» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
979 / 1139
»»

Mike_Rotch ::

Ko se bo vzgalo kje 1000 ton baterije na enem kupu, ti prilimam link, da se bos lahko udelezil gasenja pozara. "


Ko bi vsaj kje na svetu postavili tako veliko baterijo, da bi lahko preizkusili kako se obnese v praksi. Škoda, ker tega ni. Oh wait...

https://electrek.co/2019/02/18/tesla-bi...

fikus_ ::

Res je, kot je tudi res, da imajo v AU specifične težave pri oskrbi z elektriko, tako da se jim splača. Beri, cene so v špicah porabe astronomske.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Mike_Rotch ::

Torej vam je zdaj jasno kje in kako se lahko porabijo celice iz starih EVjev? Super, to smo razčistili.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



Kot nekdo, ki se je ze vozil z EVjem po Prekmurju, ne bos je nasel. :> Prekmurje premore tocno eno hitro polnilnico, oziroma dve, ce stejes obe strani avtoceste. :) Polnit na manj kot 50kW pa nima smisla med kosilom.


No ja... pol pa zame napišeš:

To je neumen argument, in trapast nacin poizkusa diskreditacije.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

europenian ::

energetik je izjavil:

europenian je izjavil:

Mhm, woulda, coulda, shoulda in kdaj se bodo te pravljice uresnicile, mislim zdaj ne na eno reciklirano baterijo na mesec, pa se exportirati jo treba.
Avti koncajo na odpadih tudi ker odletijo s cest, karambolirajo, se folku vec ne ljubi podvozja in rje rihtat itn.

Dvomim, da jih boš veliko videl na odpadih.
Jaz pa ne, ker ze zdaj marsikje ne vejo, kaj naj naredijo z raztrescenimi EVji in kr stojijo nekje odlozeni. Kaj pa ko jih bos v nevem recimo Murski imel pri triglavu dnevno 10 karamboliranih od tega 3-4 totalke.
Lej, litija je na Zemlji precej omejena količina. Razmah EV se je šele začel. Če/ko bo folk navalil na EV, bodo šle cene litija v višave. Pomisli tudi, da bomo za fuzijske elektrarne tudi potrebovali litij. Baterije na odpadu? Grem stavit, da bodo še brkali po odpadih in iskali baterije, saj se bo ekstrakcija litija močno splačala. Oz. sploh ne bodo končale na odpadih, cigani ti jih bodo še odšraufali iz avta.

Odpadi pa bodo obratovali zastonj in bili dobre duse in poceni senkale robo naprej? Japajade.

Glede dviga cen imas kr prav, to bo v naslednjih dveh letih kr ekstremno.

Mike_Rotch ::

Zakaj bi odpadi delali kaj drugače kot trenutno? Le manj crapa bo na njih, ker imajo EVji načeloma manj delov in večji cel odpada je možno reciklirati ali ponovno uporabiti.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Odpade, še posebej avtoodpade, je treba ukinit. Vse kar je koristnega je treba razšraufat in dat na polico, da nekdo lahko kupi, ostalo pretopit.

Letalec ::

Utk je izjavil:

Odpade, še posebej avtoodpade, je treba ukinit. Vse kar je koristnega je treba razšraufat in dat na polico, da nekdo lahko kupi, ostalo pretopit.


Ti pa še nisi bil na avtoodpadu ne? Ker točno to delajo vsi avtoodpadi. Iz avta poberejo vse komponente, ki jih lahko prodajo in jih sortirajo po policah. Ostalo zmeljejo in pretopijo. Pa kaj eni mislite da avtomobile na deponiji zakopavajo al kaj?

Utk ::

Aha, potem ima ta recimo čisto urejen kaos: https://avtoodpadsajko.si/
In iz vseh avtov je pobrano vse, samo čaka še, da bo nekdo prišel po streho nekega avta, nad katerim ležijo še 3 avti.

Gregor P ::

Mike_Rotch je izjavil:

Mhm, woulda, coulda, shoulda in kdaj se bodo te pravljice uresnicile


Kaj kdaj se bo uresničilo? EVji so na cestah komaj 20 let, zadnjih 5 v večjem številu.
... zgolj zaradi zgodovinsko-arhivske korektnosti 8-)
Electricity was among the preferred methods for automobile propulsion in the late-19th and early-20th centuries, providing a level of comfort and an ease of operation that could not be achieved by the gasoline-driven cars of the time. The electric vehicle fleet peaked at approximately 30,000 vehicles at the turn of the 20th century.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Letalec ::

Utk je izjavil:

Aha, potem ima ta recimo čisto urejen kaos: https://avtoodpadsajko.si/
In iz vseh avtov je pobrano vse, samo čaka še, da bo nekdo prišel po streho nekega avta, nad katerim ležijo še 3 avti.


To kar je na sliki so ostanki in so za mletje. Če imaš na polici že 10 vrat od yugota, se od ostalih 100 ne splača odmontirat. Zato ker že teh 10 zaseda prostor na polici, in ker gre za preveč staro komponento, ki se ne prodaja.

Kdo normalen bo pa prišel po STREHO od avtomobila?

TUKAJ sem bil v njihovem skladišču. Luči, servo črpalke, vrata, stekla vse zloženo na policah. Seveda od 10 let starih avtomobilov, kjer te komponente nove stanejo 800€ na komad. Nihče pri zdravi pameti pa ne bo odmontiral luči na 20 let starem kliotu in jo nato hranil v skladišču 3 leta, da jo boš ti kupil namesto novo za 50€, njegovo za 20€.

Utk ::

Sej to ti pravim, kaki ostanki, vse je treba razšraufat in sortirat, pol pa prodat ali pa reciklirat. Kakšno mletje čakajo, 5 let stojijo pod odpadih.

energetik ::

Če samo še karoserija stoji 5 let po odpadih, ni s tem nobene škode. V plavžu ne bo razlike.

Za baterije pa grem stavit, da ne bo nobene, ki bi stala 5 let na kupu. Bodo kovine v njej preveč vredne. Tako kot že zdaj žagajo in kradejo katalizatorje izpod avtov, da ekstrahirajo platino in paladij. Par gramov paladija, ki ima ceno 60$/g, pač ne bo nihče pustil kar tako ležat v kupu svinjarije. Enako bo z litijem.

Letalec ::

Da razšravfaš avto na prafaktorje,sortiraš,shraniš na polici stane 300€ delavnih ur in 100€ prostor na polici. Nato prodaš en motorček za brisalec za 50€.

Če avta ne razmontiraš, te stane 0 delavnih ur. Dokler nekdo čez 2 leti ne pride po motorček, kjer se nato sprehodiš do avtomobila in v 15min odmontiraš zadevo. Če v 5 letih ne pride nihče gre v mletje.

Evo, je bil svoje čase reality show iz anglije iz enega avtoodpada. Poglej si kako hranijo zalogo, kaj prodajajo, kako se odločajo kaj bodo razšravfali, kaj skladiščili in čemu je "potekel rok" ter gre v mlinček.

energetik je izjavil:

Če samo še karoserija stoji 5 let po odpadih, ni s tem nobene škode. V plavžu ne bo razlike.
Za baterije pa grem stavit, da ne bo nobene, ki bi stala 5 let na kupu. Bodo kovine v njej preveč vredne. Tako kot že zdaj žagajo in kradejo katalizatorje izpod avtov, da ekstrahirajo platino in paladij.


Točno to! Ampak folk še vedno nekaj sanja, kako bomo kipali baterije v reke in morje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Letalec ()

energetik ::

Seveda pa se lahko zgodi, da pridejo bolj do izraza Na-ion baterije, ki niso tako zelo slabše od Li-ion. Natrija pa vemo koliko je na svetu...

Utk ::

Da razšravfaš avto na prafaktorje,sortiraš,shraniš na polici stane 300EUR delavnih ur in 100EUR prostor na polici. Nato prodaš en motorček za brisalec za 50EUR.

Ko kupiš nov avto plačaš tudi razgradnjo, ker ga je prodajalec dolžan na koncu prevzet. Seveda gre to preko avtoodpadov. Tist prispevek ni dovolj velik, ampak avtoodpad nekaj zasluži še z deli.
Da to nekje stoji leta ni noben način "recikliranja". To stoji samo zato, ker so bo nazadnje firmo itak dalo v stečaj, nekdo bo pa moral za njimi pospravit 1000 razbitin, in to še enkrat plačat. Isto kot pri gumah in še marsičem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

BigWhale ::

Letalec je izjavil:

Kdo normalen bo pa prišel po STREHO od avtomobila?


Tisti, ki predeluje avto za prodajo vladi. *badaboomtss*

mertseger ::

Danes v svetu reciklirajo ca 50% li-ion baterij.


Članek iz prejšnjega tedna:
LATER THIS YEAR, the Canadian firm Li-Cycle will begin constructing a US $175 million plant in Rochester, N.Y., on the grounds of what used to be the Eastman Kodak complex. When completed, it will be the largest lithium-ion battery-recycling plant in North America.

The plant will have an eventual capacity of 25 metric kilotons of input material, recovering 95 percent or more of the cobalt, nickel, lithium, and other valuable elements through the company's zero-wastewater, zero-emissions process. "We'll be one of the largest domestic sources of nickel and lithium, as well as the only source of cobalt in the United States," says Ajay Kochhar, Li-Cycle's cofounder and CEO.

roCkY ::

Bjornov pogled na SE (kdor ga spremlja je verjetno že pogledal starejše videe na to temo) in med drugim tudi na baterijo v sistemu... ("računica za Tajskko"):

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

BigWhale je izjavil:



Kot nekdo, ki se je ze vozil z EVjem po Prekmurju, ne bos je nasel. :> Prekmurje premore tocno eno hitro polnilnico, oziroma dve, ce stejes obe strani avtoceste. :) Polnit na manj kot 50kW pa nima smisla med kosilom.


No ja... pol pa zame napišeš:

To je neumen argument, in trapast nacin poizkusa diskreditacije.


Kaj tocno te zdaj moti? Ti pridigas o tem kako je treba z delavci, jaz ti pa pravim, da je v Prekmurju tocno ena sama hitr polnilnica in ce mors narest krog po Prekmurju je ne bos obiskal in ti je potem edina opcija, da pol ure cakas na terenu, na zacetku dneva ali pa na koncu. Na malici bos pa nekje v Hodosu, kjer ni nobene polnilnice.

Komot se pa z EVjev vozi lokalni postar, ki starta zjutraj, prevozi 150km in potem parkira pred posto in da polnit avto.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



Kaj tocno te zdaj moti?


Polnit na manj kot 50kW pa nima smisla med kosilom.


To je neumnost. Če ob vrnitvi pričakuješ vožnjo "na hlape" je karkoli boljše kot nič. Če na 11 kW polnilnici v pol ure dopolniš 5 kWh boš potem na 50 kW polnilnici stal 10 minut manj, da boš napolnil toliko, kot potrebuješ do doma.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

roCkY ::

Kolk bo pa podalšal čas polnenja ko ti kot montažerju zmanjka kak kos in ga boš moral it iskat v 15-30 km oddaljeno trgovino? Nekje do polnoči boš morda le doma. Avto do jutra za novo furo niti polen ne bo.

telexdell ::

roCkY je izjavil:

Kolk bo pa podalšal čas polnenja ko ti kot montažerju zmanjka kak kos in ga boš moral it iskat v 15-30 km oddaljeno trgovino? Nekje do polnoči boš morda le doma. Avto do jutra za novo furo niti polen ne bo.

V našo firmo v 90% primerov prihajajo zunanji izvajalci iz kroga 80 km (Celje-Maribor). Da pridejo do nas se noben od teh ne vozi po avtocesti... Ostalih 10 % je okolica Ljubljane. Tam imajo kakšnih 80 km avtoceste pa 300 km v obe smeri. Podobna situacija velja tudi za Pomurje ali Dolensko ali Gorenjsko ali... Večina del opravijo lokalni podjetniki.
Če pa ti opravljaš dela na področjih, katera so 200 km od tvojega doma in moraš potem iskati dele v 30 km oddaljenih trgovinah se pa malce zamisli. Mogoče nimaš najboljšega poslovnega modela. In dokler ga ne prevetriš očitno EV še ni zate.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

celada ::

mertseger je izjavil:

Danes v svetu reciklirajo ca 50% li-ion baterij.


Članek iz prejšnjega tedna:
LATER THIS YEAR, the Canadian firm Li-Cycle will begin constructing a US $175 million plant in Rochester, N.Y., on the grounds of what used to be the Eastman Kodak complex. When completed, it will be the largest lithium-ion battery-recycling plant in North America.

The plant will have an eventual capacity of 25 metric kilotons of input material, recovering 95 percent or more of the cobalt, nickel, lithium, and other valuable elements through the company's zero-wastewater, zero-emissions process. "We'll be one of the largest domestic sources of nickel and lithium, as well as the only source of cobalt in the United States," says Ajay Kochhar, Li-Cycle's cofounder and CEO.


Glih za 50k tesel 3 na leto baterij za predelat. Bo kr treba scale up narest v bližnji prihodnosti.

kow ::

Tukaj planiranje ni noben problem, ker so podatki o prodanih avtih za nazaj znani.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

To je neumnost. Če ob vrnitvi pričakuješ vožnjo "na hlape" je karkoli boljše kot nič. Če na 11 kW polnilnici v pol ure dopolniš 5 kWh boš potem na 50 kW polnilnici stal 10 minut manj, da boš napolnil toliko, kot potrebuješ do doma.


Joj, dej pejt EV kupit in se vozi mal, da vidis kako se obnese v praksi, no. :)))

Pa nehaj ze teoritizirat. Cim mors okrog iskat polnilnico in planirat kje bos imel kosilo, ce ga bos sploh imel, mas tezave. VSAKO potovanje, ki je na robu zmogljivosti baterije, je kalkulacija in tuhtanje. Ce to pocnes enkrat ali pa dvakrat na leto, je to ok. Ce to pocnes vsak dan, je nekaj cesar noces pocet.

In polnilnice NI na vsakem vogalu.

europenian ::

mertseger je izjavil:

Danes v svetu reciklirajo ca 50% li-ion baterij.


Članek iz prejšnjega tedna:
LATER THIS YEAR, the Canadian firm Li-Cycle will begin constructing a US $175 million plant in Rochester, N.Y., on the grounds of what used to be the Eastman Kodak complex. When completed, it will be the largest lithium-ion battery-recycling plant in North America.

The plant will have an eventual capacity of 25 metric kilotons of input material, recovering 95 percent or more of the cobalt, nickel, lithium, and other valuable elements through the company's zero-wastewater, zero-emissions process. "We'll be one of the largest domestic sources of nickel and lithium, as well as the only source of cobalt in the United States," says Ajay Kochhar, Li-Cycle's cofounder and CEO.

Zacarani krog je nekako taksen, da za cim vec recikliranih surovih, rabis cim vec odpada, za ta odpad moras najprej skopati rudo in narediti izdelke, ki bodo koncali na odpadu.
Nekao okvirno 500 miljonov baterij rabis za avte na cesti, 500 miljonov jih rabis skaramboliranih na odpadih, da bos lahko sproti stancal nove in dohajal povprasevanje.

Ce bi proizvajalci bli pametni in baterije bile svete, bi dali na njih 20 let garancije in bi, ko se navelicas in zacne rjaveti, vzel baterijo iz starega avta ven in jo dal v novi avto z novo obliko.
To ne sme trajati vec kot 3-4 ure dela v delavnici. Kupis samo novo "karoserijo"

Ampak...


PS: Kok se kej reciklirajo baterije v Sloveniji? Ve kdo malo vec o tem? Kje se to dela, kolko baterij na dan reciklirajo? Koliko energije potrosijo? Kam prodajajo surovine?

Zgodovina sprememb…

Mike_Rotch ::

Ce bi proizvajalci bli pametni in baterije bile svete, bi dali na njih 20 let garancije in bi, ko se navelicas in zacne rjaveti, vzel baterijo iz starega avta ven in jo dal v novi avto z novo obliko.


Saj to se počne in planira. Le, da take celice po 20 letih ne grejo v avtomobile ampak v razne "power walle".

europenian ::

BigWhale je izjavil:

telexdell je izjavil:

To je neumnost. Če ob vrnitvi pričakuješ vožnjo "na hlape" je karkoli boljše kot nič. Če na 11 kW polnilnici v pol ure dopolniš 5 kWh boš potem na 50 kW polnilnici stal 10 minut manj, da boš napolnil toliko, kot potrebuješ do doma.


Joj, dej pejt EV kupit in se vozi mal, da vidis kako se obnese v praksi, no. :)))

Pa nehaj ze teoritizirat. Cim mors okrog iskat polnilnico in planirat kje bos imel kosilo, ce ga bos sploh imel, mas tezave. VSAKO potovanje, ki je na robu zmogljivosti baterije, je kalkulacija in tuhtanje. Ce to pocnes enkrat ali pa dvakrat na leto, je to ok. Ce to pocnes vsak dan, je nekaj cesar noces pocet.

In polnilnice NI na vsakem vogalu.

Ja novi izleti oz. pocitnice z EVjem, so pac tko, da nisi sproscen, ker tuhtas o tem, kam in kje zaradi baterije. Dokler se vozis po majbolj razsirjenih destinacijah verjetno ni problem, ko pa se gre malo izven "standard" poti pa zacne biti zabavno.
Vprasanje, ce je zabavno za celo familijo, taksni izleti.

Ko stojis na neki polnilnici s familijo in sedis v avtu na kaksnem pocivaliscu s tovornjakarji, namesto da bi ta isti cas bil rajsi nekje na lepsem.

Mike_Rotch je izjavil:

Ce bi proizvajalci bli pametni in baterije bile svete, bi dali na njih 20 let garancije in bi, ko se navelicas in zacne rjaveti, vzel baterijo iz starega avta ven in jo dal v novi avto z novo obliko.


Saj to se počne in planira. Le, da take celice po 20 letih ne grejo v avtomobile ampak v razne "power walle".

Torej se ne pocne.
Imas ze powerwall? Kdaj ga bos imel?

Zgodovina sprememb…

Mike_Rotch ::

Seveda se počne. Ampak zaenkrat na trgu še ni baterij iz EVjev v velikih količinah.

Trenutno podatki kažejo, da Tesline baterije ohranijo v povprečju 90% kapacitete po 200.000 prevoženih miljah (320.000km). Glede na to, da na degradacijo vpliva tudi čas, ne samo uporaba lahko sklepamo, da bodo baterije v sodobnih EVjih preživele ostale komponente avtomobila.

Torej, čez 15, 20 let lahko verjetno pričakujemo na trgu večje količine rabljenih baterij iz EVjev. Do takrat pa imaš na voljo en kup celic iz prenosnikov (kakšno milijardo celic letno se proda vsako leto skupaj s prenosniki).

kow ::

Nora rast kapacitet na kitajskem:
"Domestic output of LFP will total 698,000 mt in 2022, up 70% year-on-year, according to SMM estimate."

https://news.metal.com/newscontent/1017...

30k evrov EV je za vogalom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



Joj, dej pejt EV kupit in se vozi mal, da vidis kako se obnese v praksi, no. :)))

Pa nehaj ze teoritizirat. Cim mors okrog iskat polnilnico in planirat kje bos imel kosilo, ce ga bos sploh imel, mas tezave. VSAKO potovanje, ki je na robu zmogljivosti baterije, je kalkulacija in tuhtanje. Ce to pocnes enkrat ali pa dvakrat na leto, je to ok. Ce to pocnes vsak dan, je nekaj cesar noces pocet.

In polnilnice NI na vsakem vogalu.

Se ti ne zdi, da sam sebe negiraš? Enkrat trdiš, da se ti z manj kot 50kW ne splača polniti med kosilom, drugič pa jamraš, kako ni dovolj polnilnic?
Mi kateri še nimamo EV od vas lastnikov na podlagi vaših izkušenj dobivamo vpogled v to, kaj nas čaka. Takšne protislovne trditve pač ne služijo temu.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

a_borlak ::

telexdell je izjavil:

BigWhale je izjavil:



Joj, dej pejt EV kupit in se vozi mal, da vidis kako se obnese v praksi, no. :)))

Pa nehaj ze teoritizirat. Cim mors okrog iskat polnilnico in planirat kje bos imel kosilo, ce ga bos sploh imel, mas tezave. VSAKO potovanje, ki je na robu zmogljivosti baterije, je kalkulacija in tuhtanje. Ce to pocnes enkrat ali pa dvakrat na leto, je to ok. Ce to pocnes vsak dan, je nekaj cesar noces pocet.

In polnilnice NI na vsakem vogalu.

Se ti ne zdi, da sam sebe negiraš? Enkrat trdiš, da se ti z manj kot 50kW ne splača polniti med kosilom, drugič pa jamraš, kako ni dovolj polnilnic?
Mi kateri še nimamo EV od vas lastnikov na podlagi vaših izkušenj dobivamo vpogled v to, kaj nas čaka. Takšne protislovne trditve pač ne služijo temu.


Vsi bi radi EV, ki bi danes zamenjal bencinarja/dizla za isto ceno in domet. Ne bo. Dejstvo je, da se bo avtomobilska krajina drastično spremenila, pa če želimo ali ne. Pač vsak se mora vprašat, kaj potrebuje 95% časa in kaj 5%, ker tisto, kar rabiš za 95% bo še vedno bolj kot ne dosegljivo (upam, da bo res), ostalo pa ...

J.McLane ::

europenian je izjavil:

mertseger je izjavil:

Danes v svetu reciklirajo ca 50% li-ion baterij.


Članek iz prejšnjega tedna:
LATER THIS YEAR, the Canadian firm Li-Cycle will begin constructing a US $175 million plant in Rochester, N.Y., on the grounds of what used to be the Eastman Kodak complex. When completed, it will be the largest lithium-ion battery-recycling plant in North America.

The plant will have an eventual capacity of 25 metric kilotons of input material, recovering 95 percent or more of the cobalt, nickel, lithium, and other valuable elements through the company's zero-wastewater, zero-emissions process. "We'll be one of the largest domestic sources of nickel and lithium, as well as the only source of cobalt in the United States," says Ajay Kochhar, Li-Cycle's cofounder and CEO.

Zacarani krog je nekako taksen, da za cim vec recikliranih surovih, rabis cim vec odpada, za ta odpad moras najprej skopati rudo in narediti izdelke, ki bodo koncali na odpadu.
Nekao okvirno 500 miljonov baterij rabis za avte na cesti, 500 miljonov jih rabis skaramboliranih na odpadih, da bos lahko sproti stancal nove in dohajal povprasevanje.

Ce bi proizvajalci bli pametni in baterije bile svete, bi dali na njih 20 let garancije in bi, ko se navelicas in zacne rjaveti, vzel baterijo iz starega avta ven in jo dal v novi avto z novo obliko.
To ne sme trajati vec kot 3-4 ure dela v delavnici. Kupis samo novo "karoserijo"

Ampak...


PS: Kok se kej reciklirajo baterije v Sloveniji? Ve kdo malo vec o tem? Kje se to dela, kolko baterij na dan reciklirajo? Koliko energije potrosijo? Kam prodajajo surovine?


Potem pa objasni začaran krog kopanja svinca za svinčeve akuje. Aja ni začaran ker reciklaža deluje, rudnik v Mežici smo zaprli in TAB čisto ves svinec dobi iz reciklaže. Daj sedaj svoj fokus in vso to tvojo energijo usmeri v dokazovanje tega kako to pri Li-Ion ne bomo zmožni narediti. Trenutni problem reciklaže je enostacen, ni dovolj odpadnih baterij, oz. te baterije so "zapečene" v 150g telefonih. Kaj se zgodi ko imaš 300 kg paket, za katerega se točno ve materiale in sestavo? Reciklaža steče, ne ker bi kdo to moral subvencionirat ampak ker je ekonomsko smiselna.

Trenutno se firme za reciklažo fokusirajo na celice ki so zavržene ob štartu proizvodnje, ker ob štartu imaš izmeta ogormno in če bi to stran metal v ocean bi bankrotiral.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

lufthammer ::

Enkrat trdiš, da se ti z manj kot 50kW ne splača polniti med kosilom, drugič pa jamraš, kako ni dovolj polnilnic?


A pol ti trdiš, da v Prekmurju pred vsako gostilno raste vsaj ena vtičnica? Pogumno...

telexdell ::

lufthammer je izjavil:

Enkrat trdiš, da se ti z manj kot 50kW ne splača polniti med kosilom, drugič pa jamraš, kako ni dovolj polnilnic?


A pol ti trdiš, da v Prekmurju pred vsako gostilno raste vsaj ena vtičnica? Pogumno...

Sicer ne vem, kako si prišel do takšne genialne ugotovitve o tem, kaj jaz trdim, je pa dejstvo da je več polnilnic moči 7 ali 11 ali 22 kW kot pa 50 kW ali 100 kW. Druageča pa- ne rabi imeti vsaka gostilna polnilnice je pa dovolj, da jo ima ena na poti od tem kjer sem do tja kamor grem.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Se ti ne zdi, da sam sebe negiraš? Enkrat trdiš, da se ti z manj kot 50kW ne splača polniti med kosilom, drugič pa jamraš, kako ni dovolj polnilnic?
Mi kateri še nimamo EV od vas lastnikov na podlagi vaših izkušenj dobivamo vpogled v to, kaj nas čaka. Takšne protislovne trditve pač ne služijo temu.


Negiram? S cim? Al pa ce se ne bi pretvarjal, da si polpismen, a?

Polnilnica ni enaka polnilnici in polnilnica, ki da od sebe samo 10kW, je za cas kosila precej neuporabna. In ja, polnilnic ni dovolj. Sploh pa ni dovolj uporabnih polnilnic. Polnilnic bo dovolj takrat, ko o tem ne bo treba vec razmisljati, tako kot sedaj prakticno nikoli ne razmisljamo o tem kje je bencinska crpalka.

telexdell je izjavil:

kaj jaz trdim, je pa dejstvo da je več polnilnic moči 7 ali 11 ali 22 kW kot pa 50 kW ali 100 kW. Druageča pa- ne rabi imeti vsaka gostilna polnilnice je pa dovolj, da jo ima ena na poti od tem kjer sem do tja kamor grem.


Joj, daj ne nakladaj no. Daj, odpelji se ze enkrat na izlet po prekmurju z EVjem. Pri Avant2Go vzami Zoe s 50kWh baterijo, pa se odpelji v Grad, iz Grada se odpravi h Hodos in potem pojdi nazaj v Ljubljano. Pa porocaj v kateri gostilni se bos ustavil in napolnil avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

pegasus ::

BigWhale ::

Hrvaski ELEN je pred kratkim objavil, da bodo s 24. januarjem zaceli zaracunavati polnjenje na avtocestah. Imajo nocno in dnevno tarifo, ki pa se spreminja glede na poletni in zimski cas. :>

Cena v drazji tarifi s polnilno mocjo od 22kW do 50 kW bo 3.5kn na kWh. Nad 50kW pa 4.95kn.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



Joj, daj ne nakladaj no. Daj, odpelji se ze enkrat na izlet po prekmurju z EVjem. Pri Avant2Go vzami Zoe s 50kWh baterijo, pa se odpelji v Grad, iz Grada se odpravi h Hodos in potem pojdi nazaj v Ljubljano. Pa porocaj v kateri gostilni se bos ustavil in napolnil avto.

Kaj pa po severnem polu? A tam gre z EV?
Sem zapisal relacijo LJ (Ljubljana)- MS (Murska Sobota)-LJ (Ljubljana) ne pa neke podeželske točke v Prekmurju. Tu je razdalja tam 350 km in bi ti zaradi AC lahko zmanjkal kakšen km dosega pri avtu, katerega bi kupil za poslovne namene (verjeno z max baterijo). Pa četudi je zadnja postaja Hodoš in nato Ljubljana imaš vmes kar nekaj avtocestnih počivališč, kjer si v restavracijah lahko privoščim malico, vmes pa natankaš tistih nekaj manjkajočih km. Nenazadnje si sam rekel, da je ob AC v Prekmurju ena 50 kW polnilnica (pa verjetno še kakšna pri MB ali CE... pač vzdolž poti Hodoš-LJ), kar bi zadostilo celo tvojim pogojem, kje se edino splača polnit med malico.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Mike_Rotch ::

Torej cez 4 leta, dobimo cliota https://www.avto.net/Ads/details.asp?id... za 12 jurjev in me bo z enim tankom pripeljal 700km dalec.


Verjetno še dolgo časa ne bo takega avtomobila, ker enostavno nima smisla tlačiti v avto dosega, ki ga nihče ne potrebuje.

S Cliom nihče ne dela dnevno takih relacij. Tisti EVji, ki so namenjeni daljšim relacijam pa imajo že danes dovolj dosega in dovolj hitro polnjenje, da 1000km roadtrip traja enako kot z ICE.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:


Sem zapisal relacijo LJ (Ljubljana)- MS (Murska Sobota)-LJ (Ljubljana) ne pa neke podeželske točke v Prekmurju.


Govora je bilo o terenskem delu. Ne o voznji Lj-Ms-Lj.

Ce nimas avtomobila, ki z lahkoto preseze razdaljo, ki jo imas namen prevozit pred polnjenjem, potem bos imel probleme. V vsakem primeru pa se ti dan zakomplicira, ker enostavno moras racunati na to dodatno polnjenje. Tesla Model 3 ima pozimi doseg na avtocestah okrog 230km. To je premalo, za enga terenskega delavca plus serviserju pralnih strojev tezko das model 3, ker bo mogoce moral kak pralni stroj odpeljat na servis. :>

Gregor P ::

Mike_Rotch je izjavil:

S Cliom nihče ne dela dnevno takih relacij.
Kaj pa vem; če pogledam naš vozni park, je kar nekaj Clitov, ki se vozijo kar veliko po celi Sloveniji. Dvomim, da podjetja za vsa ta opravila po terenu kupujejo draga vozila, kaj šele EV-je:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Mike_Rotch ::

Kaj pa vem; če pogledam naš vozni park, je kar nekaj Clitov, ki se vozijo kar veliko po celi Sloveniji.


700km na dan?

telexdell ::

BigWhale je izjavil:


Ce nimas avtomobila, ki z lahkoto preseze razdaljo, ki jo imas namen prevozit pred polnjenjem, potem bos imel probleme. V vsakem primeru pa se ti dan zakomplicira, ker enostavno moras racunati na to dodatno polnjenje. Tesla Model 3 ima pozimi doseg na avtocestah okrog 230km. To je premalo, za enga terenskega delavca plus serviserju pralnih strojev tezko das model 3, ker bo mogoce moral kak pralni stroj odpeljat na servis. :>

Le zakaj bi moral serviser pralnega stroja priti iz enega konca Slovenije na drugi? Pa to še vsak dan? Nisliš, da ne bi bilo ugodneje za servis in precej ceneje za stranke odpreti podružnice na drugem koncu? Ja, ko mi pride serviser na dom račun zgleda nekako tako: delo x ur po xxxx€; rezervni deli yyyy€; potni stroški z km po zzzz€. So že sami serviserji dovolj uvidevni, da če zares ni ne vem kako nujno predlagajo, da se počaka nekaj dni in bo prišel na naš konc, ko se bo pojavila še kakšna stranka.
Drugače pa, če je Tesla3 premajhna obstaja tudi Volvo FL Electric in seveda vse vmes med obema omenjenima. 300 km dosega in 16 t za tovor, bo pa ja dovolj za en PS:)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::

Mike_Rotch je izjavil:

Kaj pa vem; če pogledam naš vozni park, je kar nekaj Clitov, ki se vozijo kar veliko po celi Sloveniji.


700km na dan?

Imajo pač redne vožnje v Koper, Jesenice, Novo mesto, Maribor, Ptuj, Mursko Soboto ipd.; poleg na lokaciji ni nobene EV polnilne postaje in že to opažam je problematično, da imajo vsaj ta vozila vedno dovolj goriva v tanku, da lahko vsaj naslednji kolega pride kam.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

telexdell je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Ce nimas avtomobila, ki z lahkoto preseze razdaljo, ki jo imas namen prevozit pred polnjenjem, potem bos imel probleme. V vsakem primeru pa se ti dan zakomplicira, ker enostavno moras racunati na to dodatno polnjenje. Tesla Model 3 ima pozimi doseg na avtocestah okrog 230km. To je premalo, za enga terenskega delavca plus serviserju pralnih strojev tezko das model 3, ker bo mogoce moral kak pralni stroj odpeljat na servis. :>

Le zakaj bi moral serviser pralnega stroja priti iz enega konca Slovenije na drugi? Pa to še vsak dan? Nisliš, da ne bi bilo ugodneje za servis in precej ceneje za stranke odpreti podružnice na drugem koncu? Ja, ko mi pride serviser na dom račun zgleda nekako tako: delo x ur po xxxx€; rezervni deli yyyy€; potni stroški z km po zzzz€. So že sami serviserji dovolj uvidevni, da če zares ni ne vem kako nujno predlagajo, da se počaka nekaj dni in bo prišel na naš konc, ko se bo pojavila še kakšna stranka.
Drugače pa, če je Tesla3 premajhna obstaja tudi Volvo FL Electric in seveda vse vmes med obema omenjenima. 300 km dosega in 16 t za tovor, bo pa ja dovolj za en PS:)


Ampak če je vožnja EV praktično zastonj, je to lahko potem tvoja konkurenčna prednost, da ne obremenjuješ stranke s potnim stroškom. No če bi serviser v avtu lahko za čas vožnje delal kaj produktivnega, sicer pa je največji strošek vožnje tisti ki sedi za volanom in nič pametnega ne dela.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

nejcek74 ::

Studija Deloitta "2022 Global Automotive Consumer Study"
zanimivo (pomenljivo) mi je, da so v Nemciji BEV ze tako visoko kot zeljen novi avto, ter relativno nizko zanimanje Americanov (glede na hype okoli Tesle). Da Japonci toliko dajo na HEV pa je verjetno posledica vliva domace industrije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nejcek74 ()

telexdell ::

J.McLane je izjavil:



Ampak če je vožnja EV praktično zastonj, je to lahko potem tvoja konkurenčna prednost, da ne obremenjuješ stranke s potnim stroškom. No če bi serviser v avtu lahko za čas vožnje delal kaj produktivnega, sicer pa je največji strošek vožnje tisti ki sedi za volanom in nič pametnega ne dela.

Pa saj, če pogledaš cene/km in malce preračunaš povprečno hitrost te tista kilometrina pride okrog urne postavke za enostavna servisna dela. Lahko pa bi bilo brez potnih stroškov in urna postavka več, kar pa seveda ne bi spodbujalo strank, da pokličejo najbližjega serviserja (zaradi potnih stroškov) ampak bi iskali tiste, z najnižjo urno postavko- saj bi zanje bilo vseeno od kod pridejo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

celada ::

BigWhale je izjavil:

Hrvaski ELEN je pred kratkim objavil, da bodo s 24. januarjem zaceli zaracunavati polnjenje na avtocestah. Imajo nocno in dnevno tarifo, ki pa se spreminja glede na poletni in zimski cas. :>

Cena v drazji tarifi s polnilno mocjo od 22kW do 50 kW bo 3.5kn na kWh. Nad 50kW pa 4.95kn.


7.5-10.5€/100 km pri tesli 3 rwd. Cena k moj 20 let star dizl :))

««
979 / 1139
»»