» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
47 / 1223
»»

Okapi ::

AFAIK je bila prva na Kodeljevem.




Sicer pa jih imajo že desetletja v vsaki marini8-)

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::

Kolikšno moč (napetost, max tok) majo tele zadeve v marinah?
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Prav pozoren na to nisem bil nikoli, ampak bi rekel, da večinoma kar 240 V / 16 A. Ponekod imajo tudi trifazni tok in 32 A ali 50 A, več pa le redko.

Kot zanimivost, megajahte potrebujejo 500 A, česar nimajo menda v nobeni hrvaški marini. Največ jim pride do 250 A, pa še to samo v parih.

O.

WarpedGone ::

Vtičnica pa klasična zidna al kak posebn standard?
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Ne, čisto navadna, tista malo bolj heavy duty za zunanjo uporabo.

O.

WarpedGone ::

Ja, ok, pač bol heavy duty reč. Tolk da vem približno planirat kak šteker montirat :P
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Vtičnica polno zaščitena pred vlago in prahom.

Ni baš dober primer, pa vseeno.

Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

alexa-lol ::

štekar kot štekar

Brane2 ::

On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

edge540 ::

Seveda, 100 miljonov evrov ki jih rabijo za to pa bo nekdo dal iz zadnjega desnega žepa...

Brane2 ::

Glede na renome firme po moje ne bo težko dobit financiranja v taki ali drugačni obliki.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Sky Energy (SE) je največja kitajska (in s tem svetovna) proizvajalka takih celic. Kolk skupnega točno imajo z ThunderSky (TS) celicami ne vem, vem pa da je marsikdo, ki je naroču TS, dobil SE.


Še en tidbit:
There are 10+ different factories (all separate companies) that produce under the ThunderSky brand. Different companies specialize in different sizes for the cells. They buy/sell/trade with each other to fill orders.


Čist možno da je s Sky Energy neki podobnega, sigurno pa to ni isti "grozd", ker so SE celicle rejtane na nižjih voltažah kot TS celice.
Zbogom in hvala za vse ribe

gensi ::

Nissan je z modelom Leaf naredil velik korak naprej:
http://www.autobloggreen.com/2009/08/01...


Verjetno ima tudi Renault v pripravi nekaj podobnega...
Pomembno je le, da se pričnejo čim hitreje zniževati cene akumulatorjev (ter, da se še poviša njihova kapaciteta).

jype ::

gensi> Verjetno ima tudi Renault v pripravi nekaj podobnega...

Nissan in Renault sta ena in ista fabrika, tako da bi me presenečalo, če ne bi bilo res.

Kljub temu je za slovenske razmere obljubljenih 100 milj (160km) več kot dovolj za več kot 50% prebivalstva.

Žal obljubljena cena ni v dosegu niti desetine prebivalstva.

gensi ::

jype> Renault je solastnik Nissana - tehnologijo verjetno razvijajo skupaj. Japonski partner bo zagotovo skrbel za baterije.

Cena trenutno ni zelo pomembna - pomembno je, da se izkaže toliko povpraševanja, da projekt ne zamre.
Prepričan sem, da je v sedanjem poizkusu uvajanja elektro vozil več možnosti kot kadarkoli prej.

Vzroka:
1. IZRAEL (z vplivom na vseh koncih sveta),
2. Razvite dežele ne želijo biti v tolikšni meri odvisne od izvoznic nafte (za prihodke bodo ob množični uvedbi že poskrbeli z dodatnimi davki na elektriko ali z obdavčenjem prevoženih kilometrov).

160 km niti ni malo (čeprav ne verjamem, da bodo tega v realnih razmerah sposobni že prvi modeli). Hec je, da vozila večino časa stojijo. Takrat pa lahko ob minimalnem vlaganju v "polnilno" infrastrukturo pridobijo veliko dodatne energije.

Osebno verjamem, da bom imel vsaj en avto z "navadnim" motorjem še precej časa, a drugo vozilo bi bilo lahko tudi električno.
Naglega preskoka vira energije zagotovo ne bi preneslo električno omrežje (+omejenost trenutnih virov), počasen prehod pa je zagotovo zaželen.
Držim pesti...

WarpedGone ::

Zakaj je treba še vedno s seboj furat 4 prazne sedeže?
Zbogom in hvala za vse ribe

gensi ::

WarpedOne> Eden izmed modelov pač.
Mnenja sem, da bodo v prvi fazi z vidika praktičnosti bolj zanimiva manjša vozila.
Verjetno bodo sprva vsa električna vozila predstavljena kot nišni produkti.

Matev ::

160km
in hitrost 140km/h

to je za 90% ljudi popolnoma zadosti

Okapi ::

Zakaj je treba še vedno s seboj furat 4 prazne sedeže?
Ker je težko narediti modularen avto, ki bi ga po potrebi "podaljšal".

Lahko pa imaš tri električne avte za mestno vožno - enega, ko greš sam v službo, drugega, ko greš z ženo v kino in tretjega, ko gre cela familija v šoping. Pa seveda še dva za daljše relacije - hiter bencinski dvosedežni kabriolet za zabavo in varčen dizelski enoprostorec za družinske počitnice. No, OK, pa mogoče še terenca, za kakšen bolj pustolovski izlet in za na ribolov. Potem si pa bolj ali manj preskrbljen:P

O.

WarpedGone ::

Ko resno pogledaš na stvar sta dve vozili že povsem dovolj. Praktičen mali električni dvosed in običajen diezel karavan. Baterije za 160km dosega v 1t težki neaerodinamični škatli stanejo VSAJ 10.000 EUR. V aerodinamičnem dvosedu je cena za enak doseg več kot polovico nižja.

1,1 potnika na avtomobil paše v dvosed in 5-sed enako dobro, le prbibližno tretjino manj parkirplaca pohacaš/potrebuješ v prvem primeru.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::

Ja, ampak dva ali trije skupaj s prtljago bodo šli v mini dvoseda malo težje...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Okapi ::

Ko resno pogledaš na stvar sta dve vozili že povsem dovolj.
Dokler si sam. Familija z dvema otrokoma si z onim malim električnim dvosedom ne more prav dosti pomagati.

O.

Zheegec ::

Zakaj bi imel dve vozili? Dosti bolj ekonomično in cenejše je eno ravno dosti veliko vozilo, katerega imaš za vse. Ne pozabit, tudi registracija in cestnina se plača za obe vozili, pa tudi če sta last ene osebe.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Matev ::

jaz potrebujem natančno eno (1) vozilo

mora pa imeti 100-150km dosega
in 100-150km na uro mora iti

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

jype ::

Okapi> Familija z dvema otrokoma si z onim malim električnim dvosedom ne more prav dosti pomagati.

To seveda ne drži.

WarpedGone ::

@Brane, Okapi:
Funkcionalna nepismenost strikes again?

V odgovor citiram samega sebe:
Ko resno pogledaš na stvar sta dve vozili že povsem dovolj. Praktičen mali električni dvosed in običajen diezel karavan.


Električni karavan z dosegom cca 700km in človeško ceno je še VSAJ 20 let daleč. Like it or not.
Pa še potem bo komplet polnjenje baterije doma trajalo vsaj tri dni.

Ne kapiram kaj je tako težkega v razumevanju koncepta "One size does not fit all"? Pametnjakoviču s kladivom pač vse zgleda kot žebelj...

Alien:
Zakaj bi imel dve vozili? Dosti bolj ekonomično in cenejše je eno ravno dosti veliko vozilo, katerega imaš za vse. Ne pozabit, tudi registracija in cestnina se plača za obe vozili, pa tudi če sta last ene osebe.

Te kdo sili da jih imaš? Kupiš pa lahko le tisto kar se da naredit in za kar imaš dovolj denarja.
Za natančne razloge večih avtomobilov pri isti hiši pa povprašaj tiste, ki jih imajo že danes po dva. Po večini je to ena mala kantica za ženo in ena zverina za glavo družine. V trgovino se seveda furajo s tisto zverino. Tut po samo liter mleka. Jako ekonomično...

matev:
jaz potrebujem natančno eno (1) vozilo, mora pa imeti 100-150km dosega in 100-150km na uro mora iti


Plačaš koliko? Za ene 25k € bi tole moralo bit izvedljivo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

dzinks63 ::

gumby ::

Zelo resno mislijo s takimi retardiranimi reklamami, aha...
my brain hurts

CaqKa ::

ovi elektriko tanka :)

dzinks63 ::

Po nakupu deleža delnic Tesle, se pri Mercedes-Benz že kaže kaj so imeli v mislih. Mercedes - AMG pripravlja električnega SLS , kateri bo nadaljeval slavo bencinskih izvedb.

Mercedes-Benz SLS AMG with electric drive
Max. output 392 kW
Torque 880 Nm
0-100 km/h Approx. 4 s
Rated capacity 40 Ah (at 400 V)
Energy content 3x 16 kWh = 48 kWh

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

Azrael ::

Max. output 392 kW
0-100 km/h Approx. 4 s
Energy content 3x 16 kWh = 48 kWh

Če se upošteva še izgube, bo na maksimumu zadeva šla par minut ali še to ne.

Drag racer s križcem, da namreriš in povoziš. Takega res še ni bilo.

Ali na kratko, še en precenjen gokart na baterije.

Bencinski V8+ power je prava stvar za take sorte avto, ne pa bedne baterije. Baterije so za viličar, pa še tam so ob motorju na TNP, tretja liga.
Nekoč je bil Slo-tech.

;-) ::

Pred tem ko bomo vsi meli elektro avte še bo veliko vode preteklo:)

Če bi ostali zdajšnji zakoni potem veliko folka sploh izpita za tak avto nebi rabla, vso napeljavo bi morali ojačat (če pa bo trajalo tolk časa kot delajo avtoceste pa vas veliko tu nebo dočakalo električnih avtomobilov(vsaj v večini ne-za posamezne ne rečem)) aja jaz misilm dolgo živet:)

Matev ::

kaj se tako bojite prihodnosti?

jype ::

Ker bodo tehnološki višek, ko pride.

Matev ::

ti ki se sedaj bojijo ne bodo tehnološki višek
se bodo že preusmerili
tako kot se vedno
se bodo tudi takrat obrnili z vetrom

alexa-lol ::

Menim, da bodo smeri razvoja baterij šle v par smeri:
- večanje Wh/kg
- manjšanje % izgub pri napolnitvi
- hitrost polnenja
- manjšanje kapacitet po x*1000 polnjenih
- manjšanje kapacitet v napolnenjem stanju (npr v 24h za x% če ne odvzemamo energije)

ko bomo dobili baterije s 3000Wh/kg, z izgubo 20% (od elektrarne do koles in cestišča), ki se napolni v 1 minuti in, ki ima moč po 1000 polnjenih še vedno 90% in ne izgublja (ali zelo malo) energije ko napolnjena stoji bomo že korak bližje.

Matev ::

alexa-lol
tudi če se baterije razvijejo
je še vedno ena ovira...

človeški odpor do česarkoli novega

Pyr0Beast ::

lol&omg za povrhu.

Kakšen odpor nekaj. Koga razvoj sploh briga.

Trenutno je važna samo in izključno _cena_, ki je _previsoka_.

Sam se nebi nikoli branil baterije s katero bi bilo konec po enem letu, če bi stala par fičnikov, poganjala pa lahko celo hišo za en dan.


V info.
Wh/kg je nekje pri max za trenutno tehnologijo.
Izgub že tako ni v litijevimi baterijami, pa še pri starih tehnologijah so bile te izključno zaradi elektrolize vode.
Hitrost tudi ni omembe vreden faktor. IMO je ena ura BP dosegljiva z že današanjo tehnologijo, zakaj ne ? spet cena, polnilca in elektronike.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Phil ::

Mene najbolj zanima kako na litijeve baterije vplivajo različne temparature. Recimo koliko na kapaciteto vpliva mraz/toplota? Kakšen je vpliv na življensko dobo?

Edino kar dobim je tole, kar tudi ni ravno spodbudno. Kaj bi bilo recimo z Tesla roadsterjem, če bi ga eno leto uporabljal za vožnjo na delo caa. 100km? Torej pozimi temperature do -15C, pomladi in jeseni nihanja do 20C, poleti pa do 40C na parkirišču.

Svinčeni akumulatorji so kar "trpežni" na take strese, kaj je z litijevimi?

Pyr0Beast ::

Zadeva bo najbrž kurila štrom za ogrevanje li-baterij nad 0 st. C, že tako bo stalno na polnilcu :D

Poleti pa je vprašanje kaj bo. Hladilni sistem ni ravno učinkovit, če zadeva stoji na soncu.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Phil ::

No saj lahko takoj nadgradim vprašanje. Kaj se zgodi če dodamo še razne fizične sunke ki jih bo baterija doživela v enem letu. Ceste v Sloveniji vemo kakšne so ... Kaj bo ostalo od take baterije po enem letu uporabe?

jype ::

Fizični sunki nič ne naredijo litijevim baterijam.

Temperaturo je treba kontrolirati, seveda, tako kot je "treba paziti da nafta ne zmrzne".

Pyr0Beast ::

Fizični sunki škodijo vpretju in kontaktom, pa še to če je zadeve poddimenzionirana.

Dobro vpetim celicam načeloma ne škodijo, sploh pa je cel avto na amortizerjih, tako da če cesta ne škodi tebi tudi celicam ne bo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dzinks63 ::

Mene najbolj zanima kako na litijeve baterije vplivajo različne temparature.
Poleti pa je vprašanje kaj bo. Hladilni sistem ni ravno učinkovit, če zadeva stoji na soncu.


Za zgoraj omenjeni SLS se je Mercedes odločil za: the SLS AMG with electric drive incorporates a liquid-cooled high-voltage lithium-ion battery of modular design

Pyr0Beast ::

Za zgoraj omenjeni SLS se je Mercedes odločil za: the SLS AMG with electric drive incorporates a liquid-cooled high-voltage lithium-ion battery of modular design
Zdaj mi pa razjasni kako naj bi se zadeva hladila pod temperaturo ambienta.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dzinks63 ::

S tem si ni treba razbijat glave. Če se je Mercedes lotil te zadeve, že ve kako in koliko hladit (ali celo ogrevat), da bo ravno prav.

;-) ::

Nevem zakaj bi blo iz finančnega vidika ceneje vozit električen avto kot bencinarja ali dizla. Zdaj plačam 65-70€ en tank pa ga mam za 1 mesec, ne vrjamem da nebo pol poračun elektrike taki da bo glava pekla.. razen če bojo naredli polnilne postaje pri vsaki trgovini pa gostilni free.

Pyr0Beast ::

S tem si ni treba razbijat glave. Če se je Mercedes lotil te zadeve, že ve kako in koliko hladit (ali celo ogrevat), da bo ravno prav.
BMK ali se je te zadeve lotil Mercedes ali škrbasta teta.

Povej mi kako se bo zadeva ohladila pod temperaturo ambienta brez kompresorja ali termoelektričnega člena.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dzinks63 ::

Povej mi kako se bo zadeva ohladila pod temperaturo ambienta brez kompresorja ali termoelektričnega člena.

Piši ali kliči na razvojni oddelek Mercedesa, če bi rad vedel.

Pyr0Beast ::

Point je, da se to NE DA.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
««
47 / 1223
»»