» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
48 / 1223
»»

Azrael ::

Pri Merđotu znajo delati dokaj v redu kamijone in avtobuse, avti pa so močno precenjen šrot, ampak to je itak stalnica pri "izdelkih" avtoidustrije Nove Turčije.

Merđota prodaja trikraki merek in fama okoli njega. Brez tega je nula. Marka gut, auto kaput.

Tudii ta gokart ne bo kvaril povprečja, močno precenjen klump, ampak za tistih par metrov kar se bo moral v večini primerov premakniti na kakšnem gala sprejemu, bo že.

Veliko marketinga, izvedba pa enak poden kot Tesla.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::

Menim, da bodo smeri razvoja baterij šle v par smeri:
- večanje Wh/kg

Sigurno.

- manjšanje % izgub pri napolnitvi

Ni ravno kej veliko placa za izbboljšanje. 10x manj izgub zniža račun za največ 20%. Izgube pri polnjenju v rangu 10% niso noben resen problem.

- hitrost polnenja

Danes so baterije sposobne nafilat se v pol ure pod pogojem da je tvoj kabel dovolj debel. Ker tut čez 20 let kabli v hišah ne bojo nič debelejši bo hitrost polnjenja enaka. Omejitev pač niso baterije ampak napeljava. In ko se bo kapaciteta oz. kWh/kg še dvigal se bo dejanski čas polnjenja še PODALJŠAL.

- manjšanje kapacitet po x*1000 polnjenih

Temu se reče izraba. LiFePO ima po 3000 ciklih 70% praznenja še vedno 80% začetne kapacitete. Niti nek hud problem.

- manjšanje kapacitet v napolnenjem stanju (npr v 24h za x% če ne odvzemamo energije)

Verjetno misliš na t.i. staranje oz. shelf life. Ja, tuki je neki placa za izbolšanje ampak zadeva tudi danes ni kritična sploh.

Tesla Roadster je pa drugač super zadevca. Lastniki so navdušeni nad njimi. Check YouTube, bloge, itd.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Saj je tudi mali bratranec navdušen nad novo električno igračko. :)

Zame bo el. avto postal uporaben takrat ko bo zmogel prevoziti z rahlo izrabljenimi baterijami še vedno 200km pri nekje 100-130km/h. Za čas polnenja me sploh ne briga, če je pod 10 urami. Življenska doba bi mi bila všečna vsaj 10 let. Cena nekje 5k€.

Do takrat pa se furam s smrdljivim dizelašom, ki gre BP 130 in ima doseg malce pod 1000km s polnim tankom. Ko dokončno crkne pa mi ostane samo še kolo s katerim že tako prevozim več km kot z avtom.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zheegec ::

Tesla Roadster je pa drugač super zadevca. Lastniki so navdušeni nad njimi. Check YouTube, bloge, itd.

Pa ga uporabljajo kot edini avto?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

jype ::

ALIEn3001> Pa ga uporabljajo kot edini avto?

Si resen al kaj? Če kupiš avto za 100k, ziher ne more biti edini.

Po drugi strani pa... http://www.smithelectricvehicles.com/wh...

Zheegec ::

ALIEn3001> Pa ga uporabljajo kot edini avto?

Si resen al kaj? Če kupiš avto za 100k, ziher ne more biti edini.

Po drugi strani pa... http://www.smithelectricvehicles.com/wh...

To je bilo bolj sarkastično vprašanje... Torej Tesle v tem kontekstu ne moremo gledati. Je že zgoraj nekdo napisal - vsaka nova električna igračka je super :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Boeing ::

Čisto praktično vprašanje - zakaj bi akumulatorje sploh hladil pod temperaturo ambienta ?!

A se kdo izmed "ta pametnih" tukaj - z izjemo jype-ta - zaveda, da so li-xx celice najbolj učinkovite pri temperaturah 30-40* ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::

Zato da se kar se da ustavi staranje in izgubo kapacitete.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Energija za hlajenje pride seveda iz samih celic. Hlajenje je tudi dodatna teža in zahteva dodaten prostor. Posledično je ob aktivnem hlajenju manj dosega in v določeni dobi več delovnih ciklov - in nisi naredu **nič** oz. morda še skrajšal življensko dobo. Pri baterijah je en velik kup zadev kjer je treba možno pazit na kategorijo *diminishing returns*. Tudi zato je mercedes lepo podpisal pogodbo s Teslo, ki so cel kup teh parametrov že spravili v matematični model, in lahko garantirjo 7 let življenske dobe.

Ob uporabi LiFePO4 se pa najbolj splača KISS - KeepItSimpleSmart.
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

Samo res so tele baterije problem... Pomojem je bolj smiselno, da se sicer razvija baterije/akumulatorje, ampak za obdobje 10-15 let naprej pa razmišlja v drugo smer. Se pravi, posredna izraba štroma. Avto na vodikove celice.

Preden udarite po meni, da to zahteva najprej elektriko, da pridobimo vodik, nato pa je iz vodika spet v avtu pridobivat elektriko in prihaja tukaj do dvakratnih izgub - ja, se zavedam. Ampak kot kaže, je trenutno precej ovir za čisti električni avto. Shranjevat el. energijo v akumulatorjih pomeni ogromne stroške za same akumulatorje, relativno nizko kapaciteto, probleme s polnjenjem ali z zamenjavo (če bi na bencinski črpalki moral zamenjat nekaj 100kg akumulatorjev), nenazadnje pa tudi izgube, ko avto miruje.

Vodikove celice imajo ta hip ravno tako slabosti - od tega, da so občutljive (hitro pokvarljive), zaradi nastajanja vodnega kondenza so občutljive na temperature <= 0oC... Je pa možno na manjšem prostoru shraniti precej več energije, lažje je menjati plinsko jeklenko oz. pod pritiskom vanjo dotočiti vodik... S tem se (proti obstoječim el. avtomobilom na akumulatorje) doseže daljši domet in višje hitrosti.

Seveda je problem v pridobivanju vodika oz. porabi elektrike ter v izgubah v dvojni konverziji. Bi bilo pač treba postavit še kakšno jedrsko elektrarno, jebi ga. Ampak, če bi želeli imeti avto na štrom z zadovoljivim dosegom in solidno hitrostjo prej, kot v 20-ih letih, so vodikove celice IMO edina varianta.
- Hoc est qui sumus -

Phil ::

nenazadnje pa tudi izgube, ko avto miruje.


Pri vodiku so te izgube še večje, ker ti kmalu začne "hlapet" iz tanka. S tem da zna biti to v neprezračenih prostorih celo nevarno.

A. Smith ::

Najbolj kompaktno stanje vodika je v bencinu. Zato bodo gorivne celice oživele, ko bodo izdelali take, da bodo zmogle procesirati bencin in dieselsko olje.

Vodik sam pa kot gorivo za avtomobile nikoli ne bo zaživel. Pomanjkljivosti smo že večkrat našteli:
-skrajno slabo razmerje energija/volumen
-če hočemo izboljšati razmerje, je treba vodik utekočiniti, za kar je potrebno toliko energije, kot če bi pokurili 30-40% tistega vodika
-utekočinjen vodik odhlapeva (glej BMW Hydrogen7 - po nekaj dneh odhlapi 50% rezervoarja)
-najmanjši atom, ki ga kristalna struktura kovin ni sposobna zadržati; tako cevi, kot rezervoarji so dragi ko satan. Prav tako je zaradi vodika šasija in cel avto podvržen pokanju zvarov, ko se vpiti H združuje v H2
-najbolj eksploziven element. Parkirne garaže, garaže, podvozi in podobno -odpadejo. Stalno preverjanje tesnjenja obvezno.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

WarpedGone ::

Vsi ste pozabili glavni problem vodika: NI INFRASTRUKTURE.

Strošek vzpostavitve tankališč za vodik v vsakem kraju, distribucijske mreže, servisne mreže, izobraževanje servisnih kadrov itd. se meri v desetinah miljard EUR. Enostavma ekonomija pravi: vodik odpade ko knof od gat.

Zato bodo gorivne celice oživele, ko bodo izdelali take, da bodo zmogle procesirati bencin in dieselsko olje.

Tole je vodikovo edino upanje, ker se lahko šlepa na obstoječo bencinsko infrastrukturo. S tem odpade tudi večina problemov, ki jih je naštel A.Smiht.

Problem je samo, da takšno celico čarajo že vsaj 30 al pa 40 let in še vedno ni takšne, ki bi bila omembe vredna. Producira največ za par kW moči, cena in vzdržljivost sta pa vsaj za dvavelikostna razreda prevelka/premajhna.

Za elektriko velja podobno kot za demokracijo: zanič je, vendar še vedno bolje kot vse ostalo.
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

Nanotehnologija ponuja še neslutene možnosti. Seveda tako za vodikove celice, kot za "klasične" akumulatorje. Čist kamot, da bo z nanotehnologijo rešeno odhlapevanje vodika, kot tudi varno shranjevanje. Čist mogoče tudi, da bodo z nanotehnologijo na 10x manjšem prostoru znali shranit 20x več električne energije in bo zato uporaba akumulatorjev postala praktična.

Dokler se pa ne reši vprašanje dometa, teže in menjave/polnjenja akumulatorjev, pa IMO so smiselne tudi raziskave na področju vodikovih celic in avtomobila tak pogon.
- Hoc est qui sumus -

energetik ::

Če bi imeli zelo poceni in velik vir električne energije, bi lahko gorivo za navadne ICE motorje kar varili iz CO2 in H2O (recimo metanol). Nobenih akumulatorjev in celic, samo običajen ICE motor. Zadaj pa fuzijska elektrarna, ki daje energijo za endotermno reakcijo CO2 in vode...

WarpedGone ::

Hmm, sicer je to tule delno offtopic, pa vseeno: Je kdo videl primerjavo energetske učinkovitosti kuhanja/transporta/kurjenja vodika in recimo metanola al pa kazga višjega ogljikovodika? Nebi bil presenečen, če bi se izkazalo, da se upoštevaje cel "življenski cikel" bistveno bolj splača kuhat metanol...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Vsaj transport in uporaba metanola sta bistveno enostavnejša in verjetno cenejša kot pri vodiku.

imagodei ::

A.Smith> "Vodik sam pa kot gorivo za avtomobile nikoli ne bo zaživel. Pomanjkljivosti smo že večkrat našteli:
-skrajno slabo razmerje energija/volumen"


No, če že kaj, potem to ne bo držalo. Vsaj če primerjaš vodik s fosilnimi gorivi. Če si pa primerjal s čim drugim, pa mogoče...
- Hoc est qui sumus -

A. Smith ::

Dokler se pa ne reši vprašanje dometa, teže in menjave/polnjenja akumulatorjev, pa IMO so smiselne tudi raziskave na področju vodikovih celic in avtomobila tak pogon.


Ko bo razvita nanotehnologija, bodo akumulatorji pustili vse ostalo zadaj. Razen, če nam bo še dlje vprihodnosti uspelo razviti majhne prenosne fuzijske reaktorje (dvomim).

No, če že kaj, potem to ne bo držalo. Vsaj če primerjaš vodik s fosilnimi gorivi. Če si pa primerjal s čim drugim, pa mogoče...


Eh zdaj sem pogruntal, kje si falil:

Jaz sem govoril o VOLUMETRIČNI gostoti, ti si pa mislil gravimetrično!

No, moja izjava vsekakor drži! Tukaj poglej.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: A. Smith ()

A. Smith ::

Tole je vodikovo edino upanje, ker se lahko šlepa na obstoječo bencinsko infrastrukturo. S tem odpade tudi večina problemov, ki jih je naštel A.Smiht.


Če je to edino upanje, zakaj so za vodik v Ljubljani postavili posebej tankštelo?
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

WarpedGone ::

Zato ker se politika pase na dobesedni zelenosti ljudi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

alexa-lol ::

Nevem zakaj bi blo iz finančnega vidika ceneje vozit električen avto kot bencinarja ali dizla. Zdaj plačam 65-70€ en tank pa ga mam za 1 mesec, ne vrjamem da nebo pol poračun elektrike taki da bo glava pekla.. razen če bojo naredli polnilne postaje pri vsaki trgovini pa gostilni free.


Pol bojo rekl pa da je električni avto kriv za rast števila alkoholikov. Električni avto bo socialni problem.

T0RN4D0 ::

Eh, na računu se ne bi poznalo pretirano, če bi se obržale cene električne energije na enem razumnem nivoju, samo bi naša državcia garant pršla nekako zraven in probala prbit en 70% davka zraven, če bi bilo električnih vozil tolk da bi se kaj poznalo (nad 10%, recimo).

Ne vem pa zakaj bi mel v gostilni zastonj vtičnico? A zdej ti tud dajo 5 litrov bencina za na pot, če prideš na pivo? :\
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

imagodei ::

Drugač,

a naša vrla država nudi kakšne subvencije za nakup vozil na alternativni pogon?
- Hoc est qui sumus -

TribesMan ::

A niso vsi avtomobili ki imajo manj kot 100g CO2/km manj obdavčeni?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

imagodei ::

To me ne zanima. Zanima me, če nabavim električni motor za 8.000 USD, če dobim kaj subvencije za to.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

Khm... Nihče ne ve?

A mogoče kdo ve, kje lahko to izvem? Na portalu e-uprave morda?
- Hoc est qui sumus -

A. Smith ::

Nimam direktnih podatkov, ampak brezveze se mi zdi subvencionirat električne motorje kot take.

Ker po tej logiki bi lahko subvencije zahtevala vsaka tovarna, ki vgrajuje v proizvodnjo bolj advanced pogone. Ker roko na srce, asinhronc+frekvenčni pretvornik, ki ju premorejo Prius, Tesla Roadster in podobni, poznamo že desetletja.

Če že, bi lahko razmišljal o subvencijah izključno avtomobilov na električni pogon.

Morda bodo čez čas za subvencioniranje zanimivi razni in-wheel motorji tipa elaphe in sinhronci s trajnomagnetnimi rotorji. Zaenkrat se (kolikor vem) v serijsko izdelovanih avtomobilih še ne nahajajo.

Sploh pa je subvencioniranje tehnologij, ki niso dozorele, zelo vprašljivo. Zame bo tehnologija električnih pogonov dozorela z dovoljšnjo kapaciteto akumulatorjev. Tudi razvoja akumulatorjev ni treba posebej subvencionirati, ker je povpraševanja po baterijah z velikimi gostotami energij dovolj in imajo dobre cene.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

dzinks63 ::

Vse bolj se dogaja, presenečenj praktično ni več, skoraj vsaka firma ima že nek rezervni scenarij. Nissan pripravlja Leafa v najbolj množičnem evropskem razredu. Ko bo v serijski obleki, bo postal cenovno najbolj dostopen 'električar' na trgu.

Boeing ::

Je morala očitno res toyota s tremi generacijami priusov dokazat, da se hibride da prodajat s profitom, da so se ostali kurci leni zmigali... in zdaj bo, tako kot je bilo pred dobrimi 10 leti kul imeti dizla, kul imeti električni avto, ker bojo tako trobili evropski proizvajalci... :\
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Matev ::

Zame bo tehnologija električnih pogonov dozorela z dovoljšnjo kapaciteto akumulatorjev.


kapaciteta pa raste z povečano subvencijo

logično

ane

??

A. Smith ::

logično

ane

??


Niti približno.

Kapaciteto veča razvoj. Razvoj pa poganja dobiček od prodanih izdelkov in (včasih) tvegan (venture) kapital.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

A. Smith ::

Subvencioniranje električnih avtomobilov v naši državi bi bilo smiselno, če bi pri nas obstajala industrija, ki izdeluje električne avte ali vsaj njihove dele. Če bi subvencije pomagale povečati promet takim podjetjem (predvsem v izvozni smeri) in bi izračun pokazal, da bo dobila dolgoročno država ta denar z davki nazaj, potem bi tudi jaz propagiral subvencije. Sicer je pa to samo razmetavanje davkoplačevalskega denarja, ki si ga niti približno ne moremo privoščiti.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Azrael ::

Subvencije so uničile ves razvoj na področju solarnih panelov. Morebitne subvencije bodo razvoj elektro avtočka porinile še malo večjo bedo, kot je že. Torej hočeš, da crkne še bolj zanesljivo, kot je že? Tako kot recimo kmetijstvo v EU?

Vse kar limate v to temo, so stare prežvečene zgodbe, v novi preobleki. Vseh 80 let, kar je elektro avtoček zasluženo propadel, je redno na tapeti kot nek kvazi backup plan. Vendar ob nikakvih akumulatorjih in nerešljivih problemih, če bi akumulatorji po nekem čudežu vseeno postali uporabni zanj, kaj drugega ni pričakovati.

Avtoček na elektiko Ima edino prednost, da je malo manj kompliciran kot avto na paro. Če še to ne bi bil, bi pač limali kako bo čez xyz let avto na paro oh in sploh, samo da se reši nek x problemček. Fensi šmensi sta namreč oba. Samo precej neuporabna proti bencinarju.

Je več upanja, da bo glupa EU skenslala smrdljive, ničvredne traktorje in uvedla pravo stvar, to je ameriški V8, kot pa da bo v tem času elektro avtoček postal uporaben tako kot bencinar.
Nekoč je bil Slo-tech.

Daedalus ::

Je več upanja, da bo glupa EU skenslala smrdljive, ničvredne traktorje in uvedla pravo stvar, to je ameriški V8, kot pa da bo v tem času elektro avtoček postal uporaben tako kot bencinar.


:)):))

Daj resno povej, kaj kadiš? Jaz bi tudi...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Daedalus ()

Boeing ::

Je več upanja, da bo glupa EU skenslala smrdljive, ničvredne traktorje in uvedla pravo stvar, to je ameriški V8....


Daedalus - nič ni kadil. Z Azraelom se načeloma v veliko pogledih ne strinjam, kar se tiče konkretne izjave, pa se mi zdi čisto korektna in zdravorazumska. Kultiviran, tehnološko doteran 4L+ V8 ameriški bencinar poseka čisto vsako evropsko traktorsko pogruntavščino, pa še neprimerno čistejši in cenejši je.

Moram pa, seveda, takoj kontrirati drugemu delu iste izjave - elektro avtomobili, kot so najavljeni (recimo leaf) so za več kot polovico ljudi že oz. bi bili primerni za večino potreb in če bi kupoval osebni avto za v službo se vozit 30-50km v eno smer, nebi kaj veliko razmišljal...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Daedalus ::

Ameriški V8 je mrtev. Skupaj z nekdanjim ponosom njihove avtomobilske industrije. Dajte to enkrat doumet, pa bo.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Azrael ::

Takole, da sklenem razmišljanje.

Če ima kdo doma kakšna stare tehnične ali motorevije, naj malo pobrska.

Ne glede, 10, 20, 30 ali 40 let nazaj, se v njih pojavljajo bleščeči opisi avtomobilov na elektriko. Mngokrat naj bi bili rešeni celo vsi problemi z akumulatorji (ali peresno lahek voz ali neki najnovejši super duper akumulatorji). Sedaj, ko je net skoraj povsod, imamo te opise še na njem.

Ampak od vsega tega en velik NIČ, kar se masovnosti tiče. Stvar ni tako enostavna, osnovni problem je odkod dobiti to elektriko.

Vse kar imamo in poznamo, ni tisto pravo. Predrago, preštorato, kratkoživo, premalo zmogljivo, itd. Pogosto tudi kombinacija več vzrokov. Nobene možnosti, da bi kaj takega konkuriralo bencinarju.

Za začetek je kar se izgub tiče, elekto na ravni doteranega batnega stroja na paro, saj le redke velike TE in JE zmorejo kaj več kot 33% izkoristek. Potem pa vsa distribucija in pretvorbe prinesejo še svoje izgube, ki se seveda množijo.

Zato je po moje akumulator slepa ulica, kar se pogona avta v masovni uporabi tiče.

Ali premajna zmogljivost ali predolgi časi za refill. Izhod iz te zagate, bi bil akumulator, ki bi imel maksimalno 10kg in 50kWh, da bi se jih enostavno menjavalo. Seveda je spet problem menjava, veliki tokovi in napetosti zahtevajo kontakte, ki so veliki, toda morajo biti varni, saj poznamo, da je folk obupno lahkomiseln in nesreče je treba preprečevati s trotel ziher rešitvami, ki imajo svoje kg.

Baterije (primarni členi) so po svoje bolj obetavne, troši se jim samo negativna elektroda, ostale kemikalije ne. Možno je izvesti stvar tako, da se negativna elektroda, ki je npr. iz aluminija, dodaja po potrebi. Vedno polna zmogljivost, dokler je še kaj materiala v kaseti z negativnimi elektrodami. Nobeega polnjenja, razen menjave kasete z negativno elektrodo in odstranjevanje iztrošene elektrode.

Seveda je spet problem koliko stane material in kaj z ostanki reakcije.

Vodik je slepa ulica. Nekoliko podoben elektriki, oba je najbolje porabiti čim bližje mestu nastanka in seveda takoj.

Z Mr. Fusion tudi slabo kaže.

Ampak nafte imamo še vsaj za 10.000 let. Zakaj je ne bi izkoristili? Stroje, ki znajo izkoristiti to moč znamo narediti zelo čiste, varčne, tihe in trajne. Žal, pa enim zelo všečen, EU traktorizem ne sodi v to kategorijo.
Nekoč je bil Slo-tech.

Snohman ::

Vse bolj se dogaja, presenečenj praktično ni več, skoraj vsaka firma ima že nek rezervni scenarij. Nissan pripravlja Leafa v najbolj množičnem evropskem razredu. Ko bo v serijski obleki, bo postal cenovno najbolj dostopen 'električar' na trgu.



Povej še, da bo potrebno baterije kupiti oz najeti posebej, dodatno ob tistih 18k €. Potem pa nažalost cena poskoči proti 30k ali čez. To pa ni tako zelo dostopno, ne?

ICE bomo vozili še vsaj do 2050.

Brane2 ::

Azrael:

kar se elektro avtočka tiče, pozabljaš par stvari.

Resda je zunaj čudo let in res je, da stalno obljubljajo revolucijo, vendar se nekaj vendarle je spremenilo:

1. Prej so vsi sanjali o cink-zrak akujih in podobnih čudesih, dejanjsko pa so žulili svinčeve akuje.Sedaj so LiFePO na razpolago v proizvodnih količinah in tudi cene niso več nore
2. Elektronika je naredila čuda enega razvoja in omogočila visoke izkoristke
3. Aerodinamika je danes daleč boljša, ravno tako materiali.

KAr se izkoristka tiče, postane ta pomemben, če misliš elektriko dobivat iz termoelektrarn.
Če se odločiš za jedrske, ta pomislek odpade. Nižji izkoristek ne pomeni več CO2 emisij, le dražji prevoženi km.

Če bi sam razmišljal o novem avtočku danes, mi ideja o elektrovarianti sploh ne bi bila tako tuja...
On the journey of life, I chose the psycho path.

CaqKa ::

sam vidim napredek pri elektro avtih.
eno je marketing, ki ga je vedo več. mislim da deset let nazaj smo imeli enega mogoče dva proizvajalca.. sedaj ta vlke firme najavljajo elektro avte. glih tolk da ne rečem da že vsaka firma po enga.

dalje segway je na baterije - avtonomije je očitno dovolj da se zadeva prodaja. industrija za modele v vlki večini fura/leti na lipotih. razvoj baterij, vsaj kolkor ga jaz spremljal je šel drastično naprej.
pipistrel ima jadralno letalo na motorni pogon in lipote.

imamo nafto, kul. ni mi pa kul da bi jo porabli na vsak način. lahko bi jo šparali za nekaj kar mogoče sedaj še ne vemo. trenutno imamo tehnologijo da elektriko pridobivamo čisto, kakor tudi iz obnovljivih virov. za nafto malo težko rečemo da je obnovljiva, razn če bomo zemljo za par tisočletij dali na pavzo. pa tudi če gledaš na planet trajnostno, je z mojega stališča prehod na elektro pogone boljša izbira kot pa iztrošenje nafte do nule.

Matev ::

nafto se potrebuje tudi za plastiko

zuato bi jo bilo smotrno prenehati kuriti kot pogonsko gorivo

da ne omenjam izpustov co2 pri njenem kurjenju

A. Smith ::

Tudi, ko se bo cena nafte dvignila, ker ne bo več lahko dosegljivih nahajališč, bo nafte za petrokemijo še vedno dovolj.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Boeing ::

Azrael, ni čisto res... TE grejo že precej čez 40%. Seveda ne naše, ki so povečini dotrajane, zastarele in nevzdrževane ekološke bombe.

V8 na plin, za "običajne" državljane pa plugin benz/plin/E hibridi z lipo/life baterijami. Bi si takoj omislil eno tako kombinacijo, pa je "žal" ne potrebujem :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

imagodei ::

A. Smith> "Nimam direktnih podatkov, ampak brezveze se mi zdi subvencionirat električne motorje kot take.
Ker po tej logiki bi lahko subvencije zahtevala vsaka tovarna, ki vgrajuje v proizvodnjo bolj advanced pogone. Ker roko na srce, asinhronc+frekvenčni pretvornik, ki ju premorejo Prius, Tesla Roadster in podobni, poznamo Ĺže desetletja."


V mislih sem imel enosledno cestno vozilo. Saj veš, motor. Motocikel? Za razliko od avtomobilov motorji postajajo počasi zreli. Danes lahko za ceno cca 8000 USD dobiš motor, ki potegne do 100 km/h, ima maksimalni domet 160 km in lahko premaguje klance do 20%. Življenjska doba baterije je nekako 2000 polnjenj oz. do 7 let, napolni pa se v nekaj urah. Cena prevoĹženega kilometra je kvečjemu 0,05 EUR.

Ampak, če bi motor nabavil z namenom varčevanja oz. zmanjševanja porabe fosilnega goriva, ugotoviš, da pri tej ceni (8.000 USD =~ 6.000 EUR) izplačaš motor šele v 10-20 letih, odvisno od tega, koliko se voziš poleti z njim. In v to niso zajeti stroški zavarovanja in registracije ter menjave baterij po 7 letih.


A. Smith> "če Ĺže, bi lahko razmišljal o subvencijah izključno avtomobilov na električni pogon."

Problem je, da danes alternativni pogoni enostavno niso rentabilni. Kakorkoli obračaš cifre, si na boljšem, če kupiš šparoven avto na fosilna goriva. "Zelene" avtomobile si lahko privoščijo tisti, ki imajo dovolj denarja, da se z njim preseravajo. In tako bo verjetno še vsaj 10 let.

Da bi alternativni pogoni postali bolj zanimivi, potrebuješ številke - večji obseg zanimanja, večji obseg prodaje in večji obseg proizvodnje. To pa bi lahko dosegli s subvencijami.

Glede na to, da moramo zaradi prevelikih izpustov toplogrednih plinov plačati penale in jih verjetno še precej veliko bomo plačevali, bi bil tudi to način, kako pametno porabit denar in zmanjševat izpuste.


A.Smith> "Sploh pa je subvencioniranje tehnologij, ki niso dozorele, zelo vprašljivo. Zame bo tehnologija električnih pogonov dozorela z dovoljšnjo kapaciteto akumulatorjev. Tudi razvoja akumulatorjev ni treba posebej subvencionirati, ker je povpraševanja po baterijah z velikimi gostotami energij dovolj in imajo dobre cene."

Jah, meni se pa zdi, da je pravilen pristop tak, da se industrija odziva na potrebe trga. Če države v tehnologiji vidijo dovolj prednosti, lahko nekaj časa tudi subvencionirajo.

Seveda je pa po drugi strani treba zagotovit, da tehnologija ne stagnira ampak da se razvija in da se kapacitete ter izkoristki višajo. Vse je sicer stvar interesa držav(e). Če se dolgoročno vidijo prednosti, potem se v razvoj vlaga, drugače pa pač ne.

Zanimivo pa je, kako pri novitetah vedno vidimo same slabosti, pri ustaljenih rešitvah, najsibodo še tako slabe, pa vidimo same prednosti.
- Hoc est qui sumus -

A. Smith ::

V mislih sem imel enosledno cestno vozilo. Saj veš, motor. Motocikel?

Vidiš, na to pa sploh pomislil nisem.
No, električni motocikel sploh ni slaba stvar. Ampak motocikel kot tak se tretira (s strani države) kot luksuz. Luksuza se pa ne subvencionira, temveč se ga obdavči.

Da bi alternativni pogoni postali bolj zanimivi, potrebuješ številke - večji obseg zanimanja, večji obseg prodaje in večji obseg proizvodnje. To pa bi lahko dosegli s subvencijami.

Edina številka, ki jo potrebuješ, je razmerje v konkurenčnosti. Ko bo nafta predraga, se bomo vozili na štrom. Če se splača, bo na trgu povpraševanje, če se ne splača, ga ne bo. Razen, če se država spet za brezveze odkarta. Saj poznaš štiri načina zapravljanja denarja? Tukaj.

Vse je sicer stvar interesa držav(e). Če se dolgoročno vidijo prednosti, potem se v razvoj vlaga, drugače pa pač ne.

Lahko ti povem, da jaz kot volilec raje vidim, da se ta denar nameni za kaj drugega, ali da se ga, če je že tako, sploh ne pobere od mene.

Jah, meni se pa zdi, da je pravilen pristop tak, da se industrija odziva na potrebe trga. Če države v tehnologiji vidijo dovolj prednosti, lahko nekaj časa tudi subvencionirajo.


Trg pravi, da je nafta še dovolj poceni.
Če pa ni več dovolj poceni, bo pa trg sam nagradil nove tehnologije.
To, da se država vmešava v trg je bedarija, ki smo jo dedovali iz prejšnjega režima.

Se bo nafta še naprej dražila? Prav, bom morda nekoč celo sam kupil Priusa. Tale tretja generacija sploh ni slaba. Zanimivo pri tem avtomobilu je, da ima kljub večji kompleksnosti zelo dobro statistiko okvar.

Glede na to, da moramo zaradi prevelikih izpustov toplogrednih plinov plačati penale in jih verjetno še precej veliko bomo plačevali, bi bil tudi to način, kako pametno porabit denar in zmanjševat izpuste.


Iz tega protokola bi morali enostavno izstopiti. Ampak ok, wishful thinking na stran, Kjotski protokol je tu in jaz nič ne morem za to.

Tukaj bi se bilo vredno vprašati, koliko zmanjšanja izpustov bi dosegli na milijon € subvencij. Če račun pokaže, da bi z zneskom, ki ga je morala država plačati v EU blagajno lahko državljane pripravimo k toliko ukrepom, da ne bi presegli predpisanih mej, potem bi se s subvencijami strinjal. Ampak te subvencije pravzaprav že obstajajo! Država vzame manjši davek tistim, ki kupujejo nizkoogljične avtomobile. Želeno zmanjšanje pa ni doseženo.

Skratka, če s tistimi 80 milijoni, ki naj bi jih plačali EU ne bi dosegli dovoljšnega zmanjšanja, je bolje, da plačajo kazen, davčnih olajšav pa ne omogočijo.

Zanimivo pa je, kako pri novitetah vedno vidimo same slabosti, pri ustaljenih rešitvah, najsibodo še tako slabe, pa vidimo same prednosti.
In nasprotno: marsikdaj se noviteto kuje v zvezde samo zato, ker gre za nekaj novega in se v luči tega slike ne pogleda realno.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Boeing ::

Iz tega protokola bi morali enostavno izstopiti. Ampak ok, wishful thinking na stran, Kjotski protokol je tu in jaz nič ne morem za to.


To se pravi - problem rešiš tako, da ali počakaš, da sam izgine, ali pa ga ignoriraš, dokler ne izgine oz. ga rešijo drugi, ti pa samo saniraš škodo? Res izviren pristop k reševanju problema...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Okapi ::

Ko bo nafta predraga, se bomo vozili na štrom.
Logika bi morala biti - ko bo vožnja na štrom cenejša od vožnje na nafto, se bomo vozili na štrom. Sama cena nafte pri tem ne bi smela imeti prevelike teže.

O.

imagodei ::

Okapi> "Logika bi morala biti - ko bo vožnja na štrom cenejša od vožnje na nafto, se bomo vozili na štrom. Sama cena nafte pri tem ne bi smela imeti prevelike teže."

Saj s tem ni nič narobe, pa kakorkoli obračaš: ali da je vožnja na štrom predraga, ali pa, da je nafta še poceni. Kamot lahko počakamo, da se bo reč obrnila. Samo zgodba ni tako enostavna, pa če ostanemo samo pri Kjotu. Tako da, če je večji interes, se obstoječo drago tehnologijo lahko subvencionira. Če je, potem se rešitev lahko najde tudi v tem.

Če pa ni interesa, potem je pa z "zelenimi" tehnologijami itak treba še počakat najmanj 10 let. Naslednje generacije predvsem električnih motociklov prinašajo sicer velike napredke v dometu in top speedu, ampak motocikli imajo cel kup svojih omejitev. V naših krajih jih lahko voziš kvečjemu pol leta in še to le takrat, kadar je kolikor toliko lepo vreme. Poleg tega motor preprosto ni avto - zadeva je kvečjemu za 2 osebi.

In nenazadnje takšen motor, ki ponuja domet okoli 240 km, stane slabih 70.000 USD. Aja, pa ta trenutek še ni dobavljiv ;).

Je pa žal res, da motor ta trenutek lahko ponudi domet od 150-200 km brez polnjenja, električni avto pa ne.
- Hoc est qui sumus -

A. Smith ::

Logika bi morala biti - ko bo vožnja na štrom cenejša od vožnje na nafto, se bomo vozili na štrom. Sama cena nafte pri tem ne bi smela imeti prevelike teže.


Tako, kot je Imago napisal - logika je taka, kot zgoraj, samo zapisalo se mi je malo drugače.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
««
48 / 1223
»»