» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
492 / 1132
»»

telexdell ::

imagodei je izjavil:



Vidiš, iz posta v post potrjuješ, da predvsem rad polemiziraš, pa čeprav brez vsebine. Ko BW navede problem razlikovanja med plastično vrečko in skalo, ali pa upoštevanje signalizacije policista/delavca na cesti, so to zelo konkretni problemi izzivi. Zelo legit vprašanja. Tvoj odgovor na vse je nekaj v stilu "Bomo že, sam ne bit črnogledi, aja pa leta 2025 bojo na cesti prva samovozeča vozila, leta 2030 pa sploh samo še taka!"

Neumen lahko postavi takšno vprašanje na katero tudi sto genijev ni zmožno odgovoriti.

Z omembami presečnih let pa kažeš, koliko si zmožen spremljati debato, še posebej če traja več kot nekaj minut. Vzameš nekaj od ene veje debate, nekaj od druge veje in vse skupaj daš v tretjo smer, kot edino zveličavno resnico.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

WarpedGone ::

Ko BW navede problem razlikovanja med plastično vrečko in skalo, ali pa upoštevanje signalizacije policista/delavca na cesti, so to zelo konkretni problemi izzivi. Zelo legit vprašanja.


Predvsem so to "loaded" vprašanja, ki v naprej obtožujejo, se pravi stara dobra hinavščina. Da gre za skalo in vrečko ve samo omnipotenten bog.
Voznik na cesti vidi kar vidi, ne vidi česar ne vidi in narobe vidi kar narobe vidi. Na podlagi vsega trojga si ustvari idejo kaj bi blo dobro narest in jo čez par sekund nepopolno uresniči (premočno/premalo zavije/zavre).

V principu se avtomatiziran sistem zaznave obnaša točno enako ... odčitke senzorjev klasificira v vnaprej definirane razrede na podlagi katerih se odloča kaj narest.

Tle ni vprašanje ali bo sistem skalo vidu kot vrečko ali obratno temveč v kakšnem deležu bo ravnal manj slabo kot človeški voznik. Ampak forumska hinavščina se bo zapičla v en posamezen primer, ko stvar ni uspela situacijo shendlat brez prask in tulila kako je sistem neprimeren, nevaren, nesposoben.

Da je hkrati že +10x bolj varen kot ljudje, jih ne zanima sploh.
Zbogom in hvala za vse ribe

thramos ::

nevone je izjavil:

Ne. Vsak, ki ne navede vsaj dveh pametnih resitev (ki so peer reviewed in objavljene v vsaj treh znastvenih revijah) za nek problem, ki ga izpostavi je pesimist, metalec polen pod noge in nazadnjaska opica, ki se ni prilezla z dreves.


Očitno tudi ti ne moreš brez teh oznak, da si jih zdaj privlekel na dan, ko ni nihče z njimi operiral, razen vas.


Ker se z njimi opleta vedno, pa čeprav med vrsticami. "Spletni nabijači, ki v življenju še niso dosegli nič" gre ponavadi.

Kakorkoli, večina izmed teh "izivov", je težko rešljiva zgolj v popolnoma avtonomni vožnji. Pri 95 %, kjer avto v 5 % varno ustavi ob robu ceste, pa veliko lažje. Sumljiva vrečka, svež asfalt, zmrznjeni senzorji, ustavljanje na nepreglednem ovinku ipd. so takšni primeri, za katere se varna ustavitev in čakanje na človeški poseg, zdi dokaj preprosta rešitev. Če bo avto bolj previden kot človek, in bo zaradi tega avto večkrat počasnejši (v Teslinem videu, kjer je avto "brez razloga" (v resnici ima zelo dober razlog) upočasnil mimo pešcev ob cesti je primer tega), ni prav nič narobe.

Trenutno tega še nimamo, cela tema pa se fokusira na 100 % vožnjo, ker en lastnik startupa pumpa delnice.

Okapi ::

Pač povemo, da avti še precej let ne bodo sami smeli voziti otrok v šolo in pijanih potnikov iz gostilne domov. Povemo zato, ker eni mislijo, da bo to že čez 1-2 leti mogoče. A se vam začne svet podirati, ko nekdo to pove? Ker drugače si ne znam razlagati, zakaj iz tega delate problem in nas zmerjate z nazadnjaki?

nevone ::

Pač povemo, da avti še precej let ne bodo sami smeli voziti otrok v šolo in pijanih potnikov iz gostilne domov. Povemo zato, ker eni mislijo, da bo to že čez 1-2 leti mogoče.


To ti misliš, da to mislijo.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

telexdell ::

Okapi je izjavil:

Pač povemo, da avti še precej let ne bodo sami smeli voziti otrok v šolo in pijanih potnikov iz gostilne domov. Povemo zato, ker eni mislijo, da bo to že čez 1-2 leti mogoče. A se vam začne svet podirati, ko nekdo to pove? Ker drugače si ne znam razlagati, zakaj iz tega delate problem in nas zmerjate z nazadnjaki?

Tisto, ko sme zapisal, da tega večina nas ne bo dočakala si pa seveda enostavno "muca papala".

PS v stilu neumen/100 pametnih tem skala/vrečka bi mirne duše dal skalo v vrečko in naj potem poročajo, kako so se odločili.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Truga ::

Okapi je izjavil:

Povemo zato, ker eni mislijo, da bo to že čez 1-2 leti mogoče.

Nah.

Mogoce je zdaj takoj, danes. Samo volje ni.

Velika tragedija osebnega avta je, da ko se nekdo zaleti ni 500 mrtvih, tako kot pri avijonih in vlakih. 500 mrtvih v nesreci se slisi mnogo huje kot 5. Zato tudi volje za problem sanirat ni.

WarpedGone ::

Poskus:
Zbogom in hvala za vse ribe

lufthammer ::

Po vsem nažiganju pričakujem, da bo kakšen telexsell, al pa truga al pa mogoče nevone ponudila rešitev za npr. PVC zajca. Samo ne rečt
Mogoce je zdaj takoj, danes. Samo volje ni.
ker to ni rešitev problema.
Verjetno bo v takem primeru samovozeči ustavil (kot šofer v našem primeru), da bo šel potnik Okapi poslikat za SloTech forum. Hudič bo, če bo avto prazen, ker bo šel v lovsko kočo po pijanega lastnika. Ni tko zlo trivialno.

Zgodovina sprememb…

nevone ::

It's useless.

Vam ne gre za rešitev problema, ampak zgolj za nabijanje o tem, da to ne bo jutri in potem slavje nad zmago, da ste prav predvideli.

In še več, ko vam človek ponudi rešitev za eno stvar se hitro vrnete na trditev, ja ampak jutri pa vseeno ne bo in spet slavite zmago. Pirova zmaga je to.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Okapi ::

Malo si smešna;) Tu ne bomo nobene rešitve pogruntali, in vi nam nobene rešitve ne ponujate. Vse, kar tu počnemo, je pogovor o tem, kje smo, kje nismo, kaj je še treba narediti, kako težko ali lahko je to, kdaj bo mogoče narejeno ... Eni verjamejo Musku, da so tesle že nared za samodejno vožnjo, eni pa menimo, da še Waymo z lidarjem in elektroniko za 150 jurjev za zdaj ni dovolj.

Magic1 ::

Pa kakšna rešitev problema. Asistenčni sistemi se bodo izboljševali, tako da bo vozniku potrebno vedno manj delati. Da pa se bodo avti sami okoli vozil po vseh cestah pa žal ne bomo ugledali v bližnji prihodnosti. Zdaj se lahko repenčite, da smo proti (kar nismo), v bistvu se pa samo vi ne zavedate razlike v kompleksnosti med asistenco in avtopilotom.
Magic

lufthammer ::

In še več, ko vam človek ponudi rešitev za eno stvar

A lahko ponoviš, kaj si ponudila, ker sem očitno spregledal.
Samovozeči pomeni, da lahko vozi SAM tudi prazen. Ko bo naletel na oviro na Celovški, ne bo problema, mu bo lahko kdo pomagal odstraniti PVC zajca s ceste. Ko bo vozil na Mežaklo bo pa kaj? Prišla posebna enota za reševanje?
Neumnih situacij, ki jih lahko reši šofer ali sopotnik je kolikor hočeš, za prazen avto ali za avto z majhnim otrokom na zadnjem sedežu, mi pa ti povej rešitev.

Ali pa si bom kar sam odgovoril.

Saj se bo našla, sem siguren, samo ne prav hitro.

Zgodovina sprememb…

nevone ::

Zdaj se lahko repenčite, da smo proti (kar nismo)


Jaz se ne repenčim, da ste proti, ampak da nekateri uživajo v tem, da s povsem nerelevantnimi zadevami namerno izzivajo tiste, ki pokažejo nek interes in trud v neko smer.

Proti vsem izpostavljanjem dejstev nimam pa prav nič. Ampak 1000 strani se vračati na to, no vidiš, smo rekli da še ne bo "jutri", kot ultimativni argument, da se deskreditira ves trud, pri čemer sami dobro veste, da razvoj terja čas.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

nevone ::

A lahko ponoviš, kaj si ponudila, ker sem očitno spregledal.


https://slo-tech.com/forum/t237521/p583...

Samovozeči pomeni, da lahko vozi SAM tudi prazen. Ko bo naletel na oviro na Celovški, ne bo problema, mu bo lahko kdo pomagal odstraniti PVC zajca s ceste. Ko bo vozil na Mežaklo bo pa kaj? Prišla posebna enota za reševanje?
Neumnih situacij, ki jih lahko reši šofer ali sopotnik je kolikor hočeš, za prazen avto ali za avto z majhnim otrokom na zadnjem sedežu, mi pa ti povej rešitev.

Ali pa si bom kar sam odgovoril.

Saj se bo našla, sem siguren, samo ne prav hitro.


Ti hočeš takoj vse odgovore, za timing pa, glede na to da nimaš ideje za rešitev, nisi ravno kompetenten s to pavšalno oceno "še dolgo ne".

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: nevone ()

Gregor P ::

Sam popolnoma razumem argument, da je rešitev izziva samovozečega vozila z otrokom na sedežu vsaj nekaj desetletij daleč glede na kompleksnost problematike; razen če se vmes ne zgodi nek "tehnični čudež".
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nevone ::

Sam popolnoma razumem argument,


Ah ja ... kdo pa tega ne more razumeti?

Mar res mislite, da tisti ki forsirajo zadeve, tega ne razumejo?

Ali res mislite, da je to sploh kakšen pomemben prispevek, ocenjevati da nekaj ne bo kmalu?

Poleg vsega, vam je pa to še orožje za diskreditacijo vsega vloženega dela. Podn.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: nevone ()

Okapi ::

Še kar naprej si smešna;) Tule prav nihče nič k ničemer ne "prispeva", ne ti, ne jaz, ne nihče. Samo debatiramo. In nihče nikogar ne diskreditira. Postajaš taka kot W1, za katerega je vse, kar ni hvaljenje Muska, pljuvanje po njem.

lufthammer ::

https://slo-tech.com/forum/t237521/p583...

Tole je tvoje?? Ne bi.
Poglej, vozit avto po širokih kalifornijskih cestah s 40 na uro, ali po severni Evropi po urejenih avtocestah je eno, vozit po odmaknjenih, slabih, slabo opremljenih cestah (komot po slovenskem podeželju - nobenih stebričkov, neurejene bankine...) je pa druga pesem. In samovozeči avto bo moral znati oboje. Dokler ne bo znal 100%, je bolje, da ga nimaš. Zanašati se na avtopilota, ki prepozno zavira pred stoječim gasilskim avtom, ko se pred teboj vozeči umakne na drug pas... Rezultat si oglej zgoraj. Koliko imamo še nezavarovanih železniških prehodov? A misliš, da se bo infrastruktura sama prilagodila? Pritiskamo na vse mogoče naslove, naj nam zmontirajo rampe na prehodu, že leta! pa nič.

nevone ::

Dokler ne bo znal 100%, je bolje, da ga nimaš

S takšnim odnosom do danes ne bi razvili še ničesar.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

hammock ::

lufthammer je izjavil:

https://slo-tech.com/forum/t237521/p583...

Tole je tvoje?? Ne bi.
Poglej, vozit avto po širokih kalifornijskih cestah s 40 na uro, ali po severni Evropi po urejenih avtocestah je eno, vozit po odmaknjenih, slabih, slabo opremljenih cestah (komot po slovenskem podeželju - nobenih stebričkov, neurejene bankine...) je pa druga pesem. In samovozeči avto bo moral znati oboje. Dokler ne bo znal 100%, je bolje, da ga nimaš. Zanašati se na avtopilota, ki prepozno zavira pred stoječim gasilskim avtom, ko se pred teboj vozeči umakne na drug pas... Rezultat si oglej zgoraj. Koliko imamo še nezavarovanih železniških prehodov? A misliš, da se bo infrastruktura sama prilagodila? Pritiskamo na vse mogoče naslove, naj nam zmontirajo rampe na prehodu, že leta! pa nič.


99% vseh kilometrov prevozim po urejeni cesti z crtami, ograjami, stebricki pa se cem. Celo pot do sluzbe, vseh 65km imam urejeno cesto. Za tistih 2x letno ko se peljem v gozd nabirat gobe pa mi ni problem prevzet volana. Podpisem takoj. Zelezniski prehod? Vnese se jih v zemljevit, in avto se na vsakem vstavi in preveri bocne kamere. Trivialno. Tista z zaviranjem je tudi malo za lase privlecena...ce vozis nekomu tako za ritjo da ne vidis vozil pred njim imas premalo varnostne razdalje.

Sicer pa, a cesta sama po sebi pa ni referencni element? Ce meni, cloveku rata sledit cesti, zakaj za vraga nebi to uspelo avtu? Sem preprican da gre brez crt.

Okapi ::

hammock je izjavil:


Sicer pa, a cesta sama po sebi pa ni referencni element? Ce meni, cloveku rata sledit cesti, zakaj za vraga nebi to uspelo avtu? Sem preprican da gre brez crt.
:)) Tebi kot človeku še marsikaj takega uspe, kar stroju še lep čas ne bo. Saj ravno v tem je problem samodejne vožnje, in strojnega prevajanja, in 1001 druge stvari, ki jo stroji zmorejo, ampak še ne dovolj dobro, da bi to lahko počeli sami, brez nadzora oziroma pomoči.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

telexdell ::

lufthammer je izjavil:

In še več, ko vam človek ponudi rešitev za eno stvar

A lahko ponoviš, kaj si ponudila, ker sem očitno spregledal.
Samovozeči pomeni, da lahko vozi SAM tudi prazen. Ko bo naletel na oviro na Celovški, ne bo problema, mu bo lahko kdo pomagal odstraniti PVC zajca s ceste. Ko bo vozil na Mežaklo bo pa kaj? Prišla posebna enota za reševanje?
Neumnih situacij, ki jih lahko reši šofer ali sopotnik je kolikor hočeš, za prazen avto ali za avto z majhnim otrokom na zadnjem sedežu, mi pa ti povej rešitev.

Ali pa si bom kar sam odgovoril.

Saj se bo našla, sem siguren, samo ne prav hitro.

Kakšne ultimativne neumnosti nekateri pišete. A mogoče daš danes majhnega otroka na avtobus, da ga odpelje v jasli ali vrtec in potem pripelje domov?

Če bo lahko oviro na Celovški obvozil vsak bebec za volanom, potem jo bo tudi samo vozeči avto. Če pa bo ovira takšna, da kakšnemu bebcu za volanom to ne bo uspelo, potem pa se lahko zgodi, da tudi kakšnemu samo vozečemu avtu ne bo. In kaj storite vi super vozniki, ko tak bebec za volanom merkne pred oviro? No, isto boste lahko storili pri samo vozečem avtu.

Prav tako se ne bo zgodilo, da zjutraj še ni samo vozečih avtov že takoj popoldne pa bodo poleg vsega ostalega tudi Camel Trophy vozili izključno samo vozeči kot si tu nekateri predstavljajo. Stvar bo šla postopoma. Prva bodo tovorna vozila, potem bodo sistemi delitve avtov v mestih. Na podeželju bodo verjetno redki. V ekstremnih vukojebinah pa jih verjetno nikoli ne bo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

vostok_1 ::

Jz recimo v določenih situacijah, predvsem križiščih, pogledam človeka v obraz in ocenim kakj bo sledilo. Vožnja je kar kompleksna reč, neurologically speaking.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

telexdell je izjavil:

lufthammer je izjavil:

In še več, ko vam človek ponudi rešitev za eno stvar

A lahko ponoviš, kaj si ponudila, ker sem očitno spregledal.
Samovozeči pomeni, da lahko vozi SAM tudi prazen. Ko bo naletel na oviro na Celovški, ne bo problema, mu bo lahko kdo pomagal odstraniti PVC zajca s ceste. Ko bo vozil na Mežaklo bo pa kaj? Prišla posebna enota za reševanje?
Neumnih situacij, ki jih lahko reši šofer ali sopotnik je kolikor hočeš, za prazen avto ali za avto z majhnim otrokom na zadnjem sedežu, mi pa ti povej rešitev.

Ali pa si bom kar sam odgovoril.

Saj se bo našla, sem siguren, samo ne prav hitro.

Kakšne ultimativne neumnosti nekateri pišete. A mogoče daš danes majhnega otroka na avtobus, da ga odpelje v jasli ali vrtec in potem pripelje domov?

Kaj pa v tretji razred, sme sam na bus? Ultimativne neumnosti pišeš kvečjemu ti, ko si zatiskaš oči pred kompleksnostjo problema. Lako čemo, samovoznost jutri, cena sitnica - 8000 dolarjev doplačila, plačaš lahko kar takoj.>:D

telexdell ::

Okapi je izjavil:


Kaj pa v tretji razred, sme sam na bus? Ultimativne neumnosti pišeš kvečjemu ti, ko si zatiskaš oči pred kompleksnostjo problema. Lako čemo, samovoznost jutri, cena sitnica - 8000 dolarjev doplačila, plačaš lahko kar takoj.>:D

Govora je o majhnem otroku in ne o otroku. Če lahko gre otrok na v avtobus, zakaj ne bi mogel v samo vozeči avto?

V svojih prizadevanjih prikazati kompleksnosti zadeve pišete že prave neumnosti (majhen otrok na zadnjem sedežu, vrečka in skala, postavitev varnostnega trikotnika...). Še malo, pa bo nekdo ugotovil, da samo vozečih avtov ne bo, ker potem kakšna voznica ne bo mogla zapeljati naključnega avtoštoparja do prvega motela na vročo urico. :D
Pa kaj ima doplačilo 8000 $ veze s samo vozečimi avtomobili po cestah? Ko bodo ti obstajali, ga boš kupil in ne boš nič doplačal. Bo tak in stal bo toliko.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

lufthammer ::

99% vseh kilometrov prevozim po urejeni cesti z crtami, ograjami, stebricki pa se cem

Ti ja, kdo drug pa ne. Pelji se iz Pirnič do Smlednika ali pa is Stanežič po stranski do Medvod, ali pa npr. Kriva pot v Zalogu itd., samo okoli Ljubljane imaš problemov kolikor hočeš. Kje se ti voziš v službo je nepomembno zame. Samo pravim, da bo potrebno urediti tudi infrastrukturo kar pa v eni Sloveniji, ki 20 let ni sposobna narest 20 km železniške proge, predstavlja hud problem.

Za tistih 2x letno ko se peljem v gozd nabirat gobe pa mi ni problem prevzet volana.

Že danes jih je precej, ki vzamejo avto iz garaže le na državni praznik in delajo štalo po cestah. A to bi ti rad?

A mogoče daš danes majhnega otroka na avtobus

Sem ga dal, tašča pa ga je na drugem koncu pobrala. Tudi na avion v Švico je šla hči sama, stara 7 let. Cela Amerika funkcionira s šolskimi avtobusi. Zakaj se nebi smel otrok peljat z avtom če je samovozeč? V čem je štos?
Prva bodo tovorna vozila, potem

Me spominja na tisto, da bodo Angleži prešli na vožnjo po desni, najprej za pol leta tovorna vozila...

Če pa bo ovira takšna, da kakšnemu bebcu za volanom to ne bo uspelo

Poglej si Teslo v riti gasilskega tovornjaka...

Lej jaz samo pravim, da je treba rešiti cel kup problemov in ne živet v utvari, da se boš čez 10 let vozil na zadnjem sedežu brez šoferja in to vsak dan in kamorkoli. Ja, tudi v kakšno vukojebino se je treba kdaj zapeljat in ne predstavljam si šoferjev, ki bi vozili mogoče enkrat na leto. Štos samovozečega bo tudi to, da ga bo lahko imel in se z njim vozil tudi nekdo brez izpita da ne bomo samo otrok vlačili v debato. Če se pa motim, bom dal z veseljem za gajbo Gunessa, vsakemu v debati.
A res mislite da smo eni proti al kaj?

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

telexdell je izjavil:

Okapi je izjavil:


Kaj pa v tretji razred, sme sam na bus? Ultimativne neumnosti pišeš kvečjemu ti, ko si zatiskaš oči pred kompleksnostjo problema. Lako čemo, samovoznost jutri, cena sitnica - 8000 dolarjev doplačila, plačaš lahko kar takoj.>:D

Govora je o majhnem otroku in ne o otroku. Če lahko gre otrok na v avtobus, zakaj ne bi mogel v samo vozeči avto?

V svojih prizadevanjih prikazati kompleksnosti zadeve pišete že prave neumnosti (majhen otrok na zadnjem sedežu, vrečka in skala, postavitev varnostnega trikotnika...). Še malo, pa bo nekdo ugotovil, da samo vozečih avtov ne bo, ker potem kakšna voznica ne bo mogla zapeljati naključnega avtoštoparja do prvega motela na vročo urico. :D
Pa kaj ima doplačilo 8000 $ veze s samo vozečimi avtomobili po cestah? Ko bodo ti obstajali, ga boš kupil in ne boš nič doplačal. Bo tak in stal bo toliko.
Daj se malo zamisli, oziroma premisli, preden kar nekaj pišeš.

Majhen otrok na zadnjem sedežu je pač samo prispodoba za kateregakoli potnika brez vozniškega izpita v samovozečem avtu. Lahko je otrok, lahko star, lahko je odrasel, lahko je pijan, lahko spi ...

Kompleksnosti so pač kompleksnosti, ki jih nekateri nočete videti. Vidite avto, ki sam vozi po dobro označeni avtocesti v lepem vremenu, in kar naenkrat vidite samovozeče avte na cesti.

In ne, samovozečega avta, ko bo, ti ne bo nihče podaril. Za samovoznost boš moral (krepko) doplačati, vse dokler ne bo obvezna, potem šele bo vključena v osnovno ceno avta. Kot pač doplačaš za 101 stvar v vsakem avtu. 8000 dolarjev je cena, ki jo za samovoznost že danes zaračunava Tesla, naivnežem, ki so to pripravljeni plačati (5000 za napredno asistenco in 3000 za "full self-driving capability").

In ko enkrat samovoznost bo, boš lahko z njo nadgradil tudi star avto. Kot danes lahko bencinarja predelaš na plin, ali tudi na elektriko, če hočeš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Gaius ::

Jst bi pa uvedel samovozeča vozila s tistim trenutkom, ko bo statistično gledano v njih varneje sedeti, kot pa v normalnem avtomobilu. (Mislim da je ta trenutek že prišel). Seveda so napake in bodo še dolgo časa napake in pomanjkljivosti v delovanju avtonomnega vozila, ampak koga to briga, če bo letno na cesti umrlo manj ljudi?

Itak pa bo, kot sem že velikokrat omenil, avtonomnost najprej vpeljana na avtoceste, kasneje pa na regionalke. Ampak že to, da bodo na AC avtonomna vozila bo velikanski skok naprej, tako v varnosti kot tudi v hitrosti potovanja in posledično seveda krajšem potovanju iz točke A v točko B. Pa še kaj koristnega boš lahko storil v tem času.

Je pa res, da bodo med prvimi nastradali kamjonisti, taksisti itd.. Predvsem glede kamjonistov, sedaj pride blago do končne destinacije občutno kasneje kot bi lahko, zaradi obveznih pavz... tako.

telexdell ::

Okapi je izjavil:



Majhen otrok na zadnjem sedežu je pač samo prispodoba za kateregakoli potnika brez vozniškega izpita v samovozečem avtu. Lahko je otrok, lahko star, lahko je odrasel, lahko je pijan, lahko spi ...

Kompleksnosti so pač kompleksnosti, ki jih nekateri nočete videti. Vidite avto, ki sam vozi po dobro označeni avtocesti v lepem vremenu, in kar naenkrat vidite samovozeče avte na cesti.

In ne, samovozečega avta, ko bo, ti ne bo nihče podaril. Za samovoznost boš moral (krepko) doplačati, vse dokler ne bo obvezna, potem šele bo vključena v osnovno ceno avta. Kot pač doplačaš za 101 stvar v vsakem avtu. 8000 dolarjev je cena, ki jo za samovoznost že danes zaračunava Tesla, naivnežem, ki so to pripravljeni plačati (5000 za napredno asistenco in 3000 za "full self-driving capability").

In ko enkrat samovoznost bo, boš lahko z njo nadgradil tudi star avto. Kot danes lahko bencinarja predelaš na plin, ali tudi na elektriko, če hočeš.

Pa kašen problem je lahko za samo vozeči avtomobil kdorkoli od teh naštetih in hkrati ni vsaj enak, če že ne večji problem za avtomobil z voznikom? Nenazadnje- pijanec lahko krepko moti voznika.Kako pa bo motil samo vozeči?
Če si boš predeloval klasični avto ali če doplačuješ ob nakupu Tesle si to očitno želiš. Če si nekaj zares želiš in si to lahko privoščiš pa je cena drugotnega pomena. Če pa si ne moreš privoščiti te pa nihče ne sili, da bi moral to storiti. Sosed ima tudi BMW jaz pa ne. Pa me to niti najmanj ne moti.
Bodo pa nekoč na voljo serijski samo vozeči avtomobili in pri tistih boš doplačal mogoče za vrhunski HiFi sistem ali virtualno resničnost ali hitrejšo internet povezavo ali... ne pa za funkcijo samo voznosti. Kot danes ne potrebuješ doplačati volana, stopalke za zavoro, merilnika hitrosti...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

frudi ::

Gaius je izjavil:

Jst bi pa uvedel samovozeča vozila s tistim trenutkom, ko bo statistično gledano v njih varneje sedeti, kot pa v normalnem avtomobilu. (Mislim da je ta trenutek že prišel). Seveda so napake in bodo še dolgo časa napake in pomanjkljivosti v delovanju avtonomnega vozila, ampak koga to briga, če bo letno na cesti umrlo manj ljudi?

Ne, ne, NE. Od kod pobirate te ideje, da so avtonomna vozila že varnejša od neavtonomnih? Od kod? En vir za take izjave? Koliko krat je še treba ponovit, da to enostavno ni res? Koliko krat bo treba linkat poročila od regulatorjev in razvijalcev avtonomnih vozil, ki več kot jasno kažejo ravno nasprotno? Noben trenutni avtonomni sistem ni še niti blizu varnosti človeškega voznika. In to niti v za avtonomni sistem optimalnih pogojih (vožnja po urejeni avtocesti v lepem vremenu), kaj šele v slabših razmerah. Sploh ni primerjave, še Waymo, ki je daleč pred ostalimi, je nekje 10 do 100x nevarnejši od človeških voznikov. Vsaj. Da kakega Uberja in njihovih 'avtonomnih' vozil sploh ne omenjamo. Smo že lani lepili tukaj leakana poročila, kako bi vsak od njihovih avtomobilov dnevno povzročal nesreče, če v njih ne bi sedel še človeški voznik, ki pred tem prevzame nadzor in prepreči nesrečo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

telexdell ::

lufthammer je izjavil:


Sem ga dal, tašča pa ga je na drugem koncu pobrala. Tudi na avion v Švico je šla hči sama, stara 7 let. Cela Amerika funkcionira s šolskimi avtobusi. Zakaj se nebi smel otrok peljat z avtom če je samovozeč? V čem je štos?

Me spominja na tisto, da bodo Angleži prešli na vožnjo po desni, najprej za pol leta tovorna vozila...


Poglej si Teslo v riti gasilskega tovornjaka...

Lej jaz samo pravim, da je treba rešiti cel kup problemov in ne živet v utvari, da se boš čez 10 let vozil na zadnjem sedežu brez šoferja in to vsak dan in kamorkoli. Ja, tudi v kakšno vukojebino se je treba kdaj zapeljat in ne predstavljam si šoferjev, ki bi vozili mogoče enkrat na leto. Štos samovozečega bo tudi to, da ga bo lahko imel in se z njim vozil tudi nekdo brez izpita da ne bomo samo otrok vlačili v debato. Če se pa motim, bom dal z veseljem za gajbo Gunessa, vsakemu v debati.
A res mislite da smo eni proti al kaj?

Kaj je problem otroka v avtu vprašaj sebe in tiste kateri vidite le (popolnoma neumne) probleme.
S tovornjaki delajo že resne poskuse. Vozijo v konvojih po avtocestah med mesti. Tako da je tvoja primerjava z GB in desno še ena izmed "ta brihtnih".
Koliko "ta boljših" šoferjev pa je vsak dan v riti bebcev, ki vozijo pred njimi? In ta voznik v Tesli, se je tudi štel med vas.

Kako pa se bomo vozili s samo vozečimi avtomobili, bomo pa še videli. Kot si lahko danes pijan ali brez izpita v taksiju tako boš lahko tudi v samo vozečem, če ne boš mogel vplivati na vožnjo. Za vožnje v vokojebino boš pač najel avto z voznikom, če sam ne boš zmožen voziti.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

telexdell je izjavil:


Pa kašen problem je lahko za samo vozeči avtomobil kdorkoli od teh naštetih in hkrati ni vsaj enak, če že ne večji problem za avtomobil z voznikom? Nenazadnje- pijanec lahko krepko moti voznika.Kako pa bo motil samo vozeči?
:)) Ti očitno sploh ne razumeš, o čem se pogovarjamo. Otrok ali pijanec v samovoznem avtu ni noben problem za avto. Od kje ti sploh ideja, da otroke in pijance kdo omenja, ker bi lahko motili avto pri vožnji? Omenjamo jih zgolj kot primere potnikov brez vozniškega izpita. Problem je, da takega avta, v katerem bi se lahko kdorkoli brez vozniškega izpita vozil, še dolgo ne bo.

lufthammer ::

Tako da je tvoja primerjava z GB in desno še ena izmed "ta brihtnih".

Tolk si zagret, da niti štosa ne razumeš.

xxxul ::

občutk imam da imate različna pojmivanja za "avtonomno" vozilo. just sayin.

telexdell ::

Okapi je izjavil:

Ti očitno sploh ne razumeš, o čem se pogovarjamo. Otrok ali pijanec v samovoznem avtu ni noben problem za avto. Od kje ti sploh ideja, da otroke in pijance kdo omenja, ker bi lahko motili avto pri vožnji? Omenjamo jih zgolj kot primere potnikov brez vozniškega izpita. Problem je, da takega avta, v katerem bi se lahko kdorkoli brez vozniškega izpita vozil, še dolgo ne bo.


Še sreča, da berem prispevke na Slo Techu. Drugače nikoli ne bi vedel, da se ne sme peljati v avtu brez izpita. Sam to razumem. Mi pa lahko še namigneš, kako naj to pojasnim 90. letni babici, katera nikoli ni imela izpita, da še dolgo ne bo avtomobila, s katerim bi jo lahko peljal do zdravnika.


v katerem bi se lahko kdorkoli brez vozniškega izpita vozil, še dolgo ne bo.

To pa je zagotovo "ta natrbolj pemtna" izjava Slo Techa v tem tisočletju.

lufthammer je izjavil:


Tolk si zagret, da niti štosa ne razumeš.

Če je zate to štos, potem imaš zares čudne štose.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Ne vem, zakaj se moraš zdaj neumnega delati;(( Vsa ta debata tule se je začela okoli tega, kdaj bodo avti lahko sami vozili potnike brez vozniškega izpita. Predvsem na osnovi Muskovega širokoustenja. Pred malo manj kot enim letom je Musk rekel, da je
true level 5 autonomy is about 2 years away
In to že tudi prodaja, za 8000 dolarjev. Tudi W1 je omenjal možnost, da bo njegov model 3 sam vozil okoli in mu služil denar, kot je to Musk obljubljal.

Eni smo pač začeli omenjati vse različne izzive, ki jim računalniki v avtih za zdaj še niso kos, in zaradi katerih se to še 20 let ne bo zgodilo. Drugi ste se pa odzvali, kot da bi vam kdo kaj hotel, in nas začeli zmerjati z nazadnjaki, ki zaviramo napredek. Kot da bomo mi krivi, ko tesle konec leta 2019 še vedno ne bodo same vozile po cestah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

lufthammer ::

da še dolgo ne bo avtomobila, s katerim bi jo lahko peljal do zdravnika

Zakaj izkrivljaš izjave in delaš bedaka iz sebe? Lahko jo pelješ, če tudi nimaš izpita, le znati moraš in dobiti te ne smejo.

Bo pa treba končati tale ponkponk, eni majo pretrde butice ali pa nočejo ničesar razumet. Bomo pač počakali na rezultate, če bomo še živi takrat.

telexdell ::

lufthammer je izjavil:

da še dolgo ne bo avtomobila, s katerim bi jo lahko peljal do zdravnika

Zakaj izkrivljaš izjave in delaš bedaka iz sebe? Lahko jo pelješ, če tudi nimaš izpita, le znati moraš in dobiti te ne smejo.

Bo pa treba končati tale ponkponk, eni majo pretrde butice ali pa nočejo ničesar razumet. Bomo pač počakali na rezultate, če bomo še živi takrat.


Ne vem no, ali ste zares vsi funkcionalno nepismeni ali pač ko omenjaš trde butice in bedake navajaš svoj življenjepis?
Okapi je zapisal
Omenjamo jih zgolj kot primere potnikov brez vozniškega izpita. Problem je, da takega avta, v katerem bi se lahko kdorkoli brez vozniškega izpita vozil, še dolgo ne bo.

Vsak z IQ nad mejo zaznave bo iz tega razbral, da še ne obstaja vozilo, v katerem bi se lahko vozil kdorkoli brez izpita. Ko to kolosalno neumnost podam sarkastičen odgovor, me pa začneš obmetavati z lastnim opisom.

Očitno ima WarpedOne prav- bo treba forum prezimovati v bebo tech, da bomo vedeli, na kakšne sogovornike lahko računamo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

VaeVictis ::

Kot prvo naj napišem, da se nas večina strinja, da sobivanje z AI je prihodnost, pregovarjamo se več ali manj, samo koliko daleč smo od tega in katera SAE veja je dovolj dobra za večino ljudi!

IMHO je edina prava pot SAE 5 z vsaj 99,99% zaneslivostjo (pa še ta zanesljivost je morda celo prenizka, glede na število vozil in voženj)!

Vse ostalo so samo pripomočki in IMHO igranje z življenjem sebe in ostalih udeležencev v prometu.

Pa še ta SAE5 pot ima veliko moralnih in tehnoloških vprašanj, ki jih bo treba slej, ko prej rešiti!

Sedaj lahko se zagovarja, da trenutni pripomočki delujejo dobro in uporabno, če je človek 100% prisoten in priseben.

Vendar bi bilo treba narediti veliko študijo: "Ali taki pripomočki resno izboljšajo varnost, ali pa jo celo poslabšajo, ker se človek preveč zanaša na take pripomočke?"

Vsak proizvajalec bi moral jasno in glasno napisati, da so te zadeve le pripomoček!

Vsi, ki pa danes razglabaljajo, da imamo neke avtonomne pripomočke, ki so že danes dovolj dobri, da lahko tak avto sam pošlješ na cesto, so pa navadni prevaranti ali pa bedaki!

pegasus ::

VW začenja naganjat svoj marketing dept:

Prikazano je všečno, da vidimo, kakšna bo realizacija ...

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Predvsem so to "loaded" vprašanja, ki v naprej obtožujejo, se pravi stara dobra hinavščina.


Men je kr fascinantno kako vidite 'loaded' vprasanja in hinavscino. sploh zato, ker ti nihce nicesar noce. Ti pa za vsak prdec vzames macolo v roke.

Se vedno pa se nikomur niti ne sanja kaj in kako se bodo taksni avtomobili obnasali v nekih izrednih situacijah, katerih vseh ne moremo vnaprej predvideti. Pomoc voznikom bo vedno boljsa, na samostojna vozila bomo pa cakali dokler se ne resi enega kupa problemov in spise en kup papirjev.

WarpedGone je izjavil:

Da gre za skalo in vrečko ve samo omnipotenten bog.

Ne. Da gre za vrecko zna pogruntat vsak pet letni smrkovc, k pozna uno zeleno smrekco od Spara ali pa rdec M od Mercatorja. Avto bo pa na cesti videl predmet in izvedel emergency braking in dobil mulca v BMWju zadaj v rit, no mogoce bo samo lastniku kavo polil.

WarpedGone je izjavil:


Ampak forumska hinavščina se bo zapičla v en posamezen primer, ko stvar ni uspela situacijo shendlat brez prask in tulila kako je sistem neprimeren, nevaren, nesposoben.


Kaj taksnega lahko trdi samo nekdo, ki namerno bere stvari na pol in se rad prepira ali pa nekdo, ki ne razume napisanega. V obeh primerih pa poizkusa sogovornika prepricati kaj sogovornik misli, pa ceprav mu sogovornik ze od zacetka razlaga, da tega ne misli.

Svasta ...

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Govora je o majhnem otroku in ne o otroku. Če lahko gre otrok na v avtobus, zakaj ne bi mogel v samo vozeči avto?


Zakaj sproti spreminjas nit pogovora? V resnici je blo govora o tem, da lahko voznik oz potniki pomagajo v situaciji, ko avto sam ne ve vec kako ukrepati. Okapi te je pa spraseval, ce lahko to naredi tudi otrok, ki sedi zadaj. Ker pac, samovozec avto bo sposoben peljati otroka v solo. Seveda triletnika ne bos dal v avto in ga poslal samega na pot, bos dal pa tretjesolca. Ampak glede na to kar pravis, bo moral tretjesolec biti sposoben tudi poriniti avto na plocnik, v primeru nesrece.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Vsak z IQ nad mejo zaznave bo iz tega razbral, da še ne obstaja vozilo, v katerem bi se lahko vozil kdorkoli brez izpita. Ko to kolosalno neumnost podam sarkastičen odgovor, me pa začneš obmetavati z lastnim opisom.


Men se zdi, da premal casa spremaljas to temo. Ze precej casa je govora o samovozecih avtomobilih v katerih bos lahko spal medtem, ko te bodo pripeljali na cilj. To je nekaj kar hocemo in to je cilj, ki ga zelimo doseci. Nekaj ljudi trdi, da bo to mozno ze kr kmalu. Eni smo pa mal skepticni, ceprav bi to rec tudi radi.

telexdell je izjavil:

Očitno ima WarpedOne prav- bo treba forum prezimovati v bebo tech, da bomo vedeli, na kakšne sogovornike lahko računamo.


A ni WarpedOne razlagal kako bo njegov avto sluzil s taksiranjem, medtem, ko bo on delal v sluzbi? Avto bo pa sam sebe odplacal? Zmenta se zdej.

TESKAn ::

BigWhale je izjavil:

Ne. Da gre za vrecko zna pogruntat vsak pet letni smrkovc, k pozna uno zeleno smrekco od Spara ali pa rdec M od Mercatorja. Avto bo pa na cesti videl predmet in izvedel emergency braking in dobil mulca v BMWju zadaj v rit, no mogoce bo samo lastniku kavo polil.

Tako kot danes, ko ima že precej avtov avtomatsko zaviranje v sili?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Okapi ::

Samo da to zaviranje ni tako, da bi se lahko nanj zanašal, in sploh ne bi zaviral, češ, saj bo avto sam. Je sistem, ki včasih popravi voznikovo napako, včasih pa tudi ne.

BigWhale ::

TESKAn je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Ne. Da gre za vrecko zna pogruntat vsak pet letni smrkovc, k pozna uno zeleno smrekco od Spara ali pa rdec M od Mercatorja. Avto bo pa na cesti videl predmet in izvedel emergency braking in dobil mulca v BMWju zadaj v rit, no mogoce bo samo lastniku kavo polil.

Tako kot danes, ko ima že precej avtov avtomatsko zaviranje v sili?


Ja, tocno tko, ce odreagira na vrecko. :)

telexdell ::

BigWhale je izjavil:


Zakaj sproti spreminjas nit pogovora? V resnici je blo govora o tem, da lahko voznik oz potniki pomagajo v situaciji, ko avto sam ne ve vec kako ukrepati. Okapi te je pa spraseval, ce lahko to naredi tudi otrok, ki sedi zadaj. Ker pac, samovozec avto bo sposoben peljati otroka v solo. Seveda triletnika ne bos dal v avto in ga poslal samega na pot, bos dal pa tretjesolca. Ampak glede na to kar pravis, bo moral tretjesolec biti sposoben tudi poriniti avto na plocnik, v primeru nesrece.

Pa kakšno vezo ima samo vozeči avto s pomočjo potnikov? Po tej logiki letala sploh ne bi smela voziti, ker mu potniki ne morejo pmagati, oz bi potniki lahko bili izključno piloti in avio mehaniki.
Si že imel kdaj nesrečo z avtom ali si bil kdaj v njeni bližini? V koliko primerih je sploh možno poriniti avto na rob cestišča brez pomoči cestne službe? Še zlasti če je voznica kakšna frajlica. Pol pa nabijate s tem, da se ne bo mogel otrok voziti sam v samovozečem avtu, ker v primeru nesreče n ebo mogel sam potisniti avta na rob ceste. Bedarija na kvadrat.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

Ti očitno res ne razumeš čisto nič, o čemer tule poskušamo debatirati.;((

Magic1 ::

Seveda je neunost, samo ti ne dojemeš da bi vaši "avtonomni" avtomobili zelo pogosto obstali zaradi x preprostih razlogov, ki jih avto ne bo znal razrešit. Ljudje so neumni, samo še vedno daleč najbolj pametni od vse ostalega poznanega, kar obstaja.
Magic
««
492 / 1132
»»