Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
roCkY ::
Ta "FULL" bo itak v EU imel drobni tisk dokler nemška industrija ne sproducira enakovrednega. Pa čeprav bodo avtorji Korejci ali Kitajci.
Najverjetneje povsem upravičeno ker zadeva ne bo niti pribljižno na ravni človeka še lep čas niti v optimalnih pogojih.
Se je pa pred par dnevi Bjorn razkuril zaradi "fantom breaking". Zadevo je velikokrat omenjal v live streamih. A nikoli zelo kritično. V videih pa le bežno. Da je tako pogosta kot je obelodanil sedaj se mi niti sanjalo ni.
Najverjetneje povsem upravičeno ker zadeva ne bo niti pribljižno na ravni človeka še lep čas niti v optimalnih pogojih.
Se je pa pred par dnevi Bjorn razkuril zaradi "fantom breaking". Zadevo je velikokrat omenjal v live streamih. A nikoli zelo kritično. V videih pa le bežno. Da je tako pogosta kot je obelodanil sedaj se mi niti sanjalo ni.
BigWhale ::
Self driving sem prestavil v sosednjo temo, dajmo tam nadaljevati.
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
codeMonkey ::
NHTSA pozorno spremlja kaj pocnejo pri Tesli, kar je razumljivo, saj precej hodijo po robu s svojim razumevanjem Level 2+ asistencnega sistema. Bo zanimivo spremljati prehod na sirso mnozico.
Medtem pa bo Level 3 po SAE koncno legaliziran: https://techxplore.com/news/2020-06-cou...
Kar je veliko bolj konkretna stvar, ki se je lahko veselimo. Zacetek je nekoliko skromen, ampak koncno prehajajo stvari s standarda tudi v regulativo/zakonodajo.
edit: @BW, zgresil sem tvojo objavo
Medtem pa bo Level 3 po SAE koncno legaliziran: https://techxplore.com/news/2020-06-cou...
Kar je veliko bolj konkretna stvar, ki se je lahko veselimo. Zacetek je nekoliko skromen, ampak koncno prehajajo stvari s standarda tudi v regulativo/zakonodajo.
edit: @BW, zgresil sem tvojo objavo
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Jaz kitajskega avta en čas še ne bom kupil. Ne rečem, da nikoli, ampak se bojo morali še malo prej izkazat.
krucymucy ::
A smo omenili da se Tesle podražile?
Vceraj je bila se enaka cena za 3 performance.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krucymucy ()
Mikrohard ::
Tesla 3 SR+ in LR imata še vedno enako ceno kot ob začetku prodaje v Sloveniji. Mogoče misli na Full self driving, za katerega je Musk napovedal podražitev. Mene osebno to ne gane, ker moraš biti rahlo moten, da plačaš stvar, ki je v Sloveniji (in Evropi) še najmanj desetletje ne boš smel uporabljat.
jurijvega ::
General Motors Makes A $4,000 Electric Car That Will Blow Your Mind! Here's Why You NEED One, But Can't Have It
Prodanih baje 15 tisoč primerkov v enem samem mesecu.
Prodanih baje 15 tisoč primerkov v enem samem mesecu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jurijvega ()
kow ::
GM? Je sicer join venture, ampak kdo tukaj verjame, da so Ameri kaj veliko prispevali pri tem avtomobilu...
Gregor P ::
Morda lahko prispevajo dobre asistenčne sisteme
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gregor P ::
Torej je ta tip dejansko vse sam stestiral, ali kako?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
jurijvega ::
Torej je ta tip dejansko vse sam stestiral, ali kako?
Ne. Poglej video, je vse razloženo. Že če boš prišel do pete minute, boš vedel odgovor. Hint: v kategoriji "Capabilities and Performance" je zmagal Teslin Avtopilot z oceno 9/10.
https://slo-tech.com/forum/t237521/p689...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jurijvega ()
Gregor P ::
Imaš vse zapisano v povezanem članku
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
jurijvega ::
Tako je. In tam piše da je v katergoriji "Capabilities and Performance" zmagal Teslin avtopilot. Ne more pa imeti perfomanse in "Keeping driver engaged" enake pomembnosti.
https://www.consumerreports.org/car-saf...
https://www.consumerreports.org/car-saf...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jurijvega ()
Gregor P ::
Očitno je tebe nekaj zmotilo glede Tesle? Sam sploh nisem pisal o tem. Temveč sem se nanašal na to kaj lahko npr. GM ponudi partnerjem; in očitno lahko tudi asistenčne sisteme - ti ne rabijo biti najboljši na svetu, le dovolj dobri za varno širšo uporabo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
jurijvega ::
codeMonkey ::
Tvoj je se bolj. Varnost je pomembnejsa od featurjev. Je pa res da se ne prodaja tako dobro. GM-ov sistem je boljsi, to je pokazal tudi test.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
jurijvega ::
codeMonkey je izjavil:
Tvoj je se bolj. Varnost je pomembnejsa od featurjev. Je pa res da se ne prodaja tako dobro.
Če govorimo o zmogljivosti Avtopilota, potem to ni res, tam je najbolj pomembeno kako dobro avtopilot vozi in izkaže se, da je Tesla tukaj na prvem mestu. S tem da ni GM-ov sistem nič bistveno bolj varen (se ga ravno tako da pretentati), ter tudi Tesla te ravno tako začne opozarjati in piskati po 15 sekundah če nimaš rok na volanu, nato pa se varno ustavi in vžge varnostne utripalke.
jurijvega ::
Ne zavajam. Ps: ko sem edital komentar, se je kar nov komentar ustvaril. # Če govorimo o zmogljivosti Avtopilota, potem to ni res, tam je najbolj pomembeno kako dobro avtopilot vozi in izkaže se, da je Tesla tukaj na prvem mestu. S tem da če avtopilot bolje vozi, je tudi bolj varen. S tem da ni GM-ov sistem nič bistveno bolj varen (se ga ravno tako da pretentati), ter tudi Tesla te ravno tako začne opozarjati in piskati po 15 sekundah če nimaš rok na volanu, nato pa se varno ustavi in vžge varnostne utripalke.
Ali pa naslednja sporna kategorija, ki ji v testu dajejo kar enako pomembnost kot temu kako dobro avtopilot vozi:
"The latest active driving assistance systems are safest to use on long highway drives or when you’re stuck in a traffic jam—they can help reduce the driver’s fatigue and stress along the way. But using these systems on narrow, curvy roads or around pedestrians can be dangerous and can create driver stress.
We evaluated the systems in terms of how clearly they communicate in real time about when drivers should—and should not—be using the technology.
Most of the systems restrict their use in less-than-ideal situations, but several systems from Audi, BMW, Tesla, and Volvo all were capable of being operated during our test-drives through residential areas when the road had only a single, center lane line.
Torej če ti prepreči uporabo povsod, razen na avtocestah, kot recimo GM-ov sistem, kar naekrat dobiš točke in si kar naenkrat najboljši sistem, tudi če za en drek voziš? Tako oni trdjo/sugerirajo. Če je pa sistem sposoben voziti v mestnih okoljih, pa kar naenkrat ne dobiš nič točk? Zanimivo..
Ali pa naslednja sporna kategorija, ki ji v testu dajejo kar enako pomembnost kot temu kako dobro avtopilot vozi:
"The latest active driving assistance systems are safest to use on long highway drives or when you’re stuck in a traffic jam—they can help reduce the driver’s fatigue and stress along the way. But using these systems on narrow, curvy roads or around pedestrians can be dangerous and can create driver stress.
We evaluated the systems in terms of how clearly they communicate in real time about when drivers should—and should not—be using the technology.
Most of the systems restrict their use in less-than-ideal situations, but several systems from Audi, BMW, Tesla, and Volvo all were capable of being operated during our test-drives through residential areas when the road had only a single, center lane line.
Torej če ti prepreči uporabo povsod, razen na avtocestah, kot recimo GM-ov sistem, kar naekrat dobiš točke in si kar naenkrat najboljši sistem, tudi če za en drek voziš? Tako oni trdjo/sugerirajo. Če je pa sistem sposoben voziti v mestnih okoljih, pa kar naenkrat ne dobiš nič točk? Zanimivo..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jurijvega ()
Okapi ::
Imaš lahko roko na volanu in gledaš film na tablici. Tesla ne ve, da ne gledaš na cesto, ne prepozna čez cesto postavljenega tovornjaka in...
Cadillac ugotovi, da ne gledaš na cesto, in ukrepa.
Kaj je bolje?
Cadillac ugotovi, da ne gledaš na cesto, in ukrepa.
Kaj je bolje?
codeMonkey ::
Torej če ti prepreči uporabo povsod, razen na avtocestah dobiš točke in si kar naenkrat najboljši sistem, tudi če za en drek voziš? Tako oni trdjo/sugerirajo.
Tako nekako, drzi. Ampak razumem, da ti tega ne razumes.
Temu v "fohu" recemo "oprerational design domain". Izobrazi se. Namig: https://blog.ansi.org/2018/09/sae-level...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
jurijvega ::
codeMonkey je izjavil:
Torej če ti prepreči uporabo povsod, razen na avtocestah dobiš točke in si kar naenkrat najboljši sistem, tudi če za en drek voziš? Tako oni trdjo/sugerirajo.
Tako nekako, drzi. Ampak razumem, da ti tega ne razumes.
Razumem kaj ti misliš, sem izobražen na tem področju (ni na linku nič kar nebi že vedel), vendar tvoje mišlenje ni logično oz. pravilno. Sem edital komentar da bo bolj jasno:
"Torej če ti prepreči uporabo povsod, razen na avtocestah, kot recimo GM-ov sistem, kar naekrat dobiš točke in si kar naenkrat najboljši sistem, tudi če za en drek voziš? Tako oni trdjo/sugerirajo. Če je pa sistem sposoben voziti v mestnih okoljih, pa kar naenkrat ne dobiš nič točk? Zanimivo.."
Torej samo dejstvo da je sistem sposoben voziti po mestnih okoljih mu znižuje točke? Seems legit, sure..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jurijvega ()
codeMonkey ::
Sistem tega ni sposoben na nacin, ki bi bil varen.
Ce bi to res razumel, ne bi trosil takih tukaj...
Ce bi to res razumel, ne bi trosil takih tukaj...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
jurijvega ::
Imaš lahko roko na volanu in gledaš film na tablici. Tesla ne ve, da ne gledaš na cesto, ne prepozna čez cesto postavljenega tovornjaka in...
Cadillac ugotovi, da ne gledaš na cesto, in ukrepa.
Kaj je bolje?
Tega ljudje v praksi ne počnejo, to je prvo. Drugo je to da tudi GM-ov sistem lahko pretentaš: recimo sončne špegle gor flikneš.
Okapi ::
Kaj je bolje - sistem, ki varno prevozi 9 krožišč, v desetem se pa zaleti, ali sistem, ki sam skozi krožišča sploh ne vozi, ker proizvajalec ve, da sistem ni 100% zanesljiv?
Torej samo dejstvo da je sistem sposoben voziti po mestnih okoljih mu znižuje točke? Seems legit, sure..
jurijvega ::
codeMonkey je izjavil:
Sistem tega ni sposoben na nacin, ki bi bil varen.
Ce bi to res razumel, ne bi trosil takih tukaj...
Seveda razumem. Ampak ne moreš pa reči da je GM-ov avtopilot boljši zato ker ni sposoben voziti po mestnih okoljih, pa čeprav drugače precej slabše vozi. Ko ljudje rečejo da je en avtopilot "boljši" imajo v mislih to, kako dobro avtopolilot vozi. Zato je test organizacije Consumer Reports in poročanje v medijih najmanj zavajujoče, če ne že kar bs.
Kaj je bolje - sistem, ki varno prevozi 9 krožišč, v desetem se pa zaleti, ali sistem, ki sam skozi krožišča sploh ne vozi, ker proizvajalec ve, da sistem ni 100% zanesljiv?
Torej samo dejstvo da je sistem sposoben voziti po mestnih okoljih mu znižuje točke? Seems legit, sure..
Ni 1/10, amapk veliko manj in se ne zaleti, ker kot uporabik jaz vedno spremljam promet in prevzamem kontrolo če gre kaj narobe, kar jasno pove in zahteva tudi Tesla. Vsekakor je boljši sistem ki sam vozi tudi skozi mestna okolja in zmanjša stres vožnje, kot tisti ki sploh ne deluje (=GM).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jurijvega ()
Okapi ::
Imaš lahko roko na volanu in gledaš film na tablici. Tesla ne ve, da ne gledaš na cesto, ne prepozna čez cesto postavljenega tovornjaka in...
Cadillac ugotovi, da ne gledaš na cesto, in ukrepa.
Kaj je bolje?
Tega ljudje v praksi ne počnejo, to je prvo. Drugo je to da tudi GM-ov sistem lahko pretentaš: recimo sončne špegle gor flikneš.
Če ljudje v praksi tega ne počno, to ne pomeni, da nihče tega ne počne. In vsak dodaten varnostni sistem je plus, ne minus, tudi če ti oteži delo.
Nekoč sem delal s stiskalnico, kjer si moral z vsako roko sočasno pritisniti na dva gumba, da so tako preprečili nasreče, ki se dogajajo, če z eno roko v stiskalnico vtikaš obdelovanec, z drugo pa sprožiš stiskalnico. Tesla je ekvivalent stiskalnice z enim gumbom. Dokler paziš, lahko s tako stiskalnico delaš bistveno hitreje. Če si za hip nepazljiv, si pa lahko ob prste ali kar celo dlan.
Utk ::
Mnja, samo da teslina stiskalnica je boljša tudi če ne istočasno vtikaš not in pritiskaš gumb.
jurijvega ::
Okapi: do določene mere imaš prav. Vendar se dobro ve, da je velika večina ljudi razumela poročanje medijev o tem testu tako, kot da GM-ov sistem bolje vozi, kar pa ni res. In če večina ljudi tvoje sporočilo narobe razume, je takšno sporočilo najmanj zavajujoče, če ne že kar streight up lie.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jurijvega ()
Okapi ::
Mogoče pa podcenjuješ bralce?
Zato pa so objavili tudi ločene rezultate, da lahko vsak sam oceni, kaj mu je pomembnejše.
Pri vseh teh potrošniških testih, kjer ocenjujejo več različnih stvari, na koncu iz tega ustvarijo eno samo oceno, posamezne rezultate pa obtežijo, kot se pač avtorjem testa zdi najbolj primerno.
En tak značilen primer so recimo testi pralnih strojev, kjer plus točke dobivajo za, med drugim, čim manjšo porabo vode. Voda je pri nas tako zelo poceni, da prihranek ne pomeni praktično nič, v končni oceni pa to lahko pomeni, da je nek varčen pralni stroj boljši od takega, ki pere bolje, ampak pri tem porabi več vode.
Zato pa so objavili tudi ločene rezultate, da lahko vsak sam oceni, kaj mu je pomembnejše.
Pri vseh teh potrošniških testih, kjer ocenjujejo več različnih stvari, na koncu iz tega ustvarijo eno samo oceno, posamezne rezultate pa obtežijo, kot se pač avtorjem testa zdi najbolj primerno.
En tak značilen primer so recimo testi pralnih strojev, kjer plus točke dobivajo za, med drugim, čim manjšo porabo vode. Voda je pri nas tako zelo poceni, da prihranek ne pomeni praktično nič, v končni oceni pa to lahko pomeni, da je nek varčen pralni stroj boljši od takega, ki pere bolje, ampak pri tem porabi več vode.
jurijvega ::
Mogoče pa podcenjuješ bralce?
Jih ne, jih kar realno ocenjujem. Povprečni bralec ponavadi ne prebere kaj več od naslova novinarskega članka, kaj šele da bi šel iskati originalni test. V stvar se poglobiva ti in jaz in še nekaj ostalih navdušencev nad tehnologijo, večina bralcev je izredno ignorantskih. Če kaj spremljaš spletne razprave na forumih, na Facebooku, komentarje pod novinarskimi članki in drugod, potem to veš. Izredno težko je ljudi pripraviti že do tega, da kliknejo na link, kaj šele da bi se poglabljali v zadevo.
posamezne rezultate pa obtežijo, kot se pač avtorjem testa zdi najbolj primerno.
S tem da je tukaj obtežitev sporna. Pravilno bi bilo da ne bi ustvarili ene same ocene in dodajali neke subjektivne utežne faktorje, ampak bi bile ocene samo po kategorijah, in bi ljudi tako prisilili da bi stvar prebrali in ustvarili svoje lastno mnenje, ne pa da jim svoje subjektivne ocene vsilijo.
En tak značilen primer so recimo testi pralnih strojev, kjer plus točke dobivajo za, med drugim, čim manjšo porabo vode. Voda je pri nas tako zelo poceni, da prihranek ne pomeni praktično nič, v končni oceni pa to lahko pomeni, da je nek varčen pralni stroj boljši od takega, ki pere bolje, ampak pri tem porabi več vode.
Da tudi to je sporno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jurijvega ()
codeMonkey ::
S tem da je tukaj obtežitev sporna. Pravilno bi bilo da ne bi ustvarili ene same ocene in dodajali neke subjektivne utežne faktorje, ampak bi bile ocene samo po kategorijah, in bi ljudi tako prisilili da bi stvar prebrali in ustvarili svoje lastno mnenje, ne pa da jim svoje subjektivne ocene vsilijo.
Obtezitev sploh ni sporna. Obtezitev direktno sledi iz standardov, ki za take sisteme veljajo. Zakaj trdis, da si izobrazen na tem podrocju?
Utk ::
Taki testi so morda koristni za merjenje lulčkov, in jaz jih z veseljem preberem, razen ko kupujem avto, takrat mi niti na pamet na pade, da bi bral kakšne primerjave.
jurijvega ::
Obtežitev je sporna, se spoznam in Consumer reports test je daleč od strokovnega (od predtavitve metodologije dalje). Sploh zato ker je predstavljen na način, da večino bralcev, ki preberejo novinarska poročila o testu trdi, da GM-ov sistem bolje vozi, kar pa ne drži, s čimer se strinja tudi ta test o katerem je govora. Primer takšnega nepoučenega bralca je uporabnik VaeVictis na prejšnji strani teme.
VaeVictis:
Zdej pa povej a bi lahko imel ta uporabnik še bolj narobe? Raven ignorantskosti povprečnih uporabnikov je nepojemljiva.
VaeVictis:
Pa še malce kaj ljudje pravijo.
Tesla Autopilot 'a distant second' to GM's Super Cruise in hands-free test: Consumer Reports
Zdej pa povej a bi lahko imel ta uporabnik še bolj narobe? Raven ignorantskosti povprečnih uporabnikov je nepojemljiva.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jurijvega ()
Gregor P ::
Mene kot povprečnega kupca zanima samo 100% varni sistem. To je vse. Verjamem, da obstajajo neki hudi sistemi v eksperimentiranju, pa leteči avti in ne vem kaj še vse; ampak ko kupim kakšno hibridno Toyoto za 20k evrov hočem samo, da preživim od službe do doma (in mi po možnosti avto pri tem ne še "odmaga" poleg).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
jurijvega ::
Mene kot povprečnega kupca zanima samo 100% varni sistem. To je vse. Verjamem, da obstajajo neki hudi sistemi v eksperimentiranju, pa leteči avti in ne vem kaj še vse; ampak ko kupim kakšno hibridno Toyoto za 20k evrov hočem samo, da preživim od službe do doma (in mi po možnosti avto pri tem ne še "odmaga" poleg).
S tem da je varnost Teslinega avtopilota medtem ko vozi večja, ker bolje vozi ;)
codeMonkey ::
Narobe imas ti.
NTSB pomeni National Traffic Safety Bureau - gre za skupino strokovnjakov s tega podrocja, ki jih pri Tesli ignorirajo. Zato, ker boste drugace "strokovnjaki", kot si ti, tezko peljali njihovi zgodbi.
https://www.theverge.com/2020/2/25/2115...
he NTSB recommended in 2017 that Tesla and five other automakers working on advanced driver assistance systems should add safeguards that make it harder to misuse those systems. The board also recommended that automakers should place limits on where and when systems like Autopilot can be used
One manufacturer ignored us. And that manufacturer is Tesla
NTSB pomeni National Traffic Safety Bureau - gre za skupino strokovnjakov s tega podrocja, ki jih pri Tesli ignorirajo. Zato, ker boste drugace "strokovnjaki", kot si ti, tezko peljali njihovi zgodbi.
https://www.theverge.com/2020/2/25/2115...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
sloxl8 ::
Če boš čakal na 100% varni sistem, je IMHO bolje, da ostaneš doma, se oviješ v vato in tam počakaš do konca.
Si se kdaj vprašal, koliko 100% varna so npr. letala? Vprašanje je samo računica med tveganjem in stroški, ki se zvišujejo asimptotično, ko se tveganje bliža 0 (ali varnost povečuje k 100%) - in tega noben potrošnik ni pripravljen plačati.
Si se kdaj vprašal, koliko 100% varna so npr. letala? Vprašanje je samo računica med tveganjem in stroški, ki se zvišujejo asimptotično, ko se tveganje bliža 0 (ali varnost povečuje k 100%) - in tega noben potrošnik ni pripravljen plačati.
jurijvega ::
codeMonkey je izjavil:
Narobe imas ti.
he NTSB recommended in 2017 that Tesla and five other automakers working on advanced driver assistance systems should add safeguards that make it harder to misuse those systems. The board also recommended that automakers should place limits on where and when systems like Autopilot can be used
One manufacturer ignored us. And that manufacturer is Tesla
NTSB pomeni National Traffic Safety Bureau - gre za skupino strokovnjakov s tega podrocja, ki jih pri Tesli ignorirajo. Zato, ker boste drugace "strokovnjaki", kot si ti, tezko peljali njihovi zgodbi.
https://www.theverge.com/2020/2/25/2115...
Ne nimam. To tvoje napačno mišljenje izhaja iz napačnega razumevanja mojih sestavkov s strani tebe. Bolj počasi in bolj s premislekom beri.
Ps: Glede uporabnika VaeVictis, pa je jasno da ima narobe on, ker to kar je pripel v linku ne "pravijo ljudje aka consumerji" amapak je test organizacije Consumer reportsk ki ima samo tako ime in nima kaj dosti veze z mnenji potrošnikov, poleg tega je nesposoben bil najti originalen test, ter je zaradi tega tudi narobe sklepal glede vsega. Takih uporabnikov ki so zaradi zavajujočih člankov narobe skepali je veljetno preko 90 %, glede na branje komentarjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jurijvega ()
kow ::
Mene kot povprečnega kupca zanima samo 100% varni sistem. To je vse. Verjamem, da obstajajo neki hudi sistemi v eksperimentiranju, pa leteči avti in ne vem kaj še vse; ampak ko kupim kakšno hibridno Toyoto za 20k evrov hočem samo, da preživim od službe do doma (in mi po možnosti avto pri tem ne še "odmaga" poleg).
Kot so ti ze drugi povedali, ti ne verjamemo. Ce bi hotel bolj varni sistem, bi se vozil z vlakom ali busom.
Bolj verjetno si hotel povedati, da zelis cim varnejsi sistem ob enakovredni ostali funkcionalnosti. 100% nisi varen tudi, ce gres pes v sluzbo.
codeMonkey ::
Če boš čakal na 100% varni sistem, je IMHO bolje, da ostaneš doma, se oviješ v vato in tam počakaš do konca.
Si se kdaj vprašal, koliko 100% varna so npr. letala? Vprašanje je samo računica med tveganjem in stroški, ki se zvišujejo asimptotično, ko se tveganje bliža 0 (ali varnost povečuje k 100%) - in tega noben potrošnik ni pripravljen plačati.
To drzi. Ampak je vprasanje kje je ta meja. Standardi za funkcionalno varnost to upostevajo, in metrike ter navodila, ki jih v njih definirajo, izhajaja tocno iz nekega zdravega razmerja - tako da se razvoja prevec ne omejuje in pa tudi, da je sprejemljivo tveganje zadosti nizko. Organizacije, kot je NTSB, tovrstne stvari podrobno preucujejo in se oglasijo, ko nekaj ni znotraj teh okvirjev. Vcasih zal tudi zatajijo, kot v primeru Boeinga.
Mojstri, kot se pojavljajo tukaj, nikakor ne pomagajo - zagovarjajo sistem, ki ga je dal ven kapitalist,ki tovrstne organizacije javno diskreditira ter ignorira. Posledicno se napada tudi teste, kjer se trudijo vsaj priblizno ustrezno ovrednostiti vrednost takega sistema, ter na raznih forumih "sola" inzenirje funkcionalne varnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Gregor P ::
... ali bolje rečeno, tako naj bi bilo v teoriji; a najbrž sam (trenutni) sistem tega ni zares zmožen v celoti realizirati aka ni dovolj varen za v roke navadnim potrošnikom.Mene kot povprečnega kupca zanima samo 100% varni sistem. To je vse. Verjamem, da obstajajo neki hudi sistemi v eksperimentiranju, pa leteči avti in ne vem kaj še vse; ampak ko kupim kakšno hibridno Toyoto za 20k evrov hočem samo, da preživim od službe do doma (in mi po možnosti avto pri tem ne še "odmaga" poleg).
S tem da je varnost Teslinega avtopilota medtem ko vozi večja, ker bolje vozi ;)
P.S.: in da to s 100% varno sem se res malo nerodno izrazil. 100% varnostni ni. Mišljeno, da sistem sam znotraj svojih parametrov deluje kar se da varno in zanesljivo; torej da ABS dejansko pomaga pri deblokadi koles pri zaviranju, ne da mi zaviranje še dodatno otežuje - pokvari se lahko seveda tudi ta; a je vseeno dobro, da me sistem prej opozori na okvaro.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
kow ::
a najbrž sam (trenutni) sistem tega ni zares zmožen v celoti realizirati aka ni dovolj varen za v roke navadnim potrošnikom.
To zelo verjetno drzi. Vendar, se istih varnostnih standardov drzimo tudi pri ljudeh? Si drzava upa jemati vozniske slabim/starejsim voznikom?
Ker so me ze nekajkrat ogrozali na cesti in je takoj razvidno, da marsikateri upokojenci niso sposobni varno voziti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
a najbrž sam (trenutni) sistem tega ni zares zmožen v celoti realizirati aka ni dovolj varen za v roke navadnim potrošnikom.
To zelo verjetno drzi. Vendar, se istih varnostnih standardov drzimo tudi pri ljudeh? Si drzava upa jemati vozniske slabim/starejsim voznikom?
Ker so me ze nekajkrat ogrozali na cesti in je takoj razvidno, da marsikateri upokojenci niso sposobni varno voziti.
Zakon o voznikih določa, da se od 80. leta starosti veljavnost vozniškega dovoljenja upravičencu podaljša, ko predloži zdravniško spričevalo, iz katerega je razvidna telesna in duševna zmožnost za vožnjo motornega vozila določene kategorije.
V zdravniškem spričevalu mora biti, skladno z ugotovljenimi psihofizičnimi sposobnostmi voznika, določen datum naslednjega zdravniškega pregleda.
Vozniško dovoljenje B kategorije se po dopolnjeni starosti 80 let izda z veljavnostjo 5 let. Veljavnost vozniškega dovoljenja je lahko tudi krajša in omejena na rok, določen v zdravniškem spričevalu o telesni in duševni zmožnosti upravičenca za vožnjo motornega vozila, ki ga izda izvajalec zdravstvene dejavnosti.
Sicer pa ti je verjetno jasno, da neko vozilo lahko vozijo vsi z izpitom, torej ne samo starejsi. Ni ravno ista stvar kajne?
jurijvega ::
...Mene kot povprečnega kupca zanima samo 100% varni sistem. To je vse. Verjamem, da obstajajo neki hudi sistemi v eksperimentiranju, pa leteči avti in ne vem kaj še vse; ampak ko kupim kakšno hibridno Toyoto za 20k evrov hočem samo, da preživim od službe do doma (in mi po možnosti avto pri tem ne še "odmaga" poleg).
S tem da je varnost Teslinega avtopilota medtem ko vozi večja, ker bolje vozi ;)ali bolje rečeno, tako naj bi bilo v teoriji; a najbrž sam (trenutni) sistem tega ni zares zmožen v celoti realizirati aka ni dovolj varen za v roke navadnim potrošnikom.
Tako je v praksi. Sistem je to zmožen realizirati v praksi pri navadnih potrošnikih.
P.S.: in da to s 100% varno sem se res malo nerodno izrazil. 100% varnostni ni. Mišljeno, da sistem sam znotraj svojih parametrov deluje kar se da varno in zanesljivo; torej da ABS dejansko pomaga pri deblokadi koles pri zaviranju, ne da mi zaviranje še dodatno otežuje - pokvari se lahko seveda tudi ta; a je vseeno dobro, da me sistem prej opozori na okvaro.
S tem da tukaj ne gre za to. Noben od testiranih sistemov ni zaenkrat še zmožen popolnoma avtonomne vožnje, vedno mora bit zraven voznik ki spremlja dogajanje (to je res tako za Teslin sistem, kot za GM). S tem da Teslin sistem zna voziti znotraj mest in zmanjšati stres vožnje pri vozniku, GM pa tega ne zna (ga ni možno vklopiti, ker ni tako napreden da bi to znal).