» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
801 / 1133
»»

WarpedGone ::

Že deset let vam to ne uspeva, enako kottesla noče in noče crknit, resne konkurence pa od nikjer. Kar pride na cesto je pa za zjokat.
Še tisti Id.3 so zaenkrat mrtvorojeni ...

Če bi vam uspelo mi dopovedat vaše bluzenje, bi bil jaz za šestmestno cifro na slabšem.

GTFO.

Druga tema:

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

Nima veze, Tesla je se vedno med najmanj kupljenimi avti v EU.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Urbano#Desno ::

WarpedGone je izjavil:


Kupec moje rabljene že pridno stoji v vrsti, da se ga usmilim.


Čist resno vprašanje. Zakaj čaka nate? Mu ga boš dal tako poceni? A mogoče ne zna it na tesla.com in naklikat svojo hyper kul novo mašinico. Avto imaš sedaj koliko 5,6 mesecev torej ni izgubil ravno veliko vrednosti in ne bo bistveno ceneje kot pa če vzameš ganz novega. Me res zanima.

WarpedGone ::

Predvsem ker še nima denarja in ker avto pozna.
Zbogom in hvala za vse ribe

Urbano#Desno ::

m0LN4r je izjavil:

Nima veze, Tesla je se vedno med najmanj kupljenimi avti v EU.


Je pa med navbolj prodajanimi EV. Torej obvladujejo nišo ki ima 1% tržni delež. Mislim da je čas za šampanjec. Še mal počaki pa bodo na 80% svetovnega trga sveh vozil.

b3D_950 ::

murica

Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

ziga1990 ::

saj kdaj bo pa ID.3 sploh navoljo?
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

mikhaair ::

Baje pred Max737.

ziga1990 ::

čaki 737 Max bo letel?

sicer mi je ID.3 zanimiv smo ne opraviči svoje cene v primerjavi z hibridno Corollo ali Priusom
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

pegasus ::

https://insideevs.com/news/394323/tesla... ... evo nekaj za vse ki ne zmorejo brez ropotalnikov pod haubo in ki se morajo vsak dan nujno vozit iz Lj v Hamburg.

ziga1990 ::

^^ eh pač EV+range extender kot i3 REX. Samo kje je point EV+range extender vozila če imaš PHEV vozila na voljo?
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

WarpedGone ::

>> saj kdaj bo pa ID.3 sploh navoljo?

Zaenkrat je zadnja uradna novica, ki smo jo dobili vsi "pre-bookerji" povsod, razen enega gospoda iz UK, da so prve dobave poleti 2020.


Ta "en gospod iz UK" govori o 2021.
Zbogom in hvala za vse ribe

fikus_ ::

Veliki večini uporabnikov avtomobilov zadošča EV z do (100)200 km dnevnega dosega. Tako da bi "range extender" iz zgornjega linka bil bolj redko v uporabi. Vprašanje je, ali se ga splača vedno zraven voziti?!

Kaj pa "range extender" na avtomobilski prikolici v obliko bencinskega elektro agregata v uporabi samo na daljših relacijah, npr. pot na morje? :D

ziga1990 ::

^^ mogoče samo na EV vozilih ki imajo odprtino zadaj levo/desno, ker bi bilo čudno če bi Pri ZOE,Leafu spredaj vtaknil pa kabelj potegnil pod avtom do generatorja
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

J.McLane ::

Noben EV ne pusti, da bi med vožnjo filal, ampak OK to je software omejitev. Prikolica z REX nikoli ne bo zaživela ker imaš preveč omejitev, prvo je parkiranje, že pred domačo hišo kaj šele drugje. Drugo je hitrostna omejitev v večini držav 100 kmh. Tretja sam občutek med vožnjo in potencialno več nesreč zaradi tega (ob množični uporabi).

Next please
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Next?
Klaus Fröhlich Head of BMW R & D select quotes

Right now a fuel cell powertrain costs about 10 times more than a BEV's system. We plan to have those costs equalized by 2025 with the third generation of our scalable fuel cell system, which could result in volumes in the hundreds of thousands.

A fuel cell is a BEV without a battery but a fast charger that is called a fuel cell and a 700-bar hydrogen tank somewhere in the car. We develop fuel cells with Toyota and will begin pilot production of the second generation of these models at the beginning of the next decade on the X6 and X7.

The best assumption is that electrified vehicles will account for 20 percent to 30 percent of worldwide sales by 2030, but with a very diverse global distribution. China's big east coast cities will become purely electric pretty soon while western China will rely on gasoline engines for the next 15 to 20 years due to a lack of infrastructure.

In Europe there is reluctance to jump directly to BEVs, so plug-in hybrids are the right solution. They will be used as BEVs during the week and run on gasoline on weekends or long trips. We expect plug-in hybrids to account for up to 25 percent of [European sales], gasoline and diesel will have more than 50 percent and the rest will be BEVs.

Most of the U.S. does not need BEVs. We could offer high-performance plug-in hybrids in the M space, providing a lot of fun to the driver as well as [environmental] credits for us. We see BEVs mainly in the west coast and parts of the east coast, while the rest of the U.S. will continue with conventional gasoline engines.

BMW r&d chief sees rising demand for diverse, multifunctional powertrains
Zbogom in hvala za vse ribe

ziga1990 ::

^^ torej pustimo BEV vozila in gremo vsi na hibride
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

pegasus ::

Dajmo raje začet klesat nagrobnike za take šefe R&D oddelkov ...

Gregor P ::

Človek je pač realen, če hočeš okolju pomagati sedaj (in s tem nemudoma zmanjšati izpuste), lahko takoj kupiš (priključnega) hibrida, ali pa čakaš na nek primerljiv EV enkrat v prihodnosti, medtem pa onesnažuješ prekomerno okolje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

ziga1990 ::

Evo najdu razlog zakaj še ni ID.3 na cesti našli naj bi hudo software napako in trenutno VW štanca iz tovarne ID.3-ke in jih zbira na parkirišču med tem ko čakajo na sftware fix.

Gregor P pa še cene so previsoke za EV
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

s1m0n ::

Programje še jim kot zgleda peša :)
A mogoče kdo ve, a za njih SW izdeluje zunanji izvajalec ali VW skupina sama?

ziga1990 ::

^^kolikor vem sodelujejo z zunanjem izvajalcem in kolikor sem bral je problem, da jim OTA ne dela
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

WarpedGone ::

1. OTA ne obstaja
2. dobaviteljev imajo okrog 200


Direkt od VW
:
Currently, up to 70 control units with operating software from 200 different suppliers need to be integrated in Volkswagen brand vehicles.


Clusterfuck.

Edin pozitiven moment je, da se vsaj nekaj šefov pri VW tega clusterfucka zaveda.
Preveč drugih še vedno raje opleta s številom lani prodanih avtov na kitajskem...

"We are platform professionals for hardware and are now transferring this competence to software development," says Christian Senger,


Z drugimi besedami: odpustiti bomo morali večino zastarelih "platform profesionalcev" in najeti sposobne programerje. Na kratko: morali bomo postati softversko podjetje.

Cilj/problem je pravi. Možnosti uspeha take konverzije pa ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Na HW/SW dela veliko zunanjih izvajalcev, prvi dobavitelj pa je Continental: https://www.continental.com/en/press/pr...

Zadeve zamujajo, kar je normalno, glede na novost implementiranih zadev. Je pa zastavljeno zelo dobro, kar se tehnologije in izvedbe tice, in bo odlicna osnova tudi za vse naslednje generacije. Dejstvo je, da tehnicno gledano tako dobro zastavljenega sistema v avtomobilih se ni bilo.

ziga1990 ::

WarpedGone je izjavil:

1. OTA ne obstaja
2. dobaviteljev imajo okrog 200


Direkt od VW
:
Currently, up to 70 control units with operating software from 200 different suppliers need to be integrated in Volkswagen brand vehicles.


Clusterfuck.

Edin pozitiven moment je, da se vsaj nekaj šefov pri VW tega clusterfucka zaveda.
Preveč drugih še vedno raje opleta s številom lani prodanih avtov na kitajskem...

"We are platform professionals for hardware and are now transferring this competence to software development," says Christian Senger,


Z drugimi besedami: odpustiti bomo morali večino zastarelih "platform profesionalcev" in najeti sposobne programerje. Na kratko: morali bomo postati softversko podjetje.

Cilj/problem je pravi. Možnosti uspeha take konverzije pa ...


https://www.electrive.com/2019/11/14/co...

OTA obstaja samo trenutno imajo težave z njim
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

WarpedGone ::

Ja, težave - v že izdelanih in še izdelovanih ID.3 ta OTA ne obstaja.
Obstajat bo zažel tako, da ko bojo mel rešitev, se bo mojster usedu v že izdelan ID.3 ki sedi na parkirplacu, in poštimal stvari hands on, one car at a time. Zelo 'poceni' in 'hitro', zgledno za firmo nivoja Volkswagen.
Neki podbonega se gre Jaguar z iPace. OTA dobiš tako, da se odpelješ na servis ...

S tem da sploh nismo šli v detajle, kako 'globoko' ta OTA sploh doseže. Ima vpliv na ABS kompjuter? Ima vpliv na zaklepanje charge porta? Vpliva na gretje sedežev? Osvetlitev prtljažnika? Ko maš 200 dobaviteljev je garantirano, da vseh 200 ne bo stvari uspelo narest OTA-updatable in bodo stvari, za katere boš mogu še vedno furat na servis.

To ni FUD ampak common sense.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

Je pa zastavljeno zelo dobro, kar se tehnologije in izvedbe tice, in bo odlicna osnova tudi za vse naslednje generacije. Dejstvo je, da tehnicno gledano tako dobro zastavljenega sistema v avtomobilih se ni bilo.

Se pravi, prvi pogoj za totalen fail celga sistema je izpolnjen. Noben splošno razširjen sw ni tako narejen, vsi so narejeni tako da imajo kupe na kup zlepljenih hitrih rešitev. Morda bi bil pa VW prvi, ki mu bi kaj takega uspelo, kar je kar impresivno za nesw podjetje. Ampak mu ne bo.

Gregor P ::

Če pustimo VW ob strani, si sam vsekakor ne želim, da bi se na avtomobilu OTA posodabljalo karkoli kritično pomembnega za vožnjo (lahko navigacija ipd.); ni to telefon.:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Je pa zastavljeno zelo dobro, kar se tehnologije in izvedbe tice, in bo odlicna osnova tudi za vse naslednje generacije. Dejstvo je, da tehnicno gledano tako dobro zastavljenega sistema v avtomobilih se ni bilo.

Se pravi, prvi pogoj za totalen fail celga sistema je izpolnjen. Noben splošno razširjen sw ni tako narejen, vsi so narejeni tako da imajo kupe na kup zlepljenih hitrih rešitev. Morda bi bil pa VW prvi, ki mu bi kaj takega uspelo, kar je kar impresivno za nesw podjetje. Ampak mu ne bo.



Tega v avtomobilski industriji ni. Ce se pa kdo pojavi s takim nacinom dela, pa je samo vprasanje casa kdaj pride do katastrofe ali meje, ko je kaksnemu pristojnemu organu dovolj.

Gregor P je izjavil:

Če pustimo VW ob strani, si sam vsekakor ne želim, da bi se na avtomobilu OTA posodabljalo karkoli kritično pomembnega za vožnjo (lahko navigacija ipd.); ni to telefon.:|


Je zalostno ja, ko se podjetje javno pohvali kako lahko spremeni nek kriticen modul v enem tednu. Vsaj za vse tiste, ki jim je jasno kaj vse to za sabo potegne (ce se lotis na ustrezen nacin).
https://www.forbes.com/sites/samabuelsa...

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Tega v avtomobilski industriji ni.

Sej to je jasno. Zato, ker tam obsežnega SW sploh ni. Ko bo, in če bo, bo pa glih tako kot v vseh drugih sistemih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Tega v avtomobilski industriji ni.

Sej to je jasno. Zato, ker SW sploh ni.


In ko bo v eni od virtualk laufal netflix pa "obsezen" softver koncno bo ane.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Na radiu, zakaj ne? Če imajo to tako narejeno, da jim netflix na radiu dela štalo po vseh računalnikih, imajo pa drug, večji, problem.

Koliko sistemov v avtu omogoča nalaganje aplikacij? To je stvar, ki bi lahko obstajala že vsaj 10 let. Toyota ima nekaj malega, ampak samo stvari povezane z navigacijo. V čem je problem, če ne v tem, da so sistemi preveč povezani, in to na čudne načine, in si tega ne upajo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:


Direkt od VW
:
Currently, up to 70 control units with operating software from 200 different suppliers need to be integrated in Volkswagen brand vehicles.

Seveda, saj ima že vsak čip na vsakem senzorju svoj software. Časi analognih elektronskih vezij so že davno mimo.
Za komunikacijo med temi deli obstajajo standardi in protokoli. Če se nekdo protokola ne drži ali slabo spiše programsko kodo, je čisto vseeno, ali prihaja iz moje firme X ali iz firme preko ceste Y.
Tu je samo vprašanje, ali je razvoj recimo ABS sistema ali airbagov bolje prepustiti firmi preko ceste, ki se s tem ukvarja 30 let, ali pa raje za to zadolžiti Jožeta iz naše firme, ki se je do včeraj ukvarjal z žarometi. Zato ker je Jože naš, bo stvar naredil bolje... ali kako že gre ta tvoja basen.

ziga1990 ::

Gregor P je izjavil:

Če pustimo VW ob strani, si sam vsekakor ne želim, da bi se na avtomobilu OTA posodabljalo karkoli kritično pomembnega za vožnjo (lahko navigacija ipd.); ni to telefon.:|


na EV vozilu enostavno narediš tako da dela OTA posodobitve samodejno samo ko se fila
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Gregor P ::

Meni neka kritična sistemska OTA posodobitev čisto nič ne pomaga, ker mora najprej nekdo na servisu to tudi fizično testirati, če to res deluje na mojem specifičnem vozilu; ker sicer jaz tega vozila sam ne bom več vozil.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fikus_ ::

Gregor, vprašaj W1 kako to dela Tesla. Ti bo povadal, da tako, kot ti ne maraš.

Utk ::

ker mora najprej nekdo na servisu to tudi fizično testirati,

Haha, ti pa si za hece. Ti sploh ne veš kdaj ti dajo gor posodobitev, in nihče na servisu nič ne testira.

Gregor P ::

Saj jaz razumem tudi prednosti tega, ampak obenem pa tudi slabosti. In pri kakšnem pametnem telefonu, me niti ne moti toliko, če kaj potem "brikne", pri vozilu pa kar zelo, sploh ker je tu moje življenje na nitki.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Gavran ::

ziga1990 je izjavil:



na EV vozilu enostavno narediš tako da dela OTA posodobitve samodejno samo ko se fila



... in dobis polkna, ki po "posodobitvi" izvedejo BSOD... upajmo, da ne na ABS ali pedalu za hitrost ("plin" je tu nesmiseln)...

IMHO bi posodobitve DELUJOCEGA avta zaupal samo pooblascenemu servisu, ki bi po posodobitvi tudi testiral rezultate posodobitve. Ni to nek racunalnik s polkni, ki ga lahko desetkrat resetiras in odstranis "posodobitev", ki ti pokvari na primer ABS
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Na radiu, zakaj ne? Če imajo to tako narejeno, da jim netflix na radiu dela štalo po vseh računalnikih, imajo pa drug, večji, problem.

Koliko sistemov v avtu omogoča nalaganje aplikacij? To je stvar, ki bi lahko obstajala že vsaj 10 let. Toyota ima nekaj malega, ampak samo stvari povezane z navigacijo. V čem je problem, če ne v tem, da so sistemi preveč povezani, in to na čudne načine, in si tega ne upajo?


malo poglej kdaj je v avtomobilsko industrijo prisel ethernet, katero je bilo prvo serjisko vozilo in kaj vse je bilo potrebno restiti, da je bil sprejemljiv. zdaj, ko se to ze priblizno obvladuje bo ostalo hitro sledilo. stvari so tako enostavne, kot ti navajas, le ce enacis avtomobilski svet s telefoni.

Utk ::

Stvari so lahko enostavne ali pa komplicirane, po želji. Infotainment je lahko računalnik zase in komunicira z avtom prek nekega apija, lahko pa sam šari po vodilih. Če so se odločili za drugo možnost, ker je bolj enostavno snifat kot prilagodit vse računalnike, to ni nekaj kar bi občudovali. Ti pa lahko, če želiš, ampak ne mi tega prodajat kot strašno skrb za varnost. Ker je to DALEČ DALEČ od tega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Stvari so lahko enostavne ali pa komplicirane, po želji. Infotainment je lahko računalnik zase in komunicira z avtom prek nekega apija, lahko pa sam šari po vodilih. Če so se odločili za drugo možnost, ker je bolj enostavno snifat kot prilagodit vse računalnike, to ni nekaj kar bi občudovali. Ti pa lahko, če želiš, ampak ne mi tega prodajat kot strašno skrb za varnost. Ker je to DALEČ DALEČ od tega.


Tebi ne bom prodajal nicesar, ker ti je itak vse jasno.

Utk ::

Tolk mi je jasno, da mi je jasno ko nekdo naklada. Pa če je to šef VW-ja ali njegov codemonkey.

m0LN4r ::

Glede na to, da je SW v kurcu, koliko nesrec so imeli med testnimi voznjami ? A niso kao v Afriki delali po nekaj tisoc kilometrov dnevno bp ze kako leto nazaj?
Res ne razumem, zato vprasam. A je SW tako drasticno drugacen od SWja v tistih nekaj tisocih E-Golfih, ki se vozijo po cesti? Kaj je tako kriticnega broken?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Mikrohard ::

Saj SW ni "v kurcu". Pa tudi prodaja ni zamaknjena zaradi SW-ja. Pač je nek novinar napisal novico, da imajo SW probleme in so vsi navalili na to. Potem pa preko "efekta telefončkov" na forumih prebereš, da ima VW kritično napako v SW-ju za ID.3 in zato avto še ni v prodajo. Dejstvo je pa to, da so se že lani odločili, da bo šel avto v prodajo poleti, da bodo začeli s produkcijo že pol leta prej (pa čeprav SW še ni dokončan). Glede na to, da je že precej testnih na cestah, je jasno, da so vsi avti vozni... ampak SW trenutno še ni "release", temveč "beta". Do sedaj še nobenemu niso pustili snemat zaslonov med vožnjo (kar pomeni, da očitno GUI še ni dokončan). Pa verjetno še tweakajo battery management in druge stvari, da bo večina robnih primerov pokritih (da ne bo recimo tako kot pri Tesli 3, ki se ob prihodu na evropski trg na precej hyper chargerjih ni hotela polnit).

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Tolk mi je jasno, da mi je jasno ko nekdo naklada. Pa če je to šef VW-ja ali njegov codemonkey.


Dunning-Kruger efekt lepo pokaze zakaj tako mislis. Pa SW Architect/Project manager prosim.


m0LN4r je izjavil:

koliko nesrec so imeli med testnimi voznjami ? A niso kao v Afriki delali po nekaj tisoc kilometrov dnevno bp ze kako leto nazaj?


ce softver zamuja, in kaksne funkcionalnosti manjkajo, to ne pomeni, da OEM nima dolocenega standarda, ki definira kdaj gre lahko testno vozilo na cesto.

m0LN4r je izjavil:

A je SW tako drasticno drugacen od SWja v tistih nekaj tisocih E-Golfih, ki se vozijo po cesti? Kaj je tako kriticnega broken?


Lahko delim tole ponovno, pa se vprasaj se enkrat (jaz tega ne morem razlagati): https://www.continental.com/en/press/pr...

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

FWIW ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Lahko delim tole ponovno, pa se vprasaj se enkrat (jaz tega ne morem razlagati): https://www.continental.com/en/press/pr...

10 let, and counting, za teslo. Tako kot vse ostalo.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Lahko delim tole ponovno, pa se vprasaj se enkrat (jaz tega ne morem razlagati): https://www.continental.com/en/press/pr...

10 let, and counting, za teslo. Tako kot vse ostalo.


10 let FreeRTOSa in Ubuntuja ja. S consumer grade HW.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Daimler has been forced to reduce production targets for its Mercedes-Benz EQC electric car from about 60,000 to 30,000 this year, due to a supply shortage of battery cells from LG Chem, Manager Magazin said on Thursday.


You don't say!

P.S.
Kaj je še večja sramota, kot da ne dobijo dovolj celic?
Da opletajo s cifro 60.000 brez, da majo sploh sklenjene ustrezne pogodbe.

VW, BMW, Subaru, Mercedes... who's next?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

««
801 / 1133
»»