» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
978 / 1133
»»

sulaco ::

"eyeopening" video od Sandija:


-malo zgodovine (ej skeptiki...EV-ji niso nove igrače za bogataše)
-zelo dober insight, kako bo generacija Z odvrgla ICE vozila na smetišče zgodovine
-najboljše pa na koncu !(35keur-subvencija=prodajni hit)

Masayoshi ::

Subvencij ne bo več. Na firmo je że ni več.

Mike_Rotch ::

Za podjetja so druge spodbude. Boniteta za uporabo službenega vozila v zasebne namene je v 2022 samo 0,3%. Za ICE avtomobile je boniteta 1,5%.

V praksi to pomeni, da se praktično ne splača kupovati službenih ICE avtomobilov, razen v kakšnih zelo specifičnih primerih.

Masayoshi ::

Jaaa, seveda...službeni megani se kupujejo po 13k, kolk pa primerljivi elektrićisti? Pa moras natediti polnilnice, pa domet za službene je kar pomemben...

nejc_nejc ::

Eno je sluzben ena pa "sluzben" avto.

J.McLane ::

Magane 13k? Danes? Daj ne seri, a to so kakšne obljube za dobavo 2023, s figo v žepu?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

nejc_nejc ::

1,2 % je pri resni uporabi brezveze.

Mike_Rotch ::

Masayoshi je izjavil:

Jaaa, seveda...službeni megani se kupujejo po 13k, kolk pa primerljivi elektrićisti? Pa moras natediti polnilnice, pa domet za službene je kar pomemben...


Najcenejši Megane na avto.net je 17 jurjev. Tak z nekaj opreme je hitro čez 20k. Razlika v boniteti med Meganom za 20k in Leafom za 30k je 285 eur v prid EVju.

Koliko je pomemben domet je odvisno od uporabe. Za nekoga, ki na dan dela 100, 200km je čisto vseeno, ker praktično vsak EV zmore toliko.

Glede polnilnic pa ne vem. A je kak predpis, ki zavezuje podjetja, da morajo postaviti polnilnice, če imajo zaposleni EVje? Jaz nisem zasledil.

nejc_nejc ::

Ti ze prihod na delo placajo..:)
Mislim, da ni v predpisu.
Trenutne se kdor polni v sluzbi, sverca na racun sodelavcev, kar ni ok.

Mike_Rotch ::

Ti ze prihod na delo placajo..:)


Ne, če ti dajo služben avto.

nejc_nejc ::

Aja gorivo ali strom sta pa dzabe..

Mike_Rotch ::

Ne vem kaj točno želiš povedati. Podjetje se lahko odloči, da zaposlenemu plačuje tudi gorivo. V tem primeru je boniteta nekoliko višja, nisi pa upravičen do potnih stroškov oz. povračila za prevoz na delo.

nejc_nejc ::

Sluzben avto tudi za privat namene v full varijanti, ostalo so sami neki uradniski problemi.

Upam, da ne bodo prisilili firem v izdelavo polnilnic, kakor je tudi placilo za prihod na delo kretenizem.

telexdell ::

nejc_nejc je izjavil:

Sluzben avto tudi za privat namene v full varijanti, ostalo so sami neki uradniski problemi.

Upam, da ne bodo prisilili firem v izdelavo polnilnic, kakor je tudi placilo za prihod na delo kretenizem.

Kolikor vem nihče ne plačuje nikogar le zato, da pride na delo. Vsaj v gospodarstvu ne. Moraš za denar, katerega prejmeš kar pošteno delati. Če pa misliš pokrivanja dela stroškov za prevoz na delo je pa stvar takšna, da če podjetnik hoče dobiti in obdržati kader potem pač mora poskrbe da tisti, kateri je doma dlje od delovnega mesta ni prikrajšan in si ne bo delo poiskal bliže domu. Tako obstaja možnost službenih stanovanj, službenih avtomobilov ali kritja potnih stroškov. Seveda si pa lahko najdeš tudi ljudi v krogu kilometer od delovnega mesta, pa teh stroškov ne bo.

PS sin dela v A pa tudi tam dobi krite stroške od mejnega prehoda do mesta opravljanja dela. Včasih pa mu še šef s službeno kartico natanka privat avto. Je pa res, da je v A kapitalizem, kjer izkoriščajo delovno silo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

nejc_nejc ::

Povracilo strosko za prevoz na delo je zakonsko doloceno in je mus, v A je to dobra volja delodajalca.

Idealno gojisce za negativno selekcijo.

Ok, brezveze smetino evejevcem.

Machete ::

Da kdo link, kako se pocupa te subvencije? Vse skup odpade ob uvozu rabljenega?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

redtech ::

sulaco je izjavil:

"eyeopening" video od Sandija:


-malo zgodovine (ej skeptiki...EV-ji niso nove igrače za bogataše)
-zelo dober insight, kako bo generacija Z odvrgla ICE vozila na smetišče zgodovine
-najboljše pa na koncu !(35keur-subvencija=prodajni hit)


Koliko ljudi poznaš okrog sebe, da so dali 35k za avto in to ni bil mercedes ali bmw?

Machete ::

Imaš prav. Samo bomo morali počasi dvignit lestvice za kakih 10 čukov.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Mike_Rotch ::

Koliko ljudi poznaš okrog sebe, da so dali 35k za avto in to ni bil mercedes ali bmw?


Hmm, kar nekaj. Veliko novih avtomobilov je v tem cenovnem razredu.

Je pa tukaj še en (velik) catch. EVji imajo veliko nižje stroške. Mesečni znesek, ki ga daš za EVja je primerljivi z bistveno cenejšim ICE (ko poračunaš lizing + zavarovanje + servise + gorivo).

Masayoshi ::

A tole nabijate o pravih službenih avtomobilih ali o "službenih", ki se večinoma uporabljajo za privat namene? Jaz sem pisal o prvih in pri službenih, brez narekovajev, kljub spremembi DDV (in hkratni ukinitvi subvencije) ni prav nobene računice. Če seveda upoštevaš vse - tudi potrebno postavitev polnilnic, doseg...

Mike_Rotch ::

Kaj pa so pravi službeni in "službeni"?

Machete ::

Mike_Rotch je izjavil:

Koliko ljudi poznaš okrog sebe, da so dali 35k za avto in to ni bil mercedes ali bmw?

Hmm, kar nekaj. Veliko novih avtomobilov je v tem cenovnem razredu.


DEjansko, če želiš, da je minimalno kaj od avta, je danes 30 dno.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

telexdell ::

Masayoshi je izjavil:

A tole nabijate o pravih službenih avtomobilih ali o "službenih", ki se večinoma uporabljajo za privat namene? Jaz sem pisal o prvih in pri službenih, brez narekovajev, kljub spremembi DDV (in hkratni ukinitvi subvencije) ni prav nobene računice. Če seveda upoštevaš vse - tudi potrebno postavitev polnilnic, doseg...

Odvisno kakšno delo opravljaš in kakšne so poti. Npr. poštar se običajno giblje znotraj nekega rajona- kje bi pri njem bil problem doseg? Če pogledaš kakšnega serviserja skoči npr. iz LJ do MS tam nekaj popravi in se vrne nazaj v LJ. Kje je tu problem doseg? Naštevam ti lahko do večera. Seveda pa obstajajo tudi službene poti npr. v Bruselj ali Skopje ali... Za takšne namene pač še ni EV. Še vedno pa se lahko malce spremeni razmišljanje in se z EV odpelje npr. v na Brnik ali Benetke ali Zagreb ali... od tam pa z avionom... Pol pa tudi tu doseg ni problem.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

fikus_ ::

EV je čisto OK, za predvidljive dnevne km. Polniš 1x/da, na 2 dni, . . . po potrebi, dvomim pa, da je uporaben za kakšnega serviserja, ki se npr. iz LJ pelje v MS, potem pa še v KP in nazaj v LJ.
Sicer pa, kaj je na volju od EV z večjim kuferangom, da bi bilo primerno za kakšnega serviserja z nekaj orodja, npr. vzdrževanje/popravljanje kopircev.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Mike_Rotch ::

Odvisno od dosega, ki ga potrebuješ. Imaš električne Berlingote s 50kWh baterijo in 100kW polnjenjem naprimer.

Masayoshi ::

Eh ja, službeni so skozi cel dan v uporabi in ne samo od ene osebe. Pa glede cene megana je iz prve roke, smo jih spomladi kupili kar nekaj. Zdaj cen nisem gledal, verjetno je res dražje nekoliko.

@telexdel, do Murske in nazaj je že iz Ljubljane 350km. Good luck pozimi z električnim z vsaj približ normalno ceno , pa niso poti samo po Sloveniji...Da bom pa službene Tesle kupoval, pa se tudi ne izide.

energetik ::

Machete je izjavil:

Mike_Rotch je izjavil:

Koliko ljudi poznaš okrog sebe, da so dali 35k za avto in to ni bil mercedes ali bmw?

Hmm, kar nekaj. Veliko novih avtomobilov je v tem cenovnem razredu.


DEjansko, če želiš, da je minimalno kaj od avta, je danes 30 dno.
Ne pretiravat, no. Ali pa imaš neke zanimive zahteve izven vseh norm.

telexdell ::

Masayoshi je izjavil:

Eh ja, službeni so skozi cel dan v uporabi in ne samo od ene osebe. Pa glede cene megana je iz prve roke, smo jih spomladi kupili kar nekaj. Zdaj cen nisem gledal, verjetno je res dražje nekoliko.

@telexdel, do Murske in nazaj je že iz Ljubljane 350km. Good luck pozimi z električnim z vsaj približ normalno ceno , pa niso poti samo po Sloveniji...Da bom pa službene Tesle kupoval, pa se tudi ne izide.

Pa- saj ne greš v MS in se na krožišču ob tabli z imenom mesta obrneš in greš nazaj v LJ. Verjetno se boš tam ustavil in naredil servis. Medtem pa se avto lahko fila.

fikus_ je izjavil:

EV je čisto OK, za predvidljive dnevne km. Polniš 1x/da, na 2 dni, . . . po potrebi, dvomim pa, da je uporaben za kakšnega serviserja, ki se npr. iz LJ pelje v MS, potem pa še v KP in nazaj v LJ.
Sicer pa, kaj je na volju od EV z večjim kuferangom, da bi bilo primerno za kakšnega serviserja z nekaj orodja, npr. vzdrževanje/popravljanje kopircev.

Veš da- najprej 350 km na en konec Slovenije pol pa še 300 na drug konec. A ti opravljaš servise med vožnjo ali pa se kdaj pa kdaj ustaviš, kaj razšravfaš...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Mike_Rotch ::

Eh ja, službeni so skozi cel dan v uporabi in ne samo od ene osebe. Pa glede cene megana je iz prve roke, smo jih spomladi kupili kar nekaj. Zdaj cen nisem gledal, verjetno je res dražje nekoliko.


Sem mislil, da je jasno, da govorim o službenih avtomobilih, ki jih zaposleni dobijo v zasebno rabo. Le v tem primeru se zaposlenemu obračuna boniteta, ki je pri EVjih bistveno nižja.

Masayoshi ::

Joj telexdell, si ti teoretik inženir? Naj gre v MS k eni stranki, parkira kilometer ali dva pri najbližji frei polnilnici in pešači do stranke, nato gre k drugi stranki v Ptuju, in prav najprej išče prazno polnilnico in tako dalje. Si ti v življenju že bil kje v kakšni realni firmi zaposlen?

telexdell ::

Masayoshi je izjavil:

Joj telexdell, si ti teoretik inženir? Naj gre v MS k eni stranki, parkira kilometer ali dva pri najbližji frei polnilnici in pešači do stranke, nato gre k drugi stranki v Ptuju, in prav najprej išče prazno polnilnico in tako dalje. Si ti v življenju že bil kje v kakšni realni firmi zaposlen?


Delavnik traja 8 ur, od tega je pol ure malica. Na 50 kW polnilnici lahko v pol ure napolniš skoraj polovico baterije ali za vsaj 150 km poti. Sam imam potovalno hitrost tam 60 km na regionalnih cestah in 100 km na avtocesti. Če vzameš povprečje boš 80 km/h boš 450+150 km vozil vsaj 7,5 ur. Kdaj pa boš delal?

PS že skoraj 40 let delam v realni firmi in dnevno sprejemam delavce, serviserje, trgovske potnike...tako iz Slovenije kot iz tujine. Tak da...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

fikus_ ::

Telex, res da sem pisal skrajni scenarij LJ-->MS-->KP-->LJ, ampak ti zganjaš teorijo! NPr. V MS boš takoj zraven lokacije servisiranja našel prosto ustrezno polnilnico in med servisom polnil EV. V idealnem svetu ja, v realnosti daleč od tega in tudi skrajni realen primer, ko mora serviser nekaj naredit in to traja več kot 8 ur z vožnjo vred.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Masayoshi ::

Ma, mu ne kapne...pa kar opleta s 450 dosega iz mokrih sanj, ne pa realnosti po avtocesti...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Masayoshi ()

telexdell ::

Masayoshi je izjavil:

Ma, mu ne kapne...pa kar opleta s 450 dosega iz mokrih sanj, ne pa realnosti po avtocesti...

Pa nimaš povsod po Sloveniji avtoceste. Če greš iz Lj do nas boš na avtocesti mogoče 70 km. Pol te pa še toliko čaka po vijugastih in ozkih cestah. Moraš kar imeti srečo (beri ne srečaš kakšnega tovornjaka), da boš 150 km do nas prevozil v 2,5 ure. Če pa boš na poti nazaj imel malo bolj prazno baterijo, pač po AV ne boš šibal 150 km/h ampak zgolj 100.

PS pa pri nas tudi nimaš pumpe na vsak km. Se ti kar lahko zgodi, še posebno če se preveč zanašaš na doseg, kateri ti kaže računalnik, da boš štopal s kantico ob cesti.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

fikus_ je izjavil:

Telex, res da sem pisal skrajni scenarij LJ-->MS-->KP-->LJ, ampak ti zganjaš teorijo! NPr. V MS boš takoj zraven lokacije servisiranja našel prosto ustrezno polnilnico in med servisom polnil EV. V idealnem svetu ja, v realnosti daleč od tega in tudi skrajni realen primer, ko mora serviser nekaj naredit in to traja več kot 8 ur z vožnjo vred.

Ne! Prišel boš v MS, opravil servis, pol pa boš našel prijetno gostilno s polnilnim mestom, pomalical tiste pol ure in vmes dopolnil avto. Pol pa se boš vrnil domov. Če sedaj z ICE avtom teraš serviserje (ali sam sebe), da preskočijo malico, bodo z EV začeli živet bolj zdravo in bolj v skladu z delovno zakonodajo. Med polnjenjem EV bodo zaužili topel obrok in se malce odpočili.

PS sin dela v A, pa se mu na delovnem mestu prižge rdeča luč na monitorju, ko je čas za malico. In sveti tako dolgo, da na uri ne štempla pavze. Tak je to v kapitalizmu, kjer so delavci izkoriščani.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Mike_Rotch ::

Ne! Prišel boš v MS, opravil servis, pol pa boš našel prijetno gostilno s polnilnim mestom, pomalical tiste pol ure in vmes dopolnil avto. Pol pa se boš vrnil domov. Če sedaj z ICE avtom teraš serviserje (ali sam sebe), da preskočijo malico, bodo z EV začeli živet bolj zdravo in bolj v skladu z delovno zakonodajo. Med polnjenjem EV bodo zaužili topel obrok in se malce odpočili.


Tole je očitno težko razumeti. Ob avtocesti med LJ in MS je en kup 50kW polnilnic. Se pač ustaviš in napolniš.

Oz., če imaš redno poti, ki presegajo zmožnosti dotičnega EVja pač še naslednjih par let furaš dizla. Ne vem v čem točno je problem.

telexdell ::

Mike_Rotch je izjavil:



Tole je očitno težko razumeti. Ob avtocesti med LJ in MS je en kup 50kW polnilnic. Se pač ustaviš in napolniš.

Oz., če imaš redno poti, ki presegajo zmožnosti dotičnega EVja pač še naslednjih par let furaš dizla. Ne vem v čem točno je problem.

Problem je v tem, da če ne narediš 2000 km dnevno v enem šusu, brez vmesnega postanka in potem natankaš avto v 10 s in se vrneš tako domov v enem šusu, je stvar zanič, neuporabne, te ovira...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

europenian ::

No ne rabis pretiravati, ko bo stvar 30k in se napolnila v 5 minutah za 800ish kilometrov, potem po super.

Bolj zanimivo bo, ko bo v EU 300 miljonov avtov na baterije na cesti in 50 miljonov po odpadih. Generacija Z bo delala v reciklazi in rudnikih za baterije.

Mike_Rotch ::

No ne rabis pretiravati, ko bo stvar 30k in se napolnila v 5 minutah za 800ish kilometrov, potem po super.


To bi bilo super, ampak precej nepotrebno.

Bolj zanimivo bo, ko bo v EU 300 miljonov avtov na baterije na cesti in 50 miljonov po odpadih. Generacija Z bo delala v reciklazi in rudnikih za baterije.


Življenjska doba baterij je več desetletji, po tem pa jih je mogoče učinkovito reciklirati. Dvomim, da jih boš veliko videl na odpadih.

europenian ::

Mhm, woulda, coulda, shoulda in kdaj se bodo te pravljice uresnicile, mislim zdaj ne na eno reciklirano baterijo na mesec, pa se exportirati jo treba.
Avti koncajo na odpadih tudi ker odletijo s cest, karambolirajo, se folku vec ne ljubi podvozja in rje rihtat itn.

Dvomim, da jih boš veliko videl na odpadih.
Jaz pa ne, ker ze zdaj marsikje ne vejo, kaj naj naredijo z raztrescenimi EVji in kr stojijo nekje odlozeni. Kaj pa ko jih bos v nevem recimo Murski imel pri triglavu dnevno 10 karamboliranih od tega 3-4 totalke.

fikus_ ::

Tukaj piše kar nekaj sanjačav, kako bo vse mogoče. Ja, bo mogoče, ko . . . bodo zadeve finančno smiselne, se bo finančni izšlo, prej pa ne, prej se bodo s tem ukvarjali intuzijasti in ostali pod prisilo politike/zakonov/omejitev/. . . zaradi "ekologije". Razne subvencije so za prepričevanje ljudi, da bi se odločili za EV, . . . Že več kot 10 let je govorjenje in so trditve, da bodo v nekaj letih EV po cenah, dosegu, . . . primerljivi z ICE.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Mike_Rotch ::

Mhm, woulda, coulda, shoulda in kdaj se bodo te pravljice uresnicile


Kaj kdaj se bo uresničilo? EVji so na cestah komaj 20 let, zadnjih 5 v večjem številu. Zaenkrat baterije niti v avtih še niso odslužile svojega po večini. Celice iz Priusov, ki so preveč iztrošene za avto se pa že danes precej pogosto reciklira v hranilnike elektrike za sončne elektrarne.

Že več kot 10 let je govorjenje in so trditve, da bodo v nekaj letih EV po cenah, dosegu, . . . primerljivi z ICE.


In, v čem je problem? To se je uresničilo že par let nazaj.

telexdell ::

europenian je izjavil:

No ne rabis pretiravati, ko bo stvar 30k in se napolnila v 5 minutah za 800ish kilometrov, potem po super.

Bolj zanimivo bo, ko bo v EU 300 miljonov avtov na baterije na cesti in 50 miljonov po odpadih. Generacija Z bo delala v reciklazi in rudnikih za baterije.

In koliko prostora več zasede EV od ICE, ko je na odpadu? Če želimo ICE reciklirati, ga je treba razstaviti- posebej tekočine, posebej umetne mase, posebej gume, posebej elektronika, posebej kovina...Pol pa ta posebej zbrani odpad pošljejo na različne konce, da jih v reciklažnih obratih predelajo v uporabne surovine. Le zakaj bi pri EV stvari potekale drugače?
Za razliko od ICE ima EV sestavni del, kateri je uporaben za širše množice. Če bo po preteku življenjske doba EV baterija še uporabna se bo lahko uporabila kot hranilnik električne energije. Več takih baterij na neki lokaciji bo omogočalo polnjenje EV za ogromnimi močmi, saj bo energija pritekala iz baterij in ne iz omrežja. V domovih bodo baterije pomagale k manjšim računom za elektriko in kot vir napajanja hiše v primeru izpada omrežja. V omrežju bodo takšne baterije blažile konice in zmanjševale vpliv prehodnih pojavov...
Tak da, upam da bo čim prej 50 milijonov EV na odpadih.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

europenian ::

Kaj kdaj se bo uresničilo? EVji so na cestah komaj 20 let, zadnjih 5 v večjem številu. Zaenkrat baterije niti v avtih še niso odslužile svojega po večini. Celice iz Priusov, ki so preveč iztrošene za avto se pa že danes precej pogosto reciklira v hranilnike elektrike za sončne elektrarne.
Pogosto? Kolk miljonov je to? Oz. kolk tistoc baterij Priusa v slo je recikliranih? Al definiraj kaj je za tebe, pogosto. Pogosto pa tudi ne naredijo nic in karamboliran EV s poskodovanimi baterijami stoji na deponiji, se niti transportirati ga ne upa nihce. To je tudi pogosto.

Ali pa definiraj kaj je za tebe pogosto? Kje se to dela po tekocem traku sedaj prinas ali nasi blizini?

In, v čem je problem? To se je uresničilo že par let nazaj.
Samo tistim, ki imajo zelo zelo ohlapno definicijo kaj je primerljivo, kar pa spet ni zares primerljivo, torej ni.

fikus_ ::

Mike_Rotch je izjavil:



Že več kot 10 let je govorjenje in so trditve, da bodo v nekaj letih EV po cenah, dosegu, . . . primerljivi z ICE.


In, v čem je problem? To se je uresničilo že par let nazaj.


Sedaj ne vem, ali se sprenevedaš, ali pa lažeš?!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

europenian ::

telexdell je izjavil:

europenian je izjavil:

No ne rabis pretiravati, ko bo stvar 30k in se napolnila v 5 minutah za 800ish kilometrov, potem po super.

Bolj zanimivo bo, ko bo v EU 300 miljonov avtov na baterije na cesti in 50 miljonov po odpadih. Generacija Z bo delala v reciklazi in rudnikih za baterije.

In koliko prostora več zasede EV od ICE, ko je na odpadu? Če želimo ICE reciklirati, ga je treba razstaviti- posebej tekočine, posebej umetne mase, posebej gume, posebej elektronika, posebej kovina...Pol pa ta posebej zbrani odpad pošljejo na različne konce, da jih v reciklažnih obratih predelajo v uporabne surovine. Le zakaj bi pri EV stvari potekale drugače?
Za razliko od ICE ima EV sestavni del, kateri je uporaben za širše množice. Če bo po preteku življenjske doba EV baterija še uporabna se bo lahko uporabila kot hranilnik električne energije. Več takih baterij na neki lokaciji bo omogočalo polnjenje EV za ogromnimi močmi, saj bo energija pritekala iz baterij in ne iz omrežja. V domovih bodo baterije pomagale k manjšim računom za elektriko in kot vir napajanja hiše v primeru izpada omrežja. V omrežju bodo takšne baterije blažile konice in zmanjševale vpliv prehodnih pojavov...
Tak da, upam da bo čim prej 50 milijonov EV na odpadih.

Ko se bo vzgalo kje 1000 ton baterije na enem kupu, ti prilimam link, da se bos lahko udelezil gasenja pozara. Preden se bo zacelo masovno reciklirati, se bodo marsikje samo nabirali in rjaveli na dezju, poskodovanih se pa se dolgo casa ne bo upala dotakniti nobena firma.
To so dejstva in trenutno stanje, ki se ne izboljsuje.
Vec EVjev, pomeni vec karamboliranih in poskodovanih baterij eksponentno. Nikjer pa ni videti eksponentnega interesa v reciklazi teh poskodovanih baterij.

energetik ::

europenian je izjavil:

Mhm, woulda, coulda, shoulda in kdaj se bodo te pravljice uresnicile, mislim zdaj ne na eno reciklirano baterijo na mesec, pa se exportirati jo treba.
Avti koncajo na odpadih tudi ker odletijo s cest, karambolirajo, se folku vec ne ljubi podvozja in rje rihtat itn.

Dvomim, da jih boš veliko videl na odpadih.
Jaz pa ne, ker ze zdaj marsikje ne vejo, kaj naj naredijo z raztrescenimi EVji in kr stojijo nekje odlozeni. Kaj pa ko jih bos v nevem recimo Murski imel pri triglavu dnevno 10 karamboliranih od tega 3-4 totalke.
Lej, litija je na Zemlji precej omejena količina. Razmah EV se je šele začel. Če/ko bo folk navalil na EV, bodo šle cene litija v višave. Pomisli tudi, da bomo za fuzijske elektrarne tudi potrebovali litij. Baterije na odpadu? Grem stavit, da bodo še brkali po odpadih in iskali baterije, saj se bo ekstrakcija litija močno splačala. Oz. sploh ne bodo končale na odpadih, cigani ti jih bodo še odšraufali iz avta.

Mike_Rotch ::

Kolk miljonov je to?


Daj malo pomisli preden pišeš. V Sloveniji se letno proda okoli 50.000 osebnih avtomobilov. Kaj praviš, koliko milijonov Priusov je med njimi?

Sedaj ne vem, ali se sprenevedaš, ali pa lažeš?!


Imaš prav. EVji so superiorni za povprečnega voznika v praktično vseh pogledih.

Ko se bo vzgalo kje 1000 ton baterije na enem kupu, ti prilimam link, da se bos lahko udelezil gasenja pozara. Preden se bo zacelo masovno reciklirati, se bodo marsikje samo nabirali in rjaveli na dezju, poskodovanih se pa se dolgo casa ne bo upala dotakniti nobena firma.


Ja, ljudje so znani po tem, da jim stvari vredne veliko denarja rjavijo na dežju. A lahko še kak bolj brezvezen argument najdeš?

fikus_ ::

"
Ko se bo vzgalo kje 1000 ton baterije na enem kupu, ti prilimam link, da se bos lahko udelezil gasenja pozara. "


Mislim, da bo konkretno prepozen, ker to zelo hitro gori! Li pa pogasiš tako, da ga potopiš v vodo.

Mike, ne preobračaj teme, ker sem ti točno napisal s katerim stavkom bluziš.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Ne! Prišel boš v MS, opravil servis, pol pa boš našel prijetno gostilno s polnilnim mestom, pomalical tiste pol ure in vmes dopolnil avto.


Kot nekdo, ki se je ze vozil z EVjem po Prekmurju, ne bos je nasel. :> Prekmurje premore tocno eno hitro polnilnico, oziroma dve, ce stejes obe strani avtoceste. :) Polnit na manj kot 50kW pa nima smisla med kosilom.

telexdell je izjavil:

Če sedaj z ICE avtom teraš serviserje (ali sam sebe), da preskočijo malico, bodo z EV začeli živet bolj zdravo in bolj v skladu z delovno zakonodajo. Med polnjenjem EV bodo zaužili topel obrok in se malce odpočili.


To je neumen argument, in trapast nacin poizkusa diskreditacije.

telexdell je izjavil:

PS sin dela v A, pa se mu na delovnem mestu prižge rdeča luč na monitorju, ko je čas za malico. In sveti tako dolgo, da na uri ne štempla pavze. Tak je to v kapitalizmu, kjer so delavci izkoriščani.


Tole je pa off-topic. :)
««
978 / 1133
»»