» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
406 / 1139
»»

Pro_moted ::

Za kakšen denar prosi pri gorivu ? Cena za liter plina je znana. Država ne da zraven niti CENTA, bili so pa toliko pri pameti da so na plin nabili zelo nizko trošarino.
Subvencija pa je finančna injekcija posameznemu bogatunu, da se lahko šopiri okoli z novo Teslo. 7500 primaknejo.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

J.McLane ::

Če kupiš avto za 100k, potem si državi plačal 18k DDV, s subvencijo nekaj dobiš nazaj, ampak država je še vedno pobrala več... isti k kot pri plinu.

BigWhale ::

Nizja trosarina je subvencija. Mogoce se vam zdi, da ni, ampak je. :)

Magic1 ::

Sam če tako gledamo, je tudi cena elektrike močno subvencionirana, saj sploh nima trošarin.
Magic

lufthammer ::

BigWhale je izjavil:

Nizja trosarina je subvencija. Mogoce se vam zdi, da ni, ampak je. :)

Trošarina predstavlja obliko davka na porabo. Trošarina je davek, ki posebej obdavčuje točno določene izdelke ali skupino izdelkov. Skupine izdelkov, od katerih se plačuje trošarina v Republiki Sloveniji, so alkohol in alkoholne pijače, tobačni izdelki ter energenti in električna energija.

Torej, če ni trošarine je 100% subvencionirano? Tudi m2 novega stanovanja? A mi lahko razložiš?

Subvencija je denarna podpora ali pomoč. Lahko je enkratna ali trajna, v nasprotju s kreditom pa je ni treba vračati. Subvencije za različne namene dajejo občine ali država. Subvencije so običajno vezane na določene zahteve, ki jih mora prosilec izpolnjevati.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Magic1 je izjavil:

Sam če tako gledamo, je tudi cena elektrike močno subvencionirana, saj sploh nima trošarin.
Ne sploh ni trošarine, kaj pa je tisto na računu, kjer piše "Trošarina"?

-valvoline- ::

energetik je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Sam če tako gledamo, je tudi cena elektrike močno subvencionirana, saj sploh nima trošarin.
Ne sploh ni trošarine, kaj pa je tisto na računu, kjer piše "Trošarina"?

Seveda je. Ampak pomemben je znesek dajatev za prevozen km. Jaz na lpg placam 2e davkov (trosarina+ddv+ekitaksa+ostale dajatve) za 100km, nekdo na dizl placa 3-4e, bencinfahrer pa 5-6e. Tist z EV placa 50c, je pa najbogatejsi med vseh z najdrazjim avtom. A se to teb zdi prav?
Vecina k se fura na lpg je placala mastno za predelavo, brez centa subvencij. In da vsi mi skupaj castimo bogatune da bi se sopiril in se fural prakticno zastojn?

Zgodovina sprememb…

fpbs ::

Qualcomm's Dynamic Wireless Charging Could Be A Sleeper Hit:
http://insideevs.com/qualcomm-wireless-...

Magic1 ::

energetik je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Sam če tako gledamo, je tudi cena elektrike močno subvencionirana, saj sploh nima trošarin.
Ne sploh ni trošarine, kaj pa je tisto na računu, kjer piše "Trošarina"?

Ali jaz prav gledam, da je trošarina na električno energijo 3€ na MWh? Ker če je toliko, potem je jasno zakaj sem mislil, da je ni. To je 3-5%, v primeru bencina je pa več kot 100%.
Magic

BigWhale ::

lufthammer je izjavil:


Torej, če ni trošarine je 100% subvencionirano? Tudi m2 novega stanovanja? A mi lahko razložiš?


Tako je! Tudi ravioli in lasagna nimata trosarine in sta 100% subvencionirana! A ne? Zakaj sprasujes neumnosti?

To, da LPG ni toliko obdavcen kot bencin ali dizel, je neke vrste subvencija. Drzava ti da vzpodbudo, da uporabis drug tip goriva. Stvar ni zapakirana v enkratni znesek ampak je porazdeljena.

Tudi to, da ima hrana samo 8.5% DDV ostale reci pa 22%, je v bistvu subvencija. Ji pac recemo 'zmanjsana stopnja DDV'.

lufthammer je izjavil:

Subvencija je denarna podpora ali pomoč. Lahko je enkratna ali trajna, v nasprotju s kreditom pa je ni treba vračati. Subvencije za različne namene dajejo občine ali država. Subvencije so običajno vezane na določene zahteve, ki jih mora prosilec izpolnjevati.


In zmanjsan davek (kar trosarine v bistvo so), je subvencija. Lahko se se naprej kregava okrog semantike, ampak manjse dajatve na nek energent, so subvencija.

thramos ::

Mokre sanje vsakega socialsta: raja prepričana v to, da če ji poberejo kaj manj, ji pravzaprav nekaj dajo. :))

Utk ::

Nihče ne trdi, da je lasagna subvencionirana (no, je, ampak pustimo to), ampak če imaš dve stvari za isti namen, na eno 100% davek, na drugo pa 10%, 100% davek je pa nujen, ker drugače bi šla država k vragu, je očitno druga stvar subvencionirana (oz. "vzpodbujena"), zarad česarkoli že. Sploh pri gorivih, kjer ni trošarine na nafto ali bencin, ampak na pogonska goriva, če smo natančni. Če delaš barvo iz nafte, ne plačaš trošarine.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Truga ::

thramos je izjavil:

Mokre sanje vsakega socialsta: raja prepričana v to, da če ji poberejo kaj manj, ji pravzaprav nekaj dajo. :))

Drzava tebi daje vec kot bi si lahko kdajkoli sam privoscil. Za ta privilegij moras pac nekaj malega dat nazaj.

thramos ::

Stvar potencialno obširne debate :)), ampak dejstvo, da ti država na eni strani te enačbe nekaj vzame, ostaja. In če ti vzame nekaj manj, ne pomeni, da ti je kaj dala, ampak le manj vzela. Zato temu težko rečeš subvencija.

Magic1 ::

Sej ti je že BigWhale napisal, je to samo stvar interpretacije. Če je neka stvar obdavčena z eno mero, druga pa z drugo, je potem ena stvar "subvencionirana", oziroma bi lahko rekli, da ima olajšavo (ali kater drug izraz).
Magic

TESKAn ::

Imaš popust na LPG namesto davek na bencin>:D.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

thramos ::

Magic1 je izjavil:

Sej ti je že BigWhale napisal, je to samo stvar interpretacije. Če je neka stvar obdavčena z eno mero, druga pa z drugo, je potem ena stvar "subvencionirana", oziroma bi lahko rekli, da ima olajšavo (ali kater drug izraz).


Ne, ni. Ker obdavčitev ni neka absolutna naravna nuja. Ampak jemanje države svojega deleža pri trgovanju dveh oseb. Po le res sprevrženi intepretaciji lahko nižje jemanje nečesa smatraš za subvencijo.

Magic1 ::

Ni nuja:)) Death and taxes, to je najbolj ziher stvar. Lahko pa greš v junglo, kjer je najbolj ziher painfull death.
Kako boš ba ti poimenoval, da bi država imela 20% trošarin na tvoje Jonagold jabolka, 10% pa na sosedove Idared?
Magic

thramos ::

Preprosto: da sosedu vzame manj kot meni.

Lahko pa rajši govorimo, da so vse dejavnosti, za katere se ne pobira davka, bogato subvencionirane.

Recimo: "Hoja je bila lansko leto skupaj s kolesarjenjem deležna obsežnih in bogatih spodbud države v obliki neskončnih subvencij."
:))

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

In zmanjsan davek (kar trosarine v bistvo so), je subvencija. Lahko se se naprej kregava okrog semantike, ampak manjse dajatve na nek energent, so subvencija.

Ni nujno. Odvisno od tega, kako je davek/trošarina zastavljen. Če je splošen in velja za vse, potem je znižani davek/trošarina subvencija. Če pa davek/trošarina ni splošen in ne velja za vse, ampak samo za določene stvari, je pa davek/trošarina v bistvu "kazen", nižja ali ničelna stopnja pa normalno stanje.

kow ::

BigWhale ima kar prav. Drzava obdavci (trosarine) dizel manj kot bencin. Posledica je, da zmanjsuje porabo fosilnih goriv, vendar se vedno preferira porabo dizla.

Truga ::

thramos je izjavil:

Stvar potencialno obširne debate :))

Ni stvar nobene debate. Noben posameznik na svetu si ne more privoscit niti ija od infrastrukture ki jo imamo po zaslugi socializma, cez katerega pljuvas par postov visje.

thramos ::

Mhm, pri socializmu infrastruktura kar vznikne. :))

lufthammer ::

In zmanjsan davek (kar trosarine v bistvo so), je subvencija. Lahko se se naprej kregava okrog semantike, ampak manjse dajatve na nek energent, so subvencija.


Ni res. Trošarina ni noben "zmanjšan davek", ker jo država pobira poleg davka. Zakaj potem država ne reče: " Bencina ne bomo subvencionirali, pri nafti pa primaknemo 20 centov na liter? "Zmanjšan davek" pomeni, da bi morala država npr. vrniti DDV na 19% torej ga znižati za 3%. To, da je hrana na 8,5% je zgolj sociala in nič subvencije ni v tem nižjem DDV ju. Subvencijo dobi kmet, če izpolnjuje pogoje.

Se pa ne mislim podit okrog oslove sence....

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

Utk je izjavil:

Nihče ne trdi, da je lasagna subvencionirana (no, je, ampak pustimo to), ampak če imaš dve stvari za isti namen, na eno 100% davek, na drugo pa 10%, 100% davek je pa nujen, ker drugače bi šla država k vragu, je očitno druga stvar subvencionirana (oz. "vzpodbujena"), zarad česarkoli že. Sploh pri gorivih, kjer ni trošarine na nafto ali bencin, ampak na pogonska goriva, če smo natančni. Če delaš barvo iz nafte, ne plačaš trošarine.

Vse je stvar percepcije. Če država da subvencijo namesto 100% dobi le 10% davka. Če pa ne bi dala subvencije pa dobila namesto 100% 0% davka. Kdaj bo torej državo prej vrag vzel?

Pogoj je seveda, da je tudi 10% davka več kot je znesek subvencije, kar pa pri električnih avtomobilih zagotovo je. Torej država s subvencijami dejansko veča svoje prihodke in jih ne razdaja kot nekateri to težko razumejo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

lufthammer je izjavil:

Ni res. Trošarina ni noben "zmanjšan davek", ker jo država pobira poleg davka. Zakaj potem država ne reče: " Bencina ne bomo subvencionirali, pri nafti pa primaknemo 20 centov na liter? "Zmanjšan davek" pomeni, da bi morala država npr. vrniti DDV na 19% torej ga znižati za 3%. To, da je hrana na 8,5% je zgolj sociala in nič subvencije ni v tem nižjem DDV ju. Subvencijo dobi kmet, če izpolnjuje pogoje.


Trosarina je davek. Tako kot je davek DDV ali pa dohodnina ali pa davek od prihodkov. Vse to so davki in vse te davke drzava zaracunava ob razlicnih priloznostih.

Ce drzava rece: 'tebi bomo dali X denarja, ker imas taksno in taksno njivo in si EKO kmet' je to subvencija. Zakaj ni subvencija, ce drzava rece: 'tebi bomo zaracunali manj trosarine, ker kuris taksno in taksno gorivo'?

Ni subvencija v obliki denarja nakazanega na tvoj racun, je pa subvencija v obliki zmanjsane trosarine.

Otroci iz socialno ogrozenih druzin imajo v solah subvencionirano prehrano. To ne pomeni, da jim drzava oziroma sola da denar za malico na njihov TRR ampak, da vsak mesec nekaj manj placajo. Nekateri celo nic ne placajo, ce sem si prav zapomnil.

Subvencije so lahko v razlicnih oblikah. Nekatere so taksne, da jih je lazje izplacati v enem samem znesku (kmetu za kmetovanje), druge so pa taksne, ki jih omogocis tako, da poberes manj davka pri energentu.

In ce se vrnemo nazaj, je ravno zaradi tega precej hinavsko se obregovati ob 'bogatune', ki so dobili subvencijo za elektricna vozila, hkrati pa avto predelovati na plin, ker je plin tolko cenejsi zaradi manjse trosarine. :) Drzava da subvencijo na plin.

lufthammer ::

BigWhale je izjavil:



Otroci iz socialno ogrozenih druzin imajo v solah subvencionirano prehrano. To ne pomeni, da jim drzava oziroma sola da denar za malico na njihov TRR ampak, da vsak mesec nekaj manj placajo. Nekateri celo nic ne placajo, ce sem si prav zapomnil.


OK, samo še tokrat.

Prav imaš, nekateri sploh nič ne plačajo. Namesto njih malico plačuje država in bi bilo popolnoma vseeno, če bi jim denar nakazovala na TRR, vendar tega iz varnostnih razlogov ne počne. Ja, država da denar in v tem primeru je subvencija čisti socialni ukrep in noben "zmanjšani davek", kar ti trdiš, da so v bistvu subvencije. Vedno vse nekdo plača.

Gregor P ::

Medtem ko se pogovarjate, kaj je subvencija in kaj ne in si nekateri zatiskate oči češ, da niste subvencionirani (tako ali drugače), zanimiv citat iz intervjuja predsednikom Magne Steyr:
Pa še o prihodnosti avtomobilske industrije - kdaj bodo dizelski avtomobili preteklost in se bomo vozili le še v električnih avtomobilih?

"Naša prednost je, da poznamo vse naše stranke od A do Ž in zelo dobro poznamo razmere v električni mobilnosti. Naše predvidevanje je, da bo leta 2025 okoli tri do pet odstotkov vseh novih avtov vozilo samo na električni pogon, okoli 15 odstotkov bo hibridov, preostale pa bodo še vedno poganjali motorji z notranjim izgorevanjem. Pri elektriki moramo upoštevati, da ne gre samo za električno baterijo. Baterijo je treba razviti, jo proizvesti - proizvodnja baterij pa je zagotovo resnična kemija v primerjavi z lakirnico -, pogovarjati se je treba o infrastrukturi, o tem, kako napeljati energijo do polnilnih postaj. Električna mobilnost potegne za sabo veliko vprašanj. Kako se bo razvijala, ne vem, veliko je tehničnih vprašanj, ki jih je treba rešiti."
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Magna ima za stranke stare proizvajalce in oni najbrz res ne bojo imeli vec kot 5% avtov na elektriko. Za vw to pomeni pol milijona na leto. Tesla bo do takrat na treh milijonih ali je pa vec ne bo.

Unknown_001 ::

Gregor P je izjavil:

Medtem ko se pogovarjate, kaj je subvencija in kaj ne in si nekateri zatiskate oči češ, da niste subvencionirani (tako ali drugače), zanimiv citat iz intervjuja predsednikom Magne Steyr:
Pa še o prihodnosti avtomobilske industrije - kdaj bodo dizelski avtomobili preteklost in se bomo vozili le še v električnih avtomobilih?

"Naša prednost je, da poznamo vse naše stranke od A do Ž in zelo dobro poznamo razmere v električni mobilnosti. Naše predvidevanje je, da bo leta 2025 okoli tri do pet odstotkov vseh novih avtov vozilo samo na električni pogon, okoli 15 odstotkov bo hibridov, preostale pa bodo še vedno poganjali motorji z notranjim izgorevanjem. Pri elektriki moramo upoštevati, da ne gre samo za električno baterijo. Baterijo je treba razviti, jo proizvesti - proizvodnja baterij pa je zagotovo resnična kemija v primerjavi z lakirnico -, pogovarjati se je treba o infrastrukturi, o tem, kako napeljati energijo do polnilnih postaj. Električna mobilnost potegne za sabo veliko vprašanj. Kako se bo razvijala, ne vem, veliko je tehničnih vprašanj, ki jih je treba rešiti."


Kje je tisti nergač, ki je tulil da bo do 2030 elektrika prevladala?
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Utk ::

Nergači pravijo, da se do leta 2025 ne da kaj dosti narediti. Ostali delajo.

Unknown_001 ::

Utk je izjavil:

Nergači pravijo, da se do leta 2025 ne da kaj dosti narediti. Ostali delajo.


Kdo je to izjavil?
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Utk ::

Ja kdo madona, sej si ti citiral njegov intervju. Pa se veliko jih bi lahko, iz "industrije".

Magic1 ::

Ne, nihče ni rekel da se ne da delat. Je le veliko problemov in se še ne splača. To je trenutno trg za bogatune in tiste, ki so pripravljeni pošteno plačat za nekaj, kar je in. Podobno kot športni avti. Veliki bodo že skočili na vlak, ko bo zadeva mainstream. Zdaj dajejo droptinice za razvoj, ko bodo začel metat not miljarde, bodo hitro naredili dobte Ev-je. Samo šele, ko se bo splačal.
Magic

Utk ::

Bojo bojo, ce ne bojo zamudili vlaka. In verjetno se je tesla naucila nekaj o elektriki, drugi se pa se morajo. Predvsem o proizvodnji.

Invictus ::

Če mislite da današnji veliki proizvajalci ne delajo na elektriki, se motite.

Samo ne objavljajo zadev tako pogosto kot Tesla, ker jim tega ni treba. Tesla mora non stop nekaj objavljati, da delničarji ne prodajo delnic...

Sam električni pogon pač ni neka težka znanost, ker gre v bistvu celo za starejši tip pogona kot dizelski motor...

Še linki...

History of the electric vehicle @ Wikipedia

History of the diesel car @ Wikipedia
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

lynxslo5 ::

Kje bomo mi, ki stanujemo v blokih polnili baterijo?

specing ::

Vržeš kabel čez okno? Napelješ kabel v klet?

Utk ::

Glih to da je elektro pogon enostaven je najvecji problem za stare proizvajalce. Zdaj bo lahko vsak naredu elektricni avto, najvecji strosek bo pa baterija, ki je bojo tudi oni morali kupit, vsaj na zacetku. Kaksno prednost ima v resnici nek VW ali hyundai pred Teslo? 10 mio zastarelih kapacitet za smrdljivce? Morda je to bolj ovira kot prednost. Edino denar, ampak denar se dobiva od investitorjev, ne od starih zalog, ki jih itak ni, ker so sle v dividende.

lynxslo5 je izjavil:

Kje bomo mi, ki stanujemo v blokih polnili baterijo?

Tam kjer boste placali, da jo boste lahko polnili, popolnoma enako kot v hisah. V hisah je pa to magicno se zastonj izgradilo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Kaksno prednost ima v resnici nek VW ali hyundai pred Teslo?
Danes imam definitivno raje sodobnega Hyundaja kot Teslo; sploh njihovega priključnega hibrida. Čez 10 let pa najbrž tudi njihovo čisto e-verzijo (če bi si res tako nujno želel EV). Preprosto je ogromno še drugega znanja in izkušenj v ozadju, zakaj je neko vozilo zares dobro.

Tesla je še vedno ameriški avto z vsemi plusi in minusi vred.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Gregor P ::

In ko smo že pri južnokorejskih vozilih in prihodnosti, oni kar lepo sledijo vsem trendom ;)

RTVS: V Južni Koreji ustvarjajo mesto za avtonomno vožnjo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Kaksno prednost ima v resnici nek VW ali hyundai pred Teslo?
Danes imam definitivno raje sodobnega Hyundaja kot Teslo; sploh njihovega priključnega hibrida. Čez 10 let pa najbrž tudi njihovo čisto e-verzijo (če bi si res tako nujno želel EV). Preprosto je ogromno še drugega znanja in izkušenj v ozadju, zakaj je neko vozilo zares dobro.

Tesla je še vedno ameriški avto z vsemi plusi in minusi vred.

To je lahko rect, poglej si njihove plugin hibride v podrobnosti, pa bo vse skupaj drugacr izpadlo. Prtljaznik, zmogljivosti, itd.

fpbs ::

Utk je izjavil:

Bojo bojo, ce ne bojo zamudili vlaka. In verjetno se je tesla naucila nekaj o elektriki, drugi se pa se morajo. Predvsem o proizvodnji.

Brez skrbi, ko bo čas, bo na tem vlaku gneča. Vprašanje, koliko bo ostalo prostora za Teslo.

Utk ::

Aha, ti mislis da je lazje ugasnit proizvodnjo za 5 tovarn avtov in postavit novih 5 tovarn, kot samo postavit 5 novih. Ker vsi tudi vemo da je lazje obnovit staro bajto kot postavit na novo...

jernejl ::

To je lahko rect, poglej si njihove plugin hibride v podrobnosti, pa bo vse skupaj drugacr izpadlo. Prtljaznik, zmogljivosti, itd.

Tudi Tesla ni noben ideal. Tesla S ima medosno razdaljo, krajšo kot BMW 5, čeprav je avto daljši. Prtljažnik pa ima Tesla več kot 60% večji. Tukaj je pač vprašanje preferenc, ali je nekomu bolj pomembno udobje in prostor za potnike ali prostor za prtljago.

Aha, ti mislis da je lazje ugasnit proizvodnjo za 5 tovarn avtov in postavit novih 5 tovarn, kot samo postavit 5 novih. Ker vsi tudi vemo da je lazje obnovit staro bajto kot postavit na novo...

Ker vsi tudi vemo, da so lakirnice in pisarne kadrovske službe za električne avte povsem drugačne, kajne.
Tovarne so navadno zasnovane tako, da omogočajo menjavo modelov. Še več, omogočajo celo proizvodnjo različnih modelov v isti tovarni na istih linijah.

Kar pa zares vsi vemo, je to, da imajo veliki proizvajalci uveljavljeno prodajno in servisno mrežo po vsem svetu, kar je neprimerno bolje, kot če bi morali to šele postaviti.

nejodagreat ::

Ko se ravno to omenja, mogoče kdo ve za kakšno primerjavo, kolikšen delež avtomobila je drugačen pri električnem v primerjavi z ICE? Elektro motor namesto "klasičnega", baterija namesto rezervoarja za gorivo itd.

Utk ::

nejodagreat je izjavil:

Ko se ravno to omenja, mogoče kdo ve za kakšno primerjavo, kolikšen delež avtomobila je drugačen pri električnem v primerjavi z ICE? Elektro motor namesto "klasičnega", baterija namesto rezervoarja za gorivo itd.

Pravi elektricni avto je 100 % drugacen, priblizki so pa razlicni.

Unknown_001 ::

Utk je izjavil:

nejodagreat je izjavil:

Ko se ravno to omenja, mogoče kdo ve za kakšno primerjavo, kolikšen delež avtomobila je drugačen pri električnem v primerjavi z ICE? Elektro motor namesto "klasičnega", baterija namesto rezervoarja za gorivo itd.

Pravi elektricni avto je 100 % drugacen, priblizki so pa razlicni.


Kakšna morajo biti potem kolesa? :O
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Okapi ::

Kolesa so kvadratna, šipe lesene, namesto volana je joystick, sedeži so slamnati, karoserija platnena ...>:D

Unknown_001 ::

Okapi je izjavil:

karoserija platnena ...>:D


This was actually the thing
Velorex @ Wikipedia
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

««
406 / 1139
»»