» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
493 / 1139
»»

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

telexdell je izjavil:

Vsak z IQ nad mejo zaznave bo iz tega razbral, da še ne obstaja vozilo, v katerem bi se lahko vozil kdorkoli brez izpita. Ko to kolosalno neumnost podam sarkastičen odgovor, me pa začneš obmetavati z lastnim opisom.


Men se zdi, da premal casa spremaljas to temo. Ze precej casa je govora o samovozecih avtomobilih v katerih bos lahko spal medtem, ko te bodo pripeljali na cilj. To je nekaj kar hocemo in to je cilj, ki ga zelimo doseci. Nekaj ljudi trdi, da bo to mozno ze kr kmalu. Eni smo pa mal skepticni, ceprav bi to rec tudi radi.


Daj zaupaj mi, kakšno zvezo ima tvoj odgovor s citiranim delom? Če še znam brati in dojeti zapisano, potem v citiranem delu piše, da še ne obstaja avtomobil v katerem se lahko kdorkoli pelje brez izpita ti pa na to odgovarjaš, kako boš lahko v avtu spal in kako si skeptičen, da bo to že kar kmalu? Debata je podobna, kot da bi se pogovarjala dva človeka od kateri je en slep in drug gluh.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

Okapi je izjavil:

Ti očitno res ne razumeš čisto nič, o čemer tule poskušamo debatirati.;((

Če sem odkrit zares ne vem. Problematiko samo vozečih avtomobilov reševati s skalami in vrečkami ali majhnimi otroci v njih, kateri bi morali sami potiskati v nesreči poškodovana vozila zares ni produktivna. Ugotovitev, da še ne obstaja avtomobil v katerem bi se lahko peljal brez izpita (kaj pa avtobus?) je pa itak daleč nad mojim dojemanjem stvari.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

nevone ::

Ljudje so neumni, samo še vedno daleč najbolj pametni od vse ostalega poznanega, kar obstaja.


Ljudje vsi skupaj so bolj pametni od vsega ostalega. Ampak ostale stvari se bodo naučile to kar zna človek in dodale svojo dodano vrednost, človek bo pa tudi stopil korak nazaj in se bo temu prilagodil. Čemur pravim sobivanje z AI.

Časovni okvir ni pomemben, ker gre za preživetje vrste ne zgolj nekega posameznika, ki danes nabija kako je pameten, pa ne sprevidi, da je vseeno tudi sam le omejeno pameten.

Pa da mi ne bo kdo podtaknil, da mi posameznik ni pomemben. Mi je, ampak v biologiji bo krvni davek še nekaj časa prisoten.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Magic1 ::

Kako časovni okvir ni pomemben?!? Pa fantazije o sobivanju z AI?!???? Zakj nas bo pa AI rabil? Da bomo dvorni norčki zanj? Pravi AI nas bo rabil toliko, kot mi rabimo koale.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

nevone ::

Kako časovni okvir ni pomemben?!?

Saj sem povedala, ampak dvomim da si sposoben razumet.

Pa fantazije o sobivanju z AI?!???? Zakj nas bo pa AI rabil? Da bomo dvorni norčki zanj? Pravi AI nas bo rabil toliko, kot mi rabimo najbolj primitvna živa bitja na zemlji...

Tudi sobivanja z AI ne razumeš, ker še marsikaj drugega ne razumeš.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

bambam20 ::

pegasus je izjavil:

VW začenja naganjat svoj marketing dept:

Prikazano je všečno, da vidimo, kakšna bo realizacija ...


Opa-- kombi je poezija. Zelo lepo.

Magic1 ::

nevone je izjavil:

Kako časovni okvir ni pomemben?!?

Saj sem povedala, ampak dvomim da si sposoben razumet.

Pa fantazije o sobivanju z AI?!???? Zakj nas bo pa AI rabil? Da bomo dvorni norčki zanj? Pravi AI nas bo rabil toliko, kot mi rabimo najbolj primitvna živa bitja na zemlji...

Tudi sobivanja z AI ne razumeš, ker še marsikaj drugega ne razumeš.

o+ nevone

Ne da jaz ne razumem, temveč nihče ne more vedt. Eni so pa v rožicah in jim je vse jasno.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

nevone ::

Eni so pa v rožicah in jim je vse jasno.


Eni morda res.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Pa kakšno vezo ima samo vozeči avto s pomočjo potnikov? Po tej logiki letala sploh ne bi smela voziti, ker mu potniki ne morejo pmagati, oz bi potniki lahko bili izključno piloti in avio mehaniki.


Zakaj enkrat ne preberes celotnega prispevka in ga potem tudi poizkusis razumeti? Vedno se obesis na tri besede in potem gres v full-tilt strawmana in si zraven izmislis en kup neumnosti. Zdaj smo ze pri frajlicah z avtomobili. Aja, pa sproti pozabljas en kup reci, ki jih napises na katere ti odgovarjamo.

100% samovozecih avtomobilov se nekaj casa ne bo, ker:
- v primeru manjse nesrece, ko gre samo za nekaj zvitega pleha si avto sam ne bo znal pomagati, jaz sem ze zvijal blatnik nazaj ven in potem normalno zakljucil voznjo
- zato, ker si sami ne znajo zamenjat zarnice, ajd recimo, da pri led luceh to niti ni tak problem
- v primeru manjse nesrece, se avto sam ne bo znal odstraniti s ceste in pocakati na pomoc, ker na plocnik in kolesarsko stezo ne sme zapeljati
- ker bo nekatere objekte na cesti tezko locil med seboj in bo zaradi tega zmeden, zaviranje na polno zaradi vrecke na cesti
- ce pride do popolne zapore ceste, ne bo znal odpeljati po neki povrsini, ki ni cesta in nadaljevati pot normalno naprej, sem ze vozil cez travnik, da sem lahko nadaljeval pot
- ker se na cesti dogajajo reci zaradi katerih ne bo znal poiskati prave poti med ovirami: delo na cesti, obvozi, nesrece, ... Jaz lahko avto zmanevriram tako, da imam na vsaki strani 1cm prostora ali pa -20cm prostora, ce gre za recimo visoko travo/grmovje ob poti, ki sega na vozisce
- ker se ne znajo upostevati policaja ali pa cestnega delavca, ki daje navodila kdaj in kje lahko avto pelje naprej

In na nekaj teh reci si ti odogovril z 'saj lahko ti sam ven skocis in avto porines na plocnik' in ko te Okapi vprasa: 'a lahk to nardi tud otrok, ki se pelje v solo', ti spet obrnes plosco, kaj imajo samovozeca vozila s pomocjo potnikov in letala, gor-dol-levo-desno.

Na koncu pa nihce ne pravi, da vseh zgoraj nastetih reci ne bomo uspeli premagati in jih obvladati. Sem preprican, da jih bomo in hkrati skepticen, da jih bomo premagali v nekaj letih. Imeli bomo super avtomobile z odlicno asistenco vozniku a voznik z veljavnim vozniskih dovoljenjem bo se kar nekaj casa potreben v kabini. In WarpedOne se nekaj casa ne bo sluzil s tem, da mu bo avto brez voznika sam od sebe prevazal potnike naokrog (ja, sej vem, zdej se bo oglasil, da ni mislil samega sebe, dobesedno).

Utk ::

Z avtonomnimi avti se ne avtomatsko vsi potniki in ostali spremenijo v idiote. Tudi avtonomni avto ima lahko nek joystick, ki ga potegnes ven in naredis kaj rocno, ce imas izpit ali ne. Da se bojo dojencki in kome pijani vozili sami not ni stopnja 5, ampak 6.

Okapi ::

Ja, če si kar po svoje izmišljaš stopnje, potem mogoče res. Stopnja 4 je, da ima vsaj en v avtu vozniški izpit, je trezen in sposoben odpeljati, ko se avtu zatakne. Stopnja 5 je, da v avtu ni nobenega, ki bi bil sposoben avtu pomagati - bodisi ker ne zmore, ne sme ali ker v avto sploh ni nikogar.

Utk ::

Stopnja 5 se bo lahko kmalu izvajala po avtocesti in mestih, po vinskih cestah pa pac ne, tam bo morala bit stopnja 6 za kaj takega. In ni nek problem, ce mesto razglasi da se na neki ulici danes nekaj dela in tam stopnja 5 ne more vozit. Vrecke in podobno bojo problem ze pri stopnji 3, ce hocemo da avto zavira ZMERAJ ob nevarnosti in ne samo ko se mu 1000 procentno zazdi, da treba, in v 50 procentih sploh ne, ceprav bi treba.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

WarpedGone ::

Poglej definicije: stopnja 5 je "any road", če je sistem izbirčen glede ceste, je to stopnja 4.

Vse skup je pa lažna dilema, stopnja 5 ni potrebna, stopnja 4 bo vrh glave dost.
Avtomobili ne skačejo čez ograje in jarke pa so vseeno konje spokal nazaj v štale in klavnice. Ceste, ki ne bodo dost dobre za avtonomnost, se pač ne bodo uporabljale za avtonomnost. Ne vem zakaj bi moral nujno traktor po gozdni cesti peljat sam da bom js svga froca zaupal mašini, da ga odpelje v vrtec. Po avtocesti.

Razumevanje, kaj je dovolj dobro, je zahtevna reč.
Zbogom in hvala za vse ribe

VaeVictis ::

WarpedGone je izjavil:

Poglej definicije: stopnja 5 je "any road", če je sistem izbirčen glede ceste, je to stopnja 4.

Vse skup je pa lažna dilema, stopnja 5 ni potrebna, stopnja 4 bo vrh glave dost.
Avtomobili ne skačejo čez ograje in jarke pa so vseeno konje spokal nazaj v štale in klavnice. Ceste, ki ne bodo dost dobre za avtonomnost, se pač ne bodo uporabljale za avtonomnost. Ne vem zakaj bi moral nujno traktor po gozdni cesti peljat sam da bom js svga froca zaupal mašini, da ga odpelje v vrtec. Po avtocesti.

Razumevanje, kaj je dovolj dobro, je zahtevna reč.


BTW SAE 5 ne govori samo o uporabi na "čudnih" cestah, ampak govori tudi o vseh vremenskih razmerah.

Morda je SAE4 v vseh vremenskih razmerah dovolj dober, morda ne...

IMHO tudi SAE5 sam še odpira ogromno moralnih, pravnih in tehnoloških vprašanj in vprašnje, če bo dovolj, da ga bo večina sprejela.

IMHO dokler ni dokazano, da v 99,99% ne naredi nikakršne kritične napake in da je 99,99% odporen na vse možne vdore in dokler ni 100% razjasnjeno kdo je kriv v situaciji, ko pride do nesreče, ne bi smel dobiti pravice voziti samodejno na cestah, kjer so ljudje, pešci, živali itd.

ps: Pa še potem prihajajo dvomi o zasebnosti itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

WarpedGone ::

"Voznik mora v vsakem trenutku voziti kvečjemu s hitrostjo ko še obvlada vozilo".
Tudi 40 z vklopljenimi vsemi utripalkami ne? Kaj pa 30?
Ko bom avto poslal na brezplačno parkirišče izven mesta, mi je povsem vseeno kolk časa bo nucal do tja. Će bo nucal eno uro, da pride po mene po službi, bo pač štartal eno
uro prej. What difference it makes?

Glede slabih pogojev .. si prepričan, da so vsi vremenski pogoji takšni, da je vožnja sploh smiselna in ni bolje ustavit za nekaj časa? Ljudje v svoji brezmejni modrosti to počnejo le v primeru toče in tunelov/nadvozov, pa bi bilo bolje če bi izbrali druge lokacije.

Omenja se tudi v2v ... vse Tesle so v2v capable. Danes. Manjka samo SW On. Ko jih bo mal več na cesti, se bo to zgodilo. 100%.

Avtonomno vozilo NE BO vozilo tako kot vozi človeški šofer.
Vozilo bo bistveno bolj "preudarno", rezervirano, počasi in z več varnostnega bufferja. Hkrati bo komplet vso dogajanje okrog in v vozilu posneto.

Ludizem tipa "še dolgo ne bodo sami šli čez hosto" ni niti ludizem ampak bebavost.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Utk ::

V stopnji 5 naj ne bi bilo vec volana, pa to ni potrebno, tudi ce bi imeli stopnjo 5. Pod vsemi pogoji, da bo sam vozil je ze bolj filozofski problem kaj so to vsi pogoji in vse ceste.

VaeVictis ::

WarpedGone je izjavil:


Glede slabih pogojev .. si prepričan, da so vsi vremenski pogoji takšni, da je vožnja sploh smiselna in ni bolje ustavit za nekaj časa? Ljudje v svoji brezmejni modrosti to počnejo le v primeru toče in tunelov/nadvozov, pa bi bilo bolje če bi izbrali druge lokacije.


Bravo sedaj si v enem stavku dokazal, da so SAE definicije problematične in vprašljive kaj pomenijo.

Eni pravijo, da je all weather mal več snega, drugi pravijo toča, tretji pravijo snežni metež...

Sedaj katera je pa prava definicija, je pa problem.

In enak problem je v celotni zadevi, kdaj je dovolj dobro?

Ali je dovolj dobro, da avto samo malce popravlja volan in deluje v 100% sončnem vremenu v Kaliforniji, drugi pravijo, da je dovolj, če deluje ponoči v dežju na cesti v Idrijo, tretji pravijo, da je dovolj, če deluje tudi v Sahari, kjer praktično ni cest.

In problem rata v tem, da imaš pa določene prodajalce, ki morajo razlagati, da je AP1/2 z manjšimi modifikacijami že več kot dovolj dober, da se ga lahko pošlje čez Ameriko, svojo rit pa zavaruje s tem, da napiše, da je beta produkt.

Kdo ima pa prav, bomo pa šele čez čas videli!

ps: Včasih, sploh pri AI, je mogoče zadeve malce upočastniti, zadeve 100% pretestirati, pogledati kam vse to pelje in kakšne so posledice in šele potem postopoma uvajati zadeve.

Ker so lahko same posledice veliko večje, kot pa sedaj, ko imamo nekaj (glede na število voženj in vozil na cesti, relativno malo) butastih voznikov, ki naredijo nesreče in posledično ljudje umirajo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

WarpedGone ::

zadeve 100% pretestirati,

You just failed ... 100% test bo zaključen ob koncu vesolja.

In problem rata v tem, da imaš pa določene prodajalce, ki morajo razlagati, da je AP1/2 z manjšimi modifikacijami že več kot dovolj dober,

Zamešal si AP in DrivePilot:

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Vse skup je pa lažna dilema, stopnja 5 ni potrebna, stopnja 4 bo vrh glave dost.
Za to, da bo avto sam vozil potnike okoli in služil denar lastniku, bo nujna 5 stopnja. Katere prihoda si se ti pred časom že veselil, zdaj pa očitno malo popravljaš pričakovanja. No, Musk jo še vedno obljublja (in že tudi prodaja, za 8000 dolarjev), za leto 2020.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

telexdell je izjavil:

Pa kakšno vezo ima samo vozeči avto s pomočjo potnikov? Po tej logiki letala sploh ne bi smela voziti, ker mu potniki ne morejo pmagati, oz bi potniki lahko bili izključno piloti in avio mehaniki.


Zakaj enkrat ne preberes celotnega prispevka in ga potem tudi poizkusis razumeti? Vedno se obesis na tri besede in potem gres v full-tilt strawmana in si zraven izmislis en kup neumnosti. Zdaj smo ze pri frajlicah z avtomobili. Aja, pa sproti pozabljas en kup reci, ki jih napises na katere ti odgovarjamo.

100% samovozecih avtomobilov se nekaj casa ne bo, ker:
- v primeru manjse nesrece, ko gre samo za nekaj zvitega pleha si avto sam ne bo znal pomagati, jaz sem ze zvijal blatnik nazaj ven in potem normalno zakljucil voznjo
- zato, ker si sami ne znajo zamenjat zarnice, ajd recimo, da pri led luceh to niti ni tak problem
- v primeru manjse nesrece, se avto sam ne bo znal odstraniti s ceste in pocakati na pomoc, ker na plocnik in kolesarsko stezo ne sme zapeljati
- ker bo nekatere objekte na cesti tezko locil med seboj in bo zaradi tega zmeden, zaviranje na polno zaradi vrecke na cesti
- ce pride do popolne zapore ceste, ne bo znal odpeljati po neki povrsini, ki ni cesta in nadaljevati pot normalno naprej, sem ze vozil cez travnik, da sem lahko nadaljeval pot
- ker se na cesti dogajajo reci zaradi katerih ne bo znal poiskati prave poti med ovirami: delo na cesti, obvozi, nesrece, ... Jaz lahko avto zmanevriram tako, da imam na vsaki strani 1cm prostora ali pa -20cm prostora, ce gre za recimo visoko travo/grmovje ob poti, ki sega na vozisce
- ker se ne znajo upostevati policaja ali pa cestnega delavca, ki daje navodila kdaj in kje lahko avto pelje naprej

In na nekaj teh reci si ti odogovril z 'saj lahko ti sam ven skocis in avto porines na plocnik' in ko te Okapi vprasa: 'a lahk to nardi tud otrok, ki se pelje v solo', ti spet obrnes plosco, kaj imajo samovozeca vozila s pomocjo potnikov in letala, gor-dol-levo-desno.

Na koncu pa nihce ne pravi, da vseh zgoraj nastetih reci ne bomo uspeli premagati in jih obvladati. Sem preprican, da jih bomo in hkrati skepticen, da jih bomo premagali v nekaj letih. Imeli bomo super avtomobile z odlicno asistenco vozniku a voznik z veljavnim vozniskih dovoljenjem bo se kar nekaj casa potreben v kabini. In WarpedOne se nekaj casa ne bo sluzil s tem, da mu bo avto brez voznika sam od sebe prevazal potnike naokrog (ja, sej vem, zdej se bo oglasil, da ni mislil samega sebe, dobesedno).

Pa kje so tu kakšni problemi? Če bo imel po manjši nesreči zvit blatnik in si ga ne bo mogel poravnati (ali se umakniti s ceste) bo pač poklical "Pomoč na cesti". Enako kot se sedaj pokliče reševalno vozilo, če je kdo poškodovan. Se pa z avtomatizacijo vožnje pričakuje mnogo manj nesreč, v katerih sta udeležena en genialni voznik in en popolni idiot (pač odvisno s katerim udeležencem se pogovarjaš), saj bodo na cesti zgolj enako sposobni vozniki.
Že danes ti navigacija pokaže zapore ceste in obvoze. Če pa naletiš na nenadno zaporo (npr, zaradi nesreče) pač počakaš, da se zapora sprosti. Povsod pač ne moreš narediti obrat na travniku kot to delajo genialni vozniki.
Zakaj bi zaradi predmeta na cesti moral zavirati na polno. Glede na hitrost ga bo videl mnogo prej kot znaša varnostna razdalja in se bo lahko odločil ali ga obvozi ali se pač čisto počasi ustavi. Genialni vozniki pa seveda peljejo na full in potem tudi zavirajo na full.
Če lahko genialni voznih manevrira avtomobil na cm natančno potem ga bo samo vozeči lahko za faktor 10 natančneje. V to pa sem prepričan.
Preden bodo samo vozeči avtomobili samostojno vozili v prometu bodo tako ali drugače prepoznavali tudi policaje in upoštevali njihove ukaze.

'saj lahko ti sam ven skocis in avto porines na plocnik'

Tega se pa zares ne spomnim, da bi kadarkoli zapisal. Mi lahko skopiraš celoten post, v katerem sem to zapisal? Že v naprej HVALA.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

lufthammer ::

saj bodo na cesti zgolj enako sposobni vozniki.


Se pravi bomo vsi naenkrat preskočili na samovozeče? To bo pa super, sem se že bal, da me bodo še lep čas preganjale kakšne petnajst let stare kante, magari z romunsko registracijo. A nisi ti omenjal nekih življenjepisov?

telexdell ::

lufthammer je izjavil:

saj bodo na cesti zgolj enako sposobni vozniki.


Se pravi bomo vsi naenkrat preskočili na samovozeče? To bo pa super, sem se že bal, da me bodo še lep čas preganjale kakšne petnajst let stare kante, magari z romunsko registracijo. A nisi ti omenjal nekih življenjepisov?

A ne bodo samo vozeča vozila vozila brez voznikov??? Pa misliš, da samo vozeča vozla kdaj ne bodo stara 15 let in njihovi lastniki ne bodo Romuni? :):)

PS ker vem da je malce teže razumeti in ker sem dobra duša-ko bo kakšen genialni voznik soudeležen v nesreči z samovozečim vozilom, ga slednje verjetno ne bo naslavljalo z iditom, kateri nima pojmo o vožnji ampak ga bo smatralo za enakovrednega sebi. Tudi genialni voznik ne bo voznika v samo vozečem naslavljal z idiotom, kateri nima pojma o vožnji, saj nit ne bo voznika. naslavljal z idiotom. Posledično, bosta oba enakovredna.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

lufthammer ::

Ti bom ponovil cel stavek, ki si ga napisal, si očitno pozabil:
Se pa z avtomatizacijo vožnje pričakuje mnogo manj nesreč, v katerih sta udeležena en genialni voznik in en popolni idiot (pač odvisno s katerim udeležencem se pogovarjaš), saj bodo na cesti zgolj enako sposobni vozniki.

Na da mislim, trdim, da bo še ohoho let mešana druščina na cestah. Denar ne raste na drevju.Imaš ogromno ljudi, ki ne bo sposobnih ali pa ne bo hotelo dati za avto več kot par jurjev. Do takrat, ko bodo samovozeči po par jurjev, bo pa od prvih primerkov minilo vsaj dodatnih dvajset let. Optimistična napoved, bo rekel Okapi.

telexdell ::

lufthammer je izjavil:

Ti bom ponovil cel stavek, ki si ga napisal, si očitno pozabil:
Se pa z avtomatizacijo vožnje pričakuje mnogo manj nesreč, v katerih sta udeležena en genialni voznik in en popolni idiot (pač odvisno s katerim udeležencem se pogovarjaš), saj bodo na cesti zgolj enako sposobni vozniki.

Na da mislim, trdim, da bo še ohoho let mešana druščina na cestah. Denar ne raste na drevju.Imaš ogromno ljudi, ki ne bo sposobnih ali pa ne bo hotelo dati za avto več kot par jurjev. Do takrat, ko bodo samovozeči po par jurjev, bo pa od prvih primerkov minilo vsaj dodatnih dvajset let. Optimistična napoved, bo rekel Okapi.

Mi lahko poveš česa v pripisu prejšnjega posta nisi razumel? Samovozeči avtomobili ne bodo imeli druge za bedake zato bodo vsi enaki.
Tudi nikoli nisem trdil, da bodo samo vozeči prevladali v kratkem času. Še več, najmanj dvakrat sem celo zapisal, da nas večina sodelujočih v tej debati tega niti ne bo dočakal.

Bi te vprašal nekaj resnega- Ali si sposoben razumeti in slediti debati ali pač napišeš tisto, na kar pač misliš tisti trenutek ko pišeš?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

lufthammer ::

Zgleda, da ti nisi sposoben razumeti niti tistega, kar sam napišeš.
z avtomatizacijo vožnje pričakuje mnogo manj nesreč

saj bodo na cesti zgolj enako sposobni vozniki.

Potem še napiši, katerega leta bo to in kaj bo v prehodnem obdobju, ko bodo na cesti še naprej nesreče, v kateri bosta
en genialni voznik in en popolni idiot (pač odvisno s katerim udeležencem se pogovarjaš)

Če sem te narobe razumel, se ti pa globoko opravičujem.

Utk ::

Vsaka minuta avtonomne voznje pomeni minuta manj enga idiota na cesti, tega bo pa pac vse vec. Cez 15 let ne bo na avtocesti vec skoraj nihce sam vozil.

Magic1 ::

Spet prehitevate. Trenutno se nihče ne vozi avtonomno niti na avtocesti. Čez 15 let bodo nekateri dokaj novi avtomobili imeli dobre asistenčne sisteme, ki bodo relativno uspešno sami vozili avto na avtocesti. Starejše avtomobile bodo pa normalno ljudje polno upravljali, tako kot danes.
Eni sanjajo, realnost je pa drugačna. Novi avti z novitetami ne bodo padli zastonj iz neba... Sploh se pa bo kakršnakoli napredna asistenca drago prodajala in večina ljudi si bo to lahko kupila s konkretnim časovnim zamikom (bolj verjetno se bo dodatno plačevalo še mesečno naročnino za take stvari).
Magic

Utk ::

Visji razred se ze danes vozi sam po avtocesti. Z nasledniki danasnjih modelov se bo tudi srednji. Po avtocesti se itak ne vozi kaj dost starih malih karjol. 2033 bo bolj malo avtov gor narejenih pred 2025.

Okapi ::

:)) Ja, na izvozu iz avtoceste pa presedeš v srednji razred.

Gregor P ::

Noben se ne vozi nikjer zares sam.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

frudi ::

Utk je izjavil:

Visji razred se ze danes vozi sam po avtocesti.

A želiš reči, da obstajajo danes avti višjega razreda, ki jih lahko pustiš same vozit po avtocesti, medtem ko si ti za volanom ogledaš kak youtube video, brez da bi ob tem tvegal, da te recimo avto spešta v ustavljen tovornjak nekje malo naprej na cesti ali kaj podobno neprijetnega?
Če veš za kakšen takšen avto, ga kar prilepi sem.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

Spet prehitevate. Trenutno se nihče ne vozi avtonomno niti na avtocesti. Čez 15 let bodo nekateri dokaj novi avtomobili imeli dobre asistenčne sisteme, ki bodo relativno uspešno sami vozili avto na avtocesti. Starejše avtomobile bodo pa normalno ljudje polno upravljali, tako kot danes.
Eni sanjajo, realnost je pa drugačna. Novi avti z novitetami ne bodo padli zastonj iz neba... Sploh se pa bo kakršnakoli napredna asistenca drago prodajala in večina ljudi si bo to lahko kupila s konkretnim časovnim zamikom (bolj verjetno se bo dodatno plačevalo še mesečno naročnino za take stvari).


Se ne vozijo avtonomno, če to ni Tesla, katera se zaleti v stoječi avtomobil in je to dokaz, da samo vozečih avtov še dolgo ne bo.:):)

Drugače pa- ne mislim, da bo že čez 15 let kaj veliko avtomobilov, kateri bodo vozili vsaj občasno avtonomno. Če bi moj takratni avto že imel to možnost si sam, kaj več kot občasnega testiranja ne bi upal. Vsaj tako dolgo, dokler bo toliko genialnih voznikov na cesti. Ko pa bo % teh padel pod tam 20 in bomo ostali (v njihovih očeh) bebci in samo vozeči v občutni večini bi si pa že mogoče upal kaj več.

PS- genialnih voznikov se bomo pa rešili s tehničnimi ukrepi- satelitski nadzor ali mnogoštevilni odseki sektorskega nadzora hitrosti ali povsem samo vozeča vozila.:)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

frudi je izjavil:

Utk je izjavil:

Visji razred se ze danes vozi sam po avtocesti.

A želiš reči, da obstajajo danes avti višjega razreda, ki jih lahko pustiš same vozit po avtocesti, medtem ko si ti za volanom ogledaš kak youtube video, brez da bi ob tem tvegal, da te recimo avto spešta v ustavljen tovornjak nekje malo naprej na cesti ali kaj podobno neprijetnega?
Če veš za kakšen takšen avto, ga kar prilepi sem.

Brez da bi kaj tvegal se ne vozis niti z vlakom. Po svojem pasu jih vozi kar nekaj, tesla in mercedes s menjata pasove na zmigavec, a8 vozi do 60 sam v guzvi, drugo leto naj bi dobil updajt do 130, s tem da ta tudi uradno do te hitrosti vozi sam, oz bo ko spremenijo zakon. Zakon je itak eno, kaj zmore avto drugo, kaj si upajo ljudje pa cisto nekaj tretjega. Pogosto to troje ni kaj dost povezano.

frudi ::

Utk je izjavil:

frudi je izjavil:

A želiš reči, da obstajajo danes avti višjega razreda, ki jih lahko pustiš same vozit po avtocesti, medtem ko si ti za volanom ogledaš kak youtube video, brez da bi ob tem tvegal, da te recimo avto spešta v ustavljen tovornjak nekje malo naprej na cesti ali kaj podobno neprijetnega?
Če veš za kakšen takšen avto, ga kar prilepi sem.

Brez da bi kaj tvegal se ne vozis niti z vlakom. Po svojem pasu jih vozi kar nekaj, tesla in mercedes s menjata pasove na zmigavec, a8 vozi do 60 sam v guzvi, drugo leto naj bi dobil updajt do 130, s tem da ta tudi uradno do te hitrosti vozi sam, oz bo ko spremenijo zakon. Zakon je itak eno, kaj zmore avto drugo, kaj si upajo ljudje pa cisto nekaj tretjega. Pogosto to troje ni kaj dost povezano.

Bullshit premikanje vratnic in pretepanje slamnatih mož, tole neko primerjanje z vlaki. Ves čas so vas polna usta varnosti, potem pa kvasite take kozlarije. Varnost vlakov in avtopilota nista niti na istem planetu velikostnih razredov.
Nobenega od naštetih sistemov ne smeš pustiti nenadzorovanega. Ne po zakonu, ne po navodilih prizvajalca in ne po zdravi jebeni pameti. No, lahko se požvižgaš na vse to in se pretvarjaš, da sediš v samovozečem avtu, pa potem kaj hitro pristaneš kot tisti revež, ki ga je Tesla zarila pod prikolico šleparja, brez glave. Darwinova nagrada za kreativno samoodstranitev iz genetskega bazena ti ne uide.

Je pa zanimivo, kako hitro se obračate. Ko se avtopilot nekam zaleti, valite krivdo na voznika, zakaj ni upošteval navodil in je pustil sistem nenadzorovan. Če pa ja v navodilih jasno piše, da tega ne sme početi. Neumen voznik, sam si je kriv. Potem pa se obrnete in skoraj v isti sapi razlagate, kako se lahko že danes avti sami vozijo brez nadzora po avtocesti :S
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Utk ::

Nisem glih star pa vseeno se spomnem ko so avti zaceli dobivat mnozicno airbage, ali pa nazadnje espje - zdaj bo se bolj nevarno, ker bojo ljudje mislili, da jih bo avto resil. No, statistika pravi drugace, ljudje so malomarni in nevarni, ne ker jaz tako pisem, ampak ker so, in vsaka pomoc jim prav pride, in z vsako je manj nesrec in manj mrtvih. Ja, ljudje bojo zlorabljali te sisteme, pa ne ker jaz tako pisem, ampak ker taki so, vseeno bo pa zarad teh sistemov manj mrtvih in manj nesrec. Pametni bojo vseeno imeli nogo na bremzi se en cas, cez en cas samo se previdni, pa pretirano previdni, potem pa samo se paranoiki in verniki v chemtraile.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

LeQuack ::

Kaj pa če bi izkoreninili potrebo po masovni migraciji in masovni potrebi po avtomobilih? To da moraš z avtom do službe in si potem 8 ur tam in potem nazaj je sistem, ki je zelo arhaičen, večina voženj pa se dogaja ravno zaradi tega. Raje bi reševali ta problem kot pa boljše avtomobile.
Quack !

frudi ::

Utk je izjavil:

Nisem glih star pa vseeno se spomnem ko so avti zaceli dobivat mnozicno airbage, ali pa nazadnje espje - zdaj bo se bolj nevarno, ker bojo ljudje mislili, da jih bo avto resil. No, statistika pravi drugace, ljudje so malomarni in nevarni, ne ker jaz tako pisem, ampak ker so, in vsaka pomoc jim prav pride, in z vsako je manj nesrec in manj mrtvih. Ja, ljudje bojo zlorabljali te sisteme, pa ne ker jaz tako pisem, ampak ker taki so, vseeno bo pa zarad teh sistemov manj mrtvih in manj nesrec. Pametni bojo vseeno imeli nogo na bremzi se en cas, cez en cas samo se previdni, pa pretirano previdni, potem pa samo se paranoiki in verniki v chemtraile.

Primerjave kvazi avtonomnih sistemov z airbagi niso na mestu, ker gre pri obeh za dva zelo različna psihološka pojava. Pri airbagih, oziroma na splošno pri vseh ukrepih, ki izboljšajo voznikov občutek varnosti (vklučno z recimo povečanjem širine voznih pasov, kvaliteto cestišča in podobno, torej ne samo pri sistemih v avtu), se vozniki posledično na višji nivo varnosti odzovejo s povprečno bolj nevarno vožnjo. Oziroma vožnjo z višjim nivojem tveganja. Ta pojav je znan kot risk compensation, posledica je pa ta, da je efektivni učinek varnostnih izboljšav nižji, kot bi sicer bil, če se ljudje ne bi začeli obnašati bolj nevarno. Ampak, pri sistemih, kot so airbagi, varnostni pasovi, sistemi proti zdrsu koles in podobno, so izboljšave varnosti tako velike, da je neto efekt tudi ob tem pojavu še vedno daleč pozitiven.

Pri kvazi avtonomnih sistemih gre pa za povsem drug pojav; namreč ta, da voznik ni sposoben obdržati zadostne koncentracije in pozornosti na dogajanju na cesti, če sam ne sodeluje aktivno pri vožnji. Zato ko pride do izredne situacije, ki je avto sam ni sposoben obvladati, ali pa še huje, če avto sploh ne spozna, da je v izredni situaciji (kot recimo če na vozišču ustavljen tovornjak narobe klasificira kot prometno tablo nad voziščem), tako nepozoren in zamoten voznik ne more nujno pravočasno in ustrezno odreagirati. Voznik, ki je bil zamoten in ni spremljal vožnje in ceste, potrebuje več sekund, da pridobi zadostno zavedanje situacije, da lahko ustrezno odreagira. Več sekund, ki jih pogosto preprosto nima na voljo.

Za zdaj ni na voljo še nikakršnih zanesljivih podatkov, ki bi jasno kazali v eno ali drugo smer, ali bo neto učinek takšnih kvazi avtonomnih sistemov na varnost pozitiven, ali pa bodo morebiti celo prevagali negativni učinki zaradi posledično nepozornih voznikov. Jasno je, da dovolj dober avtopilot, bi izboljšal povprečno varnost, jasno je pa tudi, da bi jo zelo zanič avtopilot celo poslabšal. Kar pa za zdaj ni jasno, kje med tema dvema točkama smo trenutno.

Sam se po vsem, kar sem do zdaj prebral, nagibam izrazito bolj k temu, da še nismo niti blizu točki, ko bi avtonomni sistemi bili varnostno neto učinkoviti. Zakaj tako mislim je preprosto - ljudje smo boljši vozniki, kot si večina predstavlja, razni avtopiloti pa so precej slabši, kot se ljudje zavedajo. Že večkrat smo tu omenili, da povprečni vozniki nesreče povzročajo šele na nekje vsakih pol miljona prevoženih kilometrov. Pa to zajema vse ceste, vse vozne in vremenske razmere in vse avte, od novih prestižnih limuzin do 20 let starih krip. Če smo ljudje tako dobri že v povprečju, potem če se omejimo samo na vožnjo po avtocesti (ki so daleč najvarnejše ceste), v samo ugodnih vremenskih razmerah (kjer je trenutne avtopilote in podobne sisteme edino priporočeno uporabljat) in v novih, modernih avtih višjega razreda, je povsem na mestu ocena, da ljudje v takšnih razmerah zlahka v povprečju prevozimo več miljonov kilometrov med povzročenimi nesrečami.
Vprašajte se torej, a bi kateremu koli trenutnemu kvazi avtonomnemu sistemu zaupali, da vas prepelje recimo miljon kilometrov, brez da bi ga nadzorovali? A mislite, da bi GM, Tesla, Mercedes, Nissan ali kateri koli drug proizvajalec trdil, da je njihov sistem sploh približno sposoben česa takega?
Resnica je, da bi se s katerimkoli od teh sistemov prepeljali kvečjemu nekaj sto ali morda nekaj tisoč kilometrov daleč po avtocesti, preden bi sistem povzročil nesrečo. Še zelo daleč smo do miljonov kilometrov, ki smo jih sposobni ljudje.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Invictus ::

LeQuack je izjavil:

Kaj pa če bi izkoreninili potrebo po masovni migraciji in masovni potrebi po avtomobilih? To da moraš z avtom do službe in si potem 8 ur tam in potem nazaj je sistem, ki je zelo arhaičen, večina voženj pa se dogaja ravno zaradi tega. Raje bi reševali ta problem kot pa boljše avtomobile.

Tukaj je treba najprej rešiti problem butastih strank in šefom, ki mislijo, da si potem pod kontrolo... Če si na delovnem mestu.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Okapi ::

@frudi Predvsem pa manjka konkretnih podatkov. V bistvu sploh ne vemo, kako bi se sedanji sistemi izkazali, če vozniki ne bi sproti popravljali njihovi napak. Waymo ima najboljšo statistiko (in opremo za 150 jurjev, vključno z lidarjem, na vsakem avtu), pa je moral voznik prevzeti nadzor enkrat na vsakih 8000 km. Kaj bi se zgodilo, če ne bi bilo voznika? Vsakokrat se sicer ne bi končalo z nesrečo, dostikrat pa bi verjetno se. Ali pa bi avto obstal ob cesti in čakal človeško pomoč. Avti bodo (približno) zreli za samostojno vožnjo, ko bo potrebno eno posredovanje na sto tisoč km, in povsem zreli pri enem posredovanju na milijon km.

Da ne govorimo o drugih razvijalcih samovoznih sistemov.
One result of the sharp increase in GM's number of miles driven is a plethora of accidents. The auto giant's autonomous cars were involved in 22 fender benders over the course of the reporting period (and two more in 2018). That's one crash for every 5,985 miles of testing.

https://www.theverge.com/2018/1/31/1695...

Vazelin ::

Ni bilo nekaj govora, da bodo kupci bmw i3 lahko ugodno dobili za kratkoročni najem (npr. izlet na morje) "navaden" BMW? Kako je sedaj s tem

thramos ::

Okapi je izjavil:

Vsakokrat se sicer ne bi končalo z nesrečo, dostikrat pa bi verjetno se. Ali pa bi avto obstal ob cesti in čakal človeško pomoč.


Če drugo, potem je tehnologija že zrela oz. gre za revolucijo. Avto, ki se le na vsakih 8000 km varno ustavi za ročni poseg, je povprečnemu slovencu prihranil praktično za celo leto izgubljenega časa za volanom. To je koliko, 200 ur na leto? Prihranjenega časa in stresa.

Če gre za preprečevanje nesreč, pa je situacija seveda povsem drugačna.

Okapi ::

Vsaka napaka, ki terja posredovanje voznika, bi se, če voznika ne bi bilo, končala na enega od treh načinov - avto bi napako sam popravil, avto bi se (bolj ali manj varno) ustavil in čakal pomoč, avto bi se zaletel. AFAIK zaenkrat nimamo nobene tovrstne statistike, sploh pa ne iz resničnega življenja.

Razvijalci samovoznih avtov svoje sisteme sicer testirajo tudi v simulacijah, samo ne vem, če je kdo že objavil podatke, koliko "nesreč" se tam zgodi.

Tudi ne vemo, kako bi dejansko bilo videti varnostno ustavljanje samovoznih avtov. Še na avtocesti se je nevarno ustavit na odstavnem pasu, kaj šele na navadni cesti. Spomnimo se - samovozni avto ne more postavit trikotnika. Lahko radijsko signalizira, da pokvarjen stoji, ampak to bo koristno šele, ko bodo vsa vozila, ne samo samovozna, opremljena z V2V komunikacijo.

En zastoj na 8000 km se sicer sliši malo, ampak ko je na cesti veliko avtov, se hitro nabere. V Ljubljani je recimo vsak dan na cesti več kot 50.000 vozil. Recimo, da vsako prevozi 16 km. To je 800.000 km. Eno ustavljeno vozilo na 8000 km pomeni, da bi na naključnih koncih Ljubljana vsak dan stalo sto avtov, ki bi čakali na pomoč.

Ali pa na avtocesti. Recimo da je od Ljubljane do Kopra 100 km in da gre dnevno po cesti 16.000 avtov (v turistični sezoni jih gre več). To je 1.600.000 km, pri enem ustavljanju na 8000 km bi pomenilo, da na avtocesti čaka na pomoč 200 avtov na dan.

Sem precej prepričan, da zakonodajalec ob takšnih podatkih ne bi izdal vozniškega dovoljenja samovoznim avtom.

Magic1 ::

Da ne govorimo, da se lahko vse te testne avtopilote tudi zelo enostavno fake-a. Kamere imaš, rabiš samo še komunikacijo. Komot lahko nekdo vozi avto iz neke pisarne. Tak "avtopilot" bo čudežno prepoznal vse potrebno.
Ne bom se čudil, če se bo kakšen zelo uspešen startup prodal za miljone na podlagi takšnih testnih vožnj.
Magic

thramos ::

Okapi je izjavil:

Sem precej prepričan, da zakonodajalec ob takšnih podatkih ne bi izdal vozniškega dovoljenja samovoznim avtom.


Itak da ne, bi pa zlahka lahko dovolil avtonomno vožnjo ob prisotnosti voznika.

Če bi šlo za varne zaustavitve, ampak itak ne gre - kar je jasno že iz dejstva, da še nihče ni dal takšnega revolucionarnega produkta, ki prihrani v povprečju dve uri dela in stresa na dan, na tržišče.

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

V Ljubljani je recimo vsak dan na cesti več kot 50.000 vozil.


Statisticni urad pravi, da se v Ljubljano vsak dan pripelje 115.000 ljudi. Nekaj z vlaki in avtobusi ostali z avtomobili. V Ljubljani je sicer registriranih skoraj 200.000 vozil.

LeQuack ::

Torej je treba delati na tem, da se zmanjša ta številka, ne pa v novih avtomobilih.
Quack !

BigWhale ::

Na obeh frontah se splaca delati. :)

Truga ::

"Waymo got the OK to operate taxis in Arizona. They expect to start a commercial, self-driving taxi service this year."
https://eandt.theiet.org/content/articl...

Saj vem, jaz bom tud verjel ko bom videl, je cist mozno da bojo razbili pol mesta in spizdili, ampak ni pa zelo verjetno.

Also,

Ampak uredu je, Okapi pravi da je ta tech se vsaj 20 let stran :)

vostok_1 ::

Vse te self driving videje pospešijo...
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Truga ::

A bos gledu 16 minutn video kako se vozi po 3h ulicah gor pa dol? lol
««
493 / 1139
»»