Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Okapi ::
Nikjer pa ne najdem uporabnih podatkov o porabljeni energiji za izdelavo.
Iz cene panela vidiš, koliko materiala, energije, dela & znanja je vanje vgrajeno. Kakšni točno so posamezni deleži niti ni tako pomembno.
O.
Pyr0Beast ::
Kakšna braindead izvedba V2G zagotovo. Kakšna vsaj malo premišljena pa lahko celo pomeni njegovo izboljšanje.
Zelo zelo dvomim da lahko vecja obremenitev omrezja pomeni njegovo izboljsanje.
Sončne celice imajo življensko dobo vsaj 10 let, trdijo da tudi do 20. Če maš 1kW panel, ki na dan uspe scoprat samo 1 kWh energije pomeni da jo bo samo v teh 10ih letih scopral 3.5MWh. 10% izkoristek je standard, tako da za ta 1kW nucaš kakigh 10m2 panelov. Trdiš da za njihovo izdelavo ponucaš več kot 3.5 MWh? To trdiš?
Uporabna doba je cca. 10-15 let. Po tej dobi celice dobesedno propadejo.
3.5MWh je sanjska letna vrednost za 1kW panel.
Dnevno lahko dobis max. 4kWh/kW panel pa ce se se tako obracas proti soncu, kar rezultira v priblizno 3x manjsi cifri proizvedene energije, 1.5MWh
Pozimi, ponoci in ob oblacnem vremenu te energije prakticno ni.
Za proizvedeno eno kilo elementarnega silicija potrebujes 175MJ (48kWh) energije, brez da bi ga karkoli cistil ali dopiral.
Za polimerni silicij rabis 110kWh stroma in 185MJ toplote za eno kilco.
Poraba silicija je cca. 10-12g na W, tako da na kW panel to znese cca. 10kg.
Torej si, ko postavis elektrarno cca. z 1.1MWh elektrike in 2TJ toplote ze v minusu samo za silicij, da ne omenjamo stekla/zascite pred vremenom, veziv in okvirjev, mogoce se kaksna mehanika za obracanje proti soncu.
Ce si kuril na premog si za teh nekaj panelov lepo porabil za okoli 6MWh (12 ton rjavega) premoga, res zeleno, da.
Zelo zelo dvomim da lahko vecja obremenitev omrezja pomeni njegovo izboljsanje.
Sončne celice imajo življensko dobo vsaj 10 let, trdijo da tudi do 20. Če maš 1kW panel, ki na dan uspe scoprat samo 1 kWh energije pomeni da jo bo samo v teh 10ih letih scopral 3.5MWh. 10% izkoristek je standard, tako da za ta 1kW nucaš kakigh 10m2 panelov. Trdiš da za njihovo izdelavo ponucaš več kot 3.5 MWh? To trdiš?
Uporabna doba je cca. 10-15 let. Po tej dobi celice dobesedno propadejo.
3.5MWh je sanjska letna vrednost za 1kW panel.
Dnevno lahko dobis max. 4kWh/kW panel pa ce se se tako obracas proti soncu, kar rezultira v priblizno 3x manjsi cifri proizvedene energije, 1.5MWh
Pozimi, ponoci in ob oblacnem vremenu te energije prakticno ni.
Za proizvedeno eno kilo elementarnega silicija potrebujes 175MJ (48kWh) energije, brez da bi ga karkoli cistil ali dopiral.
Za polimerni silicij rabis 110kWh stroma in 185MJ toplote za eno kilco.
Poraba silicija je cca. 10-12g na W, tako da na kW panel to znese cca. 10kg.
Torej si, ko postavis elektrarno cca. z 1.1MWh elektrike in 2TJ toplote ze v minusu samo za silicij, da ne omenjamo stekla/zascite pred vremenom, veziv in okvirjev, mogoce se kaksna mehanika za obracanje proti soncu.
Ce si kuril na premog si za teh nekaj panelov lepo porabil za okoli 6MWh (12 ton rjavega) premoga, res zeleno, da.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
WarpedGone ::
Dnevno lahko dobis max. 4kWh/kW panel pa ce se se tako obracas proti soncu, kar rezultira v priblizno 3x manjsi cifri proizvedene energije, 1.5MWh
Js sm predvidel 1kWh na dan, kar pomeni 10 let * 365 dni = 3650kWh oz 3.6MWh. Seveda je pa premog edini vir energije. Poštevanka ti ne špila, kaj šele kej bolj zahtevnega ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Pyr0Beast ::
Jaz sem pa govoril o splosnih letnih vrednostih.
Seveda je premog edini vir poceni energije, ce na odrocnih predelih noces furati elektriko iz solarnih panelov za 10x visjo ceno.
Ce bi bili paneli res tako ucinkoviti bi se izplacali ze brez drzavnih in evropskih subvencij. Do takrat so samo se ena maza za obracanje denarja.
Ah, raje ta premog pretvorimo v CO2, kakor to fotopolitiki radi predstavljajo, torej za izdelavo 10 kil silicija produciras 48 ton CO2-ja.
Seveda je premog edini vir poceni energije, ce na odrocnih predelih noces furati elektriko iz solarnih panelov za 10x visjo ceno.
Ce bi bili paneli res tako ucinkoviti bi se izplacali ze brez drzavnih in evropskih subvencij. Do takrat so samo se ena maza za obracanje denarja.
Ah, raje ta premog pretvorimo v CO2, kakor to fotopolitiki radi predstavljajo, torej za izdelavo 10 kil silicija produciras 48 ton CO2-ja.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
MatejUSA ::
Nanosolar ne uporablaj silicija za svoje panele, temvec CIGS (copper indium gallium diselenide) tehnologijo.
Laboratoijski izkoristek je 20%, v prakticni uporbi pa okoli 14%. Nanosolar ponuja 25 let garancije na svoje izdelke, v povprecju pa ima Slovenija nekje 5 soncnih ur dnevno (po spominu).
CIGS tehnologija sicer ni nic novega, vendar je postopek nanasanja CIGS na folijo precej zahteven in se dogaja v vakumskih komorah.
Nanosolar je nasel nacin, kako se CIGS enostavno printa na folijo, zato je proizvodn cena lahko $0.3 po W.
Proizvodnja izgleda takole:
Problem obracanja panelov po soncu (zaradi boljsega izkoristka) pa je uspesno resila Solyndra z enostavno resitvijo, ko je CIGS panele oblikovala v cevke.
Kar se pa V2G tice.
Najbolje je, da bi si za boljse razumevanje koncepta kaj o tem prbrali na netu, a ze dejstvo, da el.operater ponoci lahko skladisci el. energijo v 1.000.000 (kolikor je v Sloveniji vozil) 50kWh baterij in to energijo iz baterij crpa podnevi, ko je poraba visja pomeni, da lahko mocno razbremeni svoje omrezje in del oskrbe energije izvaja iz mikro lokacij.
Laboratoijski izkoristek je 20%, v prakticni uporbi pa okoli 14%. Nanosolar ponuja 25 let garancije na svoje izdelke, v povprecju pa ima Slovenija nekje 5 soncnih ur dnevno (po spominu).
CIGS tehnologija sicer ni nic novega, vendar je postopek nanasanja CIGS na folijo precej zahteven in se dogaja v vakumskih komorah.
Nanosolar je nasel nacin, kako se CIGS enostavno printa na folijo, zato je proizvodn cena lahko $0.3 po W.
Proizvodnja izgleda takole:
Problem obracanja panelov po soncu (zaradi boljsega izkoristka) pa je uspesno resila Solyndra z enostavno resitvijo, ko je CIGS panele oblikovala v cevke.
Kar se pa V2G tice.
Najbolje je, da bi si za boljse razumevanje koncepta kaj o tem prbrali na netu, a ze dejstvo, da el.operater ponoci lahko skladisci el. energijo v 1.000.000 (kolikor je v Sloveniji vozil) 50kWh baterij in to energijo iz baterij crpa podnevi, ko je poraba visja pomeni, da lahko mocno razbremeni svoje omrezje in del oskrbe energije izvaja iz mikro lokacij.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MatejUSA ()
Azrael ::
Nanosolar tole obljublja že nekaj let, je bilo v tej temi že večkrat omenjeno.
Toda izdelkov ni nikjer, ponuja samo partnerstva in obljube. Tako, da dvomim, če je vredno računat nanje.
Toda izdelkov ni nikjer, ponuja samo partnerstva in obljube. Tako, da dvomim, če je vredno računat nanje.
Nekoč je bil Slo-tech.
MatejUSA ::
Naosolar je pred 6 mesci zagnal svojo proizvodnjo. Izdelki so pa res dostopni samo "preverjenim partnerjem z visoko ograjo", kar je vsaj meni razumljivo, saj gre za relativno enostavno resitev in si ne zelijo, da bi tehnlogija prehitro pristala kje na Kitajskem. Kupcev pa imajo kljub zelo zahtevnim pogojev dovolj za trenutne kapacitete proizvodnje.
Iz prve roke ti lahko povem, da proizvodnja poteka brez vecjih problemov, v pripravi pa je ze druga linija, ki bo kapacitete najmanj podvojila.
Iz prve roke ti lahko povem, da proizvodnja poteka brez vecjih problemov, v pripravi pa je ze druga linija, ki bo kapacitete najmanj podvojila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MatejUSA ()
Azrael ::
Prav, in zakaj ni nič otipljivega razen white papers? In kaj so mečkali toliko časa?
Dokler izdelkov ni, je tako kot Duke Nukem For Ever - vapoware. Vsi so srečni, vse bo super, vse bo oh in sploh, vse bo...
Obljube.
In ravno zato, besede me ne prepričajo, hočem končen izdelek.
Dokler izdelkov ni, je tako kot Duke Nukem For Ever - vapoware. Vsi so srečni, vse bo super, vse bo oh in sploh, vse bo...
Obljube.
In ravno zato, besede me ne prepričajo, hočem končen izdelek.
Nekoč je bil Slo-tech.
MatejUSA ::
Besede te ne prepricajo in hoces koncni izdelek?
Poglej, zgoraj imas celo kaco o tem, kako je silicij predrag in koliko energije se porabi za njegovo proizvodnjo. Lahko bi ostalo pri tem in bi ze pred leti vsi skupaj pozabili na silicij in fotovoltaiko, ker jim enostavno izdelek ni bil vsec.
Na sreco pa vsi niso taki so nekateri hoteli razmisljati naprej. Nekega ne je pa nekdo od njih pomislil: "hej, ce je m2 panela tako drag in potraten, zakaj ne bi namesto, da povecujem povrsino panelov, raje povecal kolicino svetlobe na enem samem panelu?" Izmislil si je ogledala iz katerih je sestavil parabolo s katero je koncentriral svetlobo na tisti en sam m2 panela. Tako je za ceno navadnih ogledal povecal izkoristek tistega m2 panela za 10x.
Danes je v Kaliforniji ze ogromno MW pridobljenih na ta nacin, gradnja takih elektrarn pa se s pospesenim tempom nadaljuje.
Naj se vrnem nazaj k EV-jem in projektu Better Place.
Ko so Shaia Agassija vprasali, zakaj si je izbral ravno Silicon Valley za svoj prvi ZDA projekt je odgovoril:
If you go to Detroit or Texas and you say "we got a new product", they will say "OK, give me 50% discount and I'll will try it".
But if you go to the Bay Area and you say "I've got a new product", they will say "I'll pay you 30% premium to be the first!!!"
Kot vidis, je vsa skrivnost v nacinu pristopa.
lp
Matej
Poglej, zgoraj imas celo kaco o tem, kako je silicij predrag in koliko energije se porabi za njegovo proizvodnjo. Lahko bi ostalo pri tem in bi ze pred leti vsi skupaj pozabili na silicij in fotovoltaiko, ker jim enostavno izdelek ni bil vsec.
Na sreco pa vsi niso taki so nekateri hoteli razmisljati naprej. Nekega ne je pa nekdo od njih pomislil: "hej, ce je m2 panela tako drag in potraten, zakaj ne bi namesto, da povecujem povrsino panelov, raje povecal kolicino svetlobe na enem samem panelu?" Izmislil si je ogledala iz katerih je sestavil parabolo s katero je koncentriral svetlobo na tisti en sam m2 panela. Tako je za ceno navadnih ogledal povecal izkoristek tistega m2 panela za 10x.
Danes je v Kaliforniji ze ogromno MW pridobljenih na ta nacin, gradnja takih elektrarn pa se s pospesenim tempom nadaljuje.
Naj se vrnem nazaj k EV-jem in projektu Better Place.
Ko so Shaia Agassija vprasali, zakaj si je izbral ravno Silicon Valley za svoj prvi ZDA projekt je odgovoril:
If you go to Detroit or Texas and you say "we got a new product", they will say "OK, give me 50% discount and I'll will try it".
But if you go to the Bay Area and you say "I've got a new product", they will say "I'll pay you 30% premium to be the first!!!"
Kot vidis, je vsa skrivnost v nacinu pristopa.
lp
Matej
Azrael ::
Torej enako nakladanje kot vedno, čez 2 leti bo, ane? Ne kupim tega. To lajno poslušam že od prve naftne kriza dalje, Malenkostno se menjajo imena, zgodba pa vedno ena in ista prežvečena limonada.
Velike besede in popolnoma nič otipljivega, kar bi bilo res uporabno.
Kje so obljube z začetka te teme, kaj vse bo leta 2008 z avtočki na štrom in Nanosolarjem? Aja letnico so prestavili na 2011, za 2, 3 leta naprej, tako kot vedno.
Velike besede in popolnoma nič otipljivega, kar bi bilo res uporabno.
Kje so obljube z začetka te teme, kaj vse bo leta 2008 z avtočki na štrom in Nanosolarjem? Aja letnico so prestavili na 2011, za 2, 3 leta naprej, tako kot vedno.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
Pyr0Beast ::
A se za CIGS porabi kaj dosti manj energije ?
Tako je za ceno navadnih ogledal povecal izkoristek tistega m2 panela za 10x.
Povecal je tudi obrabo panela za 12x ter potrebo po hlajenju za prav toliko.
Kot vidis, je vsa skrivnost v nacinu pristopa.
Vsa skrivnost je v tem, da nekaj imas za prodat. Obljube niso se nobenega nahranile.
Zakaj pa ne gradimo fisijskih elektrarn se dalje, saj so najbolj ucinkovit ter poceni nacin pridobivanja energije, katero danes poznamo ?
Tako je za ceno navadnih ogledal povecal izkoristek tistega m2 panela za 10x.
Povecal je tudi obrabo panela za 12x ter potrebo po hlajenju za prav toliko.
Kot vidis, je vsa skrivnost v nacinu pristopa.
Vsa skrivnost je v tem, da nekaj imas za prodat. Obljube niso se nobenega nahranile.
Zakaj pa ne gradimo fisijskih elektrarn se dalje, saj so najbolj ucinkovit ter poceni nacin pridobivanja energije, katero danes poznamo ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zheegec ::
Sedaj bomo slišali, kako je Sonce bolj čist in "varen" vir energije... DA, je, ampak vprašanje je KAKO dobiti ven energijo, KAKŠNA je in KOLIKO se je pridobi ter za kakšno ceno.
Pa seveda direktna primerjava z JE. Pa dejanski test obojega.
Pa seveda direktna primerjava z JE. Pa dejanski test obojega.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
MatejUSA ::
Jaz nic ne vem o tem, da bi bile letnice prestavljene. Shai se je predlani odpovedal mestu CEO-ja ene najvescih softwarskih podjetij na svetu, da se je lotil projekta Better Place. Januarja lani je podpisal svojo prvo pogodbo z izraelsko vlado in Renault-Nissanom kot proizvajalcem avtomobilov, hkrati pa zbral rekordno vrednost semenskega kapitala ($200M) za zacetek projekta. Takrat je napovedal, da bojo prvi avti na trgu 2010, 20011 pa bo proizvodnja ze dosegla povprasevanje (masovna proizvodnja).
Od takrat do danes se terminsko ni spremenilo nic, le nekaj stevilk je bolj jasnih; prvih 100 avtomobilov bo na ceste zapeljalo letos, za drugo leto pa nacertujejo 100.000, ki bojo namenjeni predvsem testiranju infrastrukture (katere gradnja se je ze zacela in bo do leta 2010 postavljenih ze 500.000 polnilnih in, meni neznano stevilo menjalnih postaj).
Edina bistvena sprememba od lanskega januarja je ta, da se je v tem casu projektu pridruzila se Danska, Avstralija, Japonska, Havaji in Kalifornija.
Temo sem zacel ravno z namenom, da bi enkrat ne bili smo tisti, ki bi pocakali na "koncni izdelek" in bi Slovenijo se dovolj zgodaj dodali na spisek drzav.
Seveda lahko zadevo prediskutiramo, koliko je realna in koliko ne, apriori zavracanje pa se mi zdi vse prej kot konstruktivno. Osebno se s projektom Better Place ukvarjam ze od njegovega nastanka in se vedno me noben nasprotni argument ni preprical. V veliko veselje pa mi je opazovati kako se razvija in sploh ne dvomim v udpeh.
lp
Matej
Od takrat do danes se terminsko ni spremenilo nic, le nekaj stevilk je bolj jasnih; prvih 100 avtomobilov bo na ceste zapeljalo letos, za drugo leto pa nacertujejo 100.000, ki bojo namenjeni predvsem testiranju infrastrukture (katere gradnja se je ze zacela in bo do leta 2010 postavljenih ze 500.000 polnilnih in, meni neznano stevilo menjalnih postaj).
Edina bistvena sprememba od lanskega januarja je ta, da se je v tem casu projektu pridruzila se Danska, Avstralija, Japonska, Havaji in Kalifornija.
Temo sem zacel ravno z namenom, da bi enkrat ne bili smo tisti, ki bi pocakali na "koncni izdelek" in bi Slovenijo se dovolj zgodaj dodali na spisek drzav.
Seveda lahko zadevo prediskutiramo, koliko je realna in koliko ne, apriori zavracanje pa se mi zdi vse prej kot konstruktivno. Osebno se s projektom Better Place ukvarjam ze od njegovega nastanka in se vedno me noben nasprotni argument ni preprical. V veliko veselje pa mi je opazovati kako se razvija in sploh ne dvomim v udpeh.
lp
Matej
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MatejUSA ()
Zheegec ::
Eno novo jedrsko for me please. Ostali pa kar na sončno. Hvala.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zheegec ()
Pyr0Beast ::
Se 2 zame :)
Osebno se s projektom Better Place ukvarjam ze od njegovega nastanka in se vedno me noben nasprotni argument ni preprical
Kar pa se ne pomeni da nasprotne argumente ni vredno predebatirati in do neke mere tudi upostevati.
Se vedno me tare vprasanje, od kje bo slovenija z ze tako slabim elektrodistribucijskem omrezjem podprla se gradnjo elektro-avto flote ?
Osebno se s projektom Better Place ukvarjam ze od njegovega nastanka in se vedno me noben nasprotni argument ni preprical
Kar pa se ne pomeni da nasprotne argumente ni vredno predebatirati in do neke mere tudi upostevati.
Se vedno me tare vprasanje, od kje bo slovenija z ze tako slabim elektrodistribucijskem omrezjem podprla se gradnjo elektro-avto flote ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
MatejUSA ::
Povprecna gradnja JE traja 18 let. Moje mnenje je, da v teh 18 letih obstaja se dovolj alternativ, ceprav bi bil z novo JE zelo zadovoljen. (Ce preberes moje poste bos ugotovil da se nagibam celo k temu, da bi jih imeli nekaj 100).
Studije v ZDA so pokazale, da bi, ce bi ze jutri celo floto zamenjali z EV-ji in uporabo V2G, ze z danasnjimi kapacitetami lahko zagotovili 84% potrebne energije. Za Slovenijo je slika sicer nekoliko drugacna, a ker konkretnih podatkov nimam o tem tezko sodim.
Problem je, da ti dvomis v dejstva, ki so meni poznana, tebi pa ne. Na ta nacin lahko zelo tezko argumentirano debatiramo. Zato ti predlagam, da resno vzanmes moj nasvet in v google vtipkas V2G. Tako se bos tudi ti seznanil z dejstvi in, ce bos tam nasel kaksne stevilke, ki ti ne bojo sle v racun, lahko o tem bolj konstrukrivno debatiramo.
Studije v ZDA so pokazale, da bi, ce bi ze jutri celo floto zamenjali z EV-ji in uporabo V2G, ze z danasnjimi kapacitetami lahko zagotovili 84% potrebne energije. Za Slovenijo je slika sicer nekoliko drugacna, a ker konkretnih podatkov nimam o tem tezko sodim.
Problem je, da ti dvomis v dejstva, ki so meni poznana, tebi pa ne. Na ta nacin lahko zelo tezko argumentirano debatiramo. Zato ti predlagam, da resno vzanmes moj nasvet in v google vtipkas V2G. Tako se bos tudi ti seznanil z dejstvi in, ce bos tam nasel kaksne stevilke, ki ti ne bojo sle v racun, lahko o tem bolj konstrukrivno debatiramo.
MatejUSA ::
Studije v ZDA so pokazale, da bi, ce bi ze jutri celo floto zamenjali z EV-ji in uporabo V2G, ze z danasnjimi kapacitetami lahko zagotovili 84% potrebne energije. Za Slovenijo je slika sicer nekoliko drugacna, a ker konkretnih podatkov nimam o tem tezko sodim.
Da ne bom na pamet; tukj imas link, kjer je tudi objavljena studija, ce te zanimajo podrobnosti:
http://www.calcars.org/calcars-news/657...
WarpedGone ::
Povprecna gradnja JE traja 18 let.
Našo ubogo jedrsko elektrarno v Krškem so začeli pecat leta 1970 (podpis pogodbe med Slovenijo in Hrvaško). Leta 1983, 13 let kasneje, je elektrarna že prodajala elektriko v omrežje. 30 let kasneje pa naj bi to trajalo vsaj 5 let dlje? Če je prava volja, mora bit stvar izvedljiva v manj kot 10 letih.
Ubogo električno omrežje pa ni ravno pameten razlog da se odpovemo logičnem napredku. Če je omrežje v riti bo slej ko prej crknilo, torej je njegova nadgradnja nuja z ali brez elektrike na cestah.
Zbogom in hvala za vse ribe
MatejUSA ::
15 do 18 let so podatki, ki jih jaz najpogosteje zasledim na netu. Mogoce pa takrat, ko se je gradilo Krsko, ni bilo take gnece.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MatejUSA ()
jest10 ::
Tebi nekako uspeva dobivati napačne podatke Sama izgradnja traja le par let. Skupaj z nabavo opreme itd se da priti do obratovanja v 6-8 letih.
To velja, če ni problemov s prebivalstvom in okoljevarstveniki
To velja, če ni problemov s prebivalstvom in okoljevarstveniki
MatejUSA ::
Hvala za info. Sem peveril nekaj virov in pri GEN Energiji pricakujejo, da bi gradnja trajala 2 (priprava) + 5 (sama gradnja) let.
Ce se to uresnici bo to za Slovenijo velika pridobitev in se razlog vec, da bo takrat potrebovala prirocno skladisce energije.
Ce se to uresnici bo to za Slovenijo velika pridobitev in se razlog vec, da bo takrat potrebovala prirocno skladisce energije.
MatejUSA ::
Zelo zanimiv prispevek kako se je projekta V2G lotila skupina studentov na Southern New Hampshire University. Zanimiv je predvsem zato, ker lepo opise delovanje sistema, postreze pa tudi z nekaj konkretnimi stevilkami.
https://www.entrepreneur.com/tradejourn...
https://www.entrepreneur.com/tradejourn...
energetik ::
@jest10: ja, ampak v današnjem času še enga 110 kV daljnovoda ne morejo OBNOVITI, ker naj bi pobil vse okoliške prebivalce...
Kaj šele nuklearka, to bi bila revolucija..
Kaj šele nuklearka, to bi bila revolucija..
WarpedGone ::
Tisti okoliški prebivalci so mal preveč na toplem in svetlem. Dvakratni izpad elektrike vsak dan z jasnim obvestilom da je kriv tudi tisti dotrajan daljnovod, pa bojo hitr fehtal naj ga popravjo. Siti lačnemu ne verjame.
Zbogom in hvala za vse ribe
MatejUSA ::
Ljubljancani imajo ze vec kot 40 let, takorekoc sredi mesta, 250kW-no jedrsko elektrarno. To nuklearko se neprimerno bolj obremenjujejo od tiste v Krskem, pa se do zdaj se nihce ni pretirano razburjal zaradi tega. :)
Po moje je ljudem zadevo potrebno samo pravilno predstavit, pa smo kot cukrcki. :)
Po moje je ljudem zadevo potrebno samo pravilno predstavit, pa smo kot cukrcki. :)
Pyr0Beast ::
Cakaj, a ker gre z elektrarno v obsegu instituta ni bilo potrebno izvesti kaksnih velikih ukrepov, kot so to delali za Krsko ? :)
Mmmmmm [>:D]
Je pa res, da ta 'elektrarna' producira stroma za komaj 2-tisocinko Krskega :/
Studije v ZDA so pokazale, da bi, ce bi ze jutri celo floto zamenjali z EV-ji in uporabo V2G, ze z danasnjimi kapacitetami lahko zagotovili 84% potrebne energije.
To ni ravno studija.
Poleg tega ne omenijo dejstva, da se ob casih manjse obremenitve polnijo crpalne elektrarne, katere dovajajo energijo v urah najvecje obremenitve.
Ze sam 3-dnevni blackout prica o tem, da se samo omrezje sploh ne more kosati z obremenitvijo, ko gre kaj narobe.
Mmmmmm [>:D]
Je pa res, da ta 'elektrarna' producira stroma za komaj 2-tisocinko Krskega :/
Studije v ZDA so pokazale, da bi, ce bi ze jutri celo floto zamenjali z EV-ji in uporabo V2G, ze z danasnjimi kapacitetami lahko zagotovili 84% potrebne energije.
To ni ravno studija.
Poleg tega ne omenijo dejstva, da se ob casih manjse obremenitve polnijo crpalne elektrarne, katere dovajajo energijo v urah najvecje obremenitve.
Ze sam 3-dnevni blackout prica o tem, da se samo omrezje sploh ne more kosati z obremenitvijo, ko gre kaj narobe.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
jest10 ::
@jest10: ja, ampak v današnjem času še enga 110 kV daljnovoda ne morejo OBNOVITI, ker naj bi pobil vse okoliške prebivalce...
Kaj šele nuklearka, to bi bila revolucija..
Če smo že pri tem... Tukaj sta problem samo 2 prebivalca. Eden je podedoval zemljo in hoče iztržiti čimveč denarja in ženska, ki ni uspela v lokalni politiki in je na ta način prišla pred kamere.
Vsi ostali so za obnovitev daljnovoda in so že prejeli denar, ki so ga večinoma tudi že porabili. Bo zanimivo, če bo ELES res moral kablirati vod, ko bodo morali vsi vračati denar, ki so ga dobili za zemljo
dzinks63 ::
V Ženevi se je začel letošnji avtosalon, novosti je veliko, nekaj tudi oplemenitenih z elektriko. Električni avtomobili so tudi vse lepši, kar do sedaj ni bilo neko pravilo, saj se je bolj šlo za samo tehniko, kot pa design.
Boeing ::
Bullshit.
Prototipi in študije gor ali dol, še vedno je toyota (in v malem % tudi honda) edina, ki je sposobna v velikoserijsko proizvodnjo spravit električni avto, ga tam obdržat več kot 10 let in pri tem na trg dati že verzijo III, tako da sorry, razen priusa uporabnega elektro avtomobila NI in ga še lep čas ne bo (pustmo lexus na strani)
Se sploh več ne slinim nad "kaj bo", ker je brezveze, ker butičnega avta serij n x 100 si ne morem privoščit in mi je dosegljivo samo tisto, kaj se dela v milijonskih nakladah. Tega pa noben GM in pod-znamke niso sposobne.
ps: mogoče pa rata fordu s fusion hybrid-om..
Prototipi in študije gor ali dol, še vedno je toyota (in v malem % tudi honda) edina, ki je sposobna v velikoserijsko proizvodnjo spravit električni avto, ga tam obdržat več kot 10 let in pri tem na trg dati že verzijo III, tako da sorry, razen priusa uporabnega elektro avtomobila NI in ga še lep čas ne bo (pustmo lexus na strani)
Se sploh več ne slinim nad "kaj bo", ker je brezveze, ker butičnega avta serij n x 100 si ne morem privoščit in mi je dosegljivo samo tisto, kaj se dela v milijonskih nakladah. Tega pa noben GM in pod-znamke niso sposobne.
ps: mogoče pa rata fordu s fusion hybrid-om..
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zheegec ::
Prius je elektro avtomobil?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
MatejUSA ::
Bullshit.
Prototipi in študije gor ali dol, še vedno je toyota (in v malem % tudi honda) edina, ki je sposobna v velikoserijsko proizvodnjo spravit električni avto, ga tam obdržat več kot 10 let in pri tem na trg dati že verzijo III, tako da sorry, razen priusa uporabnega elektro avtomobila NI in ga še lep čas ne bo (pustmo lexus na strani)
Se sploh več ne slinim nad "kaj bo", ker je brezveze, ker butičnega avta serij n x 100 si ne morem privoščit in mi je dosegljivo samo tisto, kaj se dela v milijonskih nakladah. Tega pa noben GM in pod-znamke niso sposobne.
ps: mogoče pa rata fordu s fusion hybrid-om..
BYD f3DM je prvi serijsko izdelani PHEV (hibrid z moznostjo priklopa na el. omezje) in je tako prehitel Toyoto.
Samo na el. pogon lahko prevozi 109km, njegova cena pa trenutno $22.000.
http://www.byd.com/
WarpedGone ::
Prius je elektro avtomobil?
Ne. Čisto vsak avto lahko par metrov prefura tudi s pogonom na ajnlaser (zaganjač). Prius ma pač rahlo močnejši ajnlaser. Še vedno je single fuel, gas only.
Nasledni korak bojo multifueli - gas/electric. Ampera, Volt, Insight, mrbit kaka Karma.
Raja se bo pa še precej časa furals z 10 let starimi Clioti.
Zbogom in hvala za vse ribe
Boeing ::
Em, čisto tak za info, po definiciji so hibridi vsi avti, ki se lahko peljejo na 2 ali več gorivi oz. imajo namontirane rezervoarje/shranjevalnike za več vrst goriv - kar pomeni, da so tudi na LPG predelani avtočki po zakoni hibridi in upravičeni do ugodnosti iz tega naslova.
In ja, kot električne avte zaenkrat mislim hibride, ala prius, ford escape hybrid, fusion hybrid, raznorazne lexuse ipd.
Pure elektrika, visokoserijska seveda, bo počakala verjeno na LiFePO4, čez 2, 3 leta.
W1: prius je bi-fuel. Ajnlaser ni agregat, namenjen pogonu. Priusov ajnlaser je dizajniran z namenom poganjat avto. Razlika.
In ja, kot električne avte zaenkrat mislim hibride, ala prius, ford escape hybrid, fusion hybrid, raznorazne lexuse ipd.
Pure elektrika, visokoserijska seveda, bo počakala verjeno na LiFePO4, čez 2, 3 leta.
W1: prius je bi-fuel. Ajnlaser ni agregat, namenjen pogonu. Priusov ajnlaser je dizajniran z namenom poganjat avto. Razlika.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()
Zheegec ::
No, Prius je še vedno precej slaba zadeva... Kot avto in kot "green avto".
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
gumby ::
Električni avtomobili so tudi vse lepši, kar do sedaj ni bilo neko pravilo, saj se je bolj šlo za samo tehniko, kot pa design.
Drek je treba zelo lepo zapakirat, če ga hočeš prodat.
my brain hurts
T0RN4D0 ::
Prius je bi-fuel? Če ga natankaš z bencinom in se iz tistega potem polni je bol slab bi-fuel. Da ne omenjam da ga pri porabi poseka vsak 20 let star golf dizl.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Boeing ::
Eni ne znate brat. Poanta priusa ni minimalna poraba, ampak minimalno onesnaževanje, čemer je precejšnja razlika.
Pri čemer ga seveda ne gre primerjat z nobenim dizlom, sploh pa ne z golfom. Kje vam je logika?!
Eni očitno res ne vidite čez mejo vw vrtička...
Pri čemer ga seveda ne gre primerjat z nobenim dizlom, sploh pa ne z golfom. Kje vam je logika?!
Eni očitno res ne vidite čez mejo vw vrtička...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Azrael ::
Mala gajba, v katero so vgrajeni akumulatorji, ki so težka svinjarija, in so bolj kot ne, mrtva teža, saj gajba kuri več kot kak normalen avto... Da, ima čisto vse lastnosti, ki danes simbolizirajo eko.
In lepo standardno za avtoček na baterije, napovedi iz začetka te teme za leto 2008 so pozabljene, sedaj so napovedi za 2012. Avtočerk na baterije pa je out in neuporaben enako kot že vseh 80 let, kar so ga odpikali zaradi zanič akumulatorjev.
Tisti, ki pišejo Duke Nukem for Never so amaterji, proti avtorjem bajke o elektro avtočku.
In lepo standardno za avtoček na baterije, napovedi iz začetka te teme za leto 2008 so pozabljene, sedaj so napovedi za 2012. Avtočerk na baterije pa je out in neuporaben enako kot že vseh 80 let, kar so ga odpikali zaradi zanič akumulatorjev.
Tisti, ki pišejo Duke Nukem for Never so amaterji, proti avtorjem bajke o elektro avtočku.
Nekoč je bil Slo-tech.
borisk ::
Poanta priusa ni minimalna poraba, ampak minimalno onesnaževanje, čemer je precejšnja razlika.
hmm, če gledaš od salona naprej kaj pa proizvodnja?
Zheegec ::
Eni ne znate brat. Poanta priusa ni minimalna poraba, ampak minimalno onesnaževanje, čemer je precejšnja razlika.
Pri čemer ga seveda ne gre primerjat z nobenim dizlom, sploh pa ne z golfom. Kje vam je logika?!
Eni očitno res ne vidite čez mejo vw vrtička...
Podobno porabo kot Prius ima vsak podoben bencinar z direktnim vbrizgom. Kmalu pride še Fiatov multi-air, ki bo imel še nižjo porabo, kot Prius pri podobni moči. Edina prednost Priusa je mestna vožnja in veliki zastoji (kjer sicer itaq ugasneš motor), ampak za samo mestno vožnjo pa greš na bicikel ali na bus.
Tako da Prius tukaj pač ne spada pod bi-fuel ali pa pod okolju prijazne avtomobile. Tudi približno ne.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
WarpedGone ::
Podobno porabo kot Prius ima vsak podoben bencinar z direktnim vbrizgom
No, pretiravat pač ni treba. Ma Prius čisto dovolj šibkosti, da si ni treba zmišljevali nove.
Porabo ima nižjo kot primerljivo močni in težki enoprostorci na bencinski motor. Za ene 30 do 50% odvisno od režima vožnje. Poglej si na najdi.si/avtomobili uradne meritve po predpisanih standardih. Prosim, ne mi nazaj, da je tisto kar nekaj. To je vse kar mamo, ker drugače kot po predpisanih standardih se pač ne da primerjat. Če se tvoja vožnja s standardom ne ujema, velja to enako za vse avtombile in ne samo za Prius. Tudi je res, da bi se dalo porabo še nekaj znižat vendar pa na račun višjih izpustov čudnih plinov zaradi slabšega izgorevanja. So rekli strici da tega pa nočejo.
Je hkrati tudi res da je "World full of Priuses still 100% addicted to oil". Prius je v 100% avto na bencin. Čisto vso energijo je treba natankat na bencinski pumpi, enako kot pri vseh "običajnih" avtomobilih. Če maš slučajno doma malo hidroelektrarno, tistga štroma v Prius ne morš speljat.
Mala gajba, v katero so vgrajeni akumulatorji, ki so težka svinjarija, in so bolj kot ne, mrtva teža, saj gajba kuri več kot kak normalen avto..
Prius pač ni ravno mala gajba, ker ni ravno veliko enoprostorcev večjih od njega. Sploh pa je teško najdit kazga, ki bi pri podobni moči kuril podobno malo. Bencina ali nafte. Če ga najdeš, prosim link.
Da ne omenjam da ga pri porabi poseka vsak 20 let star golf dizl.
Tega 20 let starga dizla pa poseka vsak moped. Kaj ti nuca če primerjaš japke pa hruške?
Prius je enoprostorec. Če misliš delat smiselne primerjave, ga primerjaj s podobno velikimi in težkimi enoprostorci. Ker potem lahko približno primerjaš učinkovitost motorja, sicer je to nesmisel. Enak nesmisel kot bi jamral kako svinjske in zanič so mašine od tovornjakov ker spijejo po 50l/100 km, 10 let star jugec pa samo samo 8,5.
Zbogom in hvala za vse ribe
Boeing ::
No ja, če ga ne znaš vozit, itak kuri. Meni je tudi, ko sem ga dobil za en teden na test, od začetka prasec žrl 6+... ko sem ga peljal nazaj, pa 4.8... pri 110 konjih in 400nm+ navora, sorči - ne prideš zraven. NE prideš zraven.
Glede proizvodnje, priusi se delajo v dveh fabrikah, ena na japonskem, druga na kitajskem. Toyota pravi, da porabijo za priusa manj energije kot za podobno velik avto (koliko, ušlo iz glave), prav tako je možno več kot 95% avta reciklirati - kar je zopet precej več kot je možno reciklirat golfa... Plus, da je toyota znana, da precej zgledno skrbijo za ekologijo proizvodnje nasplošno.
Isto z akumulatorji, za zanič akku pack ti dajo par sto evrov oz. tolk popusta na novega, za starega pa dobiš papir, da je šel v reciklažo. Kaj delajo z njim potem ne vem, niti ne morem vedeti.
Alien, tebi je verjetno okolju prijazen avtomobil kar golf 6, po možnosti dizl ?
roflmao...
Anyhow, čakamo na kej uporabnega z LiFe akumulatorji.
Glede proizvodnje, priusi se delajo v dveh fabrikah, ena na japonskem, druga na kitajskem. Toyota pravi, da porabijo za priusa manj energije kot za podobno velik avto (koliko, ušlo iz glave), prav tako je možno več kot 95% avta reciklirati - kar je zopet precej več kot je možno reciklirat golfa... Plus, da je toyota znana, da precej zgledno skrbijo za ekologijo proizvodnje nasplošno.
Isto z akumulatorji, za zanič akku pack ti dajo par sto evrov oz. tolk popusta na novega, za starega pa dobiš papir, da je šel v reciklažo. Kaj delajo z njim potem ne vem, niti ne morem vedeti.
Alien, tebi je verjetno okolju prijazen avtomobil kar golf 6, po možnosti dizl ?
roflmao...
Anyhow, čakamo na kej uporabnega z LiFe akumulatorji.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
T0RN4D0 ::
Golfa 2 sem dal za primerjavo tako, kaj smo meli pred 20timi leti. Malo nevmesna primerjava, lahko vzameš kakšnega sodobnega dizla. Ki ne pije nič več. Tudi enoprostorc. Po lublani ob 4ih mogoče ja, samo tisto jst nebi definiru kot vožnja ampak kot stanje mirovanja z občasnim premikom.
Za nekatere mogoče rešitev, zame ko delam večino relacije je zadeva precej mimo. Če bi mel pa avto samo za po mestu se prekladat, bi pa tud gledu kej manjšega od priusa. Kolk zadeva onesnažuje je pa tud malo relativna zadeva, kupovat nov avto je za okolje prbližno tko dobro kot seksat za nedolžnost, če lahko ukradem frazo. :)
Za nekatere mogoče rešitev, zame ko delam večino relacije je zadeva precej mimo. Če bi mel pa avto samo za po mestu se prekladat, bi pa tud gledu kej manjšega od priusa. Kolk zadeva onesnažuje je pa tud malo relativna zadeva, kupovat nov avto je za okolje prbližno tko dobro kot seksat za nedolžnost, če lahko ukradem frazo. :)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Zheegec ::
Alien, tebi je verjetno okolju prijazen avtomobil kar golf 6, po možnosti dizl ?
Kot sem rekel - bencinar z direct-injection, če iščeš mali motor bo tale novi multi-air zakon.
Anyway, osebno bi pa imel Alfo 159 1.8 turbo ali pa 3.2 V6...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
SmeskoSnezak ::
S tabo sn jaz že zdavnaj zaklučo debato, a še kar glumiš svojo dalje? Verjetno je zadnjih par strani spet samo prerekanje drugih uporabnikov s tabo, kot si se prepiral z mano. Tota tema je zarad takih oseb sama kregarija...
Nasvet vsem, ne odpisujte mu, pišite raje informacije in novosti na tem področju. Bodo vsi, ki berejo to temo meli več od tega. Jaz sn začel njega in še par pesimistov kar ignorirat. :)
Nasvet vsem, ne odpisujte mu, pišite raje informacije in novosti na tem področju. Bodo vsi, ki berejo to temo meli več od tega. Jaz sn začel njega in še par pesimistov kar ignorirat. :)
@ Pusti soncu v srce... @
Zheegec ::
No mi pa povej, v koliko časa boš prinesel razliko v ceni med Priusom in podnim ne-hibridnim avtomobilom ob enaki vožnji? 20 let?
Pa pustimo tukaj dizle, ki imajo lahko nižjo porabo od Priusa. Govorimo o bencinarjih. Pa ne mi o 100% vožnji po mestu, za to greš na bus. Govorimo o AC in podobnim.
Pa pustimo tukaj dizle, ki imajo lahko nižjo porabo od Priusa. Govorimo o bencinarjih. Pa ne mi o 100% vožnji po mestu, za to greš na bus. Govorimo o AC in podobnim.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Okapi ::
Pa ne mi o 100% vožnji po mestu, za to greš na bus. Govorimo o AC in podobnim.
Se pravi za po mestu, kot drugi avto, je pa vseeno OK (če se ti recimo ne ljubi razvažat otrok po vrtcih z busom ali kolesom)?
O.