Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Nikec3 ::
Hja, začelo se je z omejitvijo pobiranja naročil, nadaljuje se z dvigom cene za 5 jurjev ... Opel Ampera-e:
A to da navijejo ceno in še vedno vse prodajo, bi naj bilo slabo? Ajaaa, pozabljam da pri Tesli šteje samo število prodanih avtov, ne pa tudi koliko izgube naredijo z njimi.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::
Zdaj bi že lahko vedel, da pri Tesli izguba ni izguba, ampak investicija v svetovno prevlado.


WarpedGone ::
Post iz neke druge teme:
-- deleted by Mavrik
Še vedno ni nobene spremembe, še vedno delivery late 2018... brisanju navkljub...
Šoker ... late 2018 ... nobene spremembe ... imposibru!!!
-- deleted by Mavrik
Še vedno ni nobene spremembe, še vedno delivery late 2018... brisanju navkljub...
Zbogom in hvala za vse ribe

frudi ::
Šoker je kvečjemu, če kdorkoli verjame tem ocenam dostave ali da imajo ti nedavni popravki le-teh ocen (zamik za kvečjemu 1 mesec, kljub 3 mesečni zamudi zagona proizvodnje) kakršno koli drugo nalogo, kot zajeziti preklice rezervacij.
Trenutne Tesline napovedi so za ~200k proizvedenih Modelov 3 v 2018 v najboljšem primeru (če ne bo dodatnih nepredvidenih zamud). Rezervacij imajo baje 500k+, kar pomeni vso predvideno proizvodnjo vsaj do konca 2019 in v začetek 2020. Pa vseeno imajo vsi rezervatorji predviden čas dostave najpozneje 'konec 2018' ali v skrajnem primeru 'začetek 2019' (za mednarodna naročila AWD verzije, ki pride na vrsto kasneje). Kje so torej vsi rezervatorji z ocenami 'konec 2019' ali 'začetek 2020'?
Musk je očitno takšen genij, da je iznašel svojo matematiko, po kateri to celo štima in ne smrdi do neba :)
Bolj realno je, da Tesla ne želi dati kupcem realnih ocen dostave, ker se bojijo prevelikega osipa rezervacij. Povsem nespremenjenih ocen dostave pa po razkritju zamude proizvodnje tudi niso mogli pustiti, ker potem bi postalo jasno, da so podane ocene brez povezave z realnostjo. Zato so predvsem najbolj zgodnjim rezervacijam zamaknili oceno za 1 mesec, recimo iz "Oct '17 - Dec '17" v "Nov '17 - Jan '18" ali iz "Jan '18 - Mar '18" v "Early '18", toliko da izgleda, da so iskreni glede zamud.
No, še ena možnost je. Ta, da je celo Tesli jasno, da teh 500k rezervacij ne bo pretvorjenih v niti pol toliko dejanskih naročil.
Trenutne Tesline napovedi so za ~200k proizvedenih Modelov 3 v 2018 v najboljšem primeru (če ne bo dodatnih nepredvidenih zamud). Rezervacij imajo baje 500k+, kar pomeni vso predvideno proizvodnjo vsaj do konca 2019 in v začetek 2020. Pa vseeno imajo vsi rezervatorji predviden čas dostave najpozneje 'konec 2018' ali v skrajnem primeru 'začetek 2019' (za mednarodna naročila AWD verzije, ki pride na vrsto kasneje). Kje so torej vsi rezervatorji z ocenami 'konec 2019' ali 'začetek 2020'?
Musk je očitno takšen genij, da je iznašel svojo matematiko, po kateri to celo štima in ne smrdi do neba :)
Bolj realno je, da Tesla ne želi dati kupcem realnih ocen dostave, ker se bojijo prevelikega osipa rezervacij. Povsem nespremenjenih ocen dostave pa po razkritju zamude proizvodnje tudi niso mogli pustiti, ker potem bi postalo jasno, da so podane ocene brez povezave z realnostjo. Zato so predvsem najbolj zgodnjim rezervacijam zamaknili oceno za 1 mesec, recimo iz "Oct '17 - Dec '17" v "Nov '17 - Jan '18" ali iz "Jan '18 - Mar '18" v "Early '18", toliko da izgleda, da so iskreni glede zamud.
No, še ena možnost je. Ta, da je celo Tesli jasno, da teh 500k rezervacij ne bo pretvorjenih v niti pol toliko dejanskih naročil.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

frudi ::
Vedno si dobrodošel, da predstaviš boljše ocene in napovedi. Ali pa vsaj podaš argumente, zakaj se ti ene ali druge zdijo mimo.
Moja zgornja izpeljava recimo izhaja iz Teslinih lastnih cifer. Napovedujejo proizvodnjo 5k/teden za okrog konec Q1 in upočasnitev investicij v dodatne kapacitete (nobene nove prizvodne linije ali tovarne še kar nekaj časa), kar za 2018 pomeni ~200k proizvedenih vozil. Hkrati pa se hvalijo s ~500k+ rezervacijami in da jih bodo uspeli izpolniti v roku enega leta. Ne rabiš kristalne kugle, da vidiš, da tule nekaj ne gre skupaj.
Moja zgornja izpeljava recimo izhaja iz Teslinih lastnih cifer. Napovedujejo proizvodnjo 5k/teden za okrog konec Q1 in upočasnitev investicij v dodatne kapacitete (nobene nove prizvodne linije ali tovarne še kar nekaj časa), kar za 2018 pomeni ~200k proizvedenih vozil. Hkrati pa se hvalijo s ~500k+ rezervacijami in da jih bodo uspeli izpolniti v roku enega leta. Ne rabiš kristalne kugle, da vidiš, da tule nekaj ne gre skupaj.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

BigWhale ::
"No, še ena možnost je. Ta, da je celo Tesli jasno, da teh 500k rezervacij ne bo pretvorjenih v niti pol toliko dejanskih naročil."
Tole ni nobena napoved. Tole je trapasto trolanje.
Tole ni nobena napoved. Tole je trapasto trolanje.

bambam20 ::
"No, še ena možnost je. Ta, da je celo Tesli jasno, da teh 500k rezervacij ne bo pretvorjenih v niti pol toliko dejanskih naročil."
Tole ni nobena napoved. Tole je trapasto trolanje.
Zakaj? A res verjameš, da bodo vsi, ki so naredili rezervacijo na koncu tudi avto naročili? Eno je polog 1000$, veliko jih je to storilo, da so se lahko hvalili, da so v čakalni vrsti. Drugo je potem, ko je potrebno plačat 40.000 USD. To ni enako.
Greva stavit , da dejansko ne bo prodanih in dostavljenih 500.000 vozil lastnikom do 1. decembra 2019.

frudi ::
"No, še ena možnost je. Ta, da je celo Tesli jasno, da teh 500k rezervacij ne bo pretvorjenih v niti pol toliko dejanskih naročil."
Tole ni nobena napoved. Tole je trapasto trolanje.
Tole je bilo napisano kot potencialna razlaga, kako si Tesla predstavlja z ~200k letno izdelanimi vozili v dobrem letu izpolniti ~500k rezervacij. Očitno je to izvedljivo, če Tesla računa na vsaj ~50% osip.
Moje osebno mnenje je sicer, da bo na koncu konverzija še slabša od 50%, ampak ko tole kje napišem, zraven piše 'imho' ali 'po mojem'.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

bambam20 ::
Tole je bilo napisano kot potencialna razlaga, kako si Tesla predstavlja z ~200k letno izdelanimi vozili v dobrem letu izpolniti ~500k rezervacij. Očitno je to izvedljivo, če Tesla računa na vsaj ~50% osip.
Moje osebno mnenje je sicer, da bo na koncu konverzija še slabša od 50%, ampak ko tole kje napišem, zraven piše 'imho' ali 'po mojem'.
A niso pri Tesli samo rekli, da imajo toliko rezervacij in ne ,da bodo 500.000 vozil naredili in dostavili kupcem v letu 2018? Koliko sem jaz razumel, naj bi 500.000 kupcev prejelo m3 do konca leta 2019.

frudi ::
Kot kaže vsem rezervazorjem kaže predviden datum dostave najkasneje konec 2018 ali v skrajnem primeru začetek 2019. Slednje velja za tiste, ki pridejo na vrsto zadnji, model s pogonom na obeh oseh (AWD), zlasti izven ZDA.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

bambam20 ::
Kot kaže vsem rezervazorjem kaže predviden datum dostave najkasneje konec 2018 ali v skrajnem primeru začetek 2019. Slednje velja za tiste, ki pridejo na vrsto zadnji, model s pogonom na obeh oseh (AWD), zlasti izven ZDA.
Ok. Se pravi 500.000 vozil dostavljenih kupcem do recimo 1. marca 2019?
Grem stavit z vsakim za 100€, da jim ne bo uspelo.

energetik ::
Mislim, da se dolgoročno porizvajalci ne bodo mogli in ni smisla ukvarjati samo z lastnimi in po možnosti nekompatibilnimi polnilnicami. Mislim, da bi jih moral prevzeti privatni kapital, ki bo sforsiral poenotenje na račun večjega profita. Kot da bi vsak avto rabil svojo mešanico bencina.. nevzdržno.Saj je že standard za tip priključka, tudi E.ON ima Chademo in CCS priključke, kakor sem prebral na njihovi strani. Če se ne motim, imajo evropski EV večinoma CCS.
Ponavadi je na polnilnicah izvedeno kot na spodnji sliki, izbereš Chademo ali CCS, oba imata isti vir DC napetosti, AC se lahko uporabi hkrati na isti kišti:

BigWhale ::
Noben ne pravi, da bo vseh teh 500.000 ljudi obdrzalo rezervacijo in noben ne pravi, kdaj tocno bodo potem dobili avtomobile. Ampak trdit, da ne iz teh 500.000 ne bo niti polovice izvedenih narocil je pa precej absurdno.
Ce Tesla ne crkne, potem se mi 500.000 'vernikov' ne zdi tako neverjetna stevilka.
Ce Tesla ne crkne, potem se mi 500.000 'vernikov' ne zdi tako neverjetna stevilka.

WarpedGone ::
Zadnji uradne cifre kažejo, da je v zadnjem četrtletju vsaj kakih 140k oseb na novo vplačalo rezervacijo - stanje na postavki z depoziti 686M, pred 3 meseci je bilo 603M, 63k pa naj bi bilo odpovedi. To kaže, da je zunaj še ogromno ljudi, ki bi ta avto meli, samo v vrsto se še niso postavl, niti roke divignil, največ njih pa za teslo še slišalo ni. Ko se bojo pojavl na cesti, se bo vrsta še dalšala.
Tle ni problem sploh kolk ljudi bo na koncu ostalo v vrsti ampak je problem da tut proizvodnja 10k vozil tedensko ne bo pokrila navala novih naročil, vrsta se bo še daljšala.
Sladek problem a vseeno problem. Trenuten plan je zgleda pospešit prvo linijo na max hitrost, nato pa duplikacija, po možnosti v nekaj bliže 15k vozil tedensko.
Fabrika na kitajskem naj bi čez kake 4 leta začela štancat kitajske M3, svojih +200k kosov letno.
Število vernikov bo še rastlo, moje sožalje...
Tle ni problem sploh kolk ljudi bo na koncu ostalo v vrsti ampak je problem da tut proizvodnja 10k vozil tedensko ne bo pokrila navala novih naročil, vrsta se bo še daljšala.
Sladek problem a vseeno problem. Trenuten plan je zgleda pospešit prvo linijo na max hitrost, nato pa duplikacija, po možnosti v nekaj bliže 15k vozil tedensko.
Fabrika na kitajskem naj bi čez kake 4 leta začela štancat kitajske M3, svojih +200k kosov letno.
Število vernikov bo še rastlo, moje sožalje...
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::
Pa sej stvari so dokaj jasne. Tesla se s temi odpovedmi rezervacij ne sekira kaj preveč, mislim da mi dajemo temu preveč pomena. Pomojem je Tesla celo srečna če pride do konkretnih odpovedih rezervacij, ker:
1. Še vedno bodo prodali vse kar bodo naredili
2. Ljudje, ki M3 dejansko želijo, ga bodo dobili prej
3. Tu in dam se bo kaka preklicana rezervacija za M3 spremenila v nakup S ali X, kjer so marže itak višje.
1. Še vedno bodo prodali vse kar bodo naredili
2. Ljudje, ki M3 dejansko želijo, ga bodo dobili prej
3. Tu in dam se bo kaka preklicana rezervacija za M3 spremenila v nakup S ali X, kjer so marže itak višje.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

fpbs ::
Mislim, da se dolgoročno porizvajalci ne bodo mogli in ni smisla ukvarjati samo z lastnimi in po možnosti nekompatibilnimi polnilnicami. Mislim, da bi jih moral prevzeti privatni kapital, ki bo sforsiral poenotenje na račun večjega profita. Kot da bi vsak avto rabil svojo mešanico bencina.. nevzdržno.Saj je že standard za tip priključka, tudi E.ON ima Chademo in CCS priključke, kakor sem prebral na njihovi strani. Če se ne motim, imajo evropski EV večinoma CCS.
Ponavadi je na polnilnicah izvedeno kot na spodnji sliki, izbereš Chademo ali CCS, oba imata isti vir DC napetosti, AC se lahko uporabi hkrati na isti kišti:
Že davno je v Evropi izbran CCS standard, tudi Chademo se bo moral posloviti.

kow ::
Tesla je po Grohmannu kupila se eno privatno firmo - Perbix Machine Co Inc. Tudi oni se bavijo z avtomatiko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

WarpedGone ::
The Drive: The Truth Behind Doug DeMuro's Tesla Model 3 Review
Se splača prebrat, ampak vam ne bo všeč ...
Se splača prebrat, ampak vam ne bo všeč ...
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::
...Tesla has already won. Every Model 3 would literally have to explode on opening the door for the brand to take a hit, and even then it probably wouldn't matter.
Vidiš, tega se bojimo.
Avtov, ki jih čakaš po nekaj let in ki z malo sreče ne crknejo ali te ubijejo na poti iz salona do doma.
Znamka, ki ima QA v treh pisanih marjeticah, NE SME, imeti dobre prodaje.
Ker realno, avto ni toliko boljši, je samo toliko bolj nahype-an.
Ali pa je neskončnokrat boljši od S-a (ampak v to nekako dvomim).
Ker S-a sem vozil, in je sicer super, a so vozila za podoben denar v povsem drugem razredu.

WarpedGone ::
:)
Denial => Anger => Bargaining => Depression => Acceptance
D/A/B/D/A ... bi reku da si nekje na prehodu iz A v B.
Ko boš zapopadu da statistika pravi da so tesle že danes bolj varne kot vse ostalo, boš zapadu v depresijo. Pol boš pa že kmalu ven iz mizerije.
Denial => Anger => Bargaining => Depression => Acceptance
D/A/B/D/A ... bi reku da si nekje na prehodu iz A v B.
Ko boš zapopadu da statistika pravi da so tesle že danes bolj varne kot vse ostalo, boš zapadu v depresijo. Pol boš pa že kmalu ven iz mizerije.
Zbogom in hvala za vse ribe

DamijanD ::
Ker S-a sem vozil, in je sicer super, a so vozila za podoben denar v povsem drugem razredu.
To je itak znano in bo (na žalost) veljalo še par let, da je primerljiv EV dražji od ICE verzije. Sicer ne vem zakaj je tolk razlike - 50kWh baterije ~ 10k€, ampak motor, menjalnik so pa verjetno cenejši od ICE verzij...

billy ::
Ampak Tesla je tudi tukaj dosegel svoj namen, daleč največ se napiše o tej znamki, čeprav je dejansko najmanj dosegljiva/uporabna za navadnega uporabnika.
Brezplačna reklama.
Brezplačna reklama.

Gregor P ::
Ker S-a sem vozil, in je sicer super, a so vozila za podoben denar v povsem drugem razredu.
To je itak znano in bo (na žalost) veljalo še par let, da je primerljiv EV dražji od ICE verzije. Sicer ne vem zakaj je tolk razlike - 50kWh baterije ~ 10k€, ampak motor, menjalnik so pa verjetno cenejši od ICE verzij...
... ni samo baterija, je tudi cena samega razvoja, marketinga, milijard, ki so bili vloženi v podjetje itd. ... vse to pač mora tudi nekdo plačati; v prvi vrsti "nahypeani" pionirski potrošniki, ostali bomo potem kupovali te zadeve ceneje (najbrž kar pri drugih proizvajalcih).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

RedDrake ::
WarpedGone je izjavil:
:)
Denial => Anger => Bargaining => Depression => Acceptance
D/A/B/D/A ... bi reku da si nekje na prehodu iz A v B.
Ko boš zapopadu da statistika pravi da so tesle že danes bolj varne kot vse ostalo, boš zapadu v depresijo. Pol boš pa že kmalu ven iz mizerije.
Za razliko od tebe, je meni stvar irrelevantna.
Nisem TSLA delničar, moj dohodek ni povezan z avto industrijo in je hkrati več kot nadpovprečen.
Torej ni finačnih faktorjev, ki bi kakorkoli vplivali na mojo čustveno navezanost na Teslo.
Kar se tiče pa avtomobilov, pa trenutno povsem v redu shajam z mojimi tremi konjički, od katerih sta dva za joyride.
Edini pogoj za novejše je, da mi avta na daljavo ne bodo mogli ubiti.
Če bom za to moral obnavljati 20+ let stare kripe, pa naj bodi.
Ne kaže, da mi bo to kdaj v prihodnosti predstavljalo finančen problem.
Kaj bo pod plehom mi je precej vseeno. Sicer marsikaj mehanskega lahko popravim sam, a tudi elektroniko lahko kaj porihtam, če je glih nujno.
Aja, pa fajn je tudi, da ko peljem moje produkte v fabrko na Češkem, da sem lahko tam in nazaj kakšnih par ur hitreje kot s poljubnim EV.
Ampak to je samo kratkoročna prednost. Verjamem, da bodo EV v roku desetletja ali dveh, povsem konkurenčna tudi na tem področju.
Avtonomnost me ne moti, če le ni on-air izvedba, kot si jo je zamislila Tesla.
Torej, zakaj bi bil v kakršnikoli depresiji, jezi, ipd ...?

Gregor P ::
Avtonomnost me ne moti, če le ni on-air izvedba, kot si jo je zamislila Tesla.
Musk bo sedaj rekel, da bo njihova on-air izvedba bazirala na blockchain tehnologiji in na ta račun pridobil še kakšno milijardo ali dve + dodatno zaupanje potrošnikov

(kar bi v tem primeru dejansko bilo upravičeno, vsaj kar se varnosti tiče oz. bi to moralo biti minimalna varnost tovrstnih rešitev)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::
RedDrake prvič:
RedDrake drugič:
Če ti je irrelevantno, potem se tega ne bojiš. Če se tega bojiš, potem ti to ni irrelevantno.
V bistvu je pa anything goes, samo da se pljuva.
Zate je irrelevantna resnica, bojiš se pa teslinega uspeha.
Vidiš, tega se bojimo.
RedDrake drugič:
Za razliko od tebe, je meni stvar irrelevantna.
Če ti je irrelevantno, potem se tega ne bojiš. Če se tega bojiš, potem ti to ni irrelevantno.
V bistvu je pa anything goes, samo da se pljuva.
Zate je irrelevantna resnica, bojiš se pa teslinega uspeha.
Zbogom in hvala za vse ribe

bambam20 ::
WarpedGone je izjavil:
Zate je irrelevantna resnica, bojiš se pa teslinega uspeha.
Uspešni bodo, ko bodo poslovali z dobičkom. Dokler tolčejo milijardne izgube niso uspešni. Ti čudno pojmuješ kaj pomeni biti uspešen.

Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
The Drive: The Truth Behind Doug DeMuro's Tesla Model 3 Review
Se splača prebrat, ampak vam ne bo všeč ...
Zaradi takšnih reviewov bi človek najraje kar Tesla hater postal. Namreč, nočem bit ob boku tem vernikom.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()

RedDrake ::
WarpedGone je izjavil:
RedDrake prvič:
Vidiš, tega se bojimo.
RedDrake drugič:
Za razliko od tebe, je meni stvar irrelevantna.
Če ti je irrelevantno, potem se tega ne bojiš. Če se tega bojiš, potem ti to ni irrelevantno.
V bistvu je pa anything goes, samo da se pljuva.
Zate je irrelevantna resnica, bojiš se pa teslinega uspeha.
Out of context.
Upravičeno se lahko bojim fanboyev, ki bi z veseljem pripeljali industrijo do te mere, da bo vsak prodan avto nekje med pre-alfa in pre-beta verzijo.
Takih ljudi, ki se imenujejo "novinarji" in ljudi v članku zmerjajo s kur%ami, samo zato, ker ne delijo njihovega pogleda, ja takih se bojim. In taki že v naprej omilijo vsakršen potencialen negativen zapis v smislu "medije je potrebno re-definirati".
Se sliši precej podobno tebi in tvojim re-definicijam raznoraznih besed in besednih zvez, ker pač ne pašejo v tvoj echo-chamber.
Vsak zapis lahko začneš z "Praised be our Lord and Saviour, Elon Musk", pa boš izpadel morda še celo manj fanatično kot sedaj.
A še nisi dojel tega?
Vidiš, še Nikec, veliki zagovornik EV je skeptičen, ker so ljudje zaslepljeni nekje na nivoju bradačev z bližnjega vzhoda ...

WarpedGone ::
A še nisi dojel tega?
Dojel sem kaj pomeni slovencelj, poln formum vas je.
Pisano z malo, ker psihološki pojav ni omejen na slovenijo ampak je del človeškega sveta.
>> da bo vsak prodan avto nekje med pre-alfa in pre-beta verzijo.
Ja, res se moraš tega bat ... Fire hazard: BMW recalls 1.4M vehicles due to risk of under-hood fires
ampak si že mal prepozn.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::
Je že vplačal rezervacijo btw.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Gregor P ::
Kot zanimivost ...
STA: Avtobus brez voznika že prvi dan udeležen v trčenju
STA: Avtobus brez voznika že prvi dan udeležen v trčenju
Na ulicah ameriškega Las Vegasa je v sredo prvič začel voziti manjši avtobus brez voznika (Arma, ki ga izdeluje francosko podjetje Navya). Njegov "prvi nastop" pa se ni končal najbolj uspešno, saj je že bil udeležen v trčenju z dostavnim tovornjakom. Za nesrečo, ki jo je policija označila kot "manjše trčenje", v katerem ni bil nihče poškodovan, naj bi bil sicer kriv voznik tovornjaka.
...
Obenem je policija pohvalila avtobus, ki da je naredil točno to, kar je moral - njegovi senzorji so zaznali tovornjak in računalniški sistem je nemudoma ustavil avtobus ter bi preprečil nesrečo, če bi le bil tudi voznik tovornjaka tako pazljiv. A ta ni opazil avtobusa in je vozil naprej, dokler ni zadel v sprednji odbijač avtobusa.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Tody ::
Zato pa rabiš imeti vsa vozila avtonomna, da se pač dostavljalci ne pelejo naprej in vmes še pišejo dokumente, jejo malco in gledajo filme

vostok_1 ::
Kaj jz pravim kot že pokvarjen film...lažje je prepovedat ljudi na cestah, kot zapovedat obnašanje ali prilagodljiva avtonomna vozila.
And it will happen trust me.
Manualno kontrolo boš lahko uporabljal zgolj na nekih stranskih cestah, ki niso neki dobro mapirane in urejene.
Sicer pa talat kazni za prehitro vožnjo je tako smešno enostavna zadeva, ampak pač ni cesar še dovolj lačen.
And it will happen trust me.
Manualno kontrolo boš lahko uporabljal zgolj na nekih stranskih cestah, ki niso neki dobro mapirane in urejene.
Sicer pa talat kazni za prehitro vožnjo je tako smešno enostavna zadeva, ampak pač ni cesar še dovolj lačen.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

BigWhale ::

DamijanD ::
Manualno kontrolo boš lahko uporabljal zgolj na nekih stranskih cestah, ki niso neki dobro mapirane in urejene.
To bo še zabavno, ko bo človek samo občasno vozil :-) Ko bo vsak voznik na taki stopnji kot v avtošoli (pač brez kilometrov in izkušenj ne bo nekih pametnih avtomatskih reakcij voznika itd...)

Nikec3 ::
Manualno kontrolo boš lahko uporabljal zgolj na nekih stranskih cestah, ki niso neki dobro mapirane in urejene.
To bo še zabavno, ko bo človek samo občasno vozil :-) Ko bo vsak voznik na taki stopnji kot v avtošoli (pač brez kilometrov in izkušenj ne bo nekih pametnih avtomatskih reakcij voznika itd...)
Za po gozdni cesti vozit 20 km/h ne rabiš nekih izkušenj, če pa že narediš kako bedarijo, nastradaš sam.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::
Za po gozdni cesti vozit 20 km/h ne rabiš nekih izkušenj, če pa že narediš kako bedarijo, nastradaš sam.
To ne velja v veliko primerov. Lahko imas tri kolege v avtu in dva ubijes. Ali pa srecas gobarja in ga povozis.
Dokler ne bomo imeli L5 avtonomije bodo ceste nevarne. Z L4 pridobimo ogromno, ampak se vedno nimamo avtomobila, ki bi ti lahko peljal otroka v solo ali bi te pa pripeljal pijanega domov. V L4 mora se vedno sedeti sofer, ki lahko posreduje v primeru, da avtonomnost odpove. L4 sicer pravi, da se mora avto v nasprotnem primeru sam odstraniti iz prometa, ce ni posredovanja. Ampak to sredi avtoceste ne deluje, ker se avto nikakor ne more umakniti iz prometa.

Invictus ::
A se ti zdi? A si pozabil kaj se je zgodilo leta 2012, ko so v Mariboru po mestu postavili radarje? :)
V normalni državiu bi storilce polovili, zaprli in jim naprtili odškodnino.
Prej ali slej bo prišlo v rabo satelitsko spremljanje.
Sicer pa večino že danes lahko spremljajo preko mobitelov.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x

vostok_1 ::
Manualno kontrolo boš lahko uporabljal zgolj na nekih stranskih cestah, ki niso neki dobro mapirane in urejene.
To bo še zabavno, ko bo človek samo občasno vozil :-) Ko bo vsak voznik na taki stopnji kot v avtošoli (pač brez kilometrov in izkušenj ne bo nekih pametnih avtomatskih reakcij voznika itd...)
Za po gozdni cesti vozit 20 km/h ne rabiš nekih izkušenj, če pa že narediš kako bedarijo, nastradaš sam.
To ne velja v veliko primerov. Lahko imas tri kolege v avtu in dva ubijes. Ali pa srecas gobarja in ga povozis.
Dokler ne bomo imeli L5 avtonomije bodo ceste nevarne. Z L4 pridobimo ogromno, ampak se vedno nimamo avtomobila, ki bi ti lahko peljal otroka v solo ali bi te pa pripeljal pijanega domov. V L4 mora se vedno sedeti sofer, ki lahko posreduje v primeru, da avtonomnost odpove. L4 sicer pravi, da se mora avto v nasprotnem primeru sam odstraniti iz prometa, ce ni posredovanja. Ampak to sredi avtoceste ne deluje, ker se avto nikakor ne more umakniti iz prometa.
Kot je že rekel gospod. Na takih cestkah boš imel avtomatično omejeno hitrost + senzorji.
Najhujše kar se ti lahko zgodi je da zapelješ v kak jarek. 30-50kmh bo elektronika že obvladala butaste voznike. Voznik bo tam bolj za to da ne zapelje v blato in da pride do dvorišča vikenda.
Njegove sposobnosti bodo sekundarnega pomena.
Glede L4. L4 je smrtno nevarna zadeva IMO. Najboljše ga je povsem preskočit.
Samo za nazor.
L4 avto bi moral obvladat vožnjo pri 90kmh v gostem ovinkastem prometu, medtem ko voznik ščije vn čez okno, posluša metallico in krmili volan s kolenom ter pozdravlja soseda ki počne isto zadevo, morda s kako drugo muziko, na nasprotnem pasu.
L4 je pipe dream in bo še zelooooo dolgo časa.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()

J.McLane ::
L4 (ali še nižje stopnje) bi lahko delovale samo na določenih odcekih z urejeno infrastrukturo, avto bi moral nekako vedet da je na takem odseku in bi takrat lahko voznik v avtu spal, ko pride na navadno cesto pa sistem nebi smel dajati potuho vozniku in bi voznik moral prevzeti 100% nadzor nad vozilom, sistem bi bedel nad dejanji voznika samo kot varnostni pripomoček.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

vostok_1 ::
L4 je nevrjetno težko naredit. Enostavno se ne da vse čudne kinke ljudi obvladat.
Saj vidiš po novici. Človeški voznik, bi s hupo jebal mater tistemu, ki hoče it rikverc.
Najte mi avtonomni algoritem, ki obvladal ruske ceste...
Stari ej. Ko rus začne odpirat prtljažnik, je čas za spizdit stran.
Saj vidiš po novici. Človeški voznik, bi s hupo jebal mater tistemu, ki hoče it rikverc.
Najte mi avtonomni algoritem, ki obvladal ruske ceste...
Stari ej. Ko rus začne odpirat prtljažnik, je čas za spizdit stran.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()

BigWhale ::

lufthammer ::
Tisti, ki zna upostevati policaja v kriziscu ali pa delavca z zastavico/ali brez ob cesti.
Skratka, noben level še xx let ne bo zmogel vseh miljon nepredvidenih situacij. Verjetno bo vrhunec, če bo znal varno ustavit - na odstavnem pasu? Ah, tudi to ne bo dobra rešitev.


SambaShare ::
lufthammer je izjavil:
Skratka, noben level še xx let ne bo zmogel vseh miljon nepredvidenih situacij. Verjetno bo vrhunec, če bo znal varno ustavit - na odstavnem pasu? Ah, tudi to ne bo dobra rešitev.![]()
Saj tudi ljudje ne zmoremo "miljon nepredvidljivih situacij" pa vseeno vozimo. Ob zastoju se ti večina ne bo ustavila ob robu ceste, kaj zdaj, naj jim vzamemo izpite?

Magic1 ::
Taka je realnost. Stvari so relativno enostavne, če odstraniš večino nepredvidljivih situacij. Na svetu je miljone kilometrov cest in na velikem delu se ne da odstranit faktorje nepredvidljivosti.
Človek odgovarja za lastne napake. Kdo bo odgovarjal, ko bo AP narobe odreagiral ob nepredvidljivi situaciji? Sej verjetno bo v večini primerov odreagiral bolje od ljudi, samo vedno pa ne.
Človek odgovarja za lastne napake. Kdo bo odgovarjal, ko bo AP narobe odreagiral ob nepredvidljivi situaciji? Sej verjetno bo v večini primerov odreagiral bolje od ljudi, samo vedno pa ne.
Magic

frudi ::
Kateri LEVEL samovoznosti se zna uspešno umakniti vozilom na nujni vožnji?
Tisti, ki zna upostevati policaja v kriziscu ali pa delavca z zastavico/ali brez ob cesti.
Tako, recimo:
vir: CEO of Cruise - Why testing self-driving cars in SF is challenging but necessary
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)