Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Popravek cene Altair nanosafe baterij:
torej: 14000 USD za 35kWh.
njihov problem ostaja specifična energijska gostota, ki je pod 100Wh/kg.
“NO, the battery packs do NOT cost $75,000 apiece. They cost approximately $14,000 each. Most of the $750,000 was for engineering service fees performed by Altair in engineering the batteries and packs for the vehicles Phoenix is using.
torej: 14000 USD za 35kWh.
njihov problem ostaja specifična energijska gostota, ki je pod 100Wh/kg.
Zbogom in hvala za vse ribe
gruntfürmich ::
A cena pa se ti ne zdi problem?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- polepsalo: gzibret ()
gruntfürmich ::
35kwh je samo za max 2 uri vožnje pri varčnih avtih. Recimo da bi bili 20 kw motorji dovolj.
Za normalen avto bi ti potreboval min 2 takšna paklca, da o močnejših motorjih sploh ne govorimo.
5msit? A je to sploh normalno?
Za normalen avto bi ti potreboval min 2 takšna paklca, da o močnejših motorjih sploh ne govorimo.
5msit? A je to sploh normalno?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- polepsalo: gzibret ()
jozek ::
kako pa kaj komentirate zdajšnjo ceno nafte z ceno navadnega rastlinskega olja za pečenje?
mene kr zamika da bi odprl obrat in začel to proizvajat - rastlinsko olje za dizel avte.
s par simpl postopki je to zelo enostavno.
Prav inaš. Če se odločiš za tako investicijo te podperam mogoče tud finančno..
Čisto dejansko se kažejo trendi v tej smeri. Sicer ne verjamem da bo šlo v to smer da bi kupoval olje za pečenje v trgovini za pogon svojega avtomobila. Sigurno bo pa predelava olja v gorivo postavljala ceno jedilnega olja. Pa ne damo olja, tudi cena kruha bo določena (posredno seveda) z kurilno vrednosthjo pšenice..
V ADACovi reviji sem prebral o dveh zanimivih virih "diezla":
GTL (gas to liquid), ko predelujejo plin v neke vrste dizel. Gre za poznan posotpek povvezovanja manših v večje molekule (imena se lih ne spomnim). Problem pri tem je nekaj investicija v določene naprave, nekaj pa, da cena plina sledi ceni nafte.. Baje se tak dizel že dobi v ZDA, in je bolj čist od običanjega (predvsem S)
STL (solid to lquid), ko predelujejo razno biomaso v diezl. Tu je investicija še nekoliko višja vendar ima ta načnin mnogo večjo prespektivo.
No gruntfurmich, ker imaš ravno tako fajn ime pa povem še nekaj. V zadnjem Kmetovalcu povzema urednik nemški vir, ki pravi, da se kmetijsku (v evropi) obetajo boljši časi in da ne bo več dolgo preseškov hrane, prej pomanjkanje. 1. razlog: rast prebvalstva je precej hitra. 2. kmetijske pridelave se ne da več veliko povečati (kot včasih z uvedbo gnojil, hibridov, FFS. in
3. razlog je uporaba kmetijskih pridelkov za pridobivanje energije
Torej kmetijstvo bo proizvajalo energijo, no pa tud hrano...
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..
WarpedGone ::
gruntfurmich:
malo si preberi o porabi energije pri vožnji, pa malo fizike, pa malo ekonomije pa ti bo jasno da klamfaš bedarije.
malo si preberi o porabi energije pri vožnji, pa malo fizike, pa malo ekonomije pa ti bo jasno da klamfaš bedarije.
Zbogom in hvala za vse ribe
jozek ::
WarpedOne, napiši tvoje izračune tega kar piše gruntfurmich. Mene zanima.
Vem da 30kW avto nima porabe 30kWh/h pa še rekapulacijo, al kakor se reče, je trepa upoštevat.
No za koliko "končnega efekta" bi zadostovalo teh 35kWh? npr za avto velikosti C1 in mestnih zmoglivosti..
Keep on waiting for electric car!
Vem da 30kW avto nima porabe 30kWh/h pa še rekapulacijo, al kakor se reče, je trepa upoštevat.
No za koliko "končnega efekta" bi zadostovalo teh 35kWh? npr za avto velikosti C1 in mestnih zmoglivosti..
Keep on waiting for electric car!
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..
gruntfürmich ::
warped: pri koliko kw se pa ti misliš voziti? 1kw? 5 kw? povem ti da povprečno pod 15 boš teško shajal. in z mojo fiziko ni nič narobe. ponavadi še izpite za fiziko na drugih tehničnih fakultetah pišem. in naredim, itq. za denar seveda.
jozeh: ja, kot si omenil da imaš kmetijo bi lahko res prideloval rastline za olje. mislim da potem ne bi eu nič omejevala teh pridelkov z kvotami. biodizel iz rastlinskega olja pa poznam, ker ga (je) uporabljal bratranec. pa to ne mislim olje iz oljne repice, ker je manda to olje ful problematično ker maši filtre in izpuh bi naj bil še bolj strupen kot dizel iz nafte.
torej, po ta dizel je hodil v maribor, kjer ga je eden predeloval iz odpadnega olja od pečenja iz raznih restavracij ipd. to olje predelaš tako, da mu dodaš metanol pa pol neki kuhaš in to je to. moj bratranec je bil tako zagret, da mi je kr načrte za to dal, da bi mu jaz razložil in bi to sam začel delat. samo odpadno olje verjetno ni enostavno dobiti.
in to olje je uporabljal na golfu 2, tako da mu ga ni bilo škoda za te stvari. in ko ga je peljal na tehnični, je imel ful čisti izpuh, še za najnovejše norme, in to na 20 let starem dizel avtu. in ko se je vozil čez vas, je za njim smrdelo včasih po pomfriju, drugič po krofih...
to idejo sem pa butnil gor zaradi tega, da se mi je kr zvrtelo, ko sem videl v merkatorju rastlinsko olje 230 sit/l, nafta pa tudi tu nekje. in lahko bi se kakšna GEA spravla ta biodizel delat; njo pride olje sigurno pod 50 sit/liter. zato se mi zdi da bi lahko država spodbudila kmete take rastline pridelovati.
jozeh: ja, kot si omenil da imaš kmetijo bi lahko res prideloval rastline za olje. mislim da potem ne bi eu nič omejevala teh pridelkov z kvotami. biodizel iz rastlinskega olja pa poznam, ker ga (je) uporabljal bratranec. pa to ne mislim olje iz oljne repice, ker je manda to olje ful problematično ker maši filtre in izpuh bi naj bil še bolj strupen kot dizel iz nafte.
torej, po ta dizel je hodil v maribor, kjer ga je eden predeloval iz odpadnega olja od pečenja iz raznih restavracij ipd. to olje predelaš tako, da mu dodaš metanol pa pol neki kuhaš in to je to. moj bratranec je bil tako zagret, da mi je kr načrte za to dal, da bi mu jaz razložil in bi to sam začel delat. samo odpadno olje verjetno ni enostavno dobiti.
in to olje je uporabljal na golfu 2, tako da mu ga ni bilo škoda za te stvari. in ko ga je peljal na tehnični, je imel ful čisti izpuh, še za najnovejše norme, in to na 20 let starem dizel avtu. in ko se je vozil čez vas, je za njim smrdelo včasih po pomfriju, drugič po krofih...
to idejo sem pa butnil gor zaradi tega, da se mi je kr zvrtelo, ko sem videl v merkatorju rastlinsko olje 230 sit/l, nafta pa tudi tu nekje. in lahko bi se kakšna GEA spravla ta biodizel delat; njo pride olje sigurno pod 50 sit/liter. zato se mi zdi da bi lahko država spodbudila kmete take rastline pridelovati.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
amper ::
No tudi sam nekaj razmišljam o električnem avtu. Pa me zanima če kdo ve kje bi se dalo dobiti motor DC brezkrtačni močan okoli 20KW.
Lp
Lp
Delaj dobro in pusti vrabčkom čivkati !!!
Azrael ::
Siemens (in še kdo) dela take motorje (AC servo), vendar ti motorji brez podporne elektronike praktično niso uporabni.
Zato moraš pri izbiri motorja biti izredno pozoren tudi na njegovo krmilno elektroniko, saj šele ta omogoča željene lastnosti motorja (npr. obliko momentne karakteristike, kako bo motor speljeval, zaviral itd).
Zato moraš pri izbiri motorja biti izredno pozoren tudi na njegovo krmilno elektroniko, saj šele ta omogoča željene lastnosti motorja (npr. obliko momentne karakteristike, kako bo motor speljeval, zaviral itd).
Nekoč je bil Slo-tech.
gruntfürmich ::
mislim da jih tudi slovenska iskra razvija
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Boeing ::
amper:
http://www.rs-e-motoren.de/
Pomembno pri brezkrtačnikih je, da jih je relativno enostavno narediti doma, vse kar rabiš so magneti in ustrezne obdelovalne zmogljivosti.
Problem je pri elektroniki, za tavelike pošastke rabiš kar precej velike kontrolerje, tam do 250A, ki pa znajo biti precej dragi... 500€ za spodoben visokotokovni kontroler niti ni tako velik denar.
j
http://www.rs-e-motoren.de/
Pomembno pri brezkrtačnikih je, da jih je relativno enostavno narediti doma, vse kar rabiš so magneti in ustrezne obdelovalne zmogljivosti.
Problem je pri elektroniki, za tavelike pošastke rabiš kar precej velike kontrolerje, tam do 250A, ki pa znajo biti precej dragi... 500€ za spodoben visokotokovni kontroler niti ni tako velik denar.
j
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
amper ::
Za kontroler ni problem ker ga bom sam doma naredil.
Problem mi je samo motor. Namreč ta na zgornjem linku ke kar precej drag. Kako pa bi motor lahko sam naredil za 20kw pa pojma nimam.
No nekaj sem že iskal po netu v tej smeri vendar sem našel samo za male motorje. Kje bi pa dobil rotor in stator za tako moč pa ne vam. In verjetno bi ga bilo potrebno tudi malo balansirati. Ali se motim.
Lp
Problem mi je samo motor. Namreč ta na zgornjem linku ke kar precej drag. Kako pa bi motor lahko sam naredil za 20kw pa pojma nimam.
No nekaj sem že iskal po netu v tej smeri vendar sem našel samo za male motorje. Kje bi pa dobil rotor in stator za tako moč pa ne vam. In verjetno bi ga bilo potrebno tudi malo balansirati. Ali se motim.
Lp
Delaj dobro in pusti vrabčkom čivkati !!!
gruntfürmich ::
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Boeing ::
To so klasični brushless outrunnerji, kar pomeni, da je stator navitje in hkrati ohišje za ležaje. Rotor je tankostenska cev, ki ima na notranji strani prilepljene magnete, na eni strani pa je zaprta in pritrjena na os. Posledično je balansiranje enostavno izvedljivo na balanserki oz. ga pri počasivrtečih motorjih niti ni treba izvajati, če je izdelava dosti precizna.
Poanta brezkrtačnih motorjev je dosti višji izkoristek (slabi okoli 80%, dobri tudi 95%), posledično manj gretja, nič EM motenj, enostavna kontrola vrtljajev in velik navor (električna prestava - ne potrebuješ mehanskih reduktorjev, ki imajo slab izkoristek). So pa dragi, jasno.
Evoti hitre skice:
Zeleno je rotor, sivo so magnetki in oranžno je navitje.
Tako da v principu moč motorju zvišuješ samo s spreminjanjem števila ovojev in dolžino navitja.
Nasvete o navijanju BK outrunnerjev najdeš TU, kjer je tudi "kalkulator" in ostala uporabna šara.
Glede kontrolerja ti pa priporočam, da raje izpljuneš tistih 500€ in stvar zanesljivo deluje, razen če imaš toliko elektrotehničnega znanja, da ti je logika takšnih kontrolerjev kristalno jasna. Mogoče si za začetek nabaviš kako poceni kombinacijo motor+kontroler za kakih 50-100€, pa se malo igraš in greš potem na večje zverine.
Poanta brezkrtačnih motorjev je dosti višji izkoristek (slabi okoli 80%, dobri tudi 95%), posledično manj gretja, nič EM motenj, enostavna kontrola vrtljajev in velik navor (električna prestava - ne potrebuješ mehanskih reduktorjev, ki imajo slab izkoristek). So pa dragi, jasno.
Evoti hitre skice:
Zeleno je rotor, sivo so magnetki in oranžno je navitje.
Tako da v principu moč motorju zvišuješ samo s spreminjanjem števila ovojev in dolžino navitja.
Nasvete o navijanju BK outrunnerjev najdeš TU, kjer je tudi "kalkulator" in ostala uporabna šara.
Glede kontrolerja ti pa priporočam, da raje izpljuneš tistih 500€ in stvar zanesljivo deluje, razen če imaš toliko elektrotehničnega znanja, da ti je logika takšnih kontrolerjev kristalno jasna. Mogoče si za začetek nabaviš kako poceni kombinacijo motor+kontroler za kakih 50-100€, pa se malo igraš in greš potem na večje zverine.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
amper ::
A potem za moč motorja ni važno kakšni so magneti.
Lp
Lp
Delaj dobro in pusti vrabčkom čivkati !!!
WarpedGone ::
altairnano ni edini glasnik prihodnosti: polyplus
recimo LiAir baterija: 11kWh/kg
to je skoraj tolk kot specifična energija bencina
recimo LiAir baterija: 11kWh/kg
to je skoraj tolk kot specifična energija bencina
Zbogom in hvala za vse ribe
Azrael ::
>A potem za moč motorja ni važno kakšni so magneti.
Magneti in njihovo stanje so zelo pomembni za pravilno delovanje. Dovolj je, da tak motor razdreš in magnete pustiš malo tako na "luftu" in se ti bo že poznal padec moči (dokler magnetov po predpisani proceduri spet ne namagnetiš).
Smo imeli v službi veliko "veselico", ko je šef zahteval (motor je motor™), naj se tak motor, moči 7.5kW previje, v delavnici pa ni potrebne opreme za razmagnetenje in ponovno magnetenje teh motorjev. Gre za specialno opremo, ki jo dobavi proizvajalec dotičnih motorjev (postopki in oprema se razlikujejo od firme do firme) in je pri takem delu nujna.
OK, če je pomembno samo, da se motor vrti brez bremena, potem ni problema, če pa imaš malenkost večje zahteve, pa zanemarjanje magnetov ne prinesde nič dobrega. Lahko ponovno skuriš motor in če se igraš dovolj dolgo, še regulator, kar se je na koncu tiste žalostne zgodbe tudi zgodilo.
Magneti in njihovo stanje so zelo pomembni za pravilno delovanje. Dovolj je, da tak motor razdreš in magnete pustiš malo tako na "luftu" in se ti bo že poznal padec moči (dokler magnetov po predpisani proceduri spet ne namagnetiš).
Smo imeli v službi veliko "veselico", ko je šef zahteval (motor je motor™), naj se tak motor, moči 7.5kW previje, v delavnici pa ni potrebne opreme za razmagnetenje in ponovno magnetenje teh motorjev. Gre za specialno opremo, ki jo dobavi proizvajalec dotičnih motorjev (postopki in oprema se razlikujejo od firme do firme) in je pri takem delu nujna.
OK, če je pomembno samo, da se motor vrti brez bremena, potem ni problema, če pa imaš malenkost večje zahteve, pa zanemarjanje magnetov ne prinesde nič dobrega. Lahko ponovno skuriš motor in če se igraš dovolj dolgo, še regulator, kar se je na koncu tiste žalostne zgodbe tudi zgodilo.
Nekoč je bil Slo-tech.
gruntfürmich ::
joj joj joj warped, kake bedarije ti najdeš na tem internetu. li-air celice. kr glava peče. iz specifične energije vidim da to ni nič drugega kot zgorevanje litija, ki pa verjetno ni reverzibilno v sami celici, ampak samo z reciklažo.
Druge snovi so veliko enostavnejše in veliko CENEJŠE za navadno oksidacijo.
Druge snovi so veliko enostavnejše in veliko CENEJŠE za navadno oksidacijo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
gruntfürmich ::
azrael! kaki motorji so predvideni za pogon el. vozil? z magneti al brez?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
WarpedGone ::
iz specifične energije vidim da to ni nič drugega kot zgorevanje litija, ki pa verjetno ni reverzibilno v sami celici, ampak samo z reciklažo.
Če ti ne vidiš druge šanse, še ne pomeni da je ni.
Stvar naj bi bla polnilna. 11kWh je zgornja teoretična meja. Če v praksi dosežejo 10% tega, so za 3x posekal trenutno najboljšo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Azrael ::
>kaki motorji so predvideni za pogon el. vozil? z magneti al brez
Ni druge izbire kot tuljave in magnetizerm, izvedb motorjev pa je seveda malo morje, nekatere so bolj, druge manj primerne, za pogon avtomobila.
Možnost uporabe kondenzatorjev in elektrostatike odpade, čeprav bi bilo teoretično možno izvesti motor tudi na ta način (podoben princip kot elektrostatični zvočniki).
Problem so materiali in njihovo "prevodnost" za magnetno oz. električno polje. Permeabilnost feromagnetnih kovin je za faktor 1000 in več večja od zraka, dielektriki pa se ustavijo nekje pri faktorju 60.
Ni druge izbire kot tuljave in magnetizerm, izvedb motorjev pa je seveda malo morje, nekatere so bolj, druge manj primerne, za pogon avtomobila.
Možnost uporabe kondenzatorjev in elektrostatike odpade, čeprav bi bilo teoretično možno izvesti motor tudi na ta način (podoben princip kot elektrostatični zvočniki).
Problem so materiali in njihovo "prevodnost" za magnetno oz. električno polje. Permeabilnost feromagnetnih kovin je za faktor 1000 in več večja od zraka, dielektriki pa se ustavijo nekje pri faktorju 60.
Nekoč je bil Slo-tech.
gruntfürmich ::
seveda je pri 11kwh/kg zgornja meja; Ht Li2O ~ 600 kJ/mol
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
amper ::
Se pravi da ti brezkrtačni motorji z magneti niso dobri za avto. In kakšni motorji potem so primerni za to aplikacijo.
lp
lp
Delaj dobro in pusti vrabčkom čivkati !!!
Azrael ::
Magnet je lahko permanentni (trajni) magnet) ali pa elektromagnet. Elektromagnetizmu se pri motorjih ne moreš izogniti. Trajni magneti pa poenostavljajo konstrukcijo ali izboljšujejo izkoristek (ne nujno oboje hkrati), odvisno pač od izvedbe motorja. Pri nekaterih izvedenkah trajni magneti sploh ne pridejo v poštev (npr: asinhronski, schrage, glavnostični enosmerni motorji).
Brezkrtačni (AC servo) motorji so zaradi svoje relativne enostavnosti povsem uporabni za el. vozila, problem je le podporna elektronika in v pogosto praksi še avtomobilski servis, ki je običajno tak, da je bolje, da ga sploh ne bi bilo. Zanemarimo sedaj akumulator, ki je največji minus.
Alternativi:
1. Enosmerni glavnostični motor. Ti imajo ravno tako odlično momentno karakteristiko (so prvenstveno namenjeni ravno za vleko), tudi regulacija je zelo enostavna, zelo pa se zaplete pri vzdrževanju tega tipa motorja.
Ti motorji imajo kolektor in ogljene ščetke, ki se sčasoma obrabijo in je potrebna njihova menjava. Tak poseg zahteva rastavljanje motorja in njegovo čiščenje. Oglje iz ščetk se spremeni v fin ogljen prah, ki se prime na dele motorja. Redno čiščenje je nujno, saj je ogljen prah prevoden in če se tega prahu nabere preveč, zlahka povzroči hude okvare motorja. Pogosto, sploh če ščetke niso bile zamenjane pravočasno, je potrebno stružiti tudi kolektor. Ko se tako kolektor preveč obrabi, ga je potrebno menjati, kar neizbežno pomeni še previtje rotorskega navitja, ali kar menjavo celotnega rotorja.
2. Trofazni asinhroski kratkostični motor. Najbolj enostavna izvedba motorja, vendar brez podporne elektronike ni uporaben za el. avto. Tudi pri speljevanju ni tako ekonomičen kot AC servo motor.
Brezkrtačni (AC servo) motorji so zaradi svoje relativne enostavnosti povsem uporabni za el. vozila, problem je le podporna elektronika in v pogosto praksi še avtomobilski servis, ki je običajno tak, da je bolje, da ga sploh ne bi bilo. Zanemarimo sedaj akumulator, ki je največji minus.
Alternativi:
1. Enosmerni glavnostični motor. Ti imajo ravno tako odlično momentno karakteristiko (so prvenstveno namenjeni ravno za vleko), tudi regulacija je zelo enostavna, zelo pa se zaplete pri vzdrževanju tega tipa motorja.
Ti motorji imajo kolektor in ogljene ščetke, ki se sčasoma obrabijo in je potrebna njihova menjava. Tak poseg zahteva rastavljanje motorja in njegovo čiščenje. Oglje iz ščetk se spremeni v fin ogljen prah, ki se prime na dele motorja. Redno čiščenje je nujno, saj je ogljen prah prevoden in če se tega prahu nabere preveč, zlahka povzroči hude okvare motorja. Pogosto, sploh če ščetke niso bile zamenjane pravočasno, je potrebno stružiti tudi kolektor. Ko se tako kolektor preveč obrabi, ga je potrebno menjati, kar neizbežno pomeni še previtje rotorskega navitja, ali kar menjavo celotnega rotorja.
2. Trofazni asinhroski kratkostični motor. Najbolj enostavna izvedba motorja, vendar brez podporne elektronike ni uporaben za el. avto. Tudi pri speljevanju ni tako ekonomičen kot AC servo motor.
Nekoč je bil Slo-tech.
edge540 ::
Malo nazaj na avtomobile - po moje lahko v bližnji prihodnosti pričakujemo nekaj takega.
Plug in hibrd, dobrih 60 km naredi z enim polnenjem. Če spraznite baterije pa se zažene bencinski motor, ki pa ne žene direktno avtomobila, ampak polni baterije. GM trdi da bo naredil okoli 150 MPG ( če sem prav preračunal okoli 1,6 litra na 100 km). Poleg tega pa avto celo nekako zgleda, pa tudi karakteriskike so za preživet. Ampak zaenkrat je samo koncept.
Plug in hibrd, dobrih 60 km naredi z enim polnenjem. Če spraznite baterije pa se zažene bencinski motor, ki pa ne žene direktno avtomobila, ampak polni baterije. GM trdi da bo naredil okoli 150 MPG ( če sem prav preračunal okoli 1,6 litra na 100 km). Poleg tega pa avto celo nekako zgleda, pa tudi karakteriskike so za preživet. Ampak zaenkrat je samo koncept.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: edge540 ()
Roadkill ::
Iz novičke:
Moj komentar na tale topic oktobra lani:
The Volt has a battery-powered electric motor that can run the car for up to 40 city miles on a single charge. Beyond that, a gasoline-powered, one-liter, three-cylinder engine can generate electricity to power the car and replenish the battery, with a range of up to 640 miles, GM said.
Moj komentar na tale topic oktobra lani:
Meni se še najbolj smiselna zdi ideja, da bi avtomobili bili še naprej na motor z notranjim izgorevanjem (=bencin), ta motor fila nek "mali" akumulator, ki pa poganja elektro motor.
Tako bi lahko po mojem že dobili večji izkoristek, ker bi bencinski motor vedno tekel pri idealnih pogojih in samo takrat, ko se ga rabi.
Elektromotor bi pa poganjal avto in se polnil še iz zaviranja.
Za tako zadevo bi bil pomojem povsem zadosti nek motor manjsi od 1000ccm.
Ü
gruntfürmich ::
če ima kdo kakšne pametne novice iz detroita, naj poroča!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
TESKAn ::
Azrael, uporabiš elektroniko, pa je.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Luka Percic ::
Roadkill:
Eh, da ti uničim veselje...
V temi: Motor z notranjim izgorevanjem
Luka Veliki Poslano: 26.10.2004 16:43:19
Eh, da ti uničim veselje...
V temi: Motor z notranjim izgorevanjem
Luka Veliki Poslano: 26.10.2004 16:43:19
Meni pa to ni jasno.
Zakaj ne naredijo motorja ki bi vrtel generator kateri bi polnil baterijo/poganjal elektro motorje na kolesih.
To mi ni jasno ker sem pred časom bral en poljuden članek kjer so govorili da masta menjalnik in diferencijal vsk po 30% izgube.
Torej motor ima cca 40% izkoristek, menjalnik 70%, diferencijal 70%, torej ce to malce pomnožimo..
dobimo približno 20% izkoristek...
Podrugi strani pa majo el motorji cca 90% izkoristek, za generator sicer nisem prepričan, vendar predpostavljam da tudi cca 90%.
Torej imamo motor z 40%, generator z 90%, el motor z 90% torej če to malce pomnožimo...
Dobimo 32% izkoristek!
Izdatna izboljšava se mi zdi.
No najverjetneje se sem kje vštel, ker mi enostavno ni logično zakaj nekdo tega že ni poskusu.
Poleg tega bi takale zanova motorja imela enih par lepih lasnosti; energijo ob zaviranju bi energijo shranjevalo v akumulatorjih, motor na notranje izgorevanje bi se vrtel samo pri idealnih vrtljajih(vsako toliko bi malo počival, saj bi v baterijah shranjena elektrika zadostovala za nekaj kilometrov vožnje), poleg tega bi lahko bil precej bolje zvočno izoliran, doma bi avto na elektriko priključili, tako da bi šli z polnimi baterijam odoma, na streho bi počasi lahko priključili kolektorje (ko se bodo le ti pocenili), poceni quattro pogon, simuliranje diferenciala, softwerska nadgradnja le tega...
Roadkill ::
Curses!
Ampak sej veš kako pravijo... "great minds think alike". :D
Zanimivo je tudi to, da sem enkrat ob pivu s prijatelji v burni debati prišel do približno istega dviga izkoristka.
S tem, da moraš gledati, da ima motor z notranjim izgorevanjem v idealnih pogojih precej boljši izkoristek. Pa tudi, da imam občutek, da bi se dalo pri takem avtomobilu (kljub dodanemu električnem motorju in bateriji) zmanjšati težo za nekaj kilogramov.
"No najverjetneje se sem kje vštel, ker mi enostavno ni logično zakaj nekdo tega že ni poskusu."
Tudi mene je tole zaskrbelo takoj po tem, ko sem lani spisal tist post, ker čeprav nisem ravno skromen, kar se tiče moje domišlije, dvomim, da bi kdo spregledal kaj tako očitnega.
Je pa res, da ti ta zadeva prinese "le nekaj procentov" in so ljudje z denarjem ponavadi namesto tega imeli visokoleteče cilje tipa "tesla roadster".
Živi bili i videli.
Ampak sej veš kako pravijo... "great minds think alike". :D
Zanimivo je tudi to, da sem enkrat ob pivu s prijatelji v burni debati prišel do približno istega dviga izkoristka.
S tem, da moraš gledati, da ima motor z notranjim izgorevanjem v idealnih pogojih precej boljši izkoristek. Pa tudi, da imam občutek, da bi se dalo pri takem avtomobilu (kljub dodanemu električnem motorju in bateriji) zmanjšati težo za nekaj kilogramov.
"No najverjetneje se sem kje vštel, ker mi enostavno ni logično zakaj nekdo tega že ni poskusu."
Tudi mene je tole zaskrbelo takoj po tem, ko sem lani spisal tist post, ker čeprav nisem ravno skromen, kar se tiče moje domišlije, dvomim, da bi kdo spregledal kaj tako očitnega.
Je pa res, da ti ta zadeva prinese "le nekaj procentov" in so ljudje z denarjem ponavadi namesto tega imeli visokoleteče cilje tipa "tesla roadster".
Živi bili i videli.
Ü
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Roadkill ()
jozek ::
No če so te vaši izračuni realni, torej izkoristek namesto 20% 30%, potem to pomeni pol boljši izkoristek.. Naprimer en zmeren avtomobil bi namesto 6 kiril 4 litre (cca.) Mislim da je s tem dosežen večji napredek kot npr če greš z bencina na dizl ali pa z večletnim razvojem motorjev na notranje izgorevanje..
Lepo bi bilo če kdo, ki se na to spozna poda natančnejše izračune. Npr 30% izguba diferencala se mi zdi malo velika..
Kakorkoli, k omenjenim izkoristkom energije motrja je potrebno prišteti še izkoriščanje zavorne energije (rekapulacija) in da se tak avtomobi,l da preprosto uporabiti kot Plug-in. In kot že omenjeno motor, ki deluje pod optimalnimi obrati ima mnogo boljši izkoristek kot ga ima sedaj pvprečno delujoči motor v avtomobilih (kW / l goriva). Poleg tega, sem nekje zasledil, da bi z električnim pogonom nekaterih dodatni naprav v avtomobilu (vodna črpalka, oljna šrpalka, servo ojačevalniki,...) dosegli manjšo porabno energije.
Žal so taki koncepri , kot tale Chevrolet, še samo koncepti. Vsak poizvajalec ima kaj podobnega. Zakaj pa se taki avtomobili ne uvelavijo, zakaj tudi Prius nima serisko Plug-in možnosti (no polnilec kot dodatno opremo) ??
Odgovor je podoben kot v dokumentarcu Who killed electric car?. Zakaj Je GM (in drugi) v tistem primeru vse električne avtomobile umaknil ne le iz prodaje pač pa odpoklical tudi vse iz prometa?
Odgovor na ta in podobna vprašanja mi ni jasen..
Zanimivo je da sta Toyota in Honda razvila svoja hiobridna pogona ravno oz. predvsem zaradi te Kalifornijske EV kampanije. Zakaj ne tudi drugi?
Do 2010 je napovedana seriska proizvodnja mnogo zdajšnih konceptov, ki so razviti v tej (elektrificerani). Samo upamo lahko da ne bodo izdelvave odlašali v nedogled.
Lansko leto sem si kupil nov avto, upam da bo moj nasleden lahko Lahko že električen ali vsaj hibridn.
Lepo bi bilo če kdo, ki se na to spozna poda natančnejše izračune. Npr 30% izguba diferencala se mi zdi malo velika..
Kakorkoli, k omenjenim izkoristkom energije motrja je potrebno prišteti še izkoriščanje zavorne energije (rekapulacija) in da se tak avtomobi,l da preprosto uporabiti kot Plug-in. In kot že omenjeno motor, ki deluje pod optimalnimi obrati ima mnogo boljši izkoristek kot ga ima sedaj pvprečno delujoči motor v avtomobilih (kW / l goriva). Poleg tega, sem nekje zasledil, da bi z električnim pogonom nekaterih dodatni naprav v avtomobilu (vodna črpalka, oljna šrpalka, servo ojačevalniki,...) dosegli manjšo porabno energije.
Žal so taki koncepri , kot tale Chevrolet, še samo koncepti. Vsak poizvajalec ima kaj podobnega. Zakaj pa se taki avtomobili ne uvelavijo, zakaj tudi Prius nima serisko Plug-in možnosti (no polnilec kot dodatno opremo) ??
Odgovor je podoben kot v dokumentarcu Who killed electric car?. Zakaj Je GM (in drugi) v tistem primeru vse električne avtomobile umaknil ne le iz prodaje pač pa odpoklical tudi vse iz prometa?
Odgovor na ta in podobna vprašanja mi ni jasen..
Zanimivo je da sta Toyota in Honda razvila svoja hiobridna pogona ravno oz. predvsem zaradi te Kalifornijske EV kampanije. Zakaj ne tudi drugi?
Do 2010 je napovedana seriska proizvodnja mnogo zdajšnih konceptov, ki so razviti v tej (elektrificerani). Samo upamo lahko da ne bodo izdelvave odlašali v nedogled.
Lansko leto sem si kupil nov avto, upam da bo moj nasleden lahko Lahko že električen ali vsaj hibridn.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..
BigWhale ::
> Meni se še najbolj smiselna zdi ideja, da bi avtomobili bili še
> naprej na motor z notranjim izgorevanjem (=bencin), ta motor fila
> nek "mali" akumulator, ki pa poganja elektro motor.
Na tak nacin delajo lokomotive ze kar nekaj casa. Diesel motor poganja generator, ki proizvaja elektriko za pogon lokomotive.
Ze dolgo. Skupaj z regenerativnim zaviranjem in se marsicem. :)
> naprej na motor z notranjim izgorevanjem (=bencin), ta motor fila
> nek "mali" akumulator, ki pa poganja elektro motor.
Na tak nacin delajo lokomotive ze kar nekaj casa. Diesel motor poganja generator, ki proizvaja elektriko za pogon lokomotive.
Ze dolgo. Skupaj z regenerativnim zaviranjem in se marsicem. :)
Luka Percic ::
V tem izračunu veliko manjka...
Recimo pri el-hibridu manjka izguba pri poljenju ter "praznenju" baterije, teža, pa cena razvoja skoraj celotnega avtomobila na novo.
Vseeno pa ko prebrodijo začetno investicijo, zna bit stvar zelo zanimiva.
Osebno si stvar predstavljam kot nekakšen pc- za začetek bi bilo fajn da bi prilagodljivo razmerje med velikostjo baterij ter tankom avtomobila. Pač bi ob nakupu dobil dva kompleta, ki bi jih lahko celo sam zamenjal. Za dnevno uporabo bi imel čimvečje baterije, ko bi se odpravil na počitnice pa čimvečji rezervoar.
No, kasneje bi bilo lepo da bi lahko benzinski motor zamenjal za gorivne celice, na streho bi si mogoče dal vdelat sončne celice (bi se filal na parkirišču),...
Ampak se ne slepim, tega nebo kmalu, saj bi bila cena vpeljave novih standardov, postopkov, novi kadri...
Predrago.
Je pa očitno da se v to smer giblje. Prej ali slej...
Recimo pri el-hibridu manjka izguba pri poljenju ter "praznenju" baterije, teža, pa cena razvoja skoraj celotnega avtomobila na novo.
Vseeno pa ko prebrodijo začetno investicijo, zna bit stvar zelo zanimiva.
Osebno si stvar predstavljam kot nekakšen pc- za začetek bi bilo fajn da bi prilagodljivo razmerje med velikostjo baterij ter tankom avtomobila. Pač bi ob nakupu dobil dva kompleta, ki bi jih lahko celo sam zamenjal. Za dnevno uporabo bi imel čimvečje baterije, ko bi se odpravil na počitnice pa čimvečji rezervoar.
No, kasneje bi bilo lepo da bi lahko benzinski motor zamenjal za gorivne celice, na streho bi si mogoče dal vdelat sončne celice (bi se filal na parkirišču),...
Ampak se ne slepim, tega nebo kmalu, saj bi bila cena vpeljave novih standardov, postopkov, novi kadri...
Predrago.
Je pa očitno da se v to smer giblje. Prej ali slej...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Luka Percic ()
Brane2 ::
Ja, pa mogoče bi blo sonce fajn predelat, da bi svetilo malo močneje, da bi blo kake koristi od solarpaneov...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
Luka Percic ::
Za par procentov uporabnikov ki se vozijo blizu v službo, in tam parkirajo na prostem..
Torej imamo 8 ur polnjenja in 1 uro vožnje (ob sončnem vremenu seveda).
Si še siguren da so neuporabne?
Torej imamo 8 ur polnjenja in 1 uro vožnje (ob sončnem vremenu seveda).
Si še siguren da so neuporabne?
Brane2 ::
Ob teh cenah panelov precej siguren.
Kolko pa je uporabne površine na avtu ? Mogoče 2 m2 ?
Tudi če to pokriješ za najboljšimi celicami z recimo 20% izkoristkom (ki jih seveda nikjer ne boš dobil! ) in če vsa elektrika končav akumulatorju brez izgub (kar seveda ni res) in če sonce sije tako kot opoldne v sahari (kar seveda v sloveniji nikoli) in če svetloba pada na vse celice navpično ( kar je seveda nesmisel) in če je avto vedno popolnoma čist in si lahko sonce zadržal v zenitu za vseh 8 ur ( ), si v tem primeru pridelal v 8 urah 8 x 2 x 400Wh=6.4kWh ali mogoče kak liter benza.
V praksi bi v naših pogojih s takim avtom pridelal mogoče kako 1 kwh čez cel dan in to na najbolj sončen dan, če upoštevamo samo realno sonce. Da ne govorimo o realnih solarnih celicah, realnih akumulatorjih, realnem polnjenju in praznjenju itd.
Kolko pa je uporabne površine na avtu ? Mogoče 2 m2 ?
Tudi če to pokriješ za najboljšimi celicami z recimo 20% izkoristkom (ki jih seveda nikjer ne boš dobil! ) in če vsa elektrika končav akumulatorju brez izgub (kar seveda ni res) in če sonce sije tako kot opoldne v sahari (kar seveda v sloveniji nikoli) in če svetloba pada na vse celice navpično ( kar je seveda nesmisel) in če je avto vedno popolnoma čist in si lahko sonce zadržal v zenitu za vseh 8 ur ( ), si v tem primeru pridelal v 8 urah 8 x 2 x 400Wh=6.4kWh ali mogoče kak liter benza.
V praksi bi v naših pogojih s takim avtom pridelal mogoče kako 1 kwh čez cel dan in to na najbolj sončen dan, če upoštevamo samo realno sonce. Da ne govorimo o realnih solarnih celicah, realnih akumulatorjih, realnem polnjenju in praznjenju itd.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
Aja, pa to kWh bi ti praktično takoj požrla klima.
Lahko bi jo sicer ne imel, ampak folk ne razume, da je plačal BRDO denarja za avto in ga je moral za časa največje vročine pustiti na soncu, da je dobil nazaj elektrike za 18 SIT inmora sedaj kljub temu crkovati v razžarjenem avtu...
Lahko bi jo sicer ne imel, ampak folk ne razume, da je plačal BRDO denarja za avto in ga je moral za časa največje vročine pustiti na soncu, da je dobil nazaj elektrike za 18 SIT inmora sedaj kljub temu crkovati v razžarjenem avtu...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
Brane2 ::
Bi bla pa mogoče boljša varianta, če bi se solarpaneli bistveno pocenili, da bi bili parkingi pokriti ( pred bloki in stavbami itd) in bi imeli na strehi solarpanele.
Mogoče tisti ssitem z veliko zrcali in enim res dobrim solarpanelom.
Tako bi tvoj domači kot službeni parking pridno zbirala elektriko zate, kjer bi jo tvoj avto za časa parkinga posrkal. Skupni sistem bi bil lahko cenejši od posameznih, elektronika bi pa urejala koliko bi kdo "dobil".
Lahko bi celo baterije parkiranih avtomobilov uporabljali kot rezervo energije pri napajalnih špicah v omrežju in tokovnih prekinitvah ali kaj podobnega.
Lahko bi zakonsko določili, da ti recimo upravljalec parkinga sme sprazniti aku v parkiranem avtomobilu X procentov, če je bilo stanje nad recimo 70% in ti to vrniti v doglednem času ali pa ti za to znižati račun za elektriko.
Če bi se folk vozil z električnimi avti, bi imeli veliko energije v akumulatorjih in to bi lahko uporabili za stabilizacijo razmer v električnem omrežju itd.
Mogoče tisti ssitem z veliko zrcali in enim res dobrim solarpanelom.
Tako bi tvoj domači kot službeni parking pridno zbirala elektriko zate, kjer bi jo tvoj avto za časa parkinga posrkal. Skupni sistem bi bil lahko cenejši od posameznih, elektronika bi pa urejala koliko bi kdo "dobil".
Lahko bi celo baterije parkiranih avtomobilov uporabljali kot rezervo energije pri napajalnih špicah v omrežju in tokovnih prekinitvah ali kaj podobnega.
Lahko bi zakonsko določili, da ti recimo upravljalec parkinga sme sprazniti aku v parkiranem avtomobilu X procentov, če je bilo stanje nad recimo 70% in ti to vrniti v doglednem času ali pa ti za to znižati račun za elektriko.
Če bi se folk vozil z električnimi avti, bi imeli veliko energije v akumulatorjih in to bi lahko uporabili za stabilizacijo razmer v električnem omrežju itd.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
Aja, pa ker bi bili parkingi pogriti, bi imeli dodatno vrednost. Avtomobile bi ščitili pred vremenskimi vplivi, voznike pa pred vročino in snegom.
On the journey of life, I chose the psycho path.
BigWhale ::
Sploh pozimi, takrat bi sneg precej dobro zascitil panele pred soncem! ;)
No, poleti bi tako pokrito parkirisce bolj malo scitilo pred vrocino, se mar nisi nikoli peljal v kak nakupovalni center, ki ima pokrito
parkirisce, se ti je zdelo, da si tam zasciten pred vrocino? ;) Pred direktnim soncem morda.
No, poleti bi tako pokrito parkirisce bolj malo scitilo pred vrocino, se mar nisi nikoli peljal v kak nakupovalni center, ki ima pokrito
parkirisce, se ti je zdelo, da si tam zasciten pred vrocino? ;) Pred direktnim soncem morda.
Brane2 ::
To bi se dalo dokaj simpl zrhtat.
Motorizirane metle-valji bi lahko spucali panele vsake toliko. Pa tidi če imaš že fotovoltaiko gor, je škoda ne imeti gretja vode. S tem lahko odmrzneš streho, ko in če je treba...
Motorizirane metle-valji bi lahko spucali panele vsake toliko. Pa tidi če imaš že fotovoltaiko gor, je škoda ne imeti gretja vode. S tem lahko odmrzneš streho, ko in če je treba...
On the journey of life, I chose the psycho path.
BigWhale ::
Potem ti pa tiste metle ali pa gretje strehe, pokuri ves strom, ki ga tam pridelas. ;)
Nuklearka ali dve ali pa kar pet njih, bi brez problema resile vse zagate okrog pridobivanja 'zelene in ciste' elektrike.
To bi resnicno pocenilo elektriko. Vse raznorazne alternative so vsaj dandanes precej neucinkovite in nesmiselne.
Nuklearka ali dve ali pa kar pet njih, bi brez problema resile vse zagate okrog pridobivanja 'zelene in ciste' elektrike.
To bi resnicno pocenilo elektriko. Vse raznorazne alternative so vsaj dandanes precej neucinkovite in nesmiselne.
Brane2 ::
Če imaš gor panele za vodo, imaš lahko v tleh vkopan rezervoar za te namene. Ni treba , da panele greješ s toplo vodo.
Zadosti je medij malo nad ničlo in rezervoar par metrov pod zemljo bi moral biti zadosti.
Zadosti je medij malo nad ničlo in rezervoar par metrov pod zemljo bi moral biti zadosti.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
Nuklearka ali dve ali pa kar pet njih, bi brez problema resile vse zagate okrog pridobivanja 'zelene in ciste' elektrike.
Zelo verjetno, a izkušnje učijo,d a ni vedno VSE probleme dobro reševati z večjim kladivom.
Decentraliziran medij tudi lahko ZELO prav pride. Če ne drugega, v primeru napada, nesreče, naravne katastrofe itd.
Če nič drugega, ti pokriti parkingi podaljšajo trajnost avtomobilov. Da ne govorimo o toploti energiji, ki jo drugače vedno rabimo in za katero je današnja tehnologija čisto dobra.
Tudi če ne damo gor fotovoltaike. Če pa se bodo medtem časom še celice bistveno pocenile, še toliko bolje.
On the journey of life, I chose the psycho path.
BigWhale ::
Saj zato, bi bilo najbolj pametno narediti vec manjsih nukleark.
Vse ostalo je alternativa, ki ni za odmet ampak je pa vseeno marginalna in trenutno ekonomsko vprasljiva.
Vse ostalo je alternativa, ki ni za odmet ampak je pa vseeno marginalna in trenutno ekonomsko vprasljiva.
WarpedGone ::
Še enkrat:
Problem porabe električne energije ni v kumulativni porabi ampak v špicah. Elektrarne se trenutno gradi v kapacitetah, da so sposobne pokriti max. porabo v posameznem trenutku (ponavadi čez dan). Ponoči pa je poraba energije bistveno nižja in je že kapaciteta obstoječih elektrarn neizrabljena. Zakaj bi gradili ohoho novih elektrarn če so že obstoječe ponoči idle?
Splačalo bi se iskat načine kako ponoči zgenerirano električno energijo začasno shranit, da jo je možno nato podnevi/po potrebi sprostiti v omrežje. Ena varianta so akumulacijske elektrarne. Ena pa "Vehicle to grid" princip ali V2G. Ponoči filaš baterijo pri poceni tarifi, čez dan jo prodajaš nazaj v omrežje pri višji tarifi. Seveda, kadar avtomobil ni v uporabi. Namesto da dela senco v garaži, ti dela profit oz. vsaj niža svoj strošek. Koliko bi se to poznalo v globalni sliki je predvsem odvisno od števila električnih avtomobilov in iniciative s strani države, da to dejansko omogoča.
Problem porabe električne energije ni v kumulativni porabi ampak v špicah. Elektrarne se trenutno gradi v kapacitetah, da so sposobne pokriti max. porabo v posameznem trenutku (ponavadi čez dan). Ponoči pa je poraba energije bistveno nižja in je že kapaciteta obstoječih elektrarn neizrabljena. Zakaj bi gradili ohoho novih elektrarn če so že obstoječe ponoči idle?
Splačalo bi se iskat načine kako ponoči zgenerirano električno energijo začasno shranit, da jo je možno nato podnevi/po potrebi sprostiti v omrežje. Ena varianta so akumulacijske elektrarne. Ena pa "Vehicle to grid" princip ali V2G. Ponoči filaš baterijo pri poceni tarifi, čez dan jo prodajaš nazaj v omrežje pri višji tarifi. Seveda, kadar avtomobil ni v uporabi. Namesto da dela senco v garaži, ti dela profit oz. vsaj niža svoj strošek. Koliko bi se to poznalo v globalni sliki je predvsem odvisno od števila električnih avtomobilov in iniciative s strani države, da to dejansko omogoča.
Zbogom in hvala za vse ribe