.no/english/norwegian-ev-p...
Poglej modri okvircek. Poceni avtomobili (za norveske razmere), so se vedno oprosceni DDV.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

redtech ::
Ja nisem updejtan, da že izenačujejo nazaj
:)
Nazadnje sem bil gor 2007 in so imeli radi te "tovorne" avte, ki zadaj nimajo šipe in so se tako izognili visokim davkom.
https://elbil.no/english/norwegian-ev-p...
:)
Nazadnje sem bil gor 2007 in so imeli radi te "tovorne" avte, ki zadaj nimajo šipe in so se tako izognili visokim davkom.
https://elbil.no/english/norwegian-ev-p...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: redtech ()

kow ::
Dacia je koncno napovedala naslednika Springa, ampak "pravega" - ki ga bodo izdelovali v Evropi. Pravijo, da bo na voljo sredi 2026, kar verjetno pomeni bolj konec 2026. Napovedana cena 18k evrov. Karkoli ze to pomeni :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Blinder ::
če prav razumem, se še ne ve, če bo to stopilo v veljavo?
https://www.connexionfrance.com/news/mo...
and pending review by France's Constitutional Court on February 13
https://www.connexionfrance.com/news/mo...
and pending review by France's Constitutional Court on February 13
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

fikus_ ::
Pač delajo na tem, namesto subvencij za nakup novega EV, bo kazen za nakup in kasneje uporabo novega ICE.
Agenda je ista, forsirati EV, tokrat namesto nagrajevanja, kaznovanje in še denar bodo prišparali oz. celo služili.
Agenda je ista, forsirati EV, tokrat namesto nagrajevanja, kaznovanje in še denar bodo prišparali oz. celo služili.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

DamijanD ::
Novo električno dacio bojo delali v Revozu (dacia twingo) - zanimivo, da se pri nas to bolj splača delati kot v Romuniji.

kow ::
Ker je ista platforma kot twingo. Nima smisla imeti 2 tovarni. Capital efficiency upravici visje stroske dela. Vsaj tako si predstavljam jaz. Prispevale so tudi subvencije slovenske drzave.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

fikus_ ::
Če imam prav info, bo renault delal nekaj novega v Revozu, električni Twingo ali Clio (ne vem), razvoj skupaj s Kitajci (verjetno električni del).
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()

kow ::
Bojda so oz. bodo velik del razvoja naredili na Kitajskem, da. Avto naj bi bil precej lahek in imel nizko porabo. Ampak zaenkrat so to vse stevilke na papirju. Bomo videli sredi 2026.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Mr.B ::
Dlje ko boste plačevali influencerjem za čustveno stanje,
slabše bo za ukjince in posledično tudi Evropo.
Vseeno je včasih potrebno pogledati stanje na terena.
slabše bo za ukjince in posledično tudi Evropo.
Vseeno je včasih potrebno pogledati stanje na terena.

kow ::
Bolj ucinkovit je avto v premagovanju razdalje, bolj mu bo procentualno padel range v mrzlem vremenu. Ironija. Regulatorji se tukaj motijo in sami zavajajo javnost. Ne mores problema skrciti na eno stevilko.
Regulator naj raje uzakoni vecjo transparentnost podatkov oz. bolj natancne specifikacije. Z dovolj natancnimi specifikacijami sploh ne rabis opravljati testnih vozenj, ampak lahko vse poracunas s kalkulatorjem oz. simulatorjem.
Regulator naj raje uzakoni vecjo transparentnost podatkov oz. bolj natancne specifikacije. Z dovolj natancnimi specifikacijami sploh ne rabis opravljati testnih vozenj, ampak lahko vse poracunas s kalkulatorjem oz. simulatorjem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
Kje je omenjeno da je potrebno problem skrciti na eno stevilko? To se bolj bere da ena stevilka ni dovolj, ker ni transparentno omenjeno kateri faktorji vplivajo na to stevilko. Poleg ostalih informacij, ki so ocitno manjkale, kot so garancije itd. V resnici gre ravno za vecjo transparentnost podatkov in nikjer ne pise, da je potrebno skrciti problem - ravno to so narobe poceli proizvajalci.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
Ce bi to resnicno verjeli, bi ukinili razne WLTP in NEDC teste. Ze ugotoviti kateri tip baterijske celice je v avtomobilu je cela znanost.
Trditi da ni transparentno, da na range vplivajo hitrost, temperature, veter, nadmorska visina itd., je idiotsko. Ker ne vem zakaj potem financiram javno solstvo.
Trditi da ni transparentno, da na range vplivajo hitrost, temperature, veter, nadmorska visina itd., je idiotsko. Ker ne vem zakaj potem financiram javno solstvo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
Zakaj ukinili? V nekih okvirjih so cisto OK, niso pa OK ko je potrebno potrosniku predstaviti celo sliko. Zakaj je regulator kriv, da ti proizvajalec nalima neko cifro, ki je bila namenjena regulativi emisij? In zakaj bi zaradi tega zdaj to metriko kar ukinjali? Javno solstvo ti ne bo dalo sposobnosti oceniti range v hladnem vremenu glede na to stevilko. Niti ti ta stevilka ne pove kaksna je garancija okoli baterijskega sklopa. Mogoce imas ti te sposobnosti, pa je tezko razumeti...
Zakaj ene tabele enega Bjorna z YT dajo vec informacij kot spletna stran proizvajalca? Smo se veckrat tu strinjali, da se njega pogleda za neko dobro oceno. Se dobro da ga imamo, ker smo slabo poslusali v soli.
Zakaj ene tabele enega Bjorna z YT dajo vec informacij kot spletna stran proizvajalca? Smo se veckrat tu strinjali, da se njega pogleda za neko dobro oceno. Se dobro da ga imamo, ker smo slabo poslusali v soli.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
Zakaj ene tabele enega Bjorna z YT dajo vec informacij kot spletna stran proizvajalca? Smo se veckrat tu strinjali, da se njega pogleda za neko dobro oceno. Se dobro da ga imamo, ker smo slabo poslusali v soli.
Ja, ampak malo se pretirava s tem. Kater uraden podatek ti je pa povedal kolk nek avto troši na avtocesti, v mestu, v minusu, plusu, itd. Tudi pri ice je razlika lahko x2. Neke stvari bi pač laho pustili neodvisnim testom, ker neke prave resnice tu enostavno ni. Naj se raje ukvarjajo s tem da ga boš imel kje napolnit, potem doseg ne bo spet taka reč.

kow ::
codeMonkey je izjavil:
Zakaj ukinili? V nekih okvirjih so cisto OK, niso pa OK ko je potrebno potrosniku predstaviti celo sliko. Zakaj je regulator kriv, da ti proizvajalec nalima neko cifro, ki je bila namenjena regulativi emisij? In zakaj bi zaradi tega zdaj to metriko kar ukinjali? Javno solstvo ti ne bo dalo sposobnosti oceniti range v hladnem vremenu glede na to stevilko. Niti ti ta stevilka ne pove kaksna je garancija okoli baterijskega sklopa. Mogoce imas ti te sposobnosti, pa je tezko razumeti...
Zakaj ene tabele enega Bjorna z YT dajo vec informacij kot spletna stran proizvajalca? Smo se veckrat tu strinjali, da se njega pogleda za neko dobro oceno. Se dobro da ga imamo, ker smo slabo poslusali v soli.
S to stevilko se drzava vpleta v marketing. Drzava naj regulira, da bodo specifikacije cim bolj transparentne in natancne. Ljudstvo pa se naj odloci ali bo gledalo Bjornove ali Franckove tabelice.
Ampak za birokrate je bolj pomembno cim bolj poneumljati ljudi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

krucymucy ::
Scaramouche3 je izjavil:
Kater avto ima najhitrej polnjenje?
Problem so polnilnice, ne pa avti večinoma.
Sicer pa nekaj na 800V arhitekturi, Lucid je celo 900.
Hitro se polnijo Taycan in pa Audi, ker je ista osnova.
Bolj dostopni pa Hyundai in Kia.

kow ::
Ja, ker folk se bo vozil s Taycani in Lucidi. Ne se smesit. Napredek bo, ko se bo Renault 5 ali Dacia Spring polnil s 150kW. Takrat bo povprecen cas na polnilnici mocno padel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

krucymucy ::

kow ::
Se vecji napredek bo, ko bo krepko manj podhlajenih ali pregretih baterij. Maksimalna hitrost polnenja je najbolj overrated zadeva.

kow ::
Who cares. Sem nekaj dni nazaj poslusal zgodbo o lastniku Enyaq RS, ki je prisel na polnilnico in je potem polnil pod 100kw. Maksimalna moc polnenja je pa 170kw. Software uporabniku razloga za (relativno) pocasno polnenje ni pojasnil.
Verjetno prehladna baterija.
Verjetno prehladna baterija.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

hojnikb ::
Who cares. Sem nekaj dni nazaj poslusal zgodbo o lastniku Enyaq RS, ki je prisel na polnilnico in je potem polnil pod 100kw. Maksimalna moc polnenja je pa 170kw. Software uporabniku razloga za (relativno) pocasno polnenje ni pojasnil.
Verjetno prehladna baterija.
evo to je hitro polnjenje
#brezpodpisa

kow ::
To ni hitro polnenje. To je marketing. Oziroma hitro polnenje v idealnih pogojih. Neverjetno na kako poceni stose padate.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

hojnikb ::
seveda je hitro polnjenje.. to se čas srat nimas it, pa je avto ze basically poln.
#brezpodpisa

kow ::
V resnici je povsem drugace. Prides na polnilnico, pa ze 2 polnita. Potem se vsi skupaj cudijo kaj se dogaja (en polni s 100kw, drug 80kw, tretji 150kw). To je realna izkusnja. Zgoraj pa je solo polnenje v garazi na sodobnem chargerju.
Karikiram. Ampak, upam da razumes poanto.
Najmanj kar bi v letu 2025 pricakoval, da je uporabniku vedno sporoceno ali je limit polnilna postaja ali baterija.
Karikiram. Ampak, upam da razumes poanto.
Najmanj kar bi v letu 2025 pricakoval, da je uporabniku vedno sporoceno ali je limit polnilna postaja ali baterija.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

hojnikb ::
poanta je, da ze obstaja avto, k je ready za bit nafilan v času, k ga porabis za wc al pa gres kupit monster pa skatlo čikov.
Če so pa polnilci prepočasni, pa to ni problem avta...
Če so pa polnilci prepočasni, pa to ni problem avta...
#brezpodpisa

kow ::
Ta avto ne bo polnil tako hitro, ce je baterija mrzla. Ce se bos s smucisca zapeljal v dolino do chargerja, s kaksno hitrostjo bo polnil? V realnosti niso pomembni samo optimalni pogoji, to ti poskusam dopovedati.
Izkusnjo ne ubije polnenje, ki je 2 minuti daljse, ampak ce polnilnica ne dela ali ce avto polni pocasi, pa uporabniku ni jasno kaj je razlog itd.
Izkusnjo ne ubije polnenje, ki je 2 minuti daljse, ampak ce polnilnica ne dela ali ce avto polni pocasi, pa uporabniku ni jasno kaj je razlog itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

hojnikb ::
again, to je problem polnilnic... Seveda niso idealni pogoji vedno. sj tut k gres tdija tankat, se ti lohk zgodi, da bos za to porabu 15min, ne 4.32minute, ker je bil en ali dva avta pred tabo in so na pumpi se vsi odločl kupit srečke in sendvič.
Ampak z 450kW+ peak charginga lahko pa vseen rečemo, da je na strani avtomobila čas polnjenja basically resen problem.
Ampak z 450kW+ peak charginga lahko pa vseen rečemo, da je na strani avtomobila čas polnjenja basically resen problem.
#brezpodpisa

hojnikb ::
Dejansko je 10-80% sub 10 minutah. In to je metrika, ki zanima večino evjasov pr roadtripih.
#brezpodpisa

kow ::
again, to je problem polnilnic...
Ne mores odmahniti z roko "problem polnilnic". Cel ekosistem je vazen, ne posamezen avto. Kaj bos naredil, ko bos prisel s svojim 450+ kw na charger, jaz pa bom pred tabo polnil s R5 in 60kW. Mi bos grozil, da ti prepustim slot?
Saj razumes, da te hitrejse, vsaj zaenkrat, konkretno stane? Bos res vrgel v avto nekaj ekstra tisocakov, potem pa avta v praksi ne bos mogel realno izkoristiti?

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Zakaj ukinili? V nekih okvirjih so cisto OK, niso pa OK ko je potrebno potrosniku predstaviti celo sliko. Zakaj je regulator kriv, da ti proizvajalec nalima neko cifro, ki je bila namenjena regulativi emisij? In zakaj bi zaradi tega zdaj to metriko kar ukinjali? Javno solstvo ti ne bo dalo sposobnosti oceniti range v hladnem vremenu glede na to stevilko. Niti ti ta stevilka ne pove kaksna je garancija okoli baterijskega sklopa. Mogoce imas ti te sposobnosti, pa je tezko razumeti...
Zakaj ene tabele enega Bjorna z YT dajo vec informacij kot spletna stran proizvajalca? Smo se veckrat tu strinjali, da se njega pogleda za neko dobro oceno. Se dobro da ga imamo, ker smo slabo poslusali v soli.
S to stevilko se drzava vpleta v marketing. Drzava naj regulira, da bodo specifikacije cim bolj transparentne in natancne. Ljudstvo pa se naj odloci ali bo gledalo Bjornove ali Franckove tabelice.
Ampak za birokrate je bolj pomembno cim bolj poneumljati ljudi.
Drzavni regulator iz clanka regulira eno zadevo (sciti potrosnika), omenjena stveilka pa je od cisto drugega regulatorja za cisto drug namen (urediti neko metriko za izpuste in porabo na mednarodnem nivoju). Torej tu si falil. Pri tem so bili proizvajalci tisti, ki so to metriko uporabili za marketing, regulator (drzava) s tem ni imel nicesar. Tu si spet falil.

Utk ::
V praksi je praktično vseeno ali polne z 80 ali 120 kw. Bjorn iz tega sicer naredi celo dramo, ampak tudi po njegovih testih se vidi, da je v resnici minimalna razlika. Bolj je važna poraba, da je v mejah normale, in da polni, s kolk pač da, do čim višjih procentov. Če polne z 200 namesto 100, je nekaj razlike, ampak potem smo že še bolj v območju negotovosti. Ker da bo polnilo z 200, si težko ziher.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

codeMonkey ::
BTW: Tesla je v EU umaknila stare Y in "Launch" serijo iz ponudbe. Dodali so standardno ponudbo za novi model.
https://x.com/TheTeslaLife/status/18929...
https://x.com/TheTeslaLife/status/18929...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
codeMonkey je izjavil:
Drzavni regulator iz clanka regulira eno zadevo (sciti potrosnika), omenjena stveilka pa je od cisto drugega regulatorja za cisto drug namen (urediti neko metriko za izpuste in porabo na mednarodnem nivoju). Torej tu si falil. Pri tem so bili proizvajalci tisti, ki so to metriko uporabili za marketing, regulator (drzava) s tem ni imel nicesar. Tu si spet falil.
Ne razumes. Regulator ne bi smel priznavati bedastih testov. Potem jih proizvajalci tud ne bi gameali. V osnovi je sistem popolnoma zgresen.

codeMonkey ::
Ne. Testi so cisto dobri za dolocen namen. To ne pomeni, da pa je nek test zdaj uporaben za vsa podrocja. Oz. da se lahko na njega sklicujes povsod.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
V praksi se potem nanj sklicujes povsod. Zato sem na novem pralnem stroju tudi dobil bedasto nalepko s kolicino elektrike, ki naj bi jo stroj porabil v enem letu. EU kretenizem brez primere.
Kot da bo aparat vedel koliko ljudi je v gospodinjstvu in kaksne pralne programe uporablja potrosnik. Povprecni uporabnik je zame popolnoma nerelevanten.
Drzava bi morala regulirati, da je potrosniku na voljo cim vec podatkov, ne pa interpretirati rezultate.
Kot da bo aparat vedel koliko ljudi je v gospodinjstvu in kaksne pralne programe uporablja potrosnik. Povprecni uporabnik je zame popolnoma nerelevanten.
Drzava bi morala regulirati, da je potrosniku na voljo cim vec podatkov, ne pa interpretirati rezultate.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Gregor P ::
Kaj pomaga potrošnikom gora podatkov, ki jih ne razumejo? Čisto v redu je, da so na voljo tudi neke povprečne vrednosti za povprečno ocenjeno porabo za lažjo orientacijo (poleg vseh ostalih podatkov, ki so bolj koristni naprednejšim uporabnikom).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

codeMonkey ::
Jap. Prevec podatkov nima smisla. Energijski razred ti ne bo konkretno povedal koliko elektrike ti bo stroj porabil, ampak vseeno je fino, da so neki razredi, ki povzamejo tehnicne detajle in omogocajo primerjavo. Ce ima pralni stroj inverter, in to spremeni razred, je to bistveno bolj razumljivo, kot pa navajati tehnicne specifike, ce vecini ni niti jasno kaj inverter je. Podobno bi bilo v osnovi mozno za elektricna vozila, kjer ne mores pricakovati, da bo frizerki jasno kaj ji prinese toplotna crpalka ali hlajena baterija.
Pa tudi tam se spet da nekoliko prirediti stvari. Recimo racunalniski ekrani imajo zdaj usmernike zunaj, in ne prikljapljas vec direktno kabla iz vticnice v njih. Sumim, da je tudi tu kaksna finta, da izgube usmernika, ce ta ni vgrajen, niso zajete v tisto oceno porabe, nisem se pa poglabljal. Me ne bi presenecalo, ce gre res za to.
Pa tudi tam se spet da nekoliko prirediti stvari. Recimo racunalniski ekrani imajo zdaj usmernike zunaj, in ne prikljapljas vec direktno kabla iz vticnice v njih. Sumim, da je tudi tu kaksna finta, da izgube usmernika, ce ta ni vgrajen, niso zajete v tisto oceno porabe, nisem se pa poglabljal. Me ne bi presenecalo, ce gre res za to.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Alexius Heristalski ::
Bojda so oz. bodo velik del razvoja naredili na Kitajskem, da. Avto naj bi bil precej lahek in imel nizko porabo. Ampak zaenkrat so to vse stevilke na papirju. Bomo videli sredi 2026.
Se pravi nič novega. Vse to velja že za trenutni model. ;>
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini