Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
BlaY0 ::
lufthammer je izjavil:
Tko da, cesar zna poskrbeti zase.
Egzekli. In enako se ima zgoditi z elektriko samo. Nekaj boš plačal, pa če boš priklopljen ali ne...
BigWhale ::
Tudi ICE/MNZ vozia so v bistvu še vedno predraga za to kar ponujajoTo je brezvezna izjava, ki jo lahko podaš za katero koli stvar, ki ni zastonj. Pač osebno mnenje, ki ga večina očitno ne deli. Že v Sloveniji so povprečne cene (ugibam) nekje 1 x višje, kot naj bi bile "še sprejemljive".
Roko na srce je to kar pocnem avto industrija kr svinjarija.
"U, a namest 640x480 7cm display bi rad imel 800x600 10cm display? Ni problema, 800 EUR, pa je tvoj!"
"Radarski tempomat? Ja, to pa lahko dobis samo z najboljsim motorjem in avtomatskim menjalnikom."
WTF.
Kebo ::
Še boljše da nardi ena firma samo povdozje z baterijo in motorjem, potem pa druge namečejo gor karoserijo in ostalo šaro.
nekikr ::
Tudi ICE/MNZ vozia so v bistvu še vedno predraga za to kar ponujajoTo je brezvezna izjava, ki jo lahko podaš za katero koli stvar, ki ni zastonj. Pač osebno mnenje, ki ga večina očitno ne deli. Že v Sloveniji so povprečne cene (ugibam) nekje 1 x višje, kot naj bi bile "še sprejemljive".
Roko na srce je to kar pocnem avto industrija kr svinjarija.
"U, a namest 640x480 7cm display bi rad imel 800x600 10cm display? Ni problema, 800 EUR, pa je tvoj!"
"Radarski tempomat? Ja, to pa lahko dobis samo z najboljsim motorjem in avtomatskim menjalnikom."
WTF.
Točno to. Si predstavljaš, da bi recimo hotel kupiti telefon, ki ima namesto 16GB kar 32GB spomina, pa bi moral doplačati 100€ recimo? Ali pa, da bi kupoval tv in bi bila dva identična po HW, samo da je en smart in zato 250€ dražji? Ali pa sušilni stroj, ki je identičen kot 200€ cenejši, ampak ima dva dodatna programa za sušenje? To bi bila res kriza. Oh, wait...
BigWhale ::
Aja, zato ker to 'vsi' pocnejo pa je ok ce tud avto industrija? :)
Je pa mal smesn, da si ravno RAM omenil, 16GB za v racunalnik stane skoraj 100 EUR, tisti za telefon je verjetno malenkost drazji. Non-smart TVjev sploh ne mores vec kupit, pri susilnih strojih pa lahko drug model pomeni povsem drugacno zgradbo stroja.
Pogojevanje radarskega tempomata, ki ga tako ali tako placas kaksnih 1000 EUR, z boljsim motorjem je pa svojevrstna svinjarija. O ekranih v avtomobilih pa raje ne bi govoril, ker je avto industrija (z nekaj res redkimi izjemami) ostala v letu 1998. To kar dandanes vgrajujejo v avtomobile je posmeha vredno.
Je pa mal smesn, da si ravno RAM omenil, 16GB za v racunalnik stane skoraj 100 EUR, tisti za telefon je verjetno malenkost drazji. Non-smart TVjev sploh ne mores vec kupit, pri susilnih strojih pa lahko drug model pomeni povsem drugacno zgradbo stroja.
Pogojevanje radarskega tempomata, ki ga tako ali tako placas kaksnih 1000 EUR, z boljsim motorjem je pa svojevrstna svinjarija. O ekranih v avtomobilih pa raje ne bi govoril, ker je avto industrija (z nekaj res redkimi izjemami) ostala v letu 1998. To kar dandanes vgrajujejo v avtomobile je posmeha vredno.
Okapi ::
Sem se nekoč že spraševal, kako bi bilo videti, če bi lahko pri avtu ob nakupu po svoje izbral vse, kar je mogoče (dovolj enostavno) zamenjati, in ti ne bi bilo treba vzeti (in plačati) tistega, kar je serijsko vgrajeno - sedežev, volana, koles, brisalcev, ogledal, žarometov, ozvočenja ...
WarpedGone ::
Zgledalo bi tako da bi plačal več za manj.
Paketi opreme obstajajo izključno zaradi cenejše proizvodnje vseh raznih možnih kombinacij.
Paketi opreme obstajajo izključno zaradi cenejše proizvodnje vseh raznih možnih kombinacij.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
Proizvodnja vozil je v vecini primerov skoraj popolnoma avtomatizirana. V proizvodnjo pride narocilo za avto, ki gre v queue, roboti pa sami poskrbijo, da pride ven avto v pravilni konfiguraciji. Zaradi customizacije, ki je vnaprej predvidena, se sama proizvodnja ne bi smela bistveno podraziti.
Problem je po mojem v tem, da gre vecinoma za up selling in cross selling. So stvari, ki so nerazumljivo drage in so povezane s popolnoma nepotrebno dodatno opremo.
Problem je po mojem v tem, da gre vecinoma za up selling in cross selling. So stvari, ki so nerazumljivo drage in so povezane s popolnoma nepotrebno dodatno opremo.
WarpedGone ::
"V večnini primerov", "skoraj popolnoma avtomatizirana" ...
Na drugi strani pa kak VW direkt zaposljuje 600.000 ljudi. Kaj pa deljajo, božajo robote?
Ne, sestavljajo posamezne kose:
Na drugi strani pa kak VW direkt zaposljuje 600.000 ljudi. Kaj pa deljajo, božajo robote?
Ne, sestavljajo posamezne kose:
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
thramos ::
Problem je po mojem v tem, da gre vecinoma za up selling in cross selling. So stvari, ki so nerazumljivo drage in so povezane s popolnoma nepotrebno dodatno opremo.
Katera branža pa se ne gre tega? IT?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: thramos ()
telexdell ::
WarpedGone je izjavil:
"V večnini primerov", "skoraj popolnoma avtomatizirana" ...
Na drugi strani pa kak VW direkt zaposljuje 600.000 ljudi. Kaj pa deljajo, božajo robote?
Ne, sestavljajo posamezne kose:
Poanta je bila v lastni opremi ne pa v delovni sili.
Če nočem električnega pomika zadnjih stekel in bi zaradi tega avto bil cenejši za npr. 100€ potemtakem bi pač takrat, ko bi moj avto prišel do mesta vgradnje pomika stekel delavec na tistem delovnem mestu ali pač robot (saj je vseeno) malce počil. Korist bi bila za vse- delavci/roboti bi bili manj obremnejeni, jaz bi dobil cenejši avto, firma bi prodala več avtomobilo, ker bi bili kupci zadovoljni...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
WarpedGone ::
Proof is in the puding... oziroma št. proizvajalcev ki kupce privabljajo s to možnostjo, ki njihove kupce delajo bolj zadovoljne.
So glupe firme, da tkole stran mečejo profit, al je glupost kje druge?
So glupe firme, da tkole stran mečejo profit, al je glupost kje druge?
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Ne, sestavljajo posamezne kose
V bistvu je vseeno iz cesa je robot. Iz kosti in koze ali pa iz aluminija. V avto bo vgradil tisti del, ki ga bo cakal na tekocem traku. Pri zdravi pameti ne mores trditi, da je med 7" in 10" zaslonom z locljivosjo iz leta 1998, nekaj sto evrov razlike.
WarpedGone je izjavil:
Proof is in the puding... oziroma št. proizvajalcev ki kupce privabljajo s to možnostjo, ki njihove kupce delajo bolj zadovoljne.
So glupe firme, da tkole stran mečejo profit, al je glupost kje druge?
"Svi smo pederi, ali para nema." je reku Mujo ...
Glupi s(m)o ljudje, ki kupujemo te reci.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
thramos ::
"Svi smo pederi, ali para nema." je reku Mujo ...
Glupi s(m)o ljudje, ki kupujemo te reci.
A plačaš paket TV programov, al zbiraš samo tiste, ki jih gledaš? A kupiš Windows Pro edition, al zbiraš samo tiste funkcionalnosti, ki jih rabiš? ipd ipd.
Sej ne da je tako ok, ampak tak je njihov poslovni model. Vedno greš lahko h konkurenci.
nekikr ::
Raje pojdi na sprehod potem. TV je pa res najmanj pomembna stvar na tem planetu in ni logike, da bi se velik del dneva/življenja obremenjeval s tem. Raje prosti čas posveti podrobni analizi ICE in EV avtomobilom, bo denarja ko pečka. Vsaj jurja, no.
thramos ::
Ce bi ti vedel kolk casa jest zarad paketov programov pizdim .... :>
Predstavljaj si utopijo, da bi tehnologija omogočala, da bi plačal ne le kanal, ampa samo tisto oddajo, ki jo dejansko pogledaš!
No, resno, pač imajo tak poslovni model. Verjetno zato, da lahko oglašujejo nizko ceno osnovnega modela, ki ga itak nihče ne kupi.
Invictus ::
Saj bo omogočala prej ali slej...
Samo kdo bo pa hotel plačevat po oddaji?
Samo kdo bo pa hotel plačevat po oddaji?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Okapi ::
Danes v Delu eni (modeli iz Avant2Go) sadijo rožice in gradijo gradove v oblakih za naivce.
Tale Grošelj bo v penziji, preden bodo avti avtonomni. In cena najema bo v resnici kvečjemu malo manjša od lastništva (če bo sploh manjša), ker bo na delu preprosta gospodarska logika in želja lastnikov (najemodajalcev) po zaslužku. Nihče ti ne bo nič podaril, ali, kot smo včasih rekli, TANSTAAFL.
'Komisarka Violeta Bulc je napovedala, da bodo avtomobili leta 2019 že avtonomni. Avtonomnost in souporaba, pa še elektrika kot gorivo, to bo omogočilo, da se bo število avtomobilov v Sloveniji znižalo z 1,1 milijona na največ 300.000,' meni Grošelj, ki dodaja, da bo to tudi znatno ceneje. Avto, ki stoji 90 odstotkov časa, na mesec stane več sto evrov. 'To je tako, kot bi vse družine imele in vzdrževale 10 stanovanj, da bi vsak dan spale v drugem,' pravi Grošelj.
Tale Grošelj bo v penziji, preden bodo avti avtonomni. In cena najema bo v resnici kvečjemu malo manjša od lastništva (če bo sploh manjša), ker bo na delu preprosta gospodarska logika in želja lastnikov (najemodajalcev) po zaslužku. Nihče ti ne bo nič podaril, ali, kot smo včasih rekli, TANSTAAFL.
VaeVictis ::
Danes v Delu eni (modeli iz Avant2Go) sadijo rožice in gradijo gradove v oblakih za naivce.
'Komisarka Violeta Bulc je napovedala, da bodo avtomobili leta 2019 že avtonomni. Avtonomnost in souporaba, pa še elektrika kot gorivo, to bo omogočilo, da se bo število avtomobilov v Sloveniji znižalo z 1,1 milijona na največ 300.000,' meni Grošelj, ki dodaja, da bo to tudi znatno ceneje. Avto, ki stoji 90 odstotkov časa, na mesec stane več sto evrov. 'To je tako, kot bi vse družine imele in vzdrževale 10 stanovanj, da bi vsak dan spale v drugem,' pravi Grošelj.
Tale Grošelj bo v penziji, preden bodo avti avtonomni. In cena najema bo v resnici kvečjemu malo manjša od lastništva (če bo sploh manjša), ker bo na delu preprosta gospodarska logika in želja lastnikov (najemodajalcev) po zaslužku. Nihče ti ne bo nič podaril, ali, kot smo včasih rekli, TANSTAAFL.
Problem vseh teh izračunov je, da ne pogledaj prakse ampak gledajo samo celoten čas, ko avtomobil stoji.
Pa poglejmo v praksi za "povprečnega človeka", vem da ne obstaja in da ima vsak drugačne potrebe, lahko kdo drug napiše za kak drug primer, če se mu da.
Pri ljudeh, kot so trgovski potniki, avtomobil manj časa stoji ali pa za stare mamce je spet primer drugačen, seveda bi se pa tudi del tega časa, ki ga predvidevam, lahko uporabljalo tudi kako drugo prevozno sredstvo, samo potem imamo sploh vprašnje, če taka oseba sploh potrebuje avtomobil...
OK, dovolj nakladanja gremo na primer:
0h-7h (avtomobil stoji, človek spi)
7h-9h (avtomobil v uporabi, otroci v šolo, človek v službo)
9h-12h (avtomobil stoji, človek v službi)
12h-13h (avtomobil v uporabi, človek na kosilo)
13-16h (avtomobil stoji, človek v službi)
16h-18h (avtomobil v uporabi, otroci v službo in na različne dejavnosti, človek iz službe)
18h-20h (avtomobil v uporabi, človek na nakupovanje/obiske)
20h-24h (avtomobil večinoma stoji, človek doma)
Torej je res, da avtomobil večinoma stoji, sam takrat, ko stoji ga itak večina ljudi ne uporablja, ko se ga pa rabi, ga pa večina ljudi potrebuje, torej sam car sharing ne reši tega problema enako kot avtonomni avtomobil ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VaeVictis ()
pegasus ::
Čemur se da komot prilagoditi - prideš v službo ob 11am, na kosilo greš ob 15h, domov pa ob 21h.
VaeVictis ::
nekikr ::
Na to opozarjam od prvih blodenj, kako bo samo en samodejni EV namesto X ICE. Ne, ne bo. Če v špici potrebujemo X gigavatov/litrov/kubikov, potem moramo imeti na razpolago najmanj toliko tega. In če v špici potrebujemo 100 avtomobilov jih točno toliko rabimo tudi, če se vozijo sami. Tistih par, ki si izbira delovni čas, za izračun niso pomembni.
Shegevara ::
nočem bit preveč pesimističen, ampak če pogledamo malo bolj v prihodnost kakšnih 50+ let, se obeta vse manj delovnih mest na račun avtomatizacije in posledično manj telih prometnih špic kot so danes.
thramos ::
Kolikšen delež ljudi pa je striktno vezan na uro prihoda v službo? Po mojem vedno manj.
Pa še, če se bo zaradi bistveno povišane ponudbe transportnih sredstev izven konic in s tem tudi bistveno nižjih stroškov prevoza (danes profitiraš le z časom), bo verjetno še v večjem interesu vseh vsaj deloma (+-2h) fleksibilen delovni čas.
Pa še, če se bo zaradi bistveno povišane ponudbe transportnih sredstev izven konic in s tem tudi bistveno nižjih stroškov prevoza (danes profitiraš le z časom), bo verjetno še v večjem interesu vseh vsaj deloma (+-2h) fleksibilen delovni čas.
nekikr ::
Kolikšen delež ljudi pa je striktno vezan na uro prihoda v službo? Po mojem vedno manj.
Pa še, če se bo zaradi bistveno povišane ponudbe transportnih sredstev izven konic in s tem tudi bistveno nižjih stroškov prevoza (danes profitiraš le z časom), bo verjetno še v večjem interesu vseh vsaj deloma (+-2h) fleksibilen delovni čas.
Zakaj bi operiral s "po mojem"? Poglej recimo največjih 10 slovenskih zaposlovalcev in poglej kakšen delovnik imajo. Romantična predstava, da vsak pride, ko pride in gre, ko gre, je samo to, predstava. Strošek prevoza na delo obstaja pa v vsakem primeru, če prideš ob 7 ali pa ob 11. S tem, da obstaja čisto logičen razlog, zakaj je delovnik v urah, kjer je. Če moraš oddelati 8 ur na dan, potem je najbolj smiselno za večino panog, da je to znotraj ur, ki so že sedaj. Znotraj tega imaš pa precej malo manevrskega prostora, da boš hodil, kot se ti zazdi (niti organizacijsko to ni najbolje). In spet: tisti, ki imamo možnost delati nekje takrat, ko sami hočemo, nismo pomembni, ker nas je veliko premalo.
VaeVictis ::
Kolikšen delež ljudi pa je striktno vezan na uro prihoda v službo? Po mojem vedno manj.
Pa še, če se bo zaradi bistveno povišane ponudbe transportnih sredstev izven konic in s tem tudi bistveno nižjih stroškov prevoza (danes profitiraš le z časom), bo verjetno še v večjem interesu vseh vsaj deloma (+-2h) fleksibilen delovni čas.
Zakaj bi operiral s "po mojem"? Poglej recimo največjih 10 slovenskih zaposlovalcev in poglej kakšen delovnik imajo. Romantična predstava, da vsak pride, ko pride in gre, ko gre, je samo to, predstava. Strošek prevoza na delo obstaja pa v vsakem primeru, če prideš ob 7 ali pa ob 11. S tem, da obstaja čisto logičen razlog, zakaj je delovnik v urah, kjer je. Če moraš oddelati 8 ur na dan, potem je najbolj smiselno za večino panog, da je to znotraj ur, ki so že sedaj. Znotraj tega imaš pa precej malo manevrskega prostora, da boš hodil, kot se ti zazdi (niti organizacijsko to ni najbolje). In spet: tisti, ki imamo možnost delati nekje takrat, ko sami hočemo, nismo pomembni, ker nas je veliko premalo.
Točno tako.
Pa še tudi, če bo robotizacija na vrhuncu in ljudje ne bodo več toliko delali, bodo imeli pa več časa za vse ostale zadeve in tudi tukaj boš ponovno redno rabil avtomobil.
Ne pravim, da se ne bo število vozil zmanjšalo pri popolnoma avtonomni vožnji, a ne verjamem, da bo tako drastična sprememba kakor eni upajo...
Logično pa je, da zagovorniki oz. prodajalci car-sharinga to na veliko obljubljajo...
thramos ::
Zakaj bi operiral s "po mojem"?
Zato ker ne vem, pa tudi ti nimaš pojma za kolikšen delež ljudi gre in kako se spreminja - drugače bi postregel s podatkom.
Strošek prevoza na delo obstaja pa v vsakem primeru, če prideš ob 7 ali pa ob 11.
Ja, zdaj je enak. Če pa te izven konice čaka flota samovozečih vozil, bo takrat bistveno nižji.
Če moraš oddelati 8 ur na dan, potem je najbolj smiselno za večino panog, da je to znotraj ur, ki so že sedaj.
Ja, itak. Zato je v večini inovativnih panog, v kar se počasi transformirajo gospodarstva, in ki so naša edina resna konkurenčna prednost pred polavtomatskimi proizvodnjimi linijami tretjega sveta, zapovedan do minute natančen troizmenski urnik.
Ne pravim, da se ne bo število vozil zmanjšalo pri popolnoma avtonomni vožnji, a ne verjamem, da bo tako drastična sprememba kakor eni upajo...
Veliko lažje se bomo pogovarjali, če pozabimo na ekstremne napovedi zgolj enega sodelujočega v temi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: thramos ()
BigWhale ::
Stvar na katero morajo paziti proizvajalci avtomobilov in se v vecini primerov izkaze, da pravzaprav nimajo pojma kaj delajo? Cyber varnost.
http://securityaffairs.co/wordpress/537...
3
2
1
...
"Kaj si pa tolk neumen, da kr ene aplikacije poganjas."
:)
http://securityaffairs.co/wordpress/537...
3
2
1
...
"Kaj si pa tolk neumen, da kr ene aplikacije poganjas."
:)
lufthammer ::
Zato ker ne vem, pa tudi ti nimaš pojma za kolikšen delež ljudi gre in kako se spreminja - drugače bi postregel s podatkom.
Saj ni treba vedet natančnih podatkov. Malo si predstavljaj, prideš zamenjat dokument, pa "gospa še ni prišla, ima EV šele ob 9:30. OK, greš medtem v Merkatorja. Lahko nabiraš robo, ne moreš pa plačat, blagajničarka ima EV ob 11:00, itd. V Gorenju (ali pa Revozu) trak stoji, ker en delavec še manjka.....Tolk o gibljivem delovnem času, od šol do bolnic. Bo pacient malo počakal s krvavitvijo, dohtar še ni uspel EVja dobit.
So morda taxi službe kaj zmanjšale število privat avtomobilov? Ne.
Shegevara ::
Edina res velika ovira car-sharinga je lokacija. Na podeželju lahko na kaj takega kar pozabiš oziroma bi bilo potrebno najti neko vmesno pot med popolnim lastništvom in popolnim najemom.
Po večjih mestih je pa prihodnost tega po vseh kriterijih pozitivna če ne kar samoumevna, lastništvo avtomobila in plačevanje parkirnih mest pa preteklost.
Po večjih mestih je pa prihodnost tega po vseh kriterijih pozitivna če ne kar samoumevna, lastništvo avtomobila in plačevanje parkirnih mest pa preteklost.
thramos ::
Misliš, da ni vsem jasno, da obstajajo delovna mesta, kjer je pomemben čas prihoda na delo?
Za gospo na šalterju je nekdo, ki obdeluje dokumente, pa je vseeno ali pride ob 7h ali ob 9h, samo da je delo narejeno do naslednjega dne. Enako obstaja poslovodja za blagajničarko, razvojnik za delavcem v Gorenju ipd.
Glede na trende v razvitem svetu bi rekel, da se trgovke nadomeščajo avtomatske blagajne, delavce pa roboti, nova delovna mesta, ki nastajajo pa po večini niso vezana na strog urnik.
Za gospo na šalterju je nekdo, ki obdeluje dokumente, pa je vseeno ali pride ob 7h ali ob 9h, samo da je delo narejeno do naslednjega dne. Enako obstaja poslovodja za blagajničarko, razvojnik za delavcem v Gorenju ipd.
Glede na trende v razvitem svetu bi rekel, da se trgovke nadomeščajo avtomatske blagajne, delavce pa roboti, nova delovna mesta, ki nastajajo pa po večini niso vezana na strog urnik.
WarpedGone ::
lufthammer:
Greš v merkatorja? Say what?
Na smartphonu poklikaš kar nucaš, plačaš s kreditno, robo ti domov pripelje ob željeni uri poljuben avtomatski EV, ki bo takrat razpoložljiv.
Avto je zaklenjen, dokler ne prideš do njega in prek telefona zahtevaš 'prevzem' robe.
Če ne bo prej že merkator sam robo dostavil s svojim quadcopterjem.
ZF?
Seveda.
OK, greš medtem v Merkatorja. Lahko nabiraš robo, ne moreš pa plačat, blagajničarka ima EV ob 11:00
Greš v merkatorja? Say what?
Na smartphonu poklikaš kar nucaš, plačaš s kreditno, robo ti domov pripelje ob željeni uri poljuben avtomatski EV, ki bo takrat razpoložljiv.
Avto je zaklenjen, dokler ne prideš do njega in prek telefona zahtevaš 'prevzem' robe.
Če ne bo prej že merkator sam robo dostavil s svojim quadcopterjem.
ZF?
Seveda.
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
Zato ker ne vem, pa tudi ti nimaš pojma za kolikšen delež ljudi gre in kako se spreminja - drugače bi postregel s podatkom.
Tvoje lenobe ne bom podpiral. Prav tako je na strani tistega, ki predlaga nekaj neobičajnega, da to dokaže. Najbolj razširjeni delovni čas je v urah kot sem napisal. Če nas hočeš prepričati v nasprotno, izvoli, postrezi s podatki.
Ja, zdaj je enak. Če pa te izven konice čaka flota samovozečih vozil, bo takrat bistveno nižji.
To misliš zato, ker nisi še nič delal. Nadomestilo stroška prevoza na delo, ki ga plačaš zaposlenim, ni prav nič odvisno od tega, ali imaš avtomobil ob 11 ali ob 8. Plačaš karto javnega prevoza oz. če ga ni ali je tak dogovor, kilometrino. Nihče ne bo šel računati cene ob 11 in ob 8 za vsak dan posebej.
Ja, itak. Zato je v večini inovativnih panog, v kar se počasi transformirajo gospodarstva, in ki so naša edina resna konkurenčna prednost pred polavtomatskimi proizvodnjimi linijami tretjega sveta, zapovedan do minute natančen troizmenski urnik.
Ključna beseda je "počasi". Kaj bo čez 100 let ve samo warpi in nihče drug na svetu (in to je spretno vnovčil in že vplačal jurja). Čez 10 let pa svet ne bo nič kaj dosti drugačen v svojih temeljih glede optimalnih ur za delovnik. So ti že zgoraj povedali zakaj.
thramos ::
Tvoje lenobe ne bom podpiral. Prav tako je na strani tistega, ki predlaga nekaj neobičajnega, da to dokaže. Najbolj razširjeni delovni čas je v urah kot sem napisal. Če nas hočeš prepričati v nasprotno, izvoli, postrezi s podatki..
Kaj pa je neobičajnega na tem, da se gospodarstvo spreminja? Prepričan sem, da večina v tej temi sodelujoči nimamo fiksnega delovnika. Dokazovanje bo kar na tvoji strani.
Nadomestilo stroška prevoza na delo, ki ga plačaš zaposlenim, ni prav nič odvisno od tega, ali imaš avtomobil ob 11 ali ob 8. Plačaš karto javnega prevoza oz. če ga ni ali je tak dogovor, kilometrino. Nihče ne bo šel računati cene ob 11 in ob 8 za vsak dan posebej.
Ne vem a si tako trd, da ne razumeš, da bo cena prevoza z avtomatskim vozilom nižja v času manjšega povpraševanja? Kaj ima veze s tem nadomestilo za prihod na delo?
To misliš zato, ker nisi še nič delal.
Aja, vidim, zelo trd.
pegasus ::
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
lufthammer:
OK, greš medtem v Merkatorja. Lahko nabiraš robo, ne moreš pa plačat, blagajničarka ima EV ob 11:00
Greš v merkatorja? Say what?
Na smartphonu poklikaš kar nucaš, plačaš s kreditno, robo ti domov pripelje ob željeni uri poljuben avtomatski EV, ki bo takrat razpoložljiv.
Avto je zaklenjen, dokler ne prideš do njega in prek telefona zahtevaš 'prevzem' robe.
Če ne bo prej že merkator sam robo dostavil s svojim quadcopterjem.
ZF?
Seveda.
Se bojim, da se boš kar načakal.
J.McLane ::
Ure s konico definitivno obstajajo, ampak ponavadi se vlečejo 3x toliko časa kot traja povprečna vožnja. Res da verjetno ne bo 1 avtonomni za 15 klasičnih, bo pa sigurno za 3.
Treba se je zavedati še ene stvari, povprečni avto danes je star 10 let, to gre predvsem na račun neuporabe, ko bodo avtonomni vozili sem ter tja in delali 5x več km kot danes povprečen avto, bodo odsluženi po 5 letih uporabe.
Ni se za bati da bi letna proizvodnja avtov kaj dosti padla.
Treba se je zavedati še ene stvari, povprečni avto danes je star 10 let, to gre predvsem na račun neuporabe, ko bodo avtonomni vozili sem ter tja in delali 5x več km kot danes povprečen avto, bodo odsluženi po 5 letih uporabe.
Ni se za bati da bi letna proizvodnja avtov kaj dosti padla.
WarpedGone ::
Avto je odslužen naprej zaradi starosti, šele nato zaradi prevoženih km - hint: EuroTax. Prevoženi km ceno vozila spremenijo za par fičnikov, dodatno leto starosti pa odreže masten delež vrednosti.
Stvari so vedno balans med možnostmi in zahtevami. Zakaj je ob konicah tolk vozil na cesti? Zato, ker jih je lahko.
Ko bo človek vezan na najem, bo izpostavljen faktu da ima najem ob različnih urah tudi različno ceno.
A res morm ob 14h na britof, trgovino, kafič, lekarno, ... Ne? Super, grem ob 11h za tretjino cene.
Seveda.
Ampak tole je itak 3/4 offtopic. Bol normalne stvari so nove super baterije, tokrat kar it dobre stare Toyote: Toyota claims it achieved an electric car battery 'breakthrough', says 'up to 15 percent greater range'. Nekaj slikc, in nekaj gobezdanja ...
Gobezdanje je nasploh zelo popularno, ker če ne moreš pokazat avta, pač pokažeš slice... tokrat je na sceni Masserati. Leta 2020 pa sigurno!
Stvari so vedno balans med možnostmi in zahtevami. Zakaj je ob konicah tolk vozil na cesti? Zato, ker jih je lahko.
Ko bo človek vezan na najem, bo izpostavljen faktu da ima najem ob različnih urah tudi različno ceno.
A res morm ob 14h na britof, trgovino, kafič, lekarno, ... Ne? Super, grem ob 11h za tretjino cene.
Se bojim, da se boš kar načakal.
Seveda.
Ampak tole je itak 3/4 offtopic. Bol normalne stvari so nove super baterije, tokrat kar it dobre stare Toyote: Toyota claims it achieved an electric car battery 'breakthrough', says 'up to 15 percent greater range'. Nekaj slikc, in nekaj gobezdanja ...
Gobezdanje je nasploh zelo popularno, ker če ne moreš pokazat avta, pač pokažeš slice... tokrat je na sceni Masserati. Leta 2020 pa sigurno!
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
Kaj pa je neobičajnega na tem, da se gospodarstvo spreminja? Prepričan sem, da večina v tej temi sodelujoči nimamo fiksnega delovnika. Dokazovanje bo kar na tvoji strani.
Neobičajno je to, da naj bi se spremenilo za 360° praktično čez noč, kot namiguješ. Hint: razpon ur za delovni čas je tam-tam že tisoč let, z razlogom. Jaz sem pa prepričan, da smo vsi sodelujoči zeleni marsovci. Dokaži, da ni res.
Ne vem a si tako trd, da ne razumeš, da bo cena prevoza z avtomatskim vozilom nižja v času manjšega povpraševanja? Kaj ima veze s tem nadomestilo za prihod na delo?
Delodajalca prav nič ne zanima koliko tebe stane prevoz na delo ob 8 ali pa ob 11, zakonsko ti pripada kar ti pripada. Ti osebno boš pa prihranil toliko, kot lahko prihraniš že sedaj (hint: taksi služba ni nič novega, če se zmeniš z njimi za prevoz na in iz dela vsak dan, bo tudi cena primerna). Bo šlo?
Še večji kretenizem je pa to, da nekateri očitno zastopate nek priporočen delovnik izven normalnih ur. Se pravi ur, ki so primerne za preživljanje časa z družino in ukvarjanje s hobiji, zato, da bi prišli z Uberjem nekaj evrov mesečno ceneje skozi. Pustimo ob strani, da delodajalci ne bodo premaknili delovnika trgovine iz 8-19 na 5-16 samo zato, da bi vi ceneje prišli skozi z Uberjem, ampak a ste res v sanjarjenju, da bi z Uberjem ali samovozečim EV prihranili fičnike, pripravljeni delati od 11-19? Ker takrat ne bo gužve na cesti in bo prevožen kilometer cenejši? Otroke bo vzgajala televizija, sosed, ki je pametnejši, vam bo partnerja obdelal, jaz bom pa smučal na praznem smučišču? Juhej, napredek!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Če ne bo prej že merkator sam robo dostavil s svojim quadcopterjem.
Se cloveske dostave nimajo urejen tako kot bi bilo treba. :)) Mobilna trgovina je pa smeh. Ampak ja, enkrat v prihodnosti pa ziher bo. Ampak blagajnicarka bo pa se vedno morala biti ob pol osmih v sluzbi.
Nihče ne bo šel računati cene ob 11 in ob 8 za vsak dan posebej.Očitno živiš v nekem drugem svetu kot npr. Uber. Ki računa ceno sproti, iz minute v minuto, za vsako vas posebej.
Zdej mors pa se racun od Uberja spravit do delodajalca, da ti obracuna potne stroske in mu pol obrazlozit, da naj ti za tisti cas, ko je bil Uber drazji, povrne vec. To je kr Sci-Fi dandanes. :)
...
Vse te silne spremembe se bodo dogajale zelo pocasi. Delovni cas se ne bo kar sam od sebe premaknil in razpotegnil samo zato, da bo premajhna kolicina avtomobilov razvozila delavce od doma v sluzbe. Ne si delat nekih utvar. Vecina ljudi bo se vedno delala standardni delovnik in tisti bodo odvisni od prevoza v tisti uri ali dveh kolikor jim je na voljo, da pridejo v sluzbo.
V Ljubljano vsak dan migrira okrog 150.000 vozil. Zraven je pa se v mestu vsaj se pol toliko vozil, ki se morajo zjutraj premakniti. Lahko komot zaokrozimo na 200.000 vozil. Zdej se vsa ta vozila v treh urah premaknejo tja kamor se morajo. Potem imamo pa kar naenkrat samo 20.000 vozil in se vedno 200.000 ljudi. A je sploh dovolj casa, da v tem casu ta folk razvozimo naokrog? :)
Nikec3 ::
nočem bit preveč pesimističen, ampak če pogledamo malo bolj v prihodnost kakšnih 50+ let, se obeta vse manj delovnih mest na račun avtomatizacije in posledično manj telih prometnih špic kot so danes.
Blabla, še en ki je ostal v času industrijske revolucije, ko so delavci razbijali stroje, ker so jim "kradli delo".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Okapi ::
Ljudje imajo v povprečju vsaj 3-5x dražje avte, kot bi bilo to nujno potrebno za zadovoljitev vseh njihovih prevoznih potreb, razen po udobju in prestižu. S prihodom samodejnih avtov se ne bo nič kaj dosti spremenilo in sem precej prepričan, da bo večina še vedno hotela imeti svoj avto, čeprav bo strošek 3x višji od najema. Da lahko v predalu pustiš svoja sončna očala in zadaj otroški sedež. Razlika med najemanjem in lastništvom bo dovolj majhna, da jo bodo ljudje pripravljeni plačati. Upoštevati je tudi treba, da bo cena najema prilagojena amortizaciji novega vozila. Revnejši se že sedaj vozijo z avtomobili za jurja ali dva evrov, ki so že amortizirani, in najem sigurno ne bo cenejši od lastništva takšnega že amortiziranega vozila, razen mogoče pri komu, ki prevoz potrebuje 5x na mesec.
W1 pa bo nehal oddajati svoj samodejni model3 takoj, ko bo prvič dobil nazaj pobruhanega.
W1 pa bo nehal oddajati svoj samodejni model3 takoj, ko bo prvič dobil nazaj pobruhanega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Shegevara ::
nočem bit preveč pesimističen, ampak če pogledamo malo bolj v prihodnost kakšnih 50+ let, se obeta vse manj delovnih mest na račun avtomatizacije in posledično manj telih prometnih špic kot so danes.
Blabla, še en ki je ostal v času industrijske revolucije, ko so delavci razbijali stroje, ker so jim "kradli delo".
Tebe pa malo bralno razumevanje zajebava ane? Bistvo moje napovedi je, da se bo krivulja cestne obremenjenosti sploščila, kar rešuje problem" peak useage", še vedno pa trdim, da je car sharing prihodnost uganka za ruralno populacijo bogu za hrbtom. Kje si ti videl ludizem v mojem komentarju vesta samo bog in ti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Shegevara ()
thramos ::
Neobičajno je to, da naj bi se spremenilo za 360° praktično čez noč, kot namiguješ. Hint: razpon ur za delovni čas je tam-tam že tisoč let, z razlogom. Jaz sem pa prepričan, da smo vsi sodelujoči zeleni marsovci. Dokaži, da ni res.
Nič ne namigujem. Pravim le, da zelo verjetno obstaja trend vedno več fleksibilnega delovnega časa in da ga bodo samovozeča vozila še pospešila.
Da si ti prepričan, da smo vsi zeleni marsovci pa se mi zdi zelo verjetno, zato ne vidim smisla, da bi dokazoval, da to ni res.
Delodajalca prav nič ne zanima koliko tebe stane prevoz na delo ob 8 ali pa ob 11, zakonsko ti pripada kar ti pripada. Ti osebno boš pa prihranil toliko, kot lahko prihraniš že sedaj (hint: taksi služba ni nič novega, če se zmeniš z njimi za prevoz na in iz dela vsak dan, bo tudi cena primerna). Bo šlo?
Še enkrat, počasi: trenutno, razen razlike porabljene v času, pot v službo stane popolnoma enako v konici kot izven nje. Samovozeča vozila bodo to verjetno spremenila in boš z migracijo izven konice prihranil tudi na denarju.
Še večji kretenizem je pa to, da nekateri očitno zastopate nek priporočen delovnik izven normalnih ur. Se pravi ur, ki so primerne za preživljanje časa z družino in ukvarjanje s hobiji, zato, da bi prišli z Uberjem nekaj evrov mesečno ceneje skozi. Pustimo ob strani, da delodajalci ne bodo premaknili delovnika trgovine iz 8-19 na 5-16 samo zato, da bi vi ceneje prišli skozi z Uberjem, ampak a ste res v sanjarjenju, da bi z Uberjem ali samovozečim EV prihranili fičnike, pripravljeni delati od 11-19? Ker takrat ne bo gužve na cesti in bo prevožen kilometer cenejši? Otroke bo vzgajala televizija, sosed, ki je pametnejši, vam bo partnerja obdelal, jaz bom pa smučal na praznem smučišču? Juhej, napredek!
Da kdo zastopa urnik izven "normalnih" ur vidiš le ti. Čisto osebno, pa fleksibilen urnik sam uspešno uporabljam ravno za to (da bi čas izgubljal za volanom mi itak ne pride na misel), da lahko preživim več kvalitetnega časa z bližnjimi in lažje usklajujem svoje hobije.
Nikec3 ::
Kje si ti videl ludizem v mojem komentarju vesta samo bog in ti.
Ne direktno ludizem, si pa govoril o pomanjkanju delovnih mest, nakar sem ti odgovoril, da so tako mislili že pred 200 leti, pa še do danes delovnih mestni zmanjkalo:
nočem bit preveč pesimističen, ampak če pogledamo malo bolj v prihodnost kakšnih 50+ let, se obeta vse manj delovnih mest na račun avtomatizacije
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Shegevara ::
Kje si ti videl ludizem v mojem komentarju vesta samo bog in ti.
Ne direktno ludizem, si pa govoril o pomanjkanju delovnih mest, nakar sem ti odgovoril, da so tako mislili že pred 200 leti, pa še do danes delovnih mestni zmanjkalo:
nočem bit preveč pesimističen, ampak če pogledamo malo bolj v prihodnost kakšnih 50+ let, se obeta vse manj delovnih mest na račun avtomatizacije
Ok, tu se ne strinjava. Jaz nikakor ne vidim 80% zaposlenosti prebivalstva čez 50-100 let in seveda močno upam, da se motim.
Pa to niti ni važno. Tudi če nam nekako uspe zaposlit vso rajo, garantiram, da to ne bodo dela v avtomatiziranih fabrkah in trgovinah, v terciarnih sektorjih pa vsaj na mojem področju opažam vse večjo prisotnost prilagojenega delovnega časa in ne nekih strogih urnikov 7-15 (krivcev za prometne špice), kot smo jih vajeni že iz začetka industrijske revolucije.
lufthammer ::
Pravim le, da zelo verjetno obstaja trend vedno več fleksibilnega delovnega časa in da ga bodo samovozeča vozila še pospešila.
pot v službo stane popolnoma enako v konici kot izven nje. Samovozeča vozila bodo to verjetno spremenila in boš z migracijo izven konice prihranil tudi na denarju.
Kakšne konice??? Če bo delovni čas fleksibilen, ne bo nobenih konic in bo cena prevoza odvisna le od razdalje, kot je že sedaj
da bi čas izgubljal za volanom mi itak ne pride na misel
Večina Slovencev ima službo za prvim vogalom in prevoza v bistvu sploh ne rabi, ane.