Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Merilo vsega je, kako doglo in bogato si živel.
Jup, in Tesla še živi. Zato je naslavlanje Tesle kot "propadlo podjetje" vsaj smešno če ne kej hujšga. Profitabilnost je napovedana za sredino naslednjega leta. Pogoj je, da uspejo dostavit naročene avtomobile in da ne pokurijo preveč denarja z razvojem novega modela. We'll see.
Ne vidim, kaj je narobe s pošteno ugotovorivijo, da Tesla _sploh_ ni pokazal _ničesar_ kar bi demonstriralo uporabnost elektroavtomobila za normalnega smrtnika danes ali v bližnji prihodnosti.
To, da v njej ni kej veliko poštenosti. John Carmack ni navaden smrtnik? Ima rahlo nenavadno veliko denarja in je rahlo nenavadno intelektualno obdarjen. Kljub temu pa se vsak dan znova pelje na šiht s Teslo. Kadar mora pa s sabo peljat kak kos novega raketnega motorja, gre pa z BMWjem in mu je žal da ni v Tesli. Evo ti uporabnost za "navadnega" smrtnika. Takih in podobnih smrtnikov je že čez 100 and counting.
Če maš za "navadne" smrtnike samo plebejce, ki dnevno švicamo za transportnim trakom, potem pravzaprav čakaš na "električni Model T". A so bli vsi avti pred Fordovim Modelom-T brezveze, brez pomena in neuporabni? Ne, bli so nujni predpogoj, da se je Model T sploh lahko zgodil.
Your point being ? Izkarikirajmo primerjavo do te mere, da se nihče ne bo spomnil vprašat "a se z njim lahko odpeljem na sejem v Nemčijo "?
Moj point je blazna omejenost 99% folka, ki iz dejstva, da s Teslo ne more odšlepat svoje jahte 1000km daleč zaključi, da je stvar totalno brezveze in neuporabna za vse možne primere in ljudi. Realen pogled vedno tehta pluse in minuse, primernost in neprimernost. Če en šopa in potencira in poudarja same minuse, kako mu naj elegantnejše predstavim njegovo smešnost kot z njegovo lastno karikaturo? Za nameček pa pol blekne še kej v smislu, da je "rešitev" vodik, etanol al pa kak tak bluz.
Ja, tako je to v avto industriji. Ferrari, Porshe in ostali enako periodično šutirajo in najemajo dizajnerje. ;o)
Ferrari in Porsche prodajata po en model avta, načrtujeto pa še enga novga. Financirata se iz privat žepov in sta prodala že 100 avtomobilov. Ja res dobra paralela, čist na mestu. Smajli na konc je čist primeren, še rdeča šminka okoli ust mu manjka pa trobenta za pasom.
Nič od tega pa ne koristi neposredno razvooju dejanjsko uporabnega prevoznega sredstva.
To iz ust izkušenega avtomobilskega inženirja z bogato in uspešno prakso? Rajt.
RR je idealen predvsem, ker tu cena ni nobeno vprašanje. Vgradili in naredili bodo vse, kar je možno narest sploh in izboljša obstoječe stvari. Od tega zna bit precej novega, kar dejansko ni še nihče naredu.
Kako za vraga se naj recimo kapaciteta baterijam poveča, če jih nihče nikjer ne uporabla in tako ne potrebuje boljše kapacitete? In s tem ne plača razvijalcev v laboratorijih, ki bi iskali rešitve? Takšen razvoj kot se je pri baterijah zgodil v zadnjih 10ih letih odkar mamo prenosne računalnike, se ni zgodil v prejšnjih 100letih skupaj.
Edit: glede motorjev s trajnimi magneti
Ja, tudi ti motorji majo svoje mesto ampak tem magnetom se ne reče za brezveze "rare earth magnets". Če ma recimo 30kW 15kg, bi mel 150kW motor kolk kil? Vsaj 50, od tega vsaj ene 30kg v magnetih. Pri recimo 1000 avtomobilih na leto je to 30 ton magnetov iz zadev, katerim se reče "rare earth". Sumim, da bi njihova cena hitro presegla ceno baterij. Plus, motorji na trajne magnete majo še druge minuse - njihov izkoristek je bolj oster trikotnik, imajo neke "priljubljene" vrtljaje kjer je izkoristek visok, bolj ko greš stran, bolj pada. Ampak o tem bi znal kak iskren izkušen štromar več povedat. Stvari niso tako kristalno jasne, kaj je bolje. Enkrat nekaj, drugič nekaj druzga.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Brane2 ::
To, da v njej ni kej veliko poštenosti. John Carmack ni navaden smrtnik? Ima rahlo nenavadno veliko denarja in je rahlo nenavadno intelektualno obdarjen.
Mater maš glupe. Pa saj pod navaden smrtnik ne mislim, da ima gumijaste roke, pljuva pajčevino po stenah ali da je hitrejši od zvoka.
Valjda je mišljeno v kontekstu stranke za avto. In tip, ki je imel $$$ za Testarosso, _ni_navaden smrtnik. Ne v smislu, da kar je dobro zanj, se bo ziher prodajalo masam.
ŠE manj je navaden smrtnik tip, ki je imel denar za tuning taisega avta na 1000+ konjev in je potem čisto tako za štos kupil še F50. Kolikšen del prebivalstva ( ali raje recimo vozečega se prebivalstva) to zmore ?
Kljub temu pa se vsak dan znova pelje na šiht s Teslo. Kadar mora pa s sabo peljat kak kos novega raketnega motorja, gre pa z BMWjem in mu je žal da ni v Tesli. Evo ti uporabnost za "navadnega" smrtnika. Takih in podobnih smrtnikov je že čez 100 and counting.
100 done, 1.00.000.000 or so to go...
Če maš za "navadne" smrtnike samo plebejce, ki dnevno švicamo za transportnim trakom, potem pravzaprav čakaš na "električni Model T". A so bli vsi avti pred Fordovim Modelom-T brezveze, brez pomena in neuporabni? Ne, bli so nujni predpogoj, da se je Model T sploh lahko zgodil.
Ne spomnim se,d a bi Henry ford kaj dosti razlagal o tem. Bili so predvsem zabava elite, nič več. Ne vidim, zakaj jih je tako nujno rabil za svoj uspeh.
On je imel svoj trg in ta je zahteval svoje rešitve. Pravzaprav lahko mirno rečeš, da je bil ravno Ford glavni inovator, saj je moral vse postaviti na glavo, da je lahko zložil poceni avto...
Moj point je blazna omejenost 99% folka, ki iz dejstva, da s Teslo ne more odšlepat svoje jahte 1000km daleč zaključi, da je stvar totalno brezveze in neuporabna za vse možne primere in ljudi.
Ne da bi vedel, da je kdo to rekel. Koneckoncev tudi moonrover ni totalno neuporaben za vse ljudi. Ene parim je bil uporaben. Ravno tako drugi in tretji izdelani primerek IIRC.
Še več, bil je po pričevanjih udeleženih fenomenalen electric car. So what ? Je spremenil industrijo ?
Realen pogled vedno tehta pluse in minuse, primernost in neprimernost. Če en šopa in potencira in poudarja same minuse, kako mu naj elegantnejše predstavim njegovo smešnost kot z njegovo lastno karikaturo? Za nameček pa pol blekne še kej v smislu, da je "rešitev" vodik, etanol al pa kak tak bluz.
+1
Ferrari in Porsche prodajata po en model avta, načrtujeto pa še enga novga. Financirata se iz privat žepov in sta prodala že 100 avtomobilov. Ja res dobra paralela, čist na mestu. Smajli na konc je čist primeren, še rdeča šminka okoli ust mu manjka pa trobenta za pasom.
Mogoče pa bi se o šminki in trobenti moral vprašati takrat, ko primerjaš tvorce Tesle sam z "avtomobilsko industrijo" in razlagaš, kako se tam dela z dizajnerji ?
To iz ust izkušenega avtomobilskega inženirja z bogato in uspešno prakso? Rajt.
Ne, iz ust tipa, ki spremlja te zadeve od malih nog, je nor na tehniko tko ene 30 let ali več in je svojčas kaj probal in zalotal pa tudi prečekiral mojstrovine drugih.
RR je idealen predvsem, ker tu cena ni nobeno vprašanje. Vgradili in naredili bodo vse, kar je možno narest sploh in izboljša obstoječe stvari. Od tega zna bit precej n
ovega, kar dejansko ni še nihče naredu.
Kot rečeno, tu jih je namahal Moon Rover, še preden so začeli. IIRC je vsak gokard stal nekaj v stilu $20M v letu 2000 ali nekaj takega. Vanj so dejanjsko dali vse, kar tehnika zmore, ne glede na ceno. Oziroma, kar je zmogla leta 1969.
Kako za vraga se naj recimo kapaciteta baterijam poveča, če jih nihče nikjer ne uporabla in tako ne potrebuje boljše kapacitete? In s tem ne plača razvijalcev v laboratorijih, ki bi iskali rešitve? Takšen razvoj kot se je pri baterijah zgodil v zadnjih 10ih letih odkar mamo prenosne računalnike, se ni zgodil v prejšnjih 100letih skupaj.
V teh zadnjih 10 letih se je zgodil Li-Ion in ta je prinesel ene 2x večjo gostoto energije. Teoretični plafon je mislim da na nekaj čez 3x in to je to.
Nek preskok bo nujen, evolucija en bo zadosti. Vendar ne vidim, da so trenutno električni avti nujni ali sploh bistveni za ta preskok. Veliko bolj ga zahtevajo maljarde notesnikov in verjetno še bolj telefonov.
On the journey of life, I chose the psycho path.
WarpedGone ::
Na ostala jetra (ja, bolšga izraza za tole ni), ti ne bom odgovarjal, ker nisi povedal ničesar.
Le k temule:
Se absolutno strinjam. Nobene nuje ni. Tko kot ni blo nobene nuje da bencinski motor zamenja konjske vprege. Prav fino so služile svojemu namenu, res da je blo v Londonu pol metra na debelo dreka pa nič zato, so bli navajeni. Električni pogon je pač pogon, ki ma nekatere prednosti pred ICE zadevami in še precej minusov. Tesla kaže le, da je teh minusov manj kot si večina na prvo žogo predstavlja. Nič drugega.
Js osebno bi bil pa najbolj srečen, či bi si lahko sedajle omislil nov avto, ki bi pod tovarniško garancijo lahko tankal utekočinjen naftni plin. Ne pa da s predelavo fentam garancijo na avto/motor.
Le k temule:
Vendar ne vidim, da so trenutno električni avti nujni ali sploh bistveni za ta preskok
Se absolutno strinjam. Nobene nuje ni. Tko kot ni blo nobene nuje da bencinski motor zamenja konjske vprege. Prav fino so služile svojemu namenu, res da je blo v Londonu pol metra na debelo dreka pa nič zato, so bli navajeni. Električni pogon je pač pogon, ki ma nekatere prednosti pred ICE zadevami in še precej minusov. Tesla kaže le, da je teh minusov manj kot si večina na prvo žogo predstavlja. Nič drugega.
Js osebno bi bil pa najbolj srečen, či bi si lahko sedajle omislil nov avto, ki bi pod tovarniško garancijo lahko tankal utekočinjen naftni plin. Ne pa da s predelavo fentam garancijo na avto/motor.
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane2 ::
Na ostala jetra (ja, bolšga izraza za tole ni), ti ne bom odgovarjal, ker nisi povedal ničesar.
Fair enough. Si na moji "ignore listi".
On the journey of life, I chose the psycho path.
gensi ::
Živjo,
Debata se je preusmerila na dokazovanje česa elektro avto niso zmožni.
Verjetno so danes elektro avti skoraj v vseh segmentih slabši od bencinskih. Glavni vzrok je hramba energije.
Mnogi argumenti, katere navajajo tisti, ki elektro avtom "nasprotujejo" tudi res držijo.
Ampak bistvo teme je pogled v prihodnost, ne pa gledanje v sedanjosti. In, če zorni kot usmerimo vnaprej, imajo elektro avti na mnogih področjih dobre možnosti za uspeh. Ali se bo to tudi dejansko zgodilo ne vemo, lahko pa si vsi le želimo, da postanemo bolj neodvisni od nafte. Morda bo ravno zaradi možnega alternativnega elektro pogona nafta še dolgo (sorazmerno) poceni.
Verjetno je eden izmed vzrokov za sedanjo finančno/gospodarsko krizo tudi špekuliranje na področju cen energentov. Zato je z vidika (razvitih)držav smiselno zagotavljati ustrezno infrastrukturo za elektro pogone (primer: V Izrael-u že intenzivno delujejo na področju zagotavljanja infrastrukture za elektro vozila.).
Morebitni prehod na elektro gnana vozila bi pomenil za razvite države veliko tudi s strateškega vidika - na račun cen energentov ne bi podpirali razvoja Rusije (gospodarska moč se prenaša tudi na vojaško moč) in tudi nekaterih "nepridnih" držav (Iran, Venezuela,...).
Debata se je preusmerila na dokazovanje česa elektro avto niso zmožni.
Verjetno so danes elektro avti skoraj v vseh segmentih slabši od bencinskih. Glavni vzrok je hramba energije.
Mnogi argumenti, katere navajajo tisti, ki elektro avtom "nasprotujejo" tudi res držijo.
Ampak bistvo teme je pogled v prihodnost, ne pa gledanje v sedanjosti. In, če zorni kot usmerimo vnaprej, imajo elektro avti na mnogih področjih dobre možnosti za uspeh. Ali se bo to tudi dejansko zgodilo ne vemo, lahko pa si vsi le želimo, da postanemo bolj neodvisni od nafte. Morda bo ravno zaradi možnega alternativnega elektro pogona nafta še dolgo (sorazmerno) poceni.
Verjetno je eden izmed vzrokov za sedanjo finančno/gospodarsko krizo tudi špekuliranje na področju cen energentov. Zato je z vidika (razvitih)držav smiselno zagotavljati ustrezno infrastrukturo za elektro pogone (primer: V Izrael-u že intenzivno delujejo na področju zagotavljanja infrastrukture za elektro vozila.).
Morebitni prehod na elektro gnana vozila bi pomenil za razvite države veliko tudi s strateškega vidika - na račun cen energentov ne bi podpirali razvoja Rusije (gospodarska moč se prenaša tudi na vojaško moč) in tudi nekaterih "nepridnih" držav (Iran, Venezuela,...).
WarpedGone ::
lahko pa si vsi le želimo, da postanemo bolj neodvisni od nafte.
Tule je še en pomemben point.
Kaj nam pomaga recimo, da postanemo neodvisni od nafte, če v zameno postanemo odvisni od recimo etanola al pa vodika? Že res, da se da etanol kuhat iz širšega spektra surovin kot nafta ampak še vedno je to le en specifičen "transporter" energije. Še bolj "iz dežja pod kap" je vodik. Medtem ko šnopc še kuhaš sam doma, vodika ne boš. Magari zaradi državne prepovedi ne - rajo bo komot prepričat da je stvar nevarna in da se s tem ne smemo doma hecat (kar je do ene mere tudi čisto res). Še vedno boš se ustavljal na pumpah in filal žepe posvečenim posrednikom.
Glavni profit elektrike kot transporta energije je njena agnostičnost glede na vir. Čisto vsako obliko energije znamo pretvorit v elektriko. Električni avtomobil tako enako dobro fura na štrom iz HE, JE, kot tudi iz termo elektrarn na premog ali pa plin. Vsakdo ma šanso da izkoristi pač svoje naravne danosti in črpa vire ki so mu na voljo. Mora si znat samo postavit primerno elektrarno, kar pa je v času ko imamo skoraj na vsakem biciklu tudi dinamo, relativno enostavno. Švicarji se bi pač fural na energijo iz njihovih hidroelektrarn, Francozi pa na energijo iz njihovih jedrskih elektrarn. Afričani pa si naj postavjo solarne :o)
Zbogom in hvala za vse ribe
edge540 ::
130 kilska škatla pa 52.220 kWh? Če je, plus če je vse ostalo res, potem to ni švoh stvar.
Okapi ::
ali je to možno?
Pri stvareh, ki se slišijo prelepo, je treba biti ultrapreviden. Zaenkrat niso še čisto nič konkretnega pokazali, kar je precej sumljivo. Jaz njihovih delnic ne bi kupil:)
O.
WarpedGone ::
ali je to možno?
Od ljudi, ki se spoznajo na fiziko, je slišat da jim ni jasno, kako bi tale zadeva od EEStora lahko bila možna. Stvar naj bi presegala nekatere intermolekularne omejitve. Dokler ne pokažejo vsaj delujočega prototipa, je škoda zgubljat čas z resno razpravo. Do takrat je to na nivoju rdeče kapice.
Zbogom in hvala za vse ribe
SmeskoSnezak ::
Nekaj se le premika na tem področju v Ameriki. Združili so se za razvoj baterij.
@ Pusti soncu v srce... @
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SmeskoSnezak ()
TribesMan ::
Glede permanentnih magnetov, večina te "redke zemlje" se po nekem nesrečnem naključju nahaja na kitajskem.
Sploh pa motorji s permanentnimi magneti so primerni za manjše moči. Recimo za hibridna vozila in podobno, kjer je tak elektromotor samo "dodatek" in ne nosi polne obremenitve. Medtem ko so asinhronci boljši kompromis za "pure electric" avto.
In 200g modelarski motorček z življensko dobo nekaj 100 ur delovanja nekako ne gre enačiti z resnimi stroji... Power/weight faktor se viša vedno na račun zanesljivosti in dolgoživosti naprave.
Vemo pa tudi eno zelo zanimivo "oceno čez palec" ki velja pratkično za vso elektroniko. Vsakih 7°C višja temperatura naprave med delovanjem pomenih pol krajšo življensko dobo.
Torej pri 50°C 100 let, pri 92°C 1,56 leta. Pri 99°C manj kot leto. In tako dalje.
Sploh pa motorji s permanentnimi magneti so primerni za manjše moči. Recimo za hibridna vozila in podobno, kjer je tak elektromotor samo "dodatek" in ne nosi polne obremenitve. Medtem ko so asinhronci boljši kompromis za "pure electric" avto.
In 200g modelarski motorček z življensko dobo nekaj 100 ur delovanja nekako ne gre enačiti z resnimi stroji... Power/weight faktor se viša vedno na račun zanesljivosti in dolgoživosti naprave.
Vemo pa tudi eno zelo zanimivo "oceno čez palec" ki velja pratkično za vso elektroniko. Vsakih 7°C višja temperatura naprave med delovanjem pomenih pol krajšo življensko dobo.
Torej pri 50°C 100 let, pri 92°C 1,56 leta. Pri 99°C manj kot leto. In tako dalje.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
El Barto ::
Nekaj lepega_(Pininfarina B0)...Lepega
Čeprav je Pininfarina, še vseeno ni rečeno da mora biti zaradi imena lepo.
Za moje pojme je to en grd ruzak, kot Smart.
PS
Vidim, da veliko ljudi še vedno piše domišljijske spise, z veliko fantaziranja (če, mogoče, nekoč, ...).
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
Azrael ::
Nekaj lepega?!?
Še en avtoček na štrom v gravž obliki. V realnosti mora biti še grši in bolj mikro kot na sliki. Razred smrtno nevarno pri vsaki hitrosti, tudi če stoji.
Stalno ena in ista zgodba. Niti lepe oblike ne znajo dati avtočkom na štrom in tako škatla nima šans prepričal kaj več, kot nekaj frikov in preseratorjev s preveč cvenka.
Še en avtoček na štrom v gravž obliki. V realnosti mora biti še grši in bolj mikro kot na sliki. Razred smrtno nevarno pri vsaki hitrosti, tudi če stoji.
Stalno ena in ista zgodba. Niti lepe oblike ne znajo dati avtočkom na štrom in tako škatla nima šans prepričal kaj več, kot nekaj frikov in preseratorjev s preveč cvenka.
Nekoč je bil Slo-tech.
dzinks63 ::
Ta električni B0, Bnič, (Bzero) je zelo podoben novi Oplovi Merivi in tudi po velikosti je najbrž nekaj takega. Torej je povsem normalen avtomobil, ne vem zakaj se vam tako gravža. Oblike je povsem sodobne, takšni avtomobili bodo pač v današnjih časih prihajaji iz tovarniških trakov.
El Barto ::
Ta električni B0, Bnič, (Bzero) je zelo podoben novi Oplovi Merivi in tudi po velikosti je najbrž nekaj takega...
Že v hitri primerjavi vidiš, da je to mali ruzak - gravž za moje pojme.
Sem pač ljubitelj klasičnih športnih limuzin.
Sicer sem pa že v prejšnem postu napisal - ta tema je en hud domišljijski spis (zelo, najbrž ...).
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
Boeing ::
Poglejte si novega 2010 Ford Fusion Hybrid.
Makes me wanna grab one...
Makes me wanna grab one...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
gensi ::
Izključno električne avte (brez agregata), bodo verjetno še nekaj časa "prehitevali" HIBRIDI, a smer je dokaj jasna...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gensi ()
SmeskoSnezak ::
Tako pa zgleda električni avto, ko se spravijo "umetniki" izdelovati, to kar običajno samo "rišejo". :P Avto bi naj že čez dobri dve leti šel v serijsko izdelavo, očitno se ne hecajo. Tale Pininfarina bi naj sicer oblikovala tudi Ferrarije.
@ Pusti soncu v srce... @
bbf ::
kje si bil pa ti zadnjih 8 postov?
drač pa, tehnologija hibrida ni omejena samo na avtomobile, Siemens Elfa se imenuje sistem za uporabo v avtobusih.
drač pa, tehnologija hibrida ni omejena samo na avtomobile, Siemens Elfa se imenuje sistem za uporabo v avtobusih.
TribesMan ::
Pininfarina @ Wikipedia
Ne samo da oblikuje Ferrarije, velik del Ferrarijev tudi zgradijo v svojih tovarnah... Poleg vseh ostalih avtomobilov. Recimo Volvo C70, Focus CC, Alfa Brera/Spider, ...
Ne samo da oblikuje Ferrarije, velik del Ferrarijev tudi zgradijo v svojih tovarnah... Poleg vseh ostalih avtomobilov. Recimo Volvo C70, Focus CC, Alfa Brera/Spider, ...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
SmeskoSnezak ::
Kar se tiče hibridov, Honda hoče postat vodilni proizvalajec hibridov.
@ Pusti soncu v srce... @
energetik ::
Toyota se osredotoča na izdelavo hibridnih vozil višjega cenovnega razreda. Pri Hondi želimo s štirimi novimi modeli hibridno tehnologijo približati množici.
To pravijo pri Hondi.
Če je 18k€ približanje množici, sem jaz papež...
Ko bo pa Dacia naredila hibrida za 8000€, si ga bom pazačel z zanimanjem ogledovati.
SmeskoSnezak ::
Še nisem videl da bi nov avto stal pod 10k€. Razen kakšni Clioti in podobni mali za minimalno 1k€ manj...
@ Pusti soncu v srce... @
energetik ::
Torej si jih zdaj oglej, če jih prej še nisi videl...
I10, Getz, Kia picanto, Twingić, Dacia Sandero... celo morje jih je.
Ampak ne, hibridi morajo biti veliki in športni, da bi pa mali avto za slabih 10k€ nardil kot hibrid? Je to še vedno samo igračka bolj premožnih?
I10, Getz, Kia picanto, Twingić, Dacia Sandero... celo morje jih je.
Ampak ne, hibridi morajo biti veliki in športni, da bi pa mali avto za slabih 10k€ nardil kot hibrid? Je to še vedno samo igračka bolj premožnih?
WarpedGone ::
Kaj ti naj rečem druzga kot: "je treba platit taj burek!"
Hibridni sistem pomen da maš praktično še en dodaten motor v avtu, pač električen in še nekaj baterij namesto tanka.
Ne vem od kje ideja da bo to kr zastonj? Hibrid je NUJNO dražji kot primerljiv "ICE only".
Hibridni sistem pomen da maš praktično še en dodaten motor v avtu, pač električen in še nekaj baterij namesto tanka.
Ne vem od kje ideja da bo to kr zastonj? Hibrid je NUJNO dražji kot primerljiv "ICE only".
Zbogom in hvala za vse ribe
energetik ::
Je res, zato je samo igračka premožnejših. Običajen državljan bi pa hibrida verjetno nabavil zato, da bo kaj pri denarju prišparal. In z 1-2L nižjo porabo od ICE ne bo nikoli not prinesel te večje cene denarja. Hibrid na AC je pa itak ista figa kot običajen ICE. Prednosti ima samo na klancih in v mestu.
No, ali pa ga bodo hoteli zato, ker ga ima tudi sosed...
No, ali pa ga bodo hoteli zato, ker ga ima tudi sosed...
SmeskoSnezak ::
energetik, ne znaš brat al kako? Sem lepo napisal, da NOV avto!! In tudi to, da takšni mali avti kot so Clio in ti ki si jih ti naštel, ne pridejo manj 9 tisočakov. NOVI! Pa btw, običajno so brez vse opreme za tako malo ceno, če hočeš "normaln paket", je cena že prek 10! Tak da ne piši več bedarij.
@ Pusti soncu v srce... @
Azrael ::
Dacio Sandero dobiš novo za dobrih 8 jurjev €. Oprema, na ravni kakega Golfa (se pravi praktično nič).
Jasno pa je hibrid enaka zabloda kot avto na štrom z današnjo tehnologijo.
Jasno pa je hibrid enaka zabloda kot avto na štrom z današnjo tehnologijo.
Nekoč je bil Slo-tech.
energetik ::
@SS samo zate:
I10
Poglej spodaj pod opremo Comfort, kaj vsebuje.
Getz
Poglej opremo LIFE.
Twingić
Sandero
Vsi imajo od 2-4 blazine, klimo, centralno zaklepanje, servo volan itd. Vsi so novi.
No, pa ne bomo zdej o tem, k ne spada v to temo. Bi bilo pa fino, če bi imel tm v kofiguratorju recimo opcija: hibridni pogon..
I10
Poglej spodaj pod opremo Comfort, kaj vsebuje.
Getz
Poglej opremo LIFE.
Twingić
Sandero
Vsi imajo od 2-4 blazine, klimo, centralno zaklepanje, servo volan itd. Vsi so novi.
No, pa ne bomo zdej o tem, k ne spada v to temo. Bi bilo pa fino, če bi imel tm v kofiguratorju recimo opcija: hibridni pogon..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
WarpedGone ::
Zakaj bi kupil naprimer leksusa namesto mercedesa? Cena obeh je komot šestmestna cifra. Zato da bi kej prišparal? Če bom dal šestmestno cifro za avto, mi verjetno kej hudo šparat ni treba sploh. Torej se odločam na podlagi fičerjev. In hibridni sistem je lahko tak supercool fičer v nekaterih očeh. Doma ko zakurblaš avto ta ne ropota, ker ice ne dela ni nobenih tresljajev (ne le izjemno malo), pa še sam sebi se zdim ultra kul in zelen ker pokurim samo še 10l/100km namesto prejšnih 12l/100km.
Zato hibridni pogon v avtomobilu za 8.000 EUR (še) nima smisla sploh, povsem druga zgodba pa so avti za 80.000 EUR.
Zato hibridni pogon v avtomobilu za 8.000 EUR (še) nima smisla sploh, povsem druga zgodba pa so avti za 80.000 EUR.
Zbogom in hvala za vse ribe
MatejUSA ::
Better Place Projekt ze postavlja infrastrukturo za elektricne avtomobile v Izraelu, Danski, Avstraliji, Japonski, na Havajih in v Kaliforniji.
V letosnjem letu bo na trg prislo prvih 100 avtomobilov, ki jih za Better Place izdeluje Renault-Nissan in jih bojo uporabili za testiranje omrezja. V naslednjem letu bodo kupcem prodali ze nekaj tisoc avtomobilov, v letu 2011 pa ze stece masovna proizvodnja vozil.
Gre za povsem elektricne avtomobile (EV-je), z avtonomijo 160km. Za podaljsanje avtonomije so predvidene menjalne postaje, kjer naj bi se baterija zamenjala v krajsem casu, kot ga danes porabimo za polnjenje rezervarja, brez da bi pri tem zapuscali avto.
Poslovni model sloni na zasnovi operaterjev mobilne telefonije, ko se za uporabo placujejo minute pogovora, sam aparat pa se dobi brezplacno ali pa po mocno subvencionirani ceni. Tako projekt predvideva pogodbeno razmerje, kjer bo uporabnik avtomobil lahko dobil tudi brezplacno, placeval bo le za prevozene milje, z uporabo V2G (vehicle to grid) tehnologoije pa celo kaj denarja v obliki bonusa lahko dobil nazaj.
Predstavitev projekta si lahko pogledate na naslovu:
(toplo priporocam ogled)
Na youtube pa lahko najdete se nekaj zelo zanimivih predstavitev projekta("better place", "shai agassi".
Na uradni strani projekta Better Place nas je nekaj zasesenjakov pred kratkim ustanovilo tudi skupino "Slovenia", ker se projekt zelo hitro siri po svetu in bi si zelo zeleli, da bi se mu tudi Slovenija pridruzila. Ponuja se nam enkratna priloznost, da se med prvimi vpisemo na seznam.
Vabim vas tudi, da se nam pri tej podpori pridruzite.
Uradna stran projekta:
http://www.betterplace.com/
Uradna stran podporne skupnosti:
http://planet.betterplace.com/
Lep pozdrav iz Kalifornije,
Matej
V letosnjem letu bo na trg prislo prvih 100 avtomobilov, ki jih za Better Place izdeluje Renault-Nissan in jih bojo uporabili za testiranje omrezja. V naslednjem letu bodo kupcem prodali ze nekaj tisoc avtomobilov, v letu 2011 pa ze stece masovna proizvodnja vozil.
Gre za povsem elektricne avtomobile (EV-je), z avtonomijo 160km. Za podaljsanje avtonomije so predvidene menjalne postaje, kjer naj bi se baterija zamenjala v krajsem casu, kot ga danes porabimo za polnjenje rezervarja, brez da bi pri tem zapuscali avto.
Poslovni model sloni na zasnovi operaterjev mobilne telefonije, ko se za uporabo placujejo minute pogovora, sam aparat pa se dobi brezplacno ali pa po mocno subvencionirani ceni. Tako projekt predvideva pogodbeno razmerje, kjer bo uporabnik avtomobil lahko dobil tudi brezplacno, placeval bo le za prevozene milje, z uporabo V2G (vehicle to grid) tehnologoije pa celo kaj denarja v obliki bonusa lahko dobil nazaj.
Predstavitev projekta si lahko pogledate na naslovu:
(toplo priporocam ogled)
Na youtube pa lahko najdete se nekaj zelo zanimivih predstavitev projekta("better place", "shai agassi".
Na uradni strani projekta Better Place nas je nekaj zasesenjakov pred kratkim ustanovilo tudi skupino "Slovenia", ker se projekt zelo hitro siri po svetu in bi si zelo zeleli, da bi se mu tudi Slovenija pridruzila. Ponuja se nam enkratna priloznost, da se med prvimi vpisemo na seznam.
Vabim vas tudi, da se nam pri tej podpori pridruzite.
Uradna stran projekta:
http://www.betterplace.com/
Uradna stran podporne skupnosti:
http://planet.betterplace.com/
Lep pozdrav iz Kalifornije,
Matej
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MatejUSA ()
Pyr0Beast ::
Ce bomo v Sloveniji kaj takega uvedli, bo propadla cela elektroenergetska mreza saj nimamo razpolozljivih kapacitet.
Zavajajoca je tudi trditev, da ko enkrat postavimo te 'ciste' vire energije da delujejo nonstop nadalnjih 50 let.
O soncnih elektrarnah vedno govorijo da bodo prihranile toliko pa toliko ton premoga (CO2-ja) na leto.
Ne povejo pa, da se je za njihovo izdelavo in postavitev porabilo n-x vec te energije in ta energija kot taka postane 'zelena' (oz. se prevesi na pozitivno bilanco) sele po 15 letih ali celo vec.
"... and at that point we got rid of the addiction on oil"
Naso odvisnost smo samo preusmerili na elektriko in se je nismo znebili.
Drugace pa ja. Zadeva je zelo zanimiva. Mogoce bi lahko avtu dodali vticnico iz katere bi lahko potegnili 230V za nase (omrezne) naprave na malce bolj odrocnih mestih.
Zavajajoca je tudi trditev, da ko enkrat postavimo te 'ciste' vire energije da delujejo nonstop nadalnjih 50 let.
O soncnih elektrarnah vedno govorijo da bodo prihranile toliko pa toliko ton premoga (CO2-ja) na leto.
Ne povejo pa, da se je za njihovo izdelavo in postavitev porabilo n-x vec te energije in ta energija kot taka postane 'zelena' (oz. se prevesi na pozitivno bilanco) sele po 15 letih ali celo vec.
"... and at that point we got rid of the addiction on oil"
Naso odvisnost smo samo preusmerili na elektriko in se je nismo znebili.
Drugace pa ja. Zadeva je zelo zanimiva. Mogoce bi lahko avtu dodali vticnico iz katere bi lahko potegnili 230V za nase (omrezne) naprave na malce bolj odrocnih mestih.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Okapi ::
Poslovni model sloni na zasnovi operaterjev mobilne telefonije,
Evo, natanko tako, kot sem tule pred časom zapisal (pa za ta projekt nisem vedel, ker bi ga drugače omenil;-). Konec koncev je tako tudi edino logično.
O.
MatejUSA ::
Pyr0Beast,
Fotovoltaika je v zadnjih nekaj letih zelo napredovala in cost/benefit se je ze posteno prevesil na stran soncnih celic. Ce si pogledas Nanosolar-jev film bos ugotovil, da je proizvodna cena filma nekje $0.3/W, z grancijo izdelka 25 let. Se pa s prihodom EV-jev, alternativnim virom odpirajo cisto nova dimenzije. Z uporabo vehicle to grid tehnologije lahko mocno razbremenis omrezje (rezes konice), z alernativnimi viri pridobljeno energijo pa lahko porabis takrat ko jo potrebujes in ne le takrat, ko jo si jo ustvaril. V google odtipkaj "V2G", kjer si lahko preberes precej vec na to temo.
Fotovoltaika in vetrna energija pa nista enina taka mozna vira prihodnosti.
Na spodnjem linku si lahko pogledas primer mikro nuklearke, ki je cenovno povsem konkurencna.
Ceska je ze narocila 4 take eleltrarne, racuna pa,da jih bo se vec. Proizvajalec nacertuje do leta 2023 izdelati 4.000 taksnih enot.
http://www.primidi.com/2008/11/10.html
(sicer v raziskovalne namene, a nekaj podobnega ze dolgo let deluje sredi LJ, Triga na IJS)
Fotovoltaika je v zadnjih nekaj letih zelo napredovala in cost/benefit se je ze posteno prevesil na stran soncnih celic. Ce si pogledas Nanosolar-jev film bos ugotovil, da je proizvodna cena filma nekje $0.3/W, z grancijo izdelka 25 let. Se pa s prihodom EV-jev, alternativnim virom odpirajo cisto nova dimenzije. Z uporabo vehicle to grid tehnologije lahko mocno razbremenis omrezje (rezes konice), z alernativnimi viri pridobljeno energijo pa lahko porabis takrat ko jo potrebujes in ne le takrat, ko jo si jo ustvaril. V google odtipkaj "V2G", kjer si lahko preberes precej vec na to temo.
Fotovoltaika in vetrna energija pa nista enina taka mozna vira prihodnosti.
Na spodnjem linku si lahko pogledas primer mikro nuklearke, ki je cenovno povsem konkurencna.
Ceska je ze narocila 4 take eleltrarne, racuna pa,da jih bo se vec. Proizvajalec nacertuje do leta 2023 izdelati 4.000 taksnih enot.
http://www.primidi.com/2008/11/10.html
(sicer v raziskovalne namene, a nekaj podobnega ze dolgo let deluje sredi LJ, Triga na IJS)
dzinks63 ::
Nekaj se povsod premika, zasnove, prenosi, akumulatorji, ..., vedno bolj resno vse skupaj, še en mestni avtomobilček: Smart ED, zanimivo da so se "pri nemškem koncernu odločili opustiti zasnovo z dragimi litij-ionskimi baterijami in se raje odločili za novo generacijo natrij-nikelj-kloridnih baterij, ki so petkrat cenejše, obenem pa tudi zanesljivejše in lažje prenašajo hitre obremenitve." Cene so še zmeraj visoke, se mi zdi da se bodo morali projekta lotiti kitajci pod EU nadzorom, potem bi pa mogoče res kaj pametnega ratal po ugodni ceni.
Zheegec ::
No, če postavimo par jedrskih, je tole kar zanimiva varijanta. Če pa želite samo omrežje iz "alternativnih" virov, pa se zna omrežje kar hitro sesuti. Takšne težave imajo recimo v Nemčiji (link par strani nazaj), kjer si ne upajo dodajati več "alternativnih" virov zaradi strahu pred propadom omrežja.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
MatejUSA ::
Kitajci so pren nekaj tedni zagnali proizvodnjo prvega serijsko izdelanega PHEV-ja na svetu. Proizvajalec BYD Auto je v lasti enega najvecjih proizvajalcev Li-ionskih baterij na svetu (BYD - Build Your Dream).
BYD-ov PHEV je bil svetovni javnosti ravno danes predstavjen na Avto Showu v Detroitu.
Svoje EV-je so predstavili tudi USA proizvajalci. Chrysler je za leto 2013 napovedal proizvodnjo svojega modela 200C EV v kolicinah 500.000 vozil letno....
BYD-ov PHEV je bil svetovni javnosti ravno danes predstavjen na Avto Showu v Detroitu.
Svoje EV-je so predstavili tudi USA proizvajalci. Chrysler je za leto 2013 napovedal proizvodnjo svojega modela 200C EV v kolicinah 500.000 vozil letno....
MatejUSA ::
No, če postavimo par jedrskih, je tole kar zanimiva varijanta. Če pa želite samo omrežje iz "alternativnih" virov, pa se zna omrežje kar hitro sesuti. Takšne težave imajo recimo v Nemčiji (link par strani nazaj), kjer si ne upajo dodajati več "alternativnih" virov zaradi strahu pred propadom omrežja.
Zato sem tudi omenil, da z V2G tehnologijo alternativni viri pridobivajo cisto nove dimenzije. Res priporocam, da si o V2G na netu preberete kaj vec.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MatejUSA ()
Pyr0Beast ::
Fotovoltaika je v zadnjih nekaj letih zelo napredovala in cost/benefit se je ze posteno prevesil na stran soncnih celic.
Pa niti ne toliko. Se vedno niso dosegli magicne meje 25% izkoristka za navadne (dostopne smrtnikom) panele.
Vsi racunate, kot da so se fotocelice pojavile iz nic in za njihovo proizvodnjo ni bilo potroseno niti eura elektrike.
Z uporabo vehicle to grid tehnologije lahko mocno razbremenis omrezje (rezes konice), z alernativnimi viri pridobljeno energijo pa lahko porabis takrat ko jo potrebujes in ne le takrat, ko jo si jo ustvaril.
Kaj je bolj razbremenjujocega za omrezje kot n-avtov kateri ob enem trenutku prenehajo s porabo in zacnejo vracati energijo v omrezje ?
Mogoce 0 teh V2G avtov ?
Na spodnjem linku si lahko pogledas primer mikro nuklearke, ki je cenovno povsem konkurencna.
Zadeva je ql.
Zato sem tudi omenil, da z V2G tehnologijo alternativni viri pridobivajo cisto nove dimenzije. Res priporocam, da si o V2G na netu preberete kaj vec.
Dimenzije rusenja omrezja.
Alternativni viri energije omrezju prinasajo vec stroskov kot koristi.
Pa niti ne toliko. Se vedno niso dosegli magicne meje 25% izkoristka za navadne (dostopne smrtnikom) panele.
Vsi racunate, kot da so se fotocelice pojavile iz nic in za njihovo proizvodnjo ni bilo potroseno niti eura elektrike.
Z uporabo vehicle to grid tehnologije lahko mocno razbremenis omrezje (rezes konice), z alernativnimi viri pridobljeno energijo pa lahko porabis takrat ko jo potrebujes in ne le takrat, ko jo si jo ustvaril.
Kaj je bolj razbremenjujocega za omrezje kot n-avtov kateri ob enem trenutku prenehajo s porabo in zacnejo vracati energijo v omrezje ?
Mogoce 0 teh V2G avtov ?
Na spodnjem linku si lahko pogledas primer mikro nuklearke, ki je cenovno povsem konkurencna.
Zadeva je ql.
Zato sem tudi omenil, da z V2G tehnologijo alternativni viri pridobivajo cisto nove dimenzije. Res priporocam, da si o V2G na netu preberete kaj vec.
Dimenzije rusenja omrezja.
Alternativni viri energije omrezju prinasajo vec stroskov kot koristi.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
WarpedGone ::
Imamo pametne hladilnike, zakaj za vraga nebi mel tut pametnih polnilcev?
Se pač mal dogovarjajo s centralo, kdaj točno bo kdo začel polnit na polno in kdaj končat.
Fino je, če malo razmisliš o stvari na pa da se bluziš kako tvoja lastna ideja ne dela. Vidmo da ne. Maš kako ki dela?
Se pač mal dogovarjajo s centralo, kdaj točno bo kdo začel polnit na polno in kdaj končat.
Fino je, če malo razmisliš o stvari na pa da se bluziš kako tvoja lastna ideja ne dela. Vidmo da ne. Maš kako ki dela?
Zbogom in hvala za vse ribe
energetik ::
MatejUSA: cost/benefit je mogoče že v redu, ampak kaj ti koristi, če si za izdelavo sončnega panela porabil enako ali več energije, kot jo bo ta oddal v svoji življenjski dobi? Naredil nisi s tem nič. Bolje tisto elektriko namesto izdelave panela porabiti direktno.
Pyr0Beast ::
+1
Rob Peter to pay Paul.
Fino je, če malo razmisliš o stvari na pa da se bluziš kako tvoja lastna ideja ne dela. Vidmo da ne. Maš kako ki dela?
Komu ?
Rob Peter to pay Paul.
Fino je, če malo razmisliš o stvari na pa da se bluziš kako tvoja lastna ideja ne dela. Vidmo da ne. Maš kako ki dela?
Komu ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
WarpedGone ::
@pyrobeast:
Tebi, kako da bi V2G povzročil rušenje omrežja.
Kakšna braindead izvedba V2G zagotovo. Kakšna vsaj malo premišljena pa lahko celo pomeni njegovo izboljšanje.
V2G lahko pomeni marsikaj:
- baterije lifrajo energijo nazaj v omrežje: dokler jim cena ne pade vsaj 10x in vzdržljivost hkrati zraste vsaj 10x ima tole uporabnost omejeno na to, da v primeru izpada omrežja s polnim akumulatorjem oskrbiš lastno hišo vsaj za nekaj časa
- polnilec zna komunicirat z omrežjem in upoštevat njegova navodila: v času interneta to ne sme bit problem;
a) butast polnilec bo polnil takoj ko ga vštekaš
b) tak s tajmerjem bo začel filat ob vnaprej nastavljeni uri
c) malo bolj pameten bo pa lahko na zahtevo centrale začasno prekinil polnjenje, v naprej bi nastavil le do kdaj mora bit baterija polna, sistem pa se potem INTELIGENTNO temu prilagodi - tole seveda mora rezultirat v nižji ceni energije kot v primerih a in b
@energetik:
To iz ust energetika?
Sončne celice imajo življensko dobo vsaj 10 let, trdijo da tudi do 20. Če maš 1kW panel, ki na dan uspe scoprat samo 1 kWh energije pomeni da jo bo samo v teh 10ih letih scopral 3.5MWh. 10% izkoristek je standard, tako da za ta 1kW nucaš kakigh 10m2 panelov. Trdiš da za njihovo izdelavo ponucaš več kot 3.5 MWh? To trdiš?
Tebi, kako da bi V2G povzročil rušenje omrežja.
Kakšna braindead izvedba V2G zagotovo. Kakšna vsaj malo premišljena pa lahko celo pomeni njegovo izboljšanje.
V2G lahko pomeni marsikaj:
- baterije lifrajo energijo nazaj v omrežje: dokler jim cena ne pade vsaj 10x in vzdržljivost hkrati zraste vsaj 10x ima tole uporabnost omejeno na to, da v primeru izpada omrežja s polnim akumulatorjem oskrbiš lastno hišo vsaj za nekaj časa
- polnilec zna komunicirat z omrežjem in upoštevat njegova navodila: v času interneta to ne sme bit problem;
a) butast polnilec bo polnil takoj ko ga vštekaš
b) tak s tajmerjem bo začel filat ob vnaprej nastavljeni uri
c) malo bolj pameten bo pa lahko na zahtevo centrale začasno prekinil polnjenje, v naprej bi nastavil le do kdaj mora bit baterija polna, sistem pa se potem INTELIGENTNO temu prilagodi - tole seveda mora rezultirat v nižji ceni energije kot v primerih a in b
@energetik:
ampak kaj ti koristi, če si za izdelavo sončnega panela porabil enako ali več energije, kot jo bo ta oddal v svoji življenjski dobi
To iz ust energetika?
Sončne celice imajo življensko dobo vsaj 10 let, trdijo da tudi do 20. Če maš 1kW panel, ki na dan uspe scoprat samo 1 kWh energije pomeni da jo bo samo v teh 10ih letih scopral 3.5MWh. 10% izkoristek je standard, tako da za ta 1kW nucaš kakigh 10m2 panelov. Trdiš da za njihovo izdelavo ponucaš več kot 3.5 MWh? To trdiš?
Zbogom in hvala za vse ribe
energetik ::
Ne trdim. Ugibam, ker vem, da je pridelava silicija potraten proces.Nikjer pa ne najdem uporabnih podatkov o porabljeni energiji za izdelavo. Ima kdo link?