Prijavi se z GoogleID

» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
strani: 1 ... 686 687 688 689 690 ... 692

Spock83 ::

Saj nimam pojma kaj je ZEV ampak kako lahko nekaj prodaš in si v minusu? Me bo moral zaradi tega zaslužit? :D

VaeVictis ::

Spock83 je izjavil:

Saj nimam pojma kaj je ZEV ampak kako lahko nekaj prodaš in si v minusu? Me bo moral zaradi tega zaslužit? :D


ZEV je Zero Emission Vehicle Credits.

The program’s objective is to ensure that automakers research, develop, and market electric vehicles (EVs), which generate fewer global warming emissions than gas-powered cars, and which don’t produce tailpipe pollution (hence the term: “zero emission vehicle”).


Sedaj ne vem kateri del ne razumeš, pa ti bom razložil zelo preprosto v obeh primerih:

Izdelan avto za 40k USD, prodan za 35k USD, izguba 5k USD na vsak prodan avto, posledično več prodaš, večja izguba.

Če pa misliš na ZEV kredite.

Izguba iz poslovanja 1000 mio USD + prodanih 300 mio USD ZEV kreditov, celotna izguba 700 mio USD.

J.McLane ::

To ni tako preprosto, imaš fiksne stroške ne glede na to koliko enot narediš in imaš stroške ne enoto. Mislim da mora biti jasno kot beli dan da na enoto 100% delajo profit, če ga nebi bi že zdavnaj bankrotirali. Ne vem ali tu pride ta podatek o profit margin, ki je tam pri 20% ali ni čisto to, je pa sigurno blizu.

Stroški razvoja in investicij jih pa tepejo in so zaradi tega ponavadi v minusu.

Tako od oka, mislim da nisem kaj dosti falil.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Povprecno prodajna cena je verjetno blizu 50k. Imo bo izguba nekje med 100 - 350 milijoni. Ce bo vec kot 700 milijonov, lahko kar takoj zaprejo stacuno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Nikec3 ::

Sam pričakujem med 500-700 mio USD izgube (zaradi prodanih ZEV kreditov drugim proizvajalcem, drugače bi bila izguba še občutno višja IMHO).

Če se že gremo eno številko bi rekel, da bo izguba cca 200 milijonov. V Q3 pa občutno večja. Teslo zelo jebe kanibalizem Modela 3 nad S in X. Ne pričakujem, da se jim bodo marže na srednje dolgi rok kaj bistveno dvignile.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

A ni zdej napovedan net facelift modela S in X? Upam, da bodo uspel furat vse skupi. Razvoj trucka, pickupa, roadsterja in se novih modelov S X ...

kow ::

Roadster je bolj tehnolosko igrackanje, za pickup nisem siguren - kaksne kolicine planirajo. Model Y bi moralo biti enostavno razviti, ker se ne bo kaj veliko razlikoval od trojke. Mene najbolj "matra" kaksne specifikacije bo imel tovornjak.

Zheegec ::

Tole je edino zanimivo vprašanje, če bo izguba rekordna ob rekordnih dostavah, potem je vsem jasno kaj sledi.


Rekordna izguba sem mislil za Q3. Q2 in Q4 bodo najboljša četrtletja, pričakujem okoli ~$2 miljardi negativnega denarnega toka v 2019.

A ni zdej napovedan net facelift modela S in X? Upam, da bodo uspel furat vse skupi. Razvoj trucka, pickupa, roadsterja in se novih modelov S X ...

Malo so izboljšali doseg, nekaj se govori o blagem faceliftu. Dokler bo Tesla vlagala ~5x manj v investicije kot obljubljajo investitorjem (kar so naredili v Q1 2019), bo težko razvila kaj novega.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

kow ::

Mal si naiven glede teh velikih korporacij. Itak da "vlagajo milijarde v razvoj". Na koncu vedno kupijo manjse tekmece ali pa startupe. Komedija so te "milijarde". Tesla ne rabi kaj veliko razvoja trenutno, rabijo 5x vecjo proizvodnjo baterij.

nekikr ::

Vse znane informacije in backlogi te postavljajo na laž. Imaš kakšne drugačne informacije kot ves preostali svet?

kow ::

Planirajo model Y in tovornjake. Model 3 je umirajoci avtomobilski segment, trg za Y je veliko vecji. Mogoce sem z 5x pretiraval, nimam pojma kaksne so njihove interni cilji, gotovo pa so firma, ki gre "all in". Tudi sami pravijo, da je to glavni fokus.

nekikr ::

Planirajo. To je ključna beseda. In da je M3 umirajoči segment. Ko bo prišel Y, koliko več baterij bodo potrebovali? Če bo odžrl kupce M3 (kot jih je deloma M3 pri S in X) in če bodo ostali tudi že pozabljeni oblikovno, koliko več baterij bodo dejansko potrebovali? FYI, Panasonic nima nobene želje po večanju kapacitet kljub temu, da je izdelava M3 v polnem pogonu in Musk obljublja nerealne številke.

kow ::

Ne razumem tvoje poante. Na kaj bos pa trosil denar? Na zgrajene linije? Seveda lahko failajo, nihce ne trdi drugace. Trdim samo, da za model Y rabijo zelo malo denarja za razvoj. Rabijo baterije. Tudi, ce bi prodaja trojke sla na 0, bodo imo potrebovali vsaj 2x vec baterij. V resnici se bo prodaja trojk zmanjsala, pa recimo da rabijo 2.5x vec baterij. Potem so pa se tovornjaki, pickup, baterije za energetski sektor. Zopet bodo sli all in, to ti pravim.
Jaz jim zelim uspeh.

nekikr ::

Ti pa si specialec. Tesla R&D. Malo denarja za razvoj? Ja, saj to, da razviješ nov avto pa res ni taka reč, hold my beer. Se ti ne zdi, da bi Panasonic mrzlično gradil nove in širil obstoječo tovarno, če bi bila projekcija res taka? Še enkrat te vprašam: od kje ti informacije, ki so povsem drugačne kot jih imajo vsi ostali na tem svetu?
Jaz jim tudi želim uspeh, konkurenca je super.

Gregor P ::

Saj mogoče je pa to njihov poslovni model, da vržejo v nekem obdobju posamične serije specifičnega modela na trg in je to to; poskrbijo le za minimalno podporo (toliko da če si kupil pokvarjenega ti ga morda še zamenjajo, pol si pa v glavnem prepuščen samemu sebi oz. kolikor so pač zakonsko še minimalno primorani skrbeti za vozilo po nakupu). In na vsake toliko dajo ven nov model danes 3, jutri Y itd. ... medtem ko klasični proizvajalci "veliko dajo" še na odnos s strankami po nakupu (da dlje časa servisirajo vozila pri njih, kupujejo ostale storitve ipd.), pa tudi ves čas "posodabljajo" star model, da ga lahko dlje časa prodajajo (in s tem optimizirajo stroške).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

@nekikr
Vse te informacije so direktno od Tesle. Lahko si pogledas njihovo zadnje delnicarsko srecanje. Musk se je celo posalil, da se bodo morda celo sli 'rudarjenje', ce bo treba.

Povedali so, da imajo strategijo za skaliranje proizvodnje postavljeno. In za Q3 napovedali "Investor Battery and Drivetrain Day".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

Imam občutek da je tule Panasonic izpadel kot ena prostitutka, od te tovarne baterij Panasonic še dolgo ne bo imel dobička, poleg vsega pa je čisto mogoče da njihov R&D že vidi na vidiku novo tehnologijo. Če je bila ta tovarna res mišljena z dobičkom na dolgi rok je to lahko hitro problem.

Panasonic je japonska firma in se čuti zelo močan nacionalni interes, zato so praktično vse japonske tovarne povezale skupaj in delajo na novih tehnologijah, morda zapirajo vrata tudi iz te smeri?

Toyota ima plan, da pred olimpijskimi igrami 2020 predstavi delujoč prototip na solid state baterije, v mass production naj bi zadeva šla 2023-2025. klik, klik, klik
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

nekikr ::

Povedali so, da imajo strategijo za skaliranje proizvodnje postavljeno.

Ja, res je, vsi vemo kako imajo postavljene takšne strategije. Se spomniš tiste o robotizirani tovarni, ki bo štancala avtomobile? Ta je bila res dobra šala. Na koncu imajo slabšo tovarno z bistveno slabšimi izdelki (se pravi izdelava) kot kdorkoli drug. Ali pa tista strategija, no, šala, ko je Musk govoril kako bodo povečevali proizvodnjo vsak teden. Ta je bila tudi dobra.
Si tudi ti, tako kot Musk, zamenjal besedo strategy z joke?

Okapi ::

nekikr je izjavil:

Povedali so, da imajo strategijo za skaliranje proizvodnje postavljeno.

Ja, res je, vsi vemo kako imajo postavljene takšne strategije. Se spomniš tiste o robotizirani tovarni, ki bo štancala avtomobile? Ta je bila res dobra šala. Na koncu imajo slabšo tovarno z bistveno slabšimi izdelki (se pravi izdelava) kot kdorkoli drug. Ali pa tista strategija, no, šala, ko je Musk govoril kako bodo povečevali proizvodnjo vsak teden. Ta je bila tudi dobra.
Si tudi ti, tako kot Musk, zamenjal besedo strategy z joke?

Pa da ne govorimo o glavnih šalah, o milijonu robotaksijev na cesti, in o trojki, ki bo kupcu v desetih letih prislužila četrt milijona.

kow ::

@Nekikr
Nehaj brati njegov Twitter in raje beri financna/letna porocila. Ce mislis, da lahko v njih zapisejo karkoli se jim zljubi, se mocno motis.

nekikr ::

Ne, tam jih potem vedno znova ujamemo na laži. Vsak kvartal. Kaj si hotel povedati?

kow ::

Da nosis anti Tesla ocala. Ravno obratno kot Warpi, ki nosi pro Tesla ocala.
Zakaj? Ker po tvoji logiki lazejo tudi ostala avtomobilska podjetja. Lahko gres pogledati napovedi vseh proizvajalcev npr. iz leta 2015.
Se bos smejal, kaj so pisali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

nekikr ::

Zamešal si. To ni anti-Tesla, to je anti-bullshit. Če/ko take kozle streljajo ostali, prav tako povem, da so polni dreka. Je pa res, da se to večkrat pripeti pri Tesli, ker je njihov PR in celotna religija tako zastavljena. Pa ja ne boš trdil, da zdaj prvič slišiš o katastrofalnih napovedih Muska (beseda napoved je napačna, seveda, ker je šlo vedno za čisto zavajanje in laži). Robotaxiji in 250k na avto, here we come ;)

Zheegec ::

Nehaj brati njegov Twitter in raje beri financna/letna porocila. Ce mislis, da lahko v njih zapisejo karkoli se jim zljubi, se mocno motis.

Večina stvari, ki jih navajaš, ni v 10K in 10Q poročilih. Večina je od izjav Elona v raznih situacijah. Uradni papirji, ki jih morajo s podpisi dostaviti FEC so pa dosti drugačni. Razni "robotaxiji" in "lastno podjetja za rudarjenje" niso nikjer omenjeni. Zadnje poročilo celo ni več omenjalo zloglasne SolarRoof™.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

kow ::

Nikjer nisem omenjal robotaksijev, za rudarjenje sem napisal, da se je posalil. Kar sem rekel je, da planirajo povecanje proizvodnje. Drugace tudi ne more biti, razen ce preklicejo model Y. Leta 2022 bodo morali imeti kot vsaj 2-3x vec baterij kot sedaj. Ali to, ali pa so opleli. Bankrot je seveda tudi, ce izdelajo oz jim dobavijo tako kolicino baterij, pa nimajo dovolj visokih marz.

kow ::

To pa pise v porocilu:

"Inclusive of and dependent upon how quickly we can ramp Gigafactory Shanghai, our next milestone is to be able to produce at least 500,000 units of all vehicle models combined in a continuous 12-month period ending no later than June 30, 2020"

Na 500k itak ne bodo prisli, verjetno pa bo cirka 450k. V vsakem primeru bomo videli Q2 rezultate kmalu. Ce je vec kot 500 milijonov izgube, bo sla delnica ornk dol. Ce bo 700 milijonov izgube kot pravi VaeVictis, lahko kar ugasnejo stroje in se zacnejo prodajati.

nekikr ::

Jaz menim, da bo izguba precej manjša, zaradi obilne prodaje ZEV.

BigWhale ::

Priblizno pol leta ze gledam rabljena elektricna vozila in vsaj pri nas je tole o 'drzanju cene' bolj kot ne mit. Na avto.net so ze pol leta ena in ista vozila, ja drzijo ceno, predvsem zato, ker jih nihce noce kupiti. :> Pa se mi zdi, da to ni neko vecje presenecenje.

Svoje TCO izracune bo treba malenkost prilagoditi.

kow ::

Mislim, da ko pridejo na trg nova elektricna vozila (zoe, eup, corsa, e208), bodo prodajalci na avtonetu prisiljeni spustiti oglasevana cene za nekaj tisocakov. Sploh za stare leafe, cene so smesno visoke.

Utk ::

Ja če prodavaš star model leafa s 25% manjšo baterijo od novega za 6 jurjev manj od novega, ki tudi nima neke bajne baterije, ne moreš pričakovat čudežev. Če bi ga resno hotel prodat, bi pač spustil ceno glede na realnost danes, ne na tisto izpred treh let. Tista jajca, ki jih še zmeraj prodajajo za 10 jurjev pa...niso niti nova bila vredna tolk.

Wrop ::

Ampak, ampak, padec vrednosti EV avtomobila je samo 1,25 %/mesec, ICE pa 1,75 %/mesec. Tistih starih zgonjenih EV, za postavljeno ceno res ne bo nihče niti povohal.

Utk ::

Če pogledaš passata, dobiš 2 leti starega tudi do za pol cene novega. Tako nizko električni pač ne padejo tako zlepa, sploh pa ne po dveh letih.

VaeVictis ::

Tole zgoraj napisano glede cene rabljenih danes vsekakor drži in se ponavadi tudi upošteva pri nakupu vozila.

Vendar, zaenkrat je še premalo informacij o rabljenih EV vozilih, da bi se na dolgi rok dalo kakšne zaključke vleči.

Večina EV vozil še 10 let ni stara, tudi v povprečju imajo relativno malo kilometrov, sploh v primerjavi z ICE vozili.

Utk ::

Jasno, stvari se morajo stabilizirat. Kdor je 3 leta nazaj kupil leafa pa verjetno ni dost razmišljal o prodajni ceni.

Okapi ::

Ampak mogoče je pa tisti, ki ga ni kupil. Enako velja za ostale električarje.

En dejavnik je tudi hitrost razvoja tehnologije. Pri klasičnih avtih
že lep čas ni nobenega pomembnega napredka (ki bi bistveno vpival na ceno ali vrednost avta), električni avti pa hitro napredujejo. Danes recimo tesline trojke kupujejo ljudje, ki imajo dovolj denarja za S, ampak kupijo 3, ker je v bistvu sodobnejši avti. Posledično cene rabljenim modelom S padajo razmeroma bolj, kot bi padale samo zaradi obrabljenosti avta.

nekikr ::

Utk je izjavil:

Če pogledaš passata, dobiš 2 leti starega tudi do za pol cene novega. Tako nizko električni pač ne padejo tako zlepa, sploh pa ne po dveh letih.

Ker ima tak passat 150k prevoženih, EV pa niti približno toliko.

jernejl ::

Okapi je izjavil:

Pri klasičnih avtih že lep čas ni nobenega pomembnega napredka (ki bi bistveno vpival na ceno ali vrednost avta)

Čisto tako ravno ni, saj smo ravno v obdobju razvoja pametnih avtomobilov, z različnimi asistenti, ki pomagajo pri vožnji (ohranjanje voz. pasu, radarski tempomat, samodejno zaviranje ob nevarnosti...), pa tudi pri udobju (povezljivost s telefonom, digitalni radio...).
Če so pred desetletjem praktično vsi avtomobili bili neumni, si danes lahko omislimo že majhen avto, ki zna zadovoljivo voziti po avtocestah in samodejno zavirati ob nevarnosti, stanje pa se bo iz leta v leto izboljševalo. Čez nekaj let bo najbrž marsikateri kupec zavijal z očmi, če avto ne bo znal delno voziti sam in se ne bo zmogel povezati z njegovim pametnim telefonom.

Seveda to ni povezano z vrsto motorja, ki tak avto poganja. Morda si imel v mislih napredek, ki je specifičen za ICE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Gregor P ::

Te "novotarije" bodo najbrž bile odločilne pri ohranjanju cene vozil. Ne boš imel npr. CarPlay-a in boš moral malo spustiti ceno ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

VaeVictis ::

jernejl je izjavil:

Okapi je izjavil:

Pri klasičnih avtih že lep čas ni nobenega pomembnega napredka (ki bi bistveno vpival na ceno ali vrednost avta)

Čisto tako ravno ni, saj smo ravno v obdobju razvoja pametnih avtomobilov, z različnimi asistenti, ki pomagajo pri vožnji (ohranjanje voz. pasu, radarski tempomat, samodejno zaviranje ob nevarnosti...), pa tudi pri udobju (povezljivost s telefonom, digitalni radio...).
Če so pred desetletjem praktično vsi avtomobili bili neumni, si danes lahko omislimo že majhen avto, ki zna zadovoljivo voziti po avtocestah in samodejno zavirati ob nevarnosti, stanje pa se bo iz leta v leto izboljševalo. Čez nekaj let bo najbrž marsikateri kupec zavijal z očmi, če avto ne bo znal delno voziti sam in se ne bo zmogel povezati z njegovim pametnim telefonom.

Seveda to ni povezano z vrsto motorja, ki tak avto poganja. Morda si imel v mislih napredek, ki je specifičen za ICE.


Nekdo, ki kupuje rabljen avto za cca. 10k EUR te sisteme bolj gleda, kot "Še ena zadeva, ki se lahko pokvari".

Edino kar ljudje bolj gledajo je povezava s telefonom, da ne dobijo kazni zaradi telefoniranja v avtu.

FSD bo game changer, sam ga še kar nekaj časa ne bomo videli!

codeMonkey ::

VaeVictis je izjavil:

jernejl je izjavil:

Okapi je izjavil:

Pri klasičnih avtih že lep čas ni nobenega pomembnega napredka (ki bi bistveno vpival na ceno ali vrednost avta)

Čisto tako ravno ni, saj smo ravno v obdobju razvoja pametnih avtomobilov, z različnimi asistenti, ki pomagajo pri vožnji (ohranjanje voz. pasu, radarski tempomat, samodejno zaviranje ob nevarnosti...), pa tudi pri udobju (povezljivost s telefonom, digitalni radio...).
Če so pred desetletjem praktično vsi avtomobili bili neumni, si danes lahko omislimo že majhen avto, ki zna zadovoljivo voziti po avtocestah in samodejno zavirati ob nevarnosti, stanje pa se bo iz leta v leto izboljševalo. Čez nekaj let bo najbrž marsikateri kupec zavijal z očmi, če avto ne bo znal delno voziti sam in se ne bo zmogel povezati z njegovim pametnim telefonom.

Seveda to ni povezano z vrsto motorja, ki tak avto poganja. Morda si imel v mislih napredek, ki je specifičen za ICE.


Nekdo, ki kupuje rabljen avto za cca. 10k EUR te sisteme bolj gleda, kot "Še ena zadeva, ki se lahko pokvari".

Edino kar ljudje bolj gledajo je povezava s telefonom, da ne dobijo kazni zaradi telefoniranja v avtu.

FSD bo game changer, sam ga še kar nekaj časa ne bomo videli!


Zakaj sele FSD. L3 in L4 so lahko cisto koristni. Ze ce operacijska domena pokriva voznjo v zastoju, je to precej uporabna rec.

Gregor P ::

Ampak smo na koncu potem spet pri ceni. Če bodo vse te sisteme imele tudi cenejša vozila v nekem doglednem času, potem bo lahko to "game changer"; sicer pa bo tehnološki "game changer" v smislu, kako napreduje razvoj, ampak v praksi pa nas večina tega ne bo občutila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

VaeVictis ::

codeMonkey je izjavil:


Zakaj sele FSD. L3 in L4 so lahko cisto koristni. Ze ce operacijska domena pokriva voznjo v zastoju, je to precej uporabna rec.


L3 je IMHO v veliko primerih "death sentence", ker v večini situacij ljudje nismo sposobni dovolj hitro razumeti celotne situacije in prevzeti kontrole nad vozilom.

Če pa moram biti ves čas prisoten in priseben, pa ravno ne vidim kake velike prednosti v tem.

nekikr ::

Če bodo vse te sisteme imele tudi cenejša vozila v nekem doglednem času

Ne bodo. Nikakor. Vozni park je star 10 ali 12 let v povprečju. FSD (ali bolje rečeno L4, ker smo do L5 predaleč), je pa tudi še desetletje stran. Ker ga ne bodo imeli ne vsi proizvajalci, ne vsi modeli je to, gledano na starost voznega parka, še zelo daleč stran. Ob tem, da se vozni park konstantno stara, ker so vozila čedalje boljša. Včasih vem, da je bil 10 let star avto dejansko polomljena gajba, ki se je za silo držala skupaj in se premikala na olje pa sem in tja malo bencina. Če pa danes kupiš 10 let star avto, je pa ta še ok in ima praktično vse novotarije (BT, ABS in podobne zadeve).

Jaz se tudi strinjam, da je L3 slaba stvar. Se mi zdi, da moraš biti v tem primeru še bolj pozoren na vožnjo, ker poleg klasične vožnje nadziraš še avtomobil. Kje je tu prednost?

J.McLane ::

Dvomim da na dodatni opremi dobiš toliko nazaj kot jo pri novem avtu plačaš (proporcionalno seveda). Dokler ima star avto 2DIN odprtino lahko daš notr bilo kater radio za par sto eur, ki ima CarPlay in Android Auto. Te štrleče tablice pa glede tega znajo biti večji problem.

Asistenčni sistemi so pa zelo različno napredni in jih težko vržeš vse v isti koš, pa tudi pri rabljenemu ni tako očitno ali tak sistem ima ali nima, moraš kar iskati ali pa celo klicarit prodajalce ali to ima in kaj ima, potem pa še prodajalec ne ve in boš kaj, šel vsak tak avto gledat? Ne kupil boš Toyoto, ki ima od letnika 2019 to že skoraj vsaka (Yaris, Aygo nima) serijsko in je brez radarskega tempomata sploh ne moreš kupit :P

Passat letnik 2011 1.6 TDI Comfortline brez Bluetooth 190k km, nov nekje 24k €, gledam po a.net in se začnejo pri 7k €, Highline niso nič dražji
Prius Luna letnik 2009 keyless, HUD, brez bluetooth, brez tempomata, 190k km, nov 24k € gledam po mobile.de in se začnejo pri 6k €, executive oprema ni kaj dosti dražja, pri novem je bilo pa 5k € razlike.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

VaeVictis ::

J.McLane je izjavil:

Dvomim da na dodatni opremi dobiš toliko nazaj kot jo pri novem avtu plačaš (proporcionalno seveda).


V večini primerov boš malce hitreje prodal vozilo, če ima več dodatne opreme.

Če pa pričakuješ, da boš dobil občutno več, ker imaš športni paket, varnostni paket ali udobni paket, se pa konkretno motiš.

Samo dodatno opremo pri novem vozilu, kupuješ zato, da se boš v uporabi vozila fajn počutil in ne zato, da boš na koncu vozilo dražje prodal, ponavadi se celo bolj splača kupiti več dodatne opreme, kot pa kakega konja več ali pa kak športni paket (unga konja ali pa kak spojler boš že pogrešal, kak sistem, ki skrbi za tvoje udobje, težje, v primeru seveda, da je konj že v osnovi dovolj).

Okapi ::

jernejl je izjavil:

Okapi je izjavil:

Pri klasičnih avtih že lep čas ni nobenega pomembnega napredka (ki bi bistveno vpival na ceno ali vrednost avta)

Čisto tako ravno ni, saj smo ravno v obdobju razvoja pametnih avtomobilov, z različnimi asistenti, ki pomagajo pri vožnji (ohranjanje voz. pasu, radarski tempomat, samodejno zaviranje ob nevarnosti...), pa tudi pri udobju (povezljivost s telefonom, digitalni radio...).
Stvar je v tem, da se vsa ta elektronika, zlasti pa zabavna, hitro ceni. Si pred nekaj leti kupil malo dražji avto, ker je imel bluetooth in prostoročno telefoniranje. Danes ima to skoraj vsak in vsa ta "dodatna vrednost", zaradi katere je bil tvoj avtov včasih dražji od osnovne različice, je do danes izpuhtela v zrak.

Druga stvar je pa to, da pri nas še avtomatski menjalnik nič ne doda k ceni, kvečjemu ti zoži nabor potencialnih kupcev.

Okapi ::

Na splošno je pa klasičen primer tega napredka, na katerega mislim, tesla S in 3. Pred 5 leti, če si hotel imeti spodoben električni avto, si moral dati 100 jurjev, danes je pa že 50 jurjev dovolj.

Kaj se bo s cenami današnjih električarjev zgodilo čez 5 in 10 let, ko bodo na trgu novi modeli, za 10-20-30 jurjev?

Pri bencinskih/dizelskih avtih se ni zgodilo nič takega, kar bi ceno novega praktično razpolovilo.

Tako je pač vedno pri novih tehnologijah - tisti, ki hočejo imeti takoj, to pač plačajo.

codeMonkey ::

VaeVictis je izjavil:

codeMonkey je izjavil:


Zakaj sele FSD. L3 in L4 so lahko cisto koristni. Ze ce operacijska domena pokriva voznjo v zastoju, je to precej uporabna rec.


L3 je IMHO v veliko primerih "death sentence", ker v večini situacij ljudje nismo sposobni dovolj hitro razumeti celotne situacije in prevzeti kontrole nad vozilom.

Če pa moram biti ves čas prisoten in priseben, pa ravno ne vidim kake velike prednosti v tem.


Ce je operational design domain dobro definiran in sistem ustrezno zastavljen, je L3 cisto OK. Lep primer je Audi A8 npr.

nekikr ::

Google achieved Level 3 autonomy back in 2012 with its test vehicles, but found that human drivers were too trusting and slow to retake control from the system in the event of trouble. This observation ultimately led Google to decide against taking the tech to market, so it's pursuing full Level 5 automation through its Waymo division.

VaeVictis ::

nekikr je izjavil:

Google achieved Level 3 autonomy back in 2012 with its test vehicles, but found that human drivers were too trusting and slow to retake control from the system in the event of trouble. This observation ultimately led Google to decide against taking the tech to market, so it's pursuing full Level 5 automation through its Waymo division.


Tole bi moral vsak izdelovalec L3 in zagovornik L3 avtonomije 5x prebrati in znati povedati na pamet, če ga magar ob 3h ponoči zbudijo.
strani: 1 ... 686 687 688 689 690 ... 692