Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

bambam20 ::
Taka je realnost. Stvari so relativno enostavne, če odstraniš večino nepredvidljivih situacij. Na svetu je miljone kilometrov cest in na velikem delu se ne da odstranit faktorje nepredvidljivosti.
Človek odgovarja za lastne napake. Kdo bo odgovarjal, ko bo AP narobe odreagiral ob nepredvidljivi situaciji? Sej verjetno bo v večini primerov odreagiral bolje od ljudi, samo vedno pa ne.
Smrtnih žrtev zaradi neprilagojene hitrosti in vinjenih ovznikov ne bo. To je pa 99% vseh udežencev v prometu.

telexdell ::
Človek odgovarja za lastne napake. Kdo bo odgovarjal, ko bo AP narobe odreagiral ob nepredvidljivi situaciji? Sej verjetno bo v večini primerov odreagiral bolje od ljudi, samo vedno pa ne.
To je v pravu že dolgo rešeno. Če si mrtvo pijan si neprišteven. Takrat se ne zavedaš svojih dejanj in je oznaka neprišteven povsem OK. Ker potem noben voznik (ali drugi prestopnik) ne bi odgovarjal za svoja dejanja, ko je pijan so pravniki to rešili tako da iščejo tistega ki je to neprištevnost povzročil.Če si torej sam dvigal kozarce do svojih ust si kriv, ker si povzročil neprištevnost in s tem kriv za nesrečo. Ni pa kriva pivovarna ali žganjarna katera je pivo zvarila ali žganje skuhala.
Povsem enako bo pri avtonomni vožnji. Za nesrečo bo kriv tisti, kateri bo omogočil, da bo avtomobil v prometu= trenutni uporabnik vozila nikakor pa proizvajalec vozila.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

DamijanD ::
SambaShare je izjavil:
Saj tudi ljudje ne zmoremo "miljon nepredvidljivih situacij" pa vseeno vozimo. Ob zastoju se ti večina ne bo ustavila ob robu ceste, kaj zdaj, naj jim vzamemo izpite?
To je res, ampak ko se potem približuje vozilo na nujni vožnji bolj ali manj ugotovijo, da se je treba umaknit in to nekako izvedejo. Tudi če se je potrebno umakniti na nestandarni način to bolj ali manj izvedemo.
A je kaj takega predvideno za kakšen L nivo?

telexdell ::
SambaShare je izjavil:
Saj tudi ljudje ne zmoremo "miljon nepredvidljivih situacij" pa vseeno vozimo. Ob zastoju se ti večina ne bo ustavila ob robu ceste, kaj zdaj, naj jim vzamemo izpite?
To je res, ampak ko se potem približuje vozilo na nujni vožnji bolj ali manj ugotovijo, da se je treba umaknit in to nekako izvedejo. Tudi če se je potrebno umakniti na nestandarni način to bolj ali manj izvedemo.
A je kaj takega predvideno za kakšen L nivo?
Med načrtovanjem in kasnejšimi testiranji zagotovo niso nikoli srečali nobeno vozilo na nujni vožnji, zato sploh ne vedo, da bi to morali upoštevati. Svetujem ti, da jim urgentno sporočiš svoje ugotovitve, preden bo prepozno.
Le kje spijo nekateri, da jih ne ukradejo?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

vostok_1 ::
Jaz uzivam med vožnjo. Upam da mi vlade ne odvzamejo to veselje z avtonomnimi vozili![]()
Jz garantiram, da ti bo.
Odvisno od tvoje starosti, lahko da tudi ne. Sam potem bi pomenilo, da imaš kakih 60-70 let.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

MoDeR ::
Navijam, da Tesli uspe, ker so dali nov veter v jadra razvoja EV-jev. Če pa pogledamo iz ekonomskega vidika, bo moral pa Musk zelo hitro nekaj iz rokava strest in spet kakšno zgodbico prodat, da napolni malho.
Tesla bonds tumble record low
Tesla bonds tumble record low
Lp,
<br>
MoDeR
<br>
MoDeR

WarpedGone ::
Ehja.... nabavš mašino, ki ma sposobnost naštancat milijon pločevink za pivo dnevno,
zanjo plačaš XYZ. Mašino poženeš in iz par 'butastih' razlogov uspeš naštancat samo tisoč piksn dnevno. Ves svet jamra kako delaš zgubo, kako boš moral spet neko zgodbico prodat, bla bla bla.
Denar ni izpuhtel v zrak ampak je šel v postavitev linije. Vsi detajli še niso namazani, zato še ne laufa s polno kapaciteto. Bo kdaj? Idioti dvomijo.
Ja, mavrik, idioti dvomijo.
zanjo plačaš XYZ. Mašino poženeš in iz par 'butastih' razlogov uspeš naštancat samo tisoč piksn dnevno. Ves svet jamra kako delaš zgubo, kako boš moral spet neko zgodbico prodat, bla bla bla.
Denar ni izpuhtel v zrak ampak je šel v postavitev linije. Vsi detajli še niso namazani, zato še ne laufa s polno kapaciteto. Bo kdaj? Idioti dvomijo.
Ja, mavrik, idioti dvomijo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()

Magic1 ::
Če postaviš linijo in potem delaš izdelek brez marže, potem boš moral vedno znova nove zgodbice pripovedovat, da dobiš finance potrebne za obstoj. Kredite je potrebno plačevat za gigafactory, solarcity in proizvodnjo linijo m3. Nič od tega pa ne bo še dolgo prinašalo dobička.
Magic

WarpedGone ::
Če postaviš linijo in potem delaš izdelek brez marže,
Zamešal si temo, tule je tema Tesla in Gigafactory.
Kredite je potrebno plačevat za gigafactory, solarcity in proizvodnjo linijo m3.
You don't say?
Le kako jim to ni jansno?
Le kako da te še niso zaposlili, nesposobni kot so, da jim mal pomagaš s svojim podrobnim poznavanjem stvari?
Al si mogoče samo poln BS?
Kako je že blo par let nazaj? Razlagal si nam tule, da se grejo Battery storage, ker ne bojo mogl prodat tolk EVjev, da bi porabl ves predviden output od GF. Kaj je sedaj s tisto predikcijo?
Je enako/bolj/manj kvalitetna od današnje:
Nič od tega pa ne bo še dolgo prinašalo dobička.
Al si mogoče samo še vedno poln BS?
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::
New 2018 Nissan LEAF Wins First International Award From CES:
https://insideevs.com/new-2018-nissan-l...
https://insideevs.com/new-2018-nissan-l...

BigWhale ::
Z Modelom X po afriki.
https://www.indiegogo.com/projects/team...
Skrivnost je v dizelskem agregatu v prtlazniku in veliko casa. :)
Bi blo pa zanimivo za videt, ce bi jima uspelo avto polniti z agregatom, kar med voznjo.
https://www.indiegogo.com/projects/team...
Skrivnost je v dizelskem agregatu v prtlazniku in veliko casa. :)
Bi blo pa zanimivo za videt, ce bi jima uspelo avto polniti z agregatom, kar med voznjo.

WarpedGone ::
>> Bi blo pa zanimivo za videt, ce bi jima uspelo avto polniti z agregatom, kar med voznjo.
Software to "prepoveduje" - preprečitev da se odpelješ z vštekanim kablom, ga odrtgaš / polomiš štekar in potem po netu serješ kako glup je tesla.
Software to "prepoveduje" - preprečitev da se odpelješ z vštekanim kablom, ga odrtgaš / polomiš štekar in potem po netu serješ kako glup je tesla.
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::
Z Modelom X po afriki.
https://www.indiegogo.com/projects/team...
Skrivnost je v dizelskem agregatu v prtlazniku in veliko casa. :)
Bi blo pa zanimivo za videt, ce bi jima uspelo avto polniti z agregatom, kar med voznjo.
Če bi nekako zobidel varovalko, ki preprečuje vožnjo med preklopom in vozil zelo varčno (>70km/h), bi s tem verjetno lahko vozil konstantno naokoli(pol dneva):
http://www.metalmikulic.si/agregat-dies...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

Machete ::
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-5080 GAMING|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

BigWhale ::
Also, v zadnjem delu Fully charged je prispevek o Modelu S, ki ga predelujejo v karavan izvedbo. :)

lufthammer ::
Evo, ravno danes zjutraj mi je izklopil CMBS, ker je sneg "zametel" senzor. Torej se bo "samovozeči"v takem primeru iz varnostnih razlogov ustavil. Pa niti ne bo težko, saj je menda na primorski avtocesti tako ali tako vse stalo zaradi 2 cm plundre.
Po mojem manj senzorjev in boljše avtošole!
Po mojem manj senzorjev in boljše avtošole!

BigWhale ::
Sneg je lep primer kjer bodo z L4 in L5 tezave. L5 avto bo tako ali tako zaznal, da se nimas zimskih gum in sploh ne bo startal. :>

frudi ::
L5 se bo lahko sam naročil pri vulkanizerju in se nato tudi sam zapeljal na menjavo pnevmatik in nazaj :). Vse to, preden sploh zapade prvi sneg.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Okapi ::
L4 mora prepoznati okoliščine, ko sam ni sposoben vozit, L5 pa mora prepoznati okoliščine, ko tudi voznik ni sposoben voziti.

vostok_1 ::
lufthammer je izjavil:
Evo, ravno danes zjutraj mi je izklopil CMBS, ker je sneg "zametel" senzor. Torej se bo "samovozeči"v takem primeru iz varnostnih razlogov ustavil. Pa niti ne bo težko, saj je menda na primorski avtocesti tako ali tako vse stalo zaradi 2 cm plundre.
Po mojem manj senzorjev in boljše avtošole!
Spet en, ki ima tako majhen pogled na svet.
Sploh ni problem avtošol.
Si kdaj pomislil, zakaj v indiji, kitajski ali kaki drugi prometno zaostali državi nimajo kvalitetnih avtošol?
L4 mora prepoznati okoliščine, ko sam ni sposoben vozit, L5 pa mora prepoznati okoliščine, ko tudi voznik ni sposoben voziti.
L5 ko bo prepoznal take okoliščine bo bodisi ustavil, bodisi izredno previdno nadaljeval.
L5 človek, bo z nezmanjšano hitrostjo priletel v odbojnik in povzročil 4 smrtne žrtve.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()

bambam20 ::
Si kdaj pomislil, zakaj v indiji, kitajski ali kaki drugi prometno zaostali državi nimajo kvalitetnih avtošol?
Saj jih tudi pri nas nimamo že lep čas. Inštuktor je lahko vsak mandeljc.
L4 mora prepoznati okoliščine, ko sam ni sposoben vozit, L5 pa mora prepoznati okoliščine, ko tudi voznik ni sposoben voziti.
Malce snega na cesti pa ne bo več sposoben vozit, ker mu sneg zakriva črte.

Na vašo žalost še dolgo ne boste v avtomobilih spali pač pa boste morali aktivno vozit.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()

vostok_1 ::
Si pomislu kdaj, zakaj je temu tako?
Koliko razvijujočih/zaostalih držav ima vse v kurcu, ampak eno panogo pa na samem vrhu svetovne kvalitete in doslednosti?
Hint: 0
Koliko razvijujočih/zaostalih držav ima vse v kurcu, ampak eno panogo pa na samem vrhu svetovne kvalitete in doslednosti?
Hint: 0
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

lufthammer ::
Ja, ker vrjetno je res potreben nek hud znanstveni dosežek da daš grelce na senzorje :)
Saj so ogrevani senzorji, samo v močnem sneženju ne pomaga dovolj, ko stojiš pet minut, je senzor že čist. Tudi stekla imaš ogrevana, pa ti ne pomaga, je treba ustavit in očistit sneg za brisalci, npr. Ti si verjetno še mlad šofer, anede.
Glede na to, da poleti v EV-jih ugašajo klime, da si ne skrajšajo preveč dosega, kaj bomo ugašali pozimi v npr. tri (3) urnem zastoju na avtocesti? Nafte imam za par dni, drugače grem pa s kantico do prve pumpe ....

jype ::
lufthammer je izjavil:
drugače grem pa s kantico do prve pumpe ....Zdej boš šel pa s šiaomi powerbankom.

Tody ::
Jaz sem vrjetno res malce mlad, no tistih 20 let k mam izpit ampak... So drugi testirali električne avtomobile po švedski in podobnih krajih in ugotovili da nimajo kaj dosti problema z njimi. Do L5 bodo že pogruntal tudi to težavo. Tako kot se je pred 10 leti zdel nemogoče da bi imel vsi pametne telefone, ker pač baterija ne bo zdržala za več kot 3 klice ane...

J.McLane ::
Koliko časa EV zdrži s klimo je dokaj enostavno izračunat, ko je avto enkrat ohlajen klima deluje s 500 W, ajd 1000 W če je res vroče, v eni uri ti torej požre 1 kWh.
Za gretje gre več energije, samo če je okrog 0 in imaš toplotno črpalko za gretje še vedno dvomim, da gre kaj več kot 1 kW, če je -15° in greješ na grelce bo pa verjetno kurilo ene 3 kW.
Najbolj so mi smešne tiste kako bo nekdo radio ugasnu, da bo imel večji doseg
Za gretje gre več energije, samo če je okrog 0 in imaš toplotno črpalko za gretje še vedno dvomim, da gre kaj več kot 1 kW, če je -15° in greješ na grelce bo pa verjetno kurilo ene 3 kW.
Najbolj so mi smešne tiste kako bo nekdo radio ugasnu, da bo imel večji doseg

Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::
Ja, prvih 315krat je smešno, potem pa postane star vic in nisi več prepričan al si idiot ti al je idiot radioNaTih, lučiUgasnt, rokaviceNaRokeKapoNaGlavo in podobni.
Petek 5:00 po našem času nov šok - električni šlepar
Petek 5:00 po našem času nov šok - električni šlepar
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::
AP v kontroliranem okolju je relativno enostavna stvar. V skladiščih jih imajo že desetletje:
Magic

RedDrake ::
WarpedGone je izjavil:
Petek 5:00 po našem času nov šok - električni šlepar
A un šoker, k je Daimler prodal elektro tovornjake UPS-u in še par firmam v US, in so že v uporabi si pa falil, al' kaj?
Al' zate štejejo samo lepe prezentacije od Gospoda Rešenika Muska?

WarpedGone ::
Za ST inteligenzzo je par kosov takalih garažni predelav:
Enakovredno Class-8 šleparju:
Moj pecikl ma kolesa, je kombajn!
Prvih 315krat je smešno, potem pa postane star vic in nisi več prepričan al si idiot ti al so idioti povsod okrog
Enakovredno Class-8 šleparju:
Class 8 Heavy truck 33,001 pounds (14,969 kg)+
Moj pecikl ma kolesa, je kombajn!
Prvih 315krat je smešno, potem pa postane star vic in nisi več prepričan al si idiot ti al so idioti povsod okrog
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

krneki0001 ::
Tovornjak ima lahko veliko več baterij, ker dodatna tona ali dve pri 40 tonskemu tovornjaku ne pomeni veliko) in posledično veliko daljši doseg.
Ob tem, da bi lahko še za vsako bremzanje po hribu navzdol na omejitev po avtocestah, polnil baterije. (vsaj upam, da so to izvedli)
Ob tem, da bi lahko še za vsako bremzanje po hribu navzdol na omejitev po avtocestah, polnil baterije. (vsaj upam, da so to izvedli)

WarpedGone ::
Glavni trik pri komercialnih vozilih je, da doseg sploh ni bistven, bistvena je cena prevoženega kilometra v življenski dobi, nižji TCO => profits!
>> polnil baterije. (vsaj upam, da so to izvedli)
Vsak AC pogon po svoji naravi omogoča regenerativno zaviranje, tega ni, če software izrecno tega noče.
>> polnil baterije. (vsaj upam, da so to izvedli)
Vsak AC pogon po svoji naravi omogoča regenerativno zaviranje, tega ni, če software izrecno tega noče.
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::
Telsa ima 700kg baterijo pri 2 tonah. Koliko težka bi morala biti baterija za šleper, ki prevaža 40ton in se vozi dosti dlje od Telse?
Magic

krneki0001 ::
Tovornjaki imajo nekje doseg 200 do 250km na dan, baterija so pa okoli 300kWh. 120 kWh baterija tehta 1300 kg. Torej okoli 3.3tone.

RedDrake ::
WarpedGone je izjavil:
Prvih 315krat je smešno, potem pa postane star vic in nisi več prepričan al si idiot ti al so idioti povsod okrog
Zate je tole:
enakovredno temu:
Prvih 315x je smešno, potem pa se mi že smiliš.
In na, še ena garažna predelava.

Magic1 ::
krneki0001 je izjavil:
Tovornjaki imajo nekje doseg 200 do 250km na dan, baterija so pa okoli 300kWh. 120 kWh baterija tehta 1300 kg. Torej okoli 3.3tone.
Tovornjaki imajo 2 x 500l tanka, kar je 1000x9940Wh=9940kWh. Ti bi pa to zamenjal za 300kWh???!???!!!?
Izkoristek je res do 3 manjši, samo še vedno imaš vsaj 10x manj razpoložljive dolžine. Neuporabno.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

BigWhale ::
krneki0001 je izjavil:
Tovornjaki imajo nekje doseg 200 do 250km na dan, baterija so pa okoli 300kWh. 120 kWh baterija tehta 1300 kg. Torej okoli 3.3tone.
V ZDA tovornjakarji prevozijo med 2000-3000 milj tedensko. V osmih dneh smejo prevoziti vsega skupaj 70 ur. Ce sta v tovornjaku dva voznika, ki se izmenjujeta, lahko prevozita se vec.

Nikec3 ::
http://www.rtvslo.si/zabava/avtomobilno...
Študija podjetja IHS Markit je pokazala, da bo zaradi naraščajoče uporabe prevozov na zahtevo svetovna prodaja avtomobilov v naslednjih dveh desetletjih občutno upadla.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

RedDrake ::

krneki0001 ::
krneki0001 je izjavil:
Tovornjaki imajo nekje doseg 200 do 250km na dan, baterija so pa okoli 300kWh. 120 kWh baterija tehta 1300 kg. Torej okoli 3.3tone.
Tovornjaki imajo 2 x 500l tanka, kar je 1000x9940Wh=9940kWh. Ti bi pa to zamenjal za 300kWh???!???!!!?
Izkoristek je res do 3 manjši, samo še vedno imaš vsaj 10x manj razpoložljive dolžine. Neuporabno.
Čakaj, kaj se buniš? Jaz sem samo prepisal to, kar je sedaj. Iz skladišča na obrobju mesta, pa do centra do trgovin, bo za začetek dovolj.
Jaz sem si sam izračunal, da me baterija za 600km relacije (pri 110km/h) v mojem avtu pride 540kg, štirje motorji pa vsak po 17kg (10kW komad, ker bi rad imel 4x4 pogon). Trenutni motor ima 95kg, menjalnik pa okoli 120, če upoštevam še diferencial in tank, pridem nekje na 300kg, kar pomeni, da bo avto vsaj 300kg težji.

frudi ::
http://www.rtvslo.si/zabava/avtomobilno...
Študija podjetja IHS Markit je pokazala, da bo zaradi naraščajoče uporabe prevozov na zahtevo svetovna prodaja avtomobilov v naslednjih dveh desetletjih občutno upadla.
Imho prevozi na zahtevo ne bodo bistveno zmanjšali lastništva avtomobilov, ampak uporabo masovnega javnega prevoza.
Direktno lastništvo avtomobilov se bo opazno zmanjšalo le v mestih z zanič javnim prevozom. Tam recimo da je kar nekaj ljudi, ki jim avtomobil predstavlja nujno zlo in bi se mu z veseljem odpovedali, če bi imeli uporabno alternativo.
Mimogrede, ta ista študija v članku pravi tudi, da bo do leta 2040 le 19% novo prodanih avtomobilov popolnoma električnih, ostali pa še vedno ICE (62%) ali hibridi (14%).
Se mi je zdelo vredno izpostavit ta del, ker nekako sumim, da bi ga nekateri raje zamolčali in ignorirali. Ta del študije ni važen in ni realen, pomemben je samo del o prihajajočem upadu prodaje (ICE) avtov.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: frudi ()

Nikec3 ::
Tovornjaki imajo nekje doseg 200 do 250km na dan, baterija so pa okoli 300kWh. 120 kWh baterija tehta 1300 kg. Torej okoli 3.3tone.
Problem teže baterij v tovornjaku praktično ne obstaja. Obstaja samo problem cene.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"