» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
630 / 1139
»»

mikhaair ::

S Teslo, ki bi jo predhodno napolnil na SC, bi bil odličen backup za svoh elektriko na vikendu.
Sicer pa, v cem je point pisanja kam vse kdo gre, ker lahko, ker natanko polno na bencinski? Saj vsi vemo kaj so minusi elektricarjev in ICE. Naj nekdo napiše, kako se je zaprl v garazo s svojim prizganim passatom, pa kolk casa je zdrzal. Ali pa naj pokaze vogale oz. steno te garaze, potek k po njej podrgnes z mokro cunjo.

Gregor P ::

... torej upam, da ne pretiravaš s to mokro cunjo preveč po kablovju :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

BigWhale ::

mikhaair je izjavil:

S Teslo, ki bi jo predhodno napolnil na SC, bi bil odličen backup za svoh elektriko na vikendu.


Nismo rabil, smo mel plinski zar, luci so pa delale. Pa, AFAIK Tesla se ne more sluzit kot napajanje za celo hiso, plus, na vikendu bi potem moral imeti se en kup elektricne instalacije, ce bi hotel, da to deluje. :)

mikhaair je izjavil:

Sicer pa, v cem je point pisanja kam vse kdo gre, ker lahko, ker natanko polno na bencinski? Saj vsi vemo kaj so minusi elektricarjev in ICE.


Ne, problem je to, da tukaj marsikdo zivi v nekem bubblu in se za vecino minusev pretvarja, da ne obstajajo ali pa, da so non-issue. Ampak niso.

mikhaair je izjavil:

Naj nekdo napiše, kako se je zaprl v garazo s svojim prizganim passatom, pa kolk casa je zdrzal. Ali pa naj pokaze vogale oz. steno te garaze, potek k po njej podrgnes z mokro cunjo.

Ta slamnati moz je ze mrtev. :>

kow ::

@BW
Imate doma samo 1 avto?

BigWhale ::

Ja, zakaj? A ce hocem met elektricnega, morm vseen obdrzat svojga ICEja? Ne vem no, to se mi ne zdi lih ful ekolosko. :>

kow ::

Kaj je narobe s kombinacijo? Itak imas 2 avtomobila. Lahko si seveda ekoloski in presaltas na 1 ICE. Samo ne bos.

nekikr ::

V tem primeru je precej bolj ekološko, da je drugi avto en 15 let star Twingo, kot pa dve toni težak EV.

kow ::

Se bolj ekolosko je pa, da je 35 let star Citroen? Enkrat pac menjas avto, a ne?

Leaker49 ::

V bistvu je res smešno da moramo vsi financirati bogataše da si lahko ceneje privoščijo EV.

Senate, House Bills Aim to Kill $7,500 Electric Vehicle Tax Credit, Add New EV Tax

Opponents say the program disproportionately helps wealthy car buyers. "Rural America's taxpayers shouldn't be footing the bill for others to drive high-end electric vehicles," Rep. Jason Smith, R-Mo., said in a statement about the bill he authored. "The Electric Vehicle Tax Credit has benefited the wealthy at the expense of everyday Americans just trying to get by. It's time to end this wasteful subsidy and help rebuild our nation's infrastructure by ensuring every driver contributes to improving the roads we all use."

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: madviper ()

RedDrake ::

mikhaair je izjavil:

S Teslo, ki bi jo predhodno napolnil na SC, bi bil odličen backup za svoh elektriko na vikendu.
Sicer pa, v cem je point pisanja kam vse kdo gre, ker lahko, ker natanko polno na bencinski? Saj vsi vemo kaj so minusi elektricarjev in ICE. Naj nekdo napiše, kako se je zaprl v garazo s svojim prizganim passatom, pa kolk casa je zdrzal. Ali pa naj pokaze vogale oz. steno te garaze, potek k po njej podrgnes z mokro cunjo.

Meh. Jaz tudi zase beležim primere, ko EV preprosto ne bi zadoščal.
V zadnjih 3-eh mesecih sem na tako situacijo naletel dvakrat - opisano nekaj strani nazaj. Takšne situacije vplivajo na udobje uporabe vozila.
Minusov ICE vozila, ki bi vplivali na udobje ni tako veliko - vsekakor traja dlje, da se ogreje / ohladi (načeloma vsi EVji omogočajo pre-conditioning), a to pri vozilih malce višjih cenovnih razredov (20-25k+) ponavadi ne traja dolgo. Potem so tu še "avtomatik" (nič prestav) in tihost motorja. Oboje je spet precej moot point pri višjih cenovnih razredih. Recimo moj cabrio je pri 130 bolj tih kot praktično vsi econoboxi. Motor slišim samo če odprem pokrov motorja, drugače je praktično neslišen, šuma vetra je presentljivo malo, glede na platneno streho.
Ja poznamo minuse in pluse obeh tipov.
Ampak trenutno imajo _VSI_ EVji minus z dosegom in polnjenjem, na drugi strani pa imajo klasične ICE minuse bolj kot ne econoboxi.
Ker, a je realno pričakovat, da bo nekdo šaltal iz vozila za 15-20k EUR na EV za 45k-70k EUR?
Če slučajno ne obvoziš Zemlje nekajkrat letno, ni računice za kaj takega ...

MrNighthawk ::

RedDrake je izjavil:

Ampak trenutno imajo _VSI_ EVji minus z dosegom in polnjenjem, na drugi strani pa imajo klasične ICE minuse bolj kot ne econoboxi.
Ker, a je realno pričakovat, da bo nekdo šaltal iz vozila za 15-20k EUR na EV za 45k-70k EUR?
Če slučajno ne obvoziš Zemlje nekajkrat letno, ni računice za kaj takega ...


Ravno to je težava, ker preprosto ni ekonomsko "racionalno". Razen v primeru, ko ti avto pomeni nek statusni simbol.

za 10k (ali ceneje) lahko dobiš soliden rabljen (ali nov) družinski avto z malo kilometri. Da ne govorim o kakšnem mestnem picajzlu ala Clio, ki ga rabiš za 10k (mogoče) kilometrov na leto, je še ceneje. Imaš klimo, potovalni računalnik, solidno varnost,...

zame je avto orodje

WarpedGone ::

Z ekonomsko racionalnostjo EV nimajo probleme le osebeki tule okol ampak tudi veliki stari, ki ful obvladajo ... kdo hudića je ukradu "bojo komot, ko bojo hotl"?

Zbogom in hvala za vse ribe

nejcek74 ::

Emobi je izjavil:

Evropska mesta imajo prepoved vseh avtomobilov predvsem v strogem centru. Avtomobile iz mesta ne moreš pregnati, če ne zagotoviš pogojev za normalno življenje meščanov in trgovin, sicer se meščani in trgovine izselijo, o čemer piše Okapi. V Ljubljanskih ulicah, kjer ni avtomobilov, verjetno najbolj prebivajo airbnb-jevci in ne meščani.


Okapi bi težko dal slabši primer kot ga je, ker v Benetkah nikoli ni bilo kaj dosti avtomobilov.
Ostalo pa, opazuj kaj se dogaja, Ljubljana tako kot številna ostala evropska mesta uspešno izganja osebni promet iz centrov. Začneš v najožjem centru, potem pa počasi širiš navzven. Dostava ostaja, pomembno je da promet izrazito zmanjšaš, ukinjaš parkiranje na ulicah, omogočaš sočasno uporabo ulic tako da uvajaš tako imenovane mešane cone (tempo 20) kjer je avto tisti, ki mora izrazito pazit da ne ovira ostalih udeležencev.
Ni onesnaženje zraka tisto ki je najbolj problematično, temveč onesnaženje z vozili. Jutranja dostava v trgovine prav tako deluje etc.
Osebni prevoz je doživel svoj bum v 60 -70 letih kot demokratizacija mobilnosti, od takrat naprej je v upadanju. Počakajmo do naslednje revolucije, ki bo upajmo z avtomobili kot storitvijo.

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Z ekonomsko racionalnostjo EV nimajo probleme le osebeki tule okol ampak tudi veliki stari, ki ful obvladajo ... kdo hudića je ukradu "bojo komot, ko bojo hotl"?


BMW-jeva izjava je "not profitable enough"; za nekoga, ki ne zna brati ali pisati, pa potem to postane "not profitable".
Čisto spodaj je omenjena Tesla, ki je do zdaj pridelala minus nekaj milijard. Očitno torej vrstni red tega seznama še največ pove o tem, kaj je bolj dobičkonosno (zgoraj) in kaj prinaša izgubo (spodaj).

Gregor P ::

Za kar nekaj avtomobilskih znamk na tem seznamu me četudi, da so sploh uspeli preživeti do danes (to me čudi še preden se je ponovno začelo razmišljati o EV oz. je to povsem neodvisno od EV).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

fikus_ ::

Pa kje ste gor rastli, da vas ni kdo ukradel, ker ste tako pametni?! EV je trenutno predrag za povprečnega Janeza/Micko. Občutni del cene EV je baterija! In glede na to da se že ~ 10 let govori, kako bo šla tehnologija naprej (večja kapaciteta in manjša teža) ter cene bodo padle, rezultat je pa praktično enak, v prihodnosti ni za pričakovat velikih sprememb. Tako da bodo še kar nekaj časa EV samo za premožne, intuzijaste in zelene, ki si bodo lahko to privoščili. Ljudje kupujejo vozila sedaj z denarjem (lizingom/kreditom) ki si ga lahko sedaj privoščijo. Ne računajo, koliko bodo npr. v 10-ih letih privarčevali, ker si sedaj EV po sedanjih cenah ne morejo privoščit.

Kot sem že nekaj krat napisal, EV niso rešitev za onesnaževanje, ampak ugoden in učinkovit javni prevoz!

MrNighthawk ::

A ni super, ker lahko kabino že vnaprej segreješ in sprazniš avto https://www.theverge.com/2019/2/10/1821...

s1m0n ::

Baterije pač imajo slabo gostoto energije v primerjavi s fosilnimi gorivi. Večjih sprememb tu ni za pričakovat! Vsaj ne v kombinaciji z litijem.

Ni za pričakovat nekakšnih čudežev tukaj... Zdaj smo nekje pod 2 MJ/kg za baterije (Bencin, dizel sta čez 40 MJ/kg).

WarpedGone ::

Zdaj smo nekje pod 2 MJ/kg za baterije (Bencin, dizel sta čez 40 MJ/kg).

Cifre so direkt primerljive, če energijo potrebuješ za ogrevanje in ti jo nič ne uide.

Če shranjeno energijo potrebuješ za premikanje pa maš pri EV faktor izrabe cca 0,8, pri ICE pa cca 0,2.
Razlika je tako 'le' 1.6MJ/kg proti 8MJ /kg i.e namesto 20x manj, le ~5x manj uporabne energije.
Vmes je še nekaj faktorjev, ki so za različne stvari različni in maš rezultat ~600km dosega v ornk benciranju in ~500km dosega v ornk EV.
Good enough.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

kow ::

Mal pretiravas, ne pa spet tolk velik.

WarpedGone ::

Ja, mal pretiravam... vzel sem precej neučinkovit EV in ful učinkovit ICE. Resnica je bliže 0.9 za EV in okrog 0.1 za ICE ... 1,8MJ/kg proti 4MJ/kg.
Zbogom in hvala za vse ribe

s1m0n ::

Model 3, ca.400kg (baterija) = 400km dometa.
ICE, ca. 45kg (gorivo+tank) = 700km dometa.

Tak, da v primerjavi z težo smo še kar na slabem z baterijami (kakšnih 1/9). Doseg pa je že lep čas kar soliden in upam, da pride nekje na 600km.

Utk ::

Ja, če bi to delovalo tako, da se usedeš na baterijo ali na kanto bencina in se odpelješ, potem bi bilo približno tako. V resnici moreš pa še par drugih stvari upoštevat. Težo 50 kil za elektromotor in 150 kil za ICE. Pa težo menjalnika in vsega kar spada zraven. In brez veze to upoštevat, ker lahko pogledaš kolk je avto težak, in 1600 kil ni ne vem kaj, čisto v rangu malo bolj opremeljene insignie.

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

Ja, če bi to delovalo tako, da se usedeš na baterijo ali na kanto bencina in se odpelješ, potem bi bilo približno tako. V resnici moreš pa še par drugih stvari upoštevat. Težo 50 kil za elektromotor in 150 kil za ICE. Pa težo menjalnika in vsega kar spada zraven. In brez veze to upoštevat, ker lahko pogledaš kolk je avto težak, in 1600 kil ni ne vem kaj, čisto v rangu malo bolj opremeljene insignie.


mhm in Insignia karavan stane 27k tesla 3 pa 50k? 55k? in ne vem v kolikšnem času bom 25k bencina ponucal.

Zgodovina sprememb…

jb_j ::

MrNighthawk je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, če bi to delovalo tako, da se usedeš na baterijo ali na kanto bencina in se odpelješ, potem bi bilo približno tako. V resnici moreš pa še par drugih stvari upoštevat. Težo 50 kil za elektromotor in 150 kil za ICE. Pa težo menjalnika in vsega kar spada zraven. In brez veze to upoštevat, ker lahko pogledaš kolk je avto težak, in 1600 kil ni ne vem kaj, čisto v rangu malo bolj opremeljene insignie.


mhm in Insignia karavan stane 27k tesla 3 pa 50k? 55k? in ne vem v kolikšnem času bom 25k bencina ponucal.


Neki tazga, extended verzija z dvema elektromotorjema (4kolesni pogon)
Baje imajo 100 prednaročil v Sloveniji.
https://siol.net/avtomoto/novice/prvi-e...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Gregor P ::

jb_j je izjavil:

Neki tazga, extended verzija z dvema elektromotorjema (4kolesni pogon)
Baje imajo 100 prednaročil v Sloveniji.
https://siol.net/avtomoto/novice/prvi-e...

Kakšni komentarji pod novico LOL:)) ... vidim, da se dober glas o Teslah širi8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

s1m0n ::

Utk je izjavil:

Ja, če bi to delovalo tako, da se usedeš na baterijo ali na kanto bencina in se odpelješ, potem bi bilo približno tako. V resnici moreš pa še par drugih stvari upoštevat. Težo 50 kil za elektromotor in 150 kil za ICE. Pa težo menjalnika in vsega kar spada zraven. In brez veze to upoštevat, ker lahko pogledaš kolk je avto težak, in 1600 kil ni ne vem kaj, čisto v rangu malo bolj opremeljene insignie.


O čem ti to? Domet je napisan glede na težo energenta (za cel avto ne za kanto goriva, ne za sam paket baterije). Za cel avto ca 1500kg (ICE) vs 1600kg (M3).

Govora je o tem, da boš rabil 1/2 tone baterijo za isti domet kot, ga dobiš pri ICE z 50kg goriva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

WarpedGone ::

Govora je o tem, da boš rabil 1/2 tone baterijo za isti domet kot, ga dobiš pri ICE z 50kg goriva.

ja, bebav govor je bebav.

50kg goriva te brez ostale tone železa ne pripelje nikamor.
Zbogom in hvala za vse ribe

VaeVictis ::

Zanimivo, podobne argumente ima Youtuber Thunderf00t v naslednjem videu (okoli 12 minute).



WarpedGone je izjavil:

Govora je o tem, da boš rabil 1/2 tone baterijo za isti domet kot, ga dobiš pri ICE z 50kg goriva.

ja, bebav govor je bebav.

50kg goriva te brez ostale tone železa ne pripelje nikamor.


Sicer imaš prav, da so bebavi argumenti.

Samo vseeno, kako daleč te pa 1/2 tone baterij brez ostale tone železa pripelje?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

Utk ::

Čisto enako kot bencin.

Nad neko mejo pač postane brez veze sabo vlačit dodatno gorivo. Pri ice je to 40 do 60 litrov, pri baterijah bomo pa še videli. Najbrž odvisno od razreda avta, cene, učinkovitosti in še česa, najmanj od teže.

roCkY ::

"EV (ECO) fičer" za metanje energije skozi okno

s1m0n ::

Utk je izjavil:

Čisto enako kot bencin.


Enako še ne... Je pa zelo blizu.

DamijanD ::

WarpedGone je izjavil:

50kg goriva te brez ostale tone železa ne pripelje nikamor.

Če se vsedeš na kanto in zakuriš, te mogoče kam vrže - sicer samo enkrat ampak gre :))

pegasus ::

Če še kdo ni videl:

VaeVictis ::

Utk je izjavil:

Čisto enako kot bencin.

Nad neko mejo pač postane brez veze sabo vlačit dodatno gorivo. Pri ice je to 40 do 60 litrov, pri baterijah bomo pa še videli. Najbrž odvisno od razreda avta, cene, učinkovitosti in še česa, najmanj od teže.


Tole je osnovni problem in čez tole (vsaj danes in verjetno tudi jutri) ne moremo iti.

Energy density

Diesel Chemical. 48 MJ/kg 35.8 MJ/L
Gasoline (petrol) Chemical 46.4 MJ/kg 34.2 MJ/L
Lithium metal battery (Li-Po, Li-Hv) Electrochemical 1.8 MJ/kg 4.32. MJ/L
Lithium-ion battery Electrochemical 0.36–0.875 MJ/kg 0.9–2.63 MJ/

VaeVictis ::

ps: Še tole, solid state baterije naj bi imele za cca. 2.5x boljše razmerje kot navadne baterije. Torej cca. 4.5 MJ/kg, kar je še vedno občutno slabše kot bencin oz. dizel.

Je pa malce napredka, sam kaj dosti več ga iMHO tudi ne bo, vsaj pri tej postavki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

Utk ::

Če bi vsaj samo to stran teme prebral, ne bi kvasil teh neumnosti.

MrNighthawk je izjavil:


mhm in Insignia karavan stane 27k tesla 3 pa 50k? 55k? in ne vem v kolikšnem času bom 25k bencina ponucal.

Glede na to kolk jih prodajo, je insignia predraga, ali pa preveč zanič.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

J.McLane ::

Pozabljate da je energija v bateriji v zelo priročni obliki za takojšnjo uporabo, kar pa za bencin in dizel ne moremo trditi. To je podobno kot če gledaš koliko prostora v kurilnici in še dimnik potrebuješ za peč na olje (brez cisterne) in koliko za eno električno peč. Torej bencin/dizel potrebuje težak motor, n-stopenjski menjalnik s sklopko, izpušni sistem, večji radiator za hlajenje... Vsa ta šara tehta vsaj 300 kg več kot eletromotor.

Hyundai IONIQ je na voljo v:
- Hibrid: 1.445 - 1.552 kg
- PHEV: 1.445 - 1.552 kg
- EV 28 kWh: 1.495 - 1.550 kg

Hyundai Kona:
- Bencin FWD DCT: 1.387 - 1.496 kg
- Dizel FWD DCT: 1.417 - 1.535 kg
- EV 40 kWh: 1.610 - 1.668 kg
- EV 64 kWh: 1.760 - 1.818 kg

Kaj lahko vidimo od oka? EV z baterijo 28 kWh je približno enako težak kot ICE, EV s 40 kWh je ~150 kg (oz. 10%) težji od ICE, EV s 64 kWh je 300 kg (oz. 20%) težji od ICE.

Torej, koliko ta famozna energijska gostota goriva vpliva na celotno vozilo? Bore malo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

VaeVictis ::

Kona EV doseg 28 kWh baterija 290 km, 64kWh 450km.

Kona bencinska med 595 do 900 km dosega, odvisno od motorja.

Kona diezelska med 940 km do 1160 km dosega.

Ce upostevas se doseg, se direkt pokaze ta energijska gostota.

jernejl ::

Zoe z 41kWh baterijo je od Clia težji za 23% (dizel) do 36% (bencin).
e-Golf s 36kWh pa od Golfa za 8% (300KM TSI) do 32% (115KM TSI).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

J.McLane ::

VaeVictis je izjavil:

Kona EV doseg 28 kWh baterija 290 km, 64kWh 450km.

Kona bencinska med 595 do 900 km dosega, odvisno od motorja.

Kona diezelska med 940 km do 1160 km dosega.

Ce upostevas se doseg, se direkt pokaze ta energijska gostota.


Niti približno se ne pokaže v taki obliki kot si jo ti serviral (dizel 48 MJ/kg vs. Li-ion 0.36–0.875 MJ/kg). Iz gole energijske gosotote so baterije videti čisto useless, v resnici so pa že danes uporabne, da ne rečem kaj se bo zgodilo ko se energijska gostota baterij podvoji in cena razpolovi, kar je na nek neznan dolgi rok neizbežno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

s1m0n ::

Še vseeno so EVji kar dobri ne glede na gostoto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

Če bi vsaj samo to stran teme prebral, ne bi kvasil teh neumnosti.

MrNighthawk je izjavil:


mhm in Insignia karavan stane 27k tesla 3 pa 50k? 55k? in ne vem v kolikšnem času bom 25k bencina ponucal.

Glede na to kolk jih prodajo, je insignia predraga, ali pa preveč zanič.


Če bi malo logično razmišljal ne bi govoril neumnosti.

Insignia karavan je bil samo primer, ki ga je nekdo dal. obstajajo še drugi.

hojnikb ::

#brezpodpisa

Utk ::

MrNighthawk je izjavil:

Utk je izjavil:

Če bi vsaj samo to stran teme prebral, ne bi kvasil teh neumnosti.

MrNighthawk je izjavil:


mhm in Insignia karavan stane 27k tesla 3 pa 50k? 55k? in ne vem v kolikšnem času bom 25k bencina ponucal.

Glede na to kolk jih prodajo, je insignia predraga, ali pa preveč zanič.


Če bi malo logično razmišljal ne bi govoril neumnosti.

Insignia karavan je bil samo primer, ki ga je nekdo dal. obstajajo še drugi.

Še letos boš lahko naštel en kup primerov cenejših avtov od tesle, ki se prodajajo slabše od nje, brez skrbi. In to čeprav so 100 kil lažji in 20 jurjev cenejši.

s1m0n ::

Tako kot lahko našteješ X telefonov cenejših/boljših, ki se prodajajo slabše kot Applov iPhone, a ne?

Pač kult, status je danes imet Teslo!
Vse ostalo je pač igračka, če ne gre pod 4s do 100km/h.

m0LN4r ::

Kupis nov avto od 10 jurjev naprej in za razliko v ceni do enako velikega EVja tankas fosilno gorivo, si placas kako zavarovanje in se za gume mas.
EV je drag in na elektriki se prispara premalo, ko se visja cena iz tega povrne je pa ze cas za novi EV ali se prej.

Ameriske videoje sploh ne glejte, tam racunajo za elektriko pod 10 centov, glejte v DE je elektrika ze 30 centov in to bo se komot podvojilo, ce se EV razsiri in balkan bo temu sledil po hitrem postopku.

Kolko me stane najcenejsi EV velikosti novega Pola ali Golfa z vlecno kluko in ali zdrzi 10 let, brez kakih dragih posegov?
Kako je z garancijo na baterijo? Pr nekaterih proizvajalcih se placuje mesecno za najem, drugace se lahko na brezplacno menjavo pozvizgas.

Torej kako kaj realno tole izgleda prinas?
Reno ZOE ? Lepo prosim...to ni A od avta pa se drago je vseskup.

PS: blokovci pa sploh nimajo vsak svoje vticnice, si jih naj iz okna kable potegnejo :)
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

J.McLane ::

V Kaliforniji imajo podobno drago elektriko kot Nemci, s tem da imajo bencin za pol cene kot je v Nemčiji. Tam je isto sranje ali tankaš bencin ali elektriko, pa ravno tam se proda največ EVjev.

Izbira EV je zelo majhna, ampak v tistem segmentu kjer je, je očitno dovolj konkurenčna, da se prodaja.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Kupis nov avto od 10 jurjev naprej in za razliko v ceni do enako velikega EVja tankas fosilno gorivo, si placas kako zavarovanje in se za gume mas.

Enako lahko rečeš za vsak avto, ki stane več kot 10999 evrov. Pa se 90% avtov proda za več kot tolk.

Ameriske videoje sploh ne glejte, tam racunajo za elektriko pod 10 centov, glejte v DE je elektrika ze 30 centov in to bo se komot podvojilo, ce se EV razsiri in balkan bo temu sledil po hitrem postopku.

Nemčija je zabluzila. NJIH sploh ne glejte.

Kolko me stane najcenejsi EV velikosti novega Pola ali Golfa z vlecno kluko in ali zdrzi 10 let, brez kakih dragih posegov?

Odvisno kaj nameravaš z njim vlečt, golfa?

Kako je z garancijo na baterijo?

Vsaj dvakrat daljša kot jo ima VW.

Pr nekaterih proizvajalcih se placuje mesecno za najem, drugace se lahko na brezplacno menjavo pozvizgas.

Pri natanko enem proizvajalcu, in še to samo če nočeš kupit baterije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

jb_j ::

Še en električni avto, za slabih 9000dolarjev: (350km dosega)
Great Wall Motor, 2019 Ora R1
https://www.geek.com/tech/chinese-compa...
The vehicle is going for sale right now and it comes with a three-year or 120,000 km guarantee for the whole vehicle, and an eight-year or 150,000 km guarantee for core components.

In July 2018, Great Wall Motor also announced a partnership with BMW Group to produce electric MINI vehicles in China.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()
««
630 / 1139
»»