» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
84 / 1280
»»

WarpedGone ::

Dizli so tudi za osbne avtomobile, kjer pokurijo manj, in gredo bolje kot Hibridi.

Gredo bolje kot ***bencinski*** hibridi.
Dizl hibridi (when done right) znajo it še bolje kot navadni dizli. Vsaj za tale hybrid4 zaenkrat pravijo da se pelje bolje kot navadna varianta, bencin al pa dizl.

In še, tale pogruntavščina od hybrid4... načeloma nimam nič proti francozom, ampak se mi zdi, da bo tole polom. Če nič drugega, pa zaradi pregovorno zanesljive francoske elektronike, ki je je tu v izobilju.

Zanesljivost je vse bolj tombola - francozi, nemci, japonci, ... all made in china...

Sploh pa tuki ni fora v peugeotu (če jim pač ne moreš zaupat) ampak za drugačen koncept hibrida, ki bo po mojem povsem deplasiral toyotino/hondino palamudenje s kombiniranjem obeh pogonov v en sklop.

1800 kg in ~4,2l povprečne porabe v mestu in zunaj, pospešek 9,1s do 100. Nedosegljivo za bencinske hibride.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

4.2L porabe je nemogoče dosegati pri taki masi, sploh v mestu

Razen če se 'piggy-back'-aš na baterije, samo to ni realna zadeva ampak bolj marketinški trik.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Je točno enako 'zanesljiva' kot druge uradne številke. Še pri nobenem avtu nisem mel težave dosečt proizvajalčevo številko.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Jp. Kolega je ravno dobil novo Ford Kugo, dizel 140 konjev. V salonu so mu rekli, da nekje do 5 litrov kombinirano porabi, oz. 5,5 "če malce težje stopiš na plin". In res je, brez težav dosega tako številko (v nasprotju s tem kar sem mu govoril jaz). Brez vsakih problemov. Vse kar mora narediti je, da se postavi na vrh klanca in se spustiti dol. Potem brez težav doseže porabo petih litrov ;)

WarpedGone ::

Temu forumu manjakata gumba DELETE TROLL in IGNORE IDIOT.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Ja zakaj pa potem tipkaš, če neumnosti pišeš in bi se brisal? ;)

Hec na stran. Noben problem ni momentalno doseči proizvajalčeve porabe. Da pa praktično nikdar ne drži in da moraš vedno dodati še najmanj kakšen liter pri povprečju nekaj 10 ali 100 tisoč kilometrov je pa že dolgo jasno vsem, ki smo kupili kakšen nov avto ali tri in so nam vedno prijazni prodajalci prodajali številke, ki naj bi jih avto dosegal glede porabe, mi smo jih pa z nasmeškom opazovali med lažjo (ali pa mogoče totalno nevednostjo).

WarpedGone ::

Kot sm že napisal - nimam problema dosegat uradnih številk. Je pa treba mal vedet kaj delaš.
Zbogom in hvala za vse ribe

Boeing ::

Tudi jaz nimam nobenih problemov pri doseganju uradnih številk glede porabe pri nobenem od avtov, ki jih dnevno vozim. Bencinar, dizel, hibrid, ne igra vloge.

Sem prepričan, da se ni za bati, da bi japonski (= toyotin in hondin) princip hibridizacije klonil pod tole pogruntavščino... če malo pomisliš, lexus točno to serijsko prodaja že kar nekaj let v RXh, GSh, LSh itd, s tem da je na prvi osi namesto izključno bencina hibrid, zadaj pa samo elektromotor. Že znana in v serijski proizvodnji preverjena zadeva torej.

To pomeni, da poleg vseh prednosti, ki so bile naštete za hybrid4, pri lexusu bencinar _vedno_ dela v optimalnem režimu, kar pri hybrid4 ni možno.

Nimam pa, da ne bo kdo mislil, čisto nič proti takšnim poskusom hibridizacije, v končni fazi tudi japoncem ne škodi malo popra na rep. Samo ne kujte dizelskih variant v nebo kot ultimativno ekološko rešitev zaradi deci ali dveh manjše porabe, ker to NISO. Niso niti hibridne niti full-electric variante, mislim pa da bo čas zelo hitro pokazal, da je hybrid4 samo še en fail.

Ga bom pa z veseljem probal en krog, ko bo to možno, to pa ja :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

WarpedGone ::

To pomeni, da poleg vseh prednosti, ki so bile naštete za hybrid4, pri lexusu bencinar _vedno_ dela v optimalnem režimu, kar pri hybrid4 ni možno.

Dej razloži zakaj točno bencirar v lexusu lahko, dizl v hybrid4 pa ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Boeing ::

Čisto enostavno zato, ker se lahko pri taki izvedbi cvt prenosa, kot ga uporabljata toyota/lexus, bencinar neglede na hitrost vozila vrti s poljubnim številom vrtljajev, ali pa sploh ne (okej, "sploh ne" velja do 70kmh). Računalnik glede na potrebo po moči motor drži v optimalnih obratih in obremenitvijo.

Pri hybrid4 oz. klasiki (ker je sprednja os še vedno gnana le klasično) pa si pač omejen s hitrostjo in prestavnim razmerjem, ki ti določa trenutne vrtljaje, ki pa so lahko ali pa tudi ne, blizu optimalne točke. Lahko se pogovarjaš še o eni prestavi višje in eni nižje (to pomeni da imaš na voljo čez palec 3 različne režime motorja), potem pa se izbira konča.
Enako velja za elektromotor, ki ima na zadnji osi fiksno prestavo - samo v ozkem območju vrtljajev deluje optimalno in to je tam, kjer je konstruktor izračunal, da se boš vozil največ časa, kar pa lahko drži ali pa tudi ne.

V nasprotju s to logiko toyotin cvt vrti oba motorja točno tako hitro, kolikor moči rabiš in v takem medsebojnem razmerju moči glede na stanje baterije, da je poraba minimalna -> polna baterija, večji delež elektromotorja, prazna baterija, bolj vrtimo bencinarja - pri isti izhodni moči na kolesih.


Hudič je v detajlih.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

TribesMan ::

Enako velja za elektromotor, ki ima na zadnji osi fiksno prestavo - samo v ozkem območju vrtljajev deluje optimalno in to je tam, kjer je konstruktor izračunal, da se boš vozil največ časa, kar pa lahko drži ali pa tudi ne.


Ja ker se hudo pozna ali elektromotor dela z izkoristkom 85% ali pa 90% a ne :D

Meni osebno se tudi bolj dopade peugeotov sistem, če ne zaradi drugega ker nima glupega CVT. (ki ima mimogrede velik večji vpliv na izkoristek, kot pa to da elektromotor ne laufa na optimalnih obratih).
Škoda edino ker elektropogon ni na prvi osi, pogon z bencinarjem pa na zadnji. Bi bilo bolj smiselno.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

No, glede na to, da je že dolgo časa trend povečevanja števila prestav (= približevanje cvt-ju) z namenom vedno držati motor na najbolj optimalni točki, se mi zdi tvoj komentar o glupem cvt-ju rahlo - glup.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

TribesMan ::

CVT, večje izgube kot robotiziran menjalnik in "delay" ob vsakem malo bolj resnem pritisku na plin... glupo.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Bellatrix ::

Nevem, če je že kdo prilepil. Je pa vredno ogleda
!
People are quick to judge and slow to correct themselves.

Pyr0Beast ::

Luštna zadeva.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dzinks63 ::

Tudi Rolls-Royce se podaja med električne avtomobile: eksperimentalni električni 102EX



Za pogon skrbita dva elektromotorja s po 145 kW, skupaj je torej na voljo 290 kW, precej bolj prepriča navor 800 Nm, ki je na voljo v skoraj celotnem območ­ju vrtljajev.

Za primerjavo: serijski Phantom ima 6,75-litrski bencinski 12-valjnik s 338 kW in največji navor 720 Nm (pri 3.500 vrtljajih v minuti). Pospešek je dovolj preprič­ljiv. Osem sekund do hitrosti 100 km/h sicer ni kakšna izrazita vrednost, a po Rolls-Royceovo bi lahko rekli – dovolj.

Najbrž bolj preseneti največja hitrost, tu se namreč zgodba konča pri 160 km na uro, kar pa je predvsem posledica skrbi, da bi v akumulatorjih ostalo dovolj energije za pričakovan doseg, ta namreč znaša kar okoli 200 kilometrov.




Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

IIRC je tole staro že več kot eno leto, o tem smo govorili že tudi tuki.
Pokaže kolk so naše revije 'za časom'.

Najbrž bolj preseneti največja hitrost, tu se namreč zgodba konča pri 160 km na uro, kar pa je predvsem posledica skrbi, da bi v akumulatorjih ostalo dovolj energije za pričakovan doseg, ta namreč znaša kar okoli 200 kilometrov.

Ne samo za časom, tudi "clueless".
Zbogom in hvala za vse ribe

Boeing ::

Heh, ja... o temle smo čvekali letos pozimi oz. spomladi... :)

Če bi na haubi namesto RR pisalo VW pa bi bilo naslednji dan dobesedno na prvih straneh. Gross.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::

Se kdo spomni članka tule ali v sorodni temi kjer se je objavljal 'nov' izum motorja - se mi zdi da je bil 6-cilinderski, precej kompakten, deloval pa v vseh oseh, x, y z ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::

a to je tisti članek ki je bil poleg članka o revolucionarnih baterijah?

Pyr0Beast ::

Čisto možno
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

East meets west in 21. century =:D

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Brane2 ::

Je tole že blo tu ?



Litmotors C1
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

jype ::

TribesMan> CVT, večje izgube kot robotiziran menjalnik in "delay" ob vsakem malo bolj resnem pritisku na plin... glupo.

As ti sploh že vozu sodoben avto s CVT? To ni skuter.

Al si pozabu računalniku povedat, da bi rad, da vožnjo optimizira za hitrost, ne za udobje in varčnost, pa zato misliš, da je "glupo"?

Preber navodila, ane.

WarpedGone ::

Glup je računalnik, ki ne zna te želje potegnit iz dKotPedala/dt.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

ECO lock bi znal fajn prav priti
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

WarpedOne> Glup je računalnik, ki ne zna te želje potegnit iz dKotPedala/dt.

Noče in ne sme. Naša babica vozi agresivneje od večine lokalne mularije, preprosto zato, ker vse počne zelo sunkovito. Sodoben hibrid bi ob uporabi ustreznega režima njeno vožnjo spremenil v malo manj čudaško in bistveno varnejšo.

Prebrat navodila, pa bo šlo.

Boeing ::

WarpedOne> Glup je računalnik, ki ne zna te želje potegnit iz dKotPedala/dt.

Sej zna. Ampak, kot je že jype povedal, ne sme.

Hibride (oz. vsaj tiste, ki sem jih uspel do sedaj sprobat - pa sem jih že kar nekaj različnih) se ne vozi s pritiskanjem na pedal, tako kot klasiko, ampak z gestami. Kratek močnejši pritisk in vrnitev na prejšnji "pritisk", pa se stvar vozi agresivneje. Kratko popuščanje in pritisk nazaj na prejšnji nivo, pa gre stvar bolj penzjonistično.
Traja nekaj časa da ga detajlno naštudiraš, ko pa ga, je pa otročje enostavno.

Je pa res, da še vedno niso narejeni za driftanje skozi ovinke. In such case, go to racetrack, kjer pa itak nimajo hibridov. Evribadi hepi.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

WarpedGone ::

Na netu se je našel en že dokaj star pa vseeno precej zanimiv in informativen dokument: Cost of Lithium-Ion Batteries for Vehicles
Vsebuje precej več kot samo cene - kemija, zgradba, izdelava, surovine, materiali, kdo, kaj, kako, zakaj, itd. 73 strani podrobnih informacij na poljuden način.

Zanimiva drobtinca je, da je leta 2000 tipična 18650 LiIon baterija imela kapaciteto 1350mAh, danes je pa to že okrog 3400mAh.
V 11 letih se je kapaciteta "enakih" baterij že več kot podvojila oz. skoraj potrojila in lepo ustreza pravilu o 8% povečanju kapacitete baterij na leto.

Tesla Roadster iz leta 2000 bi imel doseg cca 200km, z baterijo zasnovano leta 2008 ga ima cca 400, z baterijo zasnovano danes bi ga imel lako že 600km. Čez 10 let bodo imeli novi električni avtomobili ekvivalenten doseg dizlom, ki delajo po 1300km na en tank. Če boš seveda plačal za tako obilno baterijo. Ja, cena ne bo nizka in ja, polnenje povsem izpraznjene baterije na povsem polno na švoh domačem električno omrežje bo trajalo več kot eno noč. Praktično vsi igralci govorijo o hitrem polnjenju, kjer se baterija v večjem delu nafila v manj kot eni uri. Z ustreznim električnim priključkom seveda.

Še en citat z enega foruma:
I got quotes for bulk trades of 100.000 cells with 2200 mAh for 20cents each from chinese producer. But quality is unknown and the most concern.

7000 teh kitajskih celic (tolk jih nucaš za en Tesla Roadster) danes stane samo 1500 USD.
Dvomim da so Panasonicove celice (kjer kakovost ni tako vprašljiva) 10x dražje, morda 3x.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Vprašanje če so sploh dražje.

Pri kitajskih celicah jih boš tako ali tako fliknil nekaj stran in če potem upoštevaš še nizko življensko dobo in morebitne težave se ti sploh ne splača.

A ima kdo info če vozilo še lahko homologiraš kot elektročno če ima zraven še kako plinsko turbino ali podobno zadevo ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

RejZoR ::

Električno je lahko samo na elektriko. Čim imaš zraven še kakšen drug tip pogona gre za hibrida.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

gensi ::

WarpedGone je izjavil:

7000 teh kitajskih celic (tolk jih nucaš za en Tesla Roadster) danes stane samo 1500 USD.
Dvomim da so Panasonicove celice (kjer kakovost ni tako vprašljiva) 10x dražje, morda 3x.


Glede na zapisano, bi morala biti električna vozila kmalu dosegljiva po cenah primerljivih bencinskim vozilom.
Za uporabo navadnih smrtnikov niti ni potreben 600 km doseg, zadošča 300 km doseg dnevno.

Vsi lahko le upamo, da se bo spirala zniževanja cen čim hitreje spustila.

Matev ::

zadošča 300 km doseg dnevno.


ja
ko so vinjete uvedli so vse vreščali kako oni nikoli ne gredo na avtocesto, ker delajo vsi po vrsti max 10-20km na dan

sedaj je pa kar naenkrat 300km na dan ena normalna razdaljo ki jo povprečen človek prevozi

get life

gensi ::

Matev je izjavil:

zadošča 300 km doseg dnevno.


ja
ko so vinjete uvedli so vse vreščali kako oni nikoli ne gredo na avtocesto, ker delajo vsi po vrsti max 10-20km na dan

sedaj je pa kar naenkrat 300km na dan ena normalna razdaljo ki jo povprečen človek prevozi

get life


Rabljene baterije počasi izgubljajo na kapaciteti. Ravno tako so baterije občutljive na mraz + dodatno porabo (ogrevanje, hlajenje, luči,...). Zato je potreben nekaj večji "teoretični" doseg.
Če se na nivo primerljiv bencinskim avtom spustijo tudi prodajne cene, bo komercialni uspeh zagotovljen. Sčasoma se bodo cene elektro vozil zagotovo nižale, a dražila se bo elektrika.

Pyr0Beast ::

Elektrika bo edina stvar ki bo cenejša, če ne bodo naši komunajzarji zaje*ali celo državo z eko in podobnimi zelenimi traparijami.

Več kot jo proizvedeš, cenejša bo.
2020 bo pa itak cena bencina 2€/L
Enjoy
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Čisto tako, mimogrede, marsikdo pozablja, da v mestih trenutno večina sploh nima možnosti avtomobila čez noč priklopiti na elektriko.

O.

Pyr0Beast ::

Štekdozo v vsako ulično lampo

Ali pa bomo ob poplavi elektro avtomobilov delali tako kakor smo včasih ko je bilo doma premalo vtičnic. Pač več podaljškov pa je.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Aha, free electricity for all:D Hotel sem povedati, da v garažah (teh, ki niso poleg individualnih hiš) sploh ni števcev za elektriko, marsikje (v garažah pod bloki in garažnih hišah) pa niti vtičnic ni. Na zunanjih parkiriščih pa itak ne. In glede na to, da so električni avtomobili najuporabnejši prav v mestih, mi ni čisto jasno, kako si pravazprav predstavljate njihovo množičnejšo rabo brez temeljitih posegov v električno infrastrukturo.

O.

Pyr0Beast ::

Če je parkir plac je tut plac za števc.

Samo to je potem bolj odvisno od naših retardiranih regulatorjev, kaj si bodo zmišljevali pri napeljavi štroma.

Nikakršen problem namreč ni napeljati 200kW kabel do garaž in zadevo priklopiti. Kabel se kupi, vse ostalo pa tudi pride poceni. 20kW po avtu bo pa tudi čist ok, več vozil pa zaenkrat težko pričakuješ.

Ali se pa postavi par garaž katere bodo imele štrom. Ni pene. Pa se ostale avte malo relocira.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::

Hotel sem povedati, da v garažah (teh, ki niso poleg individualnih hiš) sploh ni števcev za elektriko, marsikje (v garažah pod bloki in garažnih hišah) pa niti vtičnic ni. Na zunanjih parkiriščih pa itak ne.


včasih so rekli kako bodo avtomobili sploh obstajali če ni zadosti črpalk

ali pa kaj bi uvajali letala če ni letališč v vsaki državi

in podobna retardirana razmišljanja

Okapi ::

včasih so rekli kako bodo avtomobili sploh obstajali če ni zadosti črpalk
Tole si si seveda ravnokar izmislil, ker nikoli niso nič takega govorili.

ali pa kaj bi uvajali letala če ni letališč v vsaki državi
Tudi tole si si izmislil, res pa je, da so prvih 30-40 let bili zelo priljubljeni veliki hidroplani, ker ni bilo primernih letališč za većja potniška letala.

O.

Matev ::

Tole si si seveda ravnokar izmislil, ker nikoli niso nič takega govorili.


izjava je parodija na tvojo izjavo

če nisi zastopil

marsikje (v garažah pod bloki in garažnih hišah) pa niti vtičnic ni.


evo
bedastoča

a luči pa so

in elektika kar po luftu prileti v tiste luči ane?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

Okapi ::

Ja, luč je, ni pa vtičnice (in individualnega števca). Lahko kvečjem ilegalno kradeš elektriko. Če imaš avto na parkirišču pred blokom, pa si lahko napelješ 300 metrski podaljšek iz dnevne sobe, a ne?;((

O.

dzinks63 ::

So prednosti in slabosti mestnega ali podeželjskega življenja, vsak mora presoditi, kaj je boljše za njega in kaj so mu prioritete. Sicer so pa že itak navajeni nonstop prekopavati ulice, jih bodo pač še enkrat, dela jim ne bo zmanjkalo.

Matev ::

Ja, luč je, ni pa vtičnice (in individualnega števca). Lahko kvečjem ilegalno kradeš elektriko.


ja če je po tvojem videnju edini način to da kradeš
potem je to pač tvoje videnje

normalni ljudje poznajo obrtnika po imenu elktričar ki lahko zadevo za majhen denar uredi tako da je legalna

in ne ni ti potrebno vleči 300m podaljška

Pyr0Beast ::

štromar ne bo uredil za majhen denar

isto ne plinar
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::

štromar ne bo uredil za majhen denar

saj zato pa imamo v domovih podaljške namesto vtičnic v zidu
ane?

dzinks63 ::

Nemški policisti s hibridi. Cene goriv gredo v nebo, marsikdo bo razmišljal o drugih možnostih in električna vozila bodo vse bolj zaželjena. Reklama je odlična, vedndar ali proizvodnja dohiteva povpraševanje?

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

Reklama je odlična, vedndar ali proizvodnja dohiteva povpraševanje?

Ne. In še vsaj naslednjih 10 let ne bo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Valvoline ::

««
84 / 1280
»»