Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
Saj v resnici je tudi to potrebno upoštevati. Pomembni so skupni stroški avta+goriva v njegovi življenjski dobi. Drugače je enako, kot če bi se vozil s taksijem in razlagal, da za bencin ne porabiš nič.
O.
O.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Seveda. Js sm v treh letih skuru za 7000 EUR nafte. Dodam še kazga jurja in pol za vzdrževanje mašine, pa sm že zelo blizu cene spodobne baterije, ki pokrije mestno vožnjo. Če se upošteva TLC (total lifetime cost) elektrika ni več tako zelo neumno dražja od bencina - manj kot 1x. Če se upošteva še dodatne profite tazga pogona, stvar postaja resna opcija.
Vendar tudi tu velja, da ledino orjemo zanesenjaki :)
Vendar tudi tu velja, da ledino orjemo zanesenjaki :)
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
Vendar tudi tu velja, da ledino orjemo zanesenjaki :)In to že kakšnih 30-40 let, vse od prve naftne krize v sedemdesetih:-)
O.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
TribesMan ::
Renault bo v Frankfurtu predstavil dva mestna električna avtomobila...
Delujoča prototipa.
Predviden začetek proizvodnje 2011.
Performanse mizerne... :> Ampak o tem kdaj drugič :P
Delujoča prototipa.
Predviden začetek proizvodnje 2011.
Performanse mizerne... :> Ampak o tem kdaj drugič :P
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Zheegec ::
Saj ni nujno da so performance dobre, samo potem si omejen na dva avtomobila - en za v mesto in en za ostalo.
Kar pomeni;
- Za po mestu bi itaq lahko šel z javnim prevozom
- vprašanje če nižja poraba doprinese energijo in material potreben za izdelavo tega mestnega električnega avtomobila
- bo ta električno avto sploh poceni? Ker potem tudi s stroški ne prideš če
Kar pomeni;
- Za po mestu bi itaq lahko šel z javnim prevozom
- vprašanje če nižja poraba doprinese energijo in material potreben za izdelavo tega mestnega električnega avtomobila
- bo ta električno avto sploh poceni? Ker potem tudi s stroški ne prideš če
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Lonsarg ::
Mah ta izključno električni avtomobil bo samo za zelo majhen odstotek uporaben, pozabte na njega, to je neuporabno za današnje razmere. Akumulator je drag face it, pa sploh ni edini problem, še polnit ne moreš na dolgih vožnjah...
Samo električni avto rabi saj ene 200km akumulatorja, kar veliko stane. Kak EV z 50km akumulatorjem in še dodatnim bencinskim agregatom bi tudi v 95% lavfal samo na elektriko, imel bi pa možnost it na morje z njim. Sem prepričan da se da agregat dobiti ceneje, kot pa dodatnih 150km akumulatorja, ali pa po enaki ceni. Funkcionalnost avta je pa potem mnogo večja. No sej en takih avtov bo Chervolet volt naprimer. Pa lohk magar nardijo enga z akumulatorjem za 30km, za take kot sem jaz je že to dovolj, pač da se z elektriko pokrije vsakdanje vožnje, ki predstavljajo večino porabe. Najbolš da je količina akumulatorja kar opcija pri nakupu in bi se sljudje odločili, glede na to kok daleč majo šiht za vozt, da pridejo tja pa nazaj z elektriko.
Samo električni avto rabi saj ene 200km akumulatorja, kar veliko stane. Kak EV z 50km akumulatorjem in še dodatnim bencinskim agregatom bi tudi v 95% lavfal samo na elektriko, imel bi pa možnost it na morje z njim. Sem prepričan da se da agregat dobiti ceneje, kot pa dodatnih 150km akumulatorja, ali pa po enaki ceni. Funkcionalnost avta je pa potem mnogo večja. No sej en takih avtov bo Chervolet volt naprimer. Pa lohk magar nardijo enga z akumulatorjem za 30km, za take kot sem jaz je že to dovolj, pač da se z elektriko pokrije vsakdanje vožnje, ki predstavljajo večino porabe. Najbolš da je količina akumulatorja kar opcija pri nakupu in bi se sljudje odločili, glede na to kok daleč majo šiht za vozt, da pridejo tja pa nazaj z elektriko.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Ena cvetka za vas mojstre:
Če baterija v 100% električnem vozilu z dosegom 200km, tehta 200kg in stane 10.000 EUR,
potem baterija v hibridu, z električnim dosegom kakih 40km tehta 100kg in stane 5.000 EUR.
Petkrat manj dosega na elektriko in le polovico ceneje/lažje manjše. Dodaj še komplikacijo/ceno/težo celotnega ICE pogona in še električni generator - ugotoviš da nisi naredil ničesar.
Razen dobre reklame za tiste, ki se jim zdi prepoved klasičnih žarnic super ideja.
P.S. Zakaj le polovica cene/teže/volumna v primeru hibrida? Ker mora tista baterija v hibridu zdržat nekajkrat več polnilnih ciklov kot baterija v 100% EVju.
Če maš doseg 200km je za 100.000 prevoženih km dovolj že 500 ciklov. Če je doseg le 40km, pa nucaš 2000 ciklov. Povsem druga zgodba. Hudič je vedno v detajlih.
Hibrid ni najboljše ampak najslabše od obeh svetov. Drago in komplicirano polovičarstvo.
Če baterija v 100% električnem vozilu z dosegom 200km, tehta 200kg in stane 10.000 EUR,
potem baterija v hibridu, z električnim dosegom kakih 40km tehta 100kg in stane 5.000 EUR.
Petkrat manj dosega na elektriko in le polovico ceneje/lažje manjše. Dodaj še komplikacijo/ceno/težo celotnega ICE pogona in še električni generator - ugotoviš da nisi naredil ničesar.
Razen dobre reklame za tiste, ki se jim zdi prepoved klasičnih žarnic super ideja.
P.S. Zakaj le polovica cene/teže/volumna v primeru hibrida? Ker mora tista baterija v hibridu zdržat nekajkrat več polnilnih ciklov kot baterija v 100% EVju.
Če maš doseg 200km je za 100.000 prevoženih km dovolj že 500 ciklov. Če je doseg le 40km, pa nucaš 2000 ciklov. Povsem druga zgodba. Hudič je vedno v detajlih.
Hibrid ni najboljše ampak najslabše od obeh svetov. Drago in komplicirano polovičarstvo.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
Imaš čisto prav. Hibridu dejansko manjka upravičen vzrok za obstoj. Sajenje rožic je premalo:-)
Recimo, če bi center mesta zaprli za ves bencinski promet in dovolili samo električnega, potem bi se (morda) splačalo kupit hibrida, ker bi lahko imel en avto za po mestu in za daljše poti.
O.
Recimo, če bi center mesta zaprli za ves bencinski promet in dovolili samo električnega, potem bi se (morda) splačalo kupit hibrida, ker bi lahko imel en avto za po mestu in za daljše poti.
O.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Cilj je nižja končna cena.
Če prepoloviš težo baterije prepoloviš tudi doseg, vendar ta doseg lahko nadoknadi učinkovita ICE mašina brez težav in z nižjimi stroški.
Pravzaprav je mašina lahko tudi hudo navite sorte, lahka, z velikim izkoristkom, močna in tiha.
Hibrid ni najboljše ampak najslabše od obeh svetov. Drago in komplicirano polovičarstvo.
Seveda, hudič je v detajlih. Vendar ti boš pravtako hibrida kot Real-EV fural do službe in nazaj tistih 10km. Pa saj baterije danes ne tepejo cikli ampak staranje.
Hibrid si lahko še vedno zamisliš kot navaden ICE avto z regenerativnim zaviranjem. Benefiti so v mestih tako veliki, da se zadeva še celo splača. Za AC pa tako ne rabiš nič drugega kot konstanten vir energije, kar je naravnost odlično za ICE.
Tako dobiš večji doseg za nižjo ceno. Seveda zadeva še vedno smeti, vprašanje če sploh kaj manj kot navaden ICE avto.
Če prepoloviš težo baterije prepoloviš tudi doseg, vendar ta doseg lahko nadoknadi učinkovita ICE mašina brez težav in z nižjimi stroški.
Pravzaprav je mašina lahko tudi hudo navite sorte, lahka, z velikim izkoristkom, močna in tiha.
Hibrid ni najboljše ampak najslabše od obeh svetov. Drago in komplicirano polovičarstvo.
Seveda, hudič je v detajlih. Vendar ti boš pravtako hibrida kot Real-EV fural do službe in nazaj tistih 10km. Pa saj baterije danes ne tepejo cikli ampak staranje.
Hibrid si lahko še vedno zamisliš kot navaden ICE avto z regenerativnim zaviranjem. Benefiti so v mestih tako veliki, da se zadeva še celo splača. Za AC pa tako ne rabiš nič drugega kot konstanten vir energije, kar je naravnost odlično za ICE.
Tako dobiš večji doseg za nižjo ceno. Seveda zadeva še vedno smeti, vprašanje če sploh kaj manj kot navaden ICE avto.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Lonsarg ::
Ena cvetka za vas mojstre:
Če maš doseg 200km je za 100.000 prevoženih km dovolj že 500 ciklov. Če je doseg le 40km, pa nucaš 2000 ciklov. Povsem druga zgodba. Hudič je vedno v detajlih.
LOL? In kaj ma doseg/teža z ciklom? Koliko ciklov pomeni življensko dobo, ne pa teže... SOdobna baterija v električnem bo pač zdržala celo dobo avtomobila, sam doseg bo padel. Tak da avto z dosegom 200km je recimo sestavljen iz 5 baterij z dosegom 40km, tisti z dosegom 40km pa iz ene, če je iz 5krat baterij manj potem je 5krat lažji in 5krat cenejši kar se baterij tiče. Torej stanejo 2000EUR namesto 10000EUR.
Ne vem meni je pa plugin Hibrid fajn zadevca, reši dva problema samo električnih avtom in obdrži vse prednosti samo električnih avtov, zmaga.
Hibridi, ki so pa ravno nasprotni in je baterija za dodatno pa nimajo itk nobenga učinka. En agregatek, ki dela pri stalnih mahnih obratih ma lahko še enkrat bolši izkoristek kot motor, ki ga človek "pametno" upravlja, vedno druge obrate, bogi motor...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Boeing ::
Azgard: preberi si kak wiki ali dva na temo kemije akumulatorjev, da ne boš streljal bedarij... w1 je kar precej stvari zadel, se pa z njim ne strinjam glede hibridov - zaenkrat hibridi so najboljše obeh svetov, so pa temu primerno komplicirani, to pa ja.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
narave slej ko prej ne bo več prenašala toliko strupenih izpustov
elektrika in alternativa je prihodnost
ali pa nuklearna zima
elektrika in alternativa je prihodnost
ali pa nuklearna zima
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Hibrid si lahko še vedno zamisliš kot navaden ICE avto z regenerativnim zaviranjem. Benefiti so v mestih tako veliki, da se zadeva še celo splača. Za AC pa tako ne rabiš nič drugega kot konstanten vir energije, kar je naravnost odlično za ICE.
Tkole lahko gledaš, dokler ti celoten podsistem hranjena energije tehta/stane/zavzame bistveno manj kot "glavni" pogon. Ko maš enkrat 200kg baterij in 100kg v el.motorju/elektroniki, sistem pa gre čez tretjino cene vozila, je tak pogled neprimeren.
Boeing:
Ko se v hibridu furaš na bencin s seboj prevažaš cca 200kg al pa še več mrtve teže v akumulatorjih, ko se furaš na štrom pa s seboj prevažaš med 200 in 400kg odvečne teže v ICE only zadevah. Še bolj neučinkovito, kot prevoz 4ih praznih sedežev. Hibrid je siljenje principa "one size fits all". Ko doumeš da je učinkovitost glavna zahteva za električno vozilo, pol začneš drugače študirat. Evropejci se smejimo ameriškim neučinkovitim ladjam, ki pijejo po 15l/100km. Električni Espace za vožnjo v lokalno trgovino pač nima smisla. Hibridni Espace za enako uporabo pa še manj.
Učinkovit hibrid bi bil recimo klasičen ICE, kjer je le einlasser rahlo močnejši in sposoben daljšega delovanja, akumulator pa hrani le kakih 10x več energije kot običajni svinčevi. Al pa neelektrični hibrid, kjer ti med zaviranjem motor deluje kot plinska črpalka in se stisnjen zrak shranjuje v manjši tlačni rezervoar. Pri pospeševanju pa se ta tlak izrabi za recimo dodaten pogon turbopolnilnika al pa kej tazga. Dejanska tehnična izvedba je seveda čisto druga pesem.
In to je pravzaprav glavna prednost: električni pogon je tako hudimano enostaven, ko imaš enkrat glavne sestavne dele na razpolago, da je kompliciranje z dodajanjem ICE umazanije naravnost "bogokletno".
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
narave slej ko prej ne bo več prenašala toliko strupenih izpustov
elektrika in alternativa je prihodnos
Kakršnakoli proizvodnja elektrike še vedno škodi okolju :/
Azgard je sicer kar dobro zadel. Zakaj prevažati s seboj odvečno kilažo, ki jo ne potrebuješ in jo sploh ne uporabljaš ?
Vse kar dela je, da se stara. Akkuje pa se tudi da narediti z večjimi tokovnimi zmogljivostmi, če je potreba.
Tkole lahko gledaš, dokler ti celoten podsistem hranjena energije tehta/stane/zavzame bistveno manj kot "glavni" pogon. Ko maš enkrat 200kg baterij in 100kg v el.motorju/elektroniki, sistem pa gre čez tretjino cene vozila, je tak pogled neprimeren.
Hja, še vedno pa je teh 500kg (baterije+ICE) lahko ceneje kot 500kg baterij. Če se bodo pa baterije bistveno pocenile pa bodo take zadeve počasi izumrle.
In to je pravzaprav glavna prednost: električni pogon je tako hudimano enostaven, ko imaš enkrat glavne sestavne dele na razpolago, da je kompliciranje z dodajanjem ICE umazanije naravnost "bogokletno".
Ker je zadeva cenejša in se lahko futra na naftne derivate ali pa čisto elektriko.
elektrika in alternativa je prihodnos
Kakršnakoli proizvodnja elektrike še vedno škodi okolju :/
Azgard je sicer kar dobro zadel. Zakaj prevažati s seboj odvečno kilažo, ki jo ne potrebuješ in jo sploh ne uporabljaš ?
Vse kar dela je, da se stara. Akkuje pa se tudi da narediti z večjimi tokovnimi zmogljivostmi, če je potreba.
Tkole lahko gledaš, dokler ti celoten podsistem hranjena energije tehta/stane/zavzame bistveno manj kot "glavni" pogon. Ko maš enkrat 200kg baterij in 100kg v el.motorju/elektroniki, sistem pa gre čez tretjino cene vozila, je tak pogled neprimeren.
Hja, še vedno pa je teh 500kg (baterije+ICE) lahko ceneje kot 500kg baterij. Če se bodo pa baterije bistveno pocenile pa bodo take zadeve počasi izumrle.
In to je pravzaprav glavna prednost: električni pogon je tako hudimano enostaven, ko imaš enkrat glavne sestavne dele na razpolago, da je kompliciranje z dodajanjem ICE umazanije naravnost "bogokletno".
Ker je zadeva cenejša in se lahko futra na naftne derivate ali pa čisto elektriko.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Boeing ::
w1: ameriške neučinkovite ladje imajo pri 15 litrih 300+ konjev, "naše" pa pri 7 litrih 150. Učinkovitost je ista, smiselnost 300+ konjev v osebnem avtomobilu pa čisto filozofsko vprašanje.
Se absolutno strinjam s tabo, kar se tiče "nesmiselnosti". Edini problem je, da akumulatorjev s takšno gostoto energije na trgu ni oz. jih trg cenovno ni sposoben prebaviti, kar pomeni, da je treba problem reševati s kombinacijami, dokler se zadeva ne razvije. Kar se mene tiče bi se že zdavnaj raje kot z lepo zvenečim v8 vozil na asinhronce in sem to za razliko od večine tudi pripravljen plačati (t.i. "premium fee"), pa mi trg takšnega vozila niti ne omogoči, če pa bi mi ga, bi bil ta "premium fee" n*cena avtomobila - s toliko denarja, sploh pa za avto, pa spet ne razpolagam.
Medtem so hibridi zelo uporabna opcija, da industrija osvoji principe električnega pogona, se na njih uči in tehnologijo tera dalje.
Se absolutno strinjam s tabo, kar se tiče "nesmiselnosti". Edini problem je, da akumulatorjev s takšno gostoto energije na trgu ni oz. jih trg cenovno ni sposoben prebaviti, kar pomeni, da je treba problem reševati s kombinacijami, dokler se zadeva ne razvije. Kar se mene tiče bi se že zdavnaj raje kot z lepo zvenečim v8 vozil na asinhronce in sem to za razliko od večine tudi pripravljen plačati (t.i. "premium fee"), pa mi trg takšnega vozila niti ne omogoči, če pa bi mi ga, bi bil ta "premium fee" n*cena avtomobila - s toliko denarja, sploh pa za avto, pa spet ne razpolagam.
Medtem so hibridi zelo uporabna opcija, da industrija osvoji principe električnega pogona, se na njih uči in tehnologijo tera dalje.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
energetik ::
w1: ameriške neučinkovite ladje imajo pri 15 litrih 300+ konjev, "naše" pa pri 7 litrih 150. Učinkovitost je ista, smiselnost 300+ konjev v osebnem avtomobilu pa čisto filozofsko vprašanje.300+ konjev, ki jih nikoli ne izkoristijo? Razlika v porabi ni pri nazivnih močeh, tam je še mnogo višja. Evropski avti s 150KM porabijo 7L recimo pri 130km/h na AC, ameriška ladja pa bo mogoče porabila pri enaki vožnji 10L. Oba avta pa bosta nucala kakšnih 40-50KM za to hitrost. Evropski avto pri polni moči bo pa trošil mnogo več od 7L, verjetno vsaj 15L+...;
Sicer se pa delno strinjam z W1 - hibrid bi moral imeti akujev samo za recimo shrambo 10x zaviranj od 100-0km/h, ~5-7kW el. motor direktno na vztrajniku in sistem za ugasnitev ICE pri postanku. Ko bi speljal, bi tako el. motor hkrati vžgal ICE in premknil vozilo. Mogoče 20-30kg več, z veliko boljšim izkoristkom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Medtem so hibridi zelo uporabna opcija, da industrija osvoji principe električnega pogona, se na njih uči in tehnologijo tera dalje.
Tole je le delno res. Namreč baterija iz 100% EVja ima bistveno več skupnega z baterijo iz recimo laptopa, kot pa z baterijo iz hibrida. Režim delovanja baterije v hibridu je bistveno drugačen kot pri 100%EV. Dejansko so zanj še najbolj primerni kakšni ultrasuperduper kondenzatorji. Njena glavna vloga je da pokriva/absorbira špice moči, povprečno moč pa zagotavlja ICE.
Baterija v EVju pa mora met predvsem čimvišjo energetsko gostoto, moč je na drugem mestu.
Ampak tistemu filozofskemu vprašanju kaj se res splača, se v primeru 100%EVja, ne bo dalo izognit. V primeru ICE pogona se redko kdo sekira zaradi 100 ali 150l tanka pod sedeži, ki kadar je prazen ne tehta skoraj nič in zaseda le nekaj malega volumna. Za baterije bo pa vedno veljalo, da bo model s polovičnim dosegom tehtal in koštal polovico cene tavelke baterije. Vedno bo vprašanje a se mi splača plačat in furat s seboj *sposobnost* doseganja recimo 800km? Da bo pa taka baterija tehtala recimo samo 50kg, bo pa preteklo še veliko vode.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
alexa-lol ::
Kaj pa tole...
da bi imeli v avtih mini generatorje, ki bi se med vožnjo vrteli na idealnih obratih in bi bi meli idealno porabo. Energijo bi pa shranjevali v baterijo, ki bi bila bolj podobna kondenzatorju.
da bi imeli v avtih mini generatorje, ki bi se med vožnjo vrteli na idealnih obratih in bi bi meli idealno porabo. Energijo bi pa shranjevali v baterijo, ki bi bila bolj podobna kondenzatorju.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Evropski avto pri polni moči bo pa trošil mnogo več od 7L, verjetno vsaj 15L+...;
Tudi tistih 300 konjev je treba hraniti. :)
Tudi tistih 300 konjev je treba hraniti. :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
energetik ::
Kaj pa tole...
da bi imeli v avtih mini generatorje, ki bi se med vožnjo vrteli na idealnih obratih in bi bi meli idealno porabo. Energijo bi pa shranjevali v baterijo, ki bi bila bolj podobna kondenzatorju.
To je serijski hibrid, ki res idealno izkoristi ICE. Problem je le, ker rabiš el. motor polne moči in veliko izgubiš pri pretvorbah energije. No, če spelješ pri manjši zahtevnosti energijo mimo baterij, potem še kar gre.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
(Tudi menjalnik ni idealna zadeva kar se prenosov tiče, dobiš nazaj izkoristek z elektrodinamičnim sistemom)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
da bi imeli v avtih mini generatorje, ki bi se med vožnjo vrteli na idealnih obratih in bi bi meli idealno porabo
Kot je rekel energetik, to je serijski hibrid. Lahk se greš tut paralelnost ampak obakrat te ugriznejo detajli.
Zanesljivost celega sistema je ena taka zadeva z zelo ostrimi zobmi. Če maš eno reč, ki je 90% zanesljiva, je 10 % šans da gre kej narobe. Če imaš tri take reči skupaj, je cel sistem le še 72% zanesljiv. Več kot je stvari zraven, bolj pada zanesljivost in raste slaba volja voznikov.
KISS na koncu vedno zmaga. Zato js navijam za directdrive in AC motorje s širokim razponom vrtljajev. Ok, moči je največ nekje na sredi, kjer jo pa tut najbolj nucaš. Stvar ni ultra divjaške narave zato omejitve na AC zgubijo smisel.
Delno OT vprašanje: kako težko je dobit verigo, ki bo komot delala tut na 11.000 rpm?
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Uporabi raje jermen. Večji izkoristek in ni težav z mazanjem, samo čistočo.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Motorček v 'blenderju' se vrti pri nekje 20-35k obratih, prenos je z zobatim jermenom 1:15 ali 1:20.
Mogoće bi zobati jermen za avto že zdržal take hitrosti. Rabiš pa potem še napenjalec.
Seveda ne smeš delati premajhnih krivin.
Mogoće bi zobati jermen za avto že zdržal take hitrosti. Rabiš pa potem še napenjalec.
Seveda ne smeš delati premajhnih krivin.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Lonsarg ::
http://berc.lbl.gov/venkat/Main_files/B...
Evo mal dol scrolat za sliko. Torej Li-ion baterija pri 0.06 kWh/kg in 600W/kg je idelana pomoje za plug in hybrid.(oni so na sliki označili 400W/kg na grafu kar je premalo, to je bolj za navadni EV) Torej CHervole Volt sem iz tega grafa izračunal, oziroma katerikoli plug in hybrid rabi dobrih 200kg baterij. S tem ima hitrost primerno za avtoceste in za 120km dosega baterij(60km uporabnih, polovica je praznih vedno, da se podalša življenska doba).
Torej je res nekako tako, kot je WarpedOne rekel. Namreč za 400kg, torej še enkrat več teže težje baterije, se pa da pomakniti višje na graf in imeti večji density, kar prinese pri še zmeraj dovolj moči za avtocestne hitrosti trikrat več dosega, torej 360 namesto 120, praktično to pomeni 4krat veji doseg, ker ugibam da ni treba tako kot pri 120km 60 stran dat zaradi daljđe življenske dobe, ampak se da recimo 120 stran in maš 240, to je 4krat večji doseg za samo še enkrat več baterij.
Toliko da ne bodo samo ugiban se oglaša ponavadi)
Če grem še mal dlje, meni je pa 60km dosega še preveč, zame in še za veliko bi 30km dosega čisto zadostovalo, torej bi spravil težo baterije še na 120kg, ker potem graf gre spet malo v prid moči. Tak da bogih 120kg za plug in hybrid z dosegom 30km.
Dobro kaj pravite? Sam kaj ko firme pravijo, da jih stane kak miljom razvoj novih takih tehnologij, potem bo pa plug in hybrid, ki jih enako stane za izdelavo kot navadni skoraj stal še enkrat toliko, da dobijo tisti milijon notri. Ćez 10 let pa zna kaj ceneje biti...
Evo mal dol scrolat za sliko. Torej Li-ion baterija pri 0.06 kWh/kg in 600W/kg je idelana pomoje za plug in hybrid.(oni so na sliki označili 400W/kg na grafu kar je premalo, to je bolj za navadni EV) Torej CHervole Volt sem iz tega grafa izračunal, oziroma katerikoli plug in hybrid rabi dobrih 200kg baterij. S tem ima hitrost primerno za avtoceste in za 120km dosega baterij(60km uporabnih, polovica je praznih vedno, da se podalša življenska doba).
Torej je res nekako tako, kot je WarpedOne rekel. Namreč za 400kg, torej še enkrat več teže težje baterije, se pa da pomakniti višje na graf in imeti večji density, kar prinese pri še zmeraj dovolj moči za avtocestne hitrosti trikrat več dosega, torej 360 namesto 120, praktično to pomeni 4krat veji doseg, ker ugibam da ni treba tako kot pri 120km 60 stran dat zaradi daljđe življenske dobe, ampak se da recimo 120 stran in maš 240, to je 4krat večji doseg za samo še enkrat več baterij.
Toliko da ne bodo samo ugiban se oglaša ponavadi)
Če grem še mal dlje, meni je pa 60km dosega še preveč, zame in še za veliko bi 30km dosega čisto zadostovalo, torej bi spravil težo baterije še na 120kg, ker potem graf gre spet malo v prid moči. Tak da bogih 120kg za plug in hybrid z dosegom 30km.
Dobro kaj pravite? Sam kaj ko firme pravijo, da jih stane kak miljom razvoj novih takih tehnologij, potem bo pa plug in hybrid, ki jih enako stane za izdelavo kot navadni skoraj stal še enkrat toliko, da dobijo tisti milijon notri. Ćez 10 let pa zna kaj ceneje biti...
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Motorček v 'blenderju' se vrti pri nekje 20-35k obratih, prenos je z zobatim jermenom 1:15 ali 1:20.
Kakšen blender imaš v mislih?
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
cristjan7 ::
glede avtomobilov....avtomobili bi že zdavnaj delovali na vodik ali elektriko , če ne bi imel pri tem kdo izgube(ne denarja ampak kariere)...veliko miljarderjev služi z nafto....
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Nope.
glede avtomobilov....avtomobili bi že zdavnaj delovali na vodik ali elektriko , če ne bi imel pri tem kdo izgube(ne denarja ampak kariere)...veliko miljarderjev služi z nafto....
A spet ?
Najbolj kompaktna in najboljša oblika vodika je v obliki naftnih derivatov.
Za zaton gorivnih celic se zahvali patentom.
glede avtomobilov....avtomobili bi že zdavnaj delovali na vodik ali elektriko , če ne bi imel pri tem kdo izgube(ne denarja ampak kariere)...veliko miljarderjev služi z nafto....
A spet ?
Najbolj kompaktna in najboljša oblika vodika je v obliki naftnih derivatov.
Za zaton gorivnih celic se zahvali patentom.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
A. Smith ::
Gorivne celice imajo to bolezen, da jih je treba futrat s čistim vodikom. Vodik je pa nepraktičen (agrumente sem podal na prejšnji strani teme). Kot sem že prej pisal, pa so še vedno zanimive izvedbe, ki zmorejo vodik ekstrahirati iz bencina (čudno, ampak v litru bencina je več vodika, kot v litru utekočinjenega vodika. Čudno, ampak dejstvo!)
Električnih avtomobilov je bilo pa 1920 ali 30 ravno toliko, kot tistih na notranje zgorevanje. Zadaj so pa ostali zaradi počasnega razvoja baterij. Zaradi tega še vedno capljajo zadaj in capljali bodo še določen čas (vendar se tudi baterije razvijajo, čeravno počasi).
Električnih avtomobilov je bilo pa 1920 ali 30 ravno toliko, kot tistih na notranje zgorevanje. Zadaj so pa ostali zaradi počasnega razvoja baterij. Zaradi tega še vedno capljajo zadaj in capljali bodo še določen čas (vendar se tudi baterije razvijajo, čeravno počasi).
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
A. Smith ::
ampak v litru bencina je več vodika, kot v litru utekočinjenega vodika.
a bejž no
Ja, prav si prebral!
In ker že sprašuješ, ti pošiljam tale Wiki link, samo zate!
Liquid hydrogen has worse energy density by volume than hydrocarbon fuels such as gasoline by approximately a factor of four. This highlights the density problem for pure hydrogen: there is actually about 64% more hydrogen in a liter of gasoline (116 grams hydrogen) than there is in a liter of pure liquid hydrogen (71 grams hydrogen). The carbon in the gasoline also contributes to the energy of combustion.
Vsem, ki ste želeli zagovarjat vodik, naj tole da misliti.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Lonsarg ::
Ja Smith to si pa dal dobro primerjavo. Itak da je več v LITRU omg. Kaj če bi šel primerjat ti kilograme? Veš koliko se sam vodik raztegne, ker ga nič ne drži skupaj? Ma gostoto krepko manšo kot pa za faktor več. Če bi šel pa density na kg preverjat bi bilo pa takole: v kilogramo vodika je kilogram vodika:) V kilogramu nafte pa ne vem koliko ga je, pač nekaj manj, sam tok da ta WIki članek ni se prav lotil primerjave, ne moreš z prostornino no... Bencin boš res težko stisnil za v avto, za vodik je pa to mala malca, da dobiš enko gostoto kot bencin, oziroma ko si že pr stiskanju še večjo in na konecu porabiš manj prostora v avtu za vodik sam.
Vodik je najbolši hranilnik energije nasploh, ker je pač sam vodik in cel izgori, ne pa bencin ki H zgori ostalo pa odpadek. Problem je ko ga ni v naravi, tako da zame vodik ni gorivo, ampak baterija. Ja res je vodik bi bil najbolša baterija, če jim končno uspe naresti popolnoma reveribilen proces gorivnih celic. Na čemer delajo sedaj pri Nasi.
Stvar gre tako da ko polniš na leektriko poteka lepo elektroliza, vodik se dela iz vode, maš potem H in O, ko pa nucaš baterijo pa se lepo spet voda dela nazaj in sprošča energijo. Če jim to uspe narediti potem rabiš Sam ene 2 letrov obeh, pa še kaka mašinerija in maš 10kg baterijo, ki nese kakih 1000km, to je nekaj kar bi električne avte malo naprej potisnilo:) Če to uspejo narediti bom pa tudi izklučno električne avte zagovarjal.
Vodik je najbolši hranilnik energije nasploh, ker je pač sam vodik in cel izgori, ne pa bencin ki H zgori ostalo pa odpadek. Problem je ko ga ni v naravi, tako da zame vodik ni gorivo, ampak baterija. Ja res je vodik bi bil najbolša baterija, če jim končno uspe naresti popolnoma reveribilen proces gorivnih celic. Na čemer delajo sedaj pri Nasi.
Stvar gre tako da ko polniš na leektriko poteka lepo elektroliza, vodik se dela iz vode, maš potem H in O, ko pa nucaš baterijo pa se lepo spet voda dela nazaj in sprošča energijo. Če jim to uspe narediti potem rabiš Sam ene 2 letrov obeh, pa še kaka mašinerija in maš 10kg baterijo, ki nese kakih 1000km, to je nekaj kar bi električne avte malo naprej potisnilo:) Če to uspejo narediti bom pa tudi izklučno električne avte zagovarjal.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
A. Smith ::
Ja Smith to si pa dal dobro primerjavo. Itak da je več v LITRU omg. Kaj če bi šel primerjat ti kilograme?
WIki članek ni se prav lotil primerjave, ne moreš z prostornino no...
Volumetrični kriterij je ravno tako pomemben kot gravimetrični. Navsezadnje ne bomo vozili za seboj cistern na prikolicah!
Prav zaradi odlične gravimetrične gostote je H dobro gorivo za v vesolje. Ampak gotovo si opazil, kako bolno veliki so tisti rezervoarji, ki jih nosijo rakete?
Veš koliko se sam vodik raztegne, ker ga nič ne drži skupaj? Ma gostoto krepko manšo kot pa za faktor več. Če bi šel pa density na kg preverjat bi bilo pa takole: v kilogramo vodika je kilogram vodika:)
Malo slabo bereš. Primerjava je bila med litrom bencina (nestisnjenega, doh!) in litrom UTEKOČINJENEGA (torej maskimalno stisnjenega, glede na to, kaj tehnika oz. praksa dopušča).
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
A. Smith ::
Tele vodikove blodnje bo treba počasi končati.
Vodikova ekonomija je totalen zabluz. Dead&buried še preden se je rodila.
Kaj, če bi nek povzetek moderatorji enostavno nalepili na začetek teme, da ne bo treba tega vsakemu posebej razlagat?
Najbolj kompaktno stanje vodika je v bencinu. Zato bodo gorivne celice oživele, ko bodo izdelali take, da bodo zmogle procesirati bencin in dieselsko olje.
Vodik sam pa kot gorivo za avtomobile nikoli ne bo zaživel. Pomanjkljivosti smo že večkrat našteli:
-skrajno slabo razmerje energija/volumen
-če hočemo izboljšati razmerje, je treba vodik utekočiniti, za kar je potrebno toliko energije, kot če bi pokurili 30-40% tistega vodika
-utekočinjen vodik odhlapeva (glej BMW Hydrogen7 - po nekaj dneh odhlapi 50% rezervoarja)
-najmanjši atom, ki ga kristalna struktura kovin ni sposobna zadržati; tako cevi, kot rezervoarji so dragi ko satan. Prav tako je zaradi vodika šasija in cel avto podvržen pokanju zvarov, ko se vpiti H združuje v H2
-najbolj eksploziven element. Parkirne garaže, garaže, podvozi in podobno -odpadejo. Stalno preverjanje tesnjenja obvezno.
Vodikova ekonomija je totalen zabluz. Dead&buried še preden se je rodila.
Kaj, če bi nek povzetek moderatorji enostavno nalepili na začetek teme, da ne bo treba tega vsakemu posebej razlagat?
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
kitzbrado ::
Kaj, če bi nek povzetek moderatorji enostavno nalepili na začetek teme, da ne bo treba tega vsakemu posebej razlagat?
Napisi povzetek skupaj z viri, ga pusti kak dan, da te kdo popravi, ce bo kaka napaka, potem ga pa z veseljem dodam v prvi post.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Eh, vodik je pa res še ena farba za oči ki bo (naj bi) rešila svet.
Saj je res da je super energetičen, samo njegova uporaba je tako težka da se ti ne splača več.
Saj je res da je super energetičen, samo njegova uporaba je tako težka da se ti ne splača več.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Snohman ::
http://www.autoblog.com/2009/09/13/fran...
To je trenutna realnost varčevanja z avtom. Vseeno cena ne bo bila prav nizka, ker je uporabljeno veliko delov iz ogljikovih vlaken.
VW je v preteklosti že zavzel stališče, da bi radi do 2010 na trg spravili avtomobil s takšno porabo, bomo videli, če gre zdaj zares.
To je trenutna realnost varčevanja z avtom. Vseeno cena ne bo bila prav nizka, ker je uporabljeno veliko delov iz ogljikovih vlaken.
VW je v preteklosti že zavzel stališče, da bi radi do 2010 na trg spravili avtomobil s takšno porabo, bomo videli, če gre zdaj zares.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
dzinks63 ::
Elektro avtomobili bodo preoblikovali prihodnost. Na Frankfurtskem salonu je bil predstavljen Audi e-tron
Impresionira izjemen navor 4-ih elektromotorjev, kateri skupaj zmorejo neverjetnih, nepredstavljivih 4500Nm.
Impresionira izjemen navor 4-ih elektromotorjev, kateri skupaj zmorejo neverjetnih, nepredstavljivih 4500Nm.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
4500N, kje, kdaj, v kakšnih primerih ? Pa kaj potem če lahko. Je to na kolesih ali na motorju ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
TribesMan ::
Če je to na kolesih, potem to ni nič takega... vsak malce boljši avto ima v 2. prestavi večji navor na kolesih...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
energetik ::
V 2. prestavi glih ne, v 1. prestavi je največji navor na kolesih. Ponavadi je skupno prestavno razmerje okoli 10, torej mora imeti motor za 4500Nm na kolesih okoli 450Nm na gredi. To je pa že kar konkreten turbodizel.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
TribesMan ::
Rekel sem malce boljši avto... in ja... kakšen 3.0 dizel ima zlahka 500Nm navora na gredi. Ampak to ni "malce boljši avto"...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
vse je samo v napovedih
naj že enkrat naredijo kak pravi serijski el. avto za sprejemljivo ceno
naj že enkrat naredijo kak pravi serijski el. avto za sprejemljivo ceno
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Matev: je treba platit taj burek.
Ampak socialistični otroci koncepta "cena" in "možno" ne razumejo.
Js ti ga sestavim za 30.000EUR Materijal bo ene 20, 10 boš dal pa men za delo in znanje.
Ampak socialistični otroci koncepta "cena" in "možno" ne razumejo.
Js ti ga sestavim za 30.000EUR Materijal bo ene 20, 10 boš dal pa men za delo in znanje.
Zbogom in hvala za vse ribe