» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
799 / 1139
»»

Mikrohard ::

kow je izjavil:

Nokia je imela leta 2007, 7 milijard profita. Leta 2012 pa 3 milijarde izgube. Res, da je bila kriza vmes, samo glavni razlog je bil Apple.

Prihodki so jim v 5 letih padli za 5x.


V avto industriji se stvari ne obračajo tako hitro. Telefone nekateri menjajo večkrat na leto, marsikdo enkrat na leto, večina verjetno na 2-3 leta. Redko kdo ima telefon starejši od 5 let. Za avte pa številke pomnoži s 3 (ali 4) pa boš dobil neke realne cifre.

Sicer pa... Nokia ni propadla zaradi Appla. V bistvu Nokia kot taka sploh ni propadla... propadel je njihov oddelek mobilnih telefonov. iPhone je bil samo začetek (ki ga niso jemali dovolj resno)... pokončala jih je pa poplava Android telefonov. Na koncu so pa z Microsoftom stavili na napačnega konja. Skratka... delovali so na trgu, kjer se spremembe dogajajo veliko hitreje kot v avtoindustriji... pa še tam jih ni pokopalo čez noč... ampak je bil konec posledica več zaporednih napačnih odločitev skozi leta.

J.McLane ::

spegli je izjavil:

Mediji so totalno nadrkani z e-avto. Kle bi loh še kako rekli o pridobivanu litija. A ga mamo dost ?


A nafte imamo pa dost?

Litija je v zemljini skorji na pretek, treba ga je samo izvleči, za to so pa potrebne kapacitete. Tisti, ki so zadolženi za to so pa vseeno malo previdni, ker dolgoročno ni nujno da je litij prava stvar.

Veliko razvoja gre v smeri, da bi litij zamenjali s kalijem ali natrijem:
https://www.sciencedaily.com/releases/2...

IBM se hvali da so razvili baterijo brez kobalta in niklja z boljšimi karakteristikami:
https://spectrum.ieee.org/energywise/en...

V glavnem milijarde gredo v razvoj tehnologije baterij, to se pred 10 leti ni dogajalo na takem nivoju kot danes, ni hudič da ne bo prišlo nekaj pametnega ven iz tega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Surovin za baterije je dosti, vprašanje je, za kakšno ceno, predvsem pa, tehnologijo je potrebno razviti za masovno proizvodnjo po sprejemljivi ceni in ekološko primerno. Poceni naredit nekaj in svinjat znamo (nafta, premog, . . . ), že večkrat dokazano.

D3m ::

RedDrake je izjavil:

Jah, lej, eni greste 40k v kredo za avto (Those who can).
Drugi mamo pa 4 nepremičnine in smo lahko brez službe na povprečnem SLO dohodku do konca življenja. Pa še dodatno vsake toliko za kakih 14 dni stisnemo kak projekt za pol tvoje letne plače (Those who can't).


Se strinjam.
|HP EliteBook|R5 6650U|

kow ::

Dobro "racionalizirate" popolni zaton Nokie. Po drugi strani, precej strasljivo cesa s(m)o sposobni ljudje.

ziga1990 ::

kow je izjavil:

Dobro "racionalizirate" popolni zaton Nokie. Po drugi strani, precej strasljivo cesa s(m)o sposobni ljudje.


Nokia je naredila usodno napako ni se prilagodila trgu in zaradi tega jo je konkurenca povozila
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

WhiteAngel ::

ziga1990 je izjavil:

kow je izjavil:

Dobro "racionalizirate" popolni zaton Nokie. Po drugi strani, precej strasljivo cesa s(m)o sposobni ljudje.


Nokia je naredila usodno napako ni se prilagodila trgu in zaradi tega jo je konkurenca povozila


Mobilno enoto Nokie je sovražno prevzel Microsoft in jo razsul. Imeli so zelo dobro n900 in potem n9, maemo/meego OS, podporo odprtokodne skupnosti še iz časa n850 s kombinacijo debianovega/OVI store-a in ogromno bazo uporabnikov Symbiana. Nokia ni naredila nobene usodne napake, mobilni oddelek Nokie so zavestno uničili za rento $1 mrd, s katero so Microsoftu v kritičnem obdobju "oddali" mobilni oddelek za nekaj let. Žalostno je samo to, da je veliko dobrih inženirjev ostalo brez služb, od vodilnih pa ni nihče za zapahi. Za dober denar se da vse zmenit I guess.

Utk ::

Ko je MS to prevzel, je bila stvar že zdavnaj zavožena. Morda bi nokia ostala, če bi jo prevzel nekdo drug in začel gor nalagat android, ampak tudi v tem primeru bi bila danes situacija podobna.

ziga1990 ::

Utk ima prav pač Nokia je bila nekoč odlična samo se je konkurenca bolje prilagodila trgu in jo povozila MS je samo dodatni žebelj v trugo zabil.
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ziga1990 ()

Utk ::

Sej ni problem v tem, da nokia ne bi znala naredit glih tako dobrih telefonov kot samsung, htc, huawei in podobni, problem je v tem, da je nokia izgubila smisel, ker je prišel android. Izgubila bi smisel s svojim OS-em, ker bi bil android bolj razširjen, in izgubila bi smisel z androidom, ker ga so potem itak imeli vsi. Ni bilo več nekega razloga, da bi kupil ravno nokio. Tako v par letih ne bo nekega razloga, da bi kupil ravno bmw ali audi, ker se bo vsaka električna kanta peljala precej dobro, pojavile se pa bojo firme, ki bojo naredile stvar še boljše. Ne samo Tesla, sigurno bo še kakšna. In tudi če bo audi v kabini še zmeraj boljši, tega ne bo mogel veliko dražje zaračunat kot danes, ker pogon ne bo nič boljši od drugih. Trenutno je pa itak slabši (od tesle).

WarpedGone ::

Sej v osnovi je problem zelo enostaven - ko se dogaja disrupcija, je potrebno s polnozavestjo nekaj kratkoročnega praktično garantiranega profita vršt stran in vso razpoložljivo energijo investirat v novost in tvegat da precej verjetno ne bo uspelo. Praktično se je potrebno samoukinit in ustanovit na novo, pozabit čimveč starega, kar bi lahko oviralo in nagrabit skup ljudi, ki obvladajo novo.

Praksa kaže, da je ta problem skorajda nemogoč. V zadnjih sto letih je uspelo le nekaj firmam. In vsem je uspelo le obstat in ohranit ime, močno so pa spremenili kategorijo svojih izdelkov.

IBM je še vedno IBM a danes živi od čisto drugih zadev kot pred 20 leti, kaj šele 40 ali 60.
Ni več nobenga IBM PC, niti IBM thinkpada itd.

BMW je mel opcijo da neha delat avtomobile in se transformira v BMW, ki dela XY. AMpak so izbrali še nekaj let garantiranega profita, potem pa ... lights out.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Za ilustracijo: zakaj spodaj ni Renault, Opel, Fiat ali katerikoli 'star' proizvajalec, ki obvlada pocen masovni štanc vozil?
Je počakalo Amazon, da se je spravu nad električne 'rikše' v Indiji ...

Zbogom in hvala za vse ribe

mikhaair ::

D3m je izjavil:

RedDrake je izjavil:

Jah, lej, eni greste 40k v kredo za avto (Those who can).
Drugi mamo pa 4 nepremičnine in smo lahko brez službe na povprečnem SLO dohodku do konca življenja. Pa še dodatno vsake toliko za kakih 14 dni stisnemo kak projekt za pol tvoje letne plače (Those who can't).


Se strinjam.


Kaj pa ko je treba streho menjat, okna?

-ninja-91- ::

Zgodovina sprememb…

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Za ilustracijo: zakaj spodaj ni Renault, Opel, Fiat ali katerikoli 'star' proizvajalec, ki obvlada pocen masovni štanc vozil?
Je počakalo Amazon, da se je spravu nad električne 'rikše' v Indiji ...

Zakaj meniš, da bi morali 'stari' proizvajalci nujno izdelovati vse, kar ima kolesa in pogon?
Tega tudi ne izdelujejo sami, pa trg obstaja že desetletja:


Zakaj ni trga pograbil Elon, če zna izdelovati tako super električne avtomobile?

RedDrake ::

mikhaair je izjavil:


Kaj pa ko je treba streho menjat, okna?

Plačaš kvalitetne izvajalce?

WarpedGone ::

Zakaj meniš, da bi morali 'stari' proizvajalci nujno izdelovati vse, kar ima kolesa in pogon?


Vprašaj šefa VW.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

jernejl je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Za ilustracijo: zakaj spodaj ni Renault, Opel, Fiat ali katerikoli 'star' proizvajalec, ki obvlada pocen masovni štanc vozil?
Je počakalo Amazon, da se je spravu nad električne 'rikše' v Indiji ...

Zakaj meniš, da bi morali 'stari' proizvajalci nujno izdelovati vse, kar ima kolesa in pogon?
Tega tudi ne izdelujejo sami, pa trg obstaja že desetletja:


Zakaj ni trga pograbil Elon, če zna izdelovati tako super električne avtomobile?


Lej ne vem:

https://www.autoblog.com/2016/10/10/vw-...

mikhaair ::

RedDrake je izjavil:

mikhaair je izjavil:


Kaj pa ko je treba streho menjat, okna?

Plačaš kvalitetne izvajalce?



To pa že kliče po 5. nepremičnini. :)

krucymucy ::

WarpedGone je izjavil:

Zakaj meniš, da bi morali 'stari' proizvajalci nujno izdelovati vse, kar ima kolesa in pogon?


Vprašaj šefa VW.

Ampak VW recimo da je na pravi poti. Tako vsaj izgleda.
Mogoce so brcnili v temo ko so postavili FCEV v kot. To se ne vemo.
Se pa zavedajo in imajo plane za naprej za razliko od nekaterih.

WarpedGone ::

Ja, od vseh tavelkih je vsaj Diess videt kot da se je zbudil in povohal kavo.
Žal je to le potreben ne pa tut zadosten pogoj. Precejšen del VW sestavljajo dolgoletni nižji šefeti z mal drugačnimi pogledi plus obstoječi model poslovanja VW dela več problemov kot koristi. V nekem drugem intervjuju je taisti Diess jamral kako je njihov avto sestavljen iz 200 različnih kompjuterjev, kjer ma vsak svojga dobavitelja in svoj razvojni team in kako morajo to nujno spravit na isti imenovalec. Good luck with that.

Rezultat so že vidni - parkirplaci polni defektnih ID3, ki čakajo da bo SW vsaj tolk nedefekten, da bo avto zmožn vožnje.

Korak nazaj pravi, da ma VW to srečo, da je kraljevsko zaHebal z dizli in bi to moralo dovolj različnim bwan dovolj streznit, da bi bli sposobn obrnit ploščo. Nekaj njih jih je, al jih je dovolj za končni prehod v uspešno firmo z 0 prizvedenimi ICE vozili pa ... ne nujno.

BMW medtem še vedno sanjka kako je ICE vsaj še 30 let prava stvar. Japonci pa ...
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Če še trem, štirim startupom uspe tako kot Tesli, so stara imena zgodovina. Kandidatov je cel kup, bo pa trajalo 5-10 let, da se situacija izkristalizira. Kak Rivian je v čezlužju očitna izbira, pa mogoče Nikola, ostalih je zaenkrat še preveč in so še premajhni. Kolikor lahko sponzoriram Aptero, a to v širšem kontekstu ne pomeni nič.

WarpedGone ::

Rivian je že done-deal, sicer ne kot proizvajalec 'truckov' ampak dostavnih kombijev, amazon že naroču 100.000 kosov in financira proizvodnjo. Tudi Workhorse zgleda zelo no-nonsense-get-it-done-already.
Kak Lucid še mal brca in še ni nujno adijo.
Samsung in LG ne vem kaj se obirata.

Kak čist nov mainstram startup ima en velik problem - zakaj oni in ne Tesla?
Ker če kot kupec mislim tvegat bom danes manj tvegal s teslo. Če pa ne mislim tvegat pa je izbira pestra.
Šansa novinca je za nekaj (deset) let ponucana.
Če mislim sestavlat po 2000 kosov letno pol še gre ampak o tem ni vredno več zgubljat besed sploh.

Slej ko prej bo kak kitajec uspešno pljusknil čez mejo, ravno se MG ZS EV zelo fino prodaja v UK, ni baš nešto ampak tam košta le €24.725 EUR.
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

WarpedGone je izjavil:

Kak čist nov mainstram startup ima en velik problem - zakaj oni in ne Tesla?
V mainstreamu je to res, a je dovolj niš (in te so vedno večje), da se lahko marsikdo najde in udobno vgnezdi vanje. Verjetno je to bolj kot s tehnologijo in tehniko povezano z marketingom in ustvarjanjem identitete. Primer: zdi se, da Subaru raste samo zaradi LGBT skupnosti, ki jo zelo dobro targetira. Upam, da tudi Aptera najde dovolj zvestih privržencev ...

WarpedGone ::

Subaru ...
Subaru Corp.'s chief executive said he didn't see much evidence Americans want electric vehicles or plug-in hybrids and expressed frustration at navigating between environmental regulations and consumer demand.
"The only EVs that are selling well are from Tesla," said Subaru's Tomomi Nakamura at a briefing for journalists.


Le zakaj se res dobro prodajajo le tesle, le zakaj ...

Bivši šef Forda:
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Slišim nekaj da gre zelo dobro tudi Sono motors?

s1m0n ::

Ford se ne rabi sekirat dokler ima F-150 serijo v ZDA/Kanadi tega je čez milijon kosov letno. Ga nihče ne bo ogrožal še kakšni 20+ let. Ta njihov EV pa je bolj za meh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Rezultat so že vidni - parkirplaci polni defektnih ID3, ki čakajo da bo SW vsaj tolk nedefekten, da bo avto zmožn vožnje.

Če so ID3 defektni, ker se kupci z njimi ne vozijo pol leta pred načrtovanim rokom začetka prodaje, kako izjemno so šele defektne Tesle, ki še danes niso sposobne odpeljati avtonomne coast-to-coast vožnje, katera naj bi se zgodila pred dvema letoma...

Ker če kot kupec mislim tvegat bom danes manj tvegal s teslo.
Če misliš tvegat, potem najbrž ne boš tvegal manj in izbral Tesle.

Nikec3 ::

Samsung in LG ne vem kaj se obirata.

Ukvarjajo se z biznisom, ki jim prinaša večje marže od štancanja avtomobilov. Iz enakega razloga Apple ne bo delal avtomobila.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Sej, kratkovidnost.
Apple je pa le obupal nad velikostjo problema. Cook ni Jobs, preveč hladnega inženirja in premalo norega idealista, ki ve kaj hoče met.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

roCkY ::

Naletel sem na en dokaj zanimiv intervju iz naše sosedščine, ki med drugim (večinsko) obdeluje tudi klimatske spremembe. Nisem ga zasledil na forumu. Seveda ne preletim vseh tem zato je morda že kje linkan.

Ker je tema "global warming" mal na hladnem lepim sem.

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Sej, kratkovidnost.
Apple je pa le obupal nad velikostjo problema. Cook ni Jobs, preveč hladnega inženirja in premalo norega idealista, ki ve kaj hoče met.

Jaz nebi Appla podcenjeval. Od štancanja avtov tudi Tesla ne bo obogatela. Storitve, ki jih bodo lahko prilepili avtu so pa druga stvar. Koliko slišim prihaja v Tesle app store. Tole je velik korak v pravo smer. Tile App storei te dobesedno naredijo odvisnega od ene znamke. Tako kot imamo danes na mobitelih praktično samo 2 operacijska sistema, se povsem zna zgodit da bomo imeli dva "ekosistema v avtomobilski industriji.

Jebat ga, kapitalizem očitno vodi v oligopole.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

vostok_1 ::

To je naravna progresija, da.

Zato pa so občasni reseti nujno potrebni, za ohranjanje zdrave družbe.
Je pa res, da se premikamo v resource-wise svet v katerem še nismo res bili.

V Davosu še namigujejo plebsem, kaj mislijo z njimi narediti. V resnici so že dolga leta dogovorjeni.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

WarpedGone ::

Včeraj je teslin market cap prvič presegel 100 milijard ... seveda zato ker so EV in baterije in FV in avtonona vožnja čist brezveze in zato ker konkurenca dela ful več profita in sestavi ful več vozil.

Not.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Ni vprašanje kako je lahko tesla večja od VW, vprašanje je kaj bi bla osnova za VWjevih 99 milijard.
Polni parkirplaci defektnih vozil? Mojstrstvo v goljufiji?

Odgovor je enostaven: kratkovidnost folka, 99 bo šlo dol.
Zbogom in hvala za vse ribe

m0LN4r ::

Zanimivo, nisem vedel da Tesla proda vec avtov kot VW?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

mikhaair ::

Posel Tesle je prodaja baterij.
Kolk jih proda VW?

m0LN4r ::

Bomo steli akumulatorje tudi, bi znalo biti zanimivo?
No sej bomo presteli jeseni se enkrat od zacetka, Julija se bodo pojavljali prvi lastniki VWjev EVjev masovno na nemskih ulicah.

Upam se stavit, da bom tu v malem mestu jeseni prestel na roke vec VW EVjev, kot Tesel.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

mikhaair ::

Kaj pa če bi šteli v najbolj ev napredni Kaliforniji?

roCkY ::

Oslo ali kako podeželsko naselje 100 km stran bo bolši pokazatelj. Gor je trg že ravit. Folk pozna zadeve in se ne odloča več na osnovi hypa.

WarpedGone ::

>> Upam se stavit, da bom tu v malem mestu jeseni prestel na roke vec VW EVjev, kot Tesel.

To lahko že danes:

Zbogom in hvala za vse ribe

fikus_ ::

"Ni vprašanje kako je lahko tesla večja od VW, . . . "

To je bolj kot ne vprašanje koliko vlagatelji verjamejo v Teslo ali VW. Za VW vemo, da je zabluzil z "dizelgate", kako se bo pa izkopal, z EV?

s1m0n ::

WarpedGone je izjavil:

>> Upam se stavit, da bom tu v malem mestu jeseni prestel na roke vec VW EVjev, kot Tesel.

To lahko že danes:



Cool, se vsaj učijo od Tesle :) No so malenkost na bolj urejenem kot so bile Tesle v nemčiji, ko so prispele.

WarpedGone ::

Na tej sliki je cool le sneg na havbah.
Tole niso ID.3 ki so prispeli ampak čakajo na odvoz.
Zbogom in hvala za vse ribe

krucymucy ::

Sneg?

Cruz ::

One of the most moral acts is to create a space in which life can move forward.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cruz ()

codeMonkey ::

s1m0n je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

>> Upam se stavit, da bom tu v malem mestu jeseni prestel na roke vec VW EVjev, kot Tesel.

To lahko že danes:



Cool, se vsaj učijo od Tesle :) No so malenkost na bolj urejenem kot so bile Tesle v nemčiji, ko so prispele.


Ce bi se ucili, bi morali sprejeti toliko nizje standarde za softver in uprabljajti FreeRTOS in Ubuntu za kriticne sisteme, namesto certificiranih Autosar Classic in Adaptive resitev.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Bom citiral svoj podpis:

Are you not tired of being wrong again and again?
Zbogom in hvala za vse ribe

m0LN4r ::

mikhaair je izjavil:

Kaj pa če bi šteli v najbolj ev napredni Kaliforniji?
Za balkan in CE je to irelevantno.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

roCkY je izjavil:

Oslo ali kako podeželsko naselje 100 km stran bo bolši pokazatelj. Gor je trg že ravit. Folk pozna zadeve in se ne odloča več na osnovi hypa.
Ne glede na hype se odlocajo taksni kot je warped. Obicn clovek bo sel v najbliznji avtosalon. Testlinih avtosalonoh prakticno ni oz. jih na prste prestejes. Nekje jih je v celi nemciji tolko, kot imas od Passaua do Münchna zravn avtoceste VWjeve prodajalne. Razvejane servisne mreze prakticno tudi nimajo. To je drugi kriticni faktor pri nakupu prevoznega sredstva za lokalca. Niso vsi warpi.
Domac lokalc, bo pac preferiral nakup doma, cim blizje domu s pogovorom z domacim prodajalcem. Prepricaj me drugace ali nevem kje zivim.

Lahk grem vprasat vseh svojih 50 sodelavcev, ce ve kje v blizini imajo prodajalno TESLE. Niti en ne bo vedel. Bodo pa vedli, kje je najblizji bmw, vw, opel, merdzo, nissan, kia, dacia.

In to je povprecen pool folka, ki bo kupoval avte naslednjih 5 let.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()
««
799 / 1139
»»