Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
codeMonkey ::
https://www.avtomanija.com/2024/10/1122...
Tole pa je zanimivo postalo zdaj. Novi BMW M5 mora imeti zaradi izpustov hibriden pogon in zdaj tehta dobrih 2400 kg. Malo sicer dvomim, da je to edini razlog, in da je nekaj tudi na tem, da enostavno mora po performansah konkurirati elektricarjem, gre pac za m5, in enostavno potrebuje elektromotor tudi zato. Kakorkoli, bistvo, ki sem ga zelel povedati pa je to, da je Taycan lazji. Torej, ocitno sportno ICE vozilo postaja obcutno tezje, medtem ko se kot BEV dela vse lazje.
Druga stvar, ki pa ni cisto direktno povezana z EV debato, ampak mogoce koga zanima - Porsche je ocitno peljal BMW scat. Ker tam so namrec uspeli narediti velik preskok naprej pri motorju, na precej bolj eleganten nacin:
Tole pa je zanimivo postalo zdaj. Novi BMW M5 mora imeti zaradi izpustov hibriden pogon in zdaj tehta dobrih 2400 kg. Malo sicer dvomim, da je to edini razlog, in da je nekaj tudi na tem, da enostavno mora po performansah konkurirati elektricarjem, gre pac za m5, in enostavno potrebuje elektromotor tudi zato. Kakorkoli, bistvo, ki sem ga zelel povedati pa je to, da je Taycan lazji. Torej, ocitno sportno ICE vozilo postaja obcutno tezje, medtem ko se kot BEV dela vse lazje.
Druga stvar, ki pa ni cisto direktno povezana z EV debato, ampak mogoce koga zanima - Porsche je ocitno peljal BMW scat. Ker tam so namrec uspeli narediti velik preskok naprej pri motorju, na precej bolj eleganten nacin:
Gregor P ::
Ok samo Porsche je čisto druga liga od BMW-jev. Vedno bila. Od Porscheja preprosto pričakuješ nekaj več.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
red_baron ::
Rekordna prodaja EV vozil:
Seveda ni samo Evropa na Svetu....
https://www.finance.si/septembra-po-sve...
Ali tu:
https://forbes.n1info.si/posel/imamo-no...
Prihodnost je jasna....
Seveda ni samo Evropa na Svetu....
https://www.finance.si/septembra-po-sve...
Ali tu:
https://forbes.n1info.si/posel/imamo-no...
Prihodnost je jasna....
tomaz- ::
hehehe, v članku:
Norveška je tržni delež prodanih električnih avtomobilov avgusta povečala na 94 odstotkov in s tem podrla svetovni rekord. Prodali so 10.480 električnih vozil.
Medtem ko je prodaja električnih vozil na Norveškem močna, drugod po Evropi stagnira, kar gre pripisati nezadostno razviti infrastrukturi. Se je pa okrepila prodaja hibridnih vozil.
huda prihodnost, majkemi
Norveška je tržni delež prodanih električnih avtomobilov avgusta povečala na 94 odstotkov in s tem podrla svetovni rekord. Prodali so 10.480 električnih vozil.
Medtem ko je prodaja električnih vozil na Norveškem močna, drugod po Evropi stagnira, kar gre pripisati nezadostno razviti infrastrukturi. Se je pa okrepila prodaja hibridnih vozil.
huda prihodnost, majkemi
fikus_ ::
Norveška je unikum v svetu. Do letos je dajala ogromne subvencije za EV, sedaj menda ne več, še vedno so pa ICE avtomobili zelo obdavčeni.
Tako, da ni primerna za primerjavo, v statistiki je pa anomalija.
Tako, da ni primerna za primerjavo, v statistiki je pa anomalija.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
tomaz- ::
ja, kako da ne, če je pa v linku od red_baron posebej izpostavljena - a hočeš reči, da je to potem zgolj zato, da se NA VELIKOO izpostavi REDOOORDNAAA prodaja? in da lepše zgleda ?
ja , pol pa tako povejte, hehe
ja , pol pa tako povejte, hehe
fikus_ ::
In še to, Norveška svetu prodaja nafto, da se lahko doma gredo zeleno agendo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
fikus_ ::
To boš pa ti napisal.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
kow ::
Jaz sem napisal, da je tvoja teorija o nafti idiotska. Ker Norveska ni edina drzava z visokim delezem prodanih BEV.
Zopet nabijas na pamet svoje ideoloske nesmisle.
Zopet nabijas na pamet svoje ideoloske nesmisle.
Utk ::
Vi kar kupujte naftaše, jaz se z njimi opravil. Če ne zarad drugega, zarad po-prodaje, se pravi nategunskih uradnih servisov. In sigurno ne bom kupil niti električnega, ki bi zahteval servise na 15,000 km ali kaj podobnega. Dovolj je nategovanja.
Če pa kupiš rabljenega, da ne rabiš uradnega servisa, je pa sploh električni bistveno manjši riziko. Ne glede kaj šank buttheadi pravijo.
Če pa kupiš rabljenega, da ne rabiš uradnega servisa, je pa sploh električni bistveno manjši riziko. Ne glede kaj šank buttheadi pravijo.
fikus_ ::
Jaz sem napisal, da je tvoja teorija o nafti idiotska. Ker Norveska ni edina drzava z visokim delezem prodanih BEV.
Zopet nabijas na pamet svoje ideoloske nesmisle.
Spet se vsjajaš tam, kjer nimaš pojma!
Poglej npr tukaj (moram delati domačo nalogo namesto tebe!)
https://ourworldindata.org/electric-car...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Malidelničar ::
Zadnje novice iz Belgije:
Audi ni našel kupca za tovarno v Belgiji, grozi ji zaprtje
https://live.finance.si/audi-ni-nasel-k...
Audi ni našel kupca za tovarno v Belgiji, grozi ji zaprtje
https://live.finance.si/audi-ni-nasel-k...
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.
kow ::
Rekordna prodaja v ZDA (Q3).
Ne pozabimo, da obrestne mere padajo - kar relativno favorizira BEV proti ICE.
Ne pozabimo, da obrestne mere padajo - kar relativno favorizira BEV proti ICE.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
pegasus ::
Če bodo EV fabrike dovolj jamrale, se bo skuhala vojna z Iranom, cene nafte bodo poletele v nebo in EVji se bodo prodajali ko vroče žemljice ...
fikus_ ::
Torej navijaš za vojno, da bi se EV bolje prodajali?!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
fikus_ ::
Bolj je vprašanje, kdo ima interes za to.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Gregor P ::
V bistvu ga imamo celo mi. Vsak tiran manj je plus točka za nas.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
redtech ::
Vi kar kupujte naftaše, jaz se z njimi opravil. Če ne zarad drugega, zarad po-prodaje, se pravi nategunskih uradnih servisov. In sigurno ne bom kupil niti električnega, ki bi zahteval servise na 15,000 km ali kaj podobnega. Dovolj je nategovanja.
Če pa kupiš rabljenega, da ne rabiš uradnega servisa, je pa sploh električni bistveno manjši riziko. Ne glede kaj šank buttheadi pravijo.
Vidim, da še nimaš veliko kilometrov , še želel si boš, da bi naftaša poservisiral namesto EV :)
Rekordna prodaja v ZDA (Q3).
Ne pozabimo, da obrestne mere padajo - kar relativno favorizira BEV proti ICE.
Po tem veš, da gre ekonomiji dobro
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: redtech ()
kow ::
Refresh modela Y ocitno pride v Q1 2025. Na kitajskem bodo kmalu zaceli s testno proizvodnjo. Domnevam, da ne bodo zeleli vplivati na proizvodnjo v Q4, ter bodo nato "zrtvovali" proizvodnjo v Q1 2025.
Utk ::
Vidim, da še nimaš veliko kilometrov ;((, še želel si boš, da bi naftaša poservisiral namesto EV :)
Ne, ne bom.
pegasus ::
Hudo ... Renault obljublja V2G na R5. Evo vam hišno baterijo na kolesih za 25k eur. To bo winner.
kow ::
Se en overrated "stilski" avto. Evropa ocitno lahko tekmuje samo se s stilom, ne pa tehnologijo.
Utk ::
Ja, pa še to na račun 30, 40, 50 let starih modelov, ker tudi novi kitajci so kar kul. Evropske avte bomo očitno kupovali samo še iz nostalgije. Če kdo slučajno pogreša stalne probleme, stroške, itd, bo v teh avtih najbrž užival.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
red_baron ::
R5 zna biti kul, če le ne bodo zaj##, z ceno. Marca meseca sem ga dodobra pregledal v Ženevi. Ni pa prav veliko prostora na zadnjih sedežih.
Če bo cena "prava" zna biti hit....Obljubljajo "dobro" ceno....
Če bo cena "prava" zna biti hit....Obljubljajo "dobro" ceno....
DamijanD ::
Je pa zanimivo, da ima R5 vse V2* opcije, scenic, ki je pa samo dobre pol leta starejši, pa nobene.
Utk ::
Nazadnje je vse samo vprašanje cene, in ta reč poceni ne bo. Tako dobra, da bi množično plačevali visoko ceno zanj, pa tudi ne.
Članek na financah, če ima dostop kdo do celega:
Zakaj premožnejši Kitajci ne kupujejo več mercedesov, beemvejev in porschejev, ampak domače znamke kot je Nio?
Kitajci tudi v luksuznem razredu raje kot nemške kupujejo kitajske avtomobile. Ti so cenejši in imajo bolj dodelano elektroniko in uporabniško izkušnjo.
električni Nio ET7 je za petino cenejši kot mercedes-benz EQS, obenem ponuja naprednejši digitalno opremo in 150 kWh baterijo, ki ponuja, po kitajskem ciklu meritev, tisoč kilometrov dosega med polnjenji.
In vidite, samo petino cenejši. Ne 3x cenejši ali 2x, 20% je all it takes in že kupijo raje kitajca. Je pa res, da je tudi boljši.
Članek na financah, če ima dostop kdo do celega:
Zakaj premožnejši Kitajci ne kupujejo več mercedesov, beemvejev in porschejev, ampak domače znamke kot je Nio?
Kitajci tudi v luksuznem razredu raje kot nemške kupujejo kitajske avtomobile. Ti so cenejši in imajo bolj dodelano elektroniko in uporabniško izkušnjo.
električni Nio ET7 je za petino cenejši kot mercedes-benz EQS, obenem ponuja naprednejši digitalno opremo in 150 kWh baterijo, ki ponuja, po kitajskem ciklu meritev, tisoč kilometrov dosega med polnjenji.
In vidite, samo petino cenejši. Ne 3x cenejši ali 2x, 20% je all it takes in že kupijo raje kitajca. Je pa res, da je tudi boljši.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Pomislite, če bi vi imeli dobro domačno avtomobilsko znamko, kaj bi rajši kupili? Pa tudi sicer je vprašanje, kaj sploh pomeni Mercedes, BMW, Porsche ipd. za preostalo milijardo Kitajcev? Dobro Zahodnjaki in tisti Kitajci, ki so tako ali drugače povezani z Zahodom morda še "cenijo" te znamke prestiža (ker so z nami že desetletja in nas tu tudi dnevno polnijo z reklamami itd.), ampak ostali?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
igorpec ::
Če je primerjava omejena na štromarje, potem zna bit.
Po tednu dni amaterskega opazovanja, torej zgolj vtis, kaj se videva na cestah v Shenzenu - kdor je založen, IMO, vozi (nemškega) turbo bencinarja V6 / V8 (ki so zdaj večinoma mehki hibridi). Od tujih štromarjev opaziš / izstopa edino Tesla. Ne vem če sem sploh opazil kakšnega električnega mercedesa EQ*. Teh tudi tukaj ne vidiš prav veliko.
Po tednu dni amaterskega opazovanja, torej zgolj vtis, kaj se videva na cestah v Shenzenu - kdor je založen, IMO, vozi (nemškega) turbo bencinarja V6 / V8 (ki so zdaj večinoma mehki hibridi). Od tujih štromarjev opaziš / izstopa edino Tesla. Ne vem če sem sploh opazil kakšnega električnega mercedesa EQ*. Teh tudi tukaj ne vidiš prav veliko.
Utk ::
Itak, tu se gre za električne. Pri bencinarjih ne bojo niti poskušali resno.
In zahodne znamke sigurno nekaj pomenijo na Kitajskem. Če bi bil mercedes konkurenčen kitajcu, bi marsikdo kupil mercedesa, vsaj včasih je bilo tako. Več za slabšo stvar pa nihče ni navdušen plačevat.
In zahodne znamke sigurno nekaj pomenijo na Kitajskem. Če bi bil mercedes konkurenčen kitajcu, bi marsikdo kupil mercedesa, vsaj včasih je bilo tako. Več za slabšo stvar pa nihče ni navdušen plačevat.
mikhaair ::
Ampak tudi Kitajci se bodo morali v nekem trenutku začeti obnašati tržno in monetizirat kar imajo. Definitivno luksuznih, starih, aristokratskih itd. zadev nimajo.
Utk ::
Definitivno luksuznih, starih, aristokratskih itd. zadev nimajo.
In? Kolk pa je tega trga, da bi bilo to pomembno? VW ima 600,000 zaposlenih, kolk od teh jih dela na Bentleyih? Težko da več kot kak procent.
codeMonkey ::
Ampak v cem tocno so EQ* slabsi od konkurentov? Vem da imajo za kitajski trg lokalne softverase, da jim kucajo app-e za njihove lokalne storitve - verjetno je to misljeno in tu zaostajajo? Ker drugace Mercedes ponuja ogromno, seveda za ceno, ampak softver je na zahodu vsekakor eden boljsih trenutno. Drugo, tj. oprema, pa tudi, itak.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
40% večja baterija, razne fensi stvari kot so avtomatska vrata, hladilniki, sovoznikov sedež kot ležalnik in podobno, ki meni sicer nič ne pomeni in ima lahko tudi mercedes, ampak kitajci to namontirajo še v kakšen razred nižje, in predvsem brez 20 jurjev doplačila.
mehatronik12 ::
https://www.reuters.com/business/autos-... ... sigh. To se mora nehat.
Kaj se ne vprašaš kakšne subvencije pa so to?
Sam delam v Avstriji in tu so E-avti deležni 3x več subvencij že ob nakupu. ==> za podjetja
- Delavec plačuje pri ICE strošek za privat rabo pri EV pa ne ==> verjetno glavni razlog, zakaj niso vsi službeni avti ICE
- Trošarin tud ni na polnjenje
- cestnina je cenejša za e-avte
- omejitev hitrosti na AC za onesnaževanje ne velja za EV
- in tako dalje....
Podobno stanje je v SLO.
Se ti ne zdi, da bi bil bolj objektiven članek:
Avtomobili na notranje izgorevanje dobijo 10% subvencij na nakupno ceno, E-avti pa 40%.
==> Stremeti moramo da teh 10% gre v E-avte in bodo subvencije še večje
Tak da večjega idiotizma od tega da so ICE bolj subvencionirani še nisem slišal.
Povej mi praktični primer v SLO za podjetje ki kupi avto za 40-60k€ in boš videl kakšna je razlika!
V AT pa je ta še mnogo večja.
V našem podjetju, imamo še vedno nekaj ICE novih. kajti ko je treba iti na daljšo službeno pot in je ura delavca 100€+ moreš biti nor da greš z EV.
MikeRotch ::
Tak da večjega idiotizma od tega da so ICE bolj subvencionirani še nisem slišal.
Seveda so. Razlika je v tem, da pri EV subvencijo dobi končni kupec, pri ICE pa večino v žep pospravijo proizvajalci.
V našem podjetju, imamo še vedno nekaj ICE novih. kajti ko je treba iti na daljšo službeno pot in je ura delavca 100€+ moreš biti nor da greš z EV.
Imaš kak konkreten primer za tole? Kakšne daljše poti so to? Do 500-600km si z EV praktično enako hiter. Več kot to se pa že splača z letalom.
Verjamem, da obstajajo robni primeri, ampak me zanima iz prakse kakšni so.
mehatronik12 ::
Tak da večjega idiotizma od tega da so ICE bolj subvencionirani še nisem slišal.
Seveda so. Razlika je v tem, da pri EV subvencijo dobi končni kupec, pri ICE pa večino v žep pospravijo proizvajalci.
V našem podjetju, imamo še vedno nekaj ICE novih. kajti ko je treba iti na daljšo službeno pot in je ura delavca 100€+ moreš biti nor da greš z EV.
Imaš kak konkreten primer za tole? Kakšne daljše poti so to? Do 500-600km si z EV praktično enako hiter. Več kot to se pa že splača z letalom.
Verjamem, da obstajajo robni primeri, ampak me zanima iz prakse kakšni so.
In ti robni primer so vsako drugo potovanje :D.
Problem je, da tisti ki nimate EV več kot očitno ne veste 400km na papirju ni 400km v resnici!
==>30% se takoj odbije, ker moreš imeti neverjetno srečo, da se ti avto izprazni ravno do 5% kjer se nahaja hitra polnilnica (ki omogoča DKV plačilo).
==> Če greš na daljše poti je večina AC-ja, kjer je poraba pri 140-150km/h zelo visoka in nikakor ne dosežeš porabe na papirju!
Imam konkreten primer izpred enega tedna. ==> Imam kia EV6 gt, ki ima ok doseg in eno od najhitrejsih polnjenj na papirju
Šel sem dosti raje z golfom (diesel) 1 leto star, neboš verjel nisem imel težav :D. Ustavil sem se in ga napolnil, šel na wc naredil 100 sklec in plačal v 10-15 minutah.
In na wc sem šel ko me je tiščalo in ne takrat ko je ena in edina hitra polnilnica v Srbiji na poti:D
Graz ==> Mladenovac in seveda nazaj naslednji dan nazaj.
Zvečer smo se še peljali iz Mladenovaca na večerjo v Beograd in nazaj za urco pa pol....
mehatronik12 ::
Tak da večjega idiotizma od tega da so ICE bolj subvencionirani še nisem slišal.
Seveda so. Razlika je v tem, da pri EV subvencijo dobi končni kupec, pri ICE pa večino v žep pospravijo proizvajalci.
V našem podjetju, imamo še vedno nekaj ICE novih. kajti ko je treba iti na daljšo službeno pot in je ura delavca 100€+ moreš biti nor da greš z EV.
Imaš kak konkreten primer za tole? Kakšne daljše poti so to? Do 500-600km si z EV praktično enako hiter. Več kot to se pa že splača z letalom.
Verjamem, da obstajajo robni primeri, ampak me zanima iz prakse kakšni so.
Očitno nisi bral članka ;).
Ampak me veseli, da se strinjaš z mano!
Da je cel članek bullshit, ker kupec(podjetje ne dobi več subvencij za ICE kot EV)
Ker če bi prebral bi videl, da je točno tako to predstavljeno
Potem pa en EV fanatik to prevede, tako da ustreza njemu:
Vse te cifre so za benzin in Diesel in za vsa vozila (avte, dostavnike, tovornjake!)
On pa v naslov da "dizelski službeni avtomobili"
https://siol.net/avtomoto/novice/dizels...
Zakaj imamo sploh novinarje? Chat GPT, bi podal bolj objektiven prevod, to je dejstvo!
Jebomir ::
^Tale Pavšič ima povsod nasrane članke, več ko 50% kar kliknem je na konc od njega.
Nek poznavalec kao, vse kar dela je pa povzemanje člankov drugih medijev.
Zelo očitno je, da nima tesnejšega stika s samo industrijo.
Nek poznavalec kao, vse kar dela je pa povzemanje člankov drugih medijev.
Zelo očitno je, da nima tesnejšega stika s samo industrijo.
MikeRotch ::
mehatronik12, lepo sem vprašal za primer potovanja, kjer izgubiš ful časa z EV, pa si takoj triggered in razlagaš, kako nimamo pojma :)
Za Graz - Mladenovac mi app kaže, da je treba polniti cca. pol ure. Če polniš enkrat, je to Slavonski Brod za 37 minut, sicer pa narediš 2 krajša postanka. To je pri 110% omejitve in 140kmh po AC.
V praksi je razlika cca. 0 minut, ker redki ljudje vozijo 6+ ur v enem kosu brez pavze. Sploh, če greš službeno, kjer ti pripada vmes pavza za kosilo.
Za Graz - Mladenovac mi app kaže, da je treba polniti cca. pol ure. Če polniš enkrat, je to Slavonski Brod za 37 minut, sicer pa narediš 2 krajša postanka. To je pri 110% omejitve in 140kmh po AC.
V praksi je razlika cca. 0 minut, ker redki ljudje vozijo 6+ ur v enem kosu brez pavze. Sploh, če greš službeno, kjer ti pripada vmes pavza za kosilo.
Gregor P ::
Torej čisto iz prakse 6+ voziš, ko imaš daljšo relacijo (npr. 1200 km) in recimo loviš še dan (še posebej, če poteka bolj izven AC in ne moreš voziti tako "na avtomat"). Recimo, da narediš nekje 500 ali tudi 700 km v kosu (nakar sledi do 30 min odmor). Ne rečem, pa da nimaš morda kakšne 5 minutne razgibalne vaje vmes, čisto iz vidika zbranosti in varnosti. Za službeno pa res ne vem, ker vsaj v mojih primerih, na daljših službenih relacijah potem že potujem z letalom, ali hitrim vlakom; ker pride prav vmes še opraviti kaj na prenosniku ipd. (kakovostno službeno izkoriščen čas).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
MrStein ::
Tak da večjega idiotizma od tega da so ICE bolj subvencionirani še nisem slišal.
Seveda so. Razlika je v tem, da pri EV subvencijo dobi končni kupec, pri ICE pa večino v žep pospravijo proizvajalci.
Dobi kupec? Aja, na papirju pa res.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Utk ::
Pri EV bi treba subvencionirat polnilnice, infrastrukturo, itd. Folk si bo že kupil avte, ampak nekje jih bo moral napolnit.
Pa še to ne nujno ravno subvencionirat s kešom, da se nekaj postavlja samo zato, da se postavlja, ampak bolj vzpodbujat s predpisi. Na primer, če hoče nekdo v bloku polnit avto in ga očitno nima kje, da se njegov prispevek, da mu pripeljejo vtičnico na parking omeji recimo na jurja, ostalo plača Ekosklad. Najbrž bi bilo več efekta za manj denarja.
Vsako novo javno parkirišče, garažna hiša, bi moralo imet nek procent parkirišč s polnilnico.
Pa še to ne nujno ravno subvencionirat s kešom, da se nekaj postavlja samo zato, da se postavlja, ampak bolj vzpodbujat s predpisi. Na primer, če hoče nekdo v bloku polnit avto in ga očitno nima kje, da se njegov prispevek, da mu pripeljejo vtičnico na parking omeji recimo na jurja, ostalo plača Ekosklad. Najbrž bi bilo več efekta za manj denarja.
Vsako novo javno parkirišče, garažna hiša, bi moralo imet nek procent parkirišč s polnilnico.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
bbbbbb2015 ::
Pri EV bi treba subvencionirat polnilnice, infrastrukturo, itd. Folk si bo že kupil avte, ampak nekje jih bo moral napolnit.
Pa še to ne nujno ravno subvencionirat s kešom, da se nekaj postavlja samo zato, da se postavlja, ampak bolj vzpodbujat s predpisi. Na primer, če hoče nekdo v bloku polnit avto in ga očitno nima kje, da se njegov prispevek, da mu pripeljejo vtičnico na parking omeji recimo na jurja, ostalo plača Ekosklad. Najbrž bi bilo več efekta za manj denarja.
Vsako novo javno parkirišče, garažna hiša, bi moralo imet nek procent parkirišč s polnilnico.
Belgijci počnejo točno to.
Efekt je ta, da kadar grem iz Bruslja, grem na prvo pumpo - so jo spremenili v električno (300kW!), druga pumpa - električna, tretja, električna - potem pa grem na obrobje mesta, ter tankam diesel.
mehatronik12 ::
mehatronik12, lepo sem vprašal za primer potovanja, kjer izgubiš ful časa z EV, pa si takoj triggered in razlagaš, kako nimamo pojma :)
Za Graz - Mladenovac mi app kaže, da je treba polniti cca. pol ure. Če polniš enkrat, je to Slavonski Brod za 37 minut, sicer pa narediš 2 krajša postanka. To je pri 110% omejitve in 140kmh po AC.
V praksi je razlika cca. 0 minut, ker redki ljudje vozijo 6+ ur v enem kosu brez pavze. Sploh, če greš službeno, kjer ti pripada vmes pavza za kosilo.
Ne to, da nimaš pojma. Nimaš izkušenj s potovanji in EV-ji ;).==> seveda se da potovati, če vso potovanje podrediš avtu, ampak zakaj bi to delal za službo če ti je cilj brez dodatnega dela in stresa priti čimprej iz A v B
Dal sem ti praktičen primer , ki se mi je zgodil.
- Gre se zato če imaš izbiro (ima podjetja na voljo ICE in EV) se ti preprosti ni s tem za ukvarjat, vzameš golfa pa pičiš kolko ti je stojiš ko ti je itd...
- Torej na wc in jest boš šel na Slavonskem brodu, ker te bo točno tam pritisnilo in ker je na Shellu (tam so hitre polnilnice) ob AC ful dobra in poceni hrana.
- DKV kartica katero ima 90% AT podjetij ne podpira Tesla chargerjev v Srbiji, torej lahko bi polnil na petrolovem 50kw chargerju, to seveda noben ne dela, komu se pa da cakat vec kot eno uro...
- V Hotelu, ki sem bil nimajo opcije polnjenja (kot 99% hotelov v Srbiji), na to si seveda pozabil
- po AC pri 5C ti skoraj noben avto skoraj ne naredi 400km. Razen če voziš 100km/h namesto 140km/h samo pol pa spet zgubis vec kot eno uro, pa cilj naj bi bil čimmanj bit v avtu ne čimveč.
Evo če vneseš v Routeplanunng not, to sem naredil tudi sam:
Je res fajn aplikacija ker lahko filtriras, DKV kartice in se milijon drugih stvari ;)
polnjenje 1h v eno smer! s tem da na cilj prides s 10%! ==> kar te lahko stane tudi tega da ostanes na cesti, ce vozis prehitro , je guzva cez beograd, se prevec grejes, itd...
https://www.goingelectric.de/stromtanks...
Potem prosis recimo nekoga da lahko na schuko vticnici polnis cez noc, se ne napolni itak skoraj nic. in gres naslednji dan s 40% na pot. in polnis verjetno skoraj 2 uri da prides domov.
In spet jes in gres na wc tam ko je polnilnica, da ja nebi izgubil dodatnega casa