» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
673 / 1139
»»

codeMonkey ::

bbf je izjavil:

Torej je naprimer tudi za vožnjo z dolgimi lučmi delno odgovoren proizvajalec?


Ce bi jih avto sam vklapljal, pri tem pa zahteval od uporabnika, da jih ugasne, ko koga ogrozajo. Le v dolocenih primerih seveda, ker vecinoma bi se znale same. Hkrati pa bi stevilne studije kazale, da je to za povprecnega voznika prevec naporno in tudi ustaljena praksa pri drugih proizvajalcih to uposteva. Ja, v tem primeru bi pa res lahko.

RedDrake ::

bbf je izjavil:

Torej je naprimer tudi za vožnjo z dolgimi lučmi delno odgovoren proizvajalec?

Ne, ker je na kontrolni plošči za dolge luči uporabljene modra opozorilna lučka, edina te barve na kontrolni plošči.
Proizvajalec je tako poskrbel da uporabnik v vsakem trenutku ve, da vozi z dolgimi lučmi.

V Teslah proizvajalec ni poskrbel da je uporabnik v vsakem trenutku seznanjen z omejitvami sistemov.
Poskusi isto stvar v drugih vozilih z LKAS in TACC. Kot je že par ljudi tu pisalo se stvar po nekaj deset sekundah izklopi med besnim piskanjem.

bbf ::

Na modelu S sta modri lučki za cruise in za autosteer. Pa še lane marker je obarvan modro spodej. To troje ti indicira, da si v "AP" (1 ali 2).

lufthammer ::

Torej je naprimer tudi za vožnjo z dolgimi lučmi delno odgovoren proizvajalec?

Eni radi cepite dlako...
Čim se usedeš v avto in ga zaženeš, si odgovoren za vse neumnosti, ki jih vede ali nevede počneš. Ne razumem pa proizvajalca, ki si UPA vgraditi napol delujoč fičr v avto in ga celo oglaševati, kot deveto čudo!
Dokler ni stvar 100% (sto z besedo), nima v avtu kaj delati. Je treba misliti tudi na vse tiste bedake, ki imajo dovolj denarja za tak avto, v glavi pa prepih med ušesi.

bbf ::

Ne vem, no. Tesla oglašuje avtopilota za spanje zraven?
"All new Tesla cars come standard with advanced hardware capable of providing Autopilot features today, and full self-driving capabilities in the future--through software updates designed to improve functionality over time."
in
"Current Autopilot features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous."
To je direkt iz njihove prve strani, ta trenutek.
"Površno dojemanje lahko povzroča dlakocepljenje na sodiščih" bi še moglo pisat v navodilih za uporabo.

codeMonkey ::

lufthammer je izjavil:

Torej je naprimer tudi za vožnjo z dolgimi lučmi delno odgovoren proizvajalec?

Eni radi cepite dlako...
Čim se usedeš v avto in ga zaženeš, si odgovoren za vse neumnosti, ki jih vede ali nevede počneš. Ne razumem pa proizvajalca, ki si UPA vgraditi napol delujoč fičr v avto in ga celo oglaševati, kot deveto čudo!
Dokler ni stvar 100% (sto z besedo), nima v avtu kaj delati. Je treba misliti tudi na vse tiste bedake, ki imajo dovolj denarja za tak avto, v glavi pa prepih med ušesi.


100% ne obstaja. To je stvar verjetnosti, kjer mora rezulat analiz za tveganje na koncu znasati manj od meje nesprejemljivega.

Glede luck je pa tako, da presojevalci za ISO 26262 priznajo le opozorilno lucko za zavore v varnostnem konceptu. To je edina stvar od standardnih. Na lucke se torej ne mores zanasati.

Zgodovina sprememb…

lufthammer ::

Na lucke se torej ne mores zanasati.

In kdo je odgovoren, če ti nekoga slepiš z dolgimi, opozorilna lučka ti pa ne sveti? Proizvajalec žarnic? Serviser? Lastnik, ki se ni prepričal, če mu sistemi delujejo, preden je šel na pot? Preberi si v CPP.

codeMonkey ::

lufthammer je izjavil:

Na lucke se torej ne mores zanasati.

In kdo je odgovoren, če ti nekoga slepiš z dolgimi, opozorilna lučka ti pa ne sveti? Proizvajalec žarnic? Serviser? Lastnik, ki se ni prepričal, če mu sistemi delujejo, preden je šel na pot? Preberi si v CPP.


Govorim o varnostnem konceptu. Torej, da naredis neko pol-avtomatsko varnostno kriticno funkcijo in nato kot fallback poskusas prepricati presojevalca, da je indikator na armaturi, ki naj bi to oznaceval dovolj in dalje je odgovoren voznik.

Torej ne mores narediti neke avtomatske luci, ki dela priblizno dobro, v primeru da pa slucajno ne, prizgati lucko na armaturi in to je to. Lahko pa (in to je splosna praksa) se zaneses ravno na cpp in sistem razvijes tako, da vmes deluje s potrebno zanesljivostjo, ki je za kriticnost funkcije zahtevana (luci so od ASIL A - ASIL B), pri tem pa se zanasas, da je voznik preveril luci pred zacetkom voznje, kot mu narekuje CPP (ceprav tudi to ni najbolje, ker vemo kako je v praksi).

BigWhale ::

Se vsako rec, ki je bila prevec nevarna za uporabo, so zregulirali. Zakaj so pa varnostni pasovi obvezna oprema v avtomobilih? Itak jih ne rabimo, ljudje so samo neumni, ker ne znajo vozit in se zato zaletavajo. Ce bi vsak prebral navodila in bi se vozil tako kot treba, potem noben ne bi rabil varnostnih pasov. Avtomobili bi bili cenejsi, ker se proizvajalci ne bi rabili ukvarjati s tem kako pet varnostnih pasov stlacit v avto.

Ni vse ravno crno belo in niso vse linije povsem jasne.

kow ::

Je autopilot vedno eksplicitno vklopljen? Se lahko zena lastnika vsede v avto in ne opazi, da je vklopljen?

BigWhale ::

Sej vseen, ce je nekaj vklopljeno ali ne. Dovolj je, da daje nek lazen obcutek varnosti in zanesljivosti. Ce ga pri tem se prodajalec oglasuje kot nekaj kar je defacto bolj varna zadeva in se potem izgovarja na neke fine print disclaimerje, ga lahko regulator prepove. NTSB je Teslo ze opozoril, da morajo paziti pri oglasevanju avtopilota in da morajo biti stvari bolj jasno zapisane.

telexdell ::

V vsakem avtu imaš kup stvari, katere ti dajo lažni občutek varnosti. Začne se že pri sedežih, pa varnosti pas, pa zračne blazine, pa ABS, pa EPS, pa lane asistent pa...Pa vse to oglašujejo. Problem je le Musk.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

Edini obljublja, da ni treba voziti. Oz. držati volana. To je problem.
Ostali obljubljajo le pomoč.

m0LN4r ::

Ok zdaj pa si za avtopilota odprite novo temo in se vrnite na EV vozila.

Kokr sem videl je tudi tisti novi japonski EV na voljo. Samo po pravici, cene so ranga ID.3 nevem pa zakaj
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

nekikr ::

Problem je le Musk.

Ja, dejansko je res. Mnogi že dolgo govorimo, da bi bilo za Teslo bistveno bolje, če je ne bi vodil patološki lažnivec. Potem tudi avtopilot najbrž ne bi bil reklamiran kot avtopilot ampak pravilno, se pravi nekaj v stilu pomočnika. Na Teslino srečo je delnica v prostem padu in morda jih kupi kdo, ki ve in zna in med drugim popravi tudi to. Brez sarkazma. Ampak mora prej pasti še za precej, da bo vsaj približno realno ocenjena.

telexdell ::

feryz je izjavil:

Edini obljublja, da ni treba voziti. Oz. držati volana. To je problem.
Ostali obljubljajo le pomoč.

Če bi prebral nekaj zadnjih postov udeležencev foruma potem zagotovo ne bi pisal takšnih neumnosti. Pogoje za delovanje avtopilota pri Tesli je, da ima voznik roke na volanskem obroču. Pol pa avto pelje sam. Torej je resnica ravno nasprotno od tega, kar trdiš ti.


PS Seveda pa lahko volanski obroč tudi izpusti ob vključenem avtopilotu, če vozilo stoji na mestu. :)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

V vsakem avtu imaš kup stvari, katere ti dajo lažni občutek varnosti. Začne se že pri sedežih, pa varnosti pas, pa zračne blazine, pa ABS, pa EPS, pa lane asistent pa...Pa vse to oglašujejo. Problem je le Musk.


Noben ne oglasuje, da bos zaradi varnostnega pasu prsu coast to coast brez, da se ubijes. Kaj sele, da bos zaradi sedeza prezivel padec s klifa ... Tesla pa oglasuje full self driving in vsem razlaga kako njihovi avtomobili znajo sami vozit. A se resno mors delat neumnega in primerjas med aktivnim oglasevanjem in obljubljanjem samovozecega avta in sedezem v avtomobilu? Pa pozabis, da je NTSB Teslo ze dve leti nazaj opozoril, da njihov sistem ni ok.

Preveliko zanasanje na avtopilota in napacno tolmacenje besede avtopilot je lahko vzrok za marsikatero nesreco, to je tudi NTSB ugotovila. Marketinsko pretiravanje je ok v primeru pralnih praskov, ne pa takrat, ko so v igri cloveska zivljenja.

Nikec3 ::

Delnica je padla pod 200$, zraven je še ta novica:
https://insideevs.com/news/350728/tesla...

Q2 rezultati bodo "bloodbath".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

kow ::

Naceloma to ni nic posebnega, da obstaja neka krivulja povprasevanje glede na starost modela. To se dogaja vsem proizvajalcem.
Verjetno se tudi glavnina kompenzira z vse bolj ucinkovito proizvodnjo

Problemi:
- model 3 je tehnolosko naprednejsi kot S in X
- model S in X nista imela nadgradnje, sploh notranja oprema bi morala bit bolj luksuzna
- model 3 je v segmentu, ki umira. Morali bi zaceti direktno z Y

Ce model 3 bistveno ne izboljsa marze (in tezko si predstavljam kako to na hitro doseci), bo Q2 slab.

Stari maček ::

Spock83 je izjavil:

Glede obdavčitve lahko pogledamo v tujino, kjer so malo pred nami. Npr nizozemska. Zaradi ugodne davčne zakonodaje (Plačajo mesečno davek za avto na maso avtomobila) in če si imel e-avto si bil oproščen 5 let. Ampak tam so se zdaj razpasli e-avtomobili in so spremenili/bodo spremenili zakonodajo ter ne bo več teh privilegijev. Zdaj vsi, ki imajo težke e-avtomobile recimo taxisti gagajo, ker ni več tako poceni.

No, tole je dobra šola, kaj se bo zgodilo pri nas. Po začetnem obdobju bodo tresnili davki tudi po štromarjih.

bambam20 ::

BigWhale je izjavil:

Zakaj so pa varnostni pasovi obvezna oprema v avtomobilih? Itak jih ne rabimo, ljudje so samo neumni, ker ne znajo vozit in se zato zaletavajo.


Realno večina ne bi bila pripeta. Res je, da so zaradi varnosti, a vseeno se večina pripne zaradi relativno visoke kazni.

BigWhale ::

bambam20 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Zakaj so pa varnostni pasovi obvezna oprema v avtomobilih? Itak jih ne rabimo, ljudje so samo neumni, ker ne znajo vozit in se zato zaletavajo.


Realno večina ne bi bila pripeta. Res je, da so zaradi varnosti, a vseeno se večina pripne zaradi relativno visoke kazni.


Ja, 30 let nazaj, mogoce. Od takrat naprej, ko pa vse avtosole ucijo privezovanja, pa se je vzgojilo ze kar nekaj generacij voznikov, ki niso tako butasti. Ljudje se pripenjajo, ker vedo, da pasovi resujejo zivljenja.

Ampak ti si vseeno zgresil bistvo al pa sam namerno mal derailas. :)

Nikec3 ::

bambam20 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Zakaj so pa varnostni pasovi obvezna oprema v avtomobilih? Itak jih ne rabimo, ljudje so samo neumni, ker ne znajo vozit in se zato zaletavajo.


Realno večina ne bi bila pripeta. Res je, da so zaradi varnosti, a vseeno se večina pripne zaradi relativno visoke kazni.

Pripnem se zato, ker sem pripenjam odkar sem se prvič usedel v avto. Če se ne pripnem imam podoben občutek, kot da bi šel iz hiše brez hlač.

kow je izjavil:

Naceloma to ni nic posebnega, da obstaja neka krivulja povprasevanje glede na starost modela. To se dogaja vsem proizvajalcem.
Verjetno se tudi glavnina kompenzira z vse bolj ucinkovito proizvodnjo

Problemi:
- model 3 je tehnolosko naprednejsi kot S in X
- model S in X nista imela nadgradnje, sploh notranja oprema bi morala bit bolj luksuzna
- model 3 je v segmentu, ki umira. Morali bi zaceti direktno z Y

Ce model 3 bistveno ne izboljsa marze (in tezko si predstavljam kako to na hitro doseci), bo Q2 slab.

Posebnost pri Tesli je, da sta 2/3 modelov zastareli in pa da model, ki ima slabe marže krade prodajo modelom, ki imajo dobre marže. Model 3 je Tesla killer.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

bbf ::

BigWhale je izjavil:

Tesla pa oglasuje full self driving in vsem razlaga kako njihovi avtomobili znajo sami vozit. A se resno mors delat neumnega in primerjas med aktivnim oglasevanjem in obljubljanjem samovozecega avta in sedezem v avtomobilu?

Kje exactly oglašuje full self-driving mode oziroma avtopilota v S-u?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bbf ()

BigWhale ::

Na tesla.com lahk kupis full self drive capability in pise da avto po avtocesti kr sam vozi. Od takrat k jih je NTSB po riti pa zraven clo pise, da mors se zmer gledat na cesto. :>

Nikec3 je izjavil:

Pripnem se zato, ker sem pripenjam odkar sem se prvič usedel v avto. Če se ne pripnem imam podoben občutek, kot da bi šel iz hiše brez hlač.


Ja, pr men je isto. Pac, konec osemdesetih so postali varnostni pasovi obvezni v avtomobilih in avtosole od takrat naprej to ucijo in se tega striktno drzijo, zato so vozniki od devetdesetih naprej okrog tega bolje izobrazeni in jim je to nekaj kar spada med opravila, ko se vsedes v avto. Priblizno enako je blo s priziganjem dnevnih luci.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

hawkwood ::

BigWhale je izjavil:

Na tesla.com lahk kupis full self drive capability in pise da avto po avtocesti kr sam vozi. Od takrat k jih je NTSB po riti pa zraven clo pise, da mors se zmer gledat na cesto. :>


Autopilot advanced safety and convenience features are designed to assist you with the most burdensome parts of driving. All new Tesla cars come standard with driver assistance features such as emergency braking, collision warning and blind-spot monitoring.


Kaj točno je tu spornega?

bbf ::

And:
"The currently enabled features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous. The activation and use of these features are dependent on achieving reliability far in excess of human drivers as demonstrated by billions of miles of experience, as well as regulatory approval, which may take longer in some jurisdictions. As these self-driving features evolve, your car will be continuously upgraded through over-the-air software updates."

To je za model S!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bbf ()

Gregor P ::

A pa to se zanalašč delate neumne? Ste prišli na forum šele danes?:| Sedaj ko je zaradi zavajanja Tesle nekaj ljudi že umrlo, so morda res kje spremenili sproti kakšno besedo ali dve; berite stare prispevke tu, če vas res zanima, kako je izgledalo to zavajanje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Ne zanikam zavajanja, ampak tudi ne verjamem da se vsi umrli niso zavedali tveganja.

telexdell ::

Gregor P je izjavil:

A pa to se zanalašč delate neumne? Ste prišli na forum šele danes?:| Sedaj ko je zaradi zavajanja Tesle nekaj ljudi že umrlo, so morda res kje spremenili sproti kakšno besedo ali dve; berite stare prispevke tu, če vas res zanima, kako je izgledalo to zavajanje.

V Ameriki za razliko od nas pravosodje deluje. Npr. tobačna industrija je plačala milijardne odškodnine le zaradi tega, ker ni navedla vseh nevarnosti škodljivosti kajenja. Tesla pa bi lagala o funkcionalnosti avtomobila pa je ni nihče iztožil za kakšen $$?

hawkwood je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Na tesla.com lahk kupis full self drive capability in pise da avto po avtocesti kr sam vozi. Od takrat k jih je NTSB po riti pa zraven clo pise, da mors se zmer gledat na cesto. :>


Autopilot advanced safety and convenience features are designed to assist you with the most burdensome parts of driving. All new Tesla cars come standard with driver assistance features such as emergency braking, collision warning and blind-spot monitoring.


Kaj točno je tu spornega?

Povsem enostavno- sporna je Tesla in Musk.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

mihagr ::

Kow
Daj no ne se hecat z izjavo, da se vsi umrli niso zavedali tveganja. Tudi vsi ostali, ki so preživeli vožnjo z "avtopilotom" se niso zavedali, ker so nekaterimed njimi tudi seksali med vožnjo z uporabo "avtopilota".
Vsi po vrsti sami kamikaze.

kow ::

Da. Tudi ti tvegas vsak dan, ko gres na cesto. Dvomim, da znas kvantificirati KOLIKO tvegas.

D3m ::

Ne sekiraj se.
|HP EliteBook|R5 6650U|

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

hawkwood je izjavil:


Autopilot advanced safety and convenience features are designed to assist you with the most burdensome parts of driving. All new Tesla cars come standard with driver assistance features such as emergency braking, collision warning and blind-spot monitoring.


Kaj točno je tu spornega?

Povsem enostavno- sporna je Tesla in Musk.


Ne, lahko si pogledas kako se je leta 2016 zacelo z Full Self Driving

https://electrek.co/2016/10/19/tesla-fu...



Preberi kaj so prodajali takrat in kaj prodajajo zdaj. :) Ni sporno to kdo je oglaseval, sporno je to kaj je oglaseval.

codeMonkey ::

telexdell je izjavil:

Gregor P je izjavil:

A pa to se zanalašč delate neumne? Ste prišli na forum šele danes?:| Sedaj ko je zaradi zavajanja Tesle nekaj ljudi že umrlo, so morda res kje spremenili sproti kakšno besedo ali dve; berite stare prispevke tu, če vas res zanima, kako je izgledalo to zavajanje.

V Ameriki za razliko od nas pravosodje deluje. Npr. tobačna industrija je plačala milijardne odškodnine le zaradi tega, ker ni navedla vseh nevarnosti škodljivosti kajenja. Tesla pa bi lagala o funkcionalnosti avtomobila pa je ni nihče iztožil za kakšen $$?



Ce bi te to res zanimalo, bi vedel da jih je nekaj v teku glede tega. Sicer so ponekod nekoliko slabo zastavili tozbo, ampak vsaj naslednjic se to ne bo ponovilo. Strokovnjaki (NTSB) so namrec zdaj ze jasno opozorili na dolocene stvari.

BTW: si ze prestudiral "reasonably foreseeable misuse", ali si namenoma neveden in govoris o stvarih, ki jih ne poznas?

Ni mi jasno zakaj se nekaterim zdi, da so pametnejsi od skupine strokovnjakov o zadevi (v tem primeru NTSB). Mogoce zaradi "pametenega" podpisa pod komentarjem?

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

telexdell je izjavil:

V Ameriki za razliko od nas pravosodje deluje. Npr. tobačna industrija je plačala milijardne odškodnine le zaradi tega, ker ni navedla vseh nevarnosti škodljivosti kajenja. Tesla pa bi lagala o funkcionalnosti avtomobila pa je ni nihče iztožil za kakšen $$?
Takšni sodni procesi trajajo leta. Sorodniki enega, ki ga je avtopilot ubil, tožijo Teslo. Kako se bo izšlo, bomo šele videli.

https://www.forbes.com/sites/alanohnsma...

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Ne zanikam zavajanja, ampak tudi ne verjamem da se vsi umrli niso zavedali tveganja.


Ni tako enostavno. Med zrtvami imas recimo cloveka, ki je bil pravi Tesla "vernik" in snemal Youtube posnetke kako mu je Autopilot resil zivljenje. Na koncu je gledal v tablico med voznjo. Za njega bi tezko rekli, da ni bil pod vplivom marketinga.

Ampak to je skrajen primer. Ko ljudje neko zadevo uporabljajo dlje, ji prav tako lahko zaupajo nekoliko prevec in se spozabijo. Zadnja nesreca v Floridi, je lahko tak primer. Voznik je vklopil Autopilot 10s pred nesreco in imel roki na volanu le 2s po vklopu. 2s je ravno dovolj, da se je preprical, da je Autopilot vklopljen, potem pa vprasanje kaj je pocel, ceste ni spremljal. Lahko je zelel narediti nekaj cisto nedolznega in je to ze naredil 100x. Ne vemo. Vemo pa, da bi bil sistem po dizajnu lahko tako narejen, da voznik ne bi imel toliko zaupanja na prvem mestu. Stran ali dve nazaj imas opisano "strasno" iskusnjo uporabnika asistencnega sistema v VW, ki take napake zelo verjetno ne bo naredil nikoli. Ce si se enkrat ze igral s tem, in ves, da bo to vodilo v izklop sistema, je to cisto druga stvar.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Pa tudi sicer še nisem doživel, da bi kakšen običajen prodajalec vozil prodajal nek asistenčni sistem za 100% zanesljivega; saj se radi pohvalijo, ampak na koncu se ti ne upajo svetovati, da mu 100% zaupaj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

Dovoliti, da nimaš rok na volanu, in obenem zahtevati, da ves čas pozorno spremljaš dogajanje na cesti, je v bistvu neumno. Ker če počneš nekaj, za kar moraš volan z obema rokama spustiti, je precejšnja verjetnost, da takrat ne boš gledal na cesto, vsaj ne pozorno. In dovolj je že nekaj sekund, da te takšna nepozornost, skupaj z nezanesljivim avtopilotom, ubije, ali da ti ubiješ koga drugega.

Pogojno bi bilo to dopustno samo na preverjenih odsekih avtocest, ob lepem vremenu.

kow ::

Imas tudi primer, ko je umrl Applov inzenir, ker ni predvidel situacije, da se je zaletel nekdo pred njim in unicil tisto 'varovalno zmeckljivo cono' - kar je vplivalo na autopilota.

Verjetno se je prej na autopilotu mimo peljal ze velikokrat in ni pomislil. Gotovo pa je zavestno TVEGAL. Tako kot ljudje tvegajo ves cas, ko pisejo sms med voznjo. Verjetno ni tako majhna verjetnost, da se ravno takrat zgodi na cesti nepredvidena situacija. To se vedno ne odvrne vseh ljudi.

Kako bos vedel za kaksen faktor ljudje podcenjujejo tveganje? Mogoce pa je pri pisanju sms-ov faktor se vecji... Bi moral telefon operacijski sistem domnevati, da vozis in ti onemogociti pisanje SMS-ov?

nekikr ::

Bi moral telefon operacijski sistem domnevati, da vozis in ti onemogociti pisanje SMS-ov?

Da. Če bi to lahko naredili 100% zanesljivo, potem vsekakor da.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Imas tudi primer, ko je umrl Applov inzenir, ker ni predvidel situacije, da se je zaletel nekdo pred njim in unicil tisto 'varovalno zmeckljivo cono' - kar je vplivalo na autopilota.

Verjetno se je prej na autopilotu mimo peljal ze velikokrat in ni pomislil. Gotovo pa je zavestno TVEGAL. Tako kot ljudje tvegajo ves cas, ko pisejo sms med voznjo. Verjetno ni tako majhna verjetnost, da se ravno takrat zgodi na cesti nepredvidena situacija. To se vedno ne odvrne vseh ljudi.

Kako bos vedel za kaksen faktor ljudje podcenjujejo tveganje? Mogoce pa je pri pisanju sms-ov faktor se vecji... Bi moral telefon operacijski sistem domnevati, da vozis in ti onemogociti pisanje SMS-ov?


Mobilni telefon ni klasificiran kot varnostno kriticna naprava in zato ni nobenega standarda, ki naj bi kaj podobnega od tega produkta zahteval. Asistencni sistem v avtu pa je, zato razvoj takega sistema zhateva drugacen pristop. Primerjava s telefonom torej nima smisla.

Se pa strinjam, da je tvegal. Ampak bistvena razlika pri tem je, da je pri tveganju zaupal napravi, torej avtomobilu. Zaradi tega ga ne mores enaciti z nekom, ki spusti volan in tipka po telefonu brez asistencnega sistema. Sistem se sicer lahko izrabi na mnogo nacinov, nekateri pa so predvidljivi za clovesko naravo in pri varnostno kriticnih napravh je to potrebno upostevati.

telexdell ::

Okapi je izjavil:

Takšni sodni procesi trajajo leta. Sorodniki enega, ki ga je avtopilot ubil, tožijo Teslo. Kako se bo izšlo, bomo šele videli.

https://www.forbes.com/sites/alanohnsma...

Le zakaj ameriški odvetniki ne vprašajo strokovnjakov na tem forumu, kateri točno vedo kdaj, kako, na kakšen način, kolikokrat... so ljudi zavajali in jih s tem pognali v smrt? Sem prepričan, da bi se s SloTech procesi končali v nekaj urah in ne v nekaj letih.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

mikhaair ::

Zakaj pa OS dovoli pisanje SMS vozniku med voznjo? Naj bo dovoljeno le ob hitrosti 0. Ga nasrkajo potniki sicer....

kow ::

nekikr je izjavil:

Bi moral telefon operacijski sistem domnevati, da vozis in ti onemogociti pisanje SMS-ov?

Da. Če bi to lahko naredili 100% zanesljivo, potem vsekakor da.


100% zanesljivo tega ne mores narediti, gotovo pa lahko krepko cez 99 odstotkov. Problem se na prvi pogled zdi skoraj trivialen.

M-XXXX ::

mikhaair je izjavil:

Zakaj pa OS dovoli pisanje SMS vozniku med voznjo? Naj bo dovoljeno le ob hitrosti 0. Ga nasrkajo potniki sicer....

Ja ker OS ve ali piše voznik, ali potnik...

kow ::

mikhaair je izjavil:

Zakaj pa OS dovoli pisanje SMS vozniku med voznjo? Naj bo dovoljeno le ob hitrosti 0. Ga nasrkajo potniki sicer....


Potniki med voznjo, ne pisejo v "burstih"...

Glavni problem je verjetno, da bi potem vozeci "norci" poskusali prevarati sistem in se spravili se v vecjo nevarnost...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

nekikr ::

kow je izjavil:

nekikr je izjavil:

Bi moral telefon operacijski sistem domnevati, da vozis in ti onemogociti pisanje SMS-ov?

Da. Če bi to lahko naredili 100% zanesljivo, potem vsekakor da.


100% zanesljivo tega ne mores narediti, gotovo pa lahko krepko cez 99 odstotkov. Problem se na prvi pogled zdi skoraj trivialen.

Ne dvomim, da je res tako enostavno. Za Mars raketo si že sestavil?

nekikr ::

Okapi ::

:D Po desni prehitevajo.
««
673 / 1139
»»