» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
672 / 1139
»»

telexdell ::

Še vedno pa tisti, kateri se selijo v mesta ne ostanejo dolgo v stanovanjih, če poslovno uspejo ali pač malce računajo. Jih poznam kar nekaj, kateri so si po nekaj letih kupili/zgradili/najeli hišo bližnji okolici mesta. To govorijo tudi številke dnevnih migrantov. Tako da še dolgo ne bomo imeli slike nekaterih držav, kjer več kot polovica ljudi živi v mestih.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

Emobi je izjavil:

Slovenija je sedma država v Evropi po številu hiš na prebivalca, v blokih živi okrog 29 % prebivalstva. Ta številka pa seveda raste, ker se folk iz dežele seli v mesta; samo Ljubljana bo gradila 600 stanovanj.


To nič ne pove brez številk za nove hiše po Sloveniji. Pa tudi kolk poznam ljudi, na vsakega ki noče hiše, jih pride vsaj 5, ki jo hoče. Drugo pa je kaj si kdo lahko privošči.

Spock83 ::

Jaz sem v fazi da bom prodal stanovanje in se selil od Lj vsaj 45min voznje. Sluzbo imam v Lj. Zaradi. isje sile smo morali iti ven. 75km v eno smer se mi zdi idealno za e-avto in hiso s soncnimi celicami :)

BigWhale ::

Utk je izjavil:

A da bo. Kako bo pa polnilnica vedela ali imam gor priklopljen avto ali sesalc?


Lej, ce elektrika ve, da mora v hladilniku hladiti in v pecici greti, pol bo tud vedla kdaj polni avto ... To res ni rocket science, no.

Utk je izjavil:


A bom šel v arest, če bom polnil mimo nje?


Ok, einstein ... A gres dandanes v arest, ce tankas kurilca namesto dizla?

Utk je izjavil:


Če pogledaš povprečno plačo, je v njej za recimo 800-900 prispevkov.


Dejmo rect pecto pa roka, deal?

Utk je izjavil:


Zdaj je pa problem tistih 50-80 evrov davka, ki ga ta človek plača danes več na gorivu. Res strašen problem.


Avtomobilov je registriranih nekaj cez milijon sto tisoc. Pri bencinu placas 57% davkov, ostalo je gorivo. 900 litrov v povprecju na avto, to je okroglih 777.010.000 EUR. To je res minimalno. A bos zalozil? :>

Utk ::

Ne, dajmo rečt 800 do 900: https://data.si/izracun-place/

800 mio letno ni denar, ki se ga ne bi dalo v 30 letih nadomestit z drugim virom. Še v treh letih komot.

Nafta je lahko obdavčena, ker je ne moreš doma skuhat. Elektriko si lahko sam delaš, enako in še čistejšo kot je iz eletrarn. Če se bo avte dodatno obdavčevalo, se bo na drug način.

kow ::

Travo je tezje visoko obdavciti kot tobak. Podobno je elektriko tezje visoko obdavciti kot naftne derivate. Ekonomske zakonitosti.

Sp3m ::

Webmojster ::

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Ne, dajmo rečt 800 do 900: https://data.si/izracun-place/


Razlika med bruto in neto ni 800-900 EUR. Mogoce gledas bruto bruto oziroma skupni strosek delodajalca. Ampak potem si se precej narobe izrazil.

Utk je izjavil:


800 mio letno ni denar, ki se ga ne bi dalo v 30 letih nadomestit z drugim virom. Še v treh letih komot.
Nafta je lahko obdavčena, ker je ne moreš doma skuhat. Elektriko si lahko sam delaš, enako in še čistejšo kot je iz eletrarn. Če se bo avte dodatno obdavčevalo, se bo na drug način.


No, potem bos pa teh 800mio nadomestil, a ne? Ce je to tko komot.

kow ::

Je v clanku kaksen izracun? Od kod so povlekli 0,4 odstotka?

Kebo ::

kow je izjavil:

Je v clanku kaksen izracun? Od kod so povlekli 0,4 odstotka?

Verjetno iz kake take logike, Izpusti CO2 v svetnovnem merilu so 9% za Evropo. Osebna vozila so 15% vseh CO2 emisij in potem so te emisije verjetno prepolovili od sedanjih.

kow ::

Torej izracun domneva:
- elektrifikacijo celega osebnega prometa, ne pa tovornega
- da ostali del sveta ne bo izvajal elektrifikacije
- uposteva samo CO2 emisije, ne pa ostalih nevarnih izpustov

Clanek to pojasni?

m0LN4r ::

Koliko je v Sloveniji danes EVjev, kako se primerjamo s sosednjimi drzavami?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

telexdell ::

kow je izjavil:

Je v clanku kaksen izracun? Od kod so povlekli 0,4 odstotka?


Ti izračuni so malce v stilu- povej mi, kaj boš plačal, jaz ti bom pa to s študijo dokazal.
Tako premog kot nafta pri izgorevanju sproščata CO2. Če ICE motor nadomestiš s 3x učinkovitejšim kateri dobiva elektriko iz premoga mora skupna emisija CO2 pasti saj ima nafta v poprečju zgolj 2x večjo kurilno vrednost na enoto mase kot povprečno premog. Ker pa se iz premoga pridobi zgolj 30% elektrike pa mora biti padec CO2 vsaj za faktor 3.

Primerjati tehnološke postopke za pridobivanje surovin s tehnološkimi postopki razvitih držav za reciklažo surovin je pa tudi zavajajoče. Primerjati je potrebno, pridobivajo redke zemlje in kako pridobivajo železo iz rud npr. na Kitajskem. Primerjati je treba, kako pridobivajo talij in kako baker/svinec in rud v isti državi. Ko pa bo odpadkov od EV dovolj in bodo v razvitih industrijskih državah začeli obratovati reciklažni obrati se bo pa lahko naredila nova primerjava.
Verjetno je jasno vsakemu z IQ nad mejo zaznave, da ne more nekaj novega (litij, redke zemlje...) takoj v vsem konkurirati nečemu, kar se razvija že tisoče let (železo, baker...). Bo pa večje povpraševanje kar kmalu nagnilo vse kazalce v prod EV.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::


Razlika med bruto in neto ni 800-900 EUR. Mogoce gledas bruto bruto oziroma skupni strosek delodajalca. Ampak potem si se precej narobe izrazil

V povprečni plači je za 800-900 evrov prispevkov. Tega se ne da drugače izrazit, da se ne zlažeš ali pa kaj izpustiš.

No, potem bos pa teh 800mio nadomestil, a ne? Ce je to tko komot.

Bom. Pa ti tudi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nekikr ::

Thanks Autopilot: Cops stop Tesla whose driver appears asleep and drunk
Warpi bi sicer rekel, da je uporabnik kriv, saj mu piše, da tega ne sme, pa čeprav bi potem izgubil glavo, ko bi kamion zamenjal za nadvoz.

Boljša stvar prispevka je ta komentar spodaj, se pravi kako to delajo dinozavri, ki nikoli ne bodo mogli in ne znajo in samo Tesla je najboljša in samo Njegova Vsemogočna Mogočnost Elonova zna in zmore itd. itd

I don't know what Tesla does when the driver doesn't pay attention, but I've got the latest VW system, and it's pretty aggressive. I once did a test to see what would happen if I didn't take the wheel when prompted. It goes like that:

1. After 10 seconds: soft beep + the dash shows "please take over steering."
2. 5 seconds later: another soft beep+ the dash changes to "Take over steering!" (Note the lack of "please" and the addition of an exclamation mark. I found that little touch funny)
3. Another 5 seconds later: a really loud, long and angry beep
4. Another 5 seconds later: another angry beep + the car jerks itself by quickly applying and releasing the brakes + the seatbelt is very abruptly tightened.
5. I have no clue what happens then, because I didn't dare to continue the experiment. The last step is freaking scary and would definitely wake me up if I was sleeping (and give me an extra adrenaline boost that would keep me awake). (According to the manual, it's supposed to do the car on the shoulder and call emergency services, but I'm not going to test that)

Making it possible for a driver to stay asleep at the wheel is irresponsible. I'm not sure how Tesla is getting away with it.

Spock83 ::

Lol nice :) Tudi v Leafu mi je bil vsec podoben sistem.

BigWhale ::

25 sekund v VW je dovolj, da se nekdo ubije. Drugace pa lahko clovek komot zaspi z rokama na volanu.

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

25 sekund v VW je dovolj, da se nekdo ubije. Drugace pa lahko clovek komot zaspi z rokama na volanu.


Apak vmes se vedno lane asist dela. Tisti jerk ga zbudi, na koncu pa se lane assist izklopi ravno zato, da se sistema ne izrablja. In kljucno je to, da je izkusnja "scary", ker s tem uporabnik dobi obcutek za resnost napacne uporabe.

codeMonkey ::

nekikr je izjavil:

Thanks Autopilot: Cops stop Tesla whose driver appears asleep and drunk
Warpi bi sicer rekel, da je uporabnik kriv, saj mu piše, da tega ne sme, pa čeprav bi potem izgubil glavo, ko bi kamion zamenjal za nadvoz.

Boljša stvar prispevka je ta komentar spodaj, se pravi kako to delajo dinozavri, ki nikoli ne bodo mogli in ne znajo in samo Tesla je najboljša in samo Njegova Vsemogočna Mogočnost Elonova zna in zmore itd. itd

I don't know what Tesla does when the driver doesn't pay attention, but I've got the latest VW system, and it's pretty aggressive. I once did a test to see what would happen if I didn't take the wheel when prompted. It goes like that:

1. After 10 seconds: soft beep + the dash shows "please take over steering."
2. 5 seconds later: another soft beep+ the dash changes to "Take over steering!" (Note the lack of "please" and the addition of an exclamation mark. I found that little touch funny)
3. Another 5 seconds later: a really loud, long and angry beep
4. Another 5 seconds later: another angry beep + the car jerks itself by quickly applying and releasing the brakes + the seatbelt is very abruptly tightened.
5. I have no clue what happens then, because I didn't dare to continue the experiment. The last step is freaking scary and would definitely wake me up if I was sleeping (and give me an extra adrenaline boost that would keep me awake). (According to the manual, it's supposed to do the car on the shoulder and call emergency services, but I'm not going to test that)

Making it possible for a driver to stay asleep at the wheel is irresponsible. I'm not sure how Tesla is getting away with it.


Me spominja na
tole :)

Kako je sele zabavno brati o njihovi superiorni elektroniki, medtem ko imas centralni ECU od konkurence na mizi.

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

Apak vmes se vedno lane asist dela. Tisti jerk ga zbudi, na koncu pa se lane assist izklopi ravno zato, da se sistema ne izrablja. In kljucno je to, da je izkusnja "scary", ker s tem uporabnik dobi obcutek za resnost napacne uporabe.


To, da lane assist dela, unima dvema brez glave ni pomagalo. To je bistvo problema. Sistem te ze zbudi, samo vmes, ko spis se lahko nardi nekaj nepredvidenega, cesar sistem ne bo zaznal.

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Apak vmes se vedno lane asist dela. Tisti jerk ga zbudi, na koncu pa se lane assist izklopi ravno zato, da se sistema ne izrablja. In kljucno je to, da je izkusnja "scary", ker s tem uporabnik dobi obcutek za resnost napacne uporabe.


To, da lane assist dela, unima dvema brez glave ni pomagalo. To je bistvo problema. Sistem te ze zbudi, samo vmes, ko spis se lahko nardi nekaj nepredvidenega, cesar sistem ne bo zaznal.


Ne, to ni bistvo. Tista dva nista zaspala, ampak sta prevec zaupala sistemu, kar je velika razlika. Verjetnost, da nekdo od kupcev avtomobila zaspi, vmes (v 25s) pa se pojavi delo na cesti ali karkoli podobnega, kar bi lane assist zmedlo, je sprejemljivo majhna. Ti casi, kdaj naj kaj naredi so nastudirani in direktni input pri razvoju. Drugo pa je verjetnost, da se to zgodi, ko stevnilni uporabniki menijo, da je to ultra-super sistem in da so tista opozorila sama sebi namen, mogoce zaradi neumnih pravnih zadev. Cisto druga stvar.

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

BigWhale je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Apak vmes se vedno lane asist dela. Tisti jerk ga zbudi, na koncu pa se lane assist izklopi ravno zato, da se sistema ne izrablja. In kljucno je to, da je izkusnja "scary", ker s tem uporabnik dobi obcutek za resnost napacne uporabe.


To, da lane assist dela, unima dvema brez glave ni pomagalo. To je bistvo problema. Sistem te ze zbudi, samo vmes, ko spis se lahko nardi nekaj nepredvidenega, cesar sistem ne bo zaznal.

Jaz sem mislil, da je poanta teh sistemov, da sploh ne zaspi clovek oz. mu prepreci to. Ko zaspi je ze itak too late.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

codeMonkey ::

m0LN4r je izjavil:

BigWhale je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Apak vmes se vedno lane asist dela. Tisti jerk ga zbudi, na koncu pa se lane assist izklopi ravno zato, da se sistema ne izrablja. In kljucno je to, da je izkusnja "scary", ker s tem uporabnik dobi obcutek za resnost napacne uporabe.


To, da lane assist dela, unima dvema brez glave ni pomagalo. To je bistvo problema. Sistem te ze zbudi, samo vmes, ko spis se lahko nardi nekaj nepredvidenega, cesar sistem ne bo zaznal.

Jaz sem mislil, da je poanta teh sistemov, da sploh ne zaspi clovek oz. mu prepreci to. Ko zaspi je ze itak too late.


Zaspi je relativen pojem. Sigurno ne pade naenkrat v globok spanec :)

Pa tudi ce ima obe roki na volanu, mu lane assist ne bo pustil zapeljati s ceste, ker je za "override" potreben malo vecji navor na volan, po drugi strani pa je to tudi indikator, da nekaj ni OK. Zato tudi ni bistveno ali sta dve roki na volanu ali ne, ce oseba "zaspi". Umetnost je dobiti konkretne stevilke tukaj (casi ukrepanja, navori na volanu ipd.).

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

BigWhale je izjavil:

25 sekund v VW je dovolj, da se nekdo ubije. Drugace pa lahko clovek komot zaspi z rokama na volanu.

Ampak je razlika, če zaspiš za volanom kljub temu, da veš, da se boš potem definitivno zabil ali pa če ti en ameriški kavboj proda avto z autopilot sistemom, ki bo čez nekaj mesecev level 5 in robotaxi in #tothemoon in ga ti vključiš z zaupanjem v ta marketing ter malo zadremaš, gledaš Harry Potter film ali kaj podobnega. Velika razlika je to.

m0LN4r ::

Oh baje pride ID.3 tudi z 200 nekaj konji in veliko vecjo baterijo?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

codeMonkey ::

Sklicevanje na darvinov zakon je narobe iz vecih razlogov, oz. ze ignorantsko.

Precej blize darvinovem zakonu bi bili, ko bi to teorijo pojasnili nekomu, ki je zaradi kretena, ki ne zna uporabljati avta izgubil otroka ali zeno.

Na sreco so tukaj res standardi, ki naj bi take zadeve preprecevali, ampak v danasnjem sistemu je to vcasih tezko. In bistven element, da se sporna praksa konca, je zato tudi pritisk javnosti. Pametnjakovici, ki so sigurni kako naj bi bila navodila dovolj, pa naj se zaposliju pri Boeingu in pomagajo pri tozbah. Tam take trenutno rabijo najbolj.

Zgodovina sprememb…

feryz ::

Moj te po 10 sekundah brez rok opozori s piskom, po 15 sekundah izklopi asistenco.
In to je jasno napisano v navodilih. Če se misliš zaj..., boš končal pot v zelo kratkem času.

telexdell ::

codeMonkey je izjavil:

Sklicevanje na darvinov zakon je narobe iz vecih razlogov, oz. ze ignorantsko.

Precej blize darvinovem zakonu bi bili, ko bi to teorijo pojasnili nekomu, ki je zaradi kretena, ki ne zna uporabljati avta izgubil otroka ali zeno.

Na sreco so tukaj res standardi, ki naj bi take zadeve preprecevali, ampak v danasnjem sistemu je to vcasih tezko. In bistven element, da se sporna praksa konca, je zato tudi pritisk javnosti. Pametnjakovici, ki so sigurni kako naj bi bila navodila dovolj, pa naj se zaposliju pri Boeingu in pomagajo pri tozbah. Tam take trenutno rabijo najbolj.

Govora je o idiotih, kateri so milili da je Tesla samo vozečo vozilo in so zaradi tega preminili. Nikakor pa se v to skupino idiotov ne preštevajo nedolžne žrtve. Pa naj si bodo te žrtve voznikov avtomobilov, napake proizvajalca aviona, teroristične dejavnosti... Mogoče pa so s tem, da so preminili sami ti vozniki Tesel rešili kakšno nedolžno žrtev. Mogoče bi v kakšni drugačni situaciji nastradali drugi in ne sami.

Popolnoma nič se mi ne smili idiot, kateri prepusti vožnjo avtomatiki, sam pa je aktivno ne spremlja. Še posebno, če veš na kakšni realni stopnji avtonomnosti so vozila danes in to primerjaš z zadnjo katastrofo Boinga, kateri ima več desetletno tradicijo avtopilotov in na stotine milijard prevoženih kilometrov z njimi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bbf ::

" so milili " . Super, da so sploh kej mislili.
Still, Darvin. Če nam kot človeštvu ni usojeno preživeti, ker se zaradi takih mislečih Homo Sapiensov pobijamo med sabo, je to to.

feryz ::

telexdell je izjavil:

Še posebno, če veš na kakšni realni stopnji avtonomnosti so vozila danes in to primerjaš z zadnjo katastrofo Boinga, kateri ima več desetletno tradicijo avtopilotov in na stotine milijard prevoženih kilometrov z njimi.
Še posebej, ker vejo, da ima vgrajeno napako, ok, recimo šibko točko, in tega niti pod razno ne mislijo popraviti. Niti po več 100 mrtvih.

Spock83 ::

Glede obdavčitve lahko pogledamo v tujino, kjer so malo pred nami. Npr nizozemska. Zaradi ugodne davčne zakonodaje (Plačajo mesečno davek za avto na maso avtomobila) in če si imel e-avto si bil oproščen 5 let. Ampak tam so se zdaj razpasli e-avtomobili in so spremenili/bodo spremenili zakonodajo ter ne bo več teh privilegijev. Zdaj vsi, ki imajo težke e-avtomobile recimo taxisti gagajo, ker ni več tako poceni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

telexdell ::

feryz je izjavil:

točko, in tega niti pod razno ne mislijo popraviti. Niti po več 100 mrtvih.


Tako je, če pišeš/govoriš tisto kar predstavljaš namesto pišeš/govoriš tisto, kar je res

Boing vendarle zakrpal eno največjih programskih napak v zgodovini letalstva
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

kow ::

Vsak mesec prilepim svezo statistiko norveske porabe naftnih derivatov. Skoraj 8 odstotni padec porabe glede na prejsnje leto.

https://www.ssb.no/en/energi-og-industr...

nekikr ::

Hvala. Premnogim olajšaš življenje s tem nadvse ključnim podatkom.

roCkY ::

kow je izjavil:

Vsak mesec prilepim svezo statistiko norveske porabe naftnih derivatov. Skoraj 8 odstotni padec porabe glede na prejsnje leto.

https://www.ssb.no/en/energi-og-industr...

Kaj pa Venezuela? Njihova zblojena politka verjetno bistveno bolj blagodejno vpliva na količino izpustov kot baterije na kolesih na severu?

kow ::

Zmanjsati izpuste z nizjo ekonomsko aktivnostjo je zame nezazeljena resitev.

MrNighthawk ::

kow je izjavil:

Vsak mesec prilepim svezo statistiko norveske porabe naftnih derivatov. Skoraj 8 odstotni padec porabe glede na prejsnje leto.

https://www.ssb.no/en/energi-og-industr...


Bencina 2.3 % več medtem, ko dizla 5.3 manj... če govorimo ravno o avtomobilizmu

kow ::

To je prvi mesec od junija 2018, da je poraba bencina glede na prejsnje leto narasla. Zna biti, da so imeli lepo vreme.
Lahko si pogledas tabele in bos videl, da poraba bencina pada.

crcfail ::

kow je izjavil:

To je prvi mesec od junija 2018, da je poraba bencina glede na prejsnje leto narasla. Zna biti, da so imeli lepo vreme.
Lahko si pogledas tabele in bos videl, da poraba bencina pada.


Saj prodaja jagod tudi pade če nabiješ ceno.

kow ::

Lepa teorija. Ampak porasla je tudi cena dizla. Pa tudi elektrike.

telexdell ::

crcfail je izjavil:



Saj prodaja jagod tudi pade če nabiješ ceno.

Lahko ti nabiješ ceno jagod, če jih primanjkuje. Če jih imaš pa preveč, ti bodo pa z navito ceno zgnile, kupci pa bodi šli k sosedu.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

Ko bi se tragično končalo:
Medtem ko je spal
bi pa bil kriv Musk.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

codeMonkey ::

telexdell je izjavil:

Ko bi se tragično končalo:
Medtem ko je spal
bi pa bil kriv Musk.


Seveda:

Tesla says that drivers are required to monitor the system when on Autopilot, but it doesn’t have a way to ensure that they do beyond requiring them to “apply light torque to the steering wheel” sporadically.


What it also shows though is that Tesla needs a better way to monitor driver attention. If a drunk and sleeping person can bypass Tesla’s “apply light torque to the steering wheel” alert, it’s clearly not a good system.


https://electrek.co/2019/05/17/tesla-dr...

roCkY ::

telexdell je izjavil:

Ko bi se tragično končalo:
Medtem ko je spal
bi pa bil kriv Musk.

Podobna štorija je bila pred nekaj meseci v ZDA.

telexdell ::

codeMonkey je izjavil:

telexdell je izjavil:

Ko bi se tragično končalo:
Medtem ko je spal
bi pa bil kriv Musk.


Seveda:

Tesla says that drivers are required to monitor the system when on Autopilot, but it doesn’t have a way to ensure that they do beyond requiring them to “apply light torque to the steering wheel” sporadically.


What it also shows though is that Tesla needs a better way to monitor driver attention. If a drunk and sleeping person can bypass Tesla’s “apply light torque to the steering wheel” alert, it’s clearly not a good system.


https://electrek.co/2019/05/17/tesla-dr...

Maš prav! Kriv je asistenčni sistem in ne pijanec, kateri je sedel v avto. Policaji bi morali napisati kazen Musku, ne pa revežu, kateri je verjel njegovim PR konferencam.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

telexdell je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

telexdell je izjavil:

Ko bi se tragično končalo:
Medtem ko je spal
bi pa bil kriv Musk.


Seveda:

Tesla says that drivers are required to monitor the system when on Autopilot, but it doesn’t have a way to ensure that they do beyond requiring them to “apply light torque to the steering wheel” sporadically.


What it also shows though is that Tesla needs a better way to monitor driver attention. If a drunk and sleeping person can bypass Tesla’s “apply light torque to the steering wheel” alert, it’s clearly not a good system.


https://electrek.co/2019/05/17/tesla-dr...

Maš prav! Kriv je asistenčni sistem in ne pijanec, kateri je sedel v avto. Policaji bi morali napisati kazen Musku, ne pa revežu, kateri je verjel njegovim PR konferencam.


Oba. In zakaj je to tako tezko razumeti? Nastudiraj "reasonably foreseeable misuse" da bos videl kako malo ves...

bbf ::

Zakaj oba? A v Ameriki po zakonu lahko spiš za volanom? Pjanega te zvlečejo ven iz avta kot kriminalca. Razen iz Muskovi Tesle?


(bigwejl, sebe pobriši že 1x https://ibb.co/vm1XZYZ )

codeMonkey ::

Ma malo provociram tiste, ki zagovarjajo branje navodil. V tem primeru je jasno, da je voznik kriv, ampak ocitno se te zadeve ponavljajo, kar pomeni, da bodo proizvajalci verjetno to morali smatrati kot pricakovano napacno rabo v prihodnje, pri razvoju pol-avtonomnih vozil. Tehnicno to pomeni, da za pijance klasicen volanski sistem ni dovolj, ampak so potrebne tudi kamere, ker se pijani vozniki, ne obnasajo kot zaspani.

Vseeno pa je ze zdaj pricakovana napacna raba sistema to, da clovek lahko dela druge stvari med voznjo z level 2 in 3 asistencnimi sistemi. Tudi gleda na telefon ali tablico:

One model for how this kind of responsibility might be handled for robotic systems comes from the European Union’s Medical Device Directive, already in place for things like surgical robots, wheel chairs, and other medical devices. For at least 10 years, ISO and other standards organizations have promoted the concept of “Use Error”. The phrasing is intentional: just because the user caused the error does not mean that the user is 100% at fault. “Reasonably Foreseeable Misuse” comes in to play when a design for a medical device already exists, and it becomes obvious to a product tester (typically an engineer of some kind) that users of the medical device are going to misuse or abuse the device. The idea is that a system that regularly allows human users to make many costly mistakes can be quantitatively evaluated as a ‘bad’ system.


https://www.linkedin.com/pulse/using-te...

^ Podobno morajo tudi upostevati pri ISO 26262 za avtomobile.

In tukaj so ga pri Tesli precej srali, ko so prakticno napadali NTSB, ker so podali podobno mnenje po prvi nesreci - odgovoren voznik, ki gleda v tablico in proizvajalec.

Nekateri se tukaj mogoce ne zavedajo, da izraba sistema ni vedno posledica idiota, ki zadevo "neumno" uporablja, ampak lahko do tega pride postopoma, ko izdeleku prevec zaupa na podlagi izkusenj. To je cisto pricakovana cloveska narava. Nekdo Lahko prevozi 20 000 km na Autopilotu, pa mu enkrat zaupa nekoliko prevec, da odgovori na nek SMS in ravno takrat se zgodi nesreca. Navodila v takih primerih ne pomagajo in tudi standardi ze tako pravijo.

Zgodovina sprememb…

bbf ::

Torej je naprimer tudi za vožnjo z dolgimi lučmi delno odgovoren proizvajalec?
««
672 / 1139
»»