Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
najbolje je pustiti se striči raznim arabskim šejkom
od kje mislite da imaj otoliko denarja?
od kje mislite da imaj otoliko denarja?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
dzinks63 ::
od kje mislite da imaj otoliko denarja?
Off topic:
Ko je bila cena nafte še okoli 20$ za sodček so imeli dobiček, koliko ga imajo sedaj, ko je cena 50-60$ in koliko so ga imeli pred letom ko je bila cena 150$ po sodu? Valjali so se v denarju, kaj valjali, potapljali, dušili so se, sicer pa kar poglejte kam vse vlagajo, delajo palme po morjih in skoraj zlate ali pa že kar iz draguljev mega hotele in kilometerske stolpnice, kupujejo firme kar tako za špas, v glavnem sploh ne vedo kam z denarjem. In zaenkat in še nekaj časa se bodo z vsemi sredstvi (beri tudi z podkupninami, da ostanejo projekti v predalih) borili proti električnim avtomobilom in ostalimi podobnimi zadevami.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Valvoline ::
Sej ne služijo samo šeiki. Tu so velke naftne kompanije,pa se skoraj vsi državni proračuni polnijo z dajatvami na bencin(trošarine,ddv,% za ceste...). Tu je problem. Šeikland je le surovinska baza.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Okapi, sam si se diskvalificiral. Kdo ali kaj točno mi preprečuje, da si postavim ene 5kW sončnih celic na streho hiše? Če ti tega nisi spsobn, to ni moj problem in to niti za piko ne zmanjša moje povprečne energetske neodvisnosti. Tolk o nesmislih. Navadi se brat zapisano, pa uporablat tisto med ušesi.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
Kdo ali kaj točno mi preprečuje, da si postavim ene 5kW sončnih celic na streho hiše?
Nihče, ampak kot sem jaz razumel tvoje pisanje, je tvoj ideal, da bi imela večina na strehah sončne celice.
Navadi se brat zapisano, pa uporablat tisto med ušesi.
Če sem slučajno razumel narobe, se pa nauči uporabljati tisto med ušesi in piši bolj razumljivo.
O.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Valvoline ::
Warped svaka čast. Kar pogumno. Več takih k si ti in se bo vsem nam obetalo boljše jutri.
Še veter in marsikaj drugega da izkoristit za pridobivanje elektrike. Pusti Okapija.
Še sam bi se lotil kaj podobnega. Aplauz.
Še veter in marsikaj drugega da izkoristit za pridobivanje elektrike. Pusti Okapija.
Še sam bi se lotil kaj podobnega. Aplauz.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Solarni paneli so po trenutni ceni (brez subvencij) popolnoma nekonkurenčni masivnemu proizvajanu energije v termičnih elektrarnah.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Tear_DR0P ::
ok menjava baterij mi je jasno da ni možna in zakaj ne. kaj pa menjava elektrod? al to nima smisla?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Valvoline ::
Sej se men tut zdi potegavščina.
Vendar zanimljiva je trditev da so pogruntal kako razbit H2O z nevem kakšnim postopkom(omenjajo neko ultrazvočno resonanco) z precej,precej manjšo energijo. Vendar energija za razbivanje H2O logično je večja kot energija pridobljena z ponovnim spajanjem(zgorevanjem) H2 in O2. Pa še izgube v samem motorju.
Če pa so pogruntal kako res razbit h2o z precej manjšo energijo z nekim postopkom,maybe ?
Vendar zanimljiva je trditev da so pogruntal kako razbit H2O z nevem kakšnim postopkom(omenjajo neko ultrazvočno resonanco) z precej,precej manjšo energijo. Vendar energija za razbivanje H2O logično je večja kot energija pridobljena z ponovnim spajanjem(zgorevanjem) H2 in O2. Pa še izgube v samem motorju.
Če pa so pogruntal kako res razbit h2o z precej manjšo energijo z nekim postopkom,maybe ?
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
jype ::
Valvoline> Vendar zanimljiva je trditev da so pogruntal kako razbit H2O z nevem kakšnim postopkom(omenjajo neko ultrazvočno resonanco) z precej,precej manjšo energijo.
Think straight! Vemo, kolikšna je energija, ki je potrebna za razbitje kovalentnih vezi v molekuli vode. Kar izračunaj, kolikšna je _minimalna_ energija, ki jo lahko porabiš, če se vsa izkoristi za lomljenje teh vezi.
Pa potem tudi predvidevaj, da se _vsa_ energija, ki pride nazaj, ko se vezi zopet tvorijo, koristno uporabi, in boš še vedno zgolj na nuli.
Think straight! Vemo, kolikšna je energija, ki je potrebna za razbitje kovalentnih vezi v molekuli vode. Kar izračunaj, kolikšna je _minimalna_ energija, ki jo lahko porabiš, če se vsa izkoristi za lomljenje teh vezi.
Pa potem tudi predvidevaj, da se _vsa_ energija, ki pride nazaj, ko se vezi zopet tvorijo, koristno uporabi, in boš še vedno zgolj na nuli.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Valvoline ::
Ja sej je tako. Vendar kšn katalizator vmes,pa še una omenjena ultrazvočna resonanca,in dobimo nekaj uporabnega ??
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
jype ::
Valvoline> Ja sej je tako. Vendar kšn katalizator vmes,pa še una omenjena ultrazvočna resonanca,in dobimo kaj uporabnega ??
Cheating?
Kovalentnih vezi v tako enostavnih molekulah ne mores zastonj razbijat z nobenim katalizatorjem.
Cheating?
Kovalentnih vezi v tako enostavnih molekulah ne mores zastonj razbijat z nobenim katalizatorjem.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Valvoline ::
Sej se men zdi tut nemogoče. Vendar kšna kombinacija ultrazoka in katalizatorja skupaj,ka pa veš. Noben se ni spomnu :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
jype ::
Valvoline> Vendar kšna kombinacija ultrazoka in katalizatorja skupaj,ka pa veš. Noben se ni spomnu :)
Kako kaj pa veš. _Točno_ veš, koliko energije moraš prinest, da razbiješ vezi. Poti okoli tega _NI_.
Kako kaj pa veš. _Točno_ veš, koliko energije moraš prinest, da razbiješ vezi. Poti okoli tega _NI_.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
TearDrop:
To potencialno IMA smisel. Nekaj takega je npr Zinc-Air baterija, al pa neoksidiran aluminij itd.
Tak princip se precej približa obstoječemu konceptu tankanja bencina, le da ostane velik problem neobstoječe infrastrukture za menjanje elektrolitov. Ne znam si predstavljat niti velikostnega ranga potrebnih sredstev, da se v vsakem večjem kraju ena bencinska pumpa dopolni s tem. Nočem pa, da se bi te igrice šla država s proračunskim denarjem. Po drugi strani pa dokler takšnih pump ni "dovolj", je avtomobil na kej takega praktična nepremičnina.
Električni pogon na polnilne baterije ima ta velik plus, da infrastruktura že obstaja in je še bolj razširjena kot bencin. Enostavno ni boljšga kot elektrika.
Treba se bo enostavno sprijaznit s tem, da fizika pač drži. Da 2-tonski avtomobil porabi vsaj 2x več energije kot samo 1-tonski avtomobil. Pa da preko klasične 16A varovalke v hiši lahko filaš z največ 3kW moči, kar pomeni da v eni noči (8 ur) lahko v avto natočiš samo kakih 20kWh energije. Teh 20kWh energije pri enem majhnem lahkhem avtomobilu zadostuje za 200km, pri kakšni težki kravi ala Audi Q9 pa samo za 50km. Te velike težke krave se bodo zato še dolgo premikale na dinozavrsko župo, sprememba pa se lahko zgodi v drugačnem tipičnem prevoznem sredstvu.
Resno me zanima zakaj danes nihče serijsko ne proizvaja takih zadev:
Bil bi prvi v vrsti.
kaj pa menjava elektrod? al to nima smisla?
To potencialno IMA smisel. Nekaj takega je npr Zinc-Air baterija, al pa neoksidiran aluminij itd.
Tak princip se precej približa obstoječemu konceptu tankanja bencina, le da ostane velik problem neobstoječe infrastrukture za menjanje elektrolitov. Ne znam si predstavljat niti velikostnega ranga potrebnih sredstev, da se v vsakem večjem kraju ena bencinska pumpa dopolni s tem. Nočem pa, da se bi te igrice šla država s proračunskim denarjem. Po drugi strani pa dokler takšnih pump ni "dovolj", je avtomobil na kej takega praktična nepremičnina.
Električni pogon na polnilne baterije ima ta velik plus, da infrastruktura že obstaja in je še bolj razširjena kot bencin. Enostavno ni boljšga kot elektrika.
Treba se bo enostavno sprijaznit s tem, da fizika pač drži. Da 2-tonski avtomobil porabi vsaj 2x več energije kot samo 1-tonski avtomobil. Pa da preko klasične 16A varovalke v hiši lahko filaš z največ 3kW moči, kar pomeni da v eni noči (8 ur) lahko v avto natočiš samo kakih 20kWh energije. Teh 20kWh energije pri enem majhnem lahkhem avtomobilu zadostuje za 200km, pri kakšni težki kravi ala Audi Q9 pa samo za 50km. Te velike težke krave se bodo zato še dolgo premikale na dinozavrsko župo, sprememba pa se lahko zgodi v drugačnem tipičnem prevoznem sredstvu.
Resno me zanima zakaj danes nihče serijsko ne proizvaja takih zadev:
Bil bi prvi v vrsti.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Menjava elektrod je praktično nesmiselna. Cenejša in učinkovitejša bi bila menjava celic.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Tear_DR0P ::
pyro - menjava celic je nemogoča - celica je container, tako kot kestl za avto in redki so modeli avtov, ki uporabljajo enake kestle.
elektrode pa načeloma plavajo v elektrolitu in jih lahko standardiziraš, na bencinski pa samo zamenjaš - ampak jaz nimam tolko pojma o delovanju baterij, da bi vedel ali lahko standardiziraš velikost elektrod - oziroma ali lahko z one size fits all elektrodo poganjaš tako bolhco, kot tovornjake - oziroma če elektroda nima dovolj površine a zaporedna/vzporedna vezava elektrod kaj pomaga? - pač elektroda je 30-50 cm kos kovine, s primerno ročko jih menjavaš ko gumo.
W1 - a si kaj gledal kako trenutno poteka testiranje minijev na štrom? domov ti pride inštalater in namonira polnilno postajo v garažo in tako naprej - ne vem pa kje sem bral in gledal posnetke.
elektrode pa načeloma plavajo v elektrolitu in jih lahko standardiziraš, na bencinski pa samo zamenjaš - ampak jaz nimam tolko pojma o delovanju baterij, da bi vedel ali lahko standardiziraš velikost elektrod - oziroma ali lahko z one size fits all elektrodo poganjaš tako bolhco, kot tovornjake - oziroma če elektroda nima dovolj površine a zaporedna/vzporedna vezava elektrod kaj pomaga? - pač elektroda je 30-50 cm kos kovine, s primerno ročko jih menjavaš ko gumo.
W1 - a si kaj gledal kako trenutno poteka testiranje minijev na štrom? domov ti pride inštalater in namonira polnilno postajo v garažo in tako naprej - ne vem pa kje sem bral in gledal posnetke.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
CaqKa ::
Kolikšen bi bil torej tak zidak? 50kWh ali 100kWh? Če je 50kWh, imaš lahko v avtomobilu enega, dva ali tri in na razpolago 50kWh, 100kWh, 150kWh.
imamo avtomatsko vizualno prepoznavanje...
imamo en kup induktivnih, kapacitivnih in drugih senzorjev...
imamo robote...
kaj še hočeš več da bo to popolnoma avtomatsko laufalo?
kako velik naj bo blok? well naredi se statistika, koliko se povprečnež vozi, se pogleda na koliko časa je pripravljen menjat baterijo in se velikost baterije temu primerno prilagodi. seveda ne bodo prišle take lepe okrogle cifre kot si jih ti naštancal, povsem razumljivo je da rabiš za kaj takega neko raziskovanje. sej veš: "Raziskovanje - gonilo napredka"
ko imaš to se naredi na dnu avtomobila standardizirana odprtina za aku, ki je opremljena za induktivne, kapacitivne ali kake druge senzorje ki bodo ugotovili NEODVISNO od oblike avta, kje se nahaja baterija. hop hop, pride robotek in menja baterijo.
če v to ne verjameš si poglej na kakšnem naprednem telefonu, kaj se da zazanavat samo z vizualnimi senzorji. Ciljam na 2D črtne kode, ki jih PREBIRAJO telefoni.
tak kot imamo sedaj na črpalki po 3 linije za avte in eno za kamione narediš isto tukaj. 3 robotske linije za zamenjavo pri malih avtih in eno za kakšne kamione. pa še to ti ni treba, ampak zadevo enostavno rešiš s tem da na primeren način standardiziraš odprtine za več akujev.
še kak problem?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CaqKa ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
še kak problem?
ja ta da niti polnilcev za telefone niso uspeli standardizirati
ti bi pa kar akumulatorje standardiziral
bi bilo leopo ja... a svet se ne vrti v to smer
vedno bodo nekateri ki bodo namerno ali nemamerno rušili zadevo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matev ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
jype ::
Matev> ja ta da niti polnilcev za telefone niso uspeli standardizirati
Seveda so. EU je celo sprejela neke predpise na to temo. USB, pa zdravo.
Seveda so. EU je celo sprejela neke predpise na to temo. USB, pa zdravo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
in ti jure misliš da je svet dober
pojdi malo ven in vprašaj koga če ti posodi ta tvoj univerzalen polnilec
in potem s tem univerzalnim polnilcem skuši svoj mobitel napolniti
pojdi malo ven in vprašaj koga če ti posodi ta tvoj univerzalen polnilec
in potem s tem univerzalnim polnilcem skuši svoj mobitel napolniti
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
ti bi pa kar akumulatorje standardiziral
Če smo dobili že AA in ostale celice po standardih, zakaj ne ?
Briket recimo 15x25x50cm s standardnimi priklopi, notri pa imaš poljubno tehnologijo.
Če smo dobili že AA in ostale celice po standardih, zakaj ne ?
Briket recimo 15x25x50cm s standardnimi priklopi, notri pa imaš poljubno tehnologijo.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
CaqKa ::
Matev, ja vredu no.. eno je da imaš sanje in jih potem lahko izpolniš, drugo je da sploh nimaš sanj in sploh neveš kaj bi.
mogoče nisi zalsedil ampak replyal sem warpedone, ki je videl en kup tehničnih problemov, na politične in na lobistične se sploh obregnil ni. in moje mnenje je da tehničnih ovir za ta sistem ni, morebiti pa so politične.
sicer pa kar se tiče političnih problemov.. sej je zgoraj omenjeno da imamo standardizirane velikost akujev/baterij: A, AA, velikost za avto akuje itd...
govorimo o področju kjer se bo nekaj začelo na novo delat, ne kjer je že nekaj obstoječega. dobro imamo par avtomobilov ki so že izdelani.. ampak to še niti približno ni tak trg kot je z avti na fosilna goriva.
in vsi ti avti v kolikor bomo šli na elektro avte bodo rabli baterije. treba bo zdizajnirat prostor kje bodo baterije.. zakaj nebi bilo to vsaj delno vnaprej določeno in določeno kako velik naj bo ta prostor?
mogoče nisi zalsedil ampak replyal sem warpedone, ki je videl en kup tehničnih problemov, na politične in na lobistične se sploh obregnil ni. in moje mnenje je da tehničnih ovir za ta sistem ni, morebiti pa so politične.
sicer pa kar se tiče političnih problemov.. sej je zgoraj omenjeno da imamo standardizirane velikost akujev/baterij: A, AA, velikost za avto akuje itd...
govorimo o področju kjer se bo nekaj začelo na novo delat, ne kjer je že nekaj obstoječega. dobro imamo par avtomobilov ki so že izdelani.. ampak to še niti približno ni tak trg kot je z avti na fosilna goriva.
in vsi ti avti v kolikor bomo šli na elektro avte bodo rabli baterije. treba bo zdizajnirat prostor kje bodo baterije.. zakaj nebi bilo to vsaj delno vnaprej določeno in določeno kako velik naj bo ta prostor?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
jaz rešitev vidim v hitrejšem polnjenju
če z enim kablom polniš pet ur
bi z petimi kabli polnil samo še eno uro
z kablom ki bi imel večji premer (50x kar je še vseeno manj kot cev za gorivo v formuli 1) pa mogoče celo samo 5 minut
bencinske/električne bi lahko imele te kapacitete za takšno polnjenje...
ali se motim?
če z enim kablom polniš pet ur
bi z petimi kabli polnil samo še eno uro
z kablom ki bi imel večji premer (50x kar je še vseeno manj kot cev za gorivo v formuli 1) pa mogoče celo samo 5 minut
bencinske/električne bi lahko imele te kapacitete za takšno polnjenje...
ali se motim?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
in temu ti rečeš stzandardna baterija one size fit it all
Celo res je tako. AA lahko BP zamenja D/B celico.
Sicer je zadeva irelevantna pri tako velikih močeh, sploh če se ne menja.
Razlika med laptop baterijami je samo v ohišju in konektorju.
Hitrejše polnenje pod 3mi urami ne pride u poštev s današnjimi 18650 celicami.
Pretočiti 28kWh v petih minutah je brezveze, več denarja bi zagonil za polnilec kot pa za to, da bi nosil 5 paketov baterij naokoli.
Celo res je tako. AA lahko BP zamenja D/B celico.
Sicer je zadeva irelevantna pri tako velikih močeh, sploh če se ne menja.
Razlika med laptop baterijami je samo v ohišju in konektorju.
Hitrejše polnenje pod 3mi urami ne pride u poštev s današnjimi 18650 celicami.
Pretočiti 28kWh v petih minutah je brezveze, več denarja bi zagonil za polnilec kot pa za to, da bi nosil 5 paketov baterij naokoli.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
In 1947, in Nissan's first electric car, the batteries were removable so that they could be replaced at filling stations with fully charged ones.
Mimogrede, kot zanimivost, na Japonskem so imeli po drugi svetovni vojni težke viške elektrike, ker so imeli vso industrijo uničeno, hitroelektrarne so jim pa ostale.
Replaceable batteries were used in the electric buses at the 2008 Summer Olympics.
Better Place že dela na izmenljivih akumulatorjih in "menjalnih" postajah.
http://www.betterplace.com/
O.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
Pretočiti 28kWh v petih minutah je brezveze, več denarja bi zagonil za polnilec kot pa za to, da bi nosil 5 paketov baterij naokoli.
če je mogoče
zakaj ne
na benciskih/električnih postajah bi bila zadeva rentabilna
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
jype ::
Matev> na benciskih/električnih postajah bi bila zadeva rentabilna
Res? Od kje bi pa prišel štrom?
Matev> pojdi malo ven in vprašaj koga če ti posodi ta tvoj univerzalen polnilec
Matev> in potem s tem univerzalnim polnilcem skuši svoj mobitel napolniti
V letu 2010 se v EU ne bo smelo več prodajati novih mobilnih telefonov, ki ne bodo ustrezali predpisu.
Tečka.
Res? Od kje bi pa prišel štrom?
Matev> pojdi malo ven in vprašaj koga če ti posodi ta tvoj univerzalen polnilec
Matev> in potem s tem univerzalnim polnilcem skuši svoj mobitel napolniti
V letu 2010 se v EU ne bo smelo več prodajati novih mobilnih telefonov, ki ne bodo ustrezali predpisu.
Tečka.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
A. Smith ::
Pretočiti 28kWh v petih minutah je brezveze, več denarja bi zagonil za polnilec kot pa za to, da bi nosil 5 paketov baterij naokoli.
na benciskih/električnih postajah bi bila zadeva rentabilna
Res? Od kje bi pa prišel štrom?
Za 28kWh v 5 min rabiš 336kW, se pravi 500kVA trafo (za eno postajo!). Za primerjavo, en manjši ali srednje velik supermarket ima napajanje 1MVA. Tko da, zadeva je tehnično popolnoma izvedljiva, če je pa ekonomsko upravičena, je pa drugo vprašanje.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
A. Smith ::
Sem že razmišljal, ja.
Ampak ker se ti bo popoldne nasralo v vrsto vsaj 20 takih, ki bodo hoteli filanje en za drugim, jim boš verjetno omogočil kar direktno filanje s polno močjo.
Obstaja še varianta, da bi te svoje polnilne baterije ponoči filali v velikem številu, ampak to bi prišlo na koncu bolno drago.
Ampak ker se ti bo popoldne nasralo v vrsto vsaj 20 takih, ki bodo hoteli filanje en za drugim, jim boš verjetno omogočil kar direktno filanje s polno močjo.
Obstaja še varianta, da bi te svoje polnilne baterije ponoči filali v velikem številu, ampak to bi prišlo na koncu bolno drago.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
TearDrop:
To glede polnilne postaje je normalna stvar. Reč ima precej kW moči in je pravilna vgradnja bistvena. Komot je kej zaJ in zakurit hišo.
Drugače pa glede testov, nekje je bil en članek, ki je zadevo dobesedno spljuval. Pa ne ker bi bil zanič doseg ampak ker je stvar ful smotana za furat - baje premočan regen in ko dvigneš nogo iz plina (pospeševalke?) te butne na volan. Nucajo še neki časa da stvar speglajo.
Edit: tule je daljša debata o Mini-E, skupaj z vsemogočimi linki na članke in podobno
Phoebus:
Zaenkrat samo slikce in veliko besed. Uradna tema je tule, za ogled slik se je treba registrirat. Nekaj glede legalizacije je pa tule.
W1 - a si kaj gledal kako trenutno poteka testiranje minijev na štrom? domov ti pride inštalater in namonira polnilno postajo v garažo in tako naprej - ne vem pa kje sem bral in gledal posnetke.
To glede polnilne postaje je normalna stvar. Reč ima precej kW moči in je pravilna vgradnja bistvena. Komot je kej zaJ in zakurit hišo.
Drugače pa glede testov, nekje je bil en članek, ki je zadevo dobesedno spljuval. Pa ne ker bi bil zanič doseg ampak ker je stvar ful smotana za furat - baje premočan regen in ko dvigneš nogo iz plina (pospeševalke?) te butne na volan. Nucajo še neki časa da stvar speglajo.
Edit: tule je daljša debata o Mini-E, skupaj z vsemogočimi linki na članke in podobno
Phoebus:
w1:in kako napreduje tvoj projekt? Imaš že kaj narejeno?
Zaenkrat samo slikce in veliko besed. Uradna tema je tule, za ogled slik se je treba registrirat. Nekaj glede legalizacije je pa tule.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
ampak ker je stvar ful smotana za furat
mogoče je imel kaj osebnega proti nebencinskim vozilom
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Valvoline ::
http://www.betterplace.com/company/vide...
Tle so pa res zadevo pogruntal. Tako k sem reku. Spodaj tam kjer je ponavad bencinski tank. Praktično ni izgube prostora.
Tle so pa res zadevo pogruntal. Tako k sem reku. Spodaj tam kjer je ponavad bencinski tank. Praktično ni izgube prostora.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Betterplace je že stara zgodba.
Žal nobenemu ni jasno zakaj bi se to končnemu kupcu res splačalo.
Stvar se bo obračunaval po prevoženih kilometrih. Če boš filal doma, zadeva ne bo skor nič ceneje, kot če filaš pri njih. I.e. v prevoženem kilometru maš ceno nove baterije, teh menjalnih postaj, in drugih povezanih stroškov. Tvoja domača elektrarna ti ne pomaga čisto nič.
Dodaten problem teh menjalnic je še tole. Baterije se starajo, kapaciteta jim upada. To velja za kupljeno baterijo, kot tudi za te, ki si jih boš lahko sposodil. Itak ne boš vsakič dobil nove ampak praktično poljubno staro. Če maš vedno isto, veš v kakšnem stanju je ta baterija in koliko je še sposobna. Če se pa baterije menjajo je pa to loterija. Lahko da bojo zdržale 100km, lahko pa da samo 80. No way to tell - brez kake hude pameti v samem modulu.
Plus, a bo najem že delno izrabljene baterije kej cenejši od najema nove? ProjectBetterPlace služi le reklami, v praksi bo pa propadel v momentu, ko ga vlade nehajo podpirat.
Žal nobenemu ni jasno zakaj bi se to končnemu kupcu res splačalo.
Stvar se bo obračunaval po prevoženih kilometrih. Če boš filal doma, zadeva ne bo skor nič ceneje, kot če filaš pri njih. I.e. v prevoženem kilometru maš ceno nove baterije, teh menjalnih postaj, in drugih povezanih stroškov. Tvoja domača elektrarna ti ne pomaga čisto nič.
Dodaten problem teh menjalnic je še tole. Baterije se starajo, kapaciteta jim upada. To velja za kupljeno baterijo, kot tudi za te, ki si jih boš lahko sposodil. Itak ne boš vsakič dobil nove ampak praktično poljubno staro. Če maš vedno isto, veš v kakšnem stanju je ta baterija in koliko je še sposobna. Če se pa baterije menjajo je pa to loterija. Lahko da bojo zdržale 100km, lahko pa da samo 80. No way to tell - brez kake hude pameti v samem modulu.
Plus, a bo najem že delno izrabljene baterije kej cenejši od najema nove? ProjectBetterPlace služi le reklami, v praksi bo pa propadel v momentu, ko ga vlade nehajo podpirat.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Tear_DR0P ::
mogoče je imel kaj osebnega proti nebencinskim vozilom
sem tud jaz bral en review, kjer je tip pojamral, da se mora navadit vozit ta avto, drugače je bil pa ful navdušen. fora je v tem, da ko spustiš gas, se takoj vklopi regeneracija baterije in se bo avto ustavil hitreje kot če bremzš, pa magari se voziš po hribu navzdol. drug problem ki ga je imel, je pa to da avto ne zna stat na miru, če ne stisneš bremze - kar je rahlo nerodno, ko stojiš na rdeči in se začneš peljat nazaj :) (seveda je očitno navajen na avtomatike)
drugače je pa tudi mene razveselil ta miniE - vsaj posnetki. od nekdaj sem si želele avta, ki bi bil povsem tiho, samo ko stoppiš na gas slišiš žvižganje turbine - no na miniju začne žvižgat elektromotor :)
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Valvoline ::
Betterplace je že stara zgodba.
Žal nobenemu ni jasno zakaj bi se to končnemu kupcu res splačalo.
Stvar se bo obračunaval po prevoženih kilometrih. Če boš filal doma, zadeva ne bo skor nič ceneje, kot če filaš pri njih. I.e. v prevoženem kilometru maš ceno nove baterije, teh menjalnih postaj, in drugih povezanih stroškov. Tvoja domača elektrarna ti ne pomaga čisto nič.
Dodaten problem teh menjalnic je še tole. Baterije se starajo, kapaciteta jim upada. To velja za kupljeno baterijo, kot tudi za te, ki si jih boš lahko sposodil. Itak ne boš vsakič dobil nove ampak praktično poljubno staro. Če maš vedno isto, veš v kakšnem stanju je ta baterija in koliko je še sposobna. Če se pa baterije menjajo je pa to loterija. Lahko da bojo zdržale 100km, lahko pa da samo 80. No way to tell - brez kake hude pameti v samem modulu.
Plus, a bo najem že delno izrabljene baterije kej cenejši od najema nove? ProjectBetterPlace služi le reklami, v praksi bo pa propadel v momentu, ko ga vlade nehajo podpirat.
To je pač mišljeno tako da si država svoje trošarine pobere tako k pr bencinu :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
CaqKa ::
jaz rešitev vidim v hitrejšem polnjenju
če z enim kablom polniš pet ur
bi z petimi kabli polnil samo še eno uro
z kablom ki bi imel večji premer (50x kar je še vseeno manj kot cev za gorivo v formuli 1) pa mogoče celo samo 5 minut
bencinske/električne bi lahko imele te kapacitete za takšno polnjenje...
ali se motim?
ja ampak je treba v to zadevo vložit še veliko razvoja. predvsem okrog tega kako baterije sploh prenesejo take tokove. pri rešitvi, ki sem jo jaz predlagal, pa samo obstoječo tehnologijo skup zložiš v avtomatizirano menjalnico akujev.
tvoja ideja je luškana, ampak še vedno boš čakal 5 minut... za polni tank bencina danes čakaš nekje minuto.
z avtomatsko menjavo akuja, si pa lahko v 10s fertig.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
menjava akuje zahteva standardizacijo akujev
kar pa glede na to da se bodo akuji neprestano razvijali, ne bo kmalu mogoče
kar pa glede na to da se bodo akuji neprestano razvijali, ne bo kmalu mogoče
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
sicer pa
napolniš ga doma ponoči
pa je stvar rešena
če ti pa slučajno zmanjka greš pa na črpalko in na kakšno dolgo kavico ali časopis (1-2h) toliko da prideš do doma...
napolniš ga doma ponoči
pa je stvar rešena
če ti pa slučajno zmanjka greš pa na črpalko in na kakšno dolgo kavico ali časopis (1-2h) toliko da prideš do doma...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
CaqKa ::
menjava akuje zahteva standardizacijo akujev
kar pa glede na to da se bodo akuji neprestano razvijali, ne bo kmalu mogoče
glej eno je thnologija akuja, torej na kak princip se hranjuje energija, nekaj drugega pa je da to vsakič narediš v škatli enakih dimenzij. današnje lipo industrije niti ne moti če hočeš imeti aku v sferični obliki...
sicer pa.. a nismo standarizacije akuja že zgoraj obdelali?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CaqKa ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Valvoline ::
To o domačem polnenju kar pozabi. Pol bojo elektriko podražil za 3x,ker država pač svoje hoče pobrat.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
bbf ::
tukaj:
http://www.evchargernews.com/miscfiles/...
si lahko preberete poročilo o testiranju ( cena uporabe, učinkovitost, življenske dobe baterij, ..) petih izmed njihove flote 320tih toyotinih rav4 EV. Imajo 95 Ah NimH @ C/3 , in pri 100.000 miljah so občutili 80% upad kapacitete baterije. in to s tehnologijo iz leta 1998! poraba okrog 0,4kWh/miljo , domet okrog 80 milj.
SCE ( http://www.sce.com/PowerandEnvironment/... ) trdi, da jih uporablja še danes.
kdo mi danes lahko proda podoben - normalen, civilen avto?
in zakaj nobeden?
http://www.evchargernews.com/miscfiles/...
si lahko preberete poročilo o testiranju ( cena uporabe, učinkovitost, življenske dobe baterij, ..) petih izmed njihove flote 320tih toyotinih rav4 EV. Imajo 95 Ah NimH @ C/3 , in pri 100.000 miljah so občutili 80% upad kapacitete baterije. in to s tehnologijo iz leta 1998! poraba okrog 0,4kWh/miljo , domet okrog 80 milj.
SCE ( http://www.sce.com/PowerandEnvironment/... ) trdi, da jih uporablja še danes.
kdo mi danes lahko proda podoben - normalen, civilen avto?
in zakaj nobeden?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
TESKAn ::
Če se pa baterije menjajo je pa to loterija. Lahko da bojo zdržale 100km, lahko pa da samo 80. No way to tell - brez kake hude pameti v samem modulu.
Vezje za manj kot 1€ ti lahko pove to in še kaj več. Elektronika je poceni, softwer, ki bo beležil "obrabo" baterije pa tudi ni neka taka huda znanost.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.