» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
447 / 1139
»»

pegasus ::

Take zadeve rabimo, ja. Lastnosti vozila, trenutna lokacija, željena destinacija, razmere na cesti, razpoložljivost polnilnic po poti, predlagana optimalna pot in hitrost. Po možnosti zapakirano v en smartphone app. Ali pa kar nadgradnja obstoječih navigacij.

S takimi preračuni se med vožnjo kratkočasim, ko jih delam na pamet. Verjamem, da obstaja trg za to :)

Gregor P ::

Narediti trg iz nečesa počem prej (pred EZ) sploh ni bilo povpraševanja. Juhej EV :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

GizmoX ::

pegasus je izjavil:

Take zadeve rabimo, ja. Lastnosti vozila, trenutna lokacija, željena destinacija, razmere na cesti, razpoložljivost polnilnic po poti, predlagana optimalna pot in hitrost. Po možnosti zapakirano v en smartphone app. Ali pa kar nadgradnja obstoječih navigacij.

S takimi preračuni se med vožnjo kratkočasim, ko jih delam na pamet. Verjamem, da obstaja trg za to :)
Najbližje temu sem opazil GoingElectric.de/StromTankStellen/RoutenPlaner/

Mimogrede - ali kdo pozna stanje v Nemčiji glede rabljenih avtomobilov? Gledam na mobile.de za rabljenega E-NV200, pa je cena iz 38k€ (nov) padla na okoli 20k€ (star dve leti in pol).
Zakaj ti ljudje ravno zdaj prodajajo vozilo? To vozilo ima 3-letno splošno garancijo, ki bo kmalu potekla. Nemci občutljivi na to?
Kako visoko EKO subvencijo imajo Nemci? Če upoštevam "našo" subvencijo je padec iz 30k€ na 20k€ v dveh letih in pol sicer razumljiv ...:|
udirač => uni. dipl. inž. rač.

WarpedGone ::

e-nv200 ima žal enako 'kvalitetno' baterijo kot Leaf:

Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Če krivuljo nadaljuješ v tem slogu potem boš tistih 65% kapacitete imel še dolgo časa :D
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

GizmoX ::

WarpedGone je izjavil:

e-nv200 ima žal enako 'kvalitetno' baterijo kot Leaf:

Ne vem, če je ravno za primerjat - E-NV200 ima aktivno hlajenje, Leaf ga nima. Kolikor sem gledal, tudi noben od YouTuber-jev z E-NV200 še ni izgubilo bar-a.
Je kje na voljo kakšen večji vzorec kapacitet Leaf in ostalih baterij s časom?
udirač => uni. dipl. inž. rač.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GizmoX ()

Nikec3 ::

J.McLane je izjavil:

Če krivuljo nadaljuješ v tem slogu potem boš tistih 65% kapacitete imel še dolgo časa :D

Če jo nadaljuješ dovolj časa boš slej kot prej imel kapacitete več kot 100%!!! :))
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Ne vem, če je ravno za primerjat - E-NV200 ima aktivno hlajenje, Leaf ga nima

Aktivno v tem primeru pomeni ventilator, ki piha ohlajen zrak skozi posebne kanale v bateriji, nekaj podobnega kot je Hjundaj nagruntal v Ioniqu.
Bolje išta nego ništa (pasivno hlajenje v Leaf), kolk to spremeni degradacijo, bo pokazal čas.
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

GizmoX je izjavil:

To vozilo ima 3-letno splošno garancijo, ki bo kmalu potekla. Nemci občutljivi na to?
Tu je precej tega lizinga za 3-5 let, ko se lizing izteče, vzameš nov avto na nov lizing in daš starega v račun. Trg je poln avtov, ki se jim je ravno iztekla garancija in to se na veliko vozi v južne dele evrope ;)

WarpedGone ::

Spot the intruder ...

Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

... iz tega kota pa me rahlo spominja na Porsche:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fpbs ::

ABB Introduces 150-350 kW ABB Terra HP High Power Chargers:
https://insideevs.com/abb-introduces-15...

Paul30 ::

https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Tesla ima majhno degradacijo baterij tudi po 200k miljah(okoli 320 tisoč km).

http://www.hybridcars.com/chevy-volt-tr...

Tud pr konkurenci ni problema.

Čas je da se zabijejo še zadnji žeblji v krsti motorjev z notranjim izgorevanjem. Motorji so zelo neunčikoviti, imajo celo goro različnih delov, se kvarijo,... stara tehnologija za na odpad.

Medtem ko je elektični motor manjši, bolj zanesljiv, manj stroškov vzdrževanja, dlje bo zdržal, bolj učinkovit, bolj tih, v veliko primerov ima boljše pospeške, nič menjalnikov,... pa še brez izpustov je.

IL_DIAVOLO ::

Pol si pa privošči teslo če si lahko. Večina populacije v Sloveniji si ne more privoščiti avta za 40k+ evrov. Da sploh ne omenjam popravil...

https://avto.finance.si/8820202?cctest&

Magic1 ::

Musk itak ve, da še dolgo ne bo služil na novih kupcih. Kar pa ne pomeni, da ne more na polno lupit starih...
Magic

hammock ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Pol si pa privošči teslo če si lahko. Večina populacije v Sloveniji si ne more privoščiti avta za 40k+ evrov. Da sploh ne omenjam popravil...

https://avto.finance.si/8820202?cctest&

Zahvaljujoc Tesli se je predramil med drugim tudi VW, cigar elektricne avte (ki bodo cez 5 let morda ze uporabni) si bo lahko privoscil tudi povprecni Janez.

BigWhale ::

Zaradi Tesle so se vsi vsaj zaceli zbujati, ce se niso prebudili.

WarpedGone ::

cigar elektricne avte (ki bodo cez 5 let morda ze uporabni) si bo lahko privoscil tudi povprecni Janez.

To sklepaš na podlagi česa?

Danes je začetna cena eUP 25.923 EUR, začetna cena eGolf pa 40.298 EUR. Obakrat gre za 'stare' izvedbe z manjšo baterijo, ki avto postavi v rang mizerije (splošne neuporabnosti). Na kaki osnovi je avto narejen, vidiš iz začetne cene modela - eUp: 12.111 EUR, Golf: 20.394 EUR. Pri eGolfu je danes pribitka 25 jurjev za mizeren električen pogon.

Kje vidiš VW mehanizem nižanja tega pribitka? Kot stvari stojijo nameravajo baterije kupovat na prostem trgu i.e. za njih plačat več kot vsi ostali (in tako do baterij sploh pridit).

Pozabi na splošno uporaben 'poceni' EV od VW v naslednjem desetletju. Vgrajevali bodo mizerno kapaciteto baterij za katero bo treba plačat relativno veliko (LG,Samsung,.. bodo svoje baterije prodali tistemu proizvajalcu, kateri bo pripravljen največ plačat, če se seveda ne odločijo it lastno zgodbo in baterije ponucat za lastne EV).

so se vsi vsaj zaceli zbujati,

Talk is cheap, drugega pa od VW še ni padl.
In ne, par prototipov ranga par jurjev EV letno za VW ni zbujanje ampak PR.
Zbujanje bo, ko bodo rohneli buldožerji za njihove lastne baterije (celice), ki bodo zadostovale za nekaj milijonov splošno uporabnih EV (realen doseg čez 300km).
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

_Tom_ ::

BigWhale ::

A lahk kak drug clanek, k ni tolk baba kazala baba rekla?

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:


Pozabi na splošno uporaben 'poceni' EV od VW v naslednjem desetletju. Vgrajevali bodo mizerno kapaciteto baterij za katero bo treba plačat relativno veliko (LG,Samsung,.. bodo svoje baterije prodali tistemu proizvajalcu, kateri bo pripravljen največ plačat, če se seveda ne odločijo it lastno zgodbo in baterije ponucat za lastne EV).


Zakaj misliš da je ravno baterija tisto kar dvigne vse skupaj v nebo? Zoe je že brez baterije predrag, a so to ceno malo nategnili, da bi bilo videti, da je baterija cenejša? Isto pri Leafu, tiste hitro crkajoče baterije se baje po uradni poti da zamenjat za nekih 6k €, je to spet nateg cena?

Ti primeri dragih EV so zgolj samo zato ker jih lahko za toliko prodajo, pri teh proizvednih količinah se nam ne more sanjat kaj je nekdo sposoben sproducirat pri višjih številkah.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Zakaj misliš da je ravno baterija tisto kar dvigne vse skupaj v nebo?

Ne, zamenjal si vzročni vrstni red.
Cena je na nebu zaradi majhnega obsega proizvodnje.
Baterij za večjo proizvodnjo ni.
Posledično večje proizvodnje ni.
In je ne bo, dokler ne bo na razpolago več baterij.
In zato tut nižje cene ne bo, dokler ne bo na razpolago bistveno več baterij.

Ključ do nižje cene je večja proizvodnja baterij, potem bo možno EV štancatv stotinjah tisočev in cena kosa bo posledično podobna v stotinjah tisočev naštancanih ICE vozilih.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Vendar, če prav razumem, "smo" dokaj omenjeni glede ključnih surovin za baterije, bolj kot pri nafti idr.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Lonsarg ::

Baterijo se da narediti iz praktično vsega. To da je trenutno popularen Litij je zgolj modna muha.

Poleg tega prvi Googlov zadetek pravi, da ga je za cirka 350 let ob USPEŠNI revoluciji Litijevih avtomobilov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

WarpedGone ::

V izrabljeni, ckrnjeni bateriji je litija točno toliko kot ga je bilo v povsem novi.
Samo bedak takšen bogat vir meče stran in jamra, kako bo litija zmanjkalo.

Težavnost recikliranja je soroden problem težavnosti črpanja nafte. Ko je cena dovolj visoka, se splača marskaj, kar poveča vir in ustavi rast cen. In kontra pri padanju.

Je pa stvar na kratki rok merodajna. Postavit veliko novo fabriko zahteva tudi dovolj surovin iz rudikov. Pomeni da je potrebno odpret nove al pa za surovino plačat več kot plačujejo dosedanji odjemniki rude.

Ampak neč bat, lako ćemo!
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Lej, te umazane stvari bojo vse kitajci zrihtal, mi bomo sam gospode špilal in celice v škatle zlagali :D

DamijanD ::

A nima tesla tako ali tako program reciklaže, kjer imajo namen baterije iz EV uporabiti v powerwallih?

WarpedGone ::

kjer imajo namen baterije iz EV uporabiti v powerwalli

Ne.
V powerwall gredo nove celice z drugačno kemijo kot v avtomobile.
Reciklaža izrabljenih celic bo aktualna, ko bo na razpolago veliko/dovolj izrabljenih celic. Teh še vedno ni - celice izpred 5ih let pridno delajo v avtomobilih na cesti.
Je pa v GigaFactory predviden oddelek za reciklažo, ki bo skrbel za del potrebnih surovin. Ni še zgrajen.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Gregor P je izjavil:

Vendar, če prav razumem, "smo" dokaj omenjeni glede ključnih surovin za baterije, bolj kot pri nafti idr.

S surovinami nismo nikoli omejeni. Omejeni smo lahko zgolj s tehnologijo pridobivanja.

Lonsarg je izjavil:

Baterijo se da narediti iz praktično vsega. To da je trenutno popularen Litij je zgolj modna muha.

Poleg tega prvi Googlov zadetek pravi, da ga je za cirka 350 let ob USPEŠNI revoluciji Litijevih avtomobilov.

Stavim gajbo da ga bo čez 50 let za 1000 let, ali pa litij sploh ne bo več pomemben.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Magic1 ::

Vsega je v zemlji skoraj "neomejeno", le cena pridobivanja raste.
Magic

svit ::

Novica:Winds of change:

It's absurd to continue having hot water heating at this hour," says Dylan McConnell, from Melbourne's Climate and Energy College.
"It's completely contradictory to the original intention of having water heating at this hour: to use 'off-peak' electricity. In many cases, this is actually the peak - and off-peak has shifted to the middle of the day.


It also questions the need for old-fashioned concepts such as "baseload", which would struggle to find a niche in a market dominated by wind and solar, where mostly "dispatchable" and flexible generation is needed to fill in the gaps. Wind energy is already producing more than 100% of local demand at certain times.


Izobraževanje Kratek uvod v nemški Energiewende.

Žal so minili časi "business as usual..."

Aja...tudi o tem so govorili: Kako bodo Nemci zagotavljali elektriko pozimi, ko sonce ne bo sijalo in ne bo pihalo...
Ni ideje

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: svit ()

WarpedGone ::

At 20 mg lithium per kg of Earth's crust,[52] lithium is the 25th most abundant element.

There are a few ways to estimate the mass [of Earth's crust], so I wanted to provide a few estimates that are between 2.37 * 10^19 tonnes and 2.8 * 10^19 tonnes.


Prvo krat drugo .... v zemeljski skorji naj bi bilo cca 500 milijonov milijard ton Litija.
Tko da pojte kam drugam nakladat o tem kako bo litija zmanjkalo.

Glavna omejitev v današnji tehnologiji je kobalt, ki je bistveno redkejši, dražji in žal tudi precej strupen.
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

In kaj pravi članek, da so baterije fajn za dnevna kritja, torej za solar nucat čez preostali del dneva, seveda če imaš višek denarja za baterije. Potem je opcija hidro, ki v Nemčiji ne pride v upoštev, ker naj ne bi bila zadosti hribovita in nakoncu imaš še vodik. Res super zadeve za zimske dni... bodo Nemci premog še dolgo na polno kurili. TEŠ ne bi bil nič cenejši, če bi ga zaradi alternativnih virov lahko poleti ugašali. Brez pa izgleda ne gre.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

FTad ::

WarpedGone je izjavil:

At 20 mg lithium per kg of Earth's crust,[52] lithium is the 25th most abundant element.

There are a few ways to estimate the mass [of Earth's crust], so I wanted to provide a few estimates that are between 2.37 * 10^19 tonnes and 2.8 * 10^19 tonnes.


Prvo krat drugo .... v zemeljski skorji naj bi bilo cca 500 milijonov milijard ton Litija.
Tko da pojte kam drugam nakladat o tem kako bo litija zmanjkalo.

Glavna omejitev v današnji tehnologiji je kobalt, ki je bistveno redkejši, dražji in žal tudi precej strupen.


Kako se pa litij crpa/pridobiva? Ce je enostavno, potem super :)

WarpedGone ::

Najprej se pridobiva to kar je narcnej in se najbol splača.
Nekater zarad tega oatalga sploh ne vidijo in pridigajo pkmanjkanje.
Zbogom in hvala za vse ribe

pecorin ::

Wikipedia pravi, da je v skorji nekje enako kobalta in litija, se pa kobalta letno "pridela" 4x toliko kot litija.
Nekdo ima napako...

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

In kaj pravi članek, da so baterije fajn za dnevna kritja, torej za solar nucat čez preostali del dneva, seveda če imaš višek denarja za baterije. Potem je opcija hidro, ki v Nemčiji ne pride v upoštev, ker naj ne bi bila zadosti hribovita in nakoncu imaš še vodik. Res super zadeve za zimske dni... bodo Nemci premog še dolgo na polno kurili. TEŠ ne bi bil nič cenejši, če bi ga zaradi alternativnih virov lahko poleti ugašali. Brez pa izgleda ne gre.

Nimaš na koncu vodik ampak imaš, da bo le čas pokazal kašno kombinacijo bodo Nemci uporabili, da bodo imeli luč 2050 leta.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

lufthammer ::

Nimaš na koncu vodik ampak imaš, da bo le čas pokazal kašno kombinacijo bodo Nemci uporabili, da bodo imeli luč 2050 leta.


???Kaj si želel s tem povedat? Nimaš ampak imaš????

telexdell ::

lufthammer je izjavil:

Nimaš na koncu vodik ampak imaš, da bo le čas pokazal kašno kombinacijo bodo Nemci uporabili, da bodo imeli luč 2050 leta.


???Kaj si želel s tem povedat? Nimaš ampak imaš????

Ker sem dobra duša in pomagam tistim, kateri težje razumejo zapisano- zapisal sem, kaj je na koncu članka. In to ni vodik.
Drugače pa, če imaš energijo, potem jo lahko spreminjaš v drugo obliko. Z viški elektrike lahko pridobivaš vodik, lahko pa tudi metan, nafto...In tudi zaradi tega ni na koncu vodik. Torej moramo počakati, za katero smer se bodo energetiki odločili.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

- Poceni rešitve imajo veliko izgub in so drage
- Drage rešitve imajo malo izgub in so drage
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

J.McLane je izjavil:

- Poceni rešitve imajo veliko izgub in so drage
- Drage rešitve imajo malo izgub in so drage

Imaš viške energije iz SE in VE s katerimi nimaš kaj početi. Ali preprosto izključiš določeno število SE in VE ali pač energijo transformiraš v nekaj drugega. Da je stvar rentabilna mora pač strošek za energijo biti takrat ko je energije preveč in strošek pretvorb v nekaj in iz nekaj nazaj v elektriko pač nižji, kot se bo prodajala kWh elektrike, takrat, ko jo bo primanjkovalo. Pri tem pa so drago, učinkovitost... marginalnega pomena.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::

Zakaj? Ker je nesmiselno, če količina shranjene energije viškov v življenski dobi ni vredna toliko, kot investicija.
Magic

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

Zakaj? Ker je nesmiselno, če količina shranjene energije viškov v življenski dobi ni vredna toliko, kot investicija.

A ja! Ne vem česa od vložek-izplen < nič nisi razumel?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

WarpedGone ::

Folk se še ni čist pozdravu od šoka, da so EV pač boljša reč kot ICE, že se kaže nov:
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

slabi pospeski tole.
#brezpodpisa

WarpedGone ::

pospeški ICE tovornih vozil so tolk v buli, da se bodo boljši pospeški EV tovornih vozil prevedli v direktni profit - prej na cilju ob enakih hitrostnih omejitvah.
Staged footage:
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Tody ::

Čaki zdej morajo svetovno krizo najprej rešit potem bodo pa tale tovornjaček dal ven. Baje bo pa Maribor kupil prvi električni avtobus od enih poljakov. Tudi Easy jet je reku da bi si želel preiti na električne avione ( pojma nimam kako to zgleda :))

Magic1 ::

V nedeljo sem videl v mestu BMW 225xe, ki se je polnil. Sem šel malo pogledat karakteristike in sploh ni švoh. Ima preveč moči, 224 konj, plug-in, 40km. Dosti zmerna cena za BMW 38k€. Zdaj rabimo samo še nakaj primerljivega od drugih proizvajalcev za 10k€ manj in si z eko skladom na 20k€.
Magic

roCkY ::

Kolk časa pa misliš, da bo ekosklad še obstajal?
Kje bo požrešna država nadomestila izpad zaradi trošarin na fosilna goriva?

MH0 ::

roCkY je izjavil:


Kje bo požrešna država nadomestila izpad zaradi trošarin na fosilna goriva?

Davek na prevožen km?
««
447 / 1139
»»