» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
56 / 1284
»»

Pyr0Beast ::

Peš, 0L/km, deljeno s 5 je to še vedno 0 :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Takole na pamet bi rekel, da je pešhoja energetsko potratnejša od vožnje.

O.

Pyr0Beast ::

Od vožnje z biciklom da. Napram avtomobilu (čista energetska vrednost) si še vedno v prednosti. 800mpg z biciklom, 400mpg peš. Sam lahko naredim le okoli 60mpg :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Ja, samo v avtu se jih lahko pelje več.

O.

edge540 ::

Step2en Wolf

Poraba je odvisna od konfiguracije kabine in dolžine leta, res je. Mislim da je tist podatek za cruise speed; B747-400 ima namreč doseg 13,450 km (pri max t/o weight) in nosi 215 000 L goriva, obenem pa sprejme 420-520 potnikov (lahko še kakega več če je single class cabin). Pri max razdalji leta je torej poraba ~1600 litrov/100km ali po glavi 3-4 litre/100 km, preko palca (ne smemo pa pozabit da letalo rabi še za slabo uro rezerve, tako da dejansko pokuri ene 190 000 litrov samo). (wiki-specifikacije


Ampak glede na hitrost je letalo zelo zelo zelo varčna zadeva. Če nam hitrost ni važna pa lahko kolesarimo seveda, pa bo poraba samo 3 sendviče pa 5 litrov vode / 100km ;)

Pyr0Beast ::

Ja, samo v avtu se jih lahko pelje več.
Je res, da lahko. Ni pa nujno :)

(saj kolesarji lahko tudi zavetrje lovijo) :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Čez jadrnico je ni, kar se energetske varčnosti tiče:)

O.

Step2en Wolf ::

Kaj »štroma« po New Yorku? (v originalu besedna igra: Strom = tok, Stomert = klatež)

Futuristična Aptera 2e izgleda, kot letal brez kril. Auto Bild se je tako neslišno klatil po cestah New Yorka – v osrčju vzdihljajev: »Ahhh!« in »Ohhh!« ter znanega občutka: »Yes we can!«

Aptera pritlehni \"avion\"


Stvar izgleda kot rezultat vihrave ljubezenske noči med kapsulo Apolla in ribe napihovalke – ježevke. Ali kot letalo, ki je med pristankom zapeljalo v podvoz in se je tako moralo znebiti kril. Zato ji je tudi ime Aptera. V starogrščini to pomeni »brez kril«. Zaostreno oblikovanje spominja na osnutke, ki so se pojavljali nekje v poduhovljenih letih 1963 po zaslugi strokovnih revij, npr. »hobby« ali »Miki Miška«. Zato nas ni čudilo, da je naša testna vožnja po Manhattanu, občasno pripeljala k zastoju prometa, pri čemer k temu ni botroval zvok dvosedežnika (saj ga nima), temveč je k temu vodil navor. Vse glave so se obračale v trenutku, ko je znanstveno fantastično vozilo pridrselo mimo – podobno kot pri gledalcih tenisa. Manjkali so samo še vzkliki: »Yes, we can.« V vsakem primeru, so ljudje držali svoje mobilnike visoko v zrak, da bi hitro slikali še eno fotografijo tega NLPja. Na srečo niso alarmirali nobene antiteroristične enote. Saj ni grozila nikakršna nevarnost. Ta trikolesnik je končno čisto prijazen in se pelje po pričakovanju na elektriko.

Aptera je aerodinamična ekscentrična križarka
Podobno kot fantje iz Tesle, tudi Apterini ljudje jezdijo deroči val elektro ekspanzije. Njihova poslovna ideja pa ni zgolj lepljenje skupaj in lotanje akumulatorjev iz prenosnikov, kot pri Tesli, temveč je njihova ideja aerodinamičnost. Že od prvih kapljičasto oblikovanih vozil, inspirirajo drseče aerodinamične linije v avto oglaševanju. In vedno se to naredi, kot da je to neka popolnoma nova ideja. Tako tudi ustanovitelj podjetja Steve Fambro, ki s svojo kapličasto obliko Aptere poskuša doseči zelo nizek aerodinamičen koeficient, cW=0,15! Inspiracijo je dobil pri VW eno litrskem avtomobilu s katerim se je v pokoj odpeljal Ferdinadn Piëch. Navsezadnje je to pravi začetek. E-avtomobili trpijo zaradi kroničnega pomanjkanja energije, zato s tem poskuša to zajeziti. Prav tako z lahkimi materiali (Aptera tehta 770kg), le tri mala kolesa za manjši kotalni upor, efikasen motor in najboljša baterijska tehnologija (litium-železnifosfat).

širina ni za evropske ceste


2.24 meterska razdalja med kolesi, je za nemške ceste nemogoče široka
Aptera stavi na križarjenje in ne kot Tesla na dirkalnik. Najvišja hitrost je 137 km/h. Doseg 190 kilometro – kar mora zadostovati. Kar v večini primerov tudi je. Samo nekaj je absurdno: ta psihodelična oblika z nenavadnimi in nepraktičnimi proporcijami. Tako izgine neverjetno veliko prostora. Sprednja med kolesna razdalja z 2.24m in rizičnimi ven segajočimi koloteki, bi bila za nemška cestišča nemogoče široka in pri dolžini 4.39m je prostora le za dva. Poleg tega se lahko velika steklena kupola spremani v uparjevalnik, ker ni vgrajena klimatska naprava, ki krepko požira elektriko. Sprednja kolesa modela 2e poganja 300 voltni elektro motor. Preko noči naj bi se baterija ponovno napolnila preko domače vtičnice. Cena za NLP: $25.000 (trenutno je to cca 16 500 EUR). V nekaj dražji hibridni varianti 2h je poleg električnega pogona zraven še motor na notranje izgorevanje, ki služi kot generator za podaljševanje dometa in ni povezan s kolesi.

Že 3000 naročil
Da s serijskim vozilom še ni tako daleč, kaže trenutna prehodna rešitev. Z letom 2010 bi podjetje iz San Diega ponudila vozilo gnano zgolj s 660 kubičnim štiri cilinričnim motorjem iz japonskega mikro avtomobilčka. Z njim naj bi zaradi šibkega upora porabili le 1.8 litra na 100 km. Vozilo bo v Kaliforniji registrirano v klasi motorjev. Pri čemer se potnika ne vozita drug za drugim, temveč drug zraven drugega. Za futurističnim cockpitom smo sedeli zelo udobno, v zadnjem delu je bilo še celo prostora za prtljago. Vožnja sama pa je bila s prototipom še zelo nedokončana. Zato smo na eno oko zamižali za komfort blaženja in točnost vodenja. Navkljub odsotnosti kril, so načrti, kot se takšna podjetja spodobi, visoko leteča. 100000 vozil na leto si proizvajalec želi proizvajati od leta 2014 naprej. Da ne pozabimo, da bo Aptera brez kril: ne bo čisto držalo. Tako kot pri vseh avtomobilih, ki se želijo narediti pomembne, poseduje klatež/štromar prihodnosti krilata vrata.

Brezkrilno vozilo, s krilatimi vrati



Vir: Bernhard Schmidt Auto Bild

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

edge540 ::

Ta zadeva ima dejansko od vseh električnih avtov še največ možnosti za uspeh, če vprašate mene. Zakaj? Ker ne stane 100 000 EUR tako kot ostale elektro mašine ampak 16 500 EUR, kar je v praksi dosegljivo marsikomu.

Kot prve kupce pa vidim razne tehnološke frike..še sam se nebi branil česa takega za po mestu in okolici:P

Lonsarg ::

Predvsem je klub veliko večji futurističnosti napovedana cena skoraj pol nižja od hibrida od GM. Zanimivo hehe, ko voziš tole bulijo vate še lastniki 100 000 EUR vrednih ferarijev :D

Azrael ::

Tale avtoček bi lahko na kratko pokomentiral kot Na zahodu nič novega.

Cena, če res bo ostala taka in to za komplet in ne samo piksno brez akujev, je na zgornji meji še sprejemljiva, vendar tu se vse konča. Majhen doseg, kremežljave karakteristike, predolg refill in predvsem oblika maksimalno nefunkcionalna ter brez brez klime in gretja je nekaj za čimer bodo vsi noreli. Seveda ne.

Batemobil na baterije. Igrača za frike.

Še vedno ostaja, da je narediti normalen avto za kostruktorje avtočkov na baterije, misija nemogoče.
Nekoč je bil Slo-tech.

Step2en Wolf ::

Obama pravi, da Aptera je avto... in bo zato tudi prejel državna posojila katere fond je velikosti 25 milijard U$, za katere so se uspešno že prijavila Tesla in Fisker.

Aptera je avto (v birokratščini ZDA)


Trikolesnik Aptera do sedaj ni bil upravičen do teh posojil. Po spremembi predpisov računajo na 75 milijonov U$ posojila.
Proizvodnja še vedno napovedana za naslednje leto s ceno od $25,000 do $40,000 (trenutno od 16 500 do 26 500 EUR).
Še Road Test s strani WIRED Autopia.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Step2en Wolf ::

Avstralija je očitno ta trenutek (prihaja poletje) pravi kraj za "električarje". Poleg že sporočenega rekorda Tesle, so japonski predstavniki univerze iz Tokya zmagali na solarni tekmi s svojim vozilcem na sončne celice:

Zmaga za japonsko



Poševnooki z otoka vzhajajočega sonca točneje Automotive Hall of Fame in Japan so si dodatno podelili nagrado tudi sami sebi, t.j. Mitsubishiju in sicer za nadzorni sistem malega MiEVa. Mali elektronček nosi sedaj ponosen okras "Car Technology of the Year".

Uvrščen v japonski Automotive Hall of Fame


Predvidena cena, ko bo dostopna, še vedno $50,000 (cca 33 000,- EUR)

V klasi avtomobilov je zmagal hibrid. Honda Insight.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Sheteentz ::

Ja super je tale Aptera, odlične vozne sposobnosti, grem stavit, da se ceste drži ko micubiši lenser. V prtljažnik lahko tud spraviš boga in svašta, da ne omenjam varnosti, po moje dobi ziher kakih 7 zvezdic.

Izi ::

Meni se pa dopade Opel Ampera.
Izbrali so popolnoma drugačno kombinacijo elektrike in bencina, ki se mi zdi zadetek v polno.
Avto se vozi samo na elektriko 60 km daleč dokler se popolnoma ne izprazni, šele takrat se avtomatsko kar med vožnjo skoraj neopazno vklopi bencinski motor z katerim lahko prevoziš še dodatnih 500 km.
Nemci so ugotovili, da kar 80% vseh voznikov prevozi manj kot 50 km na dan, torej bi se z Ampero večina vozila zgolj na elektriko in bi bencinar služil samo za rezervo in za tistih enkrat na leto ko se odpraviš na dopust.
Dobra stran je tudi čas polnjenje akumulatorja. Za napolnitev akumulatorja in za novih 60 km poti rabiš samo uro in pol polnjenja na katerikoli 230 Voltni vtičnici.
V praksi to pomeni da te 60 km poti stane manj kot 1 Euro, če polniš ponoči seveda še pol manj. Običajen avto stane kar okoli 5 EUR za 60 km poti.
Najpomembnejše je, da je avto precej simpatične oblike

Opel Ampera


Avto je dolžine 4,4 metra, se pravi tudi pravi moški, ki se avta pod 4 metre ne bi nikoli dotaknil, lahko brez slabe vesti usede vanj :D
Električni motor ima 150 konjskih moči, kar zadošča za 161 km/h. Za dirke sicer ne bo, ampak povsem dovolj, da tudi na avtocesti ostaneš brez izpita, če ga pritisneš do konca >:D
V pospeških pa jasno pustiš daleč za seboj vse bencinarje in dizlaše. Od 0 do 100 prideš v manj kot 9. sekundah.

Avto je 5 vratna limuzina z 301 litra prostora v prtljažniku, Notranjost deluje precej športno.

Nekaj vozil je že izdelanih in Nemci ga že nekaj časa izdatno testirajo. Izračunali so da medtem ko za običajen avto porabijo 1200 EUR na leto samo za vožnjo stane Ampera samo 200 EUR na leto. Tako prišparaš 1000 EUR na leto.

Edina neznanka, ki bo seveda odločila ali kupiti avto ali ne je cena avta, ki še ni znana. Avto pride v trgovine šele leta 2011. :'(

Pa še en problem se zna pojaviti v primeru, da čisto vsi slovenci kupimo ta ali podoben avto. Zvečer, ko bi vsi na enkrat vklopili avto na polnjenje bi v trenutku sesuli celo električno omrežje v državi >:D

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Step2en Wolf ::

Izi - to je v osnovi Chevrolet Volt z Oplovo značko. Je pa sicer res, da je eden izmed ključnih razvijalcev Volta, Frank Weber sedaj prestopil k Oplu:

Frank Weber



GM pa se je odločil, da bo Opel zadržal. Ne bo ga prodal Magni in rusom.

Zgodovina sprememb…

Izi ::

Ja, imaš prav.
Chevrolet Volt je prvi avto v novem razredu, Opel Ampera pa drugi.
Gre se za popolnoma nov razred vozil imenovanih "Extended-Range Electric Vehicle" ali po naše "električna vozila s podaljšanim dosegom"

Kolikor jaz razumem bosta Volt in Ampera uporabljala enak električni motor in akumulatorje, vse ostalo pa je različno.
Volt pride v trgovine 2010, Ampera pa 2011.
Je pa res, da si bosta tudi na zunaj precej podobna.

Ampera in Volt

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Pyr0Beast ::

V praksi to pomeni da te 60 km poti stane manj kot 1 Euro, če polniš ponoči seveda še pol manj. Običajen avto stane kar okoli 5 EUR za 60 km poti.
WtF ? Šparovčka primerjajo z 20 tonskim šleparjem ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

na leto samo za vožnjo stane Ampera samo 200 EUR na leto.
Ta izračun je nateg, ker ne upošteva cene akumulatorja, ki ga moraš recimo po 5 letih redne rabe (polniš praktično vsak dan - a zdrži 1500 polnjenj?) zamenjati. Vrzi v računico ceno akumulatorja, pri bencinarjih upoštevaj kakšnega malo bolj varčnega in se vprašaj, a je razlike še vedno 200 proti 1200 evrov na leto.

O.

Izi ::

Saj pravim, da je najprej treba videti nabavno ceno, šele potem bomo kalkulirali ali se nakup splača.
Volt naj bi stal z vsemi dajatvami okoli $40.000, v EUR cene še nisem zasledil.
Glede porabe pa naprimer moj RAV 4 popije za slabih 8 EUR na 60 km ;((

Po moje akumulator za Volta in Ampero ne bo pretirano drag. Verjetno okoli 300 do 500 EUR. Pričakuje pa se, da bo cena vsako leto padala.
Glede življenjske dobe akumulatorja zaenkrat ocenjujejo da ga sploh ne bo treba menjati, razen če ne misliš imeti avto več kot 10 let.

Ne primerjati ta "akumulatorček" z zverinami v popolnoma električnih avtih, ki imajo po 7000 celic in tehtajo krepko čez pol tone.

V EREV avtih bo akumulator sestavljen iz samo 220 Litij-ion celic in bo v celoti tehtal "samo" 170 kg. Njegova zmogljivost pa bo ravno zaradi podaljševanja življenjske dobe močno omejena.
V celoti bi akumulator sicer zmogel 16 KWh energije, ampak bo namerno omejen komaj na dobro polovico, kar naj bi mu podvojilo življenjsko dobo. Na razpolago bomo imeli torej slabih 9 KWh energije, kar naj bi zadostovalo nekje do maksimalno 65 km vožnje brez polnjenja.
Akumulator se bo polnil samo do 85% in nato praznil samo do 30% ko se bo avtomatsko vklopil bencinar.

Tudi glede nizkih temperatur so vse premislili in uredili.
Akumulator namreč ne deluje, če njegova temperatura pade pod 0 stopinj Celzija. Minimalna delovna temperatura samega akumulatorja mora biti med 0 in 10 stopinj.
Kaj torej storiti ko je zunaj -20 stopinj?
Če ga boš polnil se bo logično akumulator segrel sam od sebe in bo torej več kot dovolj topel, da se boš lahko takoj odpeljal tudi če je zunaj -50 stopinj, med vožnjo pa bo zgleda avto skrbel, da bo akumulator vedno dovolj topel.
Ko pa bo avto zunaj na -20 preživel noč pa se bo enkrat za spremembo najprej vžgal bencinar, ti se boš z bencinarjem lahko takoj odpeljal, in bencinar bo v nekaj minutah dovolj segrel akumulator, da bo lahko prevzel pogon avta, bencinar pa se bo nato takoj izključil.

Torej bodo EREV avti uporabni celo leto tudi v naši gorati deželici, kjer imamo pozimi dostikrat tako nizke temperature, da niti dizli ne delujejo več, kaj šele električni avti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

Okapi ::

Glede življenjske dobe akumulatorja zaenkrat ocenjujejo da ga sploh ne bo treba menjati,
Kar je v bistvu še slabše, ker plačal boš celega, izkoristil ga pa ne boš do konca. Če bo akumulator res stal samo 500 EUR, ne bo sile, ampak cene teh akumulatorjev, ki zdržijo recimo 3x60 km, so AFAIK krepko višje od 1500 EUR.

O.

Izi ::

220 Litij-ion celic ne more stati pretirano veliko.
Nekateri popolnoma električni avti imajo do 7000 Litij-ion celic. Če najdeš ceno kakšnega takega akumulatorja jo torej lahko deliš z 32 in boš dobil približno ceno za Voltov akumulator.

Edit: Akumulator iz Tesle ima 6800 Litij-ion celic, koliko sem zasledil na internetu. Koliko je cena za Teslin akumulator?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

Okapi ::

Kako lahko z 220 celicami narediš 60 km, če jih lahko s 7000 samo recimo 200+, ali kolikor pač že gredo ti povsem električni avti?

O.

Izi ::

Kako lahko z 220 celicami narediš 60 km, če jih lahko s 7000 samo recimo 200+, ali kolikor pač že gredo ti povsem električni avti?

O.

Nimam pojma :D
Ampak Wikipedia ima natančno opisane baterije za oba avta.
Tesla ima 6831 Lit-ion celic, Volt pa jih ima 220. Mogoče gre za drugačne celice.
Tesla ima 65 mm dolge in 18 mm široke celice, popolnoma enake, kot so v prenosnih računalnikih, samo, da jih ima 6831, računalnik pa 5 ali nekaj takega :D
Kakšne so pa tiste v Voltu pa ni natančno zabeleženo.

Lahko pa ceno za baterijo za prenosnike pomnožiš z 40 in bi moral nekje priti na ceno za Voltin akumulator :D

WarpedGone ::

Recimo General Motors EV1 ima akumulator z 7000 Litij-ion celicami.

Sej lepo da si navdušen ampak dej se še malo zakoplji v te zadeve. Preveč mešaš in pišeš "neresnice".

EV1 je imel svinčene akumulatorje. Druga generacija EV1 z NiMH ni nikoli zapeljala v "redno proizvodnjo".
6831 LiIon celic ima Tesla Roadster in nihče drug. Njihova cena se ocenjuje na nekje med 15.000 in 20.000 USD.
Kemija celic, ki so v Tesli so za Volta in Ampero totalno neprimerne, ker zdržijo vsega cca 500 ciklov predno jim kapaciteta upade pod 80% nazivne.

Kako lahko z 220 celicami narediš 60 km, če jih lahko s 7000 samo recimo 200+, ali kolikor pač že gredo ti povsem električni avti?

Ker celica ni enako vsaka druga celica. Je treba mal upoštevat iz česa je neka celica narejena itd.
Zbogom in hvala za vse ribe

Izi ::

Tisto za EV1 sem že takoj popravil. Sem se zmotil. Osveži cash browserja.

Tesla pa z 6831 celicami prevozi 320 km. Sem našel na Wikiju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

Okapi ::

To je meni čisto jasno, zato pa dvomim, da bo akumulator stal samo 500 EUR. Prej 5000 (ena tretjina Teslinega), zato pa pravim, da je tisti izračun 200 EUR na leto za elektriko zelo zavajajoč. Če prišteješ še jurja evrov na leto od akumulatorja, se ti računica popolnoma podre.

O.

Izi ::

Če je Teslin akumulator 10.000 EUR potem nisem dosti zgrešil.
6831 celic proti 220 celic je 31-krat manj. 10000 EUR deljeno z 31 = 322 EUR
Razen če niso dali v Volta neke super duper drage Litij-ion celice v kar pa dvomim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

Okapi ::

Pa saj so ti ravnokar razložili, da celice niso enake. Upoštevaj samo domet, ne število celic.

O.

Matev ::

ar je v bistvu še slabše, ker plačal boš celega, izkoristil ga pa ne boš do konca.


verjemi da niso tako butasti
in bodo že tisti pravi kompromis naredili

dzinks63 ::

Vse super, samo ne verjamem, da bi za 60km električne vožnje bil dovolj litijev akumulator za ~330EUR, mislim da vsaj x faktor 10. Malo boljši svinčeni akumulator (90-100Ah) je ~100EUR.

WarpedGone ::

To je meni čisto jasno, zato pa dvomim, da bo akumulator stal samo 500 EUR. Prej 5000 (ena tretjina Teslinega), zato pa pravim, da je tisti izračun 200 EUR na leto za elektriko zelo zavajajoč. Če prišteješ še jurja evrov na leto od akumulatorja, se ti računica popolnoma podre.

Tudi tretjina je preveč opitimistična. Voltove celice morajo zdržat vsaj nekaj tisoč ciklov totalnega praznenja in hkrati še zagotavljat dovolj moči za samostojen pogon 1500kg težkega vozila. To pomeni da je kapaciteta celic precej nizka. Količina, teža in cena voltove batertije se zato približa ali celo preseže polovico Tesline. Think about 10.000 USD and more, ker njegove celice poleg tega tudi niso v tako masovni produkciji (konkurenca) kot Tesline (laptop celice).
Zbogom in hvala za vse ribe

T0RN4D0 ::

Kul koncept, samo kaj ti pomaga tistih nekaj evrov ki jih prišparaš (najbrž jih zaradi cen akumulatorjev bolj malo ali nič), če bo pa investicija takšna ki se ti nikoli ne povrne. Kot bi kupil računalnik za 3000€ zato ker porabi pol manj elektrike od onega za 1000€.

Poleg tega pri 160 na AC ne zgubiš izpita, niti z 9 sekundami ne pustiš zadaj vsakega ICE. Daleč od tega.


Sicer pa ideja ni napačna, tudi meni bi takšna gajba prav prišla. Pa mogoče še kakšna verzija da lahko 100km nardiš na baterije tudi ne bi bla napak.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Matev ::

upoštevajte še dvih cene nafte
iz 40 na 80 - v samo enem letu

bila je tudi že 150 pred recesijo

kaj boste govorili ko bo cena anfte 300 ali več dolarjev na sodček

Pyr0Beast ::

Upošteva je posledični dvig cene elektrike zaradi dviga cene nafte in dvig cen li-celic zaradi enake zadeve.


18650 stane ~3€, najbolj ekonomična zadeva na tržišču.
1000 njih je verjetno okoli 2500€, pa je to približno 10kWh. ~liter dizla.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Izi ::

Našel :D
Baterije, ki jih Uporabljata Volt in Ampera in tudi vsi električni avti v bodoče so A123.

Podatki o akumulatorjih:
Teslin akumulator ima 450 kg, 6831 litij-ion celic 18650, kar da 53 KWh energije, avto pa z tem prevozi 320 km.
Voltin akumulator ima 107 kg, 220 litij-ion celic A123, kar da 16 KWh energije, avto pa z tem prevozi 110 km. Baterija bo omejena na območje med 30% in 85% , zato bo avto prevozil samo 60 km.

Tesla uporablja enake celice kot so v prenosnikih in imajo tendenco, da se rade vžgejo in eksplodirajo zato za avto sploh niso primerne. V Tesli jim hladijo z posebnim hladilnim sistemom, da vse skupaj ne eksplodira 8-O
Volt pa bo uporabljal nove Litij-ion celice imenovane A123, ki naj teh problemov nimajo več.

A123 celice se izdelujejo že od leta 2006 in niso več tako redke. Ljudje jih množično kupujejo, za zamenjavo starih baterij v prenosnikih, ker le te rade eksplodirajo. V bodoče pa bodo tudi vsi hibridni in električni avti uporabljali A123 baterije.
Delnice firme A123 System, ki te baterije izdeluje zato letijo v nebo in na borznih straneh priporočajo vlaganje v to firmo.
(s tem namigom lahko bajno obogatite :D )
A123 celice so večje od 18650 in se lahko precej hitreje polnijo, poleg tega ni nevarnosti, da bi pri tem eksplodirale.
Na enako površino shranijo 10% več energije kot naprimer 18650 in najpomembnejše s številom polnjen ne izgubljajo kapacitete.
Pravijo, da tudi če bi jo v celoti polnil in praznil ne bi izgubljala na kapaciteti praktično nič, v avtih pa bo še elektronsko omejena na samo polovično zmogljivost, kar naj bi jo naredilo večno.
Koliko bo ta večnost v praksi trajala bomo še videli, vsekakor povsod suvereno trdijo, da teh akumulatorjev ne bo potrebno nikoli menjati.
Res je, da so A123 celice nekako še enkrat dražje od 18650 ampak če jih res ne bo potrebno menjati potem cena nima kaj dosti vpliva.

Bomo videli čez 20 let če to drži :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

Pyr0Beast ::

Tesla uporablja enake celice kot so v prenosnikih in imajo tendenco, da se rade vžgejo in eksplodirajo zato za avto sploh niso primerne. V Tesli jim hladijo z posebnim hladilnim sistemom, da vse skupaj ne eksplodira 8-O
Pa kaj še.

A123 celice se izdelujejo že od leta 2006 in niso več tako redke. Ljudje jih množično kupujejo, za zamenjavo starih baterij v prenosnikih, ker le te rade eksplodirajo.
No we don't. Niso prave velikosti. +drage

Na enako površino shranijo 10% več energije kot naprimer 18650 in najpomembnejše s številom polnjen ne izgubljajo kapacitete.
Stanejo pa 50% več.

Pravijo, da tudi če bi jo v celoti polnil in praznil ne bi izgubljala na kapaciteti praktično nič, v avtih pa bo še elektronsko omejena na samo polovično zmogljivost, kar naj bi jo naredilo večno.
You can only wish.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::

vi se boste z bencinarji vozili še takrat ko nafte ne bo več

ker se vam bo očitno računica izšla

Pyr0Beast ::

Vi bi se radi vozili na štrom tudi ko ga ne bo več ? :\
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

SmeskoSnezak ::

Me res zanima, Pyr0, česa bo prej sfalilo. Nafte ali vseh ostalih surovin iz katerih lahko pridobimo elektriko :P
@ Pusti soncu v srce... @

Matev ::

ko ne bo več štroma - tudi nas ne bo več

Pyr0Beast ::

Iz česa pa misliš, da se dela separator v celicah in izolacija kablov ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

To lahko delaš tudi iz premoga. In če premoga zmanjka, lahko ogljikovodike pridobivaš iz lesa ali sintetiziraš iz zraka (predvidevam:-).

O.

WarpedGone ::

Voltin akumulator ima 107 kg, 220 litij-ion celic A123, kar da 16 KWh energije, avto pa z tem prevozi 110 km. Baterija bo omejena na območje med 30% in 85% , zato bo avto prevozil samo 60 km.

Ne.
A123 se je trudil dobit ta posel a ni šlo. V Voltu bodo celice od LG Chem. Te tvoje "specifikacije" so žal le wishfull thinking - nerealne.

A123 celice so večje od 18650 in se lahko precej hitreje polnijo, poleg tega ni nevarnosti, da bi pri tem eksplodirale.

A123 so v 25650 formatu, pa še parih drugačnih tut. A123 so v bistvu LiFePO4, ki je sama po sebi enmau bol stabilna reč kot LiIon. Ampak tut LiFePO4 lahko gorijo (nobena baterija ne eksplodira), če jih poženeš predaleč. Imajo pa cca 2 do 3x manjšo energetsko gostoto kot LiIon = ista masa, 3x manj energije. Pa enmau večjo močnostno gosoto = več watov/kg
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Jest sem pa danes testiral krmilnik za asinhronca, 48V ~450A na dinamometru... looking good :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Izi ::

A123 se je trudil dobit ta posel a ni šlo. V Voltu bodo celice od LG Chem. Te tvoje "specifikacije" so žal le wishfull thinking - nerealne.

Tole pa močno spominja na naše Patrije.
Izbrali so očitno slabšega ponudnika it to na podlagi nekega prototipa, ki sploh še ni preizkušen.

Boeing ::

Saj pravim, da je najprej treba videti nabavno ceno, šele potem bomo kalkulirali ali se nakup splača.
Volt naj bi stal z vsemi dajatvami okoli $40.000, v EUR cene še nisem zasledil.
Glede porabe pa naprimer moj RAV 4 popije za slabih 8 EUR na 60 km ;((

Po moje akumulator za Volta in Ampero ne bo pretirano drag. Verjetno okoli 300 do 500 EUR. Pričakuje pa se, da bo cena vsako leto padala.
Glede življenjske dobe akumulatorja zaenkrat ocenjujejo da ga sploh ne bo treba menjati, razen če ne misliš imeti avto več kot 10 let.

Ne primerjati ta "akumulatorček" z zverinami v popolnoma električnih avtih, ki imajo po 7000 celic in tehtajo krepko čez pol tone.

V EREV avtih bo akumulator sestavljen iz samo 220 Litij-ion celic in bo v celoti tehtal "samo" 170 kg. Njegova zmogljivost pa bo ravno zaradi podaljševanja življenjske dobe močno omejena.
V celoti bi akumulator sicer zmogel 16 KWh energije, ampak bo namerno omejen komaj na dobro polovico, kar naj bi mu podvojilo življenjsko dobo. Na razpolago bomo imeli torej slabih 9 KWh energije, kar naj bi zadostovalo nekje do maksimalno 65 km vožnje brez polnjenja.
Akumulator se bo polnil samo do 85% in nato praznil samo do 30% ko se bo avtomatsko vklopil bencinar.

Tudi glede nizkih temperatur so vse premislili in uredili.
Akumulator namreč ne deluje, če njegova temperatura pade pod 0 stopinj Celzija. Minimalna delovna temperatura samega akumulatorja mora biti med 0 in 10 stopinj.
Kaj torej storiti ko je zunaj -20 stopinj?
Če ga boš polnil se bo logično akumulator segrel sam od sebe in bo torej več kot dovolj topel, da se boš lahko takoj odpeljal tudi če je zunaj -50 stopinj, med vožnjo pa bo zgleda avto skrbel, da bo akumulator vedno dovolj topel.
Ko pa bo avto zunaj na -20 preživel noč pa se bo enkrat za spremembo najprej vžgal bencinar, ti se boš z bencinarjem lahko takoj odpeljal, in bencinar bo v nekaj minutah dovolj segrel akumulator, da bo lahko prevzel pogon avta, bencinar pa se bo nato takoj izključil.

Torej bodo EREV avti uporabni celo leto tudi v naši gorati deželici, kjer imamo pozimi dostikrat tako nizke temperature, da niti dizli ne delujejo več, kaj šele električni avti.


Torej, če prav razumem - boš v mrazu najprej zagnal bencinca, ko se bo ta zagrel, bo začel greti akumulatorje, ko se bojo akumulatorji zagreli, bojo prevzeli pogon avtomobila, bencinc pa se bo izklopil. Po, recimo (30km (15min do pol ure), ko se bo bencinar lepo oladil, bo akumulatorjem zmanjkalo energije, zato se bo zopet zagnal hladen bencinc, da bo avto pognal še tistih par km do povprečno oddaljenega cilja ?
Bravo, nemška avtomobilska industrija zopet kaže svojo inteligenco, ko prodaja tehniko zaradi tehnike same, ne zato, da bi čemu koristila.

Ti bi torej 2x hladno zaganjal bencinarja in enkrat grel baterije, samo zato, da boš lahko imel električni avto s podaljšanim dosegom ?

Prius to počne bolj pametno, motor zagreje s toplo vodo iz termoflaše in ga skos ohranja toplega in zaganja le po potrebi, pa še takrat drži na konstantnih obratih in minimalni potrebni obremenitvi. Ni pa nemec...

Nekoč sem mislil, očitno naivno, da je poanta električnih avtomobilov znižanje neto izpustov....


Aja, še tole - A123 LiFePO4 celice ne gorijo, ne eksplodirajo, se pustijo mučit in pri 10.000 ciklih dokazano držijo 95% kapacitete ali več. Vem, ker jih imam, jih uporabljam, letim z njimi in sem zelo zadovoljen, sicer z "malo" manj kot 10.000 cikli ampak še vedno...
LG Chem pa.... hm....
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boeing ()

Pyr0Beast ::

To lahko delaš tudi iz premoga. In če premoga zmanjka, lahko ogljikovodike pridobivaš iz lesa ali sintetiziraš iz zraka (predvidevam:-).
Saj saj, možnosti je še veliko :)

Aja, še tole - A123 LiFePO4 celice ne gorijo, ne eksplodirajo, se pustijo mučit in pri 10.000 ciklih dokazano držijo 95% kapacitete ali več.
Dokazano ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Boeing ::

Ja, dokazano. Nekje v labirintu fajlov na pc-ju mam shranjen konkretno dolg test report 10-ih A123 2300mah celic - ga moram najti. Po spominu pa so pri 10.000 ciklih držale povprečno 95% kapacitete, ene več, ene manj.
Se pa spomnim tudi, na webu, s koder sem si potegnil ta report, so celico posiljevali s povišano napetostjo in tokom -> ko se je napolnila, ji je začela temperatura in upornost rasti do nekaj čez 100*C, nato je celica ventilirala (izguba elektrolita) in dokončno pri cca 160*C izgubila prevodnost. Brez sledu vžiga.
LiPo/LiIon so pri 60* že kritično na meji varnega...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::

Eh pa ja da ne. Kapaciteta teh celic je tako na nizkem nivoju da jih naserjejo navadne NiMh celice, ki glej ga zlomka ne zajo goreti.

LiCo/MnO gredo tam nekje do 160°C BP, potem pa spontano eksplodirajo (testirano) >:D

Načeloma dvomim da bo kdo te celice tako obremenjeval. Ta varnost je zelo relativna. Če se ti začno celice greti zaradi kratkega stika, ko se je kabel staknil s šasijo, mislim, da imaš druge, hujše težave.
50kW grelec bo delal škodo, pa ni važno ali se segreje na 60 ali pa na 160°C preden celoten plastičen avto zajamejo plameni.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
««
56 / 1284
»»