Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Mato989 ::
Ja, doseg bi lahko mal bolj natancno sporocali s tem se vsi strinjamo. Ampak to, da zdaj hoces, da bo najcenejsi EV imel dosega 400km pri pogojih, ki si si jih ti zamislil, je pac butasto.
Ne da hočem, jaz pričakujem da bo avtohiša oz prodajalec podal REALEN doseg ki ga avto zmore z polno baterijo v tam 95-97% leta... (torej če bo 10 dni -20 je razumljivo ampak če pa je velika razlika pri 0 stopinj ali 20 pa je to problem enako če je veliak razlika pri povprečni 50 ali povprečni 90... potem je pač trebap rikazovati slabše podatke.
Realno gledano se z majhnimi peglajzni izredno malo ljudi vozi na morje in na Dunaj. Nekateri se ampak zaradi tako majhnega procenta ljudi ne bodo vseh EVjev dimenzionirali tako, da bodo pokrili tudi ta scenarij. To bi blo butasto.
Ne vem, ful folka je v študentskih letih šlo z CLio 2ko na morje... mali peglajzn kot bi ti dejal... ampak hej poln tank je zmogel kar nekaj stotakov več kot poceni leafi...
Če nekdo rabi avto s 150 km dosega, zakaj zaboga bi kupoval EV, ki ima 400?
Utk ne gre se za to kaj RABIŠ, gre se za to kaj dobiš in kako dolgo se ne rabiš ukvarjat z ponovnim polnjenjem... Kaj po tvoje bi torej če se jaz vozim s Ptuja na MB na šiht in je to 46km moral kupit EVja ki ima doseg 46km (ajde 50 zaokroživa ker več ne rabim? Je to tebi smiselno?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Utk ::
Kaj po tvoje bi torej če se jaz vozim s Ptuja na MB na šiht in je to 46km moral kupit EVja ki ima doseg 46km (ajde 50 zaokroživa ker več ne rabim? Je to tebi smiselno?
Za tako pot si bi jaz vzel nekaj s 150 dosega, da ga ne bi rabil polnit vsak dan do polnega, ker je to slabo za baterijo, da imaš nekaj rezerve, če še kam skočiš, in to je to. Za to kupit avto, ki ima 300-400-500 dosega, je butasto.
BigWhale ::
Saj zdaj tudi ko moj deda rabi avto z dosegom 25km ker gre 2x na teden na vikend in nazaj (9km v obe smeri) in 2x na teden v trgovino (1km v obe smeri)vseeno ima FAJN ICEja ki ga ne rabi polnit skor celo leto... a ni to fajn udobje?
Kaj pa naredi s pokvarjenim bencinom, ki stoji skoraj celo leto v avtu? A avto kar sam pelje na kanal in ga spusti pokvarjen bencin ven, pa pol novega not nalije al kako drugace zrihta? In kolk pogosto ima tezave z vziganjem in akumulatorjem?
Mato989 ::
Kaj po tvoje bi torej če se jaz vozim s Ptuja na MB na šiht in je to 46km moral kupit EVja ki ima doseg 46km (ajde 50 zaokroživa ker več ne rabim? Je to tebi smiselno?
Za tako pot si bi jaz vzel nekaj s 150 dosega, da ga ne bi rabil polnit vsak dan do polnega, ker je to slabo za baterijo, da imaš nekaj rezerve, če še kam skočiš, in to je to. Za to kupit avto, ki ima 300-400-500 dosega, je butasto.
Aha, ampak 150 NE RABIŠ po tvoje, ker delaš dnevno 46km... kako zdaj vseeno 3x pa "rabiš" kao?
A ni torej bolje potem dobit 400 ker boš še manj polnil in še manj uničeval baterijo?
Saj zdaj tudi ko moj deda rabi avto z dosegom 25km ker gre 2x na teden na vikend in nazaj (9km v obe smeri) in 2x na teden v trgovino (1km v obe smeri)vseeno ima FAJN ICEja ki ga ne rabi polnit skor celo leto... a ni to fajn udobje?
Kaj pa naredi s pokvarjenim bencinom, ki stoji skoraj celo leto v avtu? A avto kar sam pelje na kanal in ga spusti pokvarjen bencin ven, pa pol novega not nalije al kako drugace zrihta? In kolk pogosto ima tezave z vziganjem in akumulatorjem?
Zaenkrat dela vse... z akumulatorjem je mel 1x težave v zadnjih letih... se je spraznil...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
Utk ::
Aha, ampak 150 NE RABIŠ po tvoje, ker delaš dnevno 46km... kako zdaj vseeno 3x pa "rabiš" kao?
Rabiš toliko kot rabiš, ne pa toliko kot narediš max v letu. Če hočeš ti vsak dan polnit avto na 100% in ga vozit do 1%, izvoli. Imamo demokracijo, vsak ima pravico bit bedast.
A ni torej bolje potem dobit 400 ker boš še manj polnil in še manj uničeval baterijo?
Ne, razlika v degradaciji bo minimalna, in tudi tist z manjšo baterijo bo prej zgnil kot pa bo postala baterija neuporabna. Zato si pa kupiš malo večjo, ne pa 8x večje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Mato989 ::
Aha, ampak 150 NE RABIŠ po tvoje, ker delaš dnevno 46km... kako zdaj vseeno 3x pa "rabiš" kao?
Rabiš toliko kot rabiš, ne pa toliko kot narediš max v letu. Če hočeš ti vsak dan polnit avto na 100% in ga vozit do 1%, izvoli. Imamo demokracijo, vsak ima pravico bit bedast.
A ni torej bolje potem dobit 400 ker boš še manj polnil in še manj uničeval baterijo?
Ne, razlika v degradaciji bo minimalna, in tudi tist z manjšo baterijo bo prej zgnil kot pa bo postala baterija neuporabna. Zato si pa kupiš malo večjo, ne pa 8x večje.
Aha torej 3,x krat večja je "malo" 8x pa je že kao ful... a razlika je samo za malo več kot podvojitev...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
BigWhale ::
Ne da hočem, jaz pričakujem da bo avtohiša oz prodajalec podal REALEN doseg ki ga avto zmore z polno baterijo v tam 95-97% leta... (torej če bo 10 dni -20 je razumljivo ampak če pa je velika razlika pri 0 stopinj ali 20 pa je to problem enako če je veliak razlika pri povprečni 50 ali povprečni 90... potem je pač trebap rikazovati slabše podatke.
Ampak trenutno ti noben proizvajalec ne navaja teh stevilk. Resnicno noben. In poraba bencina/dizla se pozimi poveca za 15% - 30%, tega ti nihce ne pove v trgovini. Zakaj se ne vozis z biciklom, ker ti ICE proizvajalci lazejo?
Ne vem, ful folka je v študentskih letih šlo z CLio 2ko na morje... mali peglajzn kot bi ti dejal... ampak hej poln tank je zmogel kar nekaj stotakov več kot poceni leafi...
Ja in? To se ne pomeni, da je procent taknih ljudi pomemben, kaj sele, da je to smiselna in pametna odlocitev. Lahko gres tudi s trabantom na morje. Zakaj ga ne vozis?
MrStein ::
Da ne boš spet se zlagal, da govorim kako je vsak EV primeren za vse.
Kje sem lagal?
Torej nikjer? Si ti lagal?
Good enough for me...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
J.McLane ::
Ne da hočem, jaz pričakujem da bo avtohiša oz prodajalec podal REALEN doseg ki ga avto zmore z polno baterijo v tam 95-97% leta... (torej če bo 10 dni -20 je razumljivo ampak če pa je velika razlika pri 0 stopinj ali 20 pa je to problem enako če je veliak razlika pri povprečni 50 ali povprečni 90... potem je pač trebap rikazovati slabše podatke.
Bullshit, ti hočeš da proizvajalec navede WORST CASE SCENARIO doseg. Fora je pa tudi to, da proizvajalci tu niso nič krivi, ker oni MORAJO navajati doseg po WLTP standardu, če gredo navajati karkoli drugega je to zavajanje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
2dark ::
Da, gremo na slabše in dražje; namesto na boljše in cenejše. Edino okoljsko za zrak je bolj fajn; za ta del sem dejansko pripravljen plačati več.
Vedno obstaja opcija, kolo, skiro, skuter, vlak, avtobus..
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
2dark ::
Pa bodo še imele 9 let stare Tesle 3 doseg 450 km REALEN (torej povprečna 90km/h in 0 stopinj?)
Telefone, Laptope tudi kupuješ 8-9 let stare?
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Utk ::
Pa bodo še imele 9 let stare Tesle 3 doseg 450 km REALEN (torej povprečna 90km/h in 0 stopinj?)
Če bojo imele, jo boš kupil, če ne, boš kupil novo. In prodal po 9 letih meni, ker ti bo doseg padel na 440 km. Za 30% cene kupim z veseljem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
damirj79 ::
Itak, da če voziš zase, narediš, kot ti odgovarja. Samo tile umetniki so delali test in primerjali avte. Potem so imeli pa eni 100% baterijo, nekdo samo 70%, eni so šli po bližnji, nekdo drug okoli itd... In potem primerjajo čase.
EV ne polniš na poti do 100%, razen če imaš res preveč časa, saj enostavno vzame preveč. Zadnjič sem recimo polnil na Superchargerju V2 (125kW). Šlo je največ do 110kW, a le nekje do 50-55% napolnjene baterije, potem začne hitrost padati. Nad 90% polni lahko tudi samo še z 10-15kW. Kaj to pomeni: Če prideš na polnilnico z recimo 80%, boš za dodanih 20% (kar je recimo nekje 16kWh pri 80KWh bateriji) lahko porabil tudi pol ure ali več (recimo da polni od 80-90 z 30kw in od 90-100 z 15kW). Če pelješ naprej in polniš, ko imaš recimo samo še 20%, boš lahko v te pol ure dodal 55kWh (na hitrejših še več).
Časovno optimalno je, da EV doma (ko ti čas ni tako važen) napolniš do 100%, voziš, dokler ne prideš nekje do 10-20%, dopolniš do recimo 60-70& in voziš dalje, dokler nisi spet na 10-20%. To pomeni recimo pri 80kWh bateriji postanke nekje 10-20 minut (odvisno od hitrosti polnilnice, jaz imam izkušnje bolje z Tesla SC, ki so po evropi kar hitre) in vmes prevoženimi okoli 300km. Časovno je to optimalno, za viznika pa tudi. Na ta način postanke planira tudi recimo Teslina navigacija.
Recimo relacija Ljuubljana-Berlin (1016km):
Start z 100% baterijo. Vožnja 4:05ure (355km) do Weyarna (pred Munchnom), kjer bo 14% baterije. Polnjenje 35 minut, vožnja 3ure (305km) do Munchberga (med Nurnbergom in Leipzigom). PRihod z 18% baterije, polnjenje 7 minut. Vožnja 1:21 ure (139km) do Nempitza. Prihod z 13%, polnjenje 11 minut. Vožnja 2:08ure do Berlina (186km), prihod z 5% (to se potem čez noč v hotelu napolni).
Skupaj torej na 1000km poti 3x postanek v skupnem trajanju 53 minut. Ko smo šli z Škodo Superb, smo morali enkrat tankat in nekaj pojest (recimo dobre pol ure), dvakrat pa smo se ustavili za pretegnit noge. Trajanje poti 11:33 ure.
Strošek poti bi bil doma 11,25eur in na poti 32,25eur, skupaj 43,50eur.
Koliko časa pa ste za to isto pot porabli s superbom?
Tesla ali ekvivalent se napolni od 20 do 80 v 20 minutah. 15 min več kot tankanje. Res tragedija, če se kaj takega zgodi tebi.
Če je hitra polnilnica blizu pri roki ja, kaj pa če ni? Če sem prav videl pri nas v Novi Gorici je najmočnejša 50kW?!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
Mato989 ::
Vidite koliko če jev je pri EVjih
1. Če ima dober doseg
2. Če je napolnjen na 100% ko začnemo primerjat
3. Če je na poti ali blizu hitra polnilnica
4. Če je temperatura primerna pa hitrost tudi ne sme biti 130km/h +
Skratka v nekem idealnem scenariju je EV boljši od ICE, tak scenarij mora načeloma obsegati nekaj točk:
1. Imeti moraš enostavno zunanje hitro vtakljivo polnjenje doma (kar blok skoraj noben nima, hiše pa redke ampak pri hišah je ajde vsaj izvedljivo za par stotakov ali dobrega jurija ali 2 pri blokih pa skoraj ne, razen morebiti če imajo podzemne garaže)
2. Ko greš na pot ne sme biti minus temperatura ker ti doseg drastično upade (veliko več kot ICE) pa tudi divjat ne smeš ker se poraba enormno poviša (pri ICE je to manj problematično ker je doseg itak veliko predimenzioniran kot reče UTK ali kdo že)
3. Ko "tankaš" na teh daljših turah je edino smiselno na hitrih polnilnicah ki so izjemno redke in relativno drage (tam tam z benzom)
4. Imaš doma morebiti SE (bonus)
Torej če imaš prve 3 in še po sreči 4. točko potem je EV kr solidna izbira... ali celo dobra...
1. Če ima dober doseg
2. Če je napolnjen na 100% ko začnemo primerjat
3. Če je na poti ali blizu hitra polnilnica
4. Če je temperatura primerna pa hitrost tudi ne sme biti 130km/h +
Skratka v nekem idealnem scenariju je EV boljši od ICE, tak scenarij mora načeloma obsegati nekaj točk:
1. Imeti moraš enostavno zunanje hitro vtakljivo polnjenje doma (kar blok skoraj noben nima, hiše pa redke ampak pri hišah je ajde vsaj izvedljivo za par stotakov ali dobrega jurija ali 2 pri blokih pa skoraj ne, razen morebiti če imajo podzemne garaže)
2. Ko greš na pot ne sme biti minus temperatura ker ti doseg drastično upade (veliko več kot ICE) pa tudi divjat ne smeš ker se poraba enormno poviša (pri ICE je to manj problematično ker je doseg itak veliko predimenzioniran kot reče UTK ali kdo že)
3. Ko "tankaš" na teh daljših turah je edino smiselno na hitrih polnilnicah ki so izjemno redke in relativno drage (tam tam z benzom)
4. Imaš doma morebiti SE (bonus)
Torej če imaš prve 3 in še po sreči 4. točko potem je EV kr solidna izbira... ali celo dobra...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Utk ::
Če je hitra polnilnica blizu pri roki ja, kaj pa če ni? Če sem prav videl pri nas v Novi Gorici je najmočnejša 50kW?!
Greš na pot in se ustaviš ko je prilika. Ni ga treba _takoj_ it polnit. Do Kozine recimo boš že prišel, tam je hitra. Če nimaš niti do Kozine, boš pa tudi na 50 kw tolk napolnil v 5-10 minutah.
Mato989 ::
Če je hitra polnilnica blizu pri roki ja, kaj pa če ni? Če sem prav videl pri nas v Novi Gorici je najmočnejša 50kW?!
Greš na pot in se ustaviš ko je prilika. Ni ga treba _takoj_ it polnit. Do Kozine recimo boš že prišel, tam je hitra. Če nimaš niti do Kozine, boš pa tudi na 50 kw tolk napolnil v 5-10 minutah.
Kako če si rekel da je glupo se ustavljat kot oni na 80% ko je bilo v Novem Mestu xD
Mater se zapletate.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Utk ::
hiše pa redke ampak pri hišah je ajde vsaj izvedljivo za par stotakov ali dobrega jurija ali 2
Jaz sem ti potegnil vtičnico ven za morda 25 evrov. Malo boljša vtičnica 10, stikalo 8, 3 metre kabla in kila gipsa. Res cel bankrot.
Če je hitra polnilnica blizu pri roki ja, kaj pa če ni? Če sem prav videl pri nas v Novi Gorici je najmočnejša 50kW?!
Greš na pot in se ustaviš ko je prilika. Ni ga treba _takoj_ it polnit. Do Kozine recimo boš že prišel, tam je hitra. Če nimaš niti do Kozine, boš pa tudi na 50 kw tolk napolnil v 5-10 minutah.
Kako če si rekel da je glupo se ustavljat kot oni na 80% ko je bilo v Novem Mestu xD
Mater se zapletate.
Mater si glup. Rekli smo, da če se zjutraj zbudiš, bi šel v Zadar in imaš 20%. Kapišo?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
2dark ::
4. Če je temperatura primerna pa hitrost tudi ne sme biti 130km/h +
ZA EV-ja je sprejemljiva točka nekje 110 km/H, ko se pogovarjamo o ugodni porabi...
Pri 130 km/h pa noben EV nima več ugodne porabe. 24-25 kW/H ni ugodno..
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
deco16 ::
Kako če si rekel da je glupo se ustavljat kot oni na 80% ko je bilo v Novem Mestu xD
Mater se zapletate.
Ne ti ne štekaš kaj ti hočemo povedat, če delaš test naj bo le ta enak, drugače pač hočeš širit neresnice, kar s tem člankom so tudi naredili.
Nikjer ni noben reku da je problem štartat z 70% ali pa 50% ali pa tudi manj, samo boš pol dopolnil na nižjih procentih ali pa sploh nebo potrebno če maš cilj bližje.
To da prideš na polnilnico s 80% je pač bedarija in noben EV lastnik tega ne bo delal, prav tako ne lastnik ICE vozila.
Ampak ti svoje trdi išči izgovore levo in desno.
2dark ::
Mater si glup. Rekli smo, da če se zjutraj zbudiš, bi šel v Zadar in imaš 20%. Kapišo?
Glup je tisit, ki pusti avto na 20% baterije , če ve da gre v Zadar.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Utk ::
Dobro, jebiga, pri takih svetovnih popotnikih, kot je Mato, se to hitro zgodi. Danes je v Berlinu, jutri v Zadru.
2dark ::
To da prideš na polnilnico s 80% je pač bedarija
.
To je nuja, če maš nemškega EV-ja. Veš katare EV-je jaz videvam na štromu priklopljene.. Nemške.. Tesle zelo redko, ker se vozijo.
Dobro, jebiga, pri takih svetovnih popotnikih, kot je Mato, se to hitro zgodi. Danes je v Berlinu, jutri v Zadru.
Sej. Najbolj se pritožujejo takšni, ki so non stop v avtu pa delajo po 500 - 600 km , da gredo na kavico in se fotkajo za IG.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
damirj79 ::
Če je hitra polnilnica blizu pri roki ja, kaj pa če ni? Če sem prav videl pri nas v Novi Gorici je najmočnejša 50kW?!
Greš na pot in se ustaviš ko je prilika. Ni ga treba _takoj_ it polnit. Do Kozine recimo boš že prišel, tam je hitra. Če nimaš niti do Kozine, boš pa tudi na 50 kw tolk napolnil v 5-10 minutah.
Dejmo nardit en itinerarij pa porabe časov polnjenja, štart iz N. Gorice, cilj je sladoled v Portorožu, se pravi kake dve uri postanka in nato nazaj domov. Imam npr VW ID.3 z 58kWh baterijo. Štartam s tam 30% baterije, recimo da sem se spomnil 4ure prej, da bi šli na sladoled in je bila baterija na 20%, teh 10% sem na šuko vtičnici polnil 4 ure. Kje in koliko polnit od tu naprej?
Ker sem iz N. Goirice, če ti je lažje, lahko tudi čez Italijo po regionalni cesti do Monfalcona potem na avtocesto do Škofij in potem od tam dalje do Portoroža ali pa po Slo strani po AC.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
Gregor P ::
… bus in vlak sta v Sloveniji bolj slabši opciji, ampak ostalo pa seveda uporabljam redno; samo z e-skirojem sem naredil preko 4300 km, ker se mi zdi nesmiselno uporabljati avto za to pot.Da, gremo na slabše in dražje; namesto na boljše in cenejše. Edino okoljsko za zrak je bolj fajn; za ta del sem dejansko pripravljen plačati več.
Vedno obstaja opcija, kolo, skiro, skuter, vlak, avtobus..
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
2dark ::
Dejmo nardit en itinerarij pa porabe časov polnjenja, štart iz N. Gorice, cilj je sladoled v Portorožu, se pravi kake dve uri postanka in nato nazaj domov. Imam npr VW ID.3 z 58kWh baterijo. Štartam s tam 30% baterije, recimo da sem se spomnil 4ure prej, da bi šli na sladoled in je bila baterija na 20%, teh 10% sem na šuko vtičnici polnil 4 ure. Kje in koliko polnit od tu naprej?
Kdo ti je kriv, da si kupil id.3 , ki ima nenormlano porabo, kot vsi nemški EV-ji..
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
Utk ::
Dejmo nardit en itinerarij pa porabe časov polnjenja, štart iz N. Gorice, cilj je sladoled v Portorožu, se pravi kake dve uri postanka in nato nazaj domov. Imam npr VW ID.3 z 58kWh baterijo. Štartam s tam 30% baterije, recimo da sem se spomnil 4ure prej, da bi šli na sladoled in je bila baterija na 20%, teh 10% sem na šuko vtičnici polnil 4 ure. Kje in koliko polnit od tu naprej?
Do Portoroža imaš točno približno 100 km. Če imaš 30% od 58 kwh, je to 19 kwh. S tem bi skoraj moral prit do dol. Jaz bi šel v takem primeru vseeno na isto 50 kw za dobesedno 5 minut, s tem bi pridobil 4 kwh, to bi moralo bit preko glave dovolj. V dveh urah dol se na 11 kw napolne 22 kwh, to imaš dovolj za nazaj (nisi dol prišel s čisto nulo). Polnilnic v Portorožu pa res ne manjka.
Se pravi, vzelo ti bi dodatnih 5 minut. Še to samo zato, ker ga nisi prejšno noč napolnil na vsaj enih 50-60%. Če bi napolnil do 80, bi pa itak komot prišel dol in nazaj brez polnjenja in zastonj skoraj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
damirj79 ::
Dejmo nardit en itinerarij pa porabe časov polnjenja, štart iz N. Gorice, cilj je sladoled v Portorožu, se pravi kake dve uri postanka in nato nazaj domov. Imam npr VW ID.3 z 58kWh baterijo. Štartam s tam 30% baterije, recimo da sem se spomnil 4ure prej, da bi šli na sladoled in je bila baterija na 20%, teh 10% sem na šuko vtičnici polnil 4 ure. Kje in koliko polnit od tu naprej?
Kdo ti je kriv, da si kupil id.3 , ki ima nenormlano porabo, kot vsi nemški EV-ji..
Imaš točen podatek? VW trdi, da ima porabo 16kWh/100km.
https://www.volkswagen.si/novi-id3?igc_...
2dark ::
bus in vlak sta v Sloveniji bolj slabši opciji,
Odvisno kje živiš. Sam se ne morme pritoževat ne nad vlakom in še manj nad avtobusom. Vlak je na vsake pol ure. Sem hitreje v Celju z njim kot z avtom. Potem pa lepo skiro in gremo.
Avtobus tudi vozi zelo pogosto, ampak skiroja ne morem na bus vlačit.
Do Portoroža imaš točno približno 100 km. Če imaš 30% od 58 kwh, je to 19 kwh. S tem bi skoraj moral prit do dol.
Iz Nove gorice do Portoroža je 50km po Avtocesti. Mislim, da ni logike, da se cijaziš po regionalki, kjer je 100 km.
Če se bo peljal 70-80 km/h bo poraba tam 15-16 kWh.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
2dark ::
štart iz N. Gorice, cilj je sladoled v Portorožu,
Ma kakšen sladoled. CIlje je recimo morje.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
damirj79 ::
Dejmo nardit en itinerarij pa porabe časov polnjenja, štart iz N. Gorice, cilj je sladoled v Portorožu, se pravi kake dve uri postanka in nato nazaj domov. Imam npr VW ID.3 z 58kWh baterijo. Štartam s tam 30% baterije, recimo da sem se spomnil 4ure prej, da bi šli na sladoled in je bila baterija na 20%, teh 10% sem na šuko vtičnici polnil 4 ure. Kje in koliko polnit od tu naprej?
Do Portoroža imaš točno približno 100 km. Če imaš 30% od 58 kwh, je to 19 kwh. S tem bi skoraj moral prit do dol. Jaz bi šel v takem primeru vseeno na isto 50 kw za dobesedno 5 minut, s tem bi pridobil 4 kwh, to bi moralo bit preko glave dovolj. V dveh urah dol se na 11 kw napolne 22 kwh, to imaš dovolj za nazaj (nisi dol prišel s čisto nulo). Polnilnic v Portorožu pa res ne manjka.
Se pravi, vzelo ti bi dodatnih 5 minut. Še to samo zato, ker ga nisi prejšno noč napolnil na vsaj enih 50-60%. Če bi napolnil do 80, bi pa itak komot prišel dol in nazaj brez polnjenja in zastonj skoraj.
Hvala. V resnici mi ni uspelo prit s tem niti do pol poti, ker iz N. Gorice proti Porotorožu oz. proti Kopru so od Vipave dalje najprej Rebrnice, nato pa še vzpon od Razdrtega do izvoza Senožeče. Potem pa naprej od Divače do Kozine je tudi kar dober vzpon, čeprav se ne zdi. Tko da sem nato lepo končal v Sežani in se obrnil in šel domov. Mogoče bi šlo po italjanski strani, ker tam ni teh dveh vzponov. 15min na oni polnilnici bi pa bilo verjetno dovolj. Verjetno bi s Teslo šlo čisto normalno, kdo ve...
štart iz N. Gorice, cilj je sladoled v Portorožu,
Ma kakšen sladoled. CIlje je recimo morje.
Imam blizu italjansko morje, Sistjana recimo, 25min.. Ne bi hodil v Portorož na morje.
bus in vlak sta v Sloveniji bolj slabši opciji,
Odvisno kje živiš. Sam se ne morme pritoževat ne nad vlakom in še manj nad avtobusom. Vlak je na vsake pol ure. Sem hitreje v Celju z njim kot z avtom. Potem pa lepo skiro in gremo.
Avtobus tudi vozi zelo pogosto, ampak skiroja ne morem na bus vlačit.
Do Portoroža imaš točno približno 100 km. Če imaš 30% od 58 kwh, je to 19 kwh. S tem bi skoraj moral prit do dol.
Iz Nove gorice do Portoroža je 50km po Avtocesti. Mislim, da ni logike, da se cijaziš po regionalki, kjer je 100 km.
Če se bo peljal 70-80 km/h bo poraba tam 15-16 kWh.
Huh, odpri zemljevid. Po SLO AC je do Portoroža 100km, po ITA strani kake 15km manj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
2dark ::
Imaš točen podatek? VW trdi, da ima porabo 16kWh/100km.
https://www.volkswagen.si/novi-id3?igc_...
Dokler se voziš 60-70 km/h.
Pozimi ima ID.3 porabo 19-20 kWh , če se voziš lepo oz. dobrih 300 km.
Avtocesta pri 130 km/H je poraba 25 kWh ..
Ampak ja. VW trdi... Kup pa se lepo imej.. Pa glej, da boš mel vedno pri roki polnilnico..
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Utk ::
V resnici mi ni uspelo prit s tem niti do pol poti, ker iz N. Gorice proti Porotorožu oz. proti Kopru so od Vipave dalje najprej Rebrnice, nato pa še vzpon od Razdrtega do izvoza Senožeče. Potem pa naprej od Divače do Kozine je tudi kar dober vzpon, čeprav se ne zdi. Tko da sem nato lepo končal v Sežani in se obrnil in šel domov.
Če si se v Sežani obrnil in prišel domov, brez polnjenja, potem ne vem zakaj ne bi enako prišel tudi do Portoroža. Je pa res, da ni fajn čakat na zadnje %, zato sem jaz reku, da bi vseeno šel najprej malo dotankat.
Tesla ti izračuna kolk % boš imel na cilju, upošteva vse živo, če ti piše, da boš imel 5%, boš imel 4-6%. Ostali pa...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
2dark ::
Iz Nove gorice do Portoroža je 50km po Avtocesti.
Ma kakih 50, 30...đizus krajst.
V redu. narobe sem gledal. S kratka. z ID.3jem ne moreš na tako dolgo pot, ker je požrešen. Kot vsi nemški EV-ji!
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
damirj79 ::
V resnici mi ni uspelo prit s tem niti do pol poti, ker iz N. Gorice proti Porotorožu oz. proti Kopru so od Vipave dalje najprej Rebrnice, nato pa še vzpon od Razdrtega do izvoza Senožeče. Potem pa naprej od Divače do Kozine je tudi kar dober vzpon, čeprav se ne zdi. Tko da sem nato lepo končal v Sežani in se obrnil in šel domov.
Če si se v Sežani obrnil in prišel domov, brez polnjenja, potem ne vem zakaj ne bi enako prišel tudi do Portoroža. Je pa res, da ni fajn čakat na zadnje %, zato sem jaz reku, da bi vseeno šel najprej malo dotankat.
Tesla ti izračuna kolk % boš imel na cilju, upošteva vse živo, če ti piše, da boš imel 5%, boš imel 4-6%. Ostali pa...
Hja, v Sežani sem polnil, do doma ne bi šlo, je ostalo premalo.
Iz Nove gorice do Portoroža je 50km po Avtocesti.
Ma kakih 50, 30...đizus krajst.
V redu. narobe sem gledal. S kratka. z ID.3jem ne moreš na tako dolgo pot, ker je požrešen. Kot vsi nemški EV-ji!
Bjorn se ne strinja s tabo. Mogoče bi moral gledat raje Hyundai Kona?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
Pithlit ::
Iz Nove gorice do Portoroža je 50km po Avtocesti.
Ma kakih 50, 30...đizus krajst.
90 pa res. S tistih 19kwh baterije povsem izvedljivo če ga, kot vsak racionalen lastnik ev, v Portorožu priklopiš za tiste dve uri kar imaš namena bit dol. Sej ni neka znanost. Na koncu prideš domov pa maš še vedno 10-15% baterije da se lahko še do Fabrike zapelješ.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
damirj79 ::
Iz Nove gorice do Portoroža je 50km po Avtocesti.
Ma kakih 50, 30...đizus krajst.
90 pa res. S tistih 19kwh baterije povsem izvedljivo če ga, kot vsak racionalen lastnik ev, v Portorožu priklopiš za tiste dve uri kar imaš namena bit dol. Sej ni neka znanost. Na koncu prideš domov pa maš še vedno 10-15% baterije da se lahko še do Fabrike zapelješ.
Kot sem napisal, po ITA strani bi mogoče šlo, po SLO po AC ne da ni šlo, ker sem glede na porabo se odločil zavit v Sežano in tam napolnit in domov. Pač ne morem trdit, ampak po mojem zagotovo ne bi šlo do Portoroža, vseeno sem bil šele na pol poti. Mogoče bi moral dopolnit na Kozini.
Utk ::
Mislim, pa kje si dobil ta avto, je tvoj? Napolni ga na 80, 90 in se odpravi, pa boš videl ali gre čez z 19 kwh. Po moje je sicer zelo na meji zarad klanca, zato bi dodal 4,5 kwh.
Pithlit ::
Iz Nove gorice do Portoroža je 50km po Avtocesti.
Ma kakih 50, 30...đizus krajst.
90 pa res. S tistih 19kwh baterije povsem izvedljivo če ga, kot vsak racionalen lastnik ev, v Portorožu priklopiš za tiste dve uri kar imaš namena bit dol. Sej ni neka znanost. Na koncu prideš domov pa maš še vedno 10-15% baterije da se lahko še do Fabrike zapelješ.
Kot sem napisal, po ITA strani bi mogoče šlo, po SLO po AC ne da ni šlo, ker sem glede na porabo se odločil zavit v Sežano in tam napolnit in domov. Pač ne morem trdit, ampak po mojem zagotovo ne bi šlo do Portoroža, vseeno sem bil šele na pol poti. Mogoče bi moral dopolnit na Kozini.
Če pač rineš po slovenski strani kljub temu da kot lokalc veš da je bližje, hitreje in enostavneje po italijanski... Pol ti pa res ne moremo pomagat.
Life is as complicated as we make it...
damirj79 ::
Ti očitno nisi lokalka, ket potem bi vedela, da po SLO AC prideš prej do KP, kot po ITA strani, kljub manjši razdalji.
Izposojen je bil. Ja, ponovim ob priliki. Predlog dober, mogoče mi celo uspe po obeh straneh opravit.
Mislim, pa kje si dobil ta avto, je tvoj? Napolni ga na 80, 90 in se odpravi, pa boš videl ali gre čez z 19 kwh. Po moje je sicer zelo na meji zarad klanca, zato bi dodal 4,5 kwh.
Izposojen je bil. Ja, ponovim ob priliki. Predlog dober, mogoče mi celo uspe po obeh straneh opravit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
Utk ::
Ti očitno nisi lokalka, ket potem bi vedela, da po SLO AC prideš prej do KP, kot po ITA strani, kljub manjši razdalji.
Očitno ne, če nisi sploh prišel:)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
2dark ::
Bjorn se ne strinja s tabo. Mogoče bi moral gledat raje Hyundai Kona?
Potem pa poslušaj Bjorna.
90 pa res. S tistih 19kwh baterije povsem izvedljivo če ga, kot vsak racionalen lastnik ev, v Portorožu priklopiš za tiste dve uri kar imaš namena bit dol. Sej ni neka znanost. Na koncu prideš domov pa maš še vedno 10-15% baterije da se lahko še do Fabrike zapelješ.
V eno smer. Potem pa polnit. Če je prva misel, kje boš polnil, potem si kupil napačnega EV-ja oz. če ne moreš brezskrbno prevozit 450 km. No tega ID-3 ne omogoča .. Stane pa tok kot Tesla..
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
Utk ::
No, id3 je precenjeno sranje, ni dvoma, ampak da ne bi zmogel 100 km z malo klančka vmes, tako slab pa spet ni.
BigWhale ::
Skratka v nekem idealnem scenariju je EV boljši od ICE, tak scenarij mora načeloma obsegati nekaj točk:
Kaj je cilj tvoje primerjave sploh? Ker zdej samo s kurcem po koprivah opletas in se vedno nisi razlozil zakaj ne vozis trabanta za 500 EUR, ker z njim komot prides na morje. Kaj tocno bi rad primerjal?
Ti hoces nekega absolutnega zmagovalca in isces robne primere kjer se _tebi_ EV ne zdi boljsi.
Meni je recimo pomembno to, da je avto tih, da ne ropota in da me pripelje na cilj in da to pokriva za kakih 90% mojih potreb, ko ne bom rabil razmisljat o avtomobilu. Sedaj pridem verjetno na kakih 95% potreb.
Ampak, ce bi pa razmisljal tako kot ti razmisljas, potem bi bil pa prisiljen kupiti letalo.
Mato989 ::
Skratka v nekem idealnem scenariju je EV boljši od ICE, tak scenarij mora načeloma obsegati nekaj točk:
Kaj je cilj tvoje primerjave sploh? Ker zdej samo s kurcem po koprivah opletas in se vedno nisi razlozil zakaj ne vozis trabanta za 500 EUR, ker z njim komot prides na morje. Kaj tocno bi rad primerjal?
Ti hoces nekega absolutnega zmagovalca in isces robne primere kjer se _tebi_ EV ne zdi boljsi.
Meni je recimo pomembno to, da je avto tih, da ne ropota in da me pripelje na cilj in da to pokriva za kakih 90% mojih potreb, ko ne bom rabil razmisljat o avtomobilu. Sedaj pridem verjetno na kakih 95% potreb.
Ampak, ce bi pa razmisljal tako kot ti razmisljas, potem bi bil pa prisiljen kupiti letalo.
Jaz sploh avta nimam... no uradno ga imam napisanega v praksi pa ne... moj avto je bil več let Megane II za 2k ojrov... prišel sem vsepovsod placa je mel dovolj, stal je manj kot katerikoli EV... vzdrževanje mikro malo skratka ni da ni... zdaj ga pač vozi tašča ker delam od doma...
Z Meganom II sem prišel vsepovsod brez drastičnih stroškov in če bi kupil nov EV zato da bi se vozil z Ptuja v MB, bi rabil leta in leta da bi prišel na 0 glede na nabavno ceno napram Meganu ki je laufal.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Pithlit ::
Ti očitno nisi lokalka, ket potem bi vedela, da po SLO AC prideš prej do KP, kot po ITA strani, kljub manjši razdalji.
Mislim, pa kje si dobil ta avto, je tvoj? Napolni ga na 80, 90 in se odpravi, pa boš videl ali gre čez z 19 kwh. Po moje je sicer zelo na meji zarad klanca, zato bi dodal 4,5 kwh.
Izposojen je bil. Ja, ponovim ob priliki. Predlog dober, mogoče mi celo uspe po obeh straneh opravit.
Dovolj sem lokalka da vem da izbrati 3 minute hitrejšo in 16km daljšo pot ni najbolj brilijantna ideja ko voziš ev-ja 'na knap'. Niti z ICE ne bi šla tega delat.
Life is as complicated as we make it...
2dark ::
No, id3 je precenjeno sranje, ni dvoma, ampak da ne bi zmogel 100 km z malo klančka vmes, tako slab pa spet ni.
Seveda ni: Saj ima 204 konje in konkretno navora.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )