Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

dzinks63 ::
Reno-Nissan se pripravljata na velikoserijsko proizvodnjo baterij. Na leto bi jih naj izdelali za 100000 avtomobilov. Očitno se bodo rodile nove tovarne za množično proizvodnjo baterij za električne avtomobile (ali pa še za kaj drugega) po celem svetu. To bo velik biznis. In ko bo enkrat kvantiteta, se bo tudi kvaliteta še bolj exponentno razvijala. Na tem področju so še ogromne rezerve in velik poligon za raziskovalce in raziskovanje.

Pyr0Beast ::
Ogromne rezerve ? Si resen ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zheegec ::
fino, samo ne obdavčiti trenutne edine masovne izbire zaradi tega ker "bodo" prišle te nove tehnologije, ki "bodo" kmalu v prodaji in "bodo" bistveno boljše in "bolj čiste".
Isti pogoji za vse, potem pa če je zadeva boljša pa se bo masovno začelo proizvajati samo od sebe - zaradi povpraševanja.
Isti pogoji za vse, potem pa če je zadeva boljša pa se bo masovno začelo proizvajati samo od sebe - zaradi povpraševanja.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Matev ::
Isti pogoji za vse, potem pa če je zadeva boljša pa se bo masovno začelo proizvajati samo od sebe - zaradi povpraševanja.
to se že odvija
hočete ali nočete
face it

Zheegec ::
Isti pogoji za vse, potem pa če je zadeva boljša pa se bo masovno začelo proizvajati samo od sebe - zaradi povpraševanja.
to se že odvija
hočete ali nočete
face it
Seveda hočemo. Več alternativ bolje je... Samo pogoje za vse enake. Nič subvencij, trošarin samo za ene in tako dalje.
Obdavčit ICE samo zato, ker je boljši - cenejši, hitrejši, bolj priročen je pač trenutno moderno, zato pa se prodajajo nekatere drugače slabe alternative, katere se drugače ne bi.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

energetik ::
No, malo vzpodbuje je vsekakor potrebne, da se razvije kaj boljšega in učinkovitejšega, ampak ne z načrtnim "onemogočanjem" ICE mašine (davki na CO2, hude trošarine na bencin itd).

WarpedGone ::
ampak ne z načrtnim "onemogočanjem" ICE mašine (davki na CO2, hude trošarine na bencin itd).
Tole je mal naivno, da se davek na CO2 nabija zato da se bremza ICE. Gre za čisto navadno lobiranje in molzenje ljudstva, tam ko je ljudstvo najbolj voljno. Men še vedno ni jasno od kje smisel trošarinam. Zakaj DDV sam po sebi ni dovolj?
Da pa ne bom povsem OT:
Tudi pri elektriki že sedaj plačujemo trošarino. Sicer je znesek zaenkrat razmeroma nizek, dosega le kak 1% končne cene - ampak je. Zato hočem električni avto: ker potem mi bo morala država direkt izstavit račun za svoje delovanje in se ne bo mogla skrivat v ceno dobrin. Svojo elektriko bom namreč kuhal sam. Če mi to prepove, se pa izselim v deželo z manj fašističnim režimom.
In ko bo država direktno izstavljala račun za svoje delovanje, bo tut bolj jasno kako nemarno draga in neučinkovita je in bo ljudstvo malo manj podpiralo še nove davke.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
Svojo elektriko bom namreč kuhal sam.Saj si lahko že sedaj kuhaš svoj lasten (neobdavčen) biodizel.
O.

Pyr0Beast ::
Svojo elektriko bom namreč kuhal sam.
Utopist.
Brez HE boš bankrotiral ali pa peš hodil.
... kar dejansko nebi bila slaba stvar.
Utopist.
Brez HE boš bankrotiral ali pa peš hodil.

... kar dejansko nebi bila slaba stvar.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Hja, biodizel morda lahko, le da ga nimam s čim kurit. Moderni dizli z 100% biodizlom žal ne pridejo daleč.
Ena (luda?) ideja je domača kogeneracije toplote in štroma iz kurilnega olja. Recimo, da hišo ogrevam s kurjenjem kurilnega olja. Namesto tega si lahko omislim dizl generator. Ker je to klasičen ICE stroj bo od 70% do 80% energije goriva šlo skozi auspuh ven v obliki vročih plinov. Pomeni, da za ogrevanje hiše sedaj porabim vsaj kako tretjino kurilnega olja več.
1 liter lahkega kurilnega olja naj bi vseboval kakih 10kWh energije. Pri mizernem izkoristku ICE mašine okrog 20%, 80% izkoristku generatorja in 80% izkoristku polnjenja, bi tako iz 1.000 litrov kurilca dobil ven 1000*10*0,8*0,8 = 6.400 kWh energije v bateriji avtomobila. Pri porabi 300Wh/km, s temi 6 MWh prefuram okrog 20.000 km. 1.000 l kurilnega olja je okrog 500 EUR. Nafta za 20.000 km pa košta okrog 1.000 EUR
Kje je napaka?
Ena (luda?) ideja je domača kogeneracije toplote in štroma iz kurilnega olja. Recimo, da hišo ogrevam s kurjenjem kurilnega olja. Namesto tega si lahko omislim dizl generator. Ker je to klasičen ICE stroj bo od 70% do 80% energije goriva šlo skozi auspuh ven v obliki vročih plinov. Pomeni, da za ogrevanje hiše sedaj porabim vsaj kako tretjino kurilnega olja več.
1 liter lahkega kurilnega olja naj bi vseboval kakih 10kWh energije. Pri mizernem izkoristku ICE mašine okrog 20%, 80% izkoristku generatorja in 80% izkoristku polnjenja, bi tako iz 1.000 litrov kurilca dobil ven 1000*10*0,8*0,8 = 6.400 kWh energije v bateriji avtomobila. Pri porabi 300Wh/km, s temi 6 MWh prefuram okrog 20.000 km. 1.000 l kurilnega olja je okrog 500 EUR. Nafta za 20.000 km pa košta okrog 1.000 EUR
Kje je napaka?
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
Ena očitna napaka je, da hišo ogrevaš samo recimo pol leta. V tem času bi moral uskladiščit elektriko za celo leto.
O.
O.

Lonsarg ::
No ampak to je rezerva, če se odloči država preveč cene za elektriko dvignt:) Dokler jih ne pač polniš na kupljeno elektriko ane:)
Jaz bi bolj navijal za kake kombinacijske peči/toplotnem stroju.
Namreč peč ti segreje vodo, za ogrevanje, ali pa za toplo vodo. Iz te toplote pa potem nardiš 20% ali kolikor imaš pač izkoristka elektrike, ostalih 80% pa ni izguba, pač pa ogrevaš hišo ali vodo z njimi:)
Res ni bolšega mesta za proizvodnjo elektrike, kot hiša, ker je izkoriste zmeraj blizu 100%, namreč kolkr toplote ne izkorist za elektriko pač vrže ven v toploti, kar itak spet porabiš:)
Jaz bi bolj navijal za kake kombinacijske peči/toplotnem stroju.
Namreč peč ti segreje vodo, za ogrevanje, ali pa za toplo vodo. Iz te toplote pa potem nardiš 20% ali kolikor imaš pač izkoristka elektrike, ostalih 80% pa ni izguba, pač pa ogrevaš hišo ali vodo z njimi:)
Res ni bolšega mesta za proizvodnjo elektrike, kot hiša, ker je izkoriste zmeraj blizu 100%, namreč kolkr toplote ne izkorist za elektriko pač vrže ven v toploti, kar itak spet porabiš:)

WarpedGone ::
Zgleda da je dovolj dobra, da je takih enot na trgu že kar precej.
Tudi pri nas: Energen, BioTherm, debata na strojnistvo.com
Cene so seveda razmeroma visoke, ampak če upoštevaš strošek 10 letnega ogrevanja hiše in strošek bencina/elektrike za prevoz v 10ih letih stvar zna postat konkurenčna, če že ne kr občutno cenejša.
Tolk o tem kako nemogoče in neumno je kuhat lastni štrom.
Tudi pri nas: Energen, BioTherm, debata na strojnistvo.com
Cene so seveda razmeroma visoke, ampak če upoštevaš strošek 10 letnega ogrevanja hiše in strošek bencina/elektrike za prevoz v 10ih letih stvar zna postat konkurenčna, če že ne kr občutno cenejša.
Tolk o tem kako nemogoče in neumno je kuhat lastni štrom.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Saj je neumno komplicirati stvari brez potrebe.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TESKAn ::
Hm, je že kdo razmislil, da bi imel parni stroj namesto dizla? Verjetno bi bil nekoliko večji, vendar bi lahko pod kotlom kuril karkoli - plinsko olje, drva, biomaso, samo da gori in oddaja toploto.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

edge540 ::
Stirling je tudi ena varianta, mogoče celo malo preveč zanemarjena..ima sicer svoje finte, ampak tudi veliko prednosti


WarpedGone ::
Stirling oz. parni stroj se ti splača doma v kleti, kjer ga zahacaš in ti laufa celo zimo. Ne pa v avtu, kjer ga vklopiš in izklopiš parkrat na dan.
Za pogoste vklope/izklope je pravzaprav katerikoli toplotni stroj bolj ali manj neprimeren. Plačuješ davek zaradi neoptimalnih delovnih temperatur. Tuki ma elektrika svojo glavno prednost.
Za pogoste vklope/izklope je pravzaprav katerikoli toplotni stroj bolj ali manj neprimeren. Plačuješ davek zaradi neoptimalnih delovnih temperatur. Tuki ma elektrika svojo glavno prednost.
Zbogom in hvala za vse ribe

edge540 ::
Absolutno, stirling je bil mišljen namesto tistega generatorja elektrike doma. So meli tudi ideje da bi ga dali v avtomobile in celo letala, ampak je to zaenkrat brezveze.

Pyr0Beast ::
Parni stroj ima preveliko toplotno vztrajnost + dizel/bencin je dostopen.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::
Vse je odvisno od tvojega vira energije. Če ti mimo hiše teče primeren potok, je mala HE najcenejša, če imaš gozd, je najcenejši parni stroj na drva ...
O.
O.

Zheegec ::
Vsekakor je cenejše biti priključen na našo drago JEK, pa seveda zgraditi še kakšno.
Razen, če si gozdni samotar, ki bi vseeno rad imel luč, ali pa imaš hišico v nedostopnih hribih ali kaj podobnega.
Razen, če si gozdni samotar, ki bi vseeno rad imel luč, ali pa imaš hišico v nedostopnih hribih ali kaj podobnega.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Okapi ::
Vsekakor je cenejše biti priključen na našo drago JEK,To je sicer odvisno od cene elektrike, ampak jasno, množična proizvodnja je načeloma vedno cenejša. Tudi indonezijski premog je ceneje kurit v toplarni kot v lastni peči.
O.

gruntfürmich ::
Vsekakor je cenejše biti priključen na našo drago JEK, pa seveda zgraditi še kakšno.
drago NEK?
lahko to malo bolj podrobno razložiš?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zheegec ::
kaj naj bi pa tukaj razložil? Pač poudarek njene pomembnosti je ta izraz. Saj pasalo bi tudi "preljubo" samo je stvar in ne ženska :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Pyr0Beast ::
najbrž je mislil na drago, kot cenovno vrednost :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gruntfürmich ::
najbrž je mislil na drago, kot cenovno vrednost :)
to sem imel v mislih in to mi ne gre v račun.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

TESKAn ::
"Draga" ima lahko tudi drugačen pomen
.

Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

loki0101 ::
JEK meni ni zelo draga. Obrazložitev: nimam čustvenih vezi, mislim cenovno. Če primerjamo ceno izgradnje, upravljanja, skladiščenja ... pride drago - ne nam drago
;)
Sicer pa proizvodnja energije ni problem, prenos in skladiščenje energije sta problematična. Velika večina energije je sončne.
Nisem prepričan, da so električni avtomobili prava stvar. Vodik je možna rešitev. Oboje je samo prenos in skladiščenje energije.
;)
Sicer pa proizvodnja energije ni problem, prenos in skladiščenje energije sta problematična. Velika večina energije je sončne.
Nisem prepričan, da so električni avtomobili prava stvar. Vodik je možna rešitev. Oboje je samo prenos in skladiščenje energije.

A. Smith ::
JEK meni ni zelo draga. Obrazložitev: nimam čustvenih vezi, mislim cenovno. Če primerjamo ceno izgradnje, upravljanja, skladiščenja ... pride drago - ne nam drago
;)
Sicer pa proizvodnja energije ni problem, prenos in skladiščenje energije sta problematična. Velika večina energije je sončne.
Nisem prepričan, da so električni avtomobili prava stvar. Vodik je možna rešitev. Oboje je samo prenos in skladiščenje energije.
Čisto vse, kar si napisal, je narobe.
1. Jedrska elektrarna v smislu izgradnje, upravljanja in skladiščenja odpadkov davkoplačevalcev ni stala NIČ. Zgrajena je bila s kreditom, ki je bil kasneje prenešen na podjetje GEN Energija. Zadnji obrok je bil odplačan konec 2008.
Za razliko od nukleark, ki se financirajo "same", mora država nekaterim drugim virom (sončne, veter) izplačevati subvencije. To nas pa zares stane.
2. Prenos elektrike ni nič bolj problematičen, kot pri nafti. Skladiščenje pa je problematično. Črpalne HE so zaenkrat vse, kar imamo.
3. Vodik kot gorivo za avtomobile nikoli ne bo zaživel. Pomanjkljivosti smo že večkrat našteli:
-skrajno slabo razmerje energija/volumen
-če hočemo izboljšati razmerje, je treba vodik utekočiniti, za kar je potrebno toliko energije, kot če bi pokurili 30-40% tistega vodika
-utekočinjen vodik odhlapeva (glej BMW Hydrogen7 - po nekaj dneh odhlapi 50% rezervoarja)
-najmanjši atom, ki ga kristalna struktura kovin ni sposobna zadržati; tako cevi, kot rezervoarji so dragi ko satan. Prav tako je zaradi vodika šasija in cel avto podvržen pokanju zvarov, ko se vpiti H združuje v H2
-najbolj eksploziven element. Parkirne garaže, garaže, podvozi in podobno -odpadejo. Stalno preverjanje tesnjenja obvezno.
Oziroma, the Link.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Matev ::
Jedrska elektrarna v smislu izgradnje, upravljanja in skladiščenja odpadkov davkoplačevalcev ni stala NIČ.
česa bolj neumnega pa še nisem slišal
NIČ ne stane nič
sicer je pa jek res bila nalaožba ki še danes nese zlata jajca

A. Smith ::
NIČ ne stane nič
Vprašanje ni, koliko je stalo, ampak KOGA.
Investitorja v NEK sta bila Savske elektrarne Ljubljana in Elektroprivreda Zagreb, ki sta z investicijsko skupino izvedla pripravljalna dela, razpis in izbrala najugodnejšega ponudnika.
Podjetje Savske elektrarne, ki je bilo v slovenski lasti, je za investicijo vzelo kredit. Ta dolg se je nato prenesel na podjetje GEN Energija, ki ga je sčasoma odplačalo. Jaz konkretno v tej zgodbi davkoplačevalskega denarja ne vidim. Če ga vidiš ti, me popravi.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

gruntfürmich ::
naj še jaz dodam svoj delež:
NEK naj bi bila v celoti odplačana in ker bo še obratovala najmanj 20 let, pričakuje pa se menda 40, je to izredno dobra naložba.
kar pa se tiče 2. NE v sloveniji; cena je predvidoma 5 mlr EUR, odplačana pa bo v 10 letih. ker bo obratovala najmanj 20 let (bolj realno se pa pričakuje 40 ali celo 60), je tudi to zlata naložba.
NEK naj bi bila v celoti odplačana in ker bo še obratovala najmanj 20 let, pričakuje pa se menda 40, je to izredno dobra naložba.
kar pa se tiče 2. NE v sloveniji; cena je predvidoma 5 mlr EUR, odplačana pa bo v 10 letih. ker bo obratovala najmanj 20 let (bolj realno se pa pričakuje 40 ali celo 60), je tudi to zlata naložba.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Pyr0Beast ::
Era ? Ne, neprestalno nabijanje kvazi-štromarjev/ekologov v marketinškem oddelku. Čez 5 let ne bo tak brivnik nič drugega kot še ena nadloga človeštva več.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
No, za better place si želim da ne bi uspel. Hkrati me pa niti ne skrbi, da bi uspel, ker je v osnovi faliran.
Zna pa precej zaslužit ker ga bo financirala politika, ki bo hotela v očeh publike izgledat cool.
Menjavanje baterij je pač neizvedljiva ideja.
Zna pa precej zaslužit ker ga bo financirala politika, ki bo hotela v očeh publike izgledat cool.
Menjavanje baterij je pač neizvedljiva ideja.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

energetik ::
No, za better place si želim da ne bi uspel. Hkrati me pa niti ne skrbi, da bi uspel, ker je v osnovi faliran.Saj to me skrbi. Politika nas bo posilila z njimi, čeprav bomo neto v energetskem minusu in/ali se bodo emisije neto povečale. Posilila pa tako, da bo na ICE nabila davke in/ali dala subvencije na elektro avte. Vse skupaj pa bomo plačali davkoplačevalci, itak. Tako kot zdaj plačujemo tistim, ki so jim sončni paneli naložba...
Zna pa precej zaslužit ker ga bo financirala politika, ki bo hotela v očeh publike izgledat cool.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

WarpedGone ::
Zato pa dobro premislite, koga boste volili na naslednjih volitvah: Razlika med rdečim in zelenim na primeru avtomobilskega davka
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::
>> Menjavanje baterij je pač neizvedljiva ideja.
Zakaj že?
Si že kdaj bil v trgovini s čevlji? Točno zato.
Zbogom in hvala za vse ribe

A. Smith ::
Si že kdaj bil v trgovini s čevlji? Točno zato.
Iztrošenost baterij določa doseg in perfomanse avtomobila, drži.
Ampak, a zagotovo ni poti okrog tega?
(pa zaenkrat izpustimo tehnične probleme, ki se pojavijo ob menjanju baterij, npr. težišče, mesto nahajanja, zmožnost menjave s strojem...)
Recimo:
- baterije se polni na zato primernih krajih, črpalkah-polnilnicah
- te polnilnice so tudi lastnice vseh battery packov. Ko kupiš avto, je vanj vgrajena baterija, ki ni tvoja, ampak je last polnilnice.
- ob vsaki polnitvi se nad baterijo izvede diagnostika, ki pove, koliko je pack že iztrošen
- glede na iztrošenost se baterije razvrsti v več cenovnih razredov; novejši/kvalitetnejši pack, višja cena
Seveda bi morali biti battery pack-i standardnih oblik, dimenzij in kapacitet.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

WarpedGone ::
Seveda bi morali biti battery pack-i standardnih oblik, dimenzij in kapacitet.
Problem je, da tole niso edine zahteve (pa že te same po sebi predstavljajo resen, praktično nerešljiv problem). Že standardni avtomobilski akumulatorji so precej različnih kapacitet in oblik. Poleg teh omejitev so še:
- delovna napetost
- kratkotrajni max tok, ki ga še lepo prenesejo (max moč)
- povprečen tok, ki ga še prenesejo (povprečna moč)
- povprečen polnilni tok, ki ga še tolerirajo (povprečna moč regeneracijskega zaviranja)
- max polnilni tok (max moč zaviranja)
- kako ti parametri spreminjajo s temperaturo in časom
- v temperaturnih okvirih ta baterija sploh deluje
- kako se zgornji parametri spreminjajo z nivojem napolnjenosti
- kako se zgornji parametri spreminjajo s številom opravljenih ciklov i.e. polnih izpraznitev baterije na nek min. nivo
- kako globoko pogosto izpraznitev baterije še dopuščajo (le 50%, 80, 99%)
- kako "polno napolnjenost" imajo baterije "rade" i.e. je manj negativnega efekta na upad kapacitete
Vse to in še več je potrebno upoštevat, če ne želiš baterije na hitro uničit oz. če jo hočeš res izkoristit. Ker je na razpolago zelo veliko različnih kemij, so ti parametri med sabo zelo zelo različni. Tako ti v sistemu menjave baterij ostaneta le dve slabi šansi:
1. izbereš neko podmnožico zgornjih vrednosti in narediš ogromno število takih baterij - s tem si praktično zacementiral nadaljni razvoj baterij, ker bo katerakoli novejša kemija fasala sindrom "Nekompatibilnosti".
2. podpreš variabilnost teh parametrov - s tem si praktično sabotiral cel sistem, nenadoma moraš na ful lokacijah hraniti precejšnje število ful različnih modulov, če nočeš da je uporabnika strah, da bo k teb prišel s prazno baterijo, katere ti ne boš imel polne na zalogi. Cena gre v nebo.
Ne sanjaj, da bi lahko vzpostavil nek inteligenten vmesnik, ki bi vse te parametre postavil "na isti imenovalec". Ta bo nujno najmanjši skupni, kar pomeni neoptimalnosti glede izkoristka, moči in dosega.
- baterije se polni na zato primernih krajih, črpalkah-polnilnicah
Tole se bo zgodilo. Razni nakupovalni centri, kinodvorane itd, bojo imele par močnih polnilnih postaj, kjer boš lahko filal tudi s po 10kW in morda še kaj čez. To pomeni napolnitev v parih urah. Zna bit, da bo takšno polnjenje tudi brezplačno, če boš v trgovini kej kupil. Seveda boš ta štrom plačal preko cene artiklov.
- te polnilnice so tudi lastnice vseh battery packov. Ko kupiš avto, je vanj vgrajena baterija, ki ni tvoja, ampak je last polnilnice.
Zakaj točno je to kej bolje, kot da baterijo kupim? Na daljši je kupljena baterija nujno cenejša, kot pa najeta.
- ob vsaki polnitvi se nad baterijo izvede diagnostika, ki pove, koliko je pack že iztrošen
Zanesljiva diagnostika ne obstaja. Obstaja statisika glede posameznih vrst kemij in proizavjalcev. Komot fašeš gnilo jajce.
- glede na iztrošenost se baterije razvrsti v več cenovnih razredov; novejši/kvalitetnejši pack, višja cena
Kako točno je to bolje od baterije, ki ti drži cca 8 let oz. ti po 8ih letih še vedno nudi 80% "novih" performans (moči in dosega) in točno veš kaj si z njo počel in tudi veš, da se ti jo direkt splača ahtat?
Proizvajalci se ne morejo zmenit niti za enoten format baterij v GSMih, v avtomobilih bi pa to kr nenadoma špilalo?
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
Na začetku so bila tudi električna omrežja med seboj nezdružljiva. Vsaj kraj je imel svojo elektrarno, ena omrežja so imela izmenično, druga enosmerno napetost, različne voltaže, frekvence ... Pa se je kmalu izkazalo, da brez standardizacije ne bo pravega napredka in so se poenotili, vsaj znotraj posamezne države.
Ali se bodo standardizirali tudi akumulatorji električnih avtov, je seveda vprašanje za milijardo dolarjev. Verjetno tudi ni treba, da je ravno ena sama vrsta akumulatorjev, po mojem bi nekako do pet različnih šlo brez posebnih težav. Tudi sedaj na črpalkah točijo nekaj različnih vrst bencina in dizla.
Poleg tega standardizacija akumulatorjev ne pomeni nujno, da ne bo mogoče še naprej delati tudi nestandardnih, ki jih bo uporabnik sam polnil.
O.
Ali se bodo standardizirali tudi akumulatorji električnih avtov, je seveda vprašanje za milijardo dolarjev. Verjetno tudi ni treba, da je ravno ena sama vrsta akumulatorjev, po mojem bi nekako do pet različnih šlo brez posebnih težav. Tudi sedaj na črpalkah točijo nekaj različnih vrst bencina in dizla.
Poleg tega standardizacija akumulatorjev ne pomeni nujno, da ne bo mogoče še naprej delati tudi nestandardnih, ki jih bo uporabnik sam polnil.
O.

A. Smith ::
Na 1 in 2 je odgovoril že Pyro (in ves text je nepojasnjeno izginil, kar je škoda).
Rešitev je torej vgrajen IC, ki vsiljuje mejo praznjenja, strmino in amplitudo tokovnih konic, ...
Poleg tega bi moral ta IC tudi meriti, kaj daje baterija od sebe - in ovrednotiti stopnjo propadanja baterije. Glede na to oceno bi se potem zaračunal nadaljni najem te baterije. Se pravi, izposojevalec mora že vnaprej vedet, kaj mi ponuja, in temu primerno prilagodit ceno. Če bi najel zjahane baterije, bi bile pač primerno cenejše.
Rešitev je torej vgrajen IC, ki vsiljuje mejo praznjenja, strmino in amplitudo tokovnih konic, ...
Poleg tega bi moral ta IC tudi meriti, kaj daje baterija od sebe - in ovrednotiti stopnjo propadanja baterije. Glede na to oceno bi se potem zaračunal nadaljni najem te baterije. Se pravi, izposojevalec mora že vnaprej vedet, kaj mi ponuja, in temu primerno prilagodit ceno. Če bi najel zjahane baterije, bi bile pač primerno cenejše.
Tole se bo zgodilo. Razni nakupovalni centri, kinodvorane itd, bojo imele par močnih polnilnih postaj, kjer boš lahko filal tudi s po 10kW in morda še kaj čez. To pomeni napolnitev v parih urah. Zna bit, da bo takšno polnjenje tudi brezplačno, če boš v trgovini kej kupil. Seveda boš ta štrom plačal preko cene artiklov.Če že, zakaj ne bi zgradil polnilnice z nekaj MW razpoložljive moči in pa hrambo energije za enakomeren odjem energije iz mreže? Pri trenutnem omrežju to ni neizvedljivo. S tako razpoložljivo močjo bi lahko baterije napolnil v nekaj minutah.
Zakaj točno je to kej bolje, kot da baterijo kupim? Na daljši je kupljena baterija nujno cenejša, kot pa najeta.Zato, da ti jo lahko zamenjajo, pa se ne boš potem cmeril "MOJA baterija je bila pa prišparana, ker sem jo JAZ uporabljal. Zdaj ste mi pa prasci en krš dali namesto nje!" Če vstopiš v ta deal z lastno baterijo, potem zamenjava z napolnjeno tujo baterijo odpade. To vendar razumeš.
Proizvajalci se ne morejo zmenit niti za enoten format baterij v GSMih, v avtomobilih bi pa to kr nenadoma špilalo?Vendar pa so se proizvajalci sporazumeli glede zagonskih akkujev v avtomobilih. Pa pri trakcijskih za viličarje.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Lonsarg ::
Tehnologija baterij se tako spreminja, da kakršenkoli standard zdajle postaviš, ga napredek povozi. Mogoče čez 20 let vsekakor pa ne pri samem začetku električnih avtomobilov, ko se že primerja z električnem omrežjem, tudi tam ni bilo standardov na začetku. Za predhodno obdobje, do standardizacije, kakršnekoli so pa čisto primerni EV z extended range agregatom.
Nobena ideja niti blizu ne pride tej z dodatnim generatorjem in razvijalci avtomobilov se tega zavedajo, kar poglejte Chervole Volt in take, vsi grejo na tak princip. Pol maš pa pač zraven še male mestne na samo elektriko, sam ti so mišljeni za manjši trg, za tak trg ne greš postavlat črpalk.
Nobena ideja niti blizu ne pride tej z dodatnim generatorjem in razvijalci avtomobilov se tega zavedajo, kar poglejte Chervole Volt in take, vsi grejo na tak princip. Pol maš pa pač zraven še male mestne na samo elektriko, sam ti so mišljeni za manjši trg, za tak trg ne greš postavlat črpalk.

Pyr0Beast ::
in ves text je nepojasnjeno izginil, kar je škoda
Pobrisal. Sem bil jezen, zato.
dalje;
Kot je A. Smith že povedal je rešitev dober IC. Današnji že znajo;
meriti napetost posameznih celic ali celotnega packa, pravtako temperaturo
meriti tok praznenja, omejiti tok (pri bateriji je potrebno omejevati tok in ne moč)
meriti trenutno stanje napolnjenosti - količino energije ki je shranjena noter in 'decay' baterije
shraniti proizvajalca in podobne nepomembne podatke
signalizirati napako (celica fuč) (premakne bit v svojem registru, ki se potem tudi stalno ohranja)
signalizirati trenutno stanje baterije z ledicami (pravtako tudi napako)
zna izklopiti se pri neprimernem praznenju
Pa še kaj sem pozabil.
Rešitve z 'dud' baterijami se preprosto rešiš tako da plačaš porabo ko prineseš prazno baterijo nazaj in ne teoretično kapaciteto takrat, ko jo vzameš. (pa vseeno, je ta kapaciteta zadnja zmerjena! kapaciteta pri praznenju) Notranji kontroler si zlahka zapomni preneseno energijo, pravtako pa jo lahko primerjaš s tisto ki jo je izmeril računalnik.
Pravzaprav so baterije brez problema tako pametne, da jo lahko polneš z navadnim polnilcem za svinčen akku za avto, ki ni nič drugega kot trafo in diodni mostiček.
Če že, zakaj ne bi zgradil polnilnice z nekaj MW razpoložljive moči in pa hrambo energije za enakomeren odjem energije iz mreže? Pri trenutnem omrežju to ni neizvedljivo. S tako razpoložljivo močjo bi lahko baterije napolnil v nekaj minutah.
Težava je v sunkih. Take postaje bi se _morale_ sporazumevati s el. centralo. Na tak način ne gre več, da preprosto zajemaš vodo z vedrom iz reke.
Sam bi postavil inteligentno elektroenergetsko omrežje, pravzaprav bi tega spravil na nov nivo.
Vendar pa so se proizvajalci sporazumeli glede zagonskih akkujev v avtomobilih. Pa pri trakcijskih za viličarje.
Jep. Zadeva je kar dobro rešena.
Štos je v tem da imaš tukaj _stalne_ odjemalce in ne navadne potrošnike, ki menjajo samo zato ker je ven prišlo nekaj novega.
Tehnologija baterij se tako spreminja, da kakršenkoli standard zdajle postaviš, ga napredek povozi. Mogoče čez 20 let vsekakor pa ne pri samem začetku električnih avtomobilov, ko se že primerja z električnem omrežjem, tudi tam ni bilo standardov na začetku. Za predhodno obdobje, do standardizacije, kakršnekoli so pa čisto primerni EV z extended range agregatom.
Ne, to ni res. Sicer se bo slišalo malce utopično a standarde povozi čas zaradi tega, ker se ne prilagajajo/posodabljajo dovolj ali pa projekt propade zato, ker so bili prestrogi.
Logika v avtu (samodiagnoza ipd.) bi lahko popolnoma brez problema delovala od 0.1V dalje, brez zgornje limite. Tehnologija to omogoča.
Pogon pa rabi večje napetosti, vendar izključno zato, da ne uporabljaš predebelih kablov. Kar pa res ni nič posebnega. Baker je poceni v primerjavi s ceno baterij.
Od 30V pa do nekje 500V bi zadeve lahko BP delovale. Seveda s prilagojeno močjo (raje tokom).
Postaviš minimalno zmogljivost 20A na baterijo in to je to. ta pa ta avto bo delal s celicami ki imajo 20A ali več. Tisti drugi rabi 30A.
Od tega, koliko jih boš vrgel noter, takšno moč boš imel. Pasulj.
Pobrisal. Sem bil jezen, zato.
dalje;
Kot je A. Smith že povedal je rešitev dober IC. Današnji že znajo;
meriti napetost posameznih celic ali celotnega packa, pravtako temperaturo
meriti tok praznenja, omejiti tok (pri bateriji je potrebno omejevati tok in ne moč)
meriti trenutno stanje napolnjenosti - količino energije ki je shranjena noter in 'decay' baterije
shraniti proizvajalca in podobne nepomembne podatke
signalizirati napako (celica fuč) (premakne bit v svojem registru, ki se potem tudi stalno ohranja)
signalizirati trenutno stanje baterije z ledicami (pravtako tudi napako)
zna izklopiti se pri neprimernem praznenju
Pa še kaj sem pozabil.
Rešitve z 'dud' baterijami se preprosto rešiš tako da plačaš porabo ko prineseš prazno baterijo nazaj in ne teoretično kapaciteto takrat, ko jo vzameš. (pa vseeno, je ta kapaciteta zadnja zmerjena! kapaciteta pri praznenju) Notranji kontroler si zlahka zapomni preneseno energijo, pravtako pa jo lahko primerjaš s tisto ki jo je izmeril računalnik.
Pravzaprav so baterije brez problema tako pametne, da jo lahko polneš z navadnim polnilcem za svinčen akku za avto, ki ni nič drugega kot trafo in diodni mostiček.
Če že, zakaj ne bi zgradil polnilnice z nekaj MW razpoložljive moči in pa hrambo energije za enakomeren odjem energije iz mreže? Pri trenutnem omrežju to ni neizvedljivo. S tako razpoložljivo močjo bi lahko baterije napolnil v nekaj minutah.
Težava je v sunkih. Take postaje bi se _morale_ sporazumevati s el. centralo. Na tak način ne gre več, da preprosto zajemaš vodo z vedrom iz reke.
Sam bi postavil inteligentno elektroenergetsko omrežje, pravzaprav bi tega spravil na nov nivo.
Vendar pa so se proizvajalci sporazumeli glede zagonskih akkujev v avtomobilih. Pa pri trakcijskih za viličarje.
Jep. Zadeva je kar dobro rešena.
Štos je v tem da imaš tukaj _stalne_ odjemalce in ne navadne potrošnike, ki menjajo samo zato ker je ven prišlo nekaj novega.
Tehnologija baterij se tako spreminja, da kakršenkoli standard zdajle postaviš, ga napredek povozi. Mogoče čez 20 let vsekakor pa ne pri samem začetku električnih avtomobilov, ko se že primerja z električnem omrežjem, tudi tam ni bilo standardov na začetku. Za predhodno obdobje, do standardizacije, kakršnekoli so pa čisto primerni EV z extended range agregatom.
Ne, to ni res. Sicer se bo slišalo malce utopično a standarde povozi čas zaradi tega, ker se ne prilagajajo/posodabljajo dovolj ali pa projekt propade zato, ker so bili prestrogi.
Logika v avtu (samodiagnoza ipd.) bi lahko popolnoma brez problema delovala od 0.1V dalje, brez zgornje limite. Tehnologija to omogoča.
Pogon pa rabi večje napetosti, vendar izključno zato, da ne uporabljaš predebelih kablov. Kar pa res ni nič posebnega. Baker je poceni v primerjavi s ceno baterij.
Od 30V pa do nekje 500V bi zadeve lahko BP delovale. Seveda s prilagojeno močjo (raje tokom).
Postaviš minimalno zmogljivost 20A na baterijo in to je to. ta pa ta avto bo delal s celicami ki imajo 20A ali več. Tisti drugi rabi 30A.
Od tega, koliko jih boš vrgel noter, takšno moč boš imel. Pasulj.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::
Večinoma imajo električni avti en velik akumulator. Kako bi bila videti rešitev z recimo 10 majhnimi. Prideš na postajo, na recimo 7 praznih akujih gori rdeča lučka in jih preprosto zamenjaš. A bi s tem kaj pridobil (razen tega, da je 10 kilske akumulatorje lažje menjat kot 100 kilske)
O.
O.

Pyr0Beast ::
Lažja menjava.
Pravtako je lažji servis ker je en akku ki ima 48V bolj varno popravljati kot enega ki ima 200 ali še več. Menjaš pa samo tiste ki so prazni.
Če bo pa menjava strojna pa še bolje, so lahko zadeve še večje.
Pravtako je lažji servis ker je en akku ki ima 48V bolj varno popravljati kot enega ki ima 200 ali še več. Menjaš pa samo tiste ki so prazni.
Če bo pa menjava strojna pa še bolje, so lahko zadeve še večje.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Večinoma imajo električni avti en velik akumulator.
V igri so kontakti, ki morajo brez pregrevanja in zanesljivo prenašat par sto A toka. Nekaj je to narest fiksno, čisto neki druzga pa relativno enostavno sestavljivo. Vsi se blazno bojijo nevarnih LiIon baterij. Bojte se raje slabih (= previsoka upornost majhnih delov) električnih povezav, ki morajo prenašat visoke moči. Nekdo zgoraj je omenjal 20 in 30 A module. Pri 200V nucaš za 50kW moči 250 A toka. 50 kW ni nič posebnega, 200kW mrcina nuca pri 200 V celih 1000 A. Vzporedna povezava modulov je problematična zarad balansiranja obremenitve. Lahk dodaš elektroniko ampak jo bo treba plačat. V denarju in izgubah energije.
Prideš na postajo, na recimo 7 praznih akujih gori rdeča lučka in jih preprosto zamenjaš.
Kako pa lahk pride do tega da je le par delov praznih?
Čisto vsaka baterija ima raje manjše obremenitve kot pa večje. Rajši tuki pomeni, da bo dlje zdržala to pa pomeni da bo tako cenejša. Zato se baterije vedno prazni "vzporedno" i.e. vse kar maš hkrati. Zato so tut vse hkrati prazne.
Menjaš pa samo tiste ki so prazni.
...
Tole je enostavno smešno. Jamrate da so baterije predrage in bi jih radi najemal. Jamrate, da majo premalo dosega in bi jih radi izmenjevali. Kot enostavno rešitev problemov z najemom in menjavo pa predlagate rešitve, katerih cena bi za več desetkrat presegla nabavno ceno večje baterije.
48 V akumulatorji? Pri 1000 A skozi njih bi dobil ven bogih 48kW, pri mal bol spodobnih 100kW bi pa vleklo celih 2000 A. Skozi kontakte ki se jih da relativno enostavno in mnogokrat razklenit?
Ni dovolj nekaj narest da deluje v laboratoriju na mizi. Delat mora vsaj 10 let out there v rokah neposvečenih ljudi. Tako, da te noben ne more iztožit do groba zarad zanič kontakta v bateriji, ker se pač ena mušica gor usedla v glih nepravem trenutku.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Nekaj je to narest fiksno, čisto neki druzga pa relativno enostavno sestavljivo.
Aja ? Zanimivo da stikališča sploh obstajajo in imamo elektriko.
Pa nabrišeš še temperaturno sondo v take kontakte. Res noben problem.
Bojte se raje slabih (= previsoka upornost majhnih delov) električnih povezav, ki morajo prenašat visoke moči.
To se da brez problema rešiti za zanemarljivo večjo ceno.
Nekdo zgoraj je omenjal 20 in 30 A module. Pri 200V nucaš za 50kW moči 250 A toka. 50 kW ni nič posebnega, 200kW mrcina nuca pri 200 V celih 1000 A.
Toliko več modulov, ni problem. Vsak modul bi lahko imel v sebi celo PWM za direkten priklop na mašino. Feti za zaščito so že noter. Z vsako gručo celic pa krmiliš eno fazo motorja ali pa en motor v kolesu.
Vzporedna povezava modulov je problematična zarad balansiranja obremenitve.
Niti ne. Upornost baterij lepo poskrbi za to. Za preobremenitev pa IC v modulu.
Čisto vsaka baterija ima raje manjše obremenitve kot pa večje. Rajši tuki pomeni, da bo dlje zdržala to pa pomeni da bo tako cenejša. Zato se baterije vedno prazni "vzporedno" i.e. vse kar maš hkrati. Zato so tut vse hkrati prazne.
6-7 delovnih, 3 za 'backup' ? Ali so pa te 3 že privzeto vgrajene v avto.
Rajši je samo če jo teraš do limite. Ko prideš na nekje 1C, zadeve niso več tako hude.
Poleg tega elektronika na komot premetava elektrino iz ene baterije v drugo, če bi bilo to potrebno. Sicer plačaš samo izmenjano elektrino v bateriji, tako da res ne vidim kje bi bil problem zamenjati kar vse.
48 V akumulatorji? Pri 1000 A skozi njih bi dobil ven bogih 48kW, pri mal bol spodobnih 100kW bi pa vleklo celih 2000 A. Skozi kontakte ki se jih da relativno enostavno in mnogokrat razklenit?
Se ti zavedaš koliko je 48kW elektrike ? Ne bo vsak avto Tesla. Tisti naj imajo svoje akkuje za kurit. Za (ob)mestni avto bo to čisto v redu. Pa recimo 100kW, postavimo mejo 200A in dobimo 500V. Raje obratno. 500A in 200V. Sicer je popolnoma vseeno. Module lahko elektronika poljubno zlaga med seboj. Zaporedno/vzporedno. Tukaj ti prav pride prednost če imaš veliko modulov. Če imaš enega ima spet prednost. Kar je pa vmes pa ni ravno najbolje.
Drati bi bili lahko brez problema iz aluminija preprosto ker so mnogo lažji.
Ni dovolj nekaj narest da deluje v laboratoriju na mizi. Delat mora vsaj 10 let out there v rokah neposvečenih ljudi. Tako, da te noben ne more iztožit do groba zarad zanič kontakta v bateriji, ker se pač ena mušica gor usedla v glih nepravem trenutku.
Hja. Če ti pelješ pod prtljažnikom kake 200kg raketnega goriva, ni rečeno, da nekaj ne bo šlo narobe.
Aja ? Zanimivo da stikališča sploh obstajajo in imamo elektriko.
Pa nabrišeš še temperaturno sondo v take kontakte. Res noben problem.
Bojte se raje slabih (= previsoka upornost majhnih delov) električnih povezav, ki morajo prenašat visoke moči.
To se da brez problema rešiti za zanemarljivo večjo ceno.
Nekdo zgoraj je omenjal 20 in 30 A module. Pri 200V nucaš za 50kW moči 250 A toka. 50 kW ni nič posebnega, 200kW mrcina nuca pri 200 V celih 1000 A.
Toliko več modulov, ni problem. Vsak modul bi lahko imel v sebi celo PWM za direkten priklop na mašino. Feti za zaščito so že noter. Z vsako gručo celic pa krmiliš eno fazo motorja ali pa en motor v kolesu.
Vzporedna povezava modulov je problematična zarad balansiranja obremenitve.
Niti ne. Upornost baterij lepo poskrbi za to. Za preobremenitev pa IC v modulu.
Čisto vsaka baterija ima raje manjše obremenitve kot pa večje. Rajši tuki pomeni, da bo dlje zdržala to pa pomeni da bo tako cenejša. Zato se baterije vedno prazni "vzporedno" i.e. vse kar maš hkrati. Zato so tut vse hkrati prazne.
6-7 delovnih, 3 za 'backup' ? Ali so pa te 3 že privzeto vgrajene v avto.
Rajši je samo če jo teraš do limite. Ko prideš na nekje 1C, zadeve niso več tako hude.
Poleg tega elektronika na komot premetava elektrino iz ene baterije v drugo, če bi bilo to potrebno. Sicer plačaš samo izmenjano elektrino v bateriji, tako da res ne vidim kje bi bil problem zamenjati kar vse.
48 V akumulatorji? Pri 1000 A skozi njih bi dobil ven bogih 48kW, pri mal bol spodobnih 100kW bi pa vleklo celih 2000 A. Skozi kontakte ki se jih da relativno enostavno in mnogokrat razklenit?
Se ti zavedaš koliko je 48kW elektrike ? Ne bo vsak avto Tesla. Tisti naj imajo svoje akkuje za kurit. Za (ob)mestni avto bo to čisto v redu. Pa recimo 100kW, postavimo mejo 200A in dobimo 500V. Raje obratno. 500A in 200V. Sicer je popolnoma vseeno. Module lahko elektronika poljubno zlaga med seboj. Zaporedno/vzporedno. Tukaj ti prav pride prednost če imaš veliko modulov. Če imaš enega ima spet prednost. Kar je pa vmes pa ni ravno najbolje.
Drati bi bili lahko brez problema iz aluminija preprosto ker so mnogo lažji.
Ni dovolj nekaj narest da deluje v laboratoriju na mizi. Delat mora vsaj 10 let out there v rokah neposvečenih ljudi. Tako, da te noben ne more iztožit do groba zarad zanič kontakta v bateriji, ker se pač ena mušica gor usedla v glih nepravem trenutku.
Hja. Če ti pelješ pod prtljažnikom kake 200kg raketnega goriva, ni rečeno, da nekaj ne bo šlo narobe.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place