Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

WarpedGone ::
Na trgu je trenutno točno en električni avtomobil, ki s svojo baterijo ravna dobesedno v rokavicah. Še posebno klimo ima zanjo. V katerem notebooku imaš klimatizirano baterijo?
Če bojo pa nova plastična poceni jajca s svojo baterijo ravnala bol grdo je pa to le še en razlog, zakaj teh jajc ne kupovat.
Absolutno res. Zato se nova tehnologija vpeljuje v visokem razredu, ne pa v budget razredu. To kar ves folk na glas zahteva, bo pač dobil - poceni električna plastična jajca. Dobre zadeve bodo koštale svoj Denar.
Če bojo pa nova plastična poceni jajca s svojo baterijo ravnala bol grdo je pa to le še en razlog, zakaj teh jajc ne kupovat.
Se bojim da šparanje na vseh koncih ne bo prineslo čudežev.
Absolutno res. Zato se nova tehnologija vpeljuje v visokem razredu, ne pa v budget razredu. To kar ves folk na glas zahteva, bo pač dobil - poceni električna plastična jajca. Dobre zadeve bodo koštale svoj Denar.
Zbogom in hvala za vse ribe

T0RN4D0 ::
Ja, imaš prav. Ampak na koncu (pravzaprav na začetku), se znam zgodit, da bojo na ceste uvalil en kup električnih "aixiamov", pa mi noben einstein ne bo dopovedu kako je vseen če se po cesti vozim 40 al pa 90 al pa 130, ne glede na to kako gladka in konstanta je vožnja pr 40.
Same jajčke še ne predstavlajo takšne ovire, ker jo tudi prehitiš približno tako lahko kot moped, problem je ko se za takšno jajco zalima šleper, ki je ravno predolg in prešvoh da bi zadevo prehitel, vsi zadaj majo pa spet mission impossible pred sabo. Ne vem no, aixiami po mojem nimajo kej iskat na cesti, oziroma se morajo striktno umaknit takoj ko imajo za sabo tri vozila ali več.
Same jajčke še ne predstavlajo takšne ovire, ker jo tudi prehitiš približno tako lahko kot moped, problem je ko se za takšno jajco zalima šleper, ki je ravno predolg in prešvoh da bi zadevo prehitel, vsi zadaj majo pa spet mission impossible pred sabo. Ne vem no, aixiami po mojem nimajo kej iskat na cesti, oziroma se morajo striktno umaknit takoj ko imajo za sabo tri vozila ali več.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Pyr0Beast ::
Ne vem no, aixiami po mojem nimajo kej iskat na cesti, oziroma se morajo striktno umaknit takoj ko imajo za sabo tri vozila ali več.
Imajo ravno tako pravico do ceste kakor ti.
Na trgu je trenutno točno en električni avtomobil, ki s svojo baterijo ravna dobesedno v rokavicah. Še posebno klimo ima zanjo. V katerem notebooku imaš klimatizirano baterijo?
Rokavice, pa ja da ne.
Notebook ne rabi klimatizirane baterije zaradi svoje porabe in razmerja v površini in proizvedeni toploti.
Če ti v packu kjer imaš 20 zaporedno vezanih celic ena umre je to mrtev pack.
Imajo ravno tako pravico do ceste kakor ti.
Na trgu je trenutno točno en električni avtomobil, ki s svojo baterijo ravna dobesedno v rokavicah. Še posebno klimo ima zanjo. V katerem notebooku imaš klimatizirano baterijo?
Rokavice, pa ja da ne.
Notebook ne rabi klimatizirane baterije zaradi svoje porabe in razmerja v površini in proizvedeni toploti.
Če ti v packu kjer imaš 20 zaporedno vezanih celic ena umre je to mrtev pack.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Ne vem no, aixiami po mojem nimajo kej iskat na cesti, oziroma se morajo striktno umaknit takoj ko imajo za sabo tri vozila ali več.
Imamo zakon, ki to že zapoveduje, njegovo izvajanje je pa druga pesem.
Za oviranje prometa pa ni krivo vozilo ampak voznik.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Matev ::
več ljudi ovira promet v velikih in težkih avtomobilih, kot pa v teh axiomih
tudi procentualno
tudi procentualno

T0RN4D0 ::
Procentualno? _VSAK_ aixam na regionalkah ovira promet. Majo pravico ja, imajo pa tudi dolžnost da se umaknejo ko ovirajo promet. Definiraj velike in težke avtomobile? Paciente maš povsod, ne rečem da jih ni med kakšnimi jeepi malo več, bog ve zakaj. Ljudi boli ko jim kante pijejo več kot si lahko privoščijo morda. Ampak vseeno, bi želel res videt kakšen dokaz ali argument za tvojo izjavo matev :)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Matev ::
aixam je mestni avto
in mesto ima 50 kmh omejitev
...
pacienti so tisti ki bremzajo za vsak drek in pospešujejo čim imajo meter prostora pred seboj ter nato spet po bremzi
in mesto ima 50 kmh omejitev
...
pacienti so tisti ki bremzajo za vsak drek in pospešujejo čim imajo meter prostora pred seboj ter nato spet po bremzi

TribesMan ::
Mesto ima omejitev 50, razen tam kjer je 60 ali 70...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

jype ::
T0RN4D0> _VSAK_ aixam na regionalkah ovira promet.
Ne tolk kot vsak narobe parkiran SUV, ker pač ni problem dat 100 jurjev za avto, je pa problem dat evro za parking.
Ne tolk kot vsak narobe parkiran SUV, ker pač ni problem dat 100 jurjev za avto, je pa problem dat evro za parking.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()

Pyr0Beast ::
Oviranje prometa zgleda.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

imagodei ::
TribesMan> "Mesto ima omejitev 50, razen tam kjer je 60 ali 70... "
... razen tam, kjer je omejitev 40, 30, 20, ali 10.
... razen tam, kjer je omejitev 40, 30, 20, ali 10.
- Hoc est qui sumus -

WarpedGone ::
Ok, tut sam sm bil zraven ampak dejmo tolo "Aixam" problematiko v svojo temo.
Tule se strinjamo da promet ovirajo vozniki in ne vozila sama po sebi. Okej?
Tule se strinjamo da promet ovirajo vozniki in ne vozila sama po sebi. Okej?
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::
Aixam
mislim da tu ni nikogar ki bi se peljal za Aixam in se pritoževal
so pa tu mnogi ki se peljejo za bencinarji ki jih vozijo nesposobneži in ki resnično ovirajo promet
ampak to nas v bistvu sploh ne moti ... teme je o el. avtomobilih
ne o počasnejših voznikih

T0RN4D0 ::
Ma jst še vedno trdim da promet LAHKO ovira tudi vozilo, ne le voznik. Če se promet ovira z normalnim avtomobilom, je problem v vozniku, če je pa avto prešvoh (ker nekih konkretnih elektrojajčk še ne poznam/ni na cestah, sem v elektroavto uvedel aixiama za boljšo predstavo), pa voznik včasih ne more veliko pomagat. Ustavljat se kot trola na vsaki postaji, da ne omenjam da naše ceste tako ali tako nimajo nekih pametnih prostorov, kamor bi se tovornjak ali pa električna mikrogajba lahko umaknila.
Itak so pa najboljše kombinacije ponavadi takšne, da bodo mini elektrojajca kupovali že tako nesposobni vozniki, ki še tistih 20 konjev ne bodo iztisnil iz vozila. Prisebni ljudje tega tko ne bojo kupoval.
Itak so pa najboljše kombinacije ponavadi takšne, da bodo mini elektrojajca kupovali že tako nesposobni vozniki, ki še tistih 20 konjev ne bodo iztisnil iz vozila. Prisebni ljudje tega tko ne bojo kupoval.

(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Matev ::
tornado
alektro avtomobili so ob eneki moči zmogljivejši in okretnejši od bencinarjev
od kje tebi predsodek res ne vem
alektro avtomobili so ob eneki moči zmogljivejši in okretnejši od bencinarjev
od kje tebi predsodek res ne vem

edge540 ::
Moč je moč, ne glede na motor. Če ima kripa 20 konjev bo šla 70, pa če jo poganja bencin, dizl, elektrika ali pa hrčki. Seveda ima elektro navor iz nule, če pa se spelje z 0 obrati, pri ICE pa z 1000-2000. Če tako gledaš ima tudi ICE avto glede na speljevanje 'navor iz nule'. Mogoče ne maksimalni (čeprav so moderni turbo motorji z direktnim vbrizgom zelo blizu), ampak zato pa so menjalniki.
Ne delat čudeža iz elektro motorja, navor gor ali dol. Če nima rezerve moči nema pospeševanja. P=F*v, ne tega ignorirat.
Ne delat čudeža iz elektro motorja, navor gor ali dol. Če nima rezerve moči nema pospeševanja. P=F*v, ne tega ignorirat.

Matev ::
hujši so zatorej počasni in neokretni bencinarji
ko bomo na elektro avtomobilih bo speljevanje pred semaforji vsaj za 200% hitrejše in s tem tudi pretočnost veliko večja
ko bomo na elektro avtomobilih bo speljevanje pred semaforji vsaj za 200% hitrejše in s tem tudi pretočnost veliko večja

edge540 ::
ko bomo na elektro avtomobilih bo speljevanje pred semaforji vsaj za 200% hitrejše in s tem tudi pretočnost veliko večja

Res? Ne boš verjel ampak jaz že zdaj lahko speljem tako da imam naenkrat vso moč na kolesih. Hudič je samo v tem da se ob tem ne premaknem nikamor, ampak gladko kurim gume.
Nesposobni ljudje so problem, da se ne spelje hitro na semaforju. Kaj češ če stara babica rabi dve sekundi da skapira, da ima zeleno, potem dve sekunde da najde prvo in še tri da se premakne. In glede na staranje prebivalstva jaz ne računam na neko izboljšanje na tem področju

Matev ::
speljevanje bo z odsotnostjo sklopke močno izboljšano
kurjenja gum pa ni - če le imaš kak sistem, ki preprečuje spodrsavanje
kurjenja gum pa ni - če le imaš kak sistem, ki preprečuje spodrsavanje

WarpedGone ::
Kaj češ če stara babica rabi dve sekundi da skapira, da ima zeleno, potem dve sekunde da najde prvo in še tri da se premakne.
Sam seb si odgovoril. Sedaj: 2 + 2 + 3, na elektriki pa 2 + 0 + 3. Iz 7 na 5, js v tem vidim konkretn profit.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
2 sekundi ? Ja, res dober razlog da še eno kripo v mestu, ki bo zaradi svoje dolžine prispevala še 3 sekunde.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

edge540 ::
speljevanje bo z odsotnostjo sklopke močno izboljšano
kurjenja gum pa ni - če le imaš kak sistem, ki preprečuje spodrsavanje
Speljevanje z sklopko ali brez, isti šmorn. Tvoj argument za hitrejše speljevanje na semaforju je bil večja moč, jaz pa pravim da je že zdaj več kot preveč moči za hitro speljevanje. Spelješ lahko tako hitro, kolikor ti dopušča guma. Pa večina ljudi tako ali tako speljuje na 25% mogočega že zdaj, ker ni potrebe po več (razen če dirkaš).
Sam seb si odgovoril. Sedaj: 2 + 2 + 3, na elektriki pa 2 + 0 + 3. Iz 7 na 5, js v tem vidim konkretn profit.
Karikirano sem prikazal malo, ni bilo mišljeno dobesedno. But you get the point. Ni problem v tehniki, ampak v nas budalah za volanom


Step2en Wolf ::
Tesla Roadster postavil rekord v vožnji z "enim tankom". Z enim polnjenjem je tistim spodaj uspelo prevoziti 501km (oz. 313 milj).
To je hkrati tudi rekord za električna vozila!
S svojim stilom vožnje je tako rekorder presegel tovarniški domet za cca. 70 milj. :)
Vir:WIRED Autopia
To je hkrati tudi rekord za električna vozila!
S svojim stilom vožnje je tako rekorder presegel tovarniški domet za cca. 70 milj. :)
Vir:WIRED Autopia
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()

Pyr0Beast ::
O bravo. Toliko jaz prevozim z samo polovico tanka !
(Verjetno bi se dalo izcimiti še kakšen km, če bi teral baterijo v over-charge in jo praznil do nule ?
...
aja. Tisti avto je sedaj tam nepremičnina ali kaj ?

(Verjetno bi se dalo izcimiti še kakšen km, če bi teral baterijo v over-charge in jo praznil do nule ?
...
aja. Tisti avto je sedaj tam nepremičnina ali kaj ?

Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zheegec ::
Da, če greš počasneje imaš večji domet z enako energije. Res moraš bit genij, da za to rabiš še neko potrditev. Sploh pa moraš bit genij, da to objaviš kot novico.
Mislim, da če vzamemo naključnih 100 avtomobilov in jih vozimo počasi, bodo imeli bistveno večji domet, kot če jih vozimo "normalno".
Mislim, da če vzamemo naključnih 100 avtomobilov in jih vozimo počasi, bodo imeli bistveno večji domet, kot če jih vozimo "normalno".
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zheegec ()

Pyr0Beast ::
Sploh če jih vozimo po čisto ravnem terenu, v optimalnih obratih.
Seveda je pa to lepo videti.
Seveda je pa to lepo videti.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TESKAn ::
mislim da tu ni nikogar ki bi se peljal za Aixam in se pritoževal
Wrong. Sem se peljal za tem jajčkom od Logatca do Vrhnike. Ni šans, da prehitiš (promet nasproti), omejitev 90, pacientu pa na kraj pameti ne pride, da bi se umaknil.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::
Je torej problem v pacientu al avtomobilu?
Ta paicent bi delal enake probleme tudi s 300 konjskim BMWjem.
Ta paicent bi delal enake probleme tudi s 300 konjskim BMWjem.
Zbogom in hvala za vse ribe

Thomas ::
Lahko bi se vozili tudi zelo hitro, če bi se peljali po tunelu polnem vakuuma. Potem bi bila poraba tudi pri 1000 km/h zlo zmerna. Seveda pa bi moral biti na baterije ali imeti s sabo še flašo kisika.
Druga varianta je, da bi bil tunel poln premikajočega se zraka v smeri vožnje. Tudi potem hitrost ne bi bila problem za porabo.
Druga varianta je, da bi bil tunel poln premikajočega se zraka v smeri vožnje. Tudi potem hitrost ne bi bila problem za porabo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Pyr0Beast ::
Nebi bilo premikanje zraka s 1000km/h bolj potratno od same vožnje z avtomobilom ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::
Niti ne, če bi se vozili s 1000km/h :P
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Matev ::
1000km/h
pri tej hitrosti bi se bilo pa v kabriu zelo težko pogovarjati
ker to je že skoraj hitrost zvoka
pri tej hitrosti bi se bilo pa v kabriu zelo težko pogovarjati
ker to je že skoraj hitrost zvoka

TribesMan ::
Jah... če bi se zrak premikal glede na okolico s 1000km/h in avto glede na okolico pravtako s 1000km/h... potem ne vidim problema.
Ampk OK, to je teoretično...
Ampk OK, to je teoretično...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

energetik ::
Ko bi se zgodila nesreča, bi pa vse skupi odpihnilo s hitrostjo zvoka iz tunela. Zakon!

Matev ::
Jah... če bi se zrak premikal glede na okolico s 1000km/h in avto glede na okolico pravtako s 1000km/h... potem ne vidim problema.
imaš prav
vendar kljub temu bi v praksi bilo vsaj čudno če že ne nemogoče
...
zagotovo bi bilo pa zelo nerodno v napačno smer voziti... kar pa niti ni slabo

TESKAn ::
Je torej problem v pacientu al avtomobilu?
Ta paicent bi delal enake probleme tudi s 300 konjskim BMWjem.
V 300 konjskem BMWju ni nujno, da je pacient - lahko bo čisto lepo vozil po omejitvah. V aixamu pa _je_ pacient, če gre s temi jajčki na regionalko.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

kitzbrado ::
Vrnite se prosim na debato o električnih avtomobilih. Gostilniski pogovori o pacientih spadajo v lozo.

edge540 ::
Saj že imamo prevozna sredstva, ki nas furajo 1000 km/h pri 5% normalnega zračnega tlaka, pa pokurijo zelo malo goriva. Letala se jim reče...

edge540 ::
pa pokurijo zelo malo goriva. Letala
si prepričan?
Okoli 250 litrov kerozina (B747) po glavi gre za pot preko atlantika (Frankfurt-NY, 6200 kilometrov). Pri A380 je ta cifra okoli 180 litrov. To je ~3 litre na 100 km. Zelo dobro če mene vprašaš.

edge540 ::
Da, s tem da vozi 10x počasneje. Jadrnica nič ne porabi, pa vseeno ne hodimo z njimi čez atlantik, ker bi trajalo 2 mesca.

Step2en Wolf ::
@edge540
JumboJet porabi 12 litrov/kilometer, t.j. 1200 litrov na 100km. A ker lahko prevaža do 568 ljudi, je to 2.11 litra kerozina/100km na potnika. S polovično zasedenostjo je to 4.11 litra.
Vir: How Stuff Works (&Boeing)
S Toyoto Priusom se lahko pelje 5 ljudi, kar pomeni 4.4l/100km deljeno s pet = 0.88 litra bencina / 100km na potnika.
Pri vsem skupaj je potrebno računati na to, kje in kako so prišli do te "povprečne porabe". Vzlet in pristanek sta za letalo zelo, zelo potratna.. se pravi, da ko letalo leti na krajši razdalji od maksimalne, bo to računsko povprečje veliko višje.
Enako velja za avtomobil, ki se vozi le do prvega bara in nazaj domov. Porabil bo cca 5x več od normne porabe!
Vprašanje tudi ali je poraba JumboJeta zgoraj mišljena za "cruising" ali za celoten let?
JumboJet porabi 12 litrov/kilometer, t.j. 1200 litrov na 100km. A ker lahko prevaža do 568 ljudi, je to 2.11 litra kerozina/100km na potnika. S polovično zasedenostjo je to 4.11 litra.
Vir: How Stuff Works (&Boeing)
S Toyoto Priusom se lahko pelje 5 ljudi, kar pomeni 4.4l/100km deljeno s pet = 0.88 litra bencina / 100km na potnika.
Pri vsem skupaj je potrebno računati na to, kje in kako so prišli do te "povprečne porabe". Vzlet in pristanek sta za letalo zelo, zelo potratna.. se pravi, da ko letalo leti na krajši razdalji od maksimalne, bo to računsko povprečje veliko višje.
Enako velja za avtomobil, ki se vozi le do prvega bara in nazaj domov. Porabil bo cca 5x več od normne porabe!
Vprašanje tudi ali je poraba JumboJeta zgoraj mišljena za "cruising" ali za celoten let?