Prijavi se z GoogleID

» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
strani: 1 ... 688 689 690 691 692

vostok_1 ::

Ta L4 je res krneki in ne bo nikoli zares zaživel. Vzpostavit L5 je bistveno, bistveno lažje.
There will be chutes!

Okapi ::

codeMonkey je izjavil:

BTW: v zadnjem odstavku govoris o OEDR, ne ODD ;)
Ja, ker je do določene mere nujen že za L1. In vsa razlika med različnimi stopnjami avtomatizacije je v bistvu samo v različnih sposobnostih sistemov za "object and event detection and response".

ODD samo do določene mere omeji, na kakšne "predmete in dogodke" lahko robot med delovanjem naleti. Ampak razen v posameznih primerih (vožnja po skladišču, ali po tračnicah oziroma na ločenem vozišču...), jih težko omeji toliko, da bi bil L4 brez voznika, za razliko od L5, sploh smiseln.

codeMonkey ::

vostok_1 je izjavil:

Ta L4 je res krneki in ne bo nikoli zares zaživel. Vzpostavit L5 je bistveno, bistveno lažje.


By Elon Musk :)

vostok_1 ::

Saj ima prav. L4 pomeni, da smo ustvarili sentient AI, ki bo prepoznaval vse quirke ljudi in se nanje prilagodil.
L4 pomeni, da bo moral prepoznat situacijo če bom kdaj komu fakiča pokazal pa zapeljal po črti...
L5 pomeni zgolj tračnica sredi ceste, kateri vsi avti ji sledijo in se ob prvem nepričakovanem dogodku ustavijo ali upočasnijo. Basically....vlak.
There will be chutes!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

codeMonkey ::

vostok_1 je izjavil:

Saj ima prav. L4 pomeni, da smo ustvarili sentient AI, ki bo prepoznaval vse quirke ljudi in se nanje prilagodil.
L4 pomeni, da bo moral prepoznat situacijo če bom kdaj komu fakiča pokazal pa zapeljal po črti...
L5 pomeni zgolj tračnica sredi ceste, kateri vsi avti ji sledijo in se ob prvem nepričakovanem dogodku ustavijo ali upočasnijo. Basically....vlak.


Zato pa koplje tunele po ZDA. L5/FSD secured.

BigWhale ::

Odnesl vas je nekam ... :>

Trenutno smo pri L2, L3 nima se nihce. Ne Tesla, ne Crysler, ne Nissan. Nihce ti ne zagotavlja, da lahko med voznjo gledas film in posredujes samo takrat, ko je to potrebno. Leveli 3, 4 in pet so zlo fluid in ne ravno posreceno definirani, zato ker se zacnja drobiti stvari na 'tale avto je na mojem dvoriscu L4, drugace pa L3' 'ce sem na avtocesti je L3, ce sem na magistralki je L2', ... in podobno. Hkrati so pa vsi ti trije leveli zlo enakovpredni v nekaterih primerih.

L3 - avto lahko sam vozi po vecini cest, ce pride v okolje kjer ne zna vozit pa opozori voznika, ki prevzame nadzor.
L4 - avto lahko vozi prakticno povsod, ce pride v okolje kjer ne zna vozit, pa zna sam varno ustaviti.
L5 - avto zna povsod sam vozit in ne rabi volana.

Primeri odpovedi L3 so recimo, delo na cesti, spremenjen prometni rezim, nesreca, zaprta cesta, Indy 3 skala na cesti, ... Vsekakor to niso odpovedi v stilu: 'mamica z vozickom precka cesto!!11oenoen' L4 pac ne moti voznika in se ustavi, ce voznik spi, recimo.

L5 te pa vedno pripelje domov, tud ce je skala na cesti, ker se obrne in poisce obvoz.

Zato bomo se dolgo casa imeli razlicne kombinacije, ki bodo pretezno L2 z malo dodatka L3, ki bo odvisna od pogojev in cest. L4 pa se nekaj casa ne bo, ker to bi pomenilo, da bo avto sam opravil vozniski izpit, v primeru, da ne bo nekih izrednih pogojev na cesti.

Gregor P ::

... morda bi lahko na vsako vozilo dodali še posebnega drona, ki bi spremljal cesto naprej (oz. bi to lahko bili droni javnih služb za infrastrukturo), poleg informacij, ki bi jih vozilo že prejemalo od ostalih vozil. Tako da tudi če skala ravno pada na cesto ni nobene nevarnosti za nekaj sekund oddaljena vozila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

Ko malo bolj razmisliš, kako bi bilo to videti v resničnem življenju, pa hitro ugotoviš, da so vse te kategorije bolj fantazijske (v smislu, kaj bi bilo, če bi bilo).

Pa začnimo pri L4-L5. Če zna varno ustavit, zakaj potem ne bi znal obrnit in bodisi poiskati obvoz, ali pa se vrniti domov? A si lahko zamisliš situacijo, da varno ustavit (glej tudi spodaj) je mogoče, obračanje bi bilo pa naenkrat tako zapleteno, da ga L4 ne bi mogel izvesti (človek pa bi ga lahko)? Če kaj, potem znajo roboti bolje obračati od povprečnega voznika.

Pojdimo dalje. Kaj pomeni "varno ustavit"? Ker na prvi pogled se zdi, da je to odvisno samo od ceste, na kateri si, ne od sposobnosti avta. Načeloma bi vsak L3 moral znati zapeljati na odstavni pas ali rob ceste in vključiti vse štiri žmigavce. Ampak a je to "varno ustavljanje", ali pa mora nekdo še postavit trikotnik? Ker potem L4 brez voznika v bistvu sploh ni mogoč. Če "varno ustavljanje" pomeni, da zna poiskati najbližje parkirišče, je pa razlika med L4 in L5 še bolj vprašljiva.

Potem je tu razlika med L2 in L3, za katero recimo pri Waymu pravijo, da sploh ni mogoča (na varen način), ker nepozoren voznik pri L3 ne more dovolj hitro prevzeti nadzora nad avtom, če se zgodi kaj nepredvidljivega. Se pravi mora biti avto bodisi L2, in voznik ves čas pozoren na vožnjo, ali pa tak, da lahko voznik spi (L4, obvezno z voznikom v avtu). Če avto obvlada vse nepredvidljive situacije, je pa pravzaprav že L4, ker se bo verjetno znal tudi varno ustavit, vsaj če cesta to dovoljuje.

Okapi ::

Gregor P je izjavil:

... morda bi lahko na vsako vozilo dodali še posebnega drona, ki bi spremljal cesto naprej (oz. bi to lahko bili droni javnih služb za infrastrukturo), poleg informacij, ki bi jih vozilo že prejemalo od ostalih vozil. Tako da tudi če skala ravno pada na cesto ni nobene nevarnosti za nekaj sekund oddaljena vozila.

Tole z dronom je sicer bolj hec, ampak cesta, na kateri je vsak meter pokrit z nadzornimi kamerami, povezanimi v sistem za obveščanje vozil, je pa stvar, brez katere robotski avti brez voznikov mogoče sploh ne bodo mogoči, oziroma dovoljeni.

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

Odnesl vas je nekam ... :>

Trenutno smo pri L2, L3 nima se nihce. Ne Tesla, ne Crysler, ne Nissan. Nihce ti ne zagotavlja, da lahko med voznjo gledas film in posredujes samo takrat, ko je to potrebno. Leveli 3, 4 in pet so zlo fluid in ne ravno posreceno definirani, zato ker se zacnja drobiti stvari na 'tale avto je na mojem dvoriscu L4, drugace pa L3' 'ce sem na avtocesti je L3, ce sem na magistralki je L2', ... in podobno. Hkrati so pa vsi ti trije leveli zlo enakovpredni v nekaterih primerih.

L3 - avto lahko sam vozi po vecini cest, ce pride v okolje kjer ne zna vozit pa opozori voznika, ki prevzame nadzor.
L4 - avto lahko vozi prakticno povsod, ce pride v okolje kjer ne zna vozit, pa zna sam varno ustaviti.
L5 - avto zna povsod sam vozit in ne rabi volana.

Primeri odpovedi L3 so recimo, delo na cesti, spremenjen prometni rezim, nesreca, zaprta cesta, Indy 3 skala na cesti, ... Vsekakor to niso odpovedi v stilu: 'mamica z vozickom precka cesto!!11oenoen' L4 pac ne moti voznika in se ustavi, ce voznik spi, recimo.

L5 te pa vedno pripelje domov, tud ce je skala na cesti, ker se obrne in poisce obvoz.

Zato bomo se dolgo casa imeli razlicne kombinacije, ki bodo pretezno L2 z malo dodatka L3, ki bo odvisna od pogojev in cest. L4 pa se nekaj casa ne bo, ker to bi pomenilo, da bo avto sam opravil vozniski izpit, v primeru, da ne bo nekih izrednih pogojev na cesti.


Ne pa ne :p
1. L3 ima Audi.
2. Tako sem se trudil opisati pravo definicijo, pa zgoraj spet nekaj po svoje pises :)

 null

null

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

1.) Tesla ima že L4.>:D


2.) "Tvoja" definicija je samo ena od definicij, in nima nobene uradne zakonske podlage.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

1.) Tesla ima že L4.>:D


2.) "Tvoja" definicija je samo ena od definicij, in nima nobene uradne zakonske podlage.


"Moja" definicija je tista, po kateri razvijamo produkte v avtomobilski industriji.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

:)) Ali delate na zelo čuden način, ali pa si malo obrnil zadeve. Ne razvijate na osnovi definicije, ampak razvite stvari označite v skladu z definicijo - ki je v bistvu vaša interna, tudi če jo uporablja več podjetij.

Noben zakon avtov ne loči na L2, L3, L4 ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

kow ::

Komaj cakam, da nek bogatun pred soping centrom klice svojo trojko. Medtem ga pa raja v svojih 1000e vrednih avtih caka, da neha blokirati promet. Saj se bo folku se utrgalo.

MrNighthawk ::

codeMonkey je izjavil:


Ne pa ne :p
1. L3 ima Audi.
2. Tako sem se trudil opisati pravo definicijo, pa zgoraj spet nekaj po svoje pises :)

Okapi je izjavil:


1.) Tesla ima že L4.>:D


2.) "Tvoja" definicija je samo ena od definicij, in nima nobene uradne zakonske podlage.


In katera od teh definicij te bo branila pred zakonom, če se zaletiš?

Okapi ::

codeMonkey je izjavil:


1. L3 ima Audi.

A ga ima res?
Zguglal sem tole, iz oktobra lani:
Europe also hasn't finalized legal guidelines for Level 3 autonomy, but when that solidifies Audi will roll out Traffic Jam Assistant, in Germany first. So for the time being, the A8 is strictly classified as Level 2. "We're very clear on the fact that you're still driving the car," Audi product manager Anthony Foulk told Autoblog. "It's assisted driving, not self-driving."
A se je do danes kaj spremenilo. Kakšen link?

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

Ali delate na zelo čuden način, ali pa si malo obrnil zadeve. Ne razvijate na osnovi definicije, ampak razvite stvari označite v skladu z definicijo


Narobe. In to ni cuden nacin, je edini smiselni nacin. Ne vem kdo bi hotel najprej narediti nek produkt/softver, potem pa zahteve za njega.

Okapi je izjavil:

Noben zakon avtov ne loči na L2, L3, L4 ...


Se strinjam, da so zakoni pomembni, ampak ti resno mislis, da se najprej postavi zakon za stvari, ki ne obstajajo, potem pa SAE, ISO in ostali definirajo standarde in na koncu se razvoja lotijo proizvajalci? Ni tako. Prozivajalci preko SAE in ISO definirajo standarde, potem pa se doloci, kaj bo pokrito s standardi in kaj je potrebno regulirati z zakonom.

BTW:
The German Government has changed its regulations already, to allow the use of Level 3 systems, making it the first market to benefit from the A8’s self-driving ability.

Audi expects to roll out the Traffic Jam Pilot system in the UK from 2019.


https://www.fleetnews.co.uk/news/manufa...

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Kot sem na hitro zguglal, je dovoljen bolj polovičen L3.

The vehicle driver is permitted (...) to turn his/her attention away from traffic conditions and the vehicle's steering wheel". However, "she/he must remain so alert to outside influences" that he/she can recover control "at any time".


Another recommendation was that areas of responsibility be separated and the manufacturer be made more responsible for phases when the system is driving. Liability on the part of the manufacturer can currently be drawn primarily from product and manufacturers' liability. However, the owner and driver liability situation pursuant to Sec. 7, 18 StVG remains unchanged for now. No explicit mention of manufacturer liability is made.


Z drugimi besedami povedano, če se zaletiš, medtem ko je bil vključen L3, si kriv, ker nisi bil dovolj pazljiv na okolico. Na to, da te bo avto opozoril, se ne smeš zanašati. Oziroma se lahko, ampak na lastno odgovornost.

Okapi ::

Medtem pa inženirji zapuščajo Teslo.
Several key Tesla engineering managers working on its Autopilot semi-automated driving feature left the company after CEO Elon Musk told some employees he was unhappy with the progress in developing fully automated driving capabilities, according to one current and one former Tesla employee who have been involved in the effort. He is also upset that some team members have told him they can't meet the timelines he has set for developing the technology, they said.

At least 11 members of the software team, or close to 10% of the total group, including some longtime members, departed in the past few months, according to multiple people with knowledge of the situation

https://www.theinformation.com/articles...?

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

Kot sem na hitro zguglal, je dovoljen bolj polovičen L3.

The vehicle driver is permitted (...) to turn his/her attention away from traffic conditions and the vehicle's steering wheel". However, "she/he must remain so alert to outside influences" that he/she can recover control "at any time".


Another recommendation was that areas of responsibility be separated and the manufacturer be made more responsible for phases when the system is driving. Liability on the part of the manufacturer can currently be drawn primarily from product and manufacturers' liability. However, the owner and driver liability situation pursuant to Sec. 7, 18 StVG remains unchanged for now. No explicit mention of manufacturer liability is made.


Z drugimi besedami povedano, če se zaletiš, medtem ko je bil vključen L3, si kriv, ker nisi bil dovolj pazljiv na okolico. Na to, da te bo avto opozoril, se ne smeš zanašati. Oziroma se lahko, ampak na lastno odgovornost.


Pa si me dobil. Se strinjam z vsem. Definicij je neskoncno, Audi nima L3 sistema, L3 je sam po sebi smtrno nevaren, definicija po SAE je BS in vse ostalo. Ne vem kaj sem mislil cel cas. Hvala za ta citat.

Zheegec ::

Tole je pa noro zanimiva raziskava;

Particulate matter (PM) exposure has been linked to adverse health effects by numerous studies. Therefore, governments have been heavily incentivising the market to switch to electric passenger cars in order to reduce air pollution. However, this literature review suggests that electric vehicles may not reduce levels of PM as much as expected, because of their relatively high weight. By analysing the existing literature on non-exhaust emissions of different vehicle categories, this review found that there is a positive relationship between weight and non-exhaust PM emission factors. In addition, electric vehicles (EVs) were found to be 24% heavier than equivalent internal combustion engine vehicles (ICEVs). As a result, total PM10 emissions from EVs were found to be equal to those of modern ICEVs. PM2.5 emissions were only 1-3% lower for EVs compared to modern ICEVs. Therefore, it could be concluded that the increased popularity of electric vehicles will likely not have a great effect on PM levels. Non-exhaust emissions already account for over 90% of PM10 and 85% of PM2.5 emissions from traffic. These proportions will continue to increase as exhaust standards improve and average vehicle weight increases. Future policy should consequently focus on setting standards for non-exhaust emissions and encouraging weight reduction of all vehicles to significantly reduce PM emissions from traffic.




https://www.researchgate.net/publicatio...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

kow ::

Ja, kolikor vem je tole ze dolgo znano. Ni pa ravno reklamirano. Nisem preprican, ce je kaksna resitev na vidiku.
Glede zavor je verjetno voznja s pedalom, problem obrabe pnevmatik ostaja. Sploh, ker bodo avti imeli boljse pospeske.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

A pa je vam jasno da so PM delci lahko karkoli? Ob obali merilne postaje zaznavajo več trdih delcev tudi zaradi soli v zraku, ta je pa kvečjemu dobra za dihala. Potem so tu nanodelci ki so premajhni, da bi jih merili z obstoječimi metodami. Zavore so tudi velik vir kovinskih trdih delcev, EV z regenerativnim zaviranjem sigurno proizvede manj teh delcev. Zdaj je pa EV kriv da dvigne več zeh delcev iz tal, ki so v veliki meri svinjarija od ICE vozil?

Dajte uporabljat malo zdrave pameti, ne pa verjet vsakemu pompoznemu članku.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

J.McLane ::

Še en dober podcast na temo nanodelcev:
https://radioprvi.rtvslo.si/2019/05/nan...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

jernejl ::

J.McLane je izjavil:

Zdaj je pa EV kriv da dvigne več zeh delcev iz tal, ki so v veliki meri svinjarija od ICE vozil?
Večina delcev je iz drugih virov (predvsem kurišč), ne od izpustov ICE vozil. In ti delci ne letijo nič slabše od tistih, ki pridejo iz izpušnih cevi ICE vozil.

Druga stvar pa je, da je poštena kvečjemu primerjava novih ICE vozil z EV.
Zdrava pamet namreč pravi, da EV ni boljši samo zato, ker izpusti manj delcev od 15 let starega ICE.

J.McLane ::

Kaj pa primerjav 10 let starega ICE in 10 let starega EV? Konec koncev imamo na cesti v povprečju tako stara vozila.

Koliko % 10 let starih vozil ima gor izpušni sistem z vsemi senzorji ki deluje enako kot nov?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

feryz ::

Vsi. Vsaj taki pravijo tehnični pregledniki.
Razen, če jim ti ne verjameš.

jernejl ::

J.McLane je izjavil:

Kaj pa primerjav 10 let starega ICE in 10 let starega EV? Konec koncev imamo na cesti v povprečju tako stara vozila.
10 let starih EV je tako malo, da je taka primerjava nesmiselna. Če se odločaš za nakup 10 let starega avtomobila, med EV-ji nimaš ravno veliko izbire.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

J.McLane ::

A kaj bo čez 10 let si pa ne znaš predstavljat? Torej avto ki ga izdelajo danes je treba gledat čez celo življenjsko dobo, stroge norme ima avto samo ob izdelavi (homologaciji), potem so na tehničnih pregledih norme popolnoma enake za 20 let star avto in nov avto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

Novica dneva na temo EV je nov teaser za id.3 kjer pokazejo malo notranjosti. Kot kaze pa brisejo youtube posnetke, tako da prvi link verjetno ne bo delal dolgo.



https://insideevs.com/news/359140/video...

Zgodovina sprememb…

hammock ::

codeMonkey je izjavil:

Novica dneva na temo EV je nov teaser za id.3 kjer pokazejo malo notranjosti. Kot kaze pa brisejo youtube posnetke, tako da prvi link verjetno ne bo delal dolgo.



https://insideevs.com/news/359140/video...

Dva 8 colska lcd-ja. Veseli me, da je po Mercedesu tudi VW pogumno zakorakal v leto 2002.

codeMonkey ::

Ker je velikost ekrana mera za stanje tehnike ane.

fm13 ::

J.McLane je izjavil:

A pa je vam jasno da so PM delci lahko karkoli? Ob obali merilne postaje zaznavajo več trdih delcev tudi zaradi soli v zraku, ta je pa kvečjemu dobra za dihala.

Mogoče pa ob obali poleg soli zaznavajo še kaj drugega?
Preden ob obali zadihaš s polnimi pljuči, se prepričaj, da na vidiku ni nobene ladje ;)
Cruise Ships Emitted More SOx than Europe's Cars in 2017

Gregor P ::

codeMonkey je izjavil:

Ker je velikost ekrana mera za stanje tehnike ane.

Jp marketingarji so nas zgleda (spet) pogruntal8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

Novica dneva na temo EV je nov teaser za id.3 kjer pokazejo malo notranjosti. Kot kaze pa brisejo youtube posnetke, tako da prvi link verjetno ne bo delal dolgo.


Tko na hitr zgleda stvar zlo vsecna. Nisem pa se odlocen glede 'menjalnika', ampak tko in general zgleda fajn in je kr konkretna sprememba od tradicionalnega VW designa. Bold!

Emobi ::

Particulate matter (PM) exposure has been linked to adverse health effects by numerous studies. Therefore, governments have been heavily incentivising the market to switch to electric passenger cars in order to reduce air pollution. However, this literature review suggests that electric vehicles may not reduce levels of PM as much as expected, because of their relatively high weight. By analysing the existing literature on non-exhaust emissions of different vehicle categories, this review found that there is a positive relationship between weight and non-exhaust PM emission factors. In addition, electric vehicles (EVs) were found to be 24% heavier than equivalent internal combustion engine vehicles (ICEVs). As a result, total PM10 emissions from EVs were found to be equal to those of modern ICEVs. PM2.5 emissions were only 1-3% lower for EVs compared to modern ICEVs. Therefore, it could be concluded that the increased popularity of electric vehicles will likely not have a great effect on PM levels. Non-exhaust emissions already account for over 90% of PM10 and 85% of PM2.5 emissions from traffic. These proportions will continue to increase as exhaust standards improve and average vehicle weight increases. Future policy should consequently focus on setting standards for non-exhaust emissions and encouraging weight reduction of all vehicles to significantly reduce PM emissions from traffic.

Tole je precej za lase privlečeno, zavajajoče in nerealno ter necelostno foteljsko razmišljanje.

1. Strupeni izpuhi ICE-jev niso samo trdni delci (PM), ampak tudi plini: dušikovi oksidi, monoksid, benzen...

2. Najnovejši standardi za izpuhe ICE-jev so res strožji, vendar to ne pomeni, da škodljivih izpustov ni, ker noben filter svinjarije ne more očistiti stoprocentno, da o nanodelcih saj ne govorimo. Evro 6d ima sicer manj izpustov napram starejšim standardom, bistveno pa je, da s staranjem sistem deluje vse manj optimalno in je izpuh vse slabši. Pri izpušnem sistemu dizla je deset točk (razna tipala, filtri, katalizatorji, elektronika), ki morajo delovati brezhibno in usklajeno, da bi to zadostovalo za evro 6d.

Bistveno je, da EV-ji za razliko od ICE-jev, s staranjem ne povečujejo izpuste. S staranjem se dizli glede izpuha pomikajo proti standardu evro 0a.:) Da ne govorimo o namernih modifikacijah - npr. odstranjevanju DPF filtra.
Vsak dan pa opažam dizle, za katerimi se ob pritisku pedala za plin valijo črni oblaki dima - a to je pa standard evro -6-d?:)

Na tehničnih pregledih bi, po zagotovilih tehnikov, potrebovali pol ure za natančen pregled izpuha, kar je seveda časovno neizvedljivo, zato pregled skrajšajo in omilijo. Poleg tega ni realno zahtevati od lastnikov avtomobilov, da odstranijo vozilo iz prometa, dokler ne uredijo izpuha, saj bi to prizadelo večino starejših vozil. Veliko bi jih moralo oditi direkt na odpad.

3. Podatek, da so EV-ji za skoraj četrtino težji od ICE-jev, je pretiran. Kajti večina ljudi se k sreči ne bo peljala z 2,6 tonskim tankom e-tronom, ki je približno za 20 % težji od Q7 in 40 % težji od Q5 (po dolžini je nekje med tema modeloma).

Tako je Kona 100 kg, oziroma 6 % težja.
https://avto.finance.si/8950314/Avto-ki...
Z dolžino 4,18 metra in širino 1,8 metra kona electric sodi v razred kompaktnih SUV, a ga oprema, zasnova, ne nazadnje tudi velika masa 1,8 tone (100 kilogramov več od bencinske) uvrščajo med večje. Za maso so seveda krive baterije, v dno vgrajene tehtajo kar 449 kilogramov, številka pa je glede na zmogljivost logična.

Evropski vozni park postaja vse težji in bolj potraten zaradi popularnosti SUV-jev, ker so prostornejši in ker se vanje lažje vstopa in izstopa. Ta problem rešuje večina EV-jev, ker imajo nekoliko povišane sedeže zaradi baterije v dnu vozila, so pa tudi prostornejši zaradi manjših dimenzij prednjega dela (krajši motorni pokrov - hauba).
Strinjam se, da bi se avtomobilske dajatve morale nanašati na težo vozila, kot imajo to bojda na Nizozemskem. Normalna teža avta je 1500 kg +-300 kg; vse ostalo bi moralo biti progresivno obdavčeno, da bi bil vozni park v nekih racionalnih, smiselnih okvirjih.

V mestih so in bodo glavni problem predvsem izpuhi ICE vozil in ne individualna kurišča, kot je to na vasi.

Večina mest pa tudi nima problemov z izpuhi čezoceanskih ladij, ki vse uporabljajo nafto zelo slabe kakovosti, ki vsebuje žveplo. Ravno tako pa je pri njih tehnologija čiščenja izpušnih plinov grozljivo zastarela v primerjavi z avtomobili, ker pri njih pač ni stroge regulative.

Gregor P ::

Emobi je izjavil:

Evropski vozni park postaja vse težji in bolj potraten zaradi popularnosti SUV-jev, ker so prostornejši in ker se vanje lažje vstopa in izstopa.
... mene to predvsem moti zaradi zmanjšanja varnosti na cestah; preprosto mi zakrijejo ves pogled na cesto in lahko reagiram le takrat, ko se s tem SUV nekaj zgodi, prej pa sem lahko videl tudi kaj se dogaja pred vozilom, ki je pred menoj:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Emobi ::

To je res problem varnosti. Večina lastnikov SUV-ov navaja boljšo preglednost nad cestiščem kot prednost, manjša preglednost nižjih vozil za njimi jih ne zanima.

Zato vsakega SUV-ja prehitim. Kar z EV-jem opravim zlahka. Ne bo pa to tako zlahka, če bo pred mano kakšen E-tron.

V daljši koloni ob upočasnjenem prometu, ko prehitevanje nima smisla, pa je nujno potrebno povečati varnostno razdaljo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

RedDrake ::

hammock je izjavil:


Dva 8 colska lcd-ja. Veseli me, da je po Mercedesu tudi VW pogumno zakorakal v leto 2002.

Boljs to, kot pa zakorakat nazaj v 1970, kar se tice zanesljivosti, z navadnim "desktop grade" 17" zaslonom, kot neka druga firma ...

jernejl ::

Emobi je izjavil:

Bistveno je, da EV-ji za razliko od ICE-jev, s staranjem ne povečujejo izpuste. S staranjem se dizli glede izpuha pomikajo proti standardu evro 0a.:) Da ne govorimo o namernih modifikacijah - npr. odstranjevanju DPF filtra.
Vsak dan pa opažam dizle, za katerimi se ob pritisku pedala za plin valijo črni oblaki dima - a to je pa standard evro -6-d?:)
Se bodo pa starale baterije, sistemi za njihovo hlajenje, poškodovane baterije so problematične in podobno. Če bodo stari EV-ji bolj goreli od novih, se bodo s staranjem povečevali izpusti.

Emobi je izjavil:

Na tehničnih pregledih bi, po zagotovilih tehnikov, potrebovali pol ure za natančen pregled izpuha, kar je seveda časovno neizvedljivo, zato pregled skrajšajo in omilijo.
Koliko pa je potrebno, da se preveri, ali hlajenje baterije deluje tako, kot je treba, in da baterija ni bila slučajno fizično poškodovana in je kot taka nevarna?

Emobi je izjavil:

3. Podatek, da so EV-ji za skoraj četrtino težji od ICE-jev, je pretiran. Kajti večina ljudi se k sreči ne bo peljala z 2,6 tonskim tankom e-tronom, ki je približno za 20 % težji od Q7 in 40 % težji od Q5 (po dolžini je nekje med tema modeloma).
Ja, največ ljudi se k sreči vozi s Cliom, ki ga bo nadomestil kakšnih 35% težji Zoe.

Emobi je izjavil:

Tako je Kona 100 kg, oziroma 6 % težja.
https://avto.finance.si/8950314/Avto-ki...
Z dolžino 4,18 metra in širino 1,8 metra kona electric sodi v razred kompaktnih SUV, a ga oprema, zasnova, ne nazadnje tudi velika masa 1,8 tone (100 kilogramov več od bencinske) uvrščajo med večje. Za maso so seveda krive baterije, v dno vgrajene tehtajo kar 449 kilogramov, številka pa je glede na zmogljivost logična.
Električna Kona ima 1610 - 1818 kg. Bencinska 1298 - 1574 (4WD), dizelska pa 1393 - 1611 (4WD). Razlika v teži je torej med 0 in 40%.

Utk ::

Koliko pa je potrebno, da se preveri, ali hlajenje baterije deluje tako, kot je treba, in da baterija ni bila slučajno fizično poškodovana in je kot taka nevarna?

Zakaj bi ga to zanimalo na tehničnem? A misliš, da bo iz baterije ven curljal litij avto pa normalno delal?

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Novica dneva na temo EV je nov teaser za id.3 kjer pokazejo malo notranjosti. Kot kaze pa brisejo youtube posnetke, tako da prvi link verjetno ne bo delal dolgo.


Tko na hitr zgleda stvar zlo vsecna. Nisem pa se odlocen glede 'menjalnika', ampak tko in general zgleda fajn in je kr konkretna sprememba od tradicionalnega VW designa. Bold!


Tudi jaz ne. Bi znalo biti nerodno, predvsem ko bi hotel to zadevo parkirati bocno in je potrebno veckrat spremeniti smer voznje.

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

Tudi jaz ne. Bi znalo biti nerodno, predvsem ko bi hotel to zadevo parkirati bocno in je potrebno veckrat spremeniti smer voznje.


Tko kot pri i3 ... FFS. Tolk nadlezno, da grozn. :))

Emobi ::

Resnici na ljubo je treba povedati, da je ročica menjalnika pri i3 najbolj praktična in ergonomična od vsega, kar je na tržišču.

Ročica je pri volanu, lahko jo suvaš naprej in nazaj s celo dlanjo ali pa samo s prsti, medtem ko je palec na volanu.
Ko voziš vzvratno s pogledom nazaj in desno roko na sovoznikovem naslonjalu sedeža, jo lahko celo suneš tudi s prsti leve roke z dlanjo na volanu!

Vsekakor ostale rešitve z gumbi oziroma ročico ob sedežu pomenijo daljše poti roke in so izven pogleda oči, usmerjenih na cesto.

Če mi kdo pokaže kakšen EV z bolj praktično ročico menjalnika kot pri i3, mu i3 podarim in si bom omislil ta dotični EV. Samo, ga ni na tržišču in ga tudi ne bo.

Gumb za start na ročici pri i3 se pritiska s palcem, cela ročica je hkrati lahko v dlani, nakar jo suneš v želeno smer gibanja vozila.

No, izgleda pa, da nekateri hočejo na vsak način gumba za start in park pritiskati s prsti skozi volan, kar je sicer možno, je pa smešno, nepraktično in nerodno.

Tako da, Big Whale, naslednjič, ko boš vozil i3, prosim, preizkusi moje napotke za upravljanje prestavne ročice...:)

codeMonkey ::

Emobi je izjavil:


Če mi kdo pokaže kakšen EV z bolj praktično ročico menjalnika kot pri i3, mu i3 podarim in si bom omislil ta dotični EV. Samo, ga ni na tržišču in ga tudi ne bo.


Ker je prakticnost precej subjektivna, jo BigWhale definira, jaz pa pokazem avto. Testiramo pa pri bocnem parkiranju, kjer je volan fino zasukan. Fer? :)

Sicer ne vidim da bi bilo pri id.3 misljeno pretikati zadeve skozi volan, vseeno pa zna biti precej bolj nerodno v primerjavi z i3.

Zgodovina sprememb…

JeBelaCesta ::

Eno vprašanje, mislim/upam da ni preveč mimo zastavljeno.

Vzemimo hipotetičen primer, da gremo jutri vsi na EV (recimo da omrežje to dopušča in imamo zadosti elektrarn).
Danes gre od cene 1L goriva več kot 50% državi v obliki različnih dajatev:
http://www.mgrt.gov.si/si/delovna_podro...

Kje/kako bo država obdavčila "tankanje" na elekriko? Kako bo nadomestila izpad vsega tega denarja ki se sedaj nabere od 1L goriva?
lp klemen

J.McLane ::

Neumno hipotetično vprašanje, neumen hipotetičen odgovor.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

JeBelaCesta ::

zakaj neumno vprašanje ? Veliko denarja se nabere od vseh prodanih goriv v RS...
lp klemen

J.McLane ::

Neumno je v smislu, da je od jutri dalje cel vozni park EV.

Šlo bo počasi, zelo počasi, dovolj počasi da bo energetski sistem preživel in da se bo vlada izmislila nov davek, najlažje v obliki letnega pavšala kakih 500 eur. Tam bomo recimo 2040 ali 2050.

Osebni prevoz nikoli ne bo poceni, v kakršnikoli obliki, EV se bo prodajal zato ker bo avto na bencin/dizel še dražji in zato ker se bo lepše peljal.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

Emobi je izjavil:


No, izgleda pa, da nekateri hočejo na vsak način gumba za start in park pritiskati s prsti skozi volan, kar je sicer možno, je pa smešno, nepraktično in nerodno.
Tako da, Big Whale, naslednjič, ko boš vozil i3, prosim, preizkusi moje napotke za upravljanje prestavne ročice...:)


Joj, nehaj no. Samo zato, ker imas ti neko stvar, se ne pomeni, da je zato najboljsa mozna izbira. :> Z i3 sem naredil kakih 500km in je blo dovolj casa, da bi se navadil na drive selector. No, nisem se. Start/stop in park gumba sta nerodna. Da bi pa menjal polozal rocice z levo roko, ko gledam nazaj, je pa ze rahlo bizarno in verjetno tudi nepotrebno. S tako telovadbo ne pridobis nic. :)

Pa sej, da ne bomo samo i3 in ID.3 (kaj je s temi trojkami?! :D) kritizirali, Leaf ima drive selector narejen tako, da za vzvratno voznjo potisnes gumb naprej, za voznjo naprej, pa potisnes gumb nazaj. :))
strani: 1 ... 688 689 690 691 692