» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
8 / 1199
»»

Brane2 ::

Kot so me podučili Li-Po trenutno pomeni predvsem večje možne tokove praznjenja in manjšo kapaciteto od Li-Ion.

Nisem pa šel preverjat številk o slednjem. Ampak tudi Li-Po ni nedolžen, kot pričajo filmčki destrukciji tovrstnih zadev na youtube...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Pyrobeast:

Kako pa drugače ? Valjda ima večji aku več materiala in je njegova obnova dražja, pa tudi več elektrike potrebuje za polnjenje.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Pyr0Beast ::

Isti akku z isto kapaciteto, samo, da je zrabljen in tako cenejši.

Kot bi na primer šel kupiti 1 (5L) jeklenko s 5L plina ki bi stala 5kSIT, ali pa eno 'slabšo' (5L) jeklenko s 2.5L plina, za katero bi dal 2 jurja. Malo bolj jasno ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brane2 ::

Aha. Ampak glede na kronično majhen doseg akujev, kdo bi sploh hotel taslabega ?

Razlika v ceni bi morala biti znatna, to bi pa lahko precej podražilo potovanje. Ali vlečeš parstokilogramov mrtve uteži, ki ne služi ničemur, ali plačuješ premium...
On the journey of life, I chose the psycho path.

gruntfürmich ::

mislim da glede litij ionskih akumolatorje ni tako velik problem padec kapacitete.
proizvajalec a123 systems jamči min 1000 ponjenj takih njegovih baterij in po 1000 polnjenjih pade kapaciteta pri 25°C na 95%, pri 45°C na 88%, pri 65 °C pa na 77%. Toliko jamči ta proizvajalec. to je zelo vzpodbudno.

za svinčeve baterije pa še ne vem, vendar mislim, da so karakteristike veliko veliko boljše; in reciklaža (garantirajo 100% - topla) je zelo enostavna in utečena.

glavno merilo pa je seveda cena. o tem pa kasneje.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Brane2 ::

Poglej koliko stane ta tvoj "A123", kakšno kapaciteto ima v Wh ( množi mAh z napetostjo ) in potem zračunaj red velikosti cene za "pameten" avtomobilski akukmulator, ki lahko shrani recimo 30 kWh.

Aja, še ena stvar. Pri akumulatrju sploh ni vseeno, kako si surov z njim pri praznjenju in polnjenju. Aku za mobilca je relativno lahko breme, če je večino časa mobilec na sprejemu ali pasiven. Aku v avtu pa je stalno obremenjen in to ne ravno z majhnim bremenom.
On the journey of life, I chose the psycho path.

OwcA ::

Otroška radovednost - gonilo napredka.

Pyr0Beast ::

Vidite, da je svinec še vedno boljši XD
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gruntfürmich ::

brane2: http://www.a123systems.com to ti je stran. kot pa sem videl, ponujajo samo 70g baterije, ki jih sestavljaš kot legokocke. iz tega pa ne morem dobiti merodajne cene za en velik akumolator, niti teže, ker bi bil velik in cenejši in lažji kot veliko malih.
3,3 V; 2,3 Wh; 6 celic 129$ (menda), 70 g. -> ~ 353$ / kWh , 10.000 $/28,34 kWh/261,4 kg (preveri). nekaj takega s temi legicami.
nič kaj vzpodbudno.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

gruntfürmich ::

''Akumulator zdrži 1500 ciklov ob 80% izpraznjenosti (DIN standard). Pogoj je
seveda, da je baterija pravilno vzdrževana (polnjenje, dolivanje destilirane
vode in da ni 100% izpraznjena ter pregreta).
Če naredite vsak dan en cikel je to seveda 1500 dni.''

To je odgovor iz podjetja topla na vprašanje o karakteristikah baterij za viličarja. zdaj pa še sam ne vem, katere baterije so to. ali so samo svinčeve ali pa so svinec/kalcij, katere v zadnjem času delajo in so verjetno boljše kot navadne svinčene.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::

Kalcij omogoča manjšo izgubo vode, več.

Je pa res, da se voda kljub temu izgublja in je tudi takemu akumulator potrebno po potrebi dolivati destilirano vodo.
Nekoč je bil Slo-tech.

OwcA ::

Otroška radovednost - gonilo napredka.

OwcA ::

Končno en pošten električen avto, 1988 Jeep Cherokee predelan na električni pogon.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Stepni Volk ::

Zna pomagati tudi nova ogljikova baterija: New type of battery pushed for hybrid cars

Firefly claims the battery is 70% lighter, recharges seven times faster and lasts two times longer than conventional lead acid batteries and that it is safer and costs less than today's hybrid electric batteries.

Še patent na to temo iz začetka tega leta KLIK, ter internetna stran proizvajalca: www.fireflyenergy.com
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

edge540 ::

No če oskrbujejo ameriško vojsko z baterijami pa že niso kar tako. Mogoče bo še kaj iz tega :)

Pyr0Beast ::

ja, vse bi bilo lepo, ... ampak od česa je lažja, od kakšne baterije se 7x hiteje polni in traja? 2x dlje.

Until now, carbon was avoided in lead acid batteries because it created gases that shortened the battery's life.
??

BS, no, če ni bomo pa do konca leta 2k7 še videli ... :D
do takrad bomo pa že slovenci kej boljšega pogruntali >:D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jozek ::

tudi jaz sem skeptičen do teh "x krat" in ne verjamem da bi ta baterija nebi imela kakšne večje pomanjkljivosti.. Saj niso bili strokovnjaki do zdaj "neumni" da bi spregledal tolikšno možnost.
Močno pa upam da se motim :P
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Azrael ::

Sem sicer samo bežno preletel link, ampak IMHO ta akumulator obljublja večjo kapaciteto pri enakem volumno, o večji robustnosti in predvsem manjši občutljivosti na mraz pa dvomim. V v bistvu gre še vedno za svinčev akumulator, le da je tu izvedba plošč taka, da omogoča večjo prvršino le teh, glede na klasične postopke izdelave.
Nekoč je bil Slo-tech.

Matev ::

in kako da se nihče še niss pomnil tega tolikokrat boljšega akumulatorja
?

Grey ::

Matev:
To je pa tako vprašanje kot če bi vprašal nekoga v preteklosti ravno, ko je prišel na plano npr. ABS: "Kako se pa do zdaj tega še nihče ni spomnil?" Ja tako pač je...ne more bit vse naenkrat.

bbf ::

abs se je pojavil, ko so se pojavile zahteve zanj. zahteve po večji varnosti in lažjemu upravljanju vozila oziroma zaradi povpraševanja kupcel ali vsiljevanja prodajalcev - kukr vzameš. taprav šofer bo abs izklopil in se vozil po old skul, kar je za izkušene in non-abs uporabnike boljše, kot da ga abs v ključnem trenutku zajebe.

zakaj se pa baterije ne razvijajo tako kot bi se mogle? ja ker še ni potrebe za njih. kva pa bomo s suprdupr baterijami, če pa jih nimamo kam podtaknt? zakaj pa jih nimamo kam podtaknt, pa vpraš na prvi pumpi.

edge540 ::

>>taprav šofer bo abs izklopil in se vozil po old skul, kar je za izkušene in non-abs uporabnike boljše, kot da ga abs v ključnem trenutku zajebe.

Ti izklapljaš ABS? (nevem če je sploh mogoče, pri večini avtomobilov ni)

Tisto da brez bremzaš bolje pa ne verjamem čisto. Sem testiral to z mojim in kolegovim avtomobilom. Pri prvi vožnji sem pohodil bremzo do konca, pri drugi pa toliko da ravno ni zgrabil ABS. In se je avto v obeh primerih v prvi vožnji prej vstavil.

Matev ::

težko verjamem da se je akr za 7x povečala kvaliteta
kar tako iznenada

verjetno je v resnici za kakšnih 7%
pa še to samo v določenih pogojih in samo določena lastnost

bbf ::

jest vozm avto brez serijskega absa, v moj letnik jih hvalabogu še niso vgrajeval. poznam precej ljudi, ki imajo abs izklopljen (varovalko vn). fora je, da je abs uporaben samo na asfaltu, na makadamu ali zasneženi cesti te pa neprijetno preseneti s svojo 'šparovnostjo'. smo probaval po makadamu in avto se je dal velik hitrej pelat samo brez absa (toyota LC). z absom smo bli več na polu kot pa na cesti.. seveda, če ne znaš uporabljat navadih zavor, ti edino abs lahko pomaga.

no, back on topic, niso samo ni-mh baterije ali li-ion všečne, tle so še svinčenim podobne aluminijeve, ki se odlikujejo po nizki teži, potem cink-air, ki se tako kot aluminijeve polnejo z menjavo cinkove katode (delujejo kot mešanica svinčene in suhe baterije) - teh sva s kolegom naredla nekaj delujočih predprototipnih primerkov. to bi še mogl mal spedenat, menjava oksidiranih cinkovih plošč ali alu plošč je precej racionalen pristop, vse se da reciklirat. niso pa uporabne za velike moči, kot samostojne baterije, čeprav imajo veliko gostoto energije na kilogram - torej bi ble primerne namesto ICE generatorja v hibridu - za dofilavanje svinčenih baterij.
- dokler nafta ne neha kapljat in se stvari resno lotimo z dovršenimi lion ali lipoly ali nimh!

OwcA ::

Otroška radovednost - gonilo napredka.

edge540 ::

>>fora je, da je abs uporaben samo na asfaltu

E vidiš to pa nisem vedel;) Samo da vrže neki sneg pa bom takoj testiral:D

Daedalus ::

>>fora je, da je abs uporaben samo na asfaltu

No, počakaj, da bo cesta fajn mokra. Pol pa pri fino visoki hitrosti ob močnem zaviranju probaj obvozit kako oviro. Najprej brez abs-a, pol pa z abs-om. Me zanima, kak se bojo obnesle tvoje leet driving skillz.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

OwcA ::

ABS je moteč predvsem pri ustavljanju na podlagah, ki se slabo skupaj držijo in bi se sicer avto ustavil predvsem po zalugi pluženja (sneg, pesek, pogojno blato).
Otroška radovednost - gonilo napredka.

bond007 ::

Ti izklapljaš ABS? (nevem če je sploh mogoče, pri večini avtomobilov ni)


Mislim, da je pri večini oz pri praktično vseh avtomobilih možno izklopiti ABS. Sicer ne iz potniške kabine s pritiskom na gumb, ampak je treba haubo dvignat in vn uzeti eno varvalko. Zlo enostavno.

Sicer pa v veliko low-mid range avtomobilih je ABS dokaj obupen. Preprosto ne uspe zavirati takoj potem, ko kolo dobi trakcijo (ampak nekaj trenutkov kasneje)... in potem se nemočno pelješ in pelješ in se sprašuješ, kdaj se bo stvar končno ustavila. Da o tistem grdem zvoku in občutku na pedalki ne govorim. Tudi verjamem, da se večina tukaj brez ABS ustavi bistveno prej, ko z ABSom. Ni treba biti posebno talentiran za to...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bond007 ()

edge540 ::

No ko že govorimo o ABS-u, pred pol ure mi je rešil avto, ko mi je en stari partizan vzel prednost (zapeljal iz nepregledne ulice ne da bi pogledal). Bil sem tak presenečen da nisem nič razmišljal ampak sem samo stisnil pedal do konca. Nevem če bi se z pravilnim bremzanjem ustavil prej ali ne, vem samo da bi se zaletel če ne bi imel ABS-a.;)

jozek ::

Sem en tistih ljubiteljev tehnike, ki ima rad vse sam pod noadzorom, da bi pa izklaplal ABS mi ni prišlo na pamet.. (mi je ta teden pomagal, ko sem po klancu navzdol curikal, ker se je ustavl in bi brez ABS bil hitr počes). U tem kontekstu bi si jaz raj servo volan izklopu, da bi imel več informacije na volanu. Ko v moji stari R5.

No, Bff in ostali, ki zgleda, da obvladate te stvari okoli baterij. Kako ocenjujete zmogljivost in druge lastnosti baterije, ki je v Priusu. Koliko je sedaj že dejanskih možnosti narediti zmogljivešo, lašjo in bolj učinkovito baterjo? Koliko je fizkalnih in kemičnih rezerv pri razvoju tehnologije shranjevanja električne energije?

Miren božič vsem! :) :) :)
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

bbf ::

jah boljše, se pravi zmogljivejše, lažje in bolj učinkovite baterije od nimh že poznamo, ane?
drgač pa je več dejavnikov, ki baterijo naredijo 'boljšo' v določenem okolju. nekdo. ki avto rabi za v mestu od enga konca ljubljane do druzga za na šiht vozt, bo zadovoljen z cenejšo in manj občutljivo svinčeno (govorim o električnem avtu), nekdo ob morju ki se vozi od ankarana do portoroža bo lažje shajal z nimh; vsaka baterija je za nekaj najboljša.
kolk smo pa daleč v razvoju baterij pa lahko rečem to, da je razvoj drugonamenskih baterij daleč pred razvojem baterije za električni avto: pač ni take potrebe. že zdavnaj je bla nimh dokazana kot sprejemljiva tehnologija za električni avto, ampak se vemo zarad katerih razlogov ni prijela - ne kot tip baterije temveč kot celoten koncept električnega avtombila. menim, da bi ob zdravi konkureci električnih avtomobilov že imeli sodobne, cenovno in učinkovno sprejemljive pogonske baterije. Ljudje posredujemo dovolj znanja za razvoj take baterije, to je dejstvo. madona, v vesolju so sateliti, ki delajo s po 250W in več nonstop, noč in dan, par let; pa od kje jim štrom?


problem ni v tehnologoji. problem je drugje.

Matev ::

v vesolju so sateliti, ki delajo s po 250W in več nonstop, noč in dan, par let; pa od kje jim štrom?


sicer se s tvojim pisanjem nasplošno strinjam

ampak vseeno bi rad odgovoril: štrom jim od sončnih celic

bbf ::

Pravilno si odgovoril!
Sam sem pozabil zračunat, kolk časa je satelit v temi: to je približno 1 uro na dan. tko da ni lih nevemkva primerjava. ah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bbf ()

WarpedGone ::

V Tesla Motors blog je bil postan en dober prispevek:

# Anatoly Moskalev wrote on December 24th, 2006 at 11:45 am

Comment about fast charge and ultracapacitor energy storage limits.

1. Ability to charge electric car fast is actually fundamentally limited by low power density of electric current compared to gasoline stream into car tank. It is easy to pump gasoline with the rate ~10 gallons / minute. A gallon of gas has ~35 kWh of energy. So at the gas station energy transfer to a car tank comes at 350 kWh / min rate or even faster. With electricity ~1000 V is a practical threshold voltage of dramatic increase of safety problems with electricity. Approximately above that voltage breakdown discharges along typical dielectric flat surfaces appear meaning that no simple electric plugs would work. Currents above 1000 A would also be difficult because they would melt wiring. As a result it is very hard to exceed 1 MW power level in electricity applied for car size objects. Typically threshold is about 100 kW. Anyway even at 1 MW level it would take 20 min of charging to match 1 min of gas pumping.

So fast charge does not look entirely practical regardless how fast electricity storage of the car could charge.

As mentioned trickle overnight charging is a solution. It changes somewhat use model but is entirely convenient if electric car range is above 200 miles for many people and 500 miles for most.

2. I am fairly sceptical about ultracapacitirs because of the following fundamental reason. Chemical energy is a form of electric field energy coming from intermolecular fields. At molecular distances quantum effects rule. It exist well known tunneling effect making electrons move through energy barrier if the barrier is becoming small. Because all matter including all dielectrics is swarming with electrons tunneling exists in all materials. It means that if electric field approaches few percent of intermolecular fields electric breakdown making dielectric to conduct current is absolutely unavoidable. Energy density of electric field per unit of volume is a product of electric field intensity by electric induction. With small fileds electric induction is dielectric constant multiplied by electric filed. People typically use the same relationship for high electric fields approaching breakdown and say, like EEStore company, that they would provide high volume energy density of ultracapacitors. Because understanding physics degraded in a society tremendously compared to 70s-80s investors and public believe such a story.
In fact electric induction is a fraction of intermolecular fields applied to compensate external electric field applied to material. As such this value could never exceed intermolecular fields whatever you do. And because of tunneling electric field could be just a few percent of intermolecular field. So in the product determining chemical energy you multiply intermolecular field by itself. In the product determining ultracapacitor energy of any design and nature you multiply at best intermolecular field for induction by a few percent of it. So in a wildest dream you could come to at most few percent of chemical energy in ultracapacitor. Representative example of chemical energy used for such comparison would be energy density of hydrogen or gasoline but taken together with oxygen used for burning. If taken that way and assuming typical ~1 gram / sm^3 density of a substance you get ~3 kWh / kg of chemical energy. (Taken without oxygen you get ~12 kWh / kg for gas and ~32 kWh / kg for hydrogen.) Take 5 % of 3 kWh / kg and you get ~0.15 kWh / kg absolute limit for any ultracapacitor ever. This limit is fairly close to current Li-ion battery. But theoretical limit for this battery under similar skew of factors considered would be ~1 kWh / kg coming from Li chemistry and extra weight of electrolyte, second electrode etc. Today paremeters are ~0.2 kWh / kg for Li-ion and ~0.03 kWh / kg for ultracapacitors. In both cases we have a factor of ~5 lower achieved capacity against ultimate limit estimated. But from these estimates you could see that ultracapacitors could probably improve 2 - 3 may be 5 times but still would not come even to match available today batteries. Batteries could progress same 2 - 3 may be 5 times. After that you get fundamental limits.

With batteries the only hope to beat this limit would be to use oxygen in a reaction cycle and release it into the air while charging and consume while discharging ( famous by energy density metal - air batteries do that ). Unavoidably this makes your no pollution behavior go away because exaust from charging of such a battery would be bad enough. The only exception is hydrogen fuel cell (basically hydrogen - air battery) and even with it you need to fix chemical pollution problems currently preventing widespread use of such fuel cells because microscopic amount of CO and other gases damage fuel cells.
Zbogom in hvala za vse ribe

edge540 ::

Kaj torej če prav kapiram v kondenzatorjih ni prihodnosti. Pa pogruntajte nekaj drugega jaz se nočem na biodizel vozit:D

WarpedGone ::

Kondenzatorji majo svoj prostor pod soncem in tut plac za izboljšanje. Vse kar je, kaže da od njih ni za pričakovat odrešitve.
Zbogom in hvala za vse ribe

jozek ::

bbf hvala. Torej je res, da manka samo še (pre)draga nafta.. >:D
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

A. Smith ::

n fact electric induction is a fraction of intermolecular fields applied to compensate external electric field applied to material. As such this value could never exceed intermolecular fields whatever you do. And because of tunneling electric field could be just a few percent of intermolecular field. So in the product determining chemical energy you multiply intermolecular field by itself. In the product determining ultracapacitor energy of any design and nature you multiply at best intermolecular field for induction by a few percent of it. So in a wildest dream you could come to at most few percent of chemical energy in ultracapacitor.

Kapacitivnost kondenzatorja je določena od površine ter razdalje in dielektričnosti medija med ploščama.



Če pravilno razumem, je avtor tega besedila govoril o povečanju kapacitivnosti na poflagi dielektričnosti.

Da ponovim princip delovanja: Med ploščama se nahaja dielektrik. Na ploščah je elektrina nasprotnih nabojev in temu primerno je med njima električno polje. Pod njegovim vplivom se molekule v dielektriku polarizirajo in ustvarijo dodatno električno polje, ki potegne na plošči še dodaten naboj.

Seveda drži, da s pomočjo dielektričnosti kapacitivnosti ne moremo povečati ravno pretirano. Električno polje, ki ga ustvari polarizacija molekul dielektrika nikakor ne more biti večja od zunanjega el. polja, in je v praksi enaka samo nekaj % zunanjega polja, kot je povedal avtor besedila.

Z njim se torej strinjam, dodajam samo, da je na nekaj pozabil.

Dielektričnost pač ni edina opcija, s katero lahko povečamo kapacitivnost. Aluminijastim elektrolitskim kond. že dolgo jedkajo plošče, saj se jim s hrapavostjo veča površina in rezultati so več kot opazni. Link, ki sem ga sicer že enkrat podal, pa prikazuje prav to tehniko, izpiljeno do skrajnosti; za povečanje površine so uporabljene ogljikove nanocevke, kar poveča površino bistveno bolj, kot kakršen koli postopek do sedaj (reda 1000 itd).

Rezultatov sicer še ni veliko in razvoj še ni daleč, pa vendar polagam v to idejo precej upov. In moje mnenje bo ostalo nespremenjeno, dokler mi nekdo ne dokaže nasprotno.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

bbf ::

še vseen se tak kondi, če bo obstajal, ne bo nafilal v trenutku. predstavljajmo si povpečen akumulator v avtu, 55Ah. to je isto, kot kondenzator s kapacitivnostjo 55x3600As=198.000As ali 198.000F. kolk takih akujev rabmo za en spodoben EV sistem, sk kašno kapaciteto itd, pa nam kmal da odgovor, da bo tak kondenzator oziroma skupek takih kondijev moral met kot recimo za 20 akujev po 100Ah kapacaitivnost 20*100*3600= 7 200 000 As (Faradov). probaj to nafilat v eni sekundi - samo s strelo lohk probaš, pe še takrat ti ga po vsej verjetnosti raznese. Zakon o ohranitvi energije ti pove, da tolk kot boš dal not, tolk boš dobil ven (minus izgube), oziroma če se pelješ in porabiš pač nekaj kilowatnih ur energije, boš moral te kilovatne ure nazaj not prečrpat; če hočeš hitro, boš s tolk večjim pretokom energije (v našem primeru Amperi) moral natočit nazaj. če točiš z enakim tempom, kot si jih porabil (neupoštevajoč izube) boš moral recimo filat z enako močjo po enakem času: kolk ma pa avto kilowatov, pa vemo; sicer jih ne troši enakomerno, ampak mamo vsaj predstavo o porabljeni energiji.
da se vrnem na filanje kondijev: 1 F kondi bo nafilan v 1 pri konstantnem toku 1 A (seveda tok je konstanten le v primeru, da ga držimo konstantnega, drugače se kondi matematično fila po naravnem exponentu). kako tako filanje zgleda pri 7 000 000 As kondiju pa lohk preračunate sami. isto sicer velja za akuje.
še en bistven problem pri kondiju je, kondi se prazni 'napetostno', drugače kot novodobni akuji, k držijo napetost do izpraznitve oziroma nezmožnosti obratovalnih tokov. ali: kondiju takoj začne padat napetost, ko ga prazniš, kar potegne za sabo en kup problemov in dodatnih izgub. zarad tega morš met predimenzioniran napetostni sistem, potem zarad tega rabš napetostni stabilizator, ki ma spet svoj izkoristek (switcher za tako dinamiko tokov/moči je zelo težko narest z dobrim izkoristkom),; nadalje, kondi, ki je napetostno že čist švoh, ma še zmer določen procent energije v seb - sistem, ki bo znal iz kondenzatorja iztisnt vso njegovo tako opevano ultraveliko energijo, je praktično nemogoče narest. vsaj z razumnim izkoristkom ne. to za sabo potegne če že ne slab energetski pa vsaj slab volumenski izkoristek ziroma majhen količnik W/kg.
tle jest vidm, da se s kemijo da narest učinkovitejši sistem od kondenzatorja in (ne morm iz svoje kože) da je kondič podobn bull kot gorivna celica.

koneckoncev, kondi v osnovi ni druzga, kot lambar statične elektrike.

WarpedGone ::

Stvari se premikajo:
- AltairNano
- Altair Nanotechnologies Completes Li-Ion Battery Pack Order for Phoenix Motorcars
- The NanoSafe battery

Na hitro:
- življenska doba (80% začetne kapacitete) : 20.000 ciklov
- možnost hitrega polnjenja: cca 10 min
- cena: 75.000 USD za 35kWh baterijo

Držim fige, da tole drži vodo :D

Edit:
Phoenix Motorcars
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

A. Smith ::

@bbf
Nekaj stvari, ki si jih povedal, kar dži (čeprav enako držijo za baterije, ki jih ti menda zagovarjaš). Ampak. Kondenzatorji se bodo VEDNO hitreje polnili in praznili od baterij. Omejeni so samo z upornostjo kontaktov, za razliko od kemičnih virov, ki imajo notranjo upornost! To se lahko pozna npr. pri regenerativnem zavijanju, ko se baterija polni prepočasi, da bi lahko sprejela vrnjeno enrgijo. Lambarju statične elektrike to sploh ni problem >:D

Padec napetosti. Najprej moramo počakati na prototip superkondija, ki nam bo dal vedeti, koliko bo imel kond. prednosti pred baterijo. Če bo rezerve dovolj, lahko komot rečeš "pri polovični napetosti nam ostane še 25% energije, ki jih ne bomo izkoristili". ČE bo tako, se razume. Switcher, ki bo sposoben pretvarjati tako razliko napetosti na konstantno vrednost, pa bo imel kar dober izkoristek; ne bo namreč tako zelo "dinamičen". Če bo napetost od "polnega" do "praznega" rezervoarja padla na polovico, bo padala zelo počasi. Nobenih hitrih regulacij. Magari premikajoče se jedro navitja. Kakorkoli že, izkoristek pretvornika zaradi tega ne bo nujno bistveno okrnjen.

Zdi se mi še prekmalu, da bi podajal takšne ocene. Ne vemo še, ali bo kondenzator res napravil tak skok v kapaciteti in s tem ogrozil baterijo. Sicer pa, naj zmaga najboljši.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

klemen22 ::

Dokler bo denar za bencin pri meni ne bo teh kavnih mlinčkov pri hiši (al so kao še bolj neslišni - apn:\ ). Sicer je navor navdušujoč vendar pravi ljubitelji R6 ali V6 motorjev in naprej vemo da bo to vedno domena bencincev - sej ok morda bodo itak simulirali s kakšnimi zvočniki ta sound samo meni nekak ne gre. Blah zaenkrat. Preveč anemično
Motiti se je človeško, odpuščati pa božje. Torej ti odpuščam ;)

Matev ::

klemen - verjetno si ti eden izmed tistih ki snamejo dušilec na svojem motorju in potem prdijo po cesti ter uživajo ob tem

edge540 ::

>>klemen - verjetno si ti eden izmed tistih ki snamejo dušilec na svojem motorju in potem prdijo po cesti ter uživajo ob tem

To ponavadi delajo hondaši z 1,3 Civic-i, na katere je obešene 15 kg plastike v obliki spojlerjev in podobnih bedarij :D

Johanson ::

Sicer je to malce offtopic, ampak na nek način je klemen omenil enega izmed problemov: tiho delovanje električnih avtomobilov.
Če je avto popolnoma tih, obstaja večja verjetnost da ga bo kakšen pešec spregledal, zato sem skoraj prepričan, da bodo električne avtomobile opremili s kakimi "prdečimi napravcami", ki bodo simulirale zvok bencinarja.

edge540 ::

Nevem sem dokaj prepričan da bi zelene motile 'prdeče napravice'. Sicer pa pri malo večji hitrosti še vedno nek zvok proizvajajo kolesa. V mestu pa zna to biti velik problem. Čeprav jaz osebno vedno pogledam ko grem čez cesto, tudi če nič ne slišim.

jozek ::

Na slepeče luči halogenski in sedaj še ksenonskih zarometov smo se navadili, se bomo pa tudi na to da so avtomobili tihi.
Mislim da tudi v mestih ne bo nevemkak problem. Pomoje nam včji problem prestavlja, ko se vozimo po nemčiji in tam (še) nimajo obveznih dnevnih luči.
Glede zvoka preluknjanjega avspuha pa najberž velja, da je to tistih 5%ljudi katerim električni avtomobil ne ustreza
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

WarpedGone ::

Tišina je namišlljen problem. El. avto nih povsm tih. Je le za nekaj 10 decibelov tišji od eksplozijskih. Ko je blizu ga slišiš, la da to ni več neko rohnenje in grmenje.
Zbogom in hvala za vse ribe

gruntfürmich ::

kako pa kaj komentirate zdajšnjo ceno nafte z ceno navadnega rastlinskega olja za pečenje?
mene kr zamika da bi odprl obrat in začel to proizvajat - rastlinsko olje za dizel avte.
s par simpl postopki je to zelo enostavno.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

««
8 / 1199
»»