» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
103 / 1139
»»

Pyr0Beast ::

>Fak, kok enih buč... Kaj je potem po tvojem bistvo razvoja motorja? Določanje vrtine in hoda bata? Ja, je pomembno, ampak vzame malo časa. Zadeve so postale že precej standardne.

Bistvo razvoja v tovarnah:
Max. P/P
Nadzor emisij
Kar se da mimo regulacij in cestnin
Reliability

Zakaj misliš da imajo vse mašine 1980 pa še nekaj drobiža ccm ?

In ne 2.17 litra in podobnih hecov.

But in other words:
Zadeve so postale že precej standardne.

Razvoja ni že lep čas. The end. Gre se samo še v smeri večjega nadzorovanja emisij in finejše kontrole parametrov delovanja. Opcijsko celo povečanje moči.

Zame bi bil razvoj ta: Multifuel mašina, dizelaš brez bosch pumpe, quad drive by default (poganjanje koles s ekstra izpušnimi plini = minimalno ekstra napeljave) etc.

>13 let stara gara je katera točno? S klasa? Adaptive podvozje je vse prej kot standard, sploh na B klasi avtomobilov.
'Adaptive' podvozje je bil 'standard' na novejših avtih te serije (računalniški nadzor soft/hard). Aktivno pa bolj 'premium'. Cepljamo zadaj.

Tako podvozje ti omogoča tako preseravanje, sam bi ga zahteval na vseh avtih, ne pa da se jajcamo na fedrih;


Sam pač tega ne boš več videl ker rabi ojačano šasijo zaradi ogromnih sil in ker ni poceni.

Zato bo tudi ta šasija šla v predelavo za EV. Ko bo keš. (Če bo)

>To zahtevam samo jaz. Meni komot pokažeš sredinca.
Na. Problem jaz vidim v tem.
Enaka 'racionalnost' pri kateri zahtevam, da drugi skrbijo za moje zdravje ne velja. Npr. fabriko BK za prebivalce če jim to ne predstavlja ekstra stroška.

Če bi bilo po moje - TE brez vseh ustreznih filtrov sploh videl nebi.
Pa tudi na HE bi se spravil, kjer bi bilo obvezno spuščanje mulja naprej, kakor tudi iztok take vode kakor je prišla noter. Ne da se iztaka samo površinska ali globinska, kar ima za efekt spremembo temperature reke. Pa tudi HE bi lavfale preko cevovodov, ne zalivanja dolin. Za JE je še par hecev da se odstrani tiste ogromne hladilne stolpe. Ampak več o tem za drugič

Enako pri jezovih.

Marsikej je za popravit.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

Gregor P> Manufacturing

To je čist obvladljivo.

Gregor P> Chile is the leading lithium producer, followed by Argentina.
Gregor P> However, half the world's known reserves are located in Bolivia

Ja? V ZDA in Kanadi se je nakopalo večino litija za današnje baterije. Ne pravim, da to nič ne obremenjuje okolja, pravim le, da ga bistveno manj kot črpanje nafte - tako lokalno, kot globalno.

Pyr0Beast> Marsikej je za popravit.

Nč ne oporekam!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Pyr0Beast ::

>Nč ne oporekam!

Glad to hear that.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

>Ja daj, če ti znese za jurja... Good one! Povej kje pa kako dobro je narejeno, bi namontiral v 2008 Grande Puntota Multiaira. Seveda je v jurja vključen nov motor, nov wiring loom, računalniki in celotno delo, da bo zadeva med seboj normalno delala še naprej? Se mi je zdelo ja.

Problem je sam v papirjih. Homologacija pa tako veselje.

Za jurja menjaš stari motor za drugega starega. Novega za ~500€ dobil ne boš.

Če greš na še mehanske dizle ECU še rabiš ne. Ampak da se.

Samo če računaš je bolje (beri: ceneje in z manj težavami) prodati obstoječ in kupit nov rabljen avto s tako mašino. (pa še ceneje, menjat na plin)

>Kaj ima menjalnik tukaj veze? o_O Ni prvič, da so uporabljeni enaki. Razvoj je bil narejen prej, ko se je razvijalo sam menjalnik in se je predvidevalo, da bo uporabljen za oba primera. Ali pa so imeli srečo, in zadeva paše še na bencinarja. No, obremenitve so itak manjše.
Ni prvič (btw; obremenitve so večje, dizli so se ustavili pri 200Nm, l4 gre do 235, v6 pa 270, gearbox pa drži do 300Nm+, sprobano)
Je pa zadeva ranga sekret pokrova

One size, fits many

Aja, še to;

Prenos moči/navora preko celotnega pogonskega sklopa je 90%. Pri novejših vozilih je ta odstotek 93%+
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

jype je izjavil:

Ne pravim, da to nič ne obremenjuje okolja, pravim le, da ga bistveno manj kot črpanje nafte - tako lokalno, kot globalno ...

Tvoji argumenti so očitno osnovani na maksimalno nekaj 100 teh EV - skratka povsem kratkoročen pogled na celotno problematiko; nekateri tu pa domnevamo, da ko bo (če sploh kdaj bo) na milijone teh vozil (ker naj bi sčasoma nadomestila klasična vozila - študije namreč domnevajo, da je na svetu že več kot milijardo registriranih vozil), slika pač ne bo več tako rožnata (ker bo to potegnilo za seboj X stvari).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Pyr0Beast ::

Money solves all environmental problems
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

pipi:
Torej je Model S bolj ko ne sam sebi namen - za kupce, ki takšena vto hočejo in so pripravljeni ter sposobni zanj plačati.

WTF dude? Komu bi pa ti svoje avte prodajal in namenjal? Tistim, ki jih nočejo al pa zanje niso pripravljen/sposoben plačat tolk kot ti zahtevaš?

Mate probleme z najbol osnovno logiko.

Najprej mormo okvirno definirat namen tesle s kot avto. Edino uporabno kar mi pade na pamet je drag racing,za kej drugega popolnoma zgrešen nakup. Če bi to bil business class sedan,saj za to ceno se prodajajo uber business limuzine je uporabnost tesle s praktično 0,saj če greš na autobbanu in pospešiš npr na 170-180kmh štroma bo zmanjkal verjetno v manj k 150km prevoženih,z biznis limuzinami se ponavadi prevozi 30-50.000km letno oz po 200-500km na dan.Se pravi za business class no go.Za družinski avto tudi ne,sploh pa z takšno ceno.Res edino uporabno za drag racing in dirkanje na izjemno kratkih relacijah. E-tič modni dodatek.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Racing? Še vedno delaš xxx iz sebe.
Roadster, ki bi na prvi pogled lahko bil resno namenjen taki zadevi - ni, ker ima zračno hlajen kontroler, ki se med resnim dirkanjem rad pregreje in omeji moč. Roadster je 'lahki' športni avtomobilček, za skakanja po mestu in obrobju večjih mest. Za občasno uživanje v 'divjih' pospeških in vožnji brez strehe. Cca 2500, kolikor so jih sestavli, predno je Lotus ustavil proizvodnjo šasij zaradi posodobitve tovarne, odlično služi svojim lastnikom. Nekater so šli z njim tut na dirkališče, ja. Pa to še ne pomeni, da je temu resno namenjen.

Model S ima prostora za 5 odraslih in še 2 otroka. Pa 2 prtljažnika in prostor za 3 otroške sedeže na zadnji klopi.
Ti takšnemu avtomobilu rečeš da je *namenjen* za racing? Nikol ni prepozno, da odrasteš.

pipi:
Ti tukaj uletavaš s trditvami, da so EV-ji in Tesle najboljša stvar ever in da bi jih morali kupiti vsi od ZDA do podsaharske Afrike. P

Poleg obupnih težav z osnovno logiko, te še bol matra bralno razumevanje in sledenje, kaj je kdo reku.

EVji so super kot tretja varianta pogona vozil. Bencin, dizl in štrom, vsak ima in bo imel svojo pozicijo, kjer se bo obnesel bolje kot alternative. Komplesne slike pač ni enostavno držat v glavi, pol pa streljaš takšne kot pipi, valvolajn ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Dobro jutro:)

No, pa smo prišli nekako skupaj, da EV niso (revolucionarna) vozila prihodnosti (ki bi lahko zamenjala vse), ampak le alternativna sodobna izbira za kupce (med že obstoječimi rešitvami); danes sicer še zelo draga izbira, že "jutri" morda nekoliko cenejša (ob dodatni subvenciji držav). To pa je že nekoliko bolj realna slika prihodnosti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

jype ::

Gregor P> No, pa smo prišli nekako skupaj, da EV niso (revolucionarna) vozila prihodnosti

Seveda so. Že od 19. stoletja naprej, ko so prva zgradili.

Gregor P> ampak le alternativna sodobna izbira za kupce (med že obstoječimi rešitvami);

A se ti zavedaš, da še vedno lahko kupiš ročno zobno krtačko?

Gregor P ::

Ni potrebe po trollanju že na nedeljsko jutro8-)

Rajši kaj koristnega prispevaj k debati:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

jype ::

Samo pravim ti, da električna vozila bistveno spreminjajo strukturo prometne problematike. Poleg pogona, ki ne povzroča škodljivih izpustov med obratovanjem, tudi izrazito hitro uvajajo tehnologije, ki omogočajo prelaganje bremena odgovornosti za varno upravljanje vozila z voznika na robote, kar bo v ne tako oddaljeni prihodnosti prineslo bistveno zmanjšanje tveganja za vse udeležence v prometu, za ljudi pa precej podaljšalo čas, ki ga lahko porabijo za reči, ki niso upravljanje vozila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Gregor P ::

Sam pa pravim, da bo nekdo moral hudo plačati ta "eko davek" zelenih utopistov.

In lepo sem prikazal, kako bodo proizvajalci teh "kvazi eko vozil" ob povišani proizvodnji ter vse kar sodi poleg, kar lepo prenesli v tretje države & co (predvsem da znižajo stroške na račun življenj ter sužnjelastniških delovnih odnosov - in seveda stran od vseh zelo lepo napisanih pravil), da se bodo "eko fašisti" lahko po razvitih državah vozili z robotsko vodenimi dragimi igračami naokoli svoje hiše z zeleno značko na prsih.

Morda brezskrbna utopična prihodnost za nekatere, ne pa za vse:'(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

-valvoline- ::

w1,maš na izbiro npr nouga bifuel passata na metan ki stane max 25-30kE,in EV passata ki stane najmanj 80k (ni nobene varijante da bo cena nižja,battery pack za spodobnih cca 300-400km dometa pač stane 50kE).
Kaj je bolj smiselno kupiti? Kakorkoli obrneš passat na metan zmaga.Al pa ajde naj bo hibridni passat na metan z start stop sistemom (kar je dejansko najbolj uporabna zadeva pri hibridih) da svinja čimmanj po mestih. A ne bi raje tistih 50kE razlike v ceni npr raje investiral v eno mini solarko pa prispeval h skupnemu znižanju emisij,pa še neki zaslužil?

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Nobenega trollanja ni bilo v tem.
Problem je, da je ene 99% folka sposobno razmišljat le črno/belo. Če rečeš da je A sposobn tega pa tega, potegnejo ven da mislš da to pa nujno čist vedno velja in ti postrežejo primere, ko to ne velja. Da obstajajo realni primeri, ko to velja jih ne briga.

V tej temi sem vsaj 10x ponovil, da EVji še dolgo ne bodo zamenjava za *vse* ampak še vedno mi nazaj oporekate, kako se na morje v turčijo ne bo dalo z njimi furat, pa da se ne splača itd, itn. Eni in isti 'argumenti', ki so bili že vsaj 10x ovrženi oz. pojasnjeni.

Naslednji argument bo zopet, kako da bo zarad EV zmanjkalo štroma. Kdo bo junak in to dal na mizo spet?

Sploh edina omejitev EVjev je energetska gostota baterij in posledično trenutna relativno visoka cena za cca 50kWh, kar je praktični minimum. 25kWh kolkr trenutno ponuja nisan in podobni je pač premalo in je tam samo da je cena le visoka, ne pa čist absurdna.

Ampak ne boste verjel - cene padajo. Kljub temu da se iz baterij delate norce, kako da so nonstop neke novice o novih baterijah, kup pa kao da se jih ne da. V merkatorju čez cesto res ne, a zadeva napreduje. Ne za faktor 10 na leto, ampak za skromnih 10% letno pa. In v 10letih to znese vsaj podvojitev performans za isto ceno/težo. 10 let se morda zdi veliko - a prva novica glede Tesla Roadsterja je prišla leta 2006 - že 6 let je od tega, ko je takratna tehnologija omogočala štart na 250 milj dosega. Realnost je nato to rahlo oklestila a vseeno. Danes prihaja na cesto naslednik, ki za opazno nižjo ceno ponuja opazno večji doseg, opazno večjo uporabnost in udobje.

Pametnjakoviči, ki pametujejo da to pa še vedno mase: Good work, Capitan Obviouses! A pa ste sposobni dojet, da se trend zelo očitno premika v smeri masovnosti? Ste sposobni zapopadit da je 'cunning plan' že v štartu bil tak? Najprej visoko-nišno vozilo kot dokaz koncepta, da se sploh da. Da se razvijejo osnovne tehnologije za električni pogon civilnih avtomobil in sfinancira razvoj naslednika.

Kjer pa se cunning plan ponovi - naslednik še ni za mase, je pa za velikostni rang bol dostopen - namesto 2500 vozil v 4 letih, gremo na 20.000 letno. Še vedno ekskluziva a bistveno nižja. Če je v sloveniji par roadsterjev, bo torej v sloveniji čez 5 let nekaj deset Model S-ov. To je pa že rang 'ekskluzivnosti' čist navadne (moje) Lagune Coupe.

Teslina tretja generacija, ki pride čez cca 5 let, bo pa štartala na začetno ceno v rangu 20-30k USD.

Seveda boste jamral, da je to še vedno dražje od Cliotov in spačkov ampak tu vas je ujel renalut s svojim Zoe za 16k EUR danes tukaj. Seveda baterija ni vaša in seveda so omejitve kaj lahko s tem sploh počnete.

Natanko tako kot sm razlagal vsem pametnjakovičem, ki so trdili kaka neumnost je prodaja baterij in da bi se jih moralo sposojat. Kot da pol ti bo pa zadevo plačal kdo drug in ne ti sam.

Če ne moreš baterije kupt z enkratnim plačilom si lahk čist komot že danes vzameš kredit in si natanko na istem. Oz. ne nisi, ceneje prideš skozi.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

(ni nobene varijante da bo cena nižja,battery pack za spodobnih cca 300-400km dometa pač stane 50kE).

Mogoče v vašem merkatorju.

Res upaš trdit, da tesla plačuje proizvajalcem po 50k EUR za baterijo v Model S, ki ima končno ceno v USA 60k EUR?

Nekdo vali zelo velike in gnile buče.

In pasata ne maram ne dizl, ne bencin, ne elektro.
VW pač niso avtomobili niti pod razno.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

< Teslina tretja generacija, ki pride čez cca 5 let, bo pa štartala na začetno ceno v rangu 20-30k USD. >

Če se tehnologija in cena za shranjevanje štroma korenito in drastično ne spremeni ne bo šlo.

< Če ne moreš baterije kupt z enkratnim plačilom si lahk čist komot že danes vzameš kredit in si natanko na istem. Oz. ne nisi, ceneje prideš skozi. >

Ali je sploh smiselno z cenami 50k za battery pack? Ceneje? v primerjavi s čem? Ice? A si sploh zračunal kolk km ti kupi 50kE,vseeno ali na benz,nafto ali metan?

jype ::

Gregor P> Sam pa pravim, da bo nekdo moral hudo plačati ta "eko davek" zelenih utopistov.

Ja, še vedno pišeš neumnosti. Praviš, da zdaj tega ne plačujemo, kot da je bila proizvodnja vozil do zdaj primerljiva rezljanju figuric iz leskovih šib in ignoriraš dejstvo, da promet z onesnaževanjem med obratovanjem vozil povzroča bistveno bolj zoprne oblike onesnaženja, kot ga kakršnikoli proizvodni procesi.

Ampak tvoje napačno mnenje ni moj problem - moj problem je predvsem ta, da tvoje napačno mnenje deli tako veliko ljudi, nihče od vas se pa napake sploh ne zaveda.

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

(ni nobene varijante da bo cena nižja,battery pack za spodobnih cca 300-400km dometa pač stane 50kE).

Mogoče v vašem merkatorju.

Res upaš trdit, da tesla plačuje proizvajalcem po 50k EUR za baterijo v Model S, ki ima končno ceno v USA 60k EUR?

Nekdo vali zelo velike in gnile buče.

In pasata ne maram ne dizl, ne bencin, ne elektro.
VW pač niso avtomobili niti pod razno.

Jah na žalost tolko stane. Za roadsterja so bile podobne cifre,celo malo cenejše. Tesla S ima ceno okrog 100k usd in to brez davka če se ne motim.

Zgodovina sprememb…

jype ::

-valvoline-> Jah na žalost tolko stane. Za roadsterja so bile podobne cifre,celo malo cenejše. Tesla S ima ceno okrog 100k usd in to brez davka če se ne motim.

Abejžno. Kaj pa tolk stane v Aston Martinu, da stane še več?

-valvoline- ::

jype je izjavil:

-valvoline-> Jah na žalost tolko stane. Za roadsterja so bile podobne cifre,celo malo cenejše. Tesla S ima ceno okrog 100k usd in to brez davka če se ne motim.

Abejžno. Kaj pa tolk stane v Aston Martinu, da stane še več?

Prestiž,tradicija,ime,in to da James Bond vedno ma kakega zraven.
:D

WarpedGone ::

Valvolajn, tolk si poln dr*ka, da se s tabo ne ubadam več. Ko boš začel dojemat, kaj ti je kdo odgovoril, se mogoče še kej pogovorimo.

Info za ostale:
Nakupna cena baterije v roadsterju je v rangu 10k USD.

Glede 85kWh baterije, ki zadostuje za teh magičnih 500km, če mal ahtaš kako voziš - ni še znano kakšne cifre je Tesla uspel izpogajat. Ker pa gre za cca 60% višjo kapaciteto in novejšo ergo dražjo kemijo, je varna ocena rang 20k USD.

Doplačilo za prehod iz 40kWh na 60kWh je ravno 10k USD, enako tut za prehod iz 60 na 85kWh. Cena 40kWh modela je brez subvencij 57.400 USD, kar danes znese 45.700 EUR. Pa v tem avtu seveda ni samo baterija ampak še mnogo druge tehnologije, ki ni zastonj.

Edit:
P.S., logika mi deluje, tipkanje mal slabš ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

jype je izjavil:

Ampak tvoje napačno mnenje ni moj problem - moj problem je predvsem ta, da tvoje napačno mnenje deli tako veliko ljudi, nihče od vas se pa napake sploh ne zaveda.
Drži, imaš težave s percepcijo realnosti, zato smo pa ostali tu, da malo popravimo tvojo popačeno sliko in te tu in tam postavimo na realna tla ... sicer bi lahko zaradi "tebe" (oz. takšnih kot si ti - t.j. totalitarno zelenih utopistov), resnično vsi imeli probleme.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

jype ::

-valvoline-> Prestiž,tradicija,ime,in to da James Bond vedno ma kakega zraven.

A, tako? A ko bo James Bond vozil prvi električni avto (haha, ga je že), se mu bo cena dvignila na 200 jurjev?

Gregor P> Drži, imaš težave s percepcijo realnosti

Si lahko konkretnejši?

Ker tvoje težave so jasne: Ne razumeš razlike med obvladljivimi emisijami v okviru proizvodnih procesov in neobvladljivimi emisijami v življenski prostor ljudi v okviru prometa, ki ga poganjajo motorji na notranje izgorevanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

Valvolajn, tolk si poln dr*ka, da se s tabo ne ubadam več.
Ko boš začel dojemat, kaj ti je kdo odgovoril, se mogoče še kej pogovarimo.

Info za ostale:
Nakupna cena baterije v roadsterju je v rangu 10k USD.

Glede 85kWh baterijo, ki zadostuje za teh magičnih 500km, če mal ahtaš kako voziš - ni še znano kakšne cifre je Tesla uspel izpogajat. Ker pa gre za cca 60% višjo kapaciteto in novejšo ergo dražjo kemijo, je varna ocena rang 20k USD.

Doplačilo za prehod iz 40kWh na 60kWh je ravno 10k USD, enako tut za prehod iz 40 na 85kWh. Cena 40kWh modela je brez subvencije 57400 USD, kar danes znese 45.700 EUR. Pa v tem avtu seveda ni samo baterija ampak še mnogo druge tehnologije, ki ni zastonj.

Probi poiskat nek video je biv kjer CEO Nissana je razlagal o cenah baterij in tehnologijo za pridoobivanje. Mislim da je povedal da se cena za battery pack za leafa giblje okoli 25kusd,in da ni skoraj nobene možnosti da se kej dosti poceni v naslednjih letih.

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe...

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Cena Model S v ameriki BREZ subvencije je:
40kwh: $57,400 = 45.693 EUR
60kWh: $67,400 = 53.654 EUR
85kWh: $77,400 = 61.614 EUR
85kWh performance: $84,900 = 67.588 EUR

Subvencija čez lužo od tega odšteje še 7500 USD oz. 5.970 EUR, kar pa nas tu ne zanima. Te subvencije nismo deležni, niti je ne financiramo skozi davke.

Kolk je zraven davka je zopet povsem druga debata, ker je to od države do države različno. Na švedskem al eni S državi recimo je celo tesla roadster bil cenejši od osnovnega modela BMW serije 5. Zaradi absurdnih davkov. Ko boste naslednjič mel kej povedat čez davke, razmislite znova zakaj točno ste volili levo opcijo, ki navija za obdavčitve in reguliranje zadev s strani države.

Js pač nism zato, zato mi ne oporekta davkov in subvencij, katerih NE podpiram. Jasno?

Leta 2012, ko je praktično VSE na netu in tri klike daleč, ljudje še vedno palamudijo in ponavljajo neke stare zablode.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

jype je izjavil:

Ker tvoje težave so jasne: Ne razumeš razlike med obvladljivimi emisijami v okviru proizvodnih procesov in neobvladljivimi emisijami v življenski prostor ljudi v okviru prometa, ki ga poganjajo motorji na notranje izgorevanje.
Sam nimam nobenih težav, ker menim, da sem dokaj korektno ocenil trenutni in prihodnji položaj EV v našem celotnem življenjskem prostoru (t.j. vsaj zaenkrat še vedno planet Zemlja) in gledam malo širše na vse skupaj, ne le kaj koristi meni osebno. Zato v tej temi pričakujem, da bomo iskali rešitve prihodnosti za boljše življenje vseh nas, ne samo nekaterih "eko bogatašev" s slabo vestjo.

Namreč tvoj koncept se podre že na prvi trditvi t.j. "obvladljivimi emisijami v okviru proizvodnih procesov" to bi vsekakor bilo lepo, če bi bilo kdajkoli res, tako pa nobenega zares ne briga, da bi obvladoval karkoli drugega kot le stroške; potem nadalje pa še popolnoma spregledaš človeški faktor (kar je osnovna napaka vseh utopistov), ki misli da se bo na milijone novih uporabnik EV kar lepo držalo vseh pravil, ki jim jih bodo "zeleni fašisti" lepo napisali ... ter seveda nekje vmes vsekakor pridemo na izredno povečano proizvodnjo elektrike, kjer jih bo tudi bk za "zlata zelena pravila", pa tudi pri reciklaži jih bo bk za eko pravila itd. ... in potem bo pa, ravno ko nam bo končno uspelo vsaj na pol tako dobro omejiti eko katastrofo EV kot smo jo pri klasičnih vozilih (gledano splošno na povprečje), že počasi zmanjkalo litija (tam nekje do leta 2100).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

-valvoline- ::

Edini še kok tok uporaben model je z 85kwh,pa še to bomo vidl cajt bo pokazal kšen domet v resnici lahko doseže. Sploh pa ob malo hitrejšem kruzanju po AC recimo 130-150kmh na uro. Z davki cena bi bila pr nas glih tm okol 80k,tak da cifre o 80kE za EV passata(ali vseeno katera limuzina) so kar realne.

-valvoline- ::

Zanimivo bo testirat kolk štroma bi pri EVjih pozimi pokuril sistem za ogrevanje kabine in poleti klima,in kolk bi tole vplivalo na domet.

guest #44 ::

Jaz srednjeročno prihodnost EVjev ne vidim z baterijami, še posebej ne litijevimi. Najenostavneje in najbolj eko bi bila uporaba superkondenzatorjev. Izjemno hitro polnjenje in preprosta proizvodnja. Morda bi bilo potrebno imeti "pumpe" na vsakih 40 km, a polnjenje bi trajalo malo časa.

Sicer ne toliko relevantno, ampak za biti eko individualen prevoz je rahlo fail. Prihodnost bo učinkovit masovni prevoz. V Slovenistanu itak kaj takega ni za pričakovat kaj kmalu ker z našo poselitveno strukturo kaj drugega kot ICE ne bi sploh delovalo.

jype ::

Gregor P> že počasi zmanjkalo litija

Mhm, tko kot nafte.

Gregor P> menim, da sem dokaj korektno ocenil trenutni in prihodnji položaj EV v našem celotnem življenjskem prostoru

Fino, ampak to v ničemer ne spremeni dejstva, da so EV čistejši v vseh pogledih.

-valvoline- ::

jype je izjavil:

Gregor P> že počasi zmanjkalo litija

Mhm, tko kot nafte.

Gregor P> menim, da sem dokaj korektno ocenil trenutni in prihodnji položaj EV v našem celotnem življenjskem prostoru

Fino, ampak to v ničemer ne spremeni dejstva, da so EV čistejši v vseh pogledih.

Metana je tolko da se lahko vsa motorna vozila na tem planetu furajo izključno na metan v naslednjih vsaj 500 let.Noter ni vštet hidratiziran metan ki se nahaja na dnu največjih oceanov,ki pa po nekaterih izračunih lahko poganja zemljo v naslednjih par tisoč let. Pa metan se v naravi samodejno obnavlja.true obnovljiv vir energije.

Zgodovina sprememb…

jype ::

-valvoline-> Metana je tolko da se lahko vsa motorna vozila na tem planetu furajo izključno na metan v naslednjih vsaj 500 let.

Ne bi želel dvomit v to, ampak... Bolje je, če se metan kuri v elektrarnah, vozila pa vozijo na elektriko, kot da se metan kuri v vozilih.

-valvoline- ::

jype je izjavil:

-valvoline-> Metana je tolko da se lahko vsa motorna vozila na tem planetu furajo izključno na metan v naslednjih vsaj 500 let.

Ne bi želel dvomit v to, ampak... Bolje je, če se metan kuri v elektrarnah, vozila pa vozijo na elektriko, kot da se metan kuri v vozilih.

Nop,razliko 30-50kE med EV in fosilce je absolutno najboljše investirat v fotovoltalke (in ostale green tehnologije za pridobivanje energije in štroma).

Zgodovina sprememb…

jype ::

-valvoline-> Nop,razliko 30-50kE med EV in fosilce je absolutno najboljše investirat v fotovoltalke (in ostale green tehnologije za pridobivanje energije in štroma).

Ne. Centralizirano kurjenje je bistveno učinkovitejše, varnejše in čistejše kot razpršeno kurjenje, hkrati pa so električna vozila bistveno učinkovitejša kot vozila z motorji na notranje izgorevanje.

WarpedGone ::

Zanimivo bo testirat kolk štroma bi pri EVjih pozimi pokuril sistem za ogrevanje kabine in poleti klima,in kolk bi tole vplivalo na domet.

Človek, ki ni sposoben tega vpliva sam ocenit, pač ni sposoben povedat karkoli merodajnega o EVjih sploh.
Osnove.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

Zanimivo bo testirat kolk štroma bi pri EVjih pozimi pokuril sistem za ogrevanje kabine in poleti klima,in kolk bi tole vplivalo na domet.

Človek, ki ni sposoben tega vpliva sam ocenit, pač ni sposoben povedat karkoli merodajnega o EVjih sploh.
Osnove.

Razsvetli nas.
:D
Pri fosilcih je toplotna energija kot neizogibni stranski produkt že všteta v izgube po defaultu,ni potrebe razmišljat kolk in kak. Sem pa prepričan energija za ogrevanje kabine pr EVju pri -30c ne bo tok majhna cifra kot si ti predstavljaš. Kompresor klime za avto če se ne motim zahteva 2-5kw energije,če sem narobe naj me nekdo popravi.

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

Približno 1.5kW je poraba klime... noraš upoštevat še COP
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

-valvoline- ::

TribesMan je izjavil:

Približno 1.5kW je poraba klime... noraš upoštevat še COP

Jp to je za hlajenje, za ogrevanje pozimi bo verjetno šlo vsaj 3x več energije k to,da se le ne bo zgodilo dab pozini polovica električnega džusa šlo za ogrevanje kabine.

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

Sigurno ja... :D če ne kr 10x...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

-valvoline- ::

Ah verjetno ne bo hudo,neka kalorifer varijanta bo,itak ne bo skozi laufalo.

TribesMan ::

5kW je moč s katero pozimi ko je zunaj -20°C lahko ogrevaš srednje veliko dobro izolirano hišo, ki ima okoli 500m^3 prostora. In preko 150m^2 zunanje površine...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

-valvoline- ::

TribesMan je izjavil:

5kW je moč s katero pozimi ko je zunaj -20°C lahko ogrevaš srednje veliko dobro izolirano hišo, ki ima okoli 500m^3 prostora. In preko 150m^2 zunanje površine...

Jah,my mistake xD
Ampak ne pozabit da mora noter pihat hladni sveži zrak od zunaj,da ne pride do zadušitve in rošenja šip.Tak da spet ne bo tko enostavno kot se zdi.

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

Aja... električni pogoni imajo izkoristek tam nekje 85%. Tako da če voziš po AC s 130km/h pri porabi ~20kW imaš 3kW izgub ki jih lahko pozimi koristno porabiš za ogrevanje, hkrati pa zaradi nižje temperature krmilnika in motorja pozitivno vplivaš na izkoristek (nižja temperatura boljši izkoristek)...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Kje se pa ti furaš, da boš mel 5 ur skupaj -30 zunanje temperature? V sibiriji ti tankaš kurilca??

Recimo ocena za Tesla Roadster: Z 52kWh ima dosega do 240 milj, to pomeni 216Wh na miljo, takšna poraba energije je ravno pri povprečnih 50mph oz 82kmh. Za vzdrževanje takšne hitrosti potrebuje 11kW. Vgrajen električni grelec ima max moč 3kW. Če uspeš pridit v situacijo, ko boš ves čas ta grelec lahko kuril na max (i.e. se temperatura v kabini ne dvinge in moč s tem ne pade) boš to povprečno moč iz 11 dvignu na 14kW. Se pravi bo doseg padu na 11/14 oz 78% prvotnega. Namesto 240, boš mel 190 milj dosega. Če dodaš še svinjsko cesto, ki je bistveno bolj realni zimski problem, ti bo doseg padu še za nadaljnih 10% na cca 170 milj.

Model S ima drugčne številke a zaradi večjega idealnega dosega so manjša nihanja - lažje je pridit v situacijo da boš 5 ur skupaj kuril ogrevanje na max kot pa 10 ur skupaj.

Ergo, pa maš oceno kaj te čaka pozimi. Ni treba sejat strahu in širit dvome.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

Zakaj zaboga pr EVjih ne naredijo neko kombinacijo litiumskih in NiMh baterijah? Pri slednjih vem da je bil največji plus čas polnenja,mislim da se polnijo 3x hitreje kot litiumske.Slabost pa seveda teža. Blo bi fajn čeb EVji imel NiMh ki bi se na hitro filal v npr 15ih minutah za vsaj 50km dometa. Torej kombinacija 70-80% litiuma in 20% NiMh.

TribesMan ::

Ne kompliciraj...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

guest #44 ::

A je realno gledat, da se bo svet odpovedal (fosilnim) energetskih virom preden postanejo nerentabilni, "zgolj zaradi okolja"?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: guest #44 ()

jype ::

jverne> A je realno gledat, da se bo svet odpovedal (fosilnim) energetskih virom preden postanejo nerentabilni, "zgolj zaradi okolja"?

Ne. Je pa realno gledat, da se bodo tako odločili posamezniki, ki si to lahko privoščijo - teh pa bo vedno več, če le sredstev namesto v tehnologijo ne bomo raje vlagali v oborožene konflikte.

guest #44 ::

Tudi v tem primeru dvomim. Namreč če nekaj uporabnega tam leži je res malo škoda, da se ne izkoristi. Premoga pa plina je res še ogromno.
««
103 / 1139
»»