» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
54 / 1284
»»

TribesMan ::

Sekvenčni menjalniki imajo v 95% vsi sklopko. Nekateri omogočajo da se prestavlja brez sklopke, pa še to ponavadi samo navzgor. Življenska doba pri prestavljanju brez sklopke pa je seveda zelo kratka :)

Časi prestavljanja pa se za "vsakdanje" avtomobile giblje v rangu 100ms...
V F1 in rally avtomobilih se pogovarjajo v 10 ali nekaj 10ms... ampak vsi vemo koliko kilometrov naredijo taki bolidi preden jim menjajo menjalnike.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Step2en Wolf ::

AutoBild je v zadnji številki povzel anketo v kateri potrošniki navajajo svoja pričakovanja glede el. avtomobilov:

Koliko več bi plačali oz. kakšen domet mora imeti el. avto?



Mitsubishijev iMiev stane trenutno 35 000 EUR in glede na pričakovanja kupcev v anketi... trenutno želje niso pokrite. Japonci pričakujejo, da bodo lahko do leta 2012 ceno spustili na 15 000 EUR.

Mitsubishi iMiEV



Nissanov LEAF naj bi prišel na tržišče naslednje leto, t.j. 2010 s ceno pod 25 000 EURi.

Nissan LEAF



Smart Electric Drive, t.j. Smart ForTwo na EP naj bi prišel v letu 2011. Tehnologija prihaja iz Tesle, kjer ima Mercedes najmanj 10% delež.

Electric drive



VW UP naj bi šele leta 2013 dobil tudi električni pogon. S tricilinderskim bencinskim motorčkom bo na volj že od leta 2011.


Nemci so lahko kupili le LUIS.Free avtomobilček, ki stane od 12 do 15 000 ER (odvisno od opreme), kjer je potrebno za svinčene gel baterije doplačati še 4 000 EUR oz. 12 000 za litij ionske. A kot sem že zapisal, je prišlo do spora med kitajskim proizvajalcem in nemšim iznajditeljem Jan Luisom(kvaliteta).

Free luis



Notranjost



Avtomobilček naj bi teoretično zmogel opraviti do 210km, a jih bolj realno opravi maksimalno do 130. Na voljo sta bili dve verziji s 7,4 in 11.4 konjskim motorčkom.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

Takšne ankete so tipične raziskave trge, ko se ljudje odločajo na suho in "racionalno". Kakšne hude teže nimajo, sicer nebi prodali nobenga porša niti smarta.
Človeku se lepo pokaže sliko, film al pa testna fura in reče "za XX jurju je tvoj". Vsi ostali detajli so v drugi vrsti.
Zbogom in hvala za vse ribe

Roadkill ::

Notranjost



.... čemu služi prestavna ročica??
Ü

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Brane2 ::


.... čemu služi prestavna ročica??



Rikverc ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Step2en Wolf ::

Daimler bo prvih 1000 električnih Smartov dobavil že konec letošnjega leta. Serijska proizvodnja in prodaja bo stekla, kot rečeno višje, šele 2012.
V Rimu bo Daimler postavil do konca naslednjega leta 150 polnilnih postaj za električne avtomobile.

V Franciji naj bi od leta 2012 morale imeti vse novegradnje tudi polnilne postaje za električne avtomobile. Do leta 2015 morajo obstoječe poslovne zgradbe nadgraditi z omenjenim priključki za polnjene električnih avtomobilov.

Šepeta se, da Chrysler in Fiat delata na el. verziji novega fičkota.

edge540 ::

Elektro fiček bi bil zakon avto za v mesto. ČE bi bil dovolj ugoden (samo za to se gre).

Step2en Wolf ::

Generacija E ali kako do Tesle Roadsterja s štipendijo?

So mladi, ljubijo avtomobile, vendar ne razmišljajo samo z bencinsko (original = Zylinderkopf – glavo cilindra). Električni avtomobili fascinirajo ljudi, kot je Lennart Hennig (24), ki se od pred kratkim vozi na univerzo s Tesla Roadsterjem.

Tesla Roadster Sport


Tesla Roadstar Sport se skoraj neslišno pripelje pred Bonnsko univerzo, kjer sicer ni parkirišč. Gre za test. Študenti prihajajo iz stare glavne zgradbe. Ko vidijo modro vozilo, obstanejo.
»Je tvoj?« vpraša Franziska Hein, 21 let stara študentka zgodovine. Pristopi Philipp Thiesen, 22 letni študent ekonomije: »Tega pa poznam, to je tisti električni avtomobil.«
»Res?« vpraša Franziska »Nee, kako kul!«
Lennart Hennig se obrne in obrazloži: »Če bi se kot študent pripeljal sem s kakšnim Porschejem, bi mi vsi rekli, da sem pozer. Pri tem avtu nasprotno postavljajo vprašanja, fotografirajo in si želijo peljati zraven.«

Lennart Hennig


Hennig je star 24 let, študira pravo in je 700 kupec, ki so mu dostavili električni avtomobil s strani Tesla Motors. Okoli 130 000 EUR stane to športno vozio s 270 konji in pospeškom od nič do sto v 3,7 sekundah. Kako si lahko študent privošči takšen ekološki luksuz?

Lennart Hennig prihaja iz dobre družine. Imel je možnost prispevati en majhen del k celoti ceni. Ostalo financira Sparkasse Koln-Bonn, ker jim je Hennig predložil poslovni načrt. S svojim podjetjem »green advertising« se bo proti plačilu pojavljal na razstavah ali nudil prevoze podjetnikom. »Na ta način se lahko visoka cena vozila na koncu refinancira.«
Študent pripada novim voznikom, ki ne razmišljajo le z benciskimi hlapi. Za generacijo E so električni avtomobili prihodnost. Kar ne pomeni, da mora to vedno biti prav predragi Tesla.
Roadster iz Kalifornije je že dolgo Lennartov sanjski avto. Pri čemer ni dogmatičen ekolog, pravi Hennig o sebi, »toda trajnost in sprememba načina mišljenja, so mi nasprotno pomembna«. Trenutno živi mladenič s strogo nazaj počesanimi lasmi pri materi v Koenigswinterju. Ponudnika elektrike bo v kratkem zamenjal, potem se bo pretakala ekološka elektrika, ko bo doma na parkirišču polnil vozilo. Približno 350 kilometrov mu uspe prevoziti z enim polnjenem akumulatorjev, »kadar vozim normalno«. Če na avtocesti da gas, se zniža tudi domet na približno 230 kilometrov. Lennart Hennig je v prvih tednih svoje vožnje s Tesla Roadsterjem ugotovil, da se je njegov stil vožnje spremenil. »Za volanom sem popolnoma sproščen in lepo križarim«. Da ni ropota motorja, ga čisto nič ne moti. »Te vrste vozilo ne bi smelo imeti nikakršnega zvoka«. S strani Brabusa ponujena akustika, ki simulira glas motorja, ga nervira, »to gre v napačno smer.«
Prav Teslina tišina dela vtis na študentske kolege z univerze.
»Drastičen« ga vidi Sophie Kuester, 22. Izgleda, da lahko moški z novo generacijo avtomobilov osvoji tudi srca mladih žensk.
Lennart Hannig se boji le tega, da bi se kdo zaletel v njegovo vozilo. »Za nadomestne karoserijske dele je namreč potrebno zelo dolgo čakati.«

Auto Bild Nr. 42, stran 24, 16.10.2009


Ali če vse skupaj povzamemo z besedami Jeremy Clarksona: "I suppose it's good for your sex life".

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

Ja, vodikova evforija je minila. Industrija je s polno paro porinila v elektriko. Razlika je le še kdo upa bol naglas povedat kaj počne. Nekateri so tiho in razvijajo, drugi razvijajo in se hvalijo. Stvar marketinga. Ko bo tale razvojni cikel fertig bo ponudba dokaj pestra.

Zna pa stvar zastat po prvem valu. Problem je, da večina hoče "za vsako ceno" stvar narest poceni. Posledično bojo skoraj v 100%ih to obupna plastična jajca za realno gledano zelo visoko ceno in napihnjenimi stroški servisiranja, ker bojo hotl vsaj nekaj malega zaslužit. Avtomobilska industrija ni vajena velikih tehnoloških novosti in enostavno ne kapira življenskega cikla velikih novih tehnologij. Ko bo prva fama minila in bo fama elektrike mal minila se bo vidlo da je to napačn pristop. V malih 4sedih ima majhen bencinski motor svoje mesto. Mali 4sed pa nima svojega mesta v mestu.

Pravi električni avto bo drugačen avto. Bolj drugačen, kot jih pa sedaj po večini razvijajo, ko je praktično vse kar naredijo to, da zamenjajo motor in najdejo plac za baterije. Za preboj je nujno treba izboljšat učinkovitost same zasnove vozila in spremenit kak aksiom. Kar pa mora vozilo nujno izboljšat tudi v uporabnosti in užitku. Ne pa poslabšat.

Za boljšo predstavo: današnji električni avtomobili so neki tazga, kot da bi parni stroj predelal na bencin in v kotel pač speljal cevke in montiral gorilnike. Z bencinom se da narest bistveno več od tega, tako kot se bo dalo z elektriko narest bistveno več za transport kot pa sedaj napovedane stvari.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

S strani Brabusa ponujena akustika, ki simulira glas motorja,


To je kot takrat, ko so v prvih avtomobilih simulirali topot konjskih kopit z tolčenjen dveh kokosovih orehov med seboj.

gzibret ::

> S strani Brabusa ponujena akustika, ki simulira glas motorja,

V mestih to sploh ni slabo, če ne že kar nuja, da ne gaziš pešcev enega za drugim ;)
Vse je za neki dobr!

edge540 ::

Nah...mislim da to niti ni potrebno, novi avti višjega razreda so že zdaj tako tihi, da najprej slišiš kolesa, potem pa motor, pa ni nobenih težav.

WarpedGone ::

V mestih to sploh ni slabo, če ne že kar nuja, da ne gaziš pešcev enega za drugim ;)

Tako kot kolesarji?

Kdaj bo ta mit umru? Kolkim avtomobilom si se ti umaknu, ker si ga slišal predno si ga vidu? Sicer imaš pa hupo, da zaplozaš sanjaču pred sabo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Nah...mislim da to niti ni potrebno, novi avti višjega razreda so že zdaj tako tihi, da najprej slišiš kolesa, potem pa motor, pa ni nobenih težav.
Če ne slišiš ne enega ne drugega, pa ti pozornost zagotovo pritegne takrat, ko gume zacvilijo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::

V mestih to sploh ni slabo, če ne že kar nuja, da ne gaziš pešcev enega za drugim ;)


včasih je pred avtomobilom hodil človek in zvončkljal z zvončkom
da so se ljudje sproti umikali

Step2en Wolf ::

SUV vs Tesla Roadster & Toyota Prius

Tesla jo je hudo skupil v deželi Hamleta... če kdo rabi zmečkano Teslo?

Step2en Wolf ::

Glede nato, da nobenega izmed vas (navdušencev) ni zagrabilo, da bi sledili vzoru nemškega študenta... boste to storili sedaj?
Tesla Roadster se trenutno dobi s 38% procentnim popustom. Žal le za prebivalce zvezne države Colorado. Končna cena vozila je tako $67,800 ali 45'426 EUR!
Kot pravijo v članku: Pokličite vašega sorodnika v Coloradu :)

Pri računalniškem podjetju Dell se že pripravljajo na električne avtomobile. Na parkirišču za svoje zaposlene so že postavili 130kW solarno polnilnico.

Sijaj, sijaj sončece..



Hondin šef Takanobu Ito pravi, da se bodo ljudje, ko bodo spoznali omejitve električnih vozil, povrnili k vodikovim avtomobilom oz. gorilnim celicam. KLIK

Ljubček Top Geara, podjetje Catheram, se je prav tako odločilo za proizvodnjo električnih (in hibridnih) športnih vozil. V letu 2011 bodo začeli z njim dirkati in na podlagi izkušenj pripravili še civilni cestni model do leta 2013.

Catheram se pridružuje električnim



Nissan se je odločil, da bo s partnerjem Sumitomo posvetil skupnemu projektu ponovno uporabe starih baterij iz električnih avtomobilov. Cilj je, da ko baterije dosežejo stanje, ko niso več dovolj dobre za avtomobile, zaživijo novo življenje drugje, npr.: kot akumulatorji sončnih in vetrovnih elektrarn.

Norveški Think, naj bi novembra ponovno začel s proizvodnjo svojih električnih vozil. Dodatno naj bi se v njihovi tovarni proizvajalo tudi Fisker Karmo.

Think


Fisker Karma



Če vam je Mitsubishi iMiEV premajhen, vas bo razveselilo, da so naredili Kangoo verzijo, t.j. iMiEV cargo.
 iMiEV Kangoo.. pardon Cargo

iMiEV Kangoo.. pardon Cargo

Zgodovina sprememb…

Izi ::

Fisker Karma ima simpatično obliko, ampak je hibrid enako kot Prius, in ne pravi električni avto kot ostali.

Step2en Wolf ::

Že dedek se je vozil z električnim avtom

Električni avtomobili so prihodnost? To so verjeli že pred več kot sto leti. Takrat je ta avto kmalu ostal brez šans. Danes je ta stari način pogona ponovno nova možnost avtomobilske industrije. Časovno potovanje v električnem oldtimerju iz ZDA.

Columbia l.1904



Tišina, samo piš vetra. Sem in tja se oglasi kakšen "čriček" v avtomobilu. Malce zagodrnja, ječi in škripa pri zaviranju. To lahko, navsezadnje je star 105 let. Toda motor dela neslišno. To je zven prihodnosti, zvok električnega avtomobila. Ječanje in godrnjanje oldtimerja. Proizvajalec: Electric Vehicle Company iz Hrforda /ZDA). Model: Columbia elektric car iz leta 1904. Danes, poleti 2009, smo na testni vožnji na podeželskih cestah okoli Auto & Technik muzeja iz Sinsheima.
»Deluje brez problema« mi pravi zadovoljno Manfred Fink s sedeža sovoznika, medtem, ko se sam spopadam z dvema drogovoma. Enim za usmerjanje, drugim za dodajanje elektrike in prestavljanje.

El. motor je montiran pod vozilo


Finkova oldtimerska delavnica dela za muzej in Fink sam je Columbio ponovno usposobil za vožnjo. Kako? Odšel je v trgovino, kupil deset običajnih 12V svinčeno žele baterij za 130 EUR na kos, osvobodil motor stoletnega premogovega prahu, vse skupaj zaprl, se povzpel na vozniški sedež, zavrtel glavno stikalo in počakal, kaj se bo zgodilo... Vozilo se je začelo premikati. Fink tako v letu 2009 vozi popolnoma na elektriko avto iz leta 1904.
Prihodnost in preteklost se tako združujeta v enem avtomobilu. Zakaj je to Fink storil?
»Zato ker so naenkrat vsi začeli govoriti o električnih avtomobilih. In sem pomislil: Daj probaj.« Tako so mislili tudi na začetku 20. stoletja. V Evropi, toda predvsem v ZDA, je veljal električni avtomobil kot vozilo prihodnosti. Že naši pradedje so vozili na elektriko. Ta Columbia je naj bi pripadala Rockefellerju osebno. Pred približno 20 leti je prišla v muzej v Sinsheimu.

dvoje klasično okroglih inštrumentov dajeta informacijo vozniku o porabi in napetosti


Finkove predelave so bile skoraj zanemarljive. Nove baterije so zaradi prostorskih omejitev prišle naprej v prtljažnik, nekoč so bili akumulatorji v zadku vozila. Zračne pnevmatike, kot tudi zavorna luč, so bile dodane že v 20 letih. Preko glav je Fink postavil sončne celice, ki prinašajo 225 W, kot mešanico starinskega in moderne tehnologije. Toda tudi brez solarne energije deluje Columbia dve uri, potem je potrebno akumulatorje ponovno napolniti. Novi akumulatorji dosegajo kapaciteto 100 amperskih ur pri 60V napetosti. Na dirki v aprilu je Columbija zdržala tri in pol ure. Da so tudi pred 100 leti morali polniti akumulatorje s pomočjo kabla, dokazuje vtičnica zadaj desno. So pri dobavitelju Albert & J.M. Anderson že takrat govorili o »Plug-in-u«?
Gotovo je, da se je na podeželskih cestah okoli Sinsheima možno čudovito vklopiti v promet – dokler pot ne zapelje navkreber. Pnevmatični blažilniki skrbijo za nekakšno vozno udobje. Po klancu navzdol, je možno motor izklopiti, za varčevanje s tokom. Eno tono težko vozilo doseže skoraj hitrost 50km/h. Samo zadeva z obema ročicama za usmerjanje in pospeševanje je hudo živžno opravilo. Toda ta tehnika je vendarle izginila, pozabljena. In se ni nikoli več vrnila.

Moč el. motorja: 4 konje, pogonj na zadnja kolesa preko diferenciala, tri prestave za naprej, ena za nazaj, bobnaste zavore zadaj.

Vir: Hauke Schrieber, Auto Bild

Klikni povezavo za več slik.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Pyr0Beast ::

Hondin šef Takanobu Ito pravi, da se bodo ljudje, ko bodo spoznali omejitve električnih vozil, povrnili k vodikovim avtomobilom oz. gorilnim celicam
Eh pa ja da ne. Malce preveč tale pob sanja.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Izi ::

A vidiš sedaj kako zdržljivi so električni avtomobili? 105 let star, samo zamenjaš baterije in gasa :D

Logično je, da so na začetku razvoje avtomobilizma najprej probali z elektromotorjem. Elektromotor je bil skozi vso zgodovino v vseh pogledih bolj zmogljiv in bolj zanesljiv od motorja na eksplozije. Ampak kot še danes so bile problem baterije in tako se je vse ustavilo.

V 105 letih smo pa menda že toliko napredovali pri baterijah, da lahko končno nadaljujemo tam, kjer se je takrat ustavilo.

Tudi če tokrat ne bo uspelo in se bodo baterije še vedno izkazale za neuporabne, se bo razvoj v vedno krajših časovnih intervalih vračal nazaj na svoj začetek, dokler končno enkrat v prihodnosti ne bomo uspeli shraniti dovolj električne energije na dovolj majhnem prostoru.

Dizelski in bencinski motorji so bili vedno samo prehodno obdobje, ki pa se je tokrat kar precej zavleklo in vprašanje, če se že končuje.

WarpedGone ::

Če se obdobje dizla, bencina končuje? Glasen in jasen: Ne
Ali dizl, bencin zgubljata tako močan primat? Glasen in jasen: Da

Dvo in več-tonske zadeve se bodo še dolgo furale direkt na dinojuice, mogoče le v navezi s hibridnim sistemom. Osnove fizike: W = P * t

Sprememba se bo odrazila v novi kategoriji prevoznih sredstev, kjer boš s sabo prevažal manj praznih sedežev in posledično potreboval manj W.
Zbogom in hvala za vse ribe

T0RN4D0 ::

Mene je strah samo ene stvari. Ampak resnično strah.

To je, da se res najde dost fanatikov in kupi električne avtomobile, tiste ki si jih pač lahko privoščijo. In to bojo 10, 15 konjska jajca, nekje v rangu aixiamov. Naše ceste tega ne morejo prebavit. Ker bo vsaka taka jajčka nardila zastoj.

Mogoče bomo pa tko s časom prešaltal na elektro avte. Ker si boš reku "hej, tko se po naših cestah ne da več kot 60 vozit odkar so ta elektro jajca po cesti, i might as well join them". Nazadovanje skratka, tega se bojim.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Matev ::

Naše ceste tega ne morejo prebavit. Ker bo vsaka taka jajčka nardila zastoj.


največjo gnečo ustvarjajo ljudje ki prehitevajo in se sploh in sploh obnašalo neobzirno

jaz se lahko vozim s počasnim vozilom popolnoma gladko in ne oviram nikogar

važno je kako speljuješ in kako si dinamičen v ocenjevanju situacije ter da ne bremzaš za vsako figo in se ne zaganjaš za brezveze

končna hitrost vozil pri pretočnosti prometa nima nikakršnega učinka

sicer so pa električni avtomobili mnogo odzivnejši in dinamičnejši od fosilnežev

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

Lonsarg ::

Zdej sm mal pomislil in ugotovil, da trenutni človeški tehnologiji bolj kot ne manjka samo še dober shranilnik/proizvajalnik energije. Če uspejo zdajle narediti baterijo za faktro 10 000 večjo kapaciteto smo v par letih že lahko blizu naslednje zvezde. Poleg tega, da se tukaj vozimo na elektriko:)

Tale energetska ovira razvoja človeštva je prav zoprna...

Okapi ::

Druga možnost je fejst poceni elektrika, recimo iz fuzijskih elektrarn. Potem bi se šli lahko Teslov brezžični prenos elektrike in se požvižgali na izgube.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::

Druga možnost je fejst poceni elektrika, recimo iz fuzijskih elektrarn.

Neumnost, investicija se mora splačat. Fuzijska elekektrarna zgleda, kot da bo to najbolj kompleksen proizvod človeškega uma do trenutka, ko to sploh začne proizvajat več kot pokuri. Če sploh bo kdaj. Pa še potem bo to omejen vir energije. Usoda življenja je, da je omejen z naravnimi viri, ne glede na obliko.

Električni avtomobil bo moral bit nujno energetsko unčikovit. Cestni tanki tako odpadejo. Izziv je, kako narest energetsko unčikovito vozilo, katerega je užitek vozit.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

Pa še potem bo to omejen vir energije.


omejen ja
za 10 milijard let je goriva za fuzijske elektrarne

tritij in devterij... oba sta izotopa vodika
tritij se pravzaprav dobi iz litija

WarpedGone ::

Proizvodnja energije ni omejena s surovino ampak s produkcijskimi sredstvki (elektrarna). Fuzijske elektrarne pa bojo zaradi svoje kompleksnosti še dolgo blazno draga stvar. Fizijska elektrarna, ki je 50 let stara tehnologija, še vedno košta milijardo dolarjev na GW, nič kaj veliko manj kot v svojih začetkih. Tule bi si upal stavit na vsaj 20x višjo ceno v prvih 20ih letih.
Če pa računaš na singularnost pol je pa itak debata odveč, ker čez tehnološki horizont nam logika pač ne seže - mamo prešvoh CPUje v glavah.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Fizijska elektrarna, ki je 50 let stara tehnologija, še vedno košta milijardo dolarjev na GW, nič kaj veliko manj kot v svojih začetkih.
Samo pozabljaš, da so sedaj dolarji 10x manj vredni, kot so bili takrat. Stvar je samo v končni ceni energije. Če bodo fuzijske elektrarne prekomplicirane, potem pač to ni to. Morda bodo pa sončne celice postale tako poceni (mogoče bodo z gensko tehnologijo naredili drevesa s sončnimi celicami v listih, recimo), ali kakšen tretji vir energije. Ali pa bo mogoče energija vedno draga, kar pa ni ravno najboljši obet za svetlo prihodnost.

O.

WarpedGone ::

Ali pa bo mogoče energija vedno draga, kar pa ni ravno najboljši obet za svetlo prihodnost.

Če bi mogu na kej stavit, bi stavu na tole. Žal :|
Razpoložljive energije enostavno ne more bit preveč. Smo preveč iznajdljivi pri izumljanju učinkovitih načinov za njeno kurjenje in povečevanje lastnega ugodja.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Zdej sm mal pomislil in ugotovil, da trenutni človeški tehnologiji bolj kot ne manjka samo še dober shranilnik/proizvajalnik energije.
Rabimo dobro hrambo in rabimo dober vir.

Človeštvo zna energetske vire zelo dobro kurit, bolj kot proizvajat.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Kaj češ, 2. zakon termodinamike, proti njemu se je težko borit:P

O.

Pyr0Beast ::

Jep; You can't win. You can only loose. And you must play this game >:D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

whatever ::

Strele shranjevat, pa bo.
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.

WarpedGone ::

Strele shranjevat, pa bo.

Recimo, da nam nekako uspe ulovit čisto vse strele, ki sekajo po celi Zemlji. Kolk dobimo?

Lightning as energy
But the power is on for only a brief fraction of a second, so the total power is actually small, only enough to power a 100-watt light bulb for six months.

6*30*24*60 * 100W = 26 MWs (megawatnih sekund)

Questions and Answers about LIGHTNING
Around the world, lightning strikes the ground about 100 times each second,


26MWs * 100/s = 2,6 GW kar je v rangu ene spodobne klasične nuklearne elektrarne. Se pravi, bilo lovljenje strel po celi Zemlji je ena ogromna netto zguba.

Elektrika sama po sebi NI VIR energije ampak abstraktna valuta enegije. Ima enako vlogo kot denar kot abstraktno merilo vrednosti. Da ni treba zamenjevat in tuhtat kolk kil kolma je vreden en lit bencina.

Jep; You can't win. You can only loose. And you must play this game

Žal, vprašanje je le kvocient med gain and loose.
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

Pyr0Beast> You can only loose.

Well, you can't tight, can you?

Pyr0Beast ::

But the power is on for only a brief fraction of a second, so the total power is actually small, only enough to power a 100-watt light bulb for six months.
Moč ko udari strela je naravnost neverjetna. Delo, ki ga pri tem opravi pa je manjše, vendar vseeno veliko. Te energije je lepo za ~50€. ~400kWh.

6*30*24*60 * 100W = 26 MWs (megawatnih sekund)
*60 -> ali pa MWmin

26MWs * 100/s = 2,6 GW kar je v rangu ene spodobne klasične nuklearne elektrarne. Se pravi, bilo lovljenje strel po celi Zemlji je ena ogromna netto zguba.
*60 Reconsider your thoughts.

Elektrika sama po sebi NI VIR energije ampak abstraktna valuta enegije. Ima enako vlogo kot denar kot abstraktno merilo vrednosti. Da ni treba zamenjevat in tuhtat kolk kil kolma je vreden en lit bencina.
Elektrika v laičnem smislu _je_ energija. Abstraktna valuta pa bi bila cena.
Količina nje je natančno definirana.

Well, you can't fight, can you?
Če igraš to igro zgubiš. Če ne igraš pravtako zgubiš >:D
.. you must play this game. 8-)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Pyro, ja vidm da sm falil za faktor 60. Pač namesto ene, 60 jedrskih. Še vedno daleč od rešitve energetskega problema.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Da, ampak 150GW moči vsekakor ni zanemarljiva številka.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Cifre se očitno razlikujejo.
http://www.physics.org/facts/toast-powe...
... lightning bolt, which has over five billion Joules of energy, which could provide one household with all their energy needs for a month.


Ampak še vedno so vse strele na svetu dovolj za "samo" 260 milijonov gospodinjstev.

O.

A. Smith ::

Da, ampak 150GW moči vsekakor ni zanemarljiva številka.

Absolutno ne.
Zato pa kar razmisli, kako boš 150GW naenkrat pretvoril v obliko, ki jo lahko porabiš ali shraniš. In to moraš storiti v času mikrosekund. Grozno nenagrajujoče.


.. you must play this game. 8-)

I am the game, you don't wanna play me
I am control, no way you can shake me
I am heavy debts, no way you can pay me
I am the pain, and I know you can't take me
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Pyr0Beast ::

Zato pa kar razmisli, kako boš 150GW naenkrat pretvoril v obliko, ki jo lahko porabiš ali shraniš. In to moraš storiti v času mikrosekund. Grozno nenagrajujoče.
To ni moj namen in s tem se ne bom ukvarjal. Point je bil samo da je te energije ogromno za naš mali svet a vendar malo za celotno zemljo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TESKAn ::

jaz se lahko vozim s počasnim vozilom popolnoma gladko in ne oviram nikogar

Kako boš z axiamom vozil zunaj naselja, ne da bi koga oviral? Ne moreš in se dogaja.

končna hitrost vozil pri pretočnosti prometa nima nikakršnega učinka

Če je končna hitrost polovica dovoljene, imaš velik učinek.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Pyr0Beast ::

Če je končna hitrost polovica dovoljene, imaš velik učinek.
Pretočnost ti lahko zj* en model z Axiamom ali pa norec ki divja preko vseh omejitev in se raztrosi po cesti in okolici.

Axiam-i in Smart-i so navadne prdalice, ki ne gredo nikamor, ropotajo pa tako, da misliš, da bo mašina vsak čas zaribala.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Spajky ::

Mene samo zanima, kako to, da folku ne povejo pri električnih ali hibridnih avtih, po kolikem času bo treba menjat battery pack in koliko bo to stalo !! >:D Kaj kmalu se zna zgodit, da bodo določeni posamezniki ugotovili, da se dolgoročno vozijo dražje kot na navaden bencin-avto !!! Spet neke vrste zarota :D
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

SmeskoSnezak ::

Ja, pa od kod tebi to, da jim ne povedo? Si jih mogoče klical, da bi kupo enga? :) Ne bluzit kuj neke...
@ Pusti soncu v srce... @

Lonsarg ::

Električni za množično proizvodnjo bodo v bližji prihodnosti vsi imeli baterije, ki delujejo celo življensko dobo avtomobilov, že zdajšne delujejo marsikatere 100 000km, kar je recimo dobro polovico življenske dobe.

A. Smith ::

Pri LiIon baterijah je padanje kapacitete funkcija časa, ne prevoženih kilometrov.

Če so zmožni izdelati baterijo, ki bo zmogla veliko število ciklov IN se s časom ne bo trošila sama od sebe, bo to šele pravi uspeh.

Ne dvomim, da bodo ti pogoji s časom izpolnjeni. Ampak meje te spremenljivke so še zelo ohlapne.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

T0RN4D0 ::

Ma ne vem, vse kar gledam okol sebe na baterije, ni nč kej obetujoče. Telefoni, par let pa so baterije hin, notebooku po dveh letih drži polovico tega kar je včasih... Pa delujejo načeloma v malo lepših razmerah kot tiste v avtomobilih.

20 let stari avtomobilčki pa še kr veselo ružijo okoli recimo. In nardijo tolk kilometrov, kot so jih leta 90. In grejo še vedno dvakrat toliko kot te napovedane male jajčke. Ne bi niti upal trdit, da so kaj manj varni od teh mikro jajčkov... Cene ne bi primerjal, z zanesljivostjo in vzdržljivostjo električarjev bomo pa še vidl kako bo. Se bojim da šparanje na vseh koncih ne bo prineslo čudežev.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
««
54 / 1284
»»