» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
57 / 1284
»»

Boeing ::

Mogoče je kapaciteta nimh nominalno res večja, ma pa zato nimh kemija grdo lastnost, ki je lifepo4 ne pozna - memory efekt. Že lipo/liion so napram nimh praktično brez memory efekta, pa se zadeva zelo opazi po nekaj sto ciklih...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::

Pa vi ljudje sploh veste kaj je to pravi Memory efekt ? Ne, to ni upad kapacitete zaradi dotrajanja.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brane2 ::

Mah tist memory efect je bolj non-issue za ta namen.

In še nekaj- če so a123 celice obdržale 95% prvotne kapacitete V POVPREČJU, to ne pomeni, da to velaj tudi za sestavljeno baterijo.

Pri njej lahko računaš največ na to, kar je obdržala najšibkejša celica, to pa je lahko bistveno manj...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Pyr0Beast ::

Brane2, pravzaprav res.

18650 2200mAh imajo, minimalno kapaciteto 2150mAh, max pa 2250mAh. Celotni pack ima tako lahko le 2150mAh.

Problem teh kapacitet je, ker najslabšo celico najbolj teraš (procentualno) in prideš v začaran krog kjer se samo še slabša.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Lonsarg ::

A ninekak logično, da se za baterije, ki so za v avto, naredi sistem krmiljenja celic in se eno malo bolj uporablja eno malo manj, pač kolikor je dobra ane. Za tako ceno baterij se vsekakor splača še en sistem krmiljenja narest.

WarpedGone ::

Je logično, to se dela ampak še vedno ima tak sistem svoje omejitve, kaj in koliko lahko balansira. Po drugi strani pa ta problem tudi ni tako velik, kot se morda zdi, če se k zadevi pristopi pravilno. Prvi glavni korak je, da se skup poveže celice, ki so si karseda podobne po dejanskih performansah ob izdelavi (ne nazivne ampak izmerjene performanse). Skozi čas se bodo odstopanja med njimi seveda povečevala ampak če štartaš z dovolj majhnimi odstopanji, in vse enako obremenjuješ in vsem zagotavljaš karseda enake pogoje, se bodo odstopanja povečevala razmeroma zelo počasi. Če maš pa eno celico na vetru in soncu, drugo pa izolirano na skoraj konstantni temperaturi, se bo prva seveda precej hitreje postarala kot druga in bodo ta odstopanja skoraj "eksplodirala". Zato so BMS, klima ipd tako pomembna reč v avtomobilskem packu. Zato tudi projekcija izkušenj z modelarskimi, laptop ali baterijami v vrtalnikih v (ustrezno izvedeno) avtomobilsko baterijo nima nujno veliko smisla.
Zbogom in hvala za vse ribe

Boeing ::

Ne, direkten prenos izkušenj iz modelarstva (ki je pravzaprav testni poligon za novotarije na tem področu, pa tudi ostalih) seveda ne velja, da pa zelo dober približek in veliko izkušenj.
Če se lahko o baterijah ogromno naučim sam, ki se imam za rekreativno-športnega modelarja, ne vem, zakaj se nebi mogli ljudje, ki se s tem ukvarjajo profesionalno.

pyrobeast: kaj pa je memory efekt ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::

Pri Mem. efektu se zmanjša aktivna površina baterije in realna kapaciteta je manjša. Ko parkrat do kraja sprazniš, to več ni problem in izgine. NiMh celice tega efekta načeloma nimajo.

Podoben efekt je ko se napatost spusti za ~0.05V zaradi tvorbe drugačnih kristalov, v kolikor se celica talno polni. Naprave včasih javijo nižjo kapaciteto, ki pa je v resnici popolnoma enaka, če prazniš do 1V/celico.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dzinks63 ::

Ko se nekako zazdi, da so se avtomobilski oblikovalci izpeli, nas preseneti Renault z zelo svežo in všečno obliko, polno "futurističnih" zamisli: Zoe Z.E.



Ali pa druga malo bolj realna varianta zoe-ze:


Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

energetik ::

Vsaj prvi model je meni daleč od všečne oblike. Se sploh kaj vidi ven pri tako majhnih oknih? Ne vem, zakaj naj bi elektro avto izgledal kot raketa na 20 colskih litkah... :|
Naj se raje ukvarjajo z baterijami kot oblikovanjem.

gumby ::

Oblikovanje je pesek v oči, da se lažje skrije probleme z akumulatorji :P
my brain hurts

Izi ::

A jez prav vidim, da drugi Renaultov model sploh nima strehe ampak se mu šipa vleče od sprednje havbe čez ves avto do prtljažnika zadaj?
To ni dobra ideja. Poleti ti bo sonce nažigalo v glavo in lahko med vožnjo doživiš vročinsko kap, druga stvar pa je če ti spredaj prileti kamen v šipo, kar se dogaja, in moraš nato menjati celotno šipo, ki bo zaradi velikosti stala 3000 do 4000 EUR.

energetik ::

Saj pravim, da mutijo s temi oblikami. Zaenkrat je elektro avto dobra ideja samo za po mestu, za v štacuno, za peljat otroke v vrtec itd - narediti bi morali lahek, kratek 2-3-sed, z 200L prtljažnika in dosegom 100km. Če bi taka zadevica stala 3-4 kEUR, bi bil zelo zainteresiran.
In pri takem ne rabiš 20" gum, širokih 225, ampak ga komot posadiš na 13" gume širine 135. Prihraniš pri ceni in porabi. Prav tako ne rabimo nobene vesoljske oblike. Samo boljše aku. (Pa še kakšno nuklearko...)

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Kot da še nikol nebi videli konceptnega designa avtomobila?
Ko bo električni Renault zapeljal na cesto z LJ registracijo bo to čistonavadni Megane.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Ne ne... prvi električni Renault bo nekaj v stilu Aixama...
Mestni avto max hitrost 50km/h ali 75km/h... odvisno od izvedbe.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TESKAn ::

Ne ne... prvi električni Renault bo nekaj v stilu Aixama...
Mestni avto max hitrost 50km/h ali 75km/h... odvisno od izvedbe.


S katerimi bodo ku*** za volanom delali gužvo po magistralkah ali pa se bodo, če bo škatlica zmogla teh 75 km/h, pogumno cijazili po avtocesti, da jih bodo romunski, bolgarski, češki, poljski in kar je še teh vzhodnoevropskih kamijonov veselo prehitevali z 90 km/h.

Ne hvala za take elektro avte. Naj zmore vsaj teh 130 km/h, kolikor je najvišja omejitev pri nas.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Matev ::

in kaj imajo električni avtomobili veze pri tvojih frustracijah z počasnimi vozniki

Step2en Wolf ::

Prvi "Renault" EV bo Nissan LEAF, glej nazaj.

@Matev - tisto, kar se trenutno el. pelje naokoli (recimo G-Wiz ipd.) je malo smetalo. In tudi tisto, kar bo v prihodnosti realno kupljivo, bo prav tako "smetalo".
V trenutku, ko bo avto v E verziji stal toliko kot ICE, bodo tudi "smetala" skoraj izginila. A ne povsem, še vedno bodo prekrškarji brez vozniškega, grešno presedali v malih kanticah, na poti v šolo/službo in nazaj :)

energetik ::

Ne ne... prvi električni Renault bo nekaj v stilu Aixama...
Mestni avto max hitrost 50km/h ali 75km/h... odvisno od izvedbe.


S katerimi bodo ku*** za volanom delali gužvo po magistralkah ali pa se bodo, če bo škatlica zmogla teh 75 km/h, pogumno cijazili po avtocesti, da jih bodo romunski, bolgarski, češki, poljski in kar je še teh vzhodnoevropskih kamijonov veselo prehitevali z 90 km/h.

Ne hvala za take elektro avte. Naj zmore vsaj teh 130 km/h, kolikor je najvišja omejitev pri nas.

Kdo pa je rekel, da bodo šli samo 50km/h. Komot naredijo mestni jajček, ki gre 100km/h, kar je IMHO čisto zadosti za mesto in obvoznico. Za 100km/h po ravnem rabiš 20-30KM, kar ni glih nek hud elektromotor. Itak se pelje po LJ obvoznici ob konici okoli 80km/h, tako da ne bi nobene gužve delal s tem. Problem je samo doseg.

Step2en Wolf ::

Jep. Sarkastično rečeno: Problem realnih EV je to, da imajo za doseg in maksimalno hitrost isto število :)

T0RN4D0 ::

Če sem prav razumel, je imel TribesMan inside vpogled v naročila driverjev teh renaultovih jajčkov. Specifikacij se ne spomnem, Mislim pa da je bla trajna obremenitev nekje v rangu 125 ccm motorjev. Pa 10 sekundni peak v rangu 20kw? Tko, od oka. :) Ker ljudje zahtevajo elektro avto za male pare, bodo pač nardili kar lahko za kaj vem, 10 jurjev za končnega kupca. Ko od tega odbiješ davke in provzije, promocije in zaslužke in ne vem kaj, prideš do proizvodnih stroškov v rangu polovice Tesline baterije. Ali četrtine. Tako da osebno ne dvomim v katastrofalnost teh vozil.

Bomo vidl kako boste potem razlagal, kako je 10kw eletričar (Na prvi strani bo najbrž pisalo tistih 20kw, ki jih bo sposobn vzdrževat 10 sekund) itak hitrejši od bencinarjev, ker so elektromotorji itak čist neverjetni. :)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

energetik ::

Tudi sam ne dvomim, da bodo EV še dolgo dragi ko žafran.

WarpedGone ::

Ker ljudje zahtevajo elektro avto za male pare, bodo pač nardili kar lahko za kaj vem, 10 jurjev za končnega kupca.

Konkreten 40kW zračno hlajen AC motor skupaj s stestiranim kontrolerjem pride na prostem trgu cca 4000 EUR. To je cena zame, če naročim 1 kos. Motor in kontroler skupaj tehtata cca 55 kg. Če bi hotel imet nekaj sto komadov mesečno naslednjih par let, se bi ta cena precej precej spustila (na polovico, četrtino al pa še nižje).

Kaj točno (=koliko) bo Renault "profitiral" z naročenim razvojem podhranenega motorja? Strošek EL avtomobila je baterija, učinek šparanja na ostalih podsistemih je na koncu le negativna propaganda. Zakaj taka kratkovidnost?
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

el.vozila bodo hitrejša ion zmogljivejša od bencinarjev

bencinarji bodo pa razni poačsni aixomi - ker bo bencin tako drag da bodo kupovali samo najbolj švoh in varčne bencinarje

Okapi ::

Če bi hotel imet nekaj sto komadov mesečno naslednjih par let, se bi ta cena precej precej spustila (na polovico,
OK, pretiravati ni treba. Motor, ki ga imaš v mislih, verjetno serijsko delajo, tako da količinski popust niti slučajno ni tako velik (vsaj če cena 4000 evrov za en kos velja neposredno pri proizvajalcu). Za pol se zniža kvečjemu, če je to maloprodajna cena v trgovini in lahko zaradi količine preskočiš vse posrednike.

O.

WarpedGone ::

Dvomim, da kej zelo pretiravam. Stvar je serijska, vendar ne v velikih količinah. Proizvajalec sam mi je zadevo pripravljen prodat za 4 jurje. Po tem sklepam, da kakšnega večjega kupca sploh nima in se mora ubadat s posamezniki. Če bi k njemu prišel z večjim naročilom, bi imel močno pogajalsko pozicijo in bi se predvsem pogovarjali o količini, katero je sploh sposoben dobavit.

Predvsem hočem rečt, da 40kW za AC motor ni nič zelo posebnega. V kontrolerju je neki več izkušenj in testinga ampak spet - z zbijanjem performans kakšnega resnega profita na ceni ni. Ne govorim o megavatih ampak o razliki med 20kW in 40 kW. Mogoče par 100 EUR ceneje in kot noč pa dan na cesti.

Resno ne razumem zakaj se grejo ta downsizing. Ker je 100kW ICE veliko dražji kot 10kW ICE in kr po analogiji hočjo samo 10kW elektro, da bo produkt cenejši?
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Upam da je vsem jasno da Renault niti pod razno ne misli plačevat 4000EUR za motor + krmilnik... ubistvu oni bi/bodo plačali približno desetino tega, raje pa še manj.

Električni avto je še vse kaj drugega kot samo motor+krmilnik+baterija...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Ok, torej bo zadeva s tistimi kilavimi specifikacijami koštala 400 EUR, recimo.
Koliko bi koštala 2x bolj sposobna zadeva? 500 EUR?
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Preskok iz 20kW na recimo 40kW terja precej velike spremembe v designu samega krmilnika, prav tako je hlajenje bistveno bolj komplicirano pri močnejšem modulu. 20kW modul in motor je brez izjeme zračno hlajen, medtem ko si enkrat na 40kW začneš razmišljati o čem drugem.
Sicer na pamet ampak bi rekel da blizu 700EUR, brez hlajenja...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Prav, 300 EUR dražje, pa še 200 za hlajenje - 900 EUR. Cena vozila se je torej z enkrat več moči dvignila za 500 EUR.
Ampak baterije bojo vseeno koštale par jurjev, pa ostale zadeve v avtomobilu se tut seštejejo v par jurju in prideš na cca:
- kilava reč za 8000 EUR
- precej bol poskočna reč za 8500 EUR

Kje je smisel v tako ostrem šparanju? Je tistih 500 EUR manj res tako zelo pomembnih, da je vredno žrtovat "ugled" in bit vedno na čelu besne kolone?
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Verjami da je razlika v ceni izdelave med 1.2 in 2.0 ICE motorjem manj kot 500EUR pa na koncu kupec plača pošteno veliko razliko.
Zakaj je tko nevem, niti se mi ne da filozofirat. Ampak dejstvo je da povpraševanje je tako kot je.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Ja, glede proizvodnih cen ICE motorjev imaš prav. Na koncu se pride do politike in tale pristop mi vsebolj zgleda kot še ena "sabotaža".
Mojga denarja taka kilava jajca ne bojo vidla, elektro gor al pa dol.
Zbogom in hvala za vse ribe

Step2en Wolf ::

Sem se ravno v temi S hibridom imate še enkrat večjo možnost, da bodo zbili kolesarko/ja spomnil na eno, že dalj časa obstoječo in simpatično stvarco: TWIKE.

Twike



Hibrid moči človeških mišic in električnega motorja. V bistvu pokrito električno kolo. Vrsta sodelavcev v Švici ga je imela takrat in še vedno. Prednost je, da se ga sme parkirati med kolesa :)

Pa tudi sicer mi je minimalizem všečen. Poleg tega v vzorni državi, kot je Švica in še bolj vzornih voznikih, ni bojazni ob uporabi tega vozilca.
Twike easy stane 16 590 EUR
Twike active stane 17 190 EUR.
Celoten cenik najdete tukaj: v PDF obliki.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

Vsake tolk časa tule kdo začne zlivat gnojnico po Tesla Roadsterju, kako da je to precenjem kup dreka, avtoček, igračka, nestabilna reč z zanič voznimi lastnostmi itd.
Na TeslaMotorClub forumu se je neki časa nazaj pojavu en lastnik Lotusa Elise in izrazu željo, da bi za testno vožnjo zamenjal svojo Elisko za Roadsterja. Danes se mu je zgleda želja izpolnila, tule je pa njegov report vtisov:

OppositeLock:
One of this forum's members was nice enough to swap cars for a drive through some twisty mountain roads this morning, so I figured I'd write a little comparison of the two cars. I drive the Elise a lot, so this is coming from the perspective of an Elise owner.

The motor in the Roadster is phenomenal! I've never experienced that kind of instant-on torque, it's fantastic. The kick in the pants seems to get a bit weaker after about 60 or 70 mph, but it's still tremendous. After I got back into my car to drive to work, it felt weak by comparison, and I have a supercharged Elise! Damn you for ruining my perception of power, Tesla :)

The regenerative braking took me a little off guard, it's very strong. I can see it disturbing the balance of a car through a turn if you back off the throttle; it's like braking, so that if you're at the limit of traction and back off the throttle a bit, you'll spin.

The Roadster's handling is noticeably worse than the Elise's, but that's to be expected from a ~800 lb weight difference. Going through turns, there was more of a propensity to understeer, and braking was noticeably weaker. The car feels heavy and you can definitely tell that you're lugging around that battery pack.

So, given a similar chassis, Lotus built a car for carving through twisties, while Tesla built a muscle car beast :D
If I had the means, I'd have both in my garage.
Zbogom in hvala za vse ribe

Izi ::

Nič novega.
Je že tako, da človeški možgani delujejo na tak način, da pri vsaki novi stvari najprej iščemo slabe stvari.
Dejstvo je tudi, da se podzavestno bojimo stvari, ki jih nismo še nikoli videli od blizu, kaj šele, da bi jih preizkusili. Strah pred neznanim nam je prirojen in tu ni pomoči.
Druga stvar je, da vsak hvali tisto kar ima in graja tisto, česar nima. Torej je logično, da bo večina komentatorjev grajala Teslo in vse električne avte, čeprav jih niso še nikoli vozili, zraven pa bodo vsi hvalili ICE motorje, ker jih pač vsi imamo.

Vendar tako hude gonje proti novostim kot takrat, ko so se pojavili prvi avtomobili verjetno sedaj ne bomo videli. Takrat so imeli ravno obraten problem kot sedaj, ko naj bi bili električni avti preveč tihi. Takrat so bili ljudje navajeni tišine in avti so bili preveč glasni in so tako plašili konje in ljudi, da o hitrostih, ki so 2 ali 3 krat presegale konjske hitrosti niti ne govorimo. Tako da je moral na začetku pred vsakim avtomobilom teči človek, ki je mahal z rdečo zastavico.
Sedaj pa bomo morda v električne avte vgrajevali zunanje zvočnike, ki bodo povzročali umeten hrup, dokler se ljudje spet počasi ne navadimo tišine.
Kakšen pok bi doživel današnji človek, če bi se pojavil na najprometnejšem križišču glavnega mesta čez kakšnih 20 let in bi bila kljub gostemu prometu popolna tišina
Na avtocestah pa kakšne spremembe ne bo, saj večino hrupa povzroča upor vetra in trenje gum na asfaltu.

energetik ::

Sodoben, dobro izoliran bencinar je pri mestnih hitrostih praktično neslišen. Zakaj že bi vgrajeval zvočnike in za brezveze povzročal hrup? Imamo prometne predpise, da folk ne skače sem in tja po cesti. Sicer pa tudi v mestu kar dobršni del hrupa povzročajo gume in piš vetra, vsaj pri 50km/h+.

In nismo po defoltu proti elektromobilom. Pravimo samo, da zaenkrat stanejo preveč za veliko manjše zmogljivosti (doseg, hitrost "tankanja") kot ICE avti.
Ko bo pa mestni elektro dvosed z dosegom 60km stal 3000EUR in elektro karavan z dosegom 500km+ stal 12000EUR (in se ga bo dalo nafilati na vsakih 50km, v vsaj pol ure na polno), potem bom pač zelo zainteresiran kupec.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

WarpedGone ::

Na avtocestah pa kakšne spremembe ne bo, saj večino hrupa povzroča upor vetra in trenje gum na asfaltu.

Tole ni ravno res. Pejt stat na kak most čez AC in poslušaj. Za konstantnih 130 mora ICE motor oddajat vsaj kakih 40 do 50 KM, obrati so vsaj 2000 pri diesel in vsaj 2500 pri bencinskih motorjih. Hrup motorja je tako znaten - kljub temu da ga veter preglasi, bo njegova odsotnost opazna.

Po drugi strani je pa električni motor tiho le ko miruje, ko se vrti pa le tišji in ima drugačen frekvenčni spekter kot eksplozijski motor. Kot na primer Teslo "pritisneš", se dobro sliši tak "turbinski" wiiiiiiiiiiiii.

Pravimo samo, da zaenkrat stanejo preveč za veliko manjše zmogljivosti (doseg, hitrost "tankanja") kot ICE avti.

Preveč stanejo, ker zaenkrat ne ponujajo nič posebnega/novega. Zamenjaš motor in potrojiš ceno - kje je profit? Tesla Roadster ima vsaj relativno gledano zanimive vozne lastnosti. Napovedana mestna jajčka pa še tega ne bodo imela.

Električni avto dobi smisel, ko se bojo proizvajalci spravili dejansko izkoristit prednosti el. pogona - ko primerljiv oz. konkurenčen ICE pogon sploh ni možen/smiseln. V večini jim še ni jasno, kakše so sploh te prednosti in delajo direktno zamenjavo. All the shortcommings, without any bennefits. Itak da potem "preveč stanejo".
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Matev ::

potem bom pač zelo zainteresiran kupec.


zaiteresiran kupec si lahko tudi po tem ko ti država nabije 1000% davek na onesnaževanje ozračja če poseduješ bencinarja

energetik ::

Potem pomeni, da živiš v "fašistični državi", kot bi nekateri rekli.

Pyr0Beast ::

Kot na primer Teslo "pritisneš", se dobro sliši tak "turbinski" wiiiiiiiiiiiii.
Se mi zdi da je tisti wiiii rezultat tokovnega omejevanja s strani kontrolerja.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::

Potem pomeni, da živiš v "fašistični državi", kot bi nekateri rekli.


ne

zgolj plačaš za to kar uničiš

zakaj misliš da TI lahko uničuješ in onesnažuješ okolje naših potomcev?

Pyr0Beast ::

Zakaj misliš da TI tega istega/podobnega ne počneš a se tega preprosto ne zavedaš ?

Strinjam se da se s stroški poveže tudi cena ohranjanja trenutnega stanja v okolju, samo to kar se sedaj počne nima s tem nobene veze.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

SmeskoSnezak ::

In kaj se sedaj počne? Avto na bencin dobiva končno pravo konkurenco. Večja izbira za potrošnike, pa še bolj "eko-friendly". :))
@ Pusti soncu v srce... @

Zheegec ::

Super, da se pojavlja konkurenca. Sedaj pa še izenačiti pogoje - enake trošarine, davki, registracija in ostalo kot vsi ostali avtomobili iste velikosti. Potem pa kar po želji.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

gumby ::

In kaj se sedaj počne? Avto na bencin dobiva končno pravo konkurenco. Večja izbira za potrošnike, pa še bolj "eko-friendly". :))


Ko bo elektrika rasla na drevesih, bo avto na štrom eko-friendly. Prej pa zgolj manj, kot pri direktnem kurjenju bencina...

BTW zadnjič je bla po discovery oddaja o "alternativnih" avtih. Od električnih, do solarnih in ostale eksotike. Zelo pocukrana stvar, "zero-emission" se je slišalo vsako deseto sekundo. Seveda solarni paneli in akumulatorji tudi ne rastejo na drevesih, izdelava teh je pa daaaaleč od zero-emission. Ampak to kao ni pomembno, da bi se omenilo v oddaji.
Na koncu je pa prišla zvezda večera, "the car which runs on air". Čeprav so se trudili stvar zaviti v celofan, se je hitro izkazalo, da gre za "compressed air" in ne samo "air". Izdelava tega seveda nima veze z zero-emission. Tipček je celo izjavil "and it costs nothing". Sure.

V glavnem, tipičen primer objektivnosti zelenih. "Stoka što laže kako zine", kot je nekoč pel Bora.
my brain hurts

dzinks63 ::

Še ena zanimiva zadeva. Nekakšen križanec motornega kolesa in avtomobila, vse skupaj z električnim pogonom. Prihodnost dobiva nove oblike in ideje, katere še zdaleč niso izčrpane.

Nissan Land Glider


Nissan unveils leaning Land Glider concept video

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

energetik ::

gumby, tistih "zero-emission" odaj na Discoveryju tudi jaz ne morem več gledat. Enkrat sem jih, pa sem takoj videl koliko je ura.
Matev, ti očitno misliš, da litij za baterije, silicij za sončne celice in elektrika rastejo poljih? Veš koliko gre energije in emisij, da izkopljejo rudo, jo prepeljejo v tovarne, za elektrolizo, da dobijo ven čiste kovine? Na koncu ugotoviš, da ni elektro avto nič bolj čist kot bencinar.

Matev ::

bencinar je čistejši dokler je nafta lahko dosegljiva
ko se bo pa bitumen predeloval v nafto - tarsands... bo pa malce drugačna zgodba

energetik ::

Ja, zato pa pravim - delajmo vedno bolj učinkovite ICE mašine, po možnosti z regeneracijo zavorne energije in tankajmo nafto, dokler je ne "zmanjka" (= ni predraga).
Vmes pa poskusimo razviti boljše baterije, zgraditi dodatne JE in usposobiti fuzijske elektrarne.

Ne pa da se nas že zdaj obdavčuje kot zmešane, čeprav kakšne prave alternative ICE še ni in zato ker so se nekateri nekaj zmenili v Kjotu...

Okapi ::

delajmo vedno bolj učinkovite ICE mašine, po možnosti z regeneracijo zavorne energije in tankajmo nafto, dokler je ne "zmanjka"
Saj natančno to tudi počnemo. A si mogoče kje videl, da bi bilo kaj drugače?

O.
««
57 / 1284
»»