» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
35 / 1221
»»

Azrael ::

>Zato se moramo vsi zavedati, da bo prehod iz sedanje gnanih vrst vozil na elektro gnana vozila postopen in počasen.

Dvomim, da bo sploh prišlo do takega prehoda. Avto na elektriko in tovornjak na paro si lahko nekdaj brez pravega pompa kupil, enako kot takega na bencin. Vsi so imeli svoje prednosti in slabosti. Zmagala pa so cestna vozila na tekoča goriva.
Nekoč je bil Slo-tech.

Azrael ::

Konec koncev še nekaj, tanki, ki jih je konstruiral profesor Porsche, so imeli diesel/bencin motor in elektro pogon, nekaj podobnega diesel elektro lokomotivam. Teh tankov vojska ni marala, preobčutljivi in preveč okvar.

In vprašanje, bi bila ista ideja z mogoče za odtenek boljšim materialom, kaj bolj uporabna in predvsem trpežna, za široko rabo, ob tem ko vemo, da so servisi prepogosto taki, da bolje, če jih sploh ne bi bilo?

Otto motorji in menjalniki so primitivna mehanska zadeva, ki nekaj časa prenaša slabo ali nikakršno vzdrževanje. Elektro v katerikoli pojavni obliki tudi?

Bojim se, da ne, sploh če zadevo žuliš na maksimum, kar tehnologija omogoča.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::

Elektro je, kar se robustnosti tiče IMHO daleč nad čemerkoli z notranjim izgorevanjem.
On the journey of life, I chose the psycho path.

gensi ::

>Zato se moramo vsi zavedati, da bo prehod iz sedanje gnanih vrst vozil na elektro gnana vozila postopen in počasen.

Dvomim, da bo sploh prišlo do takega prehoda. Avto na elektriko in tovornjak na paro si lahko nekdaj brez pravega pompa kupil, enako kot takega na bencin. Vsi so imeli svoje prednosti in slabosti. Zmagala pa so cestna vozila na tekoča goriva.


Napredek tehnologije je očiten.

Glavno vprašanje je danes kako narediti dovolj dober elektro avto za dovolj nizko ceno.
Osebno bi si ob primerni ceni poleg sedanjega privoščil še en majhen mestni bencin/elektro avto.

Azrael ::

>Elektro je, kar se robustnosti tiče IMHO daleč nad čemerkoli z notranjim izgorevanjem

Seveda je, dokler je grajeno v stilu GE in Westinghouse motorjev in generatorjev za težko industrijo. Brez takih strojev železarne na Jesenicah že dolgo ne bi bilo več ali pa bi imeli bistveno mlajšo opremo.

Toda avto na štrom, kar nam ponujajo sedaj, je navit motorček s tono podporne elektronike, da zadeva sploh dela in goro občutljivih akumulatorjev. Vse stlačeno v najmanjši možni prostor in težkimi zahtevami za hlajenje.

Elektronika ne bo samo preklapljala miliamperov kot pri današnjih avtih, pa še tam se pogosto kaj zakomplicira, ampak kar konkretne tokove ni napetosti.

Vemo kako je elektronika občutljiva na pregretje. Mehanikom, ki jim danes ni mar ali olje menja ali samo polije po mašini, bo ravno tako dol viselo ali je hladilni sistem elektro avta čist ali ne. Toliko bo že, da se bo kripa odvlekla iz njegove radione.

In ko boš zaradi tega prekuhal motor/ elektroniko / akumulator, bo zadeva samo še vir težkih problemov. Tudi, če pustimo ob strani, da je danes kvaliteta elektronskih komponent poden od podna.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

gensi ::

>
In ko boš zaradi tega prekuhal motor/ elektroniko / akumulator, bo zadeva samo še vir težkih problemov. Tudi, če pustimo ob strani, da je danes kvaliteta elektronskih komponent poden od podna.


Če upoštemavmo da:
1. Elektronika je pri masovni proizvodnji zelo poceni.
2. Cena elektromotorja tudi ne sme biti zelo visoka.

potem je cilj delne uporabe elektro vozil že bližje.

Azrael ::

>Napredek tehnologije je očiten.

Če misliš za elektro avto, kje vidiš napredek?

Tesla je na istem nivoju kar se tiče dosega kot Šafrankov Fičo, skoraj 30 let nazaj. Za Teslo tako stoji 30 let "razvoja" in glomazen proračun, avto pa ima enako slab doseg. kot tisti Fičko. Tudi če Fičkota izločiš iz tega, saj je Tesla hitrejši in ima boljši pospešek, kadar slučajno ni pregret, smo na istem kar je nudil propadli EV1 pred 15. leti.

Ali drugače rečeno, ne verjeti preveč propagandi propadlega podjetja, kot je Tesla Motors.

Čas avta na štrom je že davno minil. Je lahko samo še igrača za petičneže.
Nekoč je bil Slo-tech.

Azrael ::

>Če upoštemavmo da:
>1. Elektronika je pri masovni proizvodnji zelo poceni.
>2. Cena elektromotorja tudi ne sme biti zelo visoka

Te predpostavke so sfaljene na celi črti. Za razno cigu migu potrošno elektroniko še nekako drži. Za avto ki te bo pustil na cedilu, ko bo najmanj treba, enostavno ne.

Edit, razlaga zakaj

Stvar se ne sme kvariti. Tolažba, da bodo kitajčki za pest riža zbili skupaj drug, motorček/ kontroler/ aku , ko ti bo v tvoji kripi po možnosti zaradi gnilega vzdrževanja in izdelave, crknil, ti ne bo veliko pomenila, če te bo zaradi nenadne okvare pri prehitevanju zapalačinkal šlepar.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

dzinks63 ::

Že n-krat povedano tudi na tem forumu, tudi vsi vemo kje tiči zajec. Problem so še vedno baterije-akumulatorji, čeprav so vedno boljši. Ko bo res neka revolucija, recimo 5x učinkovitejše baterije, potem bo pa elektro avtomobil zrel za mase in za vsa potovanja, kot se od njega pričakuje.

Še najboljše bi bilo imet neko atomsko baterijo, katera bi zdržala vsaj za cca 10.000 prevoženih km, še bolje več, če bi bilo možno.

Brane2 ::

Toda avto na štrom, kar nam ponujajo sedaj, je navit motorček s tono podporne elektronike, da zadeva sploh dela in goro občutljivih akumulatorjev. Vse stlačeno v najmanjši možni prostor in težkimi zahtevami za hlajenje.


Polgej si moderne motorje s frekvenčniki. Tudi niso nevemkako veliki in elektronika nima problemov s krmiljenjem parsto kW motorjev, pa je vse narejeno optimizirano za ceno, ne az volumen. Če imaš brezkrtačni motor z vrtljivim močnim magnetom, je edina stvar, ki se v njem lahko obrablja, ležaj. Ti pa so zrela tehnologija, ki se jo s pravimi materiali in nekaj pozornosti da narediti praktično večno.

Tudi segrevanje motorja ni kritično ker je to itak lahko pod nadzorom elektronike in ker imajo motorji smai dejanjsko lahko izkoristek nad 90%. Poleg tega gre za enostaven mehanski sklop, kjer te ima skrbeti samo razlika raztezkov materialov pri dani temperaturi in dovoljena temperatura. To je vse. Če zaliješ navitja v kako 3M-ovo izolacijsko maso, postane zadeva izjemno robustna, lahko bi celo delala pod vodo.

Krmiljenje je nekoliko druga zgodba a nič takega, kar moderni MOSFETi in IGBTji ne bi brez težav upadenjali. Tisti Porchejevi tanki in podobne zadeve so padli na testu, ker takrat ni bilo takih materialov in ker so za krmiljenje lahko uporabljali kvečjemu releje ali pa še to ne. Danes je tu povsem druga zgodba.

Razen pri baterijah, seveda. Tam se ustavi. Zaenkrat.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Še najboljše bi bilo imet neko atomsko baterijo, katera bi zdržala vsaj za cca 10.000 prevoženih km, še bolje več, če bi bilo možno.


Vse doslej znane baterije so atomske.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Azrael ::

Seveda vse štima z današnjimi AC servo, tako motorček, kot njegov pretvornik. Pod enim pogojem, vzdrževanje obvezno by the book. Ko se to zanemari, imaš nekaj kar ne dela in ne veš, kje točno sploh je problem.

Sem na šihtu prevečkrat imel take kolobocije, vedno pa je bil skupni imenovalec, da so se požvižgali na vzdrževanje, mali milijon zaščit pa ni odreagiral pravočasno.

Avtoček na štrom, če bo kdaj prišlo do približno uporabnih akumulatorjev, ne bo nobena izjema, vzdrževanje bo zagarantirano na psu, točno tako kot je že sedaj.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::

Kje rabiš neko posebno vzdrževanje ? Na ležajih ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

dzinks63 ::

V mislih sem imel nekaj takega: Atomic Battery at 1 mm cubed powering 50+ years, seveda bi bilo treba zadevo doterat .

gruntfürmich ::

zdaj sem se spomnil rešitve za hibridno vozilo, ki pa smo ga že sigurno omenili: plinska turbina. to bi verjetno rešilo problem batnega motorja glede obratov&izkoristka, zmanjšalo maso, in pocenilo stroške z gorivom.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::

@Brane2

Ležaji so tazadnji problem, problem je hladilni sistem: zamašen filter, kakšen zariban ventilator, s prahom obložena hladilna rebra... in je kmalu precej škode. Svoje naredi tudi umazanija, čeprav je vse zalito s kakšno izolacijsko maso. Ne bi smelo, vendar stvari niso 100%.

Imeli veliko s*anje z več Siemens pogoni, čeprav se verjetno strinjaš. da to ni ravno neka leva firma, vse pa samo zato, ker je lastnik stvar samo teral, dokler ni začelo crkovati iz ljubega miru, kot se je gazda sam izrazil.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

edge540 ::

>>zdaj sem se spomnil rešitve za hibridno vozilo, ki pa smo ga že sigurno omenili: plinska turbina. to bi verjetno rešilo problem batnega motorja glede obratov&izkoristka, zmanjšalo maso, in pocenilo stroške z gorivom.

Samo glasen je hudič, to je glavni problem. Pa poceni tudi ni glih tak hec no. Vse ostalo pa je res.

Ciklamen ::

By the way, kako je pa z uranovimi kockami? Vem da ne spada v to temo, a me vseeno zanima, ker sem nekje slišal (samo slišal, ne trdim da je to tak) da so zelo učinkovite, oz zelo dolgo držijo, kar bi bilo "dobro" za avtomobile na tak tip pogona.

TribesMan ::

Hmmm... nevem kaj je tak problem na hladilnem sistemu, sploh močnosnega krmilnika. Iz izkušenj vem, da se da narediti krmilnik AC motorja z nazivnimi podatki Ubat 80V in I(60min) 250A cca 20kW, ki odda nekje 300W v tem režimu delovanja.In tak krmilnik v neki kvaziserijski proizvodnji stane 100€ (pod 1000 kosov na leto).Zdej, dejstvo je da bi za resno vozilo rabil 60kW ali več, vendar tudi 1kW izgub ni nekaj kritičnega. Sploh če vemo da taki krmilniki (vsaj ti ki jih mi delamo) zdržijo neprekinjeno delovanje pri temperaturi ohišja 100°C pri polnem toku.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

gruntfürmich ::

Samo glasen je hudič, to je glavni problem. Pa poceni tudi ni glih tak hec no. Vse ostalo pa je res.

uprašanje če je tko glasna, ker so že imeli turbine, pa so bile očitno sprejemljive. seveda smo sedaj v 21st. in stvari so še veliko veliko boljše.
kar pa se cene tiče, pa bi se sigurno veliko spustila, če bi se jo začelo masovno izdelovati.
mislim da je to trenutno ena izmed boljših izbir. sploh glede izbire goriva (ki je praktično neomejena).
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

gzibret ::

> Že n-krat povedano tudi na tem forumu, tudi vsi vemo kje tiči zajec. Problem so še vedno baterije-akumulatorji, čeprav so vedno boljši.

Ja, pa problem je tudi, od kod bomo dobili elektriko za polnenje baterij.
Vse je za neki dobr!

Pyr0Beast ::

Nekje na ravni tistih 400ccm jajc ki se valijo okoli po naših cestah.
Ves koliko je 250ccm za motor, a ne ? :)

Lepih 18kW je vec kot dovolj za normalno pospesevanje, poleg tega ne rabis menjati uporabljati sklopke ali cesarkoli.
60kW dizelas na kolesa spravi okoli 45kW moci maksimalno ..

Vse doslej znane baterije so atomske.
Molekularne ali pa ionske imho :)

Imeli veliko s*anje z več Siemens pogoni, čeprav se verjetno strinjaš. da to ni ravno neka leva firma, vse pa samo zato, ker je lastnik stvar samo teral, dokler ni začelo crkovati iz ljubega miru, kot se je gazda sam izrazil.
A clioti pa podobne zadevce pa ne crkujejo ali kaj ? :)

mislim da je to trenutno ena izmed boljših izbir. sploh glede izbire goriva (ki je praktično neomejena).
Niti ni ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brane2 ::

@Brane2
Ležaji so tazadnji problem, problem je hladilni sistem: zamašen filter, kakšen zariban ventilator, s prahom obložena hladilna rebra... in je kmalu precej škode. Svoje naredi tudi umazanija, čeprav je vse zalito s kakšno izolacijsko maso. Ne bi smelo, vendar stvari niso 100%.


Eh, vsi ti problemi so pri obstoječih rešitvah že davno več kot zadovoljivo rešeni in res ne vidim, zakaj tega ne bi mogel uporabiti tudi pri elektromotorjih.

Kdaj si nazadnje videl avto, ki mu je odpovedal hladilni ventilator ? Jaz ga nisem, pa gre za navaden motor na krtačke.

Če imaš 100 kW elektromotor z izkoristkom recimo 93%, to pomeni da moraš bit v najslabšem primeru biti sposoben odvesti 10 kW energije skozi hladilnik.

Če to zlahka odvede vsak hladilnik v še tako stari kripi, zakaj bi tu delalo problem ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Azrael ::

Že, mogoče, toda, zakaj se Super Duper gare od Tesla pregrevajo, medtem ko tista škatla od Suzukija, ki jo redno ganjajio po istem dirkališču. kar gre in gre? Saj morajo pri elektro avtočku odvajati komaj kak kw, pri bencinarju pa par 10kW toplote?

Rahlo dvomim o tako visokih izkoristkih, ali pa poleg menjalnika tudi hladilnika ne znajo narediti.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::

Tesla je IMHO problem zase. Proizvajalec nima pravih izkušenj z avtomobili in to mu je prvi model.

Sploh ap je treba reči, da Tesla tekmuje v nekakšnem semi-športnem razredu in ker so tu pospeški edino, kar res lahko pokaže, je šel z njimi porizvajalec do konca svojih zmogljivosti in najbrž malo čez.

Kar se perrormans Tesle tiče, prej verjamem tipu, ki je je genij za tehniko, ki ima kup superšportnikov sam in ki se trenutno fijaka s Teslo, kot Jeremyju Clarksonu, ki dobi vozila na relativno kratek test in kateremu je - zaradi gledanosti oddaj- živahnost avta praktično edini kriterij.

Ne verjamem, da veliko ljudi gleda oddajo zaradi pomoči odločitve pri nakupu, ampak zaradi tipa ki vsak teden afne gunca v drugem, praviloma dragem avtu.

Pa ne navijam za Teslo in električne avte, le na komentar o vzdržljivosti in robustnosti električnega pogona.

Kot pravijo NASAini astronavti, je lunarni rover verjetno najbolj nor avto vseh časov in čepraj je že skoraj 40 let parkiran na istem mestu, je verjetno še perfektno vozen, seveda z novimi baterijami.

Kar se električnih avtomobilov za navadne smrtnike tiče, osnovni problemi še vedno ostajajo:

- kje dobiti toliko elektrike
- kako nadgraditi omrežje za dobavo
- problem cene baterij
- problem trajnosti baterij
- problem nizke energijske gostote baterij
- problem visokih izgub pri polnjenju in praznjenju baterij

Ko/če bodo ti problemi rešeni, bodo "problemi" dejansjke izvedbe pogona mala malica.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Snohman ::

Precej lahkotno si vi stvari predstavljate, v stilu; hja naštimaš en hladilnik z ventilatorjem, pa je, kaj pa je to problem, že 100 let to znamo.

No, vedno se more nekje zakomplicirat.

Najprej prosim, da ne govorite o kakih 18 kW motorčkih, ker to je pogreb in predvsem Pyrobeast zelo rad operira s tako majhnimi ciframi.

Renault, ki bo leta 2011 predstvail električni avto, velikosti med Modusom in Scenicom ima 70 kW motor(vsaj ZE koncept ga ima)
Težav je več; največji sovražnik el. vozil so velika stekla, ki pa jih ljudje želijo. Tam namreč notri pride precej toplote, ki jo je treba odvesti, klima pa v el. avtu pobere veliko dosega(oziroma žre baterijo zelo učinkovito). Vsi nadaljani porabniki se tudi precej poznajo na dosegu, veliko bolj kot pri avtu z ICE.
Tudi hlajenje baterij se mora dogajati medtem ko je avto pri miru, kar je spet težava zase.

Precej zahtevna je usposobitev perfirene opreme, ki zahteva precej moči, ena izmed takih je servo za zavore.

Brane2 ::

ne moreš primerjati 70kW bencinar s 70kW elektromotorjem.

70 kW bencianr da od sebe toliko v neki točki optimalne moči. 70 kW elektromotor da od sebe toliko _vedno_ , lahko pa na trenutke _veliko_ več.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Azrael ::

>70 kW bencianr da od sebe toliko v neki točki optimalne moči. 70 kW elektromotor da od sebe toliko _vedno_ , lahko pa na trenutke _veliko_ več.

Ni nujno, odvisno od namembnosti in karakteristik motorja.

Ne moreš primerjati motor za trajno obratovanje (S1) in npr žerjavni motor. kW imata lahko enako, vendar jih ni pametno zamenjati med seboj, tudi če podstavek in višina ustrezata.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::

In seveda bodo v avto stlačili motor od žerjava. :|
On the journey of life, I chose the psycho path.

dzinks63 ::

Reno misli kar resno, bomo videli kaj bo res od tega nastalo:
Koncept Zero Emission

WarpedGone ::

Hlajenje elektromotorja je problem, ker je precej težko hladit rotor z navitjem, ki se vrti z več tisoč obrati. Karkoli drugega kot sfiltriran zrak je že eksotika. Nekatere heavyduty zadeve uporabljajo vodik pod pritiskom, druge majo kake superspecialne votle rotorje skozi katere terajo kapljevino. Oboje je zelo zahtevna reč za izdelavo in vzdrževanje, tko da bo avtomobilom še lep čas preostalo zračno hlajenje rotorjev. Ampak stvar ni tako zelo problematična, kot je biser od Clarksona prikazal. Če se pregreje se moč le omeji in ne crkne. Max hitrost s pregreto elektroniko je tako "samo" 180 kmh namesto originalnih 200kmh. Verjetno se nekaj slabši tudi pospeški, še vedno pa avto pelje.

Kako zelo da je Tesla propadla firma pa le tole: par dni nazaj so dostavili 100i avtomobil končnemu kupcu. Kako je stvar neuporabna pa govorijo 100% pozitivni odzivi kupcev na netu na njihovih lastnih blogih (če že uradni strani ne verjamete).

Do danes nisem uspel najt enega nezadovojnega kupca, ki bi na internetu dejal da je nad avtom razočaran. Čisto vsi ga hvalijo. Prej omenjeni Carmack pravi, da vsakič ko se usede v svojga BMWja, si zaželi da bi bil v Tesli. Ob takem pričevanju so vse ostalo le akademska prepucavanja v stilu kislega grozdja.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Zakaj bi posebej hladil navitja na rotorju, če jih nimaš ?

Zakaj ne bi imel rotor s klasičnimi trajnimi magneti ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Pyr0Beast ::

No tudi te trajne magnete bi pri res velikih moceh malenkost segrevalo, spet pa ne veliko.

Najprej prosim, da ne govorite o kakih 18 kW motorčkih, ker to je pogreb in predvsem Pyrobeast zelo rad operira s tako majhnimi ciframi.
Zame je ze 100W velik .. ce moras vrteti na roke/noge se posebej :>
Racunal sem za dokaj lahek avto, pod 500kg.
Za karavana pa najbrz to ne bo zneslo.

Pri potovanju na avtocesti pri 100km/h, Cx=0.31, m=750kg, potrebujes moc motorja 8kW, na kolesih 6kW.

18kW in 500kg ima do 100km/h nekaj manj kot 20s.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Azrael ::

Vsakič ko pogledam tole temo je večji smeh, ki je že davno presegel Obama in LHC temi, v katerih je sem ter tja možno prebrati še kaj zanimivega.

Zadnja cvetka o 500kg težki elekrtro kripi, je sploh zadetek v polno. TL katra ima 25KM in večjo težo, gre malo čez 100km/h. In sedaj bi eni radi videli piksno iz akujev, proti kateri bo zgoraj omenjena katra oklepnik? Namreč od tistih 500kg je treba odšteti še 250 kg za potnike in prtljago.

O moči motorčkov na štrom, če danes frizirajo izkoristke solarnih celic in plinskih kondenzacijskih peči, da o raznih cvetkah iz IT niti ne govorimo, kdo jim bo branil, da pogrunatajo nove konje, bolje rečeno osle za moči elektro gare?

In o dizlu in supa dupa filtru dizelaške svinjarije, ki je ta filter zadrži 99%. Tako nekako, kot bajka: V Linuxu vse dela?

Ko grem mimo soseda, ki ima 2 garaži, v enem 3 leta star traktor, ki ga furajo samo na dolge fure, v drugem 12 let starega bencinarja, se lepo vidi, učinkovitost filtrov in čistost smrdljivih traktorjev. Garažo v kateri je traktor, belijo vsako leto, pa je klljub temu kot bi notri kurili na kolm, tisto v kateri imajo bencinarja, pa ne vem kdaj so jo nazadnje prebelili.

In pri Tesli so scimprali že 100 koret? Wauuuu in kje so obljubljeni tisoči primerkov teh krip? In zakaj so skenslali razvojni oddelek? Pa odpuščajo? Farbajte koga drugega z uspešnostjo te firme.

Pa lep flamewar še naprej.
Nekoč je bil Slo-tech.

Pyr0Beast ::

Zadnja cvetka o 500kg težki elekrtro kripi, je sploh zadetek v polno.
Misljeno je kot mestni avto, ne kot dirkalnik.

In o dizlu in supa dupa filtru dizelaške svinjarije, ki je ta filter zadrži 99%. Tako nekako, kot bajka: V Linuxu vse dela?
99.9% in zadeva presenetljivo deluje, tudi sam nisem mogel vrjeti.

Sicer tudi bencinar ni nedolzen in ima kar nekaj saj v sebi, samo poglej avspuh pa takoj vidis, primerjas tega s tistim na plin ki je cist kot solza pa vidis, zakaj gre.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::

ne moreš primerjati 70kW bencinar s 70kW elektromotorjem.

70 kW bencianr da od sebe toliko v neki točki optimalne moči. 70 kW elektromotor da od sebe toliko _vedno_ , lahko pa na trenutke _veliko_ več.


Nevem od kje ima pol folka tukaj prepričanje da je elektromotor neka superiorna reč ki trga gate od 0 do inf obratov. To sploh ni res.

Kot prvo, navor asinhronca. Ta je v "polni" vrednsoti na voljo od 0rpm pa do nazivnih obratov, kjer motor doseže maksimalno moč. Do nazivnih obratov je navor "konstanten". Od nazivnih obratov do dvakratnih nazivnih obratov navor pada in je moč konstantna. Tu lahko elektro motor postreže z konstantno močjo, navor pa pada 1/n. Kar pa je višje od dvakratnih nazivnih obratov pa tudi moč pada 1/n. Takrat navor pada 1/n^2.
V grobem je to to, seveda pa je večinoma vse odvisno od termike in krmilnika.

Druga stvar. Če rečemo da ima motor 70kW to ne pomeni nič. Specificirat moramo v kakšnem časovnem intervalu lahko koristimo to obremenitev. Tipično govorimo o obremenitvah t=2s, t=10s, t=1min, t=3min, t=60min.
Ko imamo podano to šele lahko govorimo o kilowattih. Ker 70kW pri t=2s je popolnoma nekaj drugega kot 70kW pri t=60min. Za neko orientacijo lahko rečemo da če ima motor pri t=2s 70kW, bo imel pri t=60min mogoče 20kW.

Potem pa še termične obremenitve. Ko ima motor enkrat 150°C in krmilnik 100°C lahko pozabimo na obremenitev pri t=2s. Takrat bo krmilnik zaradi zaščite samega sebe in tudi motorja omejil tok in maksimalni pospeški kot tudi maksimalna hitrost ne bosta več na voljo.

Da zadevo spravimo v prakso. Se peljemo po cesti in hočemo prehitevat. Cesta se je že dalj časa vzpenjala in motor je bil obremenjen bolj kot pri vožnji naravnost. Zapeljemo na levi pas in pritisnemo na gas in pospeški ki jih dobimo ven so nekje polovica od tega kar bi avto dal od sebe če bi se vozili po ravnem... Kdo je pripravljen na take kompromise? Bognedaj da bi nepazljiv voznik šel v takem avtu prehitevat malce bolj na tesno v škarje.

Tudi sanje o tem da bo končna hitrost ko je krmilnik v termični preobremenitvi 20km/h manjša kot če je temperatura normalna so precej lovske... Realno bo to zgledalo tako, da bo končna namesto 150km/h potem 100km/h.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Brane2 ::

To je vse res, če so omejitve v motorju. Kar pa pri elektroavtočku niso.

Je*mti, če spravijo modelarji 1+kW motorček v letalce in se z njim preganjajo 10-15 minut po luftu, valjda lahko v avto dobiš lahek elektromotor, ki bo zmogel 50 ali 100 kW trajno.
On the journey of life, I chose the psycho path.

TribesMan ::

Seveda, samo če je zate 100 kil lahek motor :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Brane2 ::

Tisti motorčki imajo mogoče 100-200 gr.
On the journey of life, I chose the psycho path.

TribesMan ::

Sam nimajo 100kW... Pa tudi 1kW ne zdržijo več kot par sekund.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::

Toliko, da se odpeljes :)

Kdo je pripravljen na take kompromise? Bognedaj da bi nepazljiv voznik šel v takem avtu prehitevat malce bolj na tesno v škarje.
Za tistih 10s pa bo stvar najbrz lahko pretrpela nekaj kW vec.

Kako je pa pri danasnjih avtockih prehitevanje v hrib ? -normalen- clovek bo sel prehitevati v 5ti, seveda ima takrat motor okoli 50kW, namesto, da prestavi v 4to, kjer ta motor sele z obrati razvije svojo moc (70kW).
In 70kW na motorju se ne pomeni 70kW na kolesih, tam jih je okoli 60 ce ima res super prenos ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brane2 ::

Sam nimajo 100kW... Pa tudi 1kW ne zdržijo več kot par sekund.


Večji del tega bremena nosijo kar nekaj minut. Poleg tega, poglej si, kako so narejeni in ti bo jasno, da je prostora za izboljšave kar nekaj.

Večina njihovih izgub je v bakru- torej navitju, ki ga lahko ustrezno dimenzioniraš.

Tisti motorćki uporabljajo navadno žico namesto Litz variante in tako trpijo solidne izgube zaradi skin efekta.

Da je razlika lahko očitna, sem se lahko prepričal, ko sem v poceni svičeju previl glavni trafo.

Zadeva, ki se je prej tudi pri polovični moči močno grela, je sedaj pri polni moči bila mrtvo-hladna.

Saj kkoneckoncev je tudi Tesla dokaz, do kod lahko prideš s pazljivo izdelanim elektromotorjem, pa ne verjamem da so izkoristili vse možnosti.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Pyr0Beast ::

@Brane2

Kje si pa dobil Litz drat ? :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

gzibret ::

> Tisti motorčki imajo mogoče 100-200 gr.

Tisti motorčki so 2-taktni. Imajo sicer več moči na volumen, samo izkoristek je pa u k****, popolnoma neprimerno za današnjo okoljsko osveščenost in žep. Kater avto je že imel dvotaktni motor? Trabant?
Vse je za neki dobr!

Brane2 ::

2-taktni elektromotorji ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

In pri Tesli so scimprali že 100 koret? Wauuuu in kje so obljubljeni tisoči primerkov teh krip? In zakaj so skenslali razvojni oddelek? Pa odpuščajo? Farbajte koga drugega z uspešnostjo te firme.


:) V svojem bluzenju si že resno smešen. Kaj je zate mejnik, ko boš reku, ja - uspelo jim je?
Do enga mesca nazaj so dostavli komaj 30 avtov, 70 v enem mesecu ravni ni švoh dosežek. Sploh, ker jih trenutno šopajo po 20 na teden. Proizvodnja očitno laufa, dobavljeni avtomobili pa lastnikom na obraz konstantno rišejo nasmeške.

Problem bo, če jim ne bo uspelo prodat po 40 novih avtomobilov na teden ampak ta problem bo nastopu šele leta 2010. Proizvodnja v letu 2009 je že razprodana.

Glede motorjev. Izkušnje z 1kW motorji niso nujno direkt prenosljive na 100kW motorje, enako so zahteve v modelih rahlo drugačne kot v osebnih avtomobilih. Še vseeno pa velja, da nekajsekundni pulzi max moči postanejo problem šele, ko je zadeva resno pregreta - če recimo stvar goniš na max v hrib. In ko se vključi samoomejevanje je komot na armaturi prižgat rdečo lučko, da voznika mal opozori da je šel čez mejo in da naj pričakuje omejene performanse.

Sicer pa, kako da se elektromotorji na lokomotivah ne pregrejejo? Imajo po tisoče kW, vlečejo pa po tisoče ton v hribe dolge na desetine kilometrov. Ob niskih hitrostih in nizkih vrtljajih. Očitno se stvar da, ni pa nujno enostavno in jasno kr vsakemu štromarju s srednjo štromarsko...
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Težko bi reku, da je Tesli uspelo IMHO.

Ja, Jonh Carmack hvali svoj primerek. Ampak on ga uporablja in hvali kot gokard- nekaj s čemer se lahko zelo hitro pripelje čez tistih par km od doma do službe, je pa uporabno tudi za neko mestno vožnjo in nič več.

Koneckoncev se "uspeh" Tesle vidi tudi v odpuščanjih itd. IMHO zaradi relativno nizke cene avtočka- očitno ga ne morejo pordajati za Ferrarijevo ceno.

Kupuje ga folk, ki ga iz takih ali drugačnih vzrokov privlačijo take stvari.

Čim bi se stvar poskušala prebiti iz teh krogov, bi hitro postale očitne tudi druge "kvalitete" zadeve.

Ne vidim Teslo kot nek blazen uspeh, le kot nek posrečen "odbit" avto za posebneže s povsem prikladnim imenom.

Vendar pa mislim, da so njegovi dosežki na področju motorja jasen pokazatelj da moč resnim firmam tudi za avte ekonomske klase vsaj pri motorju ne bo problem.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Koneckoncev se "uspeh" Tesle vidi tudi v odpuščanjih itd. IMHO zaradi relativno nizke cene avtočka- očitno ga ne morejo pordajati za Ferrarijevo ceno.

A je Chrayslerju uspelo? A je Fordu uspelo? A je Tuckerju uspelo? Tle ne morš govorit o kakem klasičnem uspehu sploh, dejstvo je da še živijo, odpuščajo pa tako kot vsi ostali. Če maš v prodaji en model, potrebuješ nekoga da ti napiše servisno knjigo. Ko je knjiga napisana, ga pač ne potrebuješ več. Ko zdizajniraš nov model, pač do naslednjega modela teh dizajnerjev ne potrebuješ več. Glavni inženir pa zaenkrat še vedno ostaja pri Tesli.

O kakem neuspehu bi lahk govoril, če Tesla zapre vrata ali pa je prisiljen zmanjšat proizvodnjo, ker ne morjo prodat zadev.

Ampak on ga uporablja in hvali kot gokard- nekaj s čemer se lahko zelo hitro pripelje čez tistih par km od doma do službe, je pa uporabno tudi za neko mestno vožnjo in nič več.

Torej je le uporabno za nekaj?
A kdo pljuva traktorje, ker se znjimi ne da po ACjih furat? Al pa obične avte, ker se z njimi ne da orat njiv? A kdo pljuva dvosedne kupeje ker se z njimi ne da celo familijo spravit na morje? Skupaj z jahto? Zakaj je treba vsako novost tlačit v čisto vse luknje, ki si jih lahk spomneš? Ne, električni pogon še ni primeren za čisto vse možne oblike avtomobila. Tesla Roadster dokazuje le, da električni pogon je možen v nekaterih oblike avtomobila, predvsem pa, da sploh deluje. Kaj smo mel do sedaj? GeWize in vozičke za po golfigriščih. Gre za kvalitativni preskok. Nenadoma imamo električni avto, s katerim komot in brez problema brziš po ACjih, 300km dosega pa tudi ni več tako zelo malo.

Zanimivo je tudi tole:
Rolls-Royce wants to make an electric Phantom:
An electric Rolls-Royce, says Purves, would be in keeping with the Rolls brand. ‘We stand for unmatched refinement and you can’t get a quieter and less intrusive engine than a well engineered electric motor. Truly, the loudest noise you would hear would be the tick of the clock,’ he says, referring to an old Rolls marketing message. ‘We also stand for strong and instant torque – and an electric motor delivers maximum torque instantly. The “waftability” would be fantastic.’

Plebejci bomo na električne avtomobile še čakal neki časa, za nas bo to predvsem kislo grozdje (neuporabno, predrago, prepočasno, se pregreva, gluhi te ne slišjo, ne prideš dost daleč, ne morš šlepat prikolice, pretežko, aja predrago, etc), medtem pa bo modra kri počasi vse bolj na elektriki.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::

A je Chrayslerju uspelo? A je Fordu uspelo? A je Tuckerju uspelo?


Uspelo-kaj ? Spravit avtomobile na cesto vo tolikšni meri, da so korenito spremenili način življenja mogoče ?
To definitivno.

Jim je uspelo preborditi težave ? Najbrž še ne. In mogoče komu ne bo. Posledica življenja je, da enkrat umreš. Merilo vsega je, kako doglo in bogato si živel. In vsi omenjeni so v tem smislu daleč na Teslo.


Tle ne morš govorit o kakem klasičnem uspehu sploh, dejstvo je da še živijo, odpuščajo pa tako kot vsi ostali. Če maš v prodaji en model, potrebuješ nekoga da ti napiše servisno knjigo. Ko je knjiga napisana, ga pač ne potrebuješ več.


O.K. To je eden. Kje so všteti ostali ?


Ko zdizajniraš nov model, pač do naslednjega modela teh dizajnerjev ne potrebuješ več. Glavni inženir pa zaenkrat še vedno ostaja pri Tesli.


Ja, tako je to v avto industriji. Ferrari, Porshe in ostali enako periodično šutirajo in najemajo dizajnerje. ;o)


A kdo pljuva traktorje, ker se znjimi ne da po ACjih furat? Al pa obične avte, ker se z njimi ne da orat njiv? A kdo pljuva dvosedne kupeje ker se z njimi ne da celo familijo spravit na morje? Skupaj z jahto?


Your point being ? Izkarikirajmo primerjavo do te mere, da se nihče ne bo spomnil vprašat "a se z njim lahko odpeljem na sejem v Nemčijo "?

Ne vidim, kaj je narobe s pošteno ugotovorivijo, da Tesla _sploh_ ni pokazal _ničesar_ kar bi demonstriralo uporabnost elektroavtomobila za normalnega smrtnika danes ali v bližnji prihodnosti. NIč ni narobe s tem. Pač temu niti ni bil namenjen.
Naredili so ga zato, da naredijo korak naprej z električnim avtom, ki je dosedaj veljal za želvo.
IN ne razumem, zakaj se ti vedno ob tem mora utrgat.


Plebejci bomo na električne avtomobile še čakal neki časa, za nas bo to predvsem kislo grozdje (neuporabno, predrago, prepočasno, se pregreva, gluhi te ne slišjo, ne prideš dost daleč, ne morš šlepat prikolice, pretežko, aja predrago, etc), medtem pa bo modra kri počasi vse bolj na elektriki.


Modra kri je že dolgo tega na kokainu in verjetno premnogih nam neznanih substancah in celo to zadevo jemlje bolj kot zabavo- v smislu kakšen kostim imate pa danes. RR se že dolgo obupano bori,d a bi se distanciral od preostanka industrije in za njihove stranke je lahko taka zadeva idealna. Doseg ni tako pomemben, ker so to avti za kurčenje starcev, torej namenji vožnji na ugledne zabave itd.
To da je pa tišji od vdelane ure je pa pomembno samo za tistih par sekund kurčenja ob dovozu in odvozu.
Ravno tako je s pospeški.

Nič od tega pa ne koristi neposredno razvooju dejanjsko uporabnega prevoznega sredstva.
On the journey of life, I chose the psycho path.

CaqKa ::

okrog majhnosti motorjev...
sem bil na jobfairu na FE ko so imeli ne dolgo nazaj. poslušat o pipistrelu. pipistrel ima za elektro taurusa custom made elektro motor če se ne motim okrog 30kW. zadeva je sila majhna, krmilnik pa tudi.
http://www.pipistrel.si/news/725
http://www.sineton.si/web/index-17.html

na prvem linku vidite motor v pravi velikosti malo pod njim pa se vidi tudi krmilnik.. oboje je strašno malo, za te moči.
na drugem linku so specifikacije motorja.

se strinjam z branetom... če pogledam mojga fotra ko ima na elektro letalčkih ova čuda od pol kilovata motorja gor, ti postane jasno da gre ta razvoj blazno naprej
««
35 / 1221
»»