» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
446 / 1141
»»

DarkSite ::

No če smo točni, nekateri so trdili, da ne bo proizvodnje saj še 2 leti.

Tako, da začasno počasni začetek pač ni nekaj kritičnega.

pegasus ::

Unknown_001 je izjavil:

temveč samo povzemaš novice, M aj Rajt ?
No, you're wrong. Sorry, nisem dal linka. Novica govori o tem, da bo EU komisar zbobnal skupaj predstavnike avtomobilske in kemične industrije z namenom, da naredijo skupno industrijo baterij za potrebe avtomobilske industrije po vzoru Airbusa, ki je nastal z združitvijo mnogih nacionalnih letalskih fabrik. Niti besede o letalih na baterije ;) EU pač zaostaja za azijo in ameriko na tem področju in ker industrija sama od sebe očitno ni sposobna stopit skupaj, mora ta korak narediti EU politika.

Letala na baterije so druga tema, letim z njimi že ene 14 let in sem v kontaktu z domačimi glavcami, ki delajo na tem full time. Ne skrbi zame, sem na tekočem.

Unknown_001 ::

pegasus je izjavil:



Letala na baterije so druga tema, letim z njimi že ene 14 let in sem v kontaktu z domačimi glavcami, ki delajo na tem full time. Ne skrbi zame, sem na tekočem.


Aha, modelar torej.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

pegasus ::

Če ti kaj pomaga, me najdeš na tem seznamu.

Unknown_001 ::

pegasus je izjavil:

Če ti kaj pomaga, me najdeš na tem seznamu.


Ja ne glih, sam hvala ti vseen za to. Zanimiv glih nej, je pa neki.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

WarpedGone ::

Model S delajo s 3k kosi tedensko? Resno? torej 150.000 letno? Le kje kopičijo vse te avte, prodajajo jih očitno ne

A to en teden delajo na polno, pa potem dva tedna proizvodnja stoji, pa potem spet en teden na polno ... malo čuden proizvodnji proces.


Še en v sanjskem svetu "lako čemo", kjer avti padajo ven iz mavrice?
Leto ima res 52 tednov ampak nobena fabrika ne laufa 100% časa. Nekaj je kolektivnih dopustov, nekaj je planiranih remontov, nekaj je neplaniranih problemov, ko se proizvodnja povsem ustavi, nekaj je pa še dela prostih praznikov, ko proizvodnja zopet stoji.

Sestavljanje S in X teče na isti liniji zato en izdelan S pomeni nekaj manj kot en neizdelan X (proizvodnja X terja nekaj več korakov na isti liniji). Če bi linija štancala samo S-e bi bili nekje okrog 3k tedensko, če bi štancali samo Xe bi bili nekje okrog 2k tedensko, ker štancajo vsakega nekaj in ker vsako četrtletje fabrika stoji kake 2 tedna je končna cifra cca 42 celih tednov proizvodnje s povprečno 2,4k proizvedenih vozil tedensko.
Kumulativa za celo leto tako navrže dobrih 100k sestavljenih S in X.

Letošnja produkcija S in X je trenutno na 76.202, še eno četrtletje ... 11 tednov x 2,4 = 26k vozil S in X, in bodo mal čez 100k novih vozil v 2017, plus kar jim rata letos sestavit trojk.

Ampak ne se pustit motit v svojem rajanju kakšni luzerji so to...
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Čisto tako, za primerjavo, Revoz je lani naredil 2500 avtov na teden. S tem, da ima kapacitete za 1000 avtov na dan, če bi delali v treh polnih izmenah.

WarpedGone ::

Kakšni luzerji so šele pri BMW, ki sestavjo samo 1500 sedmic tedensko.
Zakaj ne fehtajo Revoza da jim pomaga?!?

Okapi to the rescue!
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Evo, prodaja EV-jev v ZDA za september.

http://insideevs.com/september-2017-plu...

Lepe številke za Model S in Model X, tudi Bolt iz meseca v mesec prav lepo raste. Razočaranje za Model 3.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Še ena zanimivost za Model S:

From the data we could collect, the 75 kWh Model S outsold the 100 kWh version by a rate of more than 5-to-1 in September.

Očitno za ekstra range ni toliko vreden.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Extra range je bil tam cel q, ne samo v septembru. Zakaj potem skok samo v septembru?
Ker so napovedal konec prodaje - nekaj ljudi, ki se je nagibalo proti njemu je, zato pohitelo. Ostali so zamudili.

Bolt leto kasneje še vedno na nizkih 2,6k/q. To je pravo razočarajanje. Eno leto po začetku izdelave še vedno trikrat manj kot so se hvalili dve leti nazaj (30k letno in več).

Kaj je izgovor? Ni trga, nočejo? Al ne morejo?

Nočejo = Ne morejo
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:


Bolt leto kasneje še vedno na nizkih 2,6k/q. To je pravo razočarajanje. Eno leto po začetku izdelave še vedno trikrat manj kot so se hvalili dve leti nazaj (30k letno in več).

Kaj je izgovor? Ni trga, nočejo? Al ne morejo?

Nočejo = Ne morejo

1,9k julija + 2,1k avgusta + 2,6k septembra = 2,6k na četrtletje.
MATH, people!
A ti lahko zdej rečem inteligenzza?

p.s.: Vem, da si narobe prebral, ampak tudi drugi kdaj kaj narobe preberejo, potem so pa zmerjani ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

Mufasa ::



Ker je nekaj debate kako notranjost imajo ameriški avtomobili...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

WarpedGone ::

@RedDrake:
Hvala, ja, zblojen, ni izgovora


q1: 3092
q2: 4500
q3: 6655
46% rast q/q
ocena za q4 ob enaki rasti: 9700
letni total: 24k, kar je ~80% obljubljanih 30k kosov, več kot leto po začetku proizvodnje

A ti lahko zdej rečem inteligenzza?

Za takšno značko se je treba trudit dlje časa, vztrajno ignorirat pojasnila, vztrajno ponavljat bedarije in dajat neumne komentarje.
Pomaga tudi vztrajno primerjanje prodaje mercedesov in cliotov, obljubljanje bmwjev s kitajskimi baterijami, poudarjanje lanskih števil, ignoriranje trentov sprememb ipd.
Zbogom in hvala za vse ribe

Mufasa ::

WarpedGone je izjavil:


letni total: 24k, kar je ~80% obljubljanih 30k kosov, več kot leto po začetku proizvodnje


Še vedno cca 23k kosov več kot kaže ekstrapolacija z 200/mesec za Teslo 3. :)
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

WarpedGone ::

ker ekstrapolija iz prvih dveh mesecev sestavlanja, ob delni neuporabi končne produkcijske linije, ful veliko pove o prihodnosti.
Isto, kot eno leto uporabe končne produkcijske linije.


Inteligenzza.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Mnja, saj produkcija Boltov je precej večja. Dejansko jim 5k kosov stoji neprodanih.
Za razliko od Tesle so delali zelo počasen roll-out. Najprej samo Cali, potem še par držav, pa še par, ipd , avgust je bil mislim, da prvi mesec, kjer se je prodajal po celotnih ZDA.
Zakaj so to počeli? Verjetno zaradi izobraževanja servisov, prodajalcev, ipd ... Mreža je velika in kupec se zagotovo počuti bolje, če jim prodajalec in/ali serviser vlivata zaupanje z znanjem.
Tako da poleg trenutno 14k prodanih, jih še skoraj 5k stoji neprodanih.
Omejitev je torej samo povpraševanje.
In pa 2,6k na mesec je vsaj 30k letno (brez kakršnekoli dodatne rasti).
Sem prepričan, da bodo brez večjih težav presegli teh 30k/leto, ko bodo začeli prodajati še po svetu.
Hkrati pa dvomim, da bodo ta model kadarkoli izdelovali v mnogo (beri več kot 2x-3x od plana) večjih količinah. Sem prepričan, da za tak kinderjajček pač ni povpraševanja več kot kakih 70-100k/letno, po svetu.
Večja vozila so tu v prednosti.
Osebno tudi za Teslo 3 dvomim, da lahko preseže kakih 200k/letno prodaje.
Trg vozil cenovnega razreda 35-60k pač ni tako zelo velik, in marsikak kupec v njem ima druge prioritete kot EV za vsako ceno.

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:


Pomaga tudi vztrajno primerjanje prodaje mercedesov in cliotov, obljubljanje bmwjev s kitajskimi baterijami, poudarjanje lanskih števil, ignoriranje trentov sprememb ipd.
... torej je tudi ta točka praktično izpolnjena, ker neprestano mečeš BMW-je&co v debato in primerjaš s Teslo >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Mufasa ::

WarpedGone je izjavil:

ker ekstrapolija iz prvih dveh mesecev sestavlanja, ob delni neuporabi končne produkcijske linije, ful veliko pove o prihodnosti.
Isto, kot eno leto uporabe končne produkcijske linije.


Inteligenzza.


Ekstrapolacija je še zelo optimistična...ker nisem vračunal ramp-up na podlagi Model X timelinea (promise vs delivery) >:D
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mufasa ()

Nikec3 ::

@Wapry, sej nihče ne pravi da ima Bolt kako izjemno prodajo. Pravimo samo, da je lepo da vztrajno vsak mesec številka prodanih raste.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

MH0 ::

WarpedGone je izjavil:

... En zaposleni je laufal po veleblagovnicah in kupoval vso razpoložljivo zalogo približno primernih USB kablov, da so lahko dobavili vsaj nekaj vozil.
...

Torej je to res avto brez ustreznij homologacij.

WarpedGone ::

Dobro je razumet strokovne izraze, sicer jih uporabljaš v napačnem kontekstu in izpadeš ...
Zbogom in hvala za vse ribe

MH0 ::

Če greš vgradit kose, ki niso homologirani dobiš kaj?

Utk ::

Volkswagna?

MH0 ::

Utk je izjavil:

Volkswagna?

Dobra šala!

VaeVictis ::

WarpedGone je izjavil:

Dobro je razumet strokovne izraze, sicer jih uporabljaš v napačnem kontekstu in izpadeš ...


Prov ne morem verjeti, da se bom v tej temi strinjal z Warpy-em.

Pazi kakšne strokovne izraze uporabljaš, ker lahko, da imajo američani ne svojem trgu drugačno zakonodajo in take zadeve dopuščajo...

BigWhale ::

MH0 je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

... En zaposleni je laufal po veleblagovnicah in kupoval vso razpoložljivo zalogo približno primernih USB kablov, da so lahko dobavili vsaj nekaj vozil.
...

Torej je to res avto brez ustreznij homologacij.


To ne, zato ker se avto homologira potem, ko je ze sestavljen. Je pa to taksna precej zacetniska napaka, ko se se vzpostavlja just in time delivery proizvodnja in tko naprej. Bodo ze popravili. :)

mikhaair ::

pegasus ::

Hehe, en post popolnoma on topic: https://twitter.com/EURELECTRIC/status/...
Primerjava učinkovitosti ICE, gorivne celice in električnega pogona.

WarpedGone ::

Jup, že dolgo znano ampak se folk izvija ...
Dobra pripomba:
Worth noting, that on a typical EV, the biggest 'loss' of all is from, yup, the tyres! (not including aero drag obvs)

Razen, da to lahko vključuje tudi zračen upor, ko je večina prevožene razdalje pri hitrostih, ko je zračnega upora manj kot kotalnega.
Odvisno od konkretnih gum in aerodinamike kdaj drugo preseže prvo, tipično šele nekje nad 70kmh ali 80 kmh.

Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Ja, točno takih grafov sem navajen iz letalstva in zato ves čas trdim, da so idealne hitrosti tja do 20m/s (72km/h, 45mph), vse kar je več je nesmiselno. Da se dvigne smiselna hitrost, je potrebno zmanjšati zračni tlak. Ergo, hyperloop ;)

J.McLane ::

Več od 72 kmh nesmiselno?? Pa kaj potem, če s hitrostjo narašča potebna energija, po tistem grafu bi lahko trdil, da se je najbolj smiselno vozit s 40 kmh, ker bo takrat skupna poraba energije najnižja.

Pač za hitrost je treba plačat, plačaš pa pač toliko kot ceniš svoj čas. TGV se še vedno vozi naokrog z 280 kmh.

To kje se križata točki kotalnega in zračenaga upora nima prav nobene veze z "idealno" hitrostjo, če vzameš vlak kjer praktično ni kotalnega upora bo ta točka čisto nekje drugje, prav tako bo neka opeka od SUV imela to točko čisto nekje drugje, pa kaj pol?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Ja... razvij to razmišljanje do konca in pridi do sklepa, da so avtomobili pravzaprav precej nesmiselna reč.

Nikec3 ::

pegasus je izjavil:

Ja... razvij to razmišljanje do konca in pridi do sklepa, da so avtomobili pravzaprav precej nesmiselna reč.

Avtomobili so zelo smiselna reč, zato se jih pa tudi kupuje.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

mikhaair ::

Napisaj je razvij razmišljanje!

Utk ::

Več od 72 kmh nesmiselno?? Pa kaj potem, če s hitrostjo narašča potebna energija, po tistem grafu bi lahko trdil, da se je najbolj smiselno vozit s 40 kmh, ker bo takrat skupna poraba energije najnižja.

Odvisno. Pri električnem avtu pač ne velja več, da boš z višjo hitrostjo prej na cilju. Morda je pa kak app, da ti to računa...

Invictus ::

pegasus je izjavil:

Hehe, en post popolnoma on topic: https://twitter.com/EURELECTRIC/status/...
Primerjava učinkovitosti ICE, gorivne celice in električnega pogona.

Koliko energije se pa dobi na svetu iz "renewable" virov?

Bolj malo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

frudi ::

Invictus je izjavil:

Koliko energije se pa dobi na svetu iz "renewable" virov?

Bolj malo...

Slabih 10%, če gledamo vse obnovljive vire. Od tega je večina hidro. Večina preostanka je biomasa, ki je v resnici bolj kvazi obnovljiva (če se je ne obnavlja enako hitro, kot se jo kuri). Tam nekje 1% je na koncu sončna in vetrna skupaj.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

energetik ::

J.McLane je izjavil:

Več od 72 kmh nesmiselno?? Pa kaj potem, če s hitrostjo narašča potebna energija, po tistem grafu bi lahko trdil, da se je najbolj smiselno vozit s 40 kmh, ker bo takrat skupna poraba energije najnižja.

Pač za hitrost je treba plačat, plačaš pa pač toliko kot ceniš svoj čas. TGV se še vedno vozi naokrog z 280 kmh.

To kje se križata točki kotalnega in zračenaga upora nima prav nobene veze z "idealno" hitrostjo, če vzameš vlak kjer praktično ni kotalnega upora bo ta točka čisto nekje drugje, prav tako bo neka opeka od SUV imela to točko čisto nekje drugje, pa kaj pol?
Seveda ima vsako vozilo drugo idealno hitrost. Še vedno pa velja, da se pri tisti hitrosti pripelješ na isti cilj z najmanjšo porabo energije.
Kombi ima jasno to hitrost nižjo, aerodinamični športnik z velikim motorjem pa precej višjo.

MH0 ::

VaeVictis je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Dobro je razumet strokovne izraze, sicer jih uporabljaš v napačnem kontekstu in izpadeš ...


Prov ne morem verjeti, da se bom v tej temi strinjal z Warpy-em.

Pazi kakšne strokovne izraze uporabljaš, ker lahko, da imajo američani ne svojem trgu drugačno zakonodajo in take zadeve dopuščajo...

Ampak se ti avtomobili vozijo tudi po EU. Nekako dvomim, da lahko na hitro letiš v mercator/hofer/younameit po automotive-grade kable... ampak znalci znajo.

Nikec3 ::

Popolnjena tabela prodaje EV-jev v ZDA za september:

https://insideevs.com/september-2017-pl...

Rast prodaje 17/16 do sedaj je 30%.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

hojnikb ::

pegasus je izjavil:

Ja... razvij to razmišljanje do konca in pridi do sklepa, da so avtomobili pravzaprav precej nesmiselna reč.

v resnici je potovanje nasploh nesmiselna rec >:D
#brezpodpisa

Truga ::

Uresnici ni. En mali avijon pokuri na 100km 4-5l, priblizno tok kot kak toyota yaris na autobahnu.

Razlika je pa predvsem v tem, da yaris vozi 90, avijon pa cruiza pri 200km/h.

Kar hocem povedat je, avti so zaendrek, kupte si letala.

Malajlo ::

Bicikl pokuri pol litra pira na 100km. Če sploh pir, če ni dovolj voda. Whats the point z avioni?

DamijanD ::

Moj bicikl ima večjo porabo :D

hammock ::

Truga je izjavil:

Uresnici ni. En mali avijon pokuri na 100km 4-5l, priblizno tok kot kak toyota yaris na autobahnu.

Razlika je pa predvsem v tem, da yaris vozi 90, avijon pa cruiza pri 200km/h.

Kar hocem povedat je, avti so zaendrek, kupte si letala.

Ena normalna Cessna 152 pokuri kar lepo 20-22 litrov na uro in gre 150-170 kilometrov na uro, oziroma 200 ce upostevas redkejsi zrak (ce gres visoko). Novi ultralighti imajo okoli 14 litrov na uro in gredo 220 ground speed na visini, se vedno pa ni to blizu 4 litrom na 100km ;) Je pa Yaris prisiljen ubrati daljso pot, ker z letalom nimas toliko ovir.

PS - podatki o porabi ki jih navaja Pipistrel za svoje naprave so mau bl tko.

LuiIII ::

Pravi dedci se vozijo s helikopterji! Če ni vsaj 150 l/h, pol ni nič! Kdo se bo pa basal iz letališča z avtom?

GizmoX ::

Utk je izjavil:

Odvisno. Pri električnem avtu pač ne velja več, da boš z višjo hitrostjo prej na cilju. Morda je pa kak app, da ti to računa...
Na hitro sem si izračunal za razdaljo Ljubljana - Izola. Sicer s polno predpostavk (neupoštevanje hribov in dolin, 100% AC, konstantna hitrost, hitro polnjenje s konstantno hitrostjo do 80% oz. kolikor je potrebno do cilja, brez časa priprave pred polnjenjem in po polnenju; z nekim približnim in pesimističnim modelom zračnega upora idr.).

Prepričan sem bil, da bo vožnja z 80 km/h najhitrejša, ker bi s tako hitrostjo prišel do cilja brez vmesnega polnjenja.
 Ljubljana - Izola z električnim kombijem

Ljubljana - Izola z električnim kombijem

Verjetno bi se odločil za klasičnih 100 km/h z vmesnim 1 hitrim polnjenjem.
Rezultati:
 80 km/h:           86 minut (0 QC)
 90 km/h:     80 minut (1 QC)
100 km/h:   78 minut (1 QC)
110 km/h: 76 minut (2 QC)
120 km/h:  77 minut (2 QC)
130 km/h:      81 minut (2 QC)
Gre za Leaf-ovega velikega brata, Nissan E-NV200 24kWh - električni KOMBI (večji zračni upor in večja teža).
udirač => uni. dipl. inž. rač.

WarpedGone ::

hitro polnjenje s konstantno hitrostjo do 80% oz. kolikor je potrebno do cilja,

Does not happen:

Zbogom in hvala za vse ribe

GizmoX ::

WarpedGone je izjavil:

hitro polnjenje s konstantno hitrostjo do 80% oz. kolikor je potrebno do cilja,

Does not happen:

Če ciljaš na to, da hitrost polnjenja po 80% napolnjenosti hitro pade - je jasno. Napisano je bilo v smislu, da polnim do max 80% oz. manj, če do konca potovanja ni potrebnih 80%.
Sicer sem pa upošteval konstantno 33,6 kW polnjenje, tako da je resnični QC hitrejši od mojega simuliranega QC:)
udirač => uni. dipl. inž. rač.
««
446 / 1141
»»