» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
49 / 1223
»»

A. Smith ::

To se pravi - problem rešiš tako, da ali počakaš, da sam izgine, ali pa ga ignoriraš, dokler ne izgine oz. ga rešijo drugi, ti pa samo saniraš škodo? Res izviren pristop k reševanju problema...
Tukaj sva pač na nasprotnih bregovih; zame CO2 ni drugega, kot futer za rožice.
O globalnem segrevanju se je na forumu popisalo precej, morda boš ob branju te teme spremenil mnenje.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Pyr0Beast ::

Je pa žal res, da motor ta trenutek lahko ponudi domet od 150-200 km brez polnjenja, električni avto pa ne.
Tako kot 34 let star prdeči tomos avtomatik? O super kako tehnologija napreduje >:D

Eh, GW je ratal samo še ena metoda ustrahovanja množic.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

atubbuta ::

c) polit neko kovino s kislino (npr. Zn in HCl) in dobiti vodik? :P

Ha, eksperiment iz osnovne šole.

Potrebna je flaša alkohola in ena pocinkana ograja. Flašo spiješ, se pokozlaš na ograjo in dobiš vodik. Malo šale!
:)

SmeskoSnezak ::

Je pa žal res, da motor ta trenutek lahko ponudi domet od 150-200 km brez polnjenja, električni avto pa ne.

Kak brez polnjenja? Misliš reči, da se lahko pelješ 200km in greš zatem polnit? Če to, električni avto to ima. Očitno si spregledal vse moje in W1 poste. ;)
@ Pusti soncu v srce... @

Snohman ::

Je pa žal res, da motor ta trenutek lahko ponudi domet od 150-200 km brez polnjenja, električni avto pa ne.

Kak brez polnjenja? Misliš reči, da se lahko pelješ 200km in greš zatem polnit? Če to, električni avto to ima. Očitno si spregledal vse moje in W1 poste. ;)


Ah opletate s teorijo. Pokažite mi trgovino v radiju 500km od Ljubljane, kjer lahko vkorakam, vržem na mizo recimo 25k(za ta denar se dobi zelo spodoben ''klasičen'' avto) in odpeljem el. avto.

Ne mi predlagat Tesle, ker vanj ne morem naložit otrok(čeprav jih nimam) in prtljage in it na morje.

WarpedGone ::

@MijaJe:
A s tem avtomobilom za 25k tudi njivo orješ (čeprav je nimaš)?
Nekateri smo že zdavnaj skapiral, da je najbolje za različne situacije uporabit različno orodje.
Drugi pač nucate več časa.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

A nisem enkrat že naštel vseh pet avtov, ki bi jih moral imeti za optimalen izkoristek njihovih lastnosti in namembnosti? Nekateri si pa tega razkošja žal ne moremo privoščit, jebatga.

O.

WarpedGone ::

Razkošje?

V Sloveniji je 700.000 družin in milijon registriranih osebnih vozil. V povprečju ima torej vsaka druga družina po dva avtomobila. Po občutku bi rekel, da je v večini dvo-avtomobobilskih družin prvi avto ena večja limuzina, tadrug pa ena manjša zadeva.

Ni potrebno veliko inteligence, da se pogrunta s katerim od obeh se bodo odpeljali na morje, na daljši izlet, s katerim pa v vrtec po otroke. Električni pogon gladko poseka ICE pogon v tem drugem primeru.

Če si lahko privoščiš le en avtomobil, boš na vsak način hotel z njim orati njivo?

Stanje na semaforju in kurjenje goriva v čakanju na zeleno luč je enako smešno in idiotsko kot vlačenje pluga z osebnim avtomobilom. Razlika je le, da prve situacije smo tako zelo navajeni, da se njene neumnosti sploh ne zavedamo več in jo sprejemamo kot normalno stvar. Je pa enako smešna kot konj s cigareto in klobukom na glavi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Če si lahko privoščiš le en avtomobil, boš na vsak način hotel z njim orati njivo?
Kakšna logika pa je tole ? Če imaš 2 avtomobila pri hiši bi bil drugi ziher lahk na štrom ?

Nima vsak 2 BMWjev pri bajt.

Kurjenje goriva pri čakanju na zeleno luč je enako idiotsko kot menjava avtomobila, da tega ne boš počel.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

imagodei ::

Smesko> "Kak brez polnjenja? Misliš reči, da se lahko pelješ 200km in greš zatem polnit? Če to, električni avto to ima. Očitno si spregledal vse moje in W1 poste. ;)"

Ja, jasno - brez vmesnega polnjenja.

Nisem ravno cele teme 100% spremljal, ampak dobro. Ne morem pa rečt, da sem vse linke spregledal. Še drug aspekt je tle: cena.

Električni motor z dosegom cca 160 km z enim polnjenjem in top speedom cca 100 km/h košta 8.000 USD (oziroma pribl. 6.000 EUR): klik.

Ali pa: max speed 100 km/h, doseg 130 km (najbrž ne pri najvišji hitrosti), cena 6.500 USD (4.500 EUR): klik

No, pa stvar, ki še ni dobavljiva (menda): malo večji top speed, malo manjši domet - 170 km/h, 120 km dosega, cena 10.950 USD oz. 8.000 EUR.

Poleg tega imaš cel kup skuterčkov (hitrosti do 60,70 km/h, domet 50-60 km) za ceno cca 1.500-2.500 EUR. S tem, da so skuterji pripravna zadeva za kakšne hitre opravke po mestu, medtem ko dodatni avto ni nič bolj pripraven, kot tisti na fosilna goriva.

Te cene ob Tesli (menda 110.00 USD = 80.000 EUR) kar zbledijo. In dejstvo je, da Tesla v primerjavi z dvoslednim motorjem ne prinaša posebnega gaina: ima dva sedeža, ima bore malo prtljažnega prostora - tako kot motor. Pa luksuzen avtomobil je, ane...

Ne, sej nimam nič proti Tesli. Kul je. Samo absolutno predrag za šparat karkoli. Za šparat in za vožnjo po mestu si omisliš npr takle električni skuter z dometom cca 60 km. Doseže 65 km/h in pri 2700 EUR niti ni tako velika naložba. Tesla je pa ta trenutek čisti luksus, tko kot Porsche ali Ferrari.
- Hoc est qui sumus -

matobeli ::

Lekcija iz družinske ekonomije:

pri nas imamo 4 avtomobile (velika familja, vsi v svoji šihtih, žal potrebujemo vse), 2 od teh bi bila lahko na štrom, pogoj je recimo doseg 200km in da je dvosed, ker se dejansko uporabljata samo za hodit na šiht, to pomeni 100km na dan.

če bi država dala subvencijo in ugodne pogoje financiranja in recimo da se razlika v ceni starega in novega pokrije v treh letih, mogoče nekaj več (na računa goriva+subvencija) bi se verjetno prav hitro odločili za nakup takega avtomobila. oziroma dveh.

Do takrat pa bosta dva mlinčka ostala pri naši hiši, pridno mlela bencinček in nabirala kilometre.

Je pa neugodno za državo financirati električne avte ki imajo majhen doseg, ker s tem nadomestijo avtomobile katere se uporablja za majhen doseg, to pomeni da ne potrošijo veliko bencina. je pa res da jih je toliko več in bi bilo potrebno preštudirat kam pade razmerje med količino avtov in št kilometrov pri dolgoprogaških avtih in kratkoprogaških avtih (katere bi lahko nadomestili z elektrčnimi)

Pyr0Beast ::

Financiranje avtomobilov z majhnim dosegom je IMO neumno ob urejenem potniškem prometu.

Pa kdaj je treba tudi pot pod noge vzet. Najlažje se je vsesti in odpljati kam.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

matobeli ::

če imaš 10km do civilizacije in NEurejen potniški promet ti kaj veliko ne ostane. Verjetno živiš v ljubljani kajne? vsi pa pač ne.

Pyr0Beast ::

10km? Ne me zezat. 20km naredim vsak večer samo za 'sprostitev'.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

matobeli ::

Nehej že zbijat moje prispevke s popolnoma irelevantnimi trditvami :)

Ne ti mene zezat! Dež, zima, pa tudi ljubezen do jutranjega poležavanja. Da ne omenjam varnosti. Pa ob 5h zjutraj ko grem iz šihta se mi baš da s kolesom/peš hodit domov (po 12h urah dela).

Sem pa včasih hodil v šolo s kolesom, vsako jutro pol 7h, nemorm rečt da je bilo slabo, vbistvu je bilo prav prijetno, ampak potem si se moral preoblečt, umit,...

Tako da PyroBeast, danes sigurno še nisi naredil svojih 20km, ker si bil cel večer na slo techu, pa kar hitro, drugače bo kmalu spet novih 20km na vrsti :)

Pyr0Beast ::

Hehehe. Tudi po zimi gre, samo res dobro se je treba obleči pa blatnike porihtati. Prednost pa je ker ne hodiš po plojdri. Tudi avto se ne segreje v momentu. Ok, razen če imaš ogrevane zice :D
+ ne rabiš iskati parkinga

Seveda je bicikel neroden, ko loviš zadnje minute spanca zjutraj. Zato tako prav pridejo motorna vozila. Pravzaprav motorna vozila podpirajo lenobo, ki pa je gonilo napredka :D

Tistih 20km (pravzaprav samo 17.6) je bilo narejenih že nekje opoldan. Je bilo prav super vreme, nobene vročine.

V mestu pravzaprav ni problema z električnimi vozili, saj, kjerkoli se ustaviš je priključek, če ga pa ni pa se ga lahko brez problema postavi. Kjer je parkomat bi lahko postavili le tega, saj se zadeva že tako fura na električno omrežje.

Znotraj mesta je problem samo cena in dejanska smoternost takega nakupa, če lahko ali zadevo opraviš peš/kolo/ipd.a ali pa kar z javnim prevozom res ne vidim smisla v nakupu avtomobila.
Za tistih 400€ letno samo stroškov z registracijo in servisi, brez goriva je dosti pametneje preprosto nabaviti karte za javni prevoz. Jih imaš za celo leto in najbrž lahko kar za več krajev hkrati. Pa še ti ostane za taxi.

Izven mesta pa je problem trenutno samo domet (poleg cene), ki je porazen v primerjavi s bencinsko konkurenco.

.. seveda če se pusti 'ekologijo' ob strani.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

imagodei ::

Za ljudi, ki morajo na šiht priti urejeni, čisti in dišeči (upam, da vsi), pa ne bi kupovali motorjev ali skuterjev, obstajajo kolesa z električnim motorjem: klik. Zadeva deluje tako, da ko začneš vrteti pedala, se vklopi motor in kolo ti izdatno pomaga. Sem testiral in - it's easy and it's fun :)

Seveda ni ravno alternativa za ljudi, ki se želijo prešvicat, ima pa uporabno vrednost pri transportu do šihta in nazaj, pa seveda za kakšna kratka opravila, obiske ipd. po mestu, ker ti ni treba iskat prostora za parkirat + ne prešvicaš se.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

Pyr0Beast> "Financiranje avtomobilov z majhnim dosegom je IMO neumno ob urejenem potniškem prometu."

Ja, saj - ob urejenem potniškem prometu. Tega v Sloveniji ni. Že mariskateri Ljubljančan (!) je jamral, da bi se z veseljem vozil na šiht s trolo, pa bi moral 2-3x presedat za zračno linijo dolgo 10 km in porabil več kot pol ure časa. Namesto tega se usede v avto (raje kot na kolo) in je v 5-10 minutah na šihtu.

Da ne omenjamo drugih povezav. Iz Gorenjske vozi vlak v LJ približno na eno uro, kar je absolutno premalo. Že več let se šušlja o gradnji drugega tira, ki bi Jesenice vsaj funkcionalno povezal s prestolnico. Če bi vlak peljal vsaj na pol ure, bi to vrsto transporta morda uporabljalo več ljudi (razen dijakov in študentov).

Da ne bi omenjal velemest (Pariz, London, NY), kjer imajo javni transport res v nulo rešen. Človek se vpraša, koliko denarja in časa so namenili za to (pa koliko genialcev je sodelovalo zraven). Pri nas pa ni možno kvalitetno povezat ene mičkene Ljubljane s periferijo. Po drugi strani je jasno, da v teh mestih živi več milijonov ljudi, ki jih servisira bistveno manjši aparat, kot v Sloveniji, kjer 2 mio ljudi potrebuje samo v državni upravi in lokalni samoupravi 40.000 zajedalcev (da ne štejemo celotnega javnega sektorja). Velemesta pač vedo, da je treba javni prevoz subvencionirat oz. da je gradnja podzemnih, nadzemnih železnic in ostale prometne infrastrukture projekt, ki se verjetno ne bo izplačal v 10, 20, 50 letih in da si posamezniki ne bodo polnili žepov na ta račun. Se pač zavedajo, da mesto ne bo služilo javnim transportom oz. da le-ta prinaša druge prednosti, ne pa finančnih.

Pri nas pač še dolgo ne bo prišlo do tega spoznanja, tako da ni za skrbet, da bi bil javni transport v bližnji prihodnosti urejen, kot se spodobi.

Subvencije za "Zelene" avtomobile s kratkim dosegom (ali pa širše - Zelene tehnologije) so pa še kako v interesu Slovenije. Ne samo zaradi 80 mio EUR penalov, ki jih bomo morali plačat. To je drobiž v samo primerjavi s tem, koliko denarja Slovenci dobesedno pokurimo v pečeh zaradi slabe izolacije na hišah.
- Hoc est qui sumus -

matobeli ::

Glede kurjave smo pa sploh zadaj. Imamo doma toplotno črpalko (ne kurimo nafte), ampak edina stvar ki jo dobimo od države je uvrstitev v visokega porabnika električne energije, torej nekaj višja kWh postavka...

izolacija pa sploh, vsi bloki iz časa socializma so katastrofa. Prav tako veliko hiš. Standardi za graditev nove hiše in debeline izolacije so pa tudi mimo, vsaj na gorenjskem. (nemorš met enako izolirano hišo na primorskem in gorenjskem)

Snohman ::

@MijaJe:
A s tem avtomobilom za 25k tudi njivo orješ (čeprav je nimaš)?
Nekateri smo že zdavnaj skapiral, da je najbolje za različne situacije uporabit različno orodje.
Drugi pač nucate več časa.


To o različnih namenih mi je popolnoma jasno.

No, potem pa mi pokažite mali električni avtomobil tja do nekje 10-11k, velikosti Pola.:) Tudi sam bi bil zelo vesel takega avtomobila pri hiši kot drugi avto, ker bi dejansko bil zelo uporaben.
G-wiz in podobna spake ne štejejo.

Bomo videli kaj bo prinesel Frankfurt v mesecu dni. Renault že celo leto napoveduje serijski el. voziček, najbrž ga bo predstvail tudi kdo drug.

SmeskoSnezak ::

Za ljudi, ki morajo na šiht priti urejeni, čisti in dišeči (upam, da vsi), pa ne bi kupovali motorjev ali skuterjev, obstajajo kolesa z električnim motorjem: klik. Zadeva deluje tako, da ko začneš vrteti pedala, se vklopi motor in kolo ti izdatno pomaga. Sem testiral in - it's easy and it's fun :)

Seveda ni ravno alternativa za ljudi, ki se želijo prešvicat, ima pa uporabno vrednost pri transportu do šihta in nazaj, pa seveda za kakšna kratka opravila, obiske ipd. po mestu, ker ti ni treba iskat prostora za parkirat + ne prešvicaš se.

Na to temo si spregledal tale moj ppost.

Sn pa dal ogromno linkov do avtomobilov. nekateri omenjeni Citroen Cactus, iMiev, električni Porsche 911, Fisker Karma, Squba, Honda CR-Z, Hyundai i-Blue, BMW X5, Kia eco cee'd. :))
@ Pusti soncu v srce... @

WarpedGone ::

No, potem pa mi pokažite mali električni avtomobil tja do nekje 10-11k, velikosti Pola. Tudi sam bi bil zelo vesel takega avtomobila pri hiši kot drugi avto, ker bi dejansko bil zelo uporaben.
G-wiz in podobna spake ne štejejo.

10k trenutno žal še ni izvedljivo. Sam pesnim neko reč in upam da jo uspem spesnit za cca 25k. 140kmh max, 8s do 100, dvosed, 200km dosega.

Edit 1: Za razmislek: kolikokrat dražji so bili benciranji od konjskih vpreg cca 100 let nazaj?
Edit 2: Električni avto/vozilo zahteva mindchange: Zakaj je treba 99,9% časa s seboj vozit 4,5,6 ali celo 7 praznih sedežev? 100 % električnih touring avtobusov in šleperjev pa še dolgo ne bo, energetska računica se pač ne izzide. Bojo pa hibridi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Seveda ni ravno alternativa za ljudi, ki se želijo prešvicat, ima pa uporabno vrednost pri transportu do šihta in nazaj, pa seveda za kakšna kratka opravila, obiske ipd. po mestu, ker ti ni treba iskat prostora za parkirat + ne prešvicaš se.
Je uporabno. Samo fotr se še vedno raje usede v avto ter odpelje v službo ki je 2km stran. Preprosto pretežko je vklopit tisti kabel.

Je pa zadeva narejena zanič in se je do sedaj menjalo baterijo in polnilec, potem pa sem rabil popraviti še par kontaktov, da je delovala kot je bilo zamišljeno.

Od tega mi je počil še sprednji blatnik, napokan pa je tudi zadnji.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Preprosto pretežko je vklopit tisti kabel.

Tole je dejansko res. Rešitev je avtomatski induktivni polnilec v dnu garaže. Pa kaj potem če je 3x več izgub? Štrom je poceni.
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

Pyr0Beast,

to govoriš za kolesa iz linka, ali za ena druga?

Ker tole, kar se prodaja na tistem zgornjem linku, ima tak princip, da baterijo/akumulator snameš s kolesa in polniš doma - ni treba vlečt kabla v garažo.


Pyr0Beast> "Je uporabno. Samo fotr se še vedno raje usede v avto ter odpelje v službo ki je 2km stran. Preprosto pretežko je vklopit tisti kabel."

Jah, dokler bomo takole razmišljali, bo po Ljubljani, pa še kje drugje, ob 8h zjutraj kaos. Očitno bencin še ni dost drag.
- Hoc est qui sumus -

Pyr0Beast ::

Tole je dejansko res. Rešitev je avtomatski induktivni polnilec v dnu garaže. Pa kaj potem če je 3x več izgub? Štrom je poceni.
Ni potrebe po induktivnem polnilcu. Tudi vrata garaže je pretežko odpreti za nekatere.


to govoriš za kolesa iz linka, ali za ena druga?
Za tega, ki ga imam doma.

Klik

Zanimiv in dober design, popolnoma sfaljena proizvodnja. 250W servo trifazni hub motor in svinčen akku ki se ga da potegniti ven. Do sedaj sta crknila 2 polnilca, od tega eden v garanciji, ko je skoraj zakuril hišo, tako da ga sedaj polnim s 300VA variakom.
Plastika poka, akku pa skače v nosilcu.

Jah, dokler bomo takole razmišljali, bo po Ljubljani, pa še kje drugje, ob 8h zjutraj kaos. Očitno bencin še ni dost drag.
Očitno elektrika ni dovolj poceni ? >:D

Problem je v mentaliteti ljudi, ne v načinu prevoza.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

ampak edina stvar ki jo dobimo od države je uvrstitev v visokega porabnika električne energije, torej nekaj višja kWh postavka...
Sploh ni res! To ne dobiš od države, ampak od svojega dostavljača elektrike. Zamenjaj za Gen-i in ne boš uvrščen v noben višji razred.

O.

Pyr0Beast ::

Aja, pa bicikel je svinjsko neroden (nevaren) za vozit ker ima visoko težišče.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::

Ni potrebe po induktivnem polnilcu. Tudi vrata garaže je pretežko odpreti za nekatere.


tudi na pumpo je težko iti

Pyr0Beast ::

tudi na pumpo je težko iti
Seveda. Ampak na pumpo greš pri taki kilometrini enkrat na mesec, dva. Filat je pa treba vsak dan :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::

tudi srat je težko iti

Matev ::

ali pa napolnit mobitel

pa to ne ustavi ljudi od tega

WarpedGone ::

Ja, mobitel je dobra analgija.
Predstavljajte si, da mate mobitele na bencin in morate hodit vsake par dni v posebno štacuno tankat.
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

Pyr0Beast,

jah, tisti iz mojega linka so kar v redu. Sem jih probal. Ni nek plastik fantastik. So čist spodobna kolesa.
- Hoc est qui sumus -

Pyr0Beast ::

(mobitel mi drži cel teden in še malo tako da to ni ravno dobra primerjava z baterijo ki zdrži kvečjemu 2 uri)

imagodei. Verjamem ti. Ta zadeva je 'stara' zagotovo že kakih 8 let in marsikaj se je že spremenilo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

Malce sem se spravil računati za teslo in foto-panel.

100W light-weight modul z 15kg bi rabil oddelati približno 2850h v dolžini 200.000 kilometrov že samo da bi prišel na ničlo, kar se porabe tiče.
Pa recimo, da smo na cesti na polno osvetljeni in gremo povprečno z 80km/h, to znese 2500h. Tistih 300 bi sicer že 'oddelal' nekje v senci. Pa če v vsem tem času nabereš še za 500 ur delovanja panela je to zadosti za par voženj.

Po svoje bi se nekako energetsko odplačalo če bi avto veliko stal na soncu. Po drugi strani pa je za tistih 50kWh elektrika približno 100x cenejša in za ta denar dobiš že dodatne li-celice ki bi jih lahko vozil s seboj.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Foto-panel?
Ne vem zakaj odkrivaš toplo vodo. Že pri oceni čez prst je jasno, da ko nucaš kilovate je štetje vatov brez veze.
Foto-panel ima recimo smisel za pogon ventilacije baterij, kadar maš zadevo parkirano kje na soncu. Baterije se načeloma ne smejo spraznit do konca, niti se ne smejo preveč pregret. Če ventilacijo poganjaš s shranjeno energijo, jih boš spraznil nekajkrat hitreje, kot pa če gre praznenje le preko "interne upornosti". Količina celic za pogon te ventilacije pa je napol minimalna, cca četrt kvadratnega metra je dovolj.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Ah saj to že vem. Samo bolj natančne cifre so me zanimale.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

alexa-lol ::

no še enkrat izračunajmo...

1 500 000 vozil s porabo 150Wh/km pri čemer vsako na leto naredi 12 000km. To je 1.8MWh na avto ali 2.7TWh. Če predvidevamo da so izgube nekje 40% je to 4.5TWh energije, ki bi jo rabili.

Za to bi rabili 560 MWe močno jedrsko ali termo elektrarno oz. če bi to elektriko kupovali po ceni 70€/MWh je to 315 mil €.

Ampak tukaj bi se mogla angažirati država ker ne bi več dobila trošarin...
1 500 000 avtov s porabo 8l/100km in letno prevoženimi 12 000km pri čemer je trošarina 0.65€. To znese 624€ na avto oz. skoraj miljarda za vse avte.

Da bi to razliko dobili noter bi lahko uvedli trošarine na elektriko. Letna poraba bi bila 18TWh. Če bi dali trošarino 8€ na MWh bi to bilo 1.44 miljarde €. End of story.

No pa če se enkrat le zbudimo..in pridemo do situacije ko imamo 1 000 000 avtov s porabo 80Wh/km in 500 000 koles s porabo 10Wh/km in nardimo z avtom 12 000km na leto, s kolesom pa 6000km na leto..to znese

0.96MWh na avto * 1 000 000 je to 1TW pa če upoštevamo izgube 40% je to 1.6TWh
0.06MWh na kolo * 500 000 je to 0.03TWh + izgube je to 0.05TWh...pa smo zmagal

Strošek kolesa bi bil 3 € na leto :D, strošek avta pa nekje 80€.

Če gremo na sonce furat bi rabil elektrarno moči 1.3TW(sledilniki). Za to bi rabili 6500ha.
Če zgradimo navadne SE bi rabili 2600ha oz kvadrat s stranico 5000m.

No še vedno so pa tukaj geotermalne elektrarne. Prekmurje naj bi melo 3TWh potenciala. Tko da smo zmagal v vsakem primeru.

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

... kdo bo pa to vse plačal ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::

Alexa, kr dobro si zračunal povprečno porabo.. Jaz sem prišel do 410 MW povprečne moči (na kolesih) za ves promet, s tem da sem vzel podatke o porabi vseh tekočih goriv v prometu za leto 2006 iz statističnega urada. Za ICE mašino sem vzel izkoristek 20%.
Ampak to je še brez izgub polnenja in EM. S temi sigurno pridemo do kakšnih 550MW. In to je zdaj povprečna moč. Ker pa bi dejansko folk prišel okoli 17h iz služb in naenkrat vštekal avte za čez noč, smo pa hitro na 1000MW+. Torej bi dejansko potrebovali nuklearko 1200MW (s štirimi uparjalniki) samo za pokrivanje porabe prometa...

Zgodovina sprememb…

A. Smith ::

... kdo bo pa to vse plačal ?


Hja, če bi se šel gradit drugi blok NEK, bi bil glavni lastnik podjetje GEN energija. Mislim, da lahko spravijo skupaj kakih 20% (so kar težki, ja!), ostalo pa kakšen partner (govorilo se je o Italijanih) ali na puf. Ta dolg potem posojilodajalcem odplača nuklearka sama (kot tudi z dobički poplača vložek od GEN).

Mimogrede, GEN je zdnji obrok za NEK izplačal šele pred kratkim.

Nuklearka torej "odplača samo sebe". Isto velja tudi za TE, HE in ostale PRIMARNE vire. Če jim mora država šenkavat denar, da lahko obstojajo, so pa pač sekundarni.

Kako je pa z geotermalno energijo, pa ne vem. Če ima kdo kakšne podatke, izračune, ... se priporočam. Morda tudi v kakšni drugi temi.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

WarpedGone ::

Energetik:
Ker pa bi dejansko folk prišel okoli 17h iz služb in naenkrat vštekal avte za čez noč, smo pa hitro na 1000MW+.

Da smo si na jasnem: predvidevaš, da se avtomobil začne polnit v momentu, ko ga vštekam? Da ni nobenega avtomatskega uravnavanja začetka časa polnjenja?

Takšni so samo najbolj enostavni doma predelani avtomobili na elektriko, ki imajo najbolj enostavne in poceni polnilce kar se jih da dobit. Žal se pametnih polnilcev na prostem trgu še ne da dobit. Čisto vsi serijski pa imajo že danes tajmerje kdaj se naj prične polnjenje (običajno ljudje nastavijo to na nekje sredi noči), obstajajo pa tut že pilotski projekti V2G, kjer omrežje "dozira" polnjenje, oz. sporoča posameznim avtomobilom, kdaj se naj polnijo in kdaj naj "stisnejo pavzo". Ne podcenjuj moči interneta.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Strošek kolesa bi bil 3 € na leto :D, strošek avta pa nekje 80€.
Akumulatorje pa bo častil kdo?

O.

alexa-lol ::

Strošek kolesa bi bil 3 € na leto :D, strošek avta pa nekje 80€.
Akumulatorje pa bo častil kdo?

O.

Jaz sem se osredotočil na same obratovalne stroške. ČE bi res imeli miljon in pol avtov na elektriko bi bili te primerne cene.

Okapi ::

Saj akumulator je obratovalni strošek. Zdrži par let in nekaj sto polnjenj. In je dražji od elektrike, ki jo v svoji življenjski dobi lahko shrani.

O.

Pyr0Beast ::

Da smo si na jasnem: predvidevaš, da se avtomobil začne polnit v momentu, ko ga vštekam? Da ni nobenega avtomatskega uravnavanja začetka časa polnjenja?
Nego ?

Imamo v sloveniji kakšen delujoč, več MW sistem ki bi dejansko omogočal prilagajanje porabnikov centralam ?

Saj je lepo sanjati v naprej, samo ko so take moči v igri preprosto ne gre več naprej.


Preprosta varianta bi bilo merjenje napetosti v omrežju. Višje napetosti lahko pomenijo manjše obremenitve omrežja in takrat se močnejši porabniki priklopijo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Saj akumulator je obratovalni strošek. Zdrži par let in nekaj sto polnjenj.

Ne. LiFePO4 gredo v tisoče ciklov.

In je dražji od elektrike, ki jo v svoji življenjski dobi lahko shrani.

Ja in si želim, da tako tudi ostane.

Ker prej so bo umetno prodražila elektrika (državne trošarine na "pogonsko" elektriko) kot pa bo cena baterijam opazno padla.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

LiFePO4 gredo v tisoče ciklov.
In kaj si hotel s tem povedati - da je njegova cena zato zanemarljiva?

O.

WarpedGone ::

Da je cena akumulatorja sestavni del cene avtomobila-ista kategorija kot motor.
Ni potrošni material kot recimo zavorne ploščice.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
49 / 1223
»»