Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Pyr0Beast ::
Razmišljaj dalje, v smeri daljinskega gretja po možnosti...
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
alexa-lol ::
Zakaj bi se pa reka pri daljinskem prenosu toplote segrevala?
To, da se imenuje smer sava sploh nima veze, to sam hocjo povedat da gre ob strugi reke save in ne recimo cez ker hrib
To, da se imenuje smer sava sploh nima veze, to sam hocjo povedat da gre ob strugi reke save in ne recimo cez ker hrib
Matev ::
ah
tople vode ne bi spravil iz krškega do ljubljane brez previsokih toplotnih izgub
še ljubljanska toplarna greje zgolj bližnjo okolico
tople vode ne bi spravil iz krškega do ljubljane brez previsokih toplotnih izgub
še ljubljanska toplarna greje zgolj bližnjo okolico
alexa-lol ::
no dober glede tega daljinskega ogrevanja je tako, da je to itak dodatni projekt, ki se ga lahko izvede tudi kasneje.
Dejstvo je, da bi za 3.5 miljarde € dobili 9TWh energije na leto, sama investicija pa bi se poplačala prej kot v 10 letih.
Dejstvo je, da bi za 3.5 miljarde € dobili 9TWh energije na leto, sama investicija pa bi se poplačala prej kot v 10 letih.
Pyr0Beast ::
Raaaajt. Zakaj ne zapremo raje taluma dokončno ?
Investicija se povrne takoj !
No Wai. Zapremo talum pa celotno slovensko prevozništvo furamo na elektriko ! FU Idiocracy.
Investicija se povrne takoj !
No Wai. Zapremo talum pa celotno slovensko prevozništvo furamo na elektriko ! FU Idiocracy.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
Pyr0Beast ::
130-200MW
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
gzibret ::
> Kaj pa do Krškega?
Saj Krško se ogreva z odpadno toploto NEK. Vsaj, kolikor je meni znano. Naj pa me kdo popravi, če se motim.
Saj Krško se ogreva z odpadno toploto NEK. Vsaj, kolikor je meni znano. Naj pa me kdo popravi, če se motim.
Vse je za neki dobr!
Boeing ::
Pyr0beast: zadnje čase me kar precej presenečaš s svojo bistroumnostjo, pa bi te vsled tega pobaral - kje bomo dobili tehnološki aluminij, če zapremo talum ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Pyr0Beast ::
Hvala. :)
Še vedno nam ga ostane uvoziti. Sama proizvodnja aluminija je prav neverjetno energetsko potratna in že zaradi tega komaj dela profit. Isto težavo imajo hrvatje, kateri z gospodinjskim odjemom (komaj) sponzorirajo njihovo talilnico.
IMHO, se te nizkoprofitne zadeve v dolgem roku obsojene na propad.
Ali so cene prodanega aluminija prenizke ali pa je elektrika prepoceni ..
Še vedno nam ga ostane uvoziti. Sama proizvodnja aluminija je prav neverjetno energetsko potratna in že zaradi tega komaj dela profit. Isto težavo imajo hrvatje, kateri z gospodinjskim odjemom (komaj) sponzorirajo njihovo talilnico.
IMHO, se te nizkoprofitne zadeve v dolgem roku obsojene na propad.
Ali so cene prodanega aluminija prenizke ali pa je elektrika prepoceni ..
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
WarpedGone ::
Če nekaj ne dela profita to pomeni edino da je nekdo drug to reč sposoben proizvajat ceneje. Možni sta le dve pametni potezi: a) optimiziraj lastno proizvodnjo, da boš tudi ti lahko proizvajal ceneje ali b) zapri štacuno in nehaj porabljat surovine, ki jih lahko nekdo drug boljke izkoristi.
Ali je nekaj prepoceni pa lahko edini pravi odgovor da samo prosti trg, kjer ceno določita ponudba in povpraševanje. Dokler/kjer država določa cene je čist brezveze govorit o prepoceni/predrago. Pravilni izraz je "politično sprejemljivo".
Se lahko sedaj prosim vrnemo nazaj na temo o prednostih električnega pogona?
Ali je nekaj prepoceni pa lahko edini pravi odgovor da samo prosti trg, kjer ceno določita ponudba in povpraševanje. Dokler/kjer država določa cene je čist brezveze govorit o prepoceni/predrago. Pravilni izraz je "politično sprejemljivo".
Se lahko sedaj prosim vrnemo nazaj na temo o prednostih električnega pogona?
Zbogom in hvala za vse ribe
alexa-lol ::
gledal malo po internetu in nasel tale avtomobilcek iz MIT
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/c...
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/c...
T0RN4D0 ::
Koncept zgleda super. Kakšen prototip bo prišel v praksi ven, bomo še videli. Za trg pa skor nimam upanja da bo kaj pametnega vn prišlo.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
gruntfürmich ::
hehe, si že predstavljam kako se bodo eni norci okoli osi vrteli
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
alexa-lol ::
aha kje smo že ostali
na portalu RTV SLO sem prebral članka o električnih avtomobilih katerih avtor je Mišo Alkalaj
http://www.rtvslo.si/svet/kdo-je-ubil-e...
http://www.rtvslo.si/svet/kdo-je-ubil-e...
Piše, da povprečni evropski avto letno prevozi 10 833km. Če je povprečna poraba 7l/100km in je v sloveniji takih avtov miljon je to 758 310 000 l bencina, kar je v denarju 758.31€*10^6 mil €. Pri tem recimo, da država vsame polovico, torej nekje 380 mil €.
Če imajo naši električni avteki povprečno porabo 300Wh/km je to na leto 3.25MWh ali 195€ če pšolnimo kadarkoli (1MWh=60€) ali pa 81.25€ če polnimo ponoči (1 MWh=25€). Ker pa prenos elektrike ni 100%, ampak samo 50% porabimo tako za avto na leto 6.5 MWh lektrike kar znese 162.5-390€ na leto. Kar je nekako primerljivo z ceno bencina brez trošarin. Torej če imamo miljon avtov bi rabili nekje 6.5 TWh električne energije kar bi stalo nas stalo 400mil € na leto.
To so pesimistične napovedi, če bi se vozili v velikih kravah kot se danes.
Če bi se vozili v majhnih avtomobilcikih, kolesih, mopedih, skuterčkih in podobnem in bi vsi skupaj imeli povprecno porabo 120Wh/km bi porabili 2.5x manj ali 2.6 TWh ali 156€ na kos.
Če poenostavimo in rečemo, da bi se vsi avtomobili polnili le ponoči, ko je tok poceni, bi v recimo 6urah poceni toka porabili 7123MWh ali rabili bi moč 1187MWh, kar je ravno moč ene nove nuklearke. Če predvidevamo, da bi ta elektrika stala 25€/MWh bi tako zapravili samo 65mil € na leto oz. 65€ na kos.
To je vse res amapak električna napeljava je premalo močna.
To je edini pravi problem poleg zaenkrat še nizke učinkovitosti baterij.
Če bi imeli zračne baterij, ki bi shranile 5000 Wh/kg bi rabili za doseg 1 000km ob optimistični napovedi porabe, samo 24kg baterij. Možna rešitev je, da bi avto 1x na mesec pustili na črpalki in bi nam ga tam napolnili.
Torej stroški za prehod na električni pogon bi bili
Nuklearka_____________3.5 miljarde €
Preureditev črpalk____250mil €
Dograditev omrežja____250mil €
______________________________________
4 miljarde evrov
Kar bi se nam povrnilo v 758/60=698=> 4miljarde/700mil = 6 let
no ker pa so tukaj še kuponi za CO2
recimo, da vsak avto zdaj proizvede 175g CO2/km je to na leto za vseh miljon avtov to 175g/km*10833km*1 000 000 avtov = 1 895 775 ton CO2 in če je kupon za tono 15€ je to skoraj 30 mil €.
lp
na portalu RTV SLO sem prebral članka o električnih avtomobilih katerih avtor je Mišo Alkalaj
http://www.rtvslo.si/svet/kdo-je-ubil-e...
http://www.rtvslo.si/svet/kdo-je-ubil-e...
Piše, da povprečni evropski avto letno prevozi 10 833km. Če je povprečna poraba 7l/100km in je v sloveniji takih avtov miljon je to 758 310 000 l bencina, kar je v denarju 758.31€*10^6 mil €. Pri tem recimo, da država vsame polovico, torej nekje 380 mil €.
Če imajo naši električni avteki povprečno porabo 300Wh/km je to na leto 3.25MWh ali 195€ če pšolnimo kadarkoli (1MWh=60€) ali pa 81.25€ če polnimo ponoči (1 MWh=25€). Ker pa prenos elektrike ni 100%, ampak samo 50% porabimo tako za avto na leto 6.5 MWh lektrike kar znese 162.5-390€ na leto. Kar je nekako primerljivo z ceno bencina brez trošarin. Torej če imamo miljon avtov bi rabili nekje 6.5 TWh električne energije kar bi stalo nas stalo 400mil € na leto.
To so pesimistične napovedi, če bi se vozili v velikih kravah kot se danes.
Če bi se vozili v majhnih avtomobilcikih, kolesih, mopedih, skuterčkih in podobnem in bi vsi skupaj imeli povprecno porabo 120Wh/km bi porabili 2.5x manj ali 2.6 TWh ali 156€ na kos.
Če poenostavimo in rečemo, da bi se vsi avtomobili polnili le ponoči, ko je tok poceni, bi v recimo 6urah poceni toka porabili 7123MWh ali rabili bi moč 1187MWh, kar je ravno moč ene nove nuklearke. Če predvidevamo, da bi ta elektrika stala 25€/MWh bi tako zapravili samo 65mil € na leto oz. 65€ na kos.
To je vse res amapak električna napeljava je premalo močna.
To je edini pravi problem poleg zaenkrat še nizke učinkovitosti baterij.
Če bi imeli zračne baterij, ki bi shranile 5000 Wh/kg bi rabili za doseg 1 000km ob optimistični napovedi porabe, samo 24kg baterij. Možna rešitev je, da bi avto 1x na mesec pustili na črpalki in bi nam ga tam napolnili.
Torej stroški za prehod na električni pogon bi bili
Nuklearka_____________3.5 miljarde €
Preureditev črpalk____250mil €
Dograditev omrežja____250mil €
______________________________________
4 miljarde evrov
Kar bi se nam povrnilo v 758/60=698=> 4miljarde/700mil = 6 let
no ker pa so tukaj še kuponi za CO2
recimo, da vsak avto zdaj proizvede 175g CO2/km je to na leto za vseh miljon avtov to 175g/km*10833km*1 000 000 avtov = 1 895 775 ton CO2 in če je kupon za tono 15€ je to skoraj 30 mil €.
lp
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alexa-lol ()
Okapi ::
In kje je v tem računu strošek akumulatorjev? Tank za bencin ne stane praktično nič, akumulator pa je precej dražji od elektrike, ki jo lahko v svoji življenjski dobi shrani.
O.
O.
Pyr0Beast ::
Info: Domač E-bike kuri 9Wh/km
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
alexa-lol ::
ja baterije so pa tako
če bi bila cena 120€ na kWh bi stali 14 500 če bi hoteli meti doseg 1000km. Ampak kok bi stale pa te nove zračne baterije pa ne vem. Verjetno stanejo veliko manj saj nima navadne katode ampak navaden zrak.
Recimo, da imajo kapaciteto 5000Wh/kg. Ker zrak skoraj nima teže je to torej 1kg litija za katerega pa ne najdem cene. No lahko pa, da bojo na vodik in, da bo vodik tisti, ki bo poganjal
Evo če bi odmaknili 100 000 (varčnih) avtov s ceste in bi s tem potovali v službo bi s tem prihranili
0.6 TWh kar je enako kot da če dela 75MWh celo leto.
če bi bila cena 120€ na kWh bi stali 14 500 če bi hoteli meti doseg 1000km. Ampak kok bi stale pa te nove zračne baterije pa ne vem. Verjetno stanejo veliko manj saj nima navadne katode ampak navaden zrak.
Recimo, da imajo kapaciteto 5000Wh/kg. Ker zrak skoraj nima teže je to torej 1kg litija za katerega pa ne najdem cene. No lahko pa, da bojo na vodik in, da bo vodik tisti, ki bo poganjal
Evo če bi odmaknili 100 000 (varčnih) avtov s ceste in bi s tem potovali v službo bi s tem prihranili
0.6 TWh kar je enako kot da če dela 75MWh celo leto.
Pyr0Beast ::
Le koliko energije pa bi porabili za pridobivanje litija ? :)
Drugače pa pozabi na zračne baterije, če bodo imele le te kaj veliko litija v sebi. Preprost explosive charge že z majhno inekcijo vode in eno baterijo. Litij pa gori ekstremno dobro tudi na zraku.
Drugače pa pozabi na zračne baterije, če bodo imele le te kaj veliko litija v sebi. Preprost explosive charge že z majhno inekcijo vode in eno baterijo. Litij pa gori ekstremno dobro tudi na zraku.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
WarpedGone ::
Tank za bencin ne stane praktično nič, akumulator pa je precej dražji od elektrike, ki jo lahko v svoji življenjski dobi shrani.
Hmm, zanimiva trditev. Poglejmo koliko resnice je v njej.
Teli LiFePo4 akumulatorji stanejo 1.1 USD na Ah. 40Ah celica tako hrani 128 Wh in stane 44 USD. Pri 70% praznjenju zdržijo 3000 ciklov (po 3000 ciklih držijo le še 100Wh). To pomeni da v teh 3000 ciklih lahko v povprečju iz njega dobimo po 80Wh energije/cikel. 80Wh * 3000 ciklov = 240 kWh. Pri ceni 4 cente na kWh (naša nižja tarifa) pridemo do cene 10 EUR za elektriko, ki jo ta celica "prepumpa" v svoji življenski dobi.
Še en razlog da tripanje na dolgi doseg (= veliko baterij) zaenkrat nima smisla in ga zelo verjetno nikoli ne bo imel. Doseg oz. količina akumulatorjev bo kompromis med ceno in realnim nujnim dosegom vozila. Avtomobil z akumulatorji z dosegom 1000km bo vedno bistveno dražji in težji od variante z dosegom 300km.
Vprašajte se zakaj ima vaš običajen bencinski avtomobil doseg 600 km. Ker tolk nucate vsak dan al zato, da vam ni treba vsak dan viset na bencinski pumpi? Bi reku da to drugo. Ker boste električne avtomobile polnili vsako noč v lastni garaži potrebujete le "dnevni doseg". Karkoli več je pravzaprav balast in stran vržen denar. Je pa treba neki iskrenosti do sebe in inteligence da se to dojame.
Na morje se bo pa potovalo z drugim velikim družinskim avtomobilom na nafto, ki je narejen za dolga potovanja.
Drugače pa pozabi na zračne baterije, če bodo imele le te kaj veliko litija v sebi. Preprost explosive charge že z majhno inekcijo vode in eno baterijo. Litij pa gori ekstremno dobro tudi na zraku.
Malo si za časom. Industrija je že dojela da litijeve baterije zaradi svoje eksplozivnosti niso realna možnost. Da vodik ni realna možnost iz podobnih razlogov pa ravnokar počasi dojema. Trenutne litijeve (pravzaprav litij-ionske, litij fosfatne) baterije pa vsebujejo litij predvsem v samem imenu. V bateriji ga je IZREDNO malo. Notr je predvsem baker pa aluminij in nekaj malo malo litijevega fosfata, ki je BISTVENO manj reaktiven kot metalni Litij. S to manjšo reaktivnostjo se sicer zgubi nekaj na moči, se pa pridobi na varnosti in s tem uporabnosti.
Zanimivo kako so inženirji na tem forumu polni sami sebe = vejo za probleme za katere dobro plačani inženirji po velikih laboratorijih očitno niso še nikoli slišal. Ali pač?
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
alexa-lol ::
to je vse res ampak avta ne moreš doma polnit ker bi vsa inštalacija po hiši pregorela. ravno zaradi tega bi bile črpalke
T0RN4D0 ::
Warped, vidim da si se poglobil v to, me samo zanima kako je kej s temi baterijami glede na naše vreme? Se pravi, kako jim paše -20, +40... Med delovanjem se najbrž tudi precej segrejejo še malo, se jim splača vzdrževat temperaturo pozimi itd... Ker tisti cikli so pobrani iz laboratorijev, kjer firme najbrž želijo imeti precej optimalne pogoje za čimlepše številke.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Okapi ::
boste električne avtomobile polnili vsako noč v lastni garaži potrebujete
Po mestih, kjer bi bili električni avtomobili najbolj uporabni, večina avtomobilov nima lastne garaže. V tistih garažah pa, ki so, v veliki večini ni števca in je električna napeljava narejena za eno žarnico.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Pyr0Beast ::
Malo si za časom. Industrija je že dojela da litijeve baterije zaradi svoje eksplozivnosti niso realna možnost. Da vodik ni realna možnost iz podobnih razlogov pa ravnokar počasi dojema. Trenutne litijeve (pravzaprav litij-ionske, litij fosfatne) baterije pa vsebujejo litij predvsem v samem imenu. V bateriji ga je IZREDNO malo. Notr je predvsem baker pa aluminij in nekaj malo malo litijevega fosfata, ki je BISTVENO manj reaktiven kot metalni Litij. S to manjšo reaktivnostjo se sicer zgubi nekaj na moči, se pa pridobi na varnosti in s tem uporabnost
....
Nah, trenutne litj-ionske/poly/whatever baterije ne vsebujejo elementarnega litija in prav to jih naredi varne. Problem pri ionskih celicah je bil vnetljiv elektrolit, pa so se kljub temu uveljavile. Tokovna zmogljivost je nekoliko nižja od odstalih celic s tekočimi elektroliti vendar še vedno uporabna.
Ravno zato bo ponovna uvedba morebitnega litija v elementarni obliki v li-air celici večna težava.
Vodik se je smatral kot možnost zaradi odsotnosti ogljika, in, ker se lahko učinkovito kuri v gorivnih celicah. Sicer so le te celice že močno napredovale, majhen postroj je narejen že kar za kratkotrajno napajanje strežnikov v samih sobanah.
Zanimivo kako so inženirji na tem forumu polni sami sebe = vejo za probleme za katere dobro plačani inženirji po velikih laboratorijih očitno niso še nikoli slišal. Ali pač?
... vedo za probleme, katerih se zavedajo tudi ti dobro plačani inženirji a se v novicah nikoli ne objavljajo.
Temperatura, če celice ne zmrzujejo in jih ne teraš v ekstremnih pogojih jim ne škodi. Izuzeta je visoka temperatura ki skrajšuje življensko dobo pri vseh stvareh.
Seveda je zanimivo to, da se bo celica v zimskih pogojih starala 2x počasneje, v poletni vročini pa 2x hitreje, tako da si na približno istem trajanju kot pri konstantni temperaturi.
Za sky-energy celice, ki jih je warped podal imaš navedeno praznjenje pri -20°C 85%, in se tudi ne spreminja bistveno s samo obremenitvijo, kar je velika razlika od SLA in VRLA baterij.
....
Nah, trenutne litj-ionske/poly/whatever baterije ne vsebujejo elementarnega litija in prav to jih naredi varne. Problem pri ionskih celicah je bil vnetljiv elektrolit, pa so se kljub temu uveljavile. Tokovna zmogljivost je nekoliko nižja od odstalih celic s tekočimi elektroliti vendar še vedno uporabna.
Ravno zato bo ponovna uvedba morebitnega litija v elementarni obliki v li-air celici večna težava.
Vodik se je smatral kot možnost zaradi odsotnosti ogljika, in, ker se lahko učinkovito kuri v gorivnih celicah. Sicer so le te celice že močno napredovale, majhen postroj je narejen že kar za kratkotrajno napajanje strežnikov v samih sobanah.
Zanimivo kako so inženirji na tem forumu polni sami sebe = vejo za probleme za katere dobro plačani inženirji po velikih laboratorijih očitno niso še nikoli slišal. Ali pač?
... vedo za probleme, katerih se zavedajo tudi ti dobro plačani inženirji a se v novicah nikoli ne objavljajo.
Temperatura, če celice ne zmrzujejo in jih ne teraš v ekstremnih pogojih jim ne škodi. Izuzeta je visoka temperatura ki skrajšuje življensko dobo pri vseh stvareh.
Seveda je zanimivo to, da se bo celica v zimskih pogojih starala 2x počasneje, v poletni vročini pa 2x hitreje, tako da si na približno istem trajanju kot pri konstantni temperaturi.
Za sky-energy celice, ki jih je warped podal imaš navedeno praznjenje pri -20°C 85%, in se tudi ne spreminja bistveno s samo obremenitvijo, kar je velika razlika od SLA in VRLA baterij.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
Brane2 ::
Zanimivo kako so inženirji na tem forumu polni sami sebe = vejo za probleme za katere dobro plačani inženirji po velikih laboratorijih očitno niso še nikoli slišal. Ali pač?
kar nam razlaga tip, ki je hotel 104-celični aku polniti efektivno s traflcem s 104-imi sekundarji in 104-imi polnilci ?
BTW: Sem videl, da se ogrevaš za plave "Sky Energy", ki imajo približno enake podatke kot konkurenčne rumene "Thunder Sky".
Zakaj si se odločil za plave ? Glede na to, da še cen nimajo, gre očitno za novo ponudbo.
Da niso kitajci ubrali foro še iz Crvene Zastave in so prebarvali stare celice v nov model in malo nafrizirali podatke ?
BTW, kot vidim, nihče ne pride zraven "originalu" - a123, ki pa ne dela tako velikih celic.
Se da kje dobiti malo boljšo kopijo ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
@WarpedOne:
Aja, ne vem, v katero smer bo tole premaknilo tehtnico pri tistem tvojem izračunu in pomena tega, pa vseeno:
1. Na linku je cena $0. Domnevam pa, da gre za ceno $44, kot je cena za 40Ah rumeno Thunder Sky".
Tudi če je to res, je to cena BREZ poštnine in DDV. Če pa ju všteješ, lahko mirno računaš s $60, če ne več.
2. Cena kWh ni 4c, razen, če bi jo "spil v elektrarni". Je bližje 7c ali celo več, odvisno od paketa ( priključna moč)- to govorimo o nižji tarifi.
3. Ko bo polnjenje avtomobilov postalo znaten pojav, nižje tarife ne bo več, in ta cena bo višja.
4. Tudi pri teh cenah, vsaj če nisi na GEN-I, ne moreš računati na tako poceni elektriko, ker vse, kar je čez tistih 6kWH/dan, opalijo z faktorjem, ki gre do 1.8.
5. Ti ne upoštevaš izgub pri polnjenju in praznjenju.
Aja, ne vem, v katero smer bo tole premaknilo tehtnico pri tistem tvojem izračunu in pomena tega, pa vseeno:
1. Na linku je cena $0. Domnevam pa, da gre za ceno $44, kot je cena za 40Ah rumeno Thunder Sky".
Tudi če je to res, je to cena BREZ poštnine in DDV. Če pa ju všteješ, lahko mirno računaš s $60, če ne več.
2. Cena kWh ni 4c, razen, če bi jo "spil v elektrarni". Je bližje 7c ali celo več, odvisno od paketa ( priključna moč)- to govorimo o nižji tarifi.
3. Ko bo polnjenje avtomobilov postalo znaten pojav, nižje tarife ne bo več, in ta cena bo višja.
4. Tudi pri teh cenah, vsaj če nisi na GEN-I, ne moreš računati na tako poceni elektriko, ker vse, kar je čez tistih 6kWH/dan, opalijo z faktorjem, ki gre do 1.8.
5. Ti ne upoštevaš izgub pri polnjenju in praznjenju.
On the journey of life, I chose the psycho path.
WarpedGone ::
me samo zanima kako je kej s temi baterijami glede na naše vreme? Se pravi, kako jim paše -20, +40... Med delovanjem se najbrž tudi precej segrejejo še malo, se jim splača vzdrževat temperaturo pozimi itd... Ker tisti cikli so pobrani iz laboratorijev, kjer firme najbrž želijo imeti precej optimalne pogoje za čimlepše številke.
Naše vreme je pravzaprav za litijeve baterije precej idealno. Nimamo sibirskih zim niti puščavskih poletij kar pomeni, da nas ni treba skrbet za zmrzovanje niti hudo pregrevanje baterij. Baterije se zaradi interne upornosti med delovanjem rahlo grejejo. Odvisno od oblike samega paketa je včasih dobro poskrbet za aktivno hlajenje, včasih pa zadošča čisto navadna zračna konvekcija.
Zgoraj linkane SkyEnergy baterije majo deklarirano 0.9 mOhma interne upornosti. Pri delovnih tokovih ranga 100 A to pomeni kakih 10W gretja, pri 200 A, ki je že nad njihovim stalnim tokom, pa to gretje naraste na 40W/celico. Če upoštevaš kako velika cegla je ta celica in še da je ohišje rebrasto, kar omogoča zračenje, to gretje pravzaprav ni noben velik problem ob običajni vožnji. Nekaj drugega pa so kakšne tekme v pospeševanju, kjer dlje časa vlečeš ogromne tokove. V tem primeru je aktivno hlajenje priporočljivo.
S temperaturo imajo bistveno večji problem svinčevi akumulatorji, katerim z nižanjem temperature močno naraste interna upornost (= zgubijo moč). Predvsem pa se jih pod nulo ne sme polnit, ker se lahko fizično poškodujejo. Litijeve zadeve so glede tega bistveno manj problematične.
Po mestih, kjer bi bili električni avtomobili najbolj uporabni, večina avtomobilov nima lastne garaže. V tistih garažah pa, ki so, v veliki večini ni števca in je električna napeljava narejena za eno žarnico.
Tisti, ki lahko danes vrže 20.000 USD za primerne baterije za mestni avtomobil, ne stanuje v malem stanovanju v mestu ampak v svoji lastni hiši na obrobju mesta. Ko bojo baterije cenejše, bo tudi električna napeljava v javnih garažah močnejša in dostopnejša. Ta napeljava je še najmanjši problem pri vsem skup.
@Brane:
Vse kar si naštel je res ampak vse skup ne spremeni dejstva da je imel Okapi prav: cena baterij je še vedno nad ceno štroma, ki ga pretočijo skozi svojo uradno življensko dobo. V tej luči se je bol pametno osredotočit na njihovo ceno, kot pa na ceno samega štroma.
Tudi tole si zasluži odgovore:
BTW: Sem videl, da se ogrevaš za plave "Sky Energy", ki imajo približno enake podatke kot konkurenčne rumene "Thunder Sky". Zakaj si se odločil za plave ? Glede na to, da še cen nimajo, gre očitno za novo ponudbo.
Sky Energy (SE) je največja kitajska (in s tem svetovna) proizvajalka takih celic. Kolk skupnega točno imajo z ThunderSky (TS) celicami ne vem, vem pa da je marsikdo, ki je naroču TS, dobil SE. Vem tut, da gre za različni firmi in tut različne proizvodne obrate. Možno je da je TS dobil tolk naročil, da ne sfolgajo vse sami narest in kupujejo od SE in prodajajo naprej kupcem. Same celice so precej podobne tako po specifikacijah kot po obnašanju. Razlika je le, da recimo 160Ah celice dela TS, SE pa v istem formatu ponuja 180Ah. Kaj je fora s tistim 0 USD za ceno SE celic ne vem, 14 dni nazaj so prodajal po 44 USD za 40 AH celice. Verjetno majo več naročil, kot pa lahko dobavijo in hočjo mal zaslužit s kakšnim "krajšim dobavnim rokom".
BTW, kot vidim, nihče ne pride zraven "originalu" - a123, ki pa ne dela tako velikih celic. Se da kje dobiti malo boljšo kopijo ?
A123 ni ravno original ampak dejanski "The Best Of the Best". Uporabljajo en poseben material za anode/katode in s tem dosegajo dobesedno nore tokove (celice so rejtane na 32C praznjenja, s peakom do 50C) oz. moči. Problem je, da jih je praktično nemogoče kupit. En tip je uspel dobit pošilko, ki je bla namenjena da gre v GM Volt. Ker so skenslal posel, jim je ostal kup celic. Šle so za med :) Drugače je pa edina realna varianta da prideš do teh zadev, da kupuješ DeWaltovo ročno orodje in odmontiraš vn celice. Cena je pa taka da glava peče.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Boeing ::
Ker se mi ne da brati celega špeha, samo na kratko o li-po/li-ion/li-fe:
Li-ion/li-po baterije imajo litijevo katodo in anodo iz kobalta in kisika, razlika v med lipo in li-ion pa je za trenutno razumevanje nepomembna. Kakorkoli, vez kobalt-kisik je relativno šibka in zato ob povišani temperaturi oz. povišani tokovni obremenitvi (čemur zaradi notranje upornosti sledi gretje) preprosto razpade, dobimo pa elementarni kobalt in kisik (zato se li-ion/li-po celice napihnejo).
Kisik + elementarni litij = žurka.
Nasprotno, imajo LiFe oz. LiFePO4 kemija kisik vezan s fosforjem, ta vez pa je BISTVENO močnejša od tiste s kobaltom. Rezultat ? LiFe kemija zaradi tega ponuja nižjo notranjo upornost napram li-ion/li-po kemiji in s tem večje tokovne obremenitve pri praznjenju in zaradi težjega "ventiliranja" anode tudi dovoljuje višje polnilne tokove (pri polnjenju se minimalne količine O rade izločijo = ventiliranje = celica zanič). Zaradi močnejše vezi med fosforjem in kisikom pa je za porušitev potrebno več energije (višja temperatura), kar pomeni, da LiFe kemija prenese precej višje obratovalne temperature kot ion/polymer kemiji - konkretno A123 celice ventilirajo pri 140*C, dokončno pa se sesedejo pri 180*C, brez samovžiga.
Slabost je, da vsebujejo železo, zaradi česar je razmerje Wh/g slabše od ion/polymer.
In, avtomobilska industrija je dojela, da so tudi li-ion oz. li-po celice prav primerna zadeva za poganjat avtomobile - prius3 bo v 2Q10 možno kupit z lipo baterijami namesti NiMH, poraba pa naj bi bila zaradi tega slab liter nižja - cca 3.5L/100km, tudi na račun teže.
Li-ion/li-po baterije imajo litijevo katodo in anodo iz kobalta in kisika, razlika v med lipo in li-ion pa je za trenutno razumevanje nepomembna. Kakorkoli, vez kobalt-kisik je relativno šibka in zato ob povišani temperaturi oz. povišani tokovni obremenitvi (čemur zaradi notranje upornosti sledi gretje) preprosto razpade, dobimo pa elementarni kobalt in kisik (zato se li-ion/li-po celice napihnejo).
Kisik + elementarni litij = žurka.
Nasprotno, imajo LiFe oz. LiFePO4 kemija kisik vezan s fosforjem, ta vez pa je BISTVENO močnejša od tiste s kobaltom. Rezultat ? LiFe kemija zaradi tega ponuja nižjo notranjo upornost napram li-ion/li-po kemiji in s tem večje tokovne obremenitve pri praznjenju in zaradi težjega "ventiliranja" anode tudi dovoljuje višje polnilne tokove (pri polnjenju se minimalne količine O rade izločijo = ventiliranje = celica zanič). Zaradi močnejše vezi med fosforjem in kisikom pa je za porušitev potrebno več energije (višja temperatura), kar pomeni, da LiFe kemija prenese precej višje obratovalne temperature kot ion/polymer kemiji - konkretno A123 celice ventilirajo pri 140*C, dokončno pa se sesedejo pri 180*C, brez samovžiga.
Slabost je, da vsebujejo železo, zaradi česar je razmerje Wh/g slabše od ion/polymer.
In, avtomobilska industrija je dojela, da so tudi li-ion oz. li-po celice prav primerna zadeva za poganjat avtomobile - prius3 bo v 2Q10 možno kupit z lipo baterijami namesti NiMH, poraba pa naj bi bila zaradi tega slab liter nižja - cca 3.5L/100km, tudi na račun teže.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
jype ::
Smešno je tudi govoriti o "pregrevanju baterij", glede na to da se celo sodobni bencinski in dizel motorji v povsem praktičnih primerih pogosto pregrejejo.
Pyr0Beast ::
Od kdaj pa se avtomobilski motorji pogosto pregrevajo ? Še nisem videl, da bi na pravilno vzdrževanem avtomobilu, kjer celotni hladilni sistem deluje motor kuhal preprosto zato ker mu je tako pasalo ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
jype ::
No, jaz tudi nisem videl, da bi na pravično vzdrževanem električnem avtomobilu baterija zagorela ali se pregrevala.
Pyr0Beast ::
In kaj je potem problem, če ne mogoče 'malomarnost' domačega proizvajalca?
Če se bo grelo se bodo celice pospešeno starale. Že majhen prepih koristi. Če bodo pa celice neprodušno zaprte se pa zna kaj močno segreti, še posebej tiste v sredini.
Heh, prius, šele leta 2010 končno pride do tistih magičnih 3.5L/100km, skoraj 30 let po tistem, ko je bil masovno proizvajan avto z enako porabo.
Je pa res da je tole kar limuzina v primerjavi s tistim avtom.
Če se bo grelo se bodo celice pospešeno starale. Že majhen prepih koristi. Če bodo pa celice neprodušno zaprte se pa zna kaj močno segreti, še posebej tiste v sredini.
Heh, prius, šele leta 2010 končno pride do tistih magičnih 3.5L/100km, skoraj 30 let po tistem, ko je bil masovno proizvajan avto z enako porabo.
Je pa res da je tole kar limuzina v primerjavi s tistim avtom.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
jype ::
Pyr0Beast> skoraj 30 let po tistem, ko je bil masovno proizvajan avto z enako porabo.
Kolk velik avto pa je ta "masovno proizvajan avto z enako porabo"? Kakšno gorivo pa troši?
Pyr0Beast> Je pa res da je tole kar limuzina v primerjavi s tistim avtom.
Ja, je.
Kolk velik avto pa je ta "masovno proizvajan avto z enako porabo"? Kakšno gorivo pa troši?
Pyr0Beast> Je pa res da je tole kar limuzina v primerjavi s tistim avtom.
Ja, je.
Pyr0Beast ::
Dovolj velik za 4 osebe+prtljažnik. Dizel, mašina iz aluminija, nekaj nad 700 kil.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Boeing ::
jype, "pregrevanje" je bilo mišljeno predvsem v smislu laboratorijskih testov posamezne celice, ne realne uporabe.
V realnosti so paketi baterij v avtih itak polni temperaturnih senzorjev in najvišji tok navzgor omejen po moči in času + paketi so prisilno hlajeni, tako da do pregrevanja načeloma v nobenem primeru nebi smelo priti.
Pyrobeast: že res, ampak... nič od že videnega se ne more primerjati z novim priusom, aneda ?
edit: tudi fiček je bil baje za 4 osebe, pa se jaz lahko vanj spravim edino, če sprednje sedeže ven porežem in v strehi naredim luknjo za glavo... ampak potem je to že sport coupe-cabrio, ne pa 4 sedežnik + prtljaga...
V realnosti so paketi baterij v avtih itak polni temperaturnih senzorjev in najvišji tok navzgor omejen po moči in času + paketi so prisilno hlajeni, tako da do pregrevanja načeloma v nobenem primeru nebi smelo priti.
Pyrobeast: že res, ampak... nič od že videnega se ne more primerjati z novim priusom, aneda ?
edit: tudi fiček je bil baje za 4 osebe, pa se jaz lahko vanj spravim edino, če sprednje sedeže ven porežem in v strehi naredim luknjo za glavo... ampak potem je to že sport coupe-cabrio, ne pa 4 sedežnik + prtljaga...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()
energetik ::
Če poenostavimo in rečemo, da bi se vsi avtomobili polnili le ponoči, ko je tok poceni, bi v recimo 6urah poceni toka porabili 7123MWh ali rabili bi moč 1187MWh, kar je ravno moč ene nove nuklearke. Če predvidevamo, da bi ta elektrika stala 25€/MWh bi tako zapravili samo 65mil € na leto oz. 65€ na kos.
Če bi se večina avtov vozila na štrom, elektrika ponoči ne bi bila več poceni. Verjetno bi se uvedli standardni in zapečateni polnilni priključki, pri katerih bi se računala vsaj taka trošarina kot pri bencinu. Misliš, da bi država kar ukinila trošarine?
Pri tem da smo že omenili, da polnenje doma praktično ne pride v poštev, ker ogromno ljudi sploh nima garaže, kaj šele dovolj močne napeljave v garažo. Tako bi lahko polnila le peščica.
Poleg tega ima ogromno folka denarja glih za enga Cliota, ki ga uporablja za po mestu in za na morje. Utopično je razmišljati, da se bodo kar naenkrat dobili 20k€ za električnega malčka za v mesto in še 15k€ za dizla za na morje... Raje naj poštimajo, da bo v mestih poceni in učinkovit (lahko električen) javni prevoz in na obrobju dosti parkirišč.
alexa-lol ::
Current economic uranium resources will last for over 100 years at current consumption rates, while it is expected there is twice that amount awaiting discovery.
With reprocessing and recycling, the reserves are good for thousands of years.
It is estimated that 5.5 million tonnes of uranium ore reserves are economically viable,[37] while 35 million tonnes are classed as mineral resources (reasonable prospects for eventual economic extraction).[38] An additional 4.6 billion tonnes of uranium are estimated to be in sea water (Japanese scientists in the 1980s showed that extraction of uranium from sea water using ion exchangers was feasible).
4,6 bilijonov ton !!!!
kje ste tu našli 20 let mi ni jasno
da ne omenjam zalog torija...
ok kakšne pa so zaloge torija?
na wikipediji sem našel podatek, da so zaloge samo med 1.2-2.2 miljona ton
Thorium @ Wikipedia
Matev ::
angleži imajo sicer za milijonom število bilijon
mi pa milijardo...
ampak pri takih številkah je zadeva dokaj nepomembna
torij je pa eno izmed možnih goriv ... ni pa edino
mi pa milijardo...
ampak pri takih številkah je zadeva dokaj nepomembna
torij je pa eno izmed možnih goriv ... ni pa edino
Azrael ::
>kje ste tu našli 20 let mi ni jasno
20 let po trenutni ceni. (že od začetka atomske dobe dalje)
To je ista lajna kot nafte bo zmanjalo čez 30 let.
In tudi če bi bili z uranom tako na koncu, da bi ga vlekli iz granita, bi ga lahko skurili v FBR in z njimi skuhali več novega goriva, kot bi ga porabili.
20 let po trenutni ceni. (že od začetka atomske dobe dalje)
To je ista lajna kot nafte bo zmanjalo čez 30 let.
In tudi če bi bili z uranom tako na koncu, da bi ga vlekli iz granita, bi ga lahko skurili v FBR in z njimi skuhali več novega goriva, kot bi ga porabili.
Nekoč je bil Slo-tech.
alexa-lol ::
1,200,000 tonnes
zdej mi naj pa to kdo prevede v količino torija
1 miljon 200 tisoč ton
zdej mi naj pa to kdo prevede v količino torija
1 miljon 200 tisoč ton
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alexa-lol ()
gruntfürmich ::
Če bi se večina avtov vozila na štrom, elektrika ponoči ne bi bila več poceni. Verjetno bi se uvedli standardni in zapečateni polnilni priključki, pri katerih bi se računala vsaj taka trošarina kot pri bencinu. Misliš, da bi država kar ukinila trošarine?
Pri tem da smo že omenili, da polnenje doma praktično ne pride v poštev, ker ogromno ljudi sploh nima garaže, kaj šele dovolj močne napeljave v garažo. Tako bi lahko polnila le peščica.
ne, realno sta potrebni dodatni 1-2 elektrarni za el. avte na dodatno 1 zaradi primanjlkljaja elektrike. torej 2-3 nove. samo 2 novi bi bilo tudi možno - da se iz ene celotne pokrivala potreba za polnjenje baterij in iz dodatne, ker bo pač na voljo dovolj elektrike, polnjenje ponoči.
polnjenje in zamenjava baterij pa na obstoječih bencinskih.
to je nekako realno najboljša možnost.
baterije so pa druga pesem in verjetno gredo v strošek uporabnika!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Matev ::
da polnenje doma praktično ne pride v poštev, ker ogromno ljudi sploh nima garaže
ja bog pomagej
bodo pa kabel iz tal povlekl v avto
tam kjer sedaj puščajo avtomobile
energetik ::
Ja, kar na drate bomo vrgli kavlje in kabel vštekali v avto... Ali pa bomo iz tal izkopali 20kV kabel in se priklopili nanj.
gruntfürmich ::
morda pa so akumolatorji slepa ulica. morda je bolje narediti nekakšno 'zračno' baterijo (čeprav je to že bolj v domeni gorivnih celic) in potem oxidiran (iztrošen) material v tovarnah predelovati nazaj v neoxidiranega z minimalnimi izgubami.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
WarpedGone ::
Ja, kar na drate bomo vrgli kavlje in kabel vštekali v avto... Ali pa bomo iz tal izkopali 20kV kabel in se priklopili nanj.
When there's a will, there's a way.
Da pa to ni možno samo v Ameriki: V Logarski dolini prva polnilna točka za električne avtomobile
Zbogom in hvala za vse ribe