» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
759 / 1139
»»

Utk ::

vendar pa je bolj kompliciran.

No, to ni res. Toyotin pogon je zelo enostaven.

Dali so ga noter predvsem zato, da zagotavlja športne zmogljivosti tanka, kar je sicer anahronizem, ampak nekateri kupci to zahtevajo, da se lahko potem duvajo.

Sej pravim, nekaj so morali naredit na elektriko, ker je to "in". Da so naredili neumnost, vejo tudi sami, ampak če ljudje to hočejo...ni pa treba, da jim tudi na slo-TECH-u ploskamo za takšne neumnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Invictus ::

Nemci imajo preprosto logiko.

Mesta so zaprla centre za vse pod EURO6, zdaj pa proizvajalci ven mečejo hibride, kjer se boš po centrih vozil na elektriko.

Grem stavit, da bo naslednji ukrep nemških mest, vožnja v centrih samo na štrom. Nemci so na to že poripravljeni.

Na drugi strani so pa razdalje med mesti v Nemčiji precej večje kot v Sloveniji, zato 6 valjni bencinar pride čisto prav, ko na autobahnu voziš 250 km/h naslednjih 500km...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Emobi ::

Kar se tiče dotičnega vrstnega šestvaljnika: zelo zmogljiv, poraba pa odvisna od teže noge - moj prejšnji BMW 530i limuzina je porabil od 7 do 17 l/100 km, povprečje 11 l/100 km, veliko mestne vožnje. SUV z istim motorjem porabi za tretjino več.
Torej, če nekdo piše, koliko je porabil goriva, bi moral vsaj približno opisati okoliščine oziroma parametre in način vožnje.

V BMW-ju dobro vedo, kaj so naredili, ker običajno oni narekujejo trende. Nenazadnje so si oni izmislili SUV razred. In temu, kar se dobro prodaja, ne rečejo bedarija; lahko sicer mislijo, da ni racionalno, vendar pa vedo, da kupci avtomobilov večinoma niso racionalni. In iz tega dejstva kujejo dobičke...

Pred letom se je tukaj nekdo čudil, za koga so sploh naredili i3, ker takšen avto po njegovem nima smisla. Danes pa je to do sedaj najbolj prodani EV v Sloveniji.

Nobeden tukaj ne ploska neracionalnim avtomobilom, tako imenovanim neumnostim; o njih se pač pogovarjamo.
Osebno pa takšnega avtomobila - SUV nikoli ne bi hotel. Tako sem razmišljal že ob njihovem nastanku. In nenazadnje so stroški vzdrževanja in poraba za tretjino višji, pa še prej se prevrne...

Utk ::

Torej, če nekdo piše, koliko je porabil goriva, bi moral vsaj približno opisati okoliščine oziroma parametre in način vožnje.

Sej je napisal.

V BMW-ju dobro vedo, kaj so naredili, ker običajno oni narekujejo trende.

A bejž.

Nenazadnje so si oni izmislili SUV razred.

To niti smešno ni. BMW je prvi SUV naredu leta 1999.

Pred letom se je tukaj nekdo čudil, za koga so sploh naredili i3, ker takšen avto po njegovem nima smisla. Danes pa je to do sedaj najbolj prodani EV v Sloveniji.

i3 je še zmeraj bedarija. In pri teh številkah "najbolj prodajan" ne dokazuje nič.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Jazon ::

Prvi SUV je bil Lada Niva.
Iz Rossii s lyubov'yu

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Jazon ()

Emobi ::

Imaš prav.
Jaz sem imel v mislih evropske in premijske avtomobile.

Utk ::

Ja, če zanemariš mercedes, range rover, vse japonce in američane, pa morda še kakega francoza, je bil bmw čisto zares ta prvi!!!

Emobi ::

Se moram popraviti, Mercedes z modelom M-Class je bil že dve leti, 1997, pred BMW-jem.

TheBlueOne ::

Range Rover 1970 ne steje?

Utk ::

Nič ne šteje, tudi volvo ne, štejejo samo nemci.

TheBlueOne ::

Sej ni, da ni bil v nicemer prvi. BMW Isseta je bil prvi avto brez vzratne prestave, ce pa ne to, pa sigurno prvi brez vrzvratne prestave, ki se je odpiral spredaj, tako da te je znal ujeti v kabino. :D

codeMonkey ::

Lamborghini je naredil prvi SUV. S kot sport pa to :)

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Emobi je izjavil:

V BMW-ju dobro vedo, kaj so naredili, ker običajno oni narekujejo trende.


Bmw dela solidne avte, samo da bi postavil kaksen trend pa mi ni znano. Trenutno se mi zdi, da nimajo nekega pravega fokusa.

Emobi ::

Očitno so se SUV-ji najpozneje pojavili v Evropi (brez GB). Francozi so jih začeli delati pozneje, saj niso bili prisotni v ZDA, tako kot Mercedes in BMW, ki so tam začeli z izdelavo. Italijani pa so jih začeli delati najpozneje, Volvo leta 2002, Audi 2005.

Izgleda, da smo Evropejci najbolj racionalni, saj SUV-ji pri mobilnosti nimajo nekih prednosti ampak obratno. Res pa je, da so prijaznejši za hrbtenico zaradi višjega sedenja, kar je tudi razlog za njihov velik delež pri prodaji.

Ampak tu prihajajo EV-ji, ki imajo tudi povišan sedež zaradi baterije v tleh vozila...

Za to temo je verjetno dovolj, da je BMW leta 2013 prvi od evropskih izdelovalcev dal na trg EV, i3. Eno leto za Teslo S in tri leta za Nisanom leafom ter štiri leta za Mitsubishi i-MiEV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

TheBlueOne ::

Nismo najbolj racionalni, potem jih se vedno ne bi bilo. Samo ovinkov imamo dosti, s tem pa se oldschool SUVjini niso najboljse spopadali. Takoj, ko je prisla moznost, da se lepo vozijo smo navalili, ceprav so cene brutalne.

Emobi ::

Popravek: Italijani so začeli leta 2005 z izdelavo pri nas redko videnega SUV-ja Fiat sedici v subkompaktnem razredu.

To kar pravi TheBlueOne pa je popolnoma res.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

TheBlueOne ::

Drugace imas se Peugeot 205 Green 1988? Ga je celo imel znanec, menda eden prvih modernih EU EVjev? Dalec pred BMW i3. :)

Morda edini Peugeot, ki drzi ceno. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

Sedici je Suzuki v drugi obleki. Kot SUV je bil menda prej tudi Tuareg.

Zgodovina sprememb…

Emobi ::

Drugace imas se Peugeot 205 Green 1988? Ga je celo imel znanec, menda eden prvih modernih EU EVjev? Dalec pred BMW i3. :)

Dober štos.:)
Odlična informacija!
Mislim pa, da pod moderen EV šteje tisti z moderno baterijo; svinčeni akumulatorji niso moderni.

Tuareg je letnik 2002.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

TheBlueOne ::

Ni stos. :) Tako pac je, Peugeot je morda evropski EV prodigy. Svinceni akumulatorji so prisotni v vecini danasnjih BMWjev. ;)

Zgodovina sprememb…

Emobi ::

Zadnji stavek drži, ker svinčeni akumulator je tudi v i3.

hojnikb ::

TheBlueOne je izjavil:

Emobi je izjavil:

V BMW-ju dobro vedo, kaj so naredili, ker običajno oni narekujejo trende.


Bmw dela solidne avte, samo da bi postavil kaksen trend pa mi ni znano. Trenutno se mi zdi, da nimajo nekega pravega fokusa.

seveda majo. BIGGER GRILL!
#brezpodpisa

IL_DIAVOLO ::

Invictus je izjavil:

Nemci imajo preprosto logiko.

Mesta so zaprla centre za vse pod EURO6, zdaj pa proizvajalci ven mečejo hibride, kjer se boš po centrih vozil na elektriko.

Grem stavit, da bo naslednji ukrep nemških mest, vožnja v centrih samo na štrom. Nemci so na to že poripravljeni.

Na drugi strani so pa razdalje med mesti v Nemčiji precej večje kot v Sloveniji, zato 6 valjni bencinar pride čisto prav, ko na autobahnu voziš 250 km/h naslednjih 500km...


Ni ga čez dizla, ko govorimo o avtocesti in posledično visokih hitrostih.

Tesla je sicer v tem segmentu že zelo dobra, ostali pa se ne. So preveč omejeni na kapaciteto baterije. Se da z drugimi komponentami dosegat boljši range.

Utk ::

Zoe je prišel 2012. Zdaj se pa nehaj smešit z bmwjem.

Nikec3 ::

Teh avtov nihče ne polni, ker jih je brez veze polnit. Nekateri malo premislijo in naredijo koristen električen avto (tesla), drugi malo premislijo in naredijo koristen hibrid (toyota), nekateri pa vzamejo baterijo in elektro motor in ga vtaknejo v navaden avto in naredijo bedarijo (nemci).

No s to izjavo se jaz popolnoma strinjam. Toyota s hibridi gradi svoj imidž in tržno nišo, tako kot Tesla z BEV-ji. Švabi pa delajo plug-ine samo in izključno, da si na papirju znižujejo povprečen CO2 odtis. Plug-in hibridi so totalna bedarija, to kaže prodaja in to kažejo tudi raziskave, ki jasno pokažejo, da ljudje teh plug-inov itak ne polnijo.

hojnikb je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Emobi je izjavil:

V BMW-ju dobro vedo, kaj so naredili, ker običajno oni narekujejo trende.


Bmw dela solidne avte, samo da bi postavil kaksen trend pa mi ni znano. Trenutno se mi zdi, da nimajo nekega pravega fokusa.

seveda majo. BIGGER GRILL!

Tako je. Bigger grill za Kitajce. Edini fokus bemfe.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

jernejl ::

Nikec3 je izjavil:

Plug-in hibridi so totalna bedarija, to kaže prodaja in to kažejo tudi raziskave, ki jasno pokažejo, da ljudje teh plug-inov itak ne polnijo.
A je te hibride kaj težje polniti kot BEV?

Utk ::

Ne, samo brez veze jih je polnit.

Nikec3 ::

Utk je izjavil:

Ne, samo brez veze jih je polnit.

To + ljudem se enostavno ne ljubi počet obojega. Če imaš ICE-ja, veš da moraš na tankštelo, če imaš BEV-ja, veš da moraš polnit, če imaš plug-ina pa je odvisno od navdiha. In ljudje potem ne polnijo. Pa sej si nisem jaz tega izmislil, to da ljudje v povprečju ne polnijo plug-inov so pokazale raziskave.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Emobi ::

Ne, raziskava je pokazala, da ljudje ne polnijo službenih vozil doma, ker jim to nobeden ne plača. Plačano imajo gorivo, ne pa domače elektrike.

Ko stroške plačuješ sam, se še kako splača in jih ni brez veze polniti z elektriko in to nikakor ni takšen napor, da se ti ne bi ljubilo.

Emobi ::

Utk je izjavil:

Zoe je prišel 2012. Zdaj se pa nehaj smešit z bmwjem.

Hudiča, kako sem mogel pozabiti na Zoeta. Ne vem, kaj je danes z mano, še dobro, da imam vas, da me korigirate... :)

Res je, Zoeta so začeli prodajati sedem mesecev pred i3.

Torej popravek: v BMW-ju so naredili prvi velikoserijski evropski, od začetka, od nule skonstruirani EV, tako kot teslini modeli ali kot prihajajoči ID.3. Se pravi, da niso samo preuredili obstoječi model, kot je to pri Clio v Zoe ali golf v e-golf.

Prvi so to dali tudi pod posebno podznamko i.

Prvi so tudi naredili velikoserijski avtomobil iz karbonskih vlaken.

Njihovi ICE motorji so med najboljšimi na svetu.

Po mnenju večine novinarjev so njihovi izdelki med najboljšimi glede lege na cesti in občutka za volanom.

Imajo dizajn, ki zlepa ne zastara.

Imajo največjo maržo v branži.


Sicer pa niso nič posebnega, pravijo nekateri... :)

Utk ::

Spet te bo treba popravit. I3 ni velikoserijski, ker je ravno zaradi karbonskih vlaken omejen s količino. Nikoli jih ne bi mogli naredit recimo pol mio na leto. Zoeta lahko.
I je podznamka? In prvi so bili pri tem? Just wau...
Med najboljšimi so? Še dobro, ker so tudi med najdražjimi. Tesla je dala ven model S leta 2012, kaj ima bmw leta 2019 podobnega?
Dizajn, ki ne zastara? To je res, da ne zastara, ker je zastarel že ko pride avto ven. Zunanjost še ne tolk, notranjost imajo pa še zmeraj iz 90ih. Kar poglej si števce na 3 leta starem bmwju, iz katerga leta je to? Tesla je dala ven model S leta 2012, kaj ima bmw leta 2019 podobnega?

Gregor P ::

To je sedaj stvar okusa, ampak meni Tesle ne izgledajo moderne, niti to niso izgledale leta 2012. Ali povedano drugače, težko kupiš Teslo samo na podlagi dizajna.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

roCkY ::

Kaj pa je moderno? Zadnja octavia ali golf ali i3? Ali nekaj kar ima streho drugačne barve kot ostali del?

Meni moj trenutni ni pretirano všeč od zunaj. Ko sem v njem je pa točno tisto v paketu kar sem iskal. Bo pa v življenskem ciklu podoben strošek kot je M3 vkolikor bo razmerje cen energentov ostalo tako kot je in bi Tesla preživela 12-14 let brez popravil izven garancije.

Tesle trenutno ne kupiš zaradi izbire dizajne ker imaš na izbero le limuzino. Če to ustreza je absolutno OK ker je najbolj učinkovit EV na trgu sicer križ čez njo že na predizboru.

Bo zanimivo videti kakšne bodo cene iz EU fabrike in kakšno razmerje 3/Y se bo formiralo. Se pa bojim, da bo Y kar konkretno dražji, ker je v EU vsaj zaenkrat nekaj višji avto veliko bolj iskan kot klasična limuzina.

kow ::

Meni so Tesla grde (izjema je model S). Imo bodo cez 30 let izgledale precej "cesko". Itak je noben ne kupi zaradi designa.
Tesle niso nek oblikovalski presezek, ker je pac vse podrejeno uporabnosti (pri trenutni gostoti energije baterij, pac potrebujes velik izkoristek).
Ce se bo kapaciteta baterij ali pa vsaj hitrost polnenja v prihodnjosti dovolj povecala, bo tudi vec prostora za design.

TheBlueOne ::

Se mi zdi, da zna biti lep Tesla roadster. Tudi specifikacije so zanimive, dvakrat vec baterij kot P100D, 1000km + dosega, pospesek menda tudi pod 2s itn.

pegasus ::

kow je izjavil:

Ce se bo kapaciteta baterij ali pa vsaj hitrost polnenja v prihodnjosti dovolj povecala, bo tudi vec prostora za design.
Torej hočeš povedati, da "design" pomeni "večje razmetavanje z energijo"? Pa... to je ponekod res, kar poglej naravo. "Design" si je lahko privoščila le tam, kjer je hrane v izobilju (recimo rajske ptice, pavi, itd). A to so zgolj izjeme, v veliki večini narave "design" pomeni "varčevanje z energijo" in pričakujem, da današnji dizajnerji to končno spregledajo in se začnejo primerno obnašat. Na srečo se ponekod že (Aptera, Lightyear).

kow ::

Ja, ampak v realnosti ima clovestvo obilo, obilo virov in si z lahkoto privosci razmetavanje z energijo. Drugace ne bi imeli "vsi" 100 cunj v omari. Pa vsaka familija po 3 avte. Ko EV-ji postanejo dovolj uporabni, bo sla optimizacija izdelka po isti poti kot ICE avtomobili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

TheBlueOne ::

Tako je ze trenutno. Evropski EVji ne gredo na tehnicni maksimum ampak bolj na potrosniski optimum. VW iD3 je tipicen predstavnik te mentalitete.

pegasus ::

kow je izjavil:

Ja, ampak v realnosti ima clovestvo obilo, obilo virov in si z lahkoto privosci razmetavanje z energijo.
Ja, to je zelo popularna zmota. V resnici živimo od energijskih kreditov v obliki mrtvih, sprešanih "dinozavrov". Tudi Jugoslavija je precej dobro živela od kreditov, dokler je lahko ...

Gregor P ::

Tako ali drugače mi ne moremo živeti brez vsaj neke porabe energije na račun nekoga/nečesa:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TheBlueOne ::

Ironicno nasel graf na Nova24, ki nakazuje, da je bila Juga kar ekonomicna v razmerju. :D



Na eni strani propagirajo, na drugi se demantirajo....

kow ::

Podcenjujes kaksna masina je trzno gospodarstvo. Imo si v zmoti ti.

pegasus ::

kow je izjavil:

Podcenjujes kaksna masina je trzno gospodarstvo.
Na to temo sem se zadebatiral že s prof ekonomije na faksu in na koncu sva ugotovila, da se ne strinjava. Ja, je mašinerija, a ni dolgoročno vzdržna. Spomni se npr. tega monologa ...

WarpedGone ::

Mercedes-Benz Cars to slash 1 bln euros in costs by 2022

... the German carmaker said tougher emissions rules will hit earnings in 2020 and 2021 forcing it to seek more than 1 billion euros in personnel cuts at Mercedes-Benz Cars by end of 2022.


Kako že pravte - so počakal, da EV dozorijo in se bodo odzvali na nove potrebe trga.
Mesoreznica še ni ornk zalaufala ..
Zbogom in hvala za vse ribe

Emobi ::

Ameriški dizajn Evropejcem ne sede, ravno tako ne azijski. Gre za kulturne razlike. Azijci imajo za avtomobilske modele, ki jih prodajajo v Evropi tudi dizajnerske studie v Evropi, ki rišejo Evropejcem všečne izdelke; v nasprotnem primeru bi tukaj bolj malo prodali.

Teslini modeli so odraz modernega ameriškega oblikovanja in so vsekakor lepši od velike večine drugih ameriških avtomobilov; iz strani in zadaj se mi zdijo v redu, spredaj pa me motorna maska asociira na nezemljanskega aliena in se mi zdi malo zgrešena.


Kar se tiče dizajna konstrukcije in zmogljivosti, pa seveda Američani v svoji običajni maniri megalomanstva poskušajo vse predimenzionirati. Enormne kubature in poraba ICE motorjev, enormne moči, v svetu EV-jev pa enormne baterije in pospeški.
Pri trenutni tehnologiji baterij kapaciteta več kot 100 kWh nima smisla, saj so pretežke in doseg okrog 500 km zadostuje za vse, sploh ob hitrem polnjenju.

Če lahko, zakaj pa ne: Američanov je 5 % prebivalstva, porabijo pa 25 % svetovnih virov in si lahko marsikaj privoščijo, kar si ostali ne morejo. Tako imajo oni že od nekdaj avtomatske menjalnike, ker so si jih pač lahko privoščili.
Imajo pač lovke po velikem delu ostalega sveta in se s tem napajajo.
Pri njih je tržno gospodarstvo najbolj neregulirano in skorumpirano z državo, kar vodi v brezobzirno izkoriščanje resursov, ki pa so seveda omejeni.

Človek trenutno porablja resurse za eno Zemljo in pol, kar seveda dolgoročno ni vzdržno, oziroma gre na račun naših zanamcev. Evropa tukaj kaže pravo pot s prizadevanji za trajnostno ekonomijo in izrabo virov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

TheBlueOne je izjavil:

Se mi zdi, da zna biti lep Tesla roadster. Tudi specifikacije so zanimive, dvakrat vec baterij kot P100D, 1000km + dosega, pospesek menda tudi pod 2s itn.

Pospešek pod 2 s - 1,9 s ima samo Rimac 2, ki ima skoraj 2.000 konjev . Najbrž si mislil pod 3 sekunde. To se z EV-jem lažje doseže kot z ICE-jem.
Kakšen smisel ima to, je pa drugo vprašanje, kot tudi 1000 km dosega.

TheBlueOne ::

Ne vem, kako to planirajo, sem prebral na wiki o avtu.

https://de.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roa...

Ursprünglich war eine Beschleunigung in 1,9 s auf 100 km/h in der Basisversion angekündigt worden, die mit dem ersten Prototyp bereits erreicht worden sei. Mit dem ,,SpaceX-Paket" sollen weiterhin Zeiten von unter 2 Sekunden von 0 auf 100 km/h möglich sein.[17]


Sem ga omenil, ker mi je kar vsec design, ceprav je samo bolj sportne postave kot ostali, v osnovi pa definitivno del druzine. :D

Emobi ::

Kaj nisi tega že prej prilimal.
Izgleda, da to je možno tudi s samo 1000 konji. Vsekakor gre za superšportnika, definitivno je najlepši med teslami.
Baterija je pa za tri običajne, mislim bo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

WarpedGone ::

Osnovna izvedba Roadsterja ima najavljenih 2,1s 0-100, max hitrost nad 400 km/h, doseg nad 1000 km.

https://www.tesla.com/de_AT/roadster?re...

Za doplačilo in žrtev zadnjih dveh zicev, bo na voljo SpaceX paket - plinski potisniki, ki bodo omogočali pospešek 3g v vodoravni smeri in 2g gor ter 4g dol ...

https://insideevs.com/news/350682/tesla...

Zakaj bi?
Ker lahko.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Emobi je izjavil:

Ameriški dizajn Evropejcem ne sede, ravno tako ne azijski. Gre za kulturne razlike. Azijci imajo za avtomobilske modele, ki jih prodajajo v Evropi tudi dizajnerske studie v Evropi, ki rišejo Evropejcem všečne izdelke; v nasprotnem primeru bi tukaj bolj malo prodali.


Mislim da se to spreminja in je v avtomobilizmu videti vse več poenotenja. Recimo Evropski/Avstralski Ranger pickup prihaja v Ameriko, Insignia je enaka kot Buick Regal, Ford Mondeo/Fusion, Toyota ima enotne modele Camry, Rav4, Corolla Sedan, Prius, C-HR...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

J.McLane ::

Zanimiv test z vlečenjem in regeneriranjem energije:


- Sam Ford F150 Raptor na 1 galono prevozi 10,7 milj
- kombinacija vleke in nadaljevanja vožnje z EV pa lahko z 1 galono prevoziš 21,5 milj

Lepa demonstracija hibridne tehnike :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
759 / 1139
»»