Prijavi se z GoogleID

» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
strani: 1 ... 689 690 691 692

aborko ::

Vzemimo hipotetičen primer, da gremo jutri vsi na EV (recimo da omrežje to dopušča in imamo zadosti elektrarn).
Danes gre od cene 1L goriva več kot 50% državi v obliki različnih dajatev:
http://www.mgrt.gov.si/si/delovna_podro...

Kje/kako bo država obdavčila "tankanje" na elekriko? Kako bo nadomestila izpad vsega tega denarja ki se sedaj nabere od 1L goriva?

~50% gre res državi v obliki davkov in trošarini, a vprašaj se kam gre drugih 50%... Vn iz države, na račune naftnih princev. Pri štromu imaš vse v svojih rokah, kar še samo po sebi nič ne pomeni - dokaz je totalni zgrešen TEŠ 6. A vsaj v teoriji denar ostaja doma, kreirajo se nova delovna mesta. Glede pobranega denarja pa - ŽE SEDAJ je štrom kr lepo obdavčen - na mojem zadnjem računz za 75€ je razvidno da predstavlja sama cena el. energije le 27€, 27€ je omrežnina, vse ostalo pa so prispevki, trošarine in davek.

Emobi ::

Nobenega izpada denarja ne bo, pač pa obratno. Država danes od trošarin na pogonsko gorivo dobi okrog 600 milijonov evrov letno. Ker pa vpliv izpuhov ICE-jev povzroča državi prek predčasnih smrti, bolezni in bolniških škodo okrog milijardo evrov letno, bo država v plusu: 1 G€ - 0,6 G€ = 0,4 G€. Torej 400 milijonov plusa.

Seveda pa bo vse postopno kot tudi EV-ji bodo postopno vse bolj obdavčeni, kot pravi J.McLane.
Država je pa itak pri davkih zelo kreativna, tako da ni bojazni pred pomanjkanjem prepotrebnega denarja.

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Leaf ima drive selector narejen tako, da za vzvratno voznjo potisnes gumb naprej, za voznjo naprej, pa potisnes gumb nazaj. :))
Evo, ni dolgo, kar sem se peljal z enim Priusom, in je bila cela debata okoli tega, zakaj naj bi bilo bolj logično, da je za vozit vzvratno treba ročico porinit naprej. Pa sami neznalci smo bili noter in nobenemu ni bilo jasno, kaj pomeni B na "prestavni" ročici.;) Je bilo treba guglati.

Gregor P ::

Čakaj malo, to ni sedaj stvar Toyote, mar nima praktično vsak avtomatik R na gor in D na dol. Za B pa piše jasno v navodilih, kaj je; predvsem za vožnjo po klancu navzdol, da bolj zaviraš z motorjem, da ne skuriš bremz (ostali avtomatiki imajo ponavadi v ta namen 2 in 3 prestavo ipd.). Sam sem bil priča močnemu dimu iz zavor, ker je voznik šel po gorski cesti navzdol le v D-ju (in seveda sproti ves čas zaviral).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Okapi ::

Saj, ker ni edini tak primer, smo se spraševali, zakaj naj bi bilo bolj logično, ali bolj varno, ali karkoli, da je rikverc ročica naprej.

Za B je pa treba brati navodila, ja, brez tega težko pogruntaš. Včasih si se vsedel v avto in je bilo vse jasno.;)

Emobi ::

Sem bil zadnjič zelo neprijetno presenečen, ko sem peljal passata avtomatik.
Tak nesmisel - daš ročico naprej in avto gre nazaj ter obratno, je vzrok tudi za mnoge nesreče, ki se zgodijo pri startu vozila.

Če je pri analognih starih ročicah menjalnika bilo to še razumljivo zaradi enostavnejšega vzvodja, pa je danes, ko so pri EV-jih ročice elektronsko upravljane, to nesmisel.
Ker pa je v Ameriki večina vozil z avtomatskimi menjalniki na tak način, so to ohranili.

Gregor P ::

Dejansko ne vem, zakaj je temu tako, ampak sam se v letih vožnje avtomatikov nikoli nisem zmotil tako pri prestavljanju ročice, niti nisem razmišljal o temu; tu in tam mi je ušla ročica mimo D-ja v tretjo prestavo, ko sem premočno hotel dati v D ipd. Dejansko mi je sedaj, ko sem se že tako navadil, če pomislim, bolj "logično", da jo premaknem nazaj (v "start"), ko hočem iti naprej.:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Emobi ::

Vse je stvar navade oziroma številnih ponavljanj, ki jih potem delamo brez zavestnega razmišljanja. Sam sem vozil avtomatike samo nekajkrat in mi je to tuje. Vsi ročni menjalniki (razen pri Citroënu spačku, diani in amiju 8) imajo prvo prestavo, s katero se obvezno in vedno starta, levo in NAPREJ, kar potem usvojiš kot: avto gre NAPREJ.

Katra - Renault 4, ima vzvratno prestavo natanko nasprotno prvi - močno desno in močno nazaj, kar je najbolj logično in se temu najhitreje priučiš.

Katra je imela ročico menjalnika na armaturi blizu volana. Ker pa so bili hodi med prestavami zelo dolgi, sem z znižanjem točke oprijema med prestavno ročico in navpično palico, ki je bila na menjalniku, dosegel športno kratke hode prestavne ročice. Lahko si imel palec na volanu in hkrati si lahko prestavljal v katerokoli prestavo, razen tiste za vzvratno vožnjo. Tako se je dalo normalno voziti s sladoledom v levi roki... ah, mladost je bila norost.

Zato me i3 spominja na Katrco, ki je tudi imela prestavno ročico ob volanu. Objektivno gledano je to najbolj praktično in priročno.

Je pa res, da osebno na to gledam tudi malo sentimentalno... :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

RedDrake ::

Emobi je izjavil:

Nobenega izpada denarja ne bo, pač pa obratno. Država danes od trošarin na pogonsko gorivo dobi okrog 600 milijonov evrov letno. Ker pa vpliv izpuhov ICE-jev povzroča državi prek predčasnih smrti, bolezni in bolniških škodo okrog milijardo evrov letno, bo država v plusu: 1 G€ - 0,6 G€ = 0,4 G€. Torej 400 milijonov plusa.

Seveda pa bo vse postopno kot tudi EV-ji bodo postopno vse bolj obdavčeni, kot pravi J.McLane.
Država je pa itak pri davkih zelo kreativna, tako da ni bojazni pred pomanjkanjem prepotrebnega denarja.

To je neumnost velikostnega reda Xx. Vsaka prezgodnja smrt privarčuje državi denar pri pokojninah. Če bi vsi "riknili" na dan upokojitve bi bila pokojninska postavka proračuna 0 EUR, vsi pa bi še vedno plačevali pokojninsko zavarovanje. Ergo, bi imela država tisto dobro miljardo letno "gratis". Po drugi strani, če bomo vsi dočakali 120 let, bo država v roku 15 let še kako miljardo več v minusu.
Daljša življenska doba pomeni več odhodkov v proračunu.
EVji bodo postali obdavčeni, slej kot prej. Oz. zelo verjetno bomo dočakali prenos iz "trošarin" na cestnino in bo bencin 50% cenejši, ampak se bo cestninilo po prevoženih km. To je precej bolj realno, kot pa neki magični izračuni, kako bo 15% škodljivih izpustov manj pomenilo 1B manj stroškov za državo ...

Gregor P ::

RedDrake je izjavil:

EVji bodo postali obdavčeni, slej kot prej. Oz. zelo verjetno bomo dočakali prenos iz "trošarin" na cestnino in bo bencin 50% cenejši, ampak se bo cestninilo po prevoženih km. To je precej bolj realno, kot pa neki magični izračuni, kako bo 15% škodljivih izpustov manj pomenilo 1B manj stroškov za državo ...
Najbrž bo cestninjenje po prevoženih km + taksa za onesnaževanje okolja glede na to koliko izpušnih plinov izpusti vozilo v okolje (ker jih EV ne, bo tega oproščena). Torej bo na koncu dražje za klasična vozila. Samo gorivo bo pa lahko tudi cenejše, ali dražje glede na potrebe trga (torej bencin se bo lahko pocenil, elektrika pa podražila).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

To bo kar bo morda čez 10 let, ko bo električnih avtov omembe vredna cifra na cesti. Ta čas lahko pobereš profit...če ne kupiš predragega.

RedDrake ::

Gregor P je izjavil:

Najbrž bo cestninjenje po prevoženih km + taksa za onesnaževanje okolja glede na to koliko izpušnih plinov izpusti vozilo v okolje (ker jih EV ne, bo tega oproščena). Torej bo na koncu dražje za klasična vozila. Samo gorivo bo pa lahko tudi cenejše, ali dražje glede na potrebe trga (torej bencin se bo lahko pocenil, elektrika pa podražila).

Dvomim da se bo vožnja na bencin/dizel bistveno podražila. Razmišljaj v smer požiganja radarjev (MB) in uničevanja mest (Pariz).
Btw, tudi če se z bencina umakne trošarine in se jih prenese na prevožen KM je EV še vedno cenejši. Trenutno je razmerje stroška na km nekje EV 1:3 dizel. Če se upošteva "moja" ideja, pridemo na razmerje nekje 5:6, se pravi bi bil EV še vedno dobrih 15-20% cenejši kot dizelsko vozilo. Jasno, če bodo EVji še vedno po 30k za majhne kante potem jih ne bo. Ampak cena zna v roku 10 let pasti, in predvsem ICE vozilom narasti (že danes so vozila C-segmenta kar nekako tam 20-25k EUR). In ko bo nov najcenejši ICE "golf" stal 20k EUR, EV model pa 25k EUR, bo ista štorija kot je bila 20 let nazaj z dizli. Višji vstopni strošek, nižji strošek na KM in višja cena pri prodaji. In bodo šli za "med".
In ja, danes lahko državni uslužbenec z 1,2k neto, ki se v službo v LJ vozi iz zg. Kungote in dobi 350 EUR mesečno za prevoz naredi konkreten "plus", če si kupi EV za 40-45k EUR. (M3, Kona zaenkrat, Leaf kmalu). Razlika med nadomestilom za prevoz in dejanskim stroškom mu gladko krije kredit za tako vozilo.
Po drugi strani pa lahko neka trgovka, pet let pred penzijo, ki se v službo na obrobju LJ vozi iz drugega dela obrobja LJ in dobi povrnjeno LPP karto (čeprav LPP prevoz traja reda 70min) nima boljšega nakupa kot najmanjši možen dizel/bencinar za čimmanj denarja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

vostok_1 ::

5:6 iz kje si to potegnil?
There will be chutes!

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Vse je stvar navade oziroma številnih ponavljanj, ki jih potem delamo brez zavestnega razmišljanja. Sam sem vozil avtomatike samo nekajkrat in mi je to tuje.


Ce se v 500km ne mores navaditi ene reci, potem jo komot razglasis za UX neustrezno. :>

PRND razporeditev pri avtomatskih menjalnikih je tam ze od pamtiveka. Razporeditev je taksna iz UX stalisc (bojda) in zaradi varnostnega stalisca. Lahko bi bila tudi PDNR razporeditev ampak kolikor je meni znano je to narejeno tako zato, da se nisi mogel zmotiti in po nesreci ruknit iz Drive v Park.

Emobi je izjavil:


Vsi ročni menjalniki (razen pri Citroënu spačku, diani in amiju 8) imajo prvo prestavo, s katero se obvezno in vedno starta, levo in NAPREJ, kar potem usvojiš kot: avto gre NAPREJ.


Joj, nehaj. Ze nekatere verzije Golfa so imele prvo levo dol. :) V bistvu je bilo toliko avtomobilov s taksno razporeditvijo, da je ta razporeditev prestav dobila celo svoje ime! :)

Dog-leg gearbox @ Wikipedia

Emobi je izjavil:


Zato me i3 spominja na Katrco, ki je tudi imela prestavno ročico ob volanu. Objektivno gledano je to najbolj praktično in priročno.


Tle se pa strinjam, primerjava s katrco je kr na mestu. Oba avtomobila sta dost posebna, da s(m)o se uporabniki s to posebnostjo tolazili, da je nekaj boljsega. ;>

DamijanD ::

Enkrat je ena v Dublinu imela na kartci napisan: It's ugly but it's functional :D

m0LN4r ::

Kaksna je poraba EVja po bregu navzgor, mislim v Alpe npr. kjer je nizja temperatura, redkejsi zrak in seveda EV ima se vecjo tezo?
Namrec pred kratkim sem bil na Königsee, Edelweißspitze, Großglockner pa to, pa Schlegeis Stausee itn. Tankal sele po 700km usput, sploh se nisem sekiral o porabi ali tankanju, pa imam relativno majhen tank.
Sicer sem videl na vrhu eno elektricno polnilnico, ampak na poti nisem videl niti enega EVja v dveh dnevih.
Moja poraba v alpah gor in dol:

IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

BigWhale ::

Evo, danasnja bilanca:

- povprecna hitrost 108km/h
- prevozeno 862km
- dva postanka, vsega skupaj 15 minut
- cas malenkost manj kot osem ur
- tankat ni blo treba

Iz Slovenske Bistrice proti Frankfurtu in se mal naprej. Tam kjer je slo sem vozil 150km/h, drugace pa je bilo na cestah 11 delovnih zapor in zdruzevanj pasov in srednja guzva.

S trenutnim naborom EVjev bi v najboljsem primeru 'tankal' enkrat. Vse ostalo pa vsaj dvakrat in bi potovalni cas podaljsal za vsaj eno uro.

Mnja, se mal pa bo. :)

pegasus ::

Jaz sem pa danes naredil 961km v točno 10h, kar vključuje eno tankanje, eno lulanje in eno kosilo. HD-Angers. Cestnina dražja kot benz :D
Do kdaj si v mojih koncih?

feryz ::

Za 1030 km porabim med 7 30 in 8 ur. 2x bencinska, seveda.

Lahko pa tudi takole.
Romunija nima avtocest, razen dveh kosov, zato gre počasi.


Pri novih avtih, pri bočnem parkiranju ničesar več ne pretikaš. Ali dodajaš gas. Ali bremzo tapkaš. Samo P tiščiš in avto vse sam dela. Gas, bremza, volan, menja naprej nazaj.
Vsaj jaz sem si takega omislil.

Nikec3 ::

Nekaj zanimivosti.

Kljub težkim časom za avtoindustrijo, je Toyota v Evropi povečala prodajo in tudi težni delež. A samo 0,2% vseh prodanih avtomobilov je bilo PHEV-ov:
https://insideevs.com/news/359555/toyot...

The Japanese manufacturer underlines that the majority of sales (51%) are now hybrids (275,300)

As in the case of the first quarter, sales of Toyota Prius Plug-in Hybrid remain marginal at 1,100, which is barely over 0.2% of the overall volume.


Imajo pa Nemci lepo rast BEV-jev, tržni delež v juniju je dosegel že 2,65%. Najbolj prodajan EV prvih 6 mesecev je Francoz - Renault Zoe:
https://insideevs.com/news/359575/germa...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

RedDrake ::

vostok_1 je izjavil:

5:6 iz kje si to potegnil?

Trenutno razmerje je cca 1:3 v korist EV.
EV z okoli 60kWh naredi 400km. To stane dobrih 7 EUR. Dizl bo za 400km pod podobnimi pogoji skuril za tam 24 EUR nafte. Ce se polovico dizlovega stroska (trosarina) prenese na cestnino bo dizl se vedno porabil 24 EUR, EV pa tam zelo dobrih 19 EUR. To je blizu 5:6.

MrNighthawk ::

Emobi je izjavil:

Resnici na ljubo je treba povedati, da je ročica menjalnika pri i3 najbolj praktična in ergonomična od vsega, kar je na tržišču.

Ročica je pri volanu, lahko jo suvaš naprej in nazaj s celo dlanjo ali pa samo s prsti, medtem ko je palec na volanu.
Ko voziš vzvratno s pogledom nazaj in desno roko na sovoznikovem naslonjalu sedeža, jo lahko celo suneš tudi s prsti leve roke z dlanjo na volanu!

Vsekakor ostale rešitve z gumbi oziroma ročico ob sedežu pomenijo daljše poti roke in so izven pogleda oči, usmerjenih na cesto.

Če mi kdo pokaže kakšen EV z bolj praktično ročico menjalnika kot pri i3, mu i3 podarim in si bom omislil ta dotični EV. Samo, ga ni na tržišču in ga tudi ne bo.

Gumb za start na ročici pri i3 se pritiska s palcem, cela ročica je hkrati lahko v dlani, nakar jo suneš v želeno smer gibanja vozila.

No, izgleda pa, da nekateri hočejo na vsak način gumba za start in park pritiskati s prsti skozi volan, kar je sicer možno, je pa smešno, nepraktično in nerodno.

Tako da, Big Whale, naslednjič, ko boš vozil i3, prosim, preizkusi moje napotke za upravljanje prestavne ročice...:)


Res delaš znanost iz tega, ne vem no. Jaz se usedem v avto pogledam kje je kaj in vozim. Prevozil sem cel Avant2Go (kar se tiče EVjev) vozni park.
Lahko samo rečem, da je i3 najbolj štorast in nepraktičen avto (pustimo 4 vrata, ki jih ne moreš posebej odpret in najbolj neracionalno postavitev zaslona na armaturo itd.

Nekdo pri BMWje rekel "tale ročica za prestave se v EVju ne uporablja tako pogosto ker nimaš prestav...postavimo jo bližje volanu".
Meni osebno je štorasta, sicer pa prestaviš v drive in voziš. Če moraš pa 6x prestavljat v rikverc pa predlagam učne ure parkinga.
Ampak to so pač osebne preference. S tem se jaz ne obremenjujem, če mi kdo da i3 se bom prilagodil. Notranjost E-golfa se mi pa najbolj dopade in mi je bolj praktična kot I3. Where is my i3? :))

MrNighthawk ::

BigWhale je izjavil:

Evo, danasnja bilanca:

- povprecna hitrost 108km/h
- prevozeno 862km
- dva postanka, vsega skupaj 15 minut
- cas malenkost manj kot osem ur
- tankat ni blo treba

Iz Slovenske Bistrice proti Frankfurtu in se mal naprej. Tam kjer je slo sem vozil 150km/h, drugace pa je bilo na cestah 11 delovnih zapor in zdruzevanj pasov in srednja guzva.

S trenutnim naborom EVjev bi v najboljsem primeru 'tankal' enkrat. Vse ostalo pa vsaj dvakrat in bi potovalni cas podaljsal za vsaj eno uro.

Mnja, se mal pa bo. :)


To je problem pri daljši poti, hitrost polnjenja. Če imaš optimalen doseg vsaj enih 400 km, si odvisen samo od hitrosti polnjenja. Pri rangu okoli 650-700 km pa lahko med vmesnimi postanki (da se malo raztegneš) vsakič polniš kakšnih 20 min. Ampak moraš imet na razpolago dovolj dobro polnilnico.

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Jaz sem pa danes naredil 961km v točno 10h, kar vključuje eno tankanje, eno lulanje in eno kosilo. HD-Angers. Cestnina dražja kot benz :D
Do kdaj si v mojih koncih?


Jutri grem nazaj. :)) Se ena podobna etapa, sam da bo povprecna hitrost verjeto 80km/h. Nazaj je bla ful vecja guzva. :))

pegasus ::

Jaz sem se pametno izognil Parizu. So stali tam več kot uro, jaz sem imel pa prazne ceste. Grem tudi jutri nazaj in sem doma v HD eta 2am.

m0LN4r ::

RedDrake je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

5:6 iz kje si to potegnil?

Trenutno razmerje je cca 1:3 v korist EV.
EV z okoli 60kWh naredi 400km. To stane dobrih 7 EUR. Dizl bo za 400km pod podobnimi pogoji skuril za tam 24 EUR nafte. Ce se polovico dizlovega stroska (trosarina) prenese na cestnino bo dizl se vedno porabil 24 EUR, EV pa tam zelo dobrih 19 EUR. To je blizu 5:6.

Zdaj pa se dodaj v izracun, da dizla dobis za recimo 16k naprej, novega seveda. EV pa 30k. To je vsaj 14k razlike. Ajde pa tudi ce bi bilo samo 10k razlike. Recimo da sta avta podobne velikosti, ID.3 in kak Golf ali nekaj podobnega od drugega proizvajalca.

Za 10k dobis gorivo za 130.000km. Torej se za doloceno skupino ljudi EV nikoli ne bo "splacal" Moja mati ima na 10 let starem avtu sele zdaj 90.000km... Zanj pa je dala 13k. Popravil do danes tudi == 0.

MrNighthawk je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Evo, danasnja bilanca:

- povprecna hitrost 108km/h
- prevozeno 862km
- dva postanka, vsega skupaj 15 minut
- cas malenkost manj kot osem ur
- tankat ni blo treba

Iz Slovenske Bistrice proti Frankfurtu in se mal naprej. Tam kjer je slo sem vozil 150km/h, drugace pa je bilo na cestah 11 delovnih zapor in zdruzevanj pasov in srednja guzva.

S trenutnim naborom EVjev bi v najboljsem primeru 'tankal' enkrat. Vse ostalo pa vsaj dvakrat in bi potovalni cas podaljsal za vsaj eno uro.

Mnja, se mal pa bo. :)


To je problem pri daljši poti, hitrost polnjenja. Če imaš optimalen doseg vsaj enih 400 km, si odvisen samo od hitrosti polnjenja. Pri rangu okoli 650-700 km pa lahko med vmesnimi postanki (da se malo raztegneš) vsakič polniš kakšnih 20 min. Ampak moraš imet na razpolago dovolj dobro polnilnico.

Jaz to delam dokaj pogosto, realno na 500km naredim en postanek, ce ga naredim in to je 5 minut do wcja in nazaj.
Da bi pa 20minut sedel in cakal na neki polnilnici si ne predstavljam.

EV je ok samo za dnevne migracije, tam do 100-200km dnevno in polnenjem doma v garazi. Vse nad tem unici komfort relativno hitrega potovanja.
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Okapi ::

20 minuten postanek na 500-600 km dolgi vožnji je čisto OK - wc, kava/malo pivo, sendvič -, ampak če si ti gospodar tega postanka, ne polnilnica. Se pravi, da se ustaviš tam in takrat in za toliko časa, kolikor tebi odgovarja. In da če ti ne odgovarja, se ti ni treba nujno ustaviti.

MrNighthawk ::

m0LN4r je izjavil:

Jaz to delam dokaj pogosto, realno na 500km naredim en postanek, ce ga naredim in to je 5 minut do wcja in nazaj.
Da bi pa 20minut sedel in cakal na neki polnilnici si ne predstavljam.

Ja to je sicer stvar osebne preference. Če rad posediš 15 min na luftu pol ok. Če pa ne pol pač ne :)

Okapi je izjavil:

20 minuten postanek na 500-600 km dolgi vožnji je čisto OK - wc, kava/malo pivo, sendvič -, ampak če si ti gospodar tega postanka, ne polnilnica. Se pravi, da se ustaviš tam in takrat in za toliko časa, kolikor tebi odgovarja. In da če ti ne odgovarja, se ti ni treba nujno ustaviti.


In quick charge polnilnic, še ni tolk zelo velik.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Problem planiranja teh daljsih poti je zaenkrat to, da potrebujas plan in backup plan. Avto, ki ima 600km dosega na avtocesti je sprejemljiv. Ce moras vmes enkrat 'tocit' nisi toliko odvisen od tega kje se bos ustavil. Problem pa je, ce nimas hitrih polnilnic.

Jaz si s 40kWh Leafom ne bi upal na taksno pot, ker bi to pomenilo 4x polnjenje med potjo, s kaksnim backup planom pa 5x, ce ne kar 6x. Za malo daljse poti je 60kWh baterija oziroma 400km dosega minimum.

m0LN4r ::

MrNighthawk je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Jaz to delam dokaj pogosto, realno na 500km naredim en postanek, ce ga naredim in to je 5 minut do wcja in nazaj.
Da bi pa 20minut sedel in cakal na neki polnilnici si ne predstavljam.

Ja to je sicer stvar osebne preference. Če rad posediš 15 min na luftu pol ok. Če pa ne pol pač ne :)

Okapi je izjavil:

20 minuten postanek na 500-600 km dolgi vožnji je čisto OK - wc, kava/malo pivo, sendvič -, ampak če si ti gospodar tega postanka, ne polnilnica. Se pravi, da se ustaviš tam in takrat in za toliko časa, kolikor tebi odgovarja. In da če ti ne odgovarja, se ti ni treba nujno ustaviti.


In quick charge polnilnic, še ni tolk zelo velik.

Sedis v avtu, potem se pa ustavis in spet sedis, ko cakas. Ni poanta tega, da se ustavis in malo raztegnes na hitrco? Zdaj pa se naj iscem prosto polnilnico, ker lahko da dokler prides, se nekdo pred tebe sparkira pa si fucked.

Recimo ce kdo dela postanke v Lieznu, ve da so tankstelle ponavadi polne podnevi, se dobro da tankanje ne traja dle kot 5 minut.

Pa glede cen je tudi tko, da jaz mocno verjamem da bodo vecje "nujne" Elektro polnilnice z quick charge, bistveno drazje od navadnih, kot so to npr. tankstelle v avtriji ob avtocesti, kjer je vse svinjsko drazje, kot ce se odpeljes 5km vstran od AC.


Tam kjer ti ne preostane drugega, kot nujno polnit bodo pograbili priloznost in navili cene tudi za 3x ce treba od obicajnih, ker s prazno baterijo pa nebos prisel do naslednje polnilnice.

BigWhale je izjavil:

Problem planiranja teh daljsih poti je zaenkrat to, da potrebujas plan in backup plan. Avto, ki ima 600km dosega na avtocesti je sprejemljiv. Ce moras vmes enkrat 'tocit' nisi toliko odvisen od tega kje se bos ustavil. Problem pa je, ce nimas hitrih polnilnic.

Jaz si s 40kWh Leafom ne bi upal na taksno pot, ker bi to pomenilo 4x polnjenje med potjo, s kaksnim backup planom pa 5x, ce ne kar 6x. Za malo daljse poti je 60kWh baterija oziroma 400km dosega minimum.

Ja backup plan je nujen, kot receno. Lahko, da ko ti pogledas aha tam in tam je fraj polnilnica, ampak ko bos ti prisel do tam se ti pa en pred postavi in lahk da bo polnil pol ure preden se premakne, ti pa al bos cakal al bos iskal drugo prosto polnilnico. Pac bedna situacija je in se bolj bo bedna, ce bodo polnilnice rastle pocasneje, kot prodaja EVjev.
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

BigWhale ::

Drugace pa lahko po treh dneh redne uporabe Leafa s 40kWh baterijo, povem tele reci:

- polnjenje iz 20% na 100% na domaci 3kW vticnici traja 16 ur, zato je upgrade na 6kW, ce to omogoca napeljava ali pa nakup wallboxa prakticno nujna zadev. Vsaj ce delas veliko kilometrov dnevno, ce so taksne razdalje obcasne potem ni nujna rec. Jaz bom verjetno polnil vsake tri dni od 23h do 8h. Hitrih polnilnic se nisem sprobal. Na lokalnem Petrolu mi sicer niso vedeli povedati kaj potrebujem, da lahko polnim na njihovih polnilnicah.

- EVSE Box za polnjenje (to je tista skatla na kablu za polnjenje preko 230V vticnice) je tezek in kabel do skatle je dolg kakih 30cm. Ce imas vticnico, ki je visje na steni, potem je ta rec kr tezka, fajn je met polico. Podaljsek, ki si ga omislis mora biti potem elektricno ustrezen.

- UX avtomobila je pri nekaterih stvareh disaster. Indikator polnjenja pred vetrobranskim steklom so tri utripajoce LEDice, v avtomobilu na dashboardu bi lahko bil se progress bar, ki ga ni. Za to mors v avto, zapret vrata, dvakrat pritisnit START gumb in poiskat zadevo v meniju. Drive selector moras potisnit naprej, ce hoces iti nazaj (sicer skladno s PRND konfiguracijo avtomatskih menjalnikov).

- 360 stopinjski, top-down prikaz avtomobila je res prakticen. Parkiras lahko samo s tistimi kamerami. Nekoliko bolj nerodno je da se ti kamera za naprej vklopi samo takrat, ko je avto dovolj blizu neke ovire, lahko jo aktiviras z gumbom ampak precej bolje bi bilo, ce bi po voznji v rikverc kamero za naprej vklopil avtomatsko, ko das avto v Drive.

- D/B mode za voznjo, se nisem povsem pogrunta razlike. B naj bi se bolj uporabljal regenerativno zaviranje, v resnici ne vem, ce ga. Se mi zdi, da se zaradi uporaba e-pedala to ne pozna. ePedal uporablja polno regeneracijo.

- poraba po prevozenih 300 in nekaj km je 17.2kWh/100km, lahk bi blo manj ampak ajd, to da 230km dosega. Voznje je bilo vecino po avtocesti, tako kot vozim vedno + nekaj preizkusov popesevanja in maximalne hitrosti. Verjetno lahko porabo se znizam, nikakor pa mi ni jasno kako vozijo tisti, ki objavljajo 11kWh/100km porabo :))

- Pospeski avta so za mojo voznjo povsem dovolj tudi v ECO nacinu, ce izklopis ECO pa tistih nekaj manj kot osem sekund do 100km/h ni lih cist zanic. :)

- ePedal je nekaj na kar se hitro navadis in potem ze ves kdaj moras spustiti pedal, da se ustavis ob semaforju. Ustavljanje je sicer zelo lepo, ko spustis pedal avto zavira najprej pocasneje, potem pa cedalje bolj. Stvari ni taksna, kot da bi na hitro pohodil zavoro. Nogo lahko komot vrzes dol s pedala in se ne bo zgodilo nic sunkovitega.

- ProPilot je na avtocesti zlo koristen, se ga pa moras zavedati. Ni vsemogocen in na avtocesti MB-Sentilj v tistih malo bolj ostrejsih zavojih moras prevzeti nadzor. Prav tako na hitri cesti proti Mariboru, ko vozis skozi krizisca, vcasih sredi krizisca izgubi crte. Ce spustis volan, potem najprej zacne utripati opozorilo, da primes volan, ce tega ne naredis, zacne piskati, potem piska se glasneje in rahlo zabremza, da te strese. Ce na to ne odreagiras avto se enkrat zabremza in oglasi se ena sirena. Potem nisem vec probaval.

- Infotainment je precej nastavljiv in si lahko menije nastavis po lastni zelji, kar je ok. Nerodn je edin to, da si lahko vsako opcijo das na enega izmed treh 'desktopov' samo enkrat. NA voljo so AM/FM/DAB/BT/USB/AUX vhodi in stvari delajo zlo ok. AndroidAuto ne dela out of the box, ker ga Google se ni pozegnal za slovenijo. Ce si na telefon vseen preneses aplikacijo, bo zadeva delala. Avto prepozna telefon, telefon prepozna avto in to je to. Sem bil pa mal razocaran nad Google Auto. Sem zgleda prevec pricakoval. :))

- Prikaz telefonskih klicev je resnicno problematicen ampak se se nisem ukvarjal s tem bolj podrobno. Tezava je, ker imam v imeniku vse stevilke v mednarodni obliki in ko pride klic, je stevilka v lokalni obliki, avto je zato ne prepozna. To je res katastrofa. :D

- Navigacija deluje ok, vendar bi lahko imeli novejse zemljevide. Nekaj skoraj dve letih starih lokalnih cest, se ni vrisanih.

- NissanConnect spletna stran in mobilna aplikacija sta katastrofa. Slednja ne dela, druga mi ne omogoca vklopa dodatnih storitev. Na supportu so najprej rekli naj par dni pocakam, zdaj sem jim pisal in bomo vidl kaj jim bo uspelo narediti.


Na splosno je avto fajn za vozit, sedezi so udobni in kabina je precej prostorna. Za svojo ceno ob odsteti subvenciji v bistvu ponudi dovolj in je po ceni primerljiv z ICE avtomobili v podobnem cenovnem razredu in s podobno opremo.

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:


Tam kjer ti ne preostane drugega, kot nujno polnit bodo pograbili priloznost in navili cene tudi za 3x ce treba od obicajnih, ker s prazno baterijo pa nebos prisel do naslednje polnilnice.


Se pravi tocno tako kot je z bencinom tam kjer drzave teh reci ne regulirajo? :))

m0LN4r ::

Ja vsekakor, tako kot v Avstriji, pri AC npr. das 1,599 za liter gres do lokalne vasi pa 1,199, ampak pri ICE je problem veliko manjsi, ker ni sile ICE ima ob vklopu lucke se 100km dosega pred tem pa se recimo, da imas 2.0 TDI z 55L tankom imas vseskup 800-1000km za premislit kje bos tankal in fosilno gorivo lahk tankas skoraj vsepovsod in skoraj ni sans da naletis na zasedeno ali defektno crpalko, ker tudi na eni crpalki jih imas vsaj nekaj, ki so relativno hitro spet proste.

Pri EV pa je trenutno stanje tako, aha ves da sta tam dve polnilnici prides tam imas scenarij ali bo fraj ali bo nekdo pred tabo zasedel in se moras peljati do naslednje, kjer spet nisi 100% ziher ali dela ali bo zasedena. Malo tecno vseskup.

Sem gledal en ZOE test v nemciji, kjer je relativno veliko polnilnic in tip je uspel sele pri tretji polnilnici polnit, zapravil kr nekaj casa, zaradi guzv po mestu in naredil kr nekaj km za brezveze.

Kako bodo ta problem resili nevem, ce se stevilo EVjev drasticno poveca. Ali bo mozna rezervacija polnilnice med voznjo ali pa bodo tako kot blagajne, ena za maks 5 minut filanja, ena za 10 minut, ena za pol ure blabla.

PS:
Aja pa se lahko naletis na polnilnico, kjer naceloma noben ne polni, ampak samo parkira xD

Dokler je EVjev malo in si npr. edini v MB ki rabi tako polnilnico, nimas problemov, ce bi pa bilo EVjev konkretno vec pa si ga nahebal malo.
Nevem v kateri garazi v MB sem videl, so nonstop eno in isti avti od neke zavarovalnice na polnilnici sparkirani, tako da se lahko jebes, so si jih oni "rezervirali" kot polnilnica in parkplac hkrati.
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

BigWhale ::

Vcasih so bencin prodajali v lekarnah in sedaj ga dobis za vsakim vogalom. Prav tako bo rastlo stevilo polnilnic. Pravzaprav ze raste iz meseca v mesec. :)

Vse ostalo so pa neki strahovi. Kaj pa ce prides na polnilnico in ne dela?! Ja, kaj pa ce prides na crpalko in je zaprta? Al pa ravno polnijo rezervoarje? Vedno se najde kak izgovor za kaj. :)

Stevilo EVjev pa se ne bo kr cez noc drasticno povecalo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

m0LN4r ::

Stevilo EVjev pa se ne bo kr cez noc drasticno povecalo.

To je jasno, ampak enako lahko reces za polnilnice. Se tudi ne povecuje drasticno cez noc in cas polnenja tudi ne skrajsuje.
Pri fosilnem gorivu so tudi "problemi" ampak v manjsem stevilu in veliko lazje se najde alternativna resivet.

Pri fosilcu imas pac veliko vec fleksibilnosti in nisi vezan na tocno dolocene "crpalke" in se sprasevati vsaj tri stvari:
- je prosta?
- je zaparkirana?
- deluje?
- je 17 centov ali 35 centov?
- je pocasna ali hitra?
- kje je naslednja?
- gremo spet od zgoraj navzdol.

Trenutno je pri kakem long-range fosilcu s 1000km dosega, tankanje najmanjsa, najkrajsa in zadnja skrb. Medtem, ko ti z leafom polnis in isces crpalko, se s fosilcem odpeljes mimo 10 crpalk in se dlje.

Realno stanje trenutno, kar bo prinesla prihodnost bomo videli. Trenutno je pac tako:
za 30k dobis zelo dobrega in opremljenega fosilca z 900km dosega ali pa EVja s 3x manj dosega in ta doseg mocno variira od razlicnih faktorjev, kot so kurjava, klima, temperatura, trenje gum, asfalta ali imas poln prtljaznik in se dve osebi. Pri fosilcu se zaradi tega procentualno doseg ne spremeni kaj veliko.

Rekel si da si imel 17KW/100km, to si imel 17KW pozimi pri minus temperaturah z vklopljeno kurjavo in gretjem sedezev z vklopljenimi lucmi in radiojem na mokrem zasnezenem asfaltu z zimskimi gumami?

PS:
Resitev ni samo v povecevanju stevila polnilnic, ampak ljudje se bodo morali navadi veliko pogosteje polniti, da se avti hitreje rotirajo na polnilnicah, pa ko je zadeva skoraj prazna, ampak vedno ko imas priloznost.
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: kow ()

DamijanD ::

Zame bojo EV mainstream takrat, ko se bo dalo dobit tudi karavanske različice...

kow ::

m0LN4r je izjavil:


Pri fosilcu imas pac veliko vec fleksibilnosti in nisi vezan na tocno dolocene "crpalke" in se sprasevati vsaj tri stvari:
- je prosta?
- je zaparkirana?
- deluje?
- je 17 centov ali 35 centov?
- je pocasna ali hitra?
- kje je naslednja?
- gremo spet od zgoraj navzdol.


(ponesreci predlagal izbris)

Imas nekaj dobrih argumentov, ceprav pretiravas, ko poudarjas samo prednosti crpalk. Recimo, da se grem hudicevega advokata.
- veliko crpalk ima delovni cas, niso vedno odprte. Verjetno pa bo podobno z dostopom do elek. polnilnic.
- obcasno tudi na klasicnih crpalkah cakas, da prides na vrsto, je pa redko
- precejsne razlike v ceni govoriva (slovenija ni tipicen primer).
- razlicna kakovost goriva. Elektricni naboj je enak povsod.
- volatilnost cene goriva je veliko vecje od volatilnosti cene elektrike. To morda ni ocitno v Evropi zaradi visokih trosarin, ki jih prilagajajo.

Problemi elektricnih polnilnic:
- zanesljivost (veliko priloznosti za napredek. Pomemben je software, da kupcu prikaze statistiko zanesljivosti ze med voznjo)
- velika razlika v ceni (glede na moc polnenja). Bi rekel, da je to na dolgi rok prej prednost. Kupci razlicno vrednotijo svoj cas (premoznejsi vs revnejsi)
- informacija o lokacijah in moci (glede lokacije je enak problem pri crpalkah, glede moci pa bo zopet to moral resiti software

Skratka, programje lahko mocno izboljsa uporabnisko izkusnjo - sploh, ker trendi kazejo, da bodo avtomobili ves cas prikljuceni na internet in komunicirali z oblakom.
Ne zdi se verjetno, da teh informacij ne bi uporabili za predvidevanje kje in kdaj se bos ustavil ter polnil avtomobil.

Utk ::

O vsaki stvari lahko filozofiramo zakaj ne deluje in zakaj je nemogoča. Pa se že danes par mio ljudi vozi na elektriko in se jih bo vsako leto več. Morda bo kak kompromis več, ampak sej je tudi danes. Ko moraš dat 25 jurjev za normalno opremljen avto, potem pa še 150 evrov na mesec za gorivo. Za kam je pa to?

Gregor P ::

... za kupiti hibrida ;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Ja, je pa 110 evrov na mesec namesto 150.

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

O vsaki stvari lahko filozofiramo zakaj ne deluje in zakaj je nemogoča. Pa se že danes par mio ljudi vozi na elektriko in se jih bo vsako leto več. Morda bo kak kompromis več, ampak sej je tudi danes. Ko moraš dat 25 jurjev za normalno opremljen avto, potem pa še 150 evrov na mesec za gorivo. Za kam je pa to?

in spet lahko filozofiramo kaj je za nekoga normalno opremljen avto.
Sicer pa imam jaz z bencinom in zavarovanjem cca 2k stroškov na leto. Ni malo ni pa spet veliko. Nakup ekvivalenta EVja bi me stal vsaj 30k. Dokler mi ICE dela in služi svojemu namenu in se cena bencina ne bo drastično spremenila ne vidim potrebe po menjavi.

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Ja, je pa 110 evrov na mesec namesto 150.

O tem bi se lahko pogovarjal8-)

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

pegasus ::

MrNighthawk je izjavil:

Sicer pa imam jaz z bencinom in zavarovanjem cca 2k stroškov na leto.
Lucky you. Jaz sem samo ta vikend dal za bencin in cestnine 460eur. In to je že četrti vikend zapored v tem rangu.

feryz ::

Edino, kar je nekaj vredno pri EV avtih, so elektro bremze.
Mene koštajo nekaj čez 4 jurje letno, tako da bi se to res poznalo.
Predvidevam. Probal še dolgo ne bom.

MrNighthawk ::

pegasus je izjavil:

MrNighthawk je izjavil:

Sicer pa imam jaz z bencinom in zavarovanjem cca 2k stroškov na leto.
Lucky you. Jaz sem samo ta vikend dal za bencin in cestnine 460eur. In to je že četrti vikend zapored v tem rangu.

Seveda je odvisno od tega koliko avto rabiš. Čeprav cestninam se ne izogneš z EVjem. Je pa defenitivno bencin velik strošek v primerjavi z elektriko.

Utk ::

MrNighthawk je izjavil:

Utk je izjavil:

O vsaki stvari lahko filozofiramo zakaj ne deluje in zakaj je nemogoča. Pa se že danes par mio ljudi vozi na elektriko in se jih bo vsako leto več. Morda bo kak kompromis več, ampak sej je tudi danes. Ko moraš dat 25 jurjev za normalno opremljen avto, potem pa še 150 evrov na mesec za gorivo. Za kam je pa to?

in spet lahko filozofiramo kaj je za nekoga normalno opremljen avto.
Sicer pa imam jaz z bencinom in zavarovanjem cca 2k stroškov na leto. Ni malo ni pa spet veliko. Nakup ekvivalenta EVja bi me stal vsaj 30k. Dokler mi ICE dela in služi svojemu namenu in se cena bencina ne bo drastično spremenila ne vidim potrebe po menjavi.

Dobre luči in asistenčni sistemi pa si že pri vseh na 23 do 25. Avtomatski menjalnik še 2 jurja več. To zadnje lahko ni nujno, ni pa slabo. Prvo je nujno.

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, je pa 110 evrov na mesec namesto 150.

O tem bi se lahko pogovarjal8-)


Pri taki vožnji ima tudi dizel 4.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Stevilo EVjev pa se ne bo kr cez noc drasticno povecalo.

To je jasno, ampak enako lahko reces za polnilnice. Se tudi ne povecuje drasticno cez noc in cas polnenja tudi ne skrajsuje.



Cas polnjenja se skrajsuje ze od samega zacetka. Razmerje polnilnice/vozila je pa danes verjetno v prid polnilnicam in je se nekaj bufferja. Vendar pa mislim, da cas polnjenja ne bo nikoli krajsi ~30 minut za polnjenje do 80% kapacitete. Razen, ce ne pogruntamo neke revolucije na podrocju baterij. :)

m0LN4r je izjavil:


za 30k dobis zelo dobrega in opremljenega fosilca z 900km dosega ali pa EVja s 3x manj dosega in ta doseg mocno variira od razlicnih faktorjev, kot so kurjava, klima, temperatura, trenje gum, asfalta ali imas poln prtljaznik in se dve osebi. Pri fosilcu se zaradi tega procentualno doseg ne spremeni kaj veliko.


Doseg pri EVjeih se najbolj varira zaradi zunanje temperature, vse ostale stvari so pa priblizno take kot pri navadnih avtomobilih. Se radio pozna? V bistvu ne. Klima? Ja, priblizno toliko kot pri ICEjih.

Trenutno EVjih, ki nimajo vsaj ~60kWh baterije niso avtomobili 'za na morje' ampak so bolj avtomobili za v sluzbo in za na kak izlet v radiju 100km. Tega se moras zavedati, ko kupis tak avto. In ja, TCO pri marsikarem ICEju je na dolgi rok manjsi kot pri primerljivem EVju istega ranga.

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Dobre luči in asistenčni sistemi pa si že pri vseh na 23 do 25. Avtomatski menjalnik še 2 jurja več. To zadnje lahko ni nujno, ni pa slabo. Prvo je nujno.


Skoda Octavia (ne karavan) vs. Nissan Leaf 40kWh z zelo podobno opremo je razlike v ceni 10.000 EUR v prid Skodi. Ce pri Leafu odstejes subvencijo 7.500 EUR sta pa ceni ze zelo blizu. Razlika je, da se z Leafom ne mores tako lahko odpeljati 850km dalec. Dokler hodis na morje na slovensko obalo ali pa v hribe na dopust, si ok. ;)

Gregor P ::

Utk je izjavil:

MrNighthawk je izjavil:

Utk je izjavil:

...Ko moraš dat 25 jurjev za normalno opremljen avto, potem pa še 150 evrov na mesec za gorivo. Za kam je pa to?

...Nakup ekvivalenta EVja bi me stal vsaj 30k. Dokler mi ICE dela in služi svojemu namenu in se cena bencina ne bo drastično spremenila ne vidim potrebe po menjavi.

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, je pa 110 evrov na mesec namesto 150.

O tem bi se lahko pogovarjal8-)


Pri taki vožnji ima tudi dizel 4.

... dokler se ni razbil, ko je to slikal med vožnjo>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

Dobre luči in asistenčni sistemi pa si že pri vseh na 23 do 25. Avtomatski menjalnik še 2 jurja več. To zadnje lahko ni nujno, ni pa slabo. Prvo je nujno.


Skoda Octavia (ne karavan) vs. Nissan Leaf 40kWh z zelo podobno opremo je razlike v ceni 10.000 EUR v prid Skodi. Ce pri Leafu odstejes subvencijo 7.500 EUR sta pa ceni ze zelo blizu. Razlika je, da se z Leafom ne mores tako lahko odpeljati 850km dalec. Dokler hodis na morje na slovensko obalo ali pa v hribe na dopust, si ok. ;)

Upoštevat moraš še gorivo in letni servis, ki pri leafu ni odvisen od kilometrov, stane pa drobiž. Ker ne glede na normative ti ne morejo zaračunat ne vem kaj nekega letnega pregleda in priklopa na računalnik. To naredijo tudi pri vsakem ice, poleg vsega drugega. V 10 letih bi moral zelo malo km naredit, da ne bi bil z leafom na profitu. Kdor dela tako malo, mu je pa itak vsak avto velika izguba.
strani: 1 ... 689 690 691 692