Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Shegevara ::
Res je, da pa malo popravim tole tezo, razvijati se že da. Razviti tudi. Je več kot 100.000 start-up firm, ki to počne.
...Če ne drugega, so zadaj homologacije in cel kup standardov.
Da, ampak to je že drugi korak. Preden od razvitega modela v tvoji hobi delavnici prideš do ponudbe na trgu seveda potrebuješ dobro mero vlaganja, vsak dober vlagatelj pa ponavadi pričakuje tudi dober poslovni načrt, kamor spada tudi doprinos oziroma marže, ki potemtakem morajo biti kar visoke, kot vidim da to že vsi lepo veste.
Apple in tudi Google sta po mojem mnenju že od vsega začetka vedela, v kaj se spuščata. Upala sta, da bo razvoj trajal dovolj hitro, da prideta na trg z unikatnim produktom, ki bi jima dajal zaslužek, saj so verjeli, da konkurenca ne bi uspela dovolj hitro odgovoriti s konkurenčnimi produkti. Upala sta, da ostali ne bodo zavohali denarja, pa so ga. Tesla je naznanila self-driving, ostale firme tudi gredo v drive-assist tehnologijo hitreje, kot bi človek pred 5 leti mislil, da bodo. In zaradi tega tudi ni več nekega bistvenega smisla po obstoju google/apple-car projekta.
Prepočasni so bili oz. ostali so jih po desni prehiteli.
Gregor P ::
Tesla je naznanila self-driving, ostale firme tudi gredo v drive-assist tehnologijo hitreje, kot bi človek pred 5 leti mislil, da bodo. In zaradi tega tudi ni več nekega bistvenega smisla po obstoju google/apple-car projekta.
Kakšna pa je v bistvu "tehnična" razlika med googlovo samovozečo rešitvijo in npr. Teslinim naprednim pomočnikom pri vožnji (ki ga "svet" predvsem zaradi zavajajoče reklame razume kot povsem avtonomno samovozečo rešitev) ali pa Mercedesovim, BMW-jevim itd.? Sam si namreč laično predstavljam, da je med tema/-i "leta" (če ne celo desetletja) razlike (a bi se seveda predvsem iz finančnega vidika morda res izkazalo, da bodo na trgu prej sprejeli bolj enostavno, čeprav pomanjkljivo rešitev kot pa nekaj, kar se mora še desetletja razvijati in takojšnega zaslužka še ni na vidiku).
In pa ali je Google res hotel imeti svoje vozilo ali je zgolj razvijal tehnologijo za tovrstna vozila?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Okapi ::
Če imaš razvito tehnologijo za samovozeči avto, lahko to brez problema vgradiš v katerikoli avto. Ampak problem je, ker so vsi, vključno z Googlom, ki uporablja lidar, ki je veliko predrag, da bi ga množično vgrajevali v avte, še zelo daleč od res samostojne vožnje. Takšne, da avto vozi sam, ali s parom otrok na zadnjih sedežih, brez voznika za volanom, ki bi pazil na to, kaj počne avto. Polovičnih rešitev (raznih naprednih "asistentov") pa ne morejo prodati, ker znajo to vsi približno enako dobro narediti.
VaeVictis ::
IMHO, če bi Apple, Google ali katerokoli drugo večje Silicon Valley podjetje hotelo vstopiti na trg električnih vozil, bi enostavno kupilo Teslo...
Sam zaenkrat noben od teh gigantov ne vidi kakšne velike prednosti oz. interesa v tem...
IMHO ima Tesla zaenkrat prenizko maržo in to se v bližnji prihodnosti ne bo spremenilo.
Zaenkrat je večji interes v samem CarPlay-u oz. Android Auto in prodajati sam OS in aplikacije zanj...
Če bo pa nekoč spet interes oz. se bodo zgodile spremembe na trugu, lahko komot vržejo milijarde USD v ta projekt ali pa enostavno kupijo Teslo (denarja imajo več kot dovolj).
ps: Enako velja za večje izdelovalce ICE vozil, je še vedno dovolj velik trg za prodajo ICE vozil in lahko to še komot vsaj 10 let molzejo, v tem času se pa lahko zgodi še ogromno razvoja na samih električnih vozilih...
ps2: Sem se pa ta vikend malo vozil z BMW i3 in je zadeva kar vredu, pospeški niso slabi tudi znotraj izgleda zelo vredu, sam končna (150 km/h) je zelo slaba in cena samega vozila je občutno previsoka (za cca. 20k EUR bi še razmišljal (za osnovni model cca. 36k EUR pa niti pod razno ne)...
Tale del je IMHO največji problem vseh EV vozil - cena, vsa EV vozila bi morala biti za polovico ceneje, da bi bila res uspešna (pa tukaj Telsa ni nobena izjema, Model S je za cca. 50k EUR odličen avto, za 100k EUR pa je občutno predrag...., Tesla Model 3 ne bom komentiral, ker ga trenutno še ni in ga še nisem imel možnost preizkusiti).
Sam zaenkrat noben od teh gigantov ne vidi kakšne velike prednosti oz. interesa v tem...
IMHO ima Tesla zaenkrat prenizko maržo in to se v bližnji prihodnosti ne bo spremenilo.
Zaenkrat je večji interes v samem CarPlay-u oz. Android Auto in prodajati sam OS in aplikacije zanj...
Če bo pa nekoč spet interes oz. se bodo zgodile spremembe na trugu, lahko komot vržejo milijarde USD v ta projekt ali pa enostavno kupijo Teslo (denarja imajo več kot dovolj).
ps: Enako velja za večje izdelovalce ICE vozil, je še vedno dovolj velik trg za prodajo ICE vozil in lahko to še komot vsaj 10 let molzejo, v tem času se pa lahko zgodi še ogromno razvoja na samih električnih vozilih...
ps2: Sem se pa ta vikend malo vozil z BMW i3 in je zadeva kar vredu, pospeški niso slabi tudi znotraj izgleda zelo vredu, sam končna (150 km/h) je zelo slaba in cena samega vozila je občutno previsoka (za cca. 20k EUR bi še razmišljal (za osnovni model cca. 36k EUR pa niti pod razno ne)...
Tale del je IMHO največji problem vseh EV vozil - cena, vsa EV vozila bi morala biti za polovico ceneje, da bi bila res uspešna (pa tukaj Telsa ni nobena izjema, Model S je za cca. 50k EUR odličen avto, za 100k EUR pa je občutno predrag...., Tesla Model 3 ne bom komentiral, ker ga trenutno še ni in ga še nisem imel možnost preizkusiti).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VaeVictis ()
WarpedGone ::
Kakšna pa je v bistvu "tehnična" razlika med googlovo samovozečo rešitvijo in npr. Teslinim naprednim pomočnikom pri vožnji ali pa Mercedesovim, BMW-jevim itd.?
Sta samo dve hkrati zelo majhni in hkrati tektonski razliki:
1. koncept :
a) rešitev v obliki "if-then" pravil, katere so skucali ljudje na podlagi znanja, analize primerov,
b) rešitev v obliki "if-then" pravil, katere je zgeneriral kompjuter na podlagi opažanj input:reakcija človeka
2. obseg testiranja
a) X zaposlenih testira sistem in svoja opažanja vrača ekipi pod točko 1.a, ki ko doseže nek želen nivo delovanja stvari zapakira v nespremenljiv paket in to prodaja na trgu kot dokončen izdelek
b) vsi avtomobili nonstop izvajajo "pamet", svoje odločive primerjajo z odločitvami človeškega voznika in opažanja vračajo v sistem pod točko 1.b. Sistem nonstop primerja novo znanje z obstoječim in ko doseže nek želen/opazen napredek, komplet novo znanje pošlje vsem avtomobilom na cesti.
Ta prava prednost teslinega pristopa je najbol ignorirana. To kar danes prodajajo/ponujajo/razvijajo vsi "ne-Tesla" je klasični waterfall pristop. Neki bodo razvili in to prodali v X primerkih. Ki bo ostalo takšno do vsaj naslednjega obiska servisa čez N mesecev. Hkrati pa je testna flota pri ne-Tesli omejena na relativno zelo majhno množico (kvečjemu nekaj sto) vozil.
Pri tesli so v funkciji testiranja čisto vsa vozila na cesti (trenutno čez 100.000 vozil), ki dnevno prevozijo ranga 2 milijonov testnih kilomentrov. V njih se softver avtonomne vožnje/pomoči nonstop izvaja (tudi če je avtopilot izklopljen ali pa sploh ne plačan - vsi avtomobili ki imajo HW, nonstop gledajo cesto, negle na doplačilo za Avtopilot funkcijo). Akcije 'računalniške pameti' ostanejo v računalniku in se samo primerjajo z akcijo človeka.
Le nekatere akcije, kadar je tako zahtevano, pridejo ven iz kompjuterja do volana in bremze, in kompjuter dejansko "vozi".
S takšnim pristopom ima tesla pred obstoječo konkurenco fundamentalno prednost - obseg testiranja in hitrost feedbacka za novosti je neprimerljiv s pristopom, ko v nekem mestu vozi nekaj 'samovozoečih' vozil in zbira podatke, ki gredo nato nazaj v fabriko, se jih zmelje in n mesecev kasneje ponovi testiranje v nekem mestu z nekaj vozili.
Tesla de facto testira milijone prevoženih kilometrov z avtopilotom NA DAN, po celem svetu, v realnih okoliščinah. Prvi pogoj, da je tak pristop možen, je povezava avtomobila v omrežje. Dokler konkurenca tega nima, nima osnovnega pogoja po konkurenčnosti oz. upanju da razvijejo vsaj primerljivo dober sistem pomoči pri vožnji.
To je bilo očitno že z 'enostavnim' sledenjem voznemu pasu kjer je recimo mercedesov sistem v S klasi (DrivePilot) tako obupno zanič, da ga nihče zdrav v glavi ne upa uporabit v praksi. Teslin sistem je že prvi dan deloval bistveno bolje, iz dneva v dan pa je postajal vse boljši.
pa tukaj Telsa ni nobena izjema, Model S je za cca. 50k EUR odličen avto, za 100k EUR pa je občutno predrag....
Da je predrag, kažejo prodajne številke saj se prodaja slabše kot ... kot ... kot ... ehm, noben drug avto za 100k se ne prodaja bolje.
Iz tega sledi da ima kvečjemu prenizko ceno, oz. argument da je predrag nima realne teže. Seveda je predrag za moj žep. Za žep ljudi ki kupujejo 100k avtomobile pa je ravnopravšnji.
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Torej razlika ni v tem, da Google razvija takšen sistem, da lahko vozilo postaviš v "katerokoli okolje" in bo obvladovalo teren (tukaj in sedaj; brez dodatne podpore 100.000 ostalih vozil na istem terenu, ki lahko seveda tudi dodatno pomagajo sistemu, a jih za osnovno in varno orientacijo po terenu niti ne potrebuje)?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
jernejl ::
Prvi pogoj, da je tak pristop možen, je povezava avtomobila v omrežje. Dokler konkurenca tega nima
Ima.
Da je predrag, kažejo prodajne številke saj se prodaja slabše kot ... kot ... kot ... ehm, noben drug avto za 100k se ne prodaja bolje.
Mercedes S se prodaja precej bolje.
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Tesla de facto testira milijone prevoženih kilometrov z avtopilotom NA DAN, po celem svetu, v realnih okoliščinah. Prvi pogoj, da je tak pristop možen, je povezava avtomobila v omrežje. Dokler konkurenca tega nima, nima osnovnega pogoja po konkurenčnosti oz. upanju da razvijejo vsaj primerljivo dober sistem pomoči pri vožnji.
Tesla lahko dobiva en konstanten feed podatkov o tem kako se vozijo njihovi avtomobili, vprasanje pa je koliksen procent teh podatkov je v resnici uporaben. Kaj imajo od podatkov, ko v avtomobilu ni bil vkljucen avtopilot? Kako uspesno ven zmecejo tiste, ki vozijo nevarno in s svojo voznjo povzrocajo vec skode, kot koristi?
Sploh pa sedaj, ko so zamenjali senzorski paket, imajo kar naenkrat en kup podatkov, ki so prakticno za v smeti.
WarpedGone je izjavil:
Teslin sistem je že prvi dan deloval bistveno bolje, iz dneva v dan pa je postajal vse boljši.
A imamo o tem v resnici kasne podatke in potrditev, da Tesle res bolje vozijo zaradi tega, ker so povezane v omrezje in ker spremljajo voznjo vseh avtomobilov, tudi tistih, ki nimajo autopilota?
To, da 2.0 verzija dela bolje je razumljivo, saj ima en kup novega hardware-a, tako CPU, kot tudi senzorjev.
Invictus ::
Da, ampak to je že drugi korak. Preden od razvitega modela v tvoji hobi delavnici prideš do ponudbe na trgu seveda potrebuješ dobro mero vlaganja, vsak dober vlagatelj pa ponavadi pričakuje tudi dober poslovni načrt, kamor spada tudi doprinos oziroma marže, ki potemtakem morajo biti kar visoke, kot vidim da to že vsi lepo veste.
Svašta. A si že kdaj razvijal kako stvar ?!?!?
Če standardov ne upoštevaš od začetka, si se prekleto ustrelil v koleno. Predvsem s časi in stroški...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Gregor P ::
Prvi pogoj, da je tak pristop možen, je povezava avtomobila v omrežje. Dokler konkurenca tega nima
Ima.
Da je predrag, kažejo prodajne številke saj se prodaja slabše kot ... kot ... kot ... ehm, noben drug avto za 100k se ne prodaja bolje.
Mercedes S se prodaja precej bolje.
Resnici na ljubo stane samo osnovna različica nekje 110.000 evrov; tako da v resnici ga pod 150.000 evrov niti ne kupuješ (če hočeš "zares" peljati Mercedesa S klase). S tem hočem samo povedati, da je ta klasa še za razred višje od "$100k".
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Shegevara ::
Da, ampak to je že drugi korak. Preden od razvitega modela v tvoji hobi delavnici prideš do ponudbe na trgu seveda potrebuješ dobro mero vlaganja, vsak dober vlagatelj pa ponavadi pričakuje tudi dober poslovni načrt, kamor spada tudi doprinos oziroma marže, ki potemtakem morajo biti kar visoke, kot vidim da to že vsi lepo veste.
Svašta. A si že kdaj razvijal kako stvar ?!?!?
Če standardov ne upoštevaš od začetka, si se prekleto ustrelil v koleno. Predvsem s časi in stroški...
Seveda si se ustrelil v koleno, če seveda želiš zadevo tudi tržiti, zato pa pravim, da je sestaviti oz. razviti 1 avto predvsem kot razstavni model hobijsko dokaj enostavno, če pa želiš prodreti na trg s tem modelom rabiš pa seveda privlačen poslovni načrt, ki seveda vključuje vse, kar je potrebno, da izdelek spraviš tudi na trg. To, kar recimo ti naštevaš in to kar sem jaz opisal. Če pa trg ni tvoj cilj, lahko pa razviješ banano na štirih kolesih tako rekoč.
jernejl ::
Resnici na ljubo stane samo osnovna različica nekje 110.000 evrov; tako da v resnici ga pod 150.000 evrov niti ne kupuješ (če hočeš "zares" peljati Mercedesa S klase). S tem hočem samo povedati, da je ta klasa še za razred višje od "$100k".
Res je.
Na ameriškem trgu, ki se tako rad tukaj omenja, je osnovna cena Mercedesa S $97.000. Tesla S stane od $59.000 naprej (po odšteti davčni olajšavi).
Torej je v ZDA cenovno precej bližje Mercedesu E ($52.000) kot Mercedesu S.
WarpedGone ::
Kaj imajo od podatkov, ko v avtomobilu ni bil vkljucen avtopilot?
Avtopilot ima konstanten output stream odločitev/akcij WhatToDo.
Kadar ni vključen, se samo primerja z akcijami šoferja in računa razmerje ne/ujemanja.
Kako uspesno ven zmecejo tiste, ki vozijo nevarno in s svojo voznjo povzrocajo vec skode, kot koristi?
Kot prvo je treba razumet da "nevarna vožnja" ni črno/bela reč ampak en velik spekter sivin.
Kot drugo je odgovor: skozi statistiko. Če na koncu ni bilo nesreč, vožnja ni bila nevarna.
Sploh pa sedaj, ko so zamenjali senzorski paket, imajo kar naenkrat en kup podatkov, ki so prakticno za v smeti.
To trdiš ti.
Šef programa pri tesli, Sterling Anderson, trdi:
@sterling_a How much of the data collected from the old AP hardware (hd maps etc...) is useful for the new hardware suite and vice-versa?
@japanfonpix nearly all of it
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Na ameriškem trgu, ki se tako rad tukaj omenja, je osnovna cena Mercedesa S $97.000. Tesla S stane od $59.000 naprej (po odšteti davčni olajšavi).
Torej je v ZDA cenovno precej bližje Mercedesu E ($52.000) kot Mercedesu S.
"Osnovna cena" v ameriki je neki precej drugačnega od objavljene min cene. Tam je pri nakupu avtomobila standardna praksa pogajanje za ceno.
Rezultat tega pogajanja je prikazan recimo tule: Povprečna prodajna cena novega S-class preko 22k prodanih vozil je bila 88.400 USD.
Najcenejša Tesla je res bila okrog 60k USD, ampak povprečna cena prodanih vozil v USD je okrog 100k USD. To se izračuna iz št. prodanih vozil in denarja, ki je prišel v firmo.
Če je povprečna prodajna cena Tesle nad povprečno prodjano ceno avta S-classe in se še vseeno proda v večjih cifrah to pomeni kaj?
Le to, da jernejl nima pojma kaj blebeta. Še en v ST-inteligenzzi.
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
"Osnovna cena" v ameriki je neki precej drugačnega od objavljene min cene. Tam je pri nakupu avtomobila standardna praksa pogajanje za ceno.
Identično kot pri nas, torej?
Najcenejša Tesla je res bila okrog 60k USD, ampak povprečna cena prodanih vozil v USD je okrog 100k USD. To se izračuna iz št. prodanih vozil in denarja, ki je prišel v firmo.
Denar, ki je prišel v firmo, seveda v tem primeru ne vključuje CO2 kuponov, rezervnih delov, servisov in vsega ostalega, to si dal stran, kajne?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
M-XXXX ::
WarpedGone je izjavil:
Na ameriškem trgu, ki se tako rad tukaj omenja, je osnovna cena Mercedesa S $97.000. Tesla S stane od $59.000 naprej (po odšteti davčni olajšavi).
Torej je v ZDA cenovno precej bližje Mercedesu E ($52.000) kot Mercedesu S.
"Osnovna cena" v ameriki je neki precej drugačnega od objavljene min cene. Tam je pri nakupu avtomobila standardna praksa pogajanje za ceno.
Rezultat tega pogajanja je prikazan recimo tule: Povprečna prodajna cena novega S-class preko 22k prodanih vozil je bila 88.400 USD.
Najcenejša Tesla je res bila okrog 60k USD, ampak povprečna cena prodanih vozil v USD je okrog 100k USD. To se izračuna iz št. prodanih vozil in denarja, ki je prišel v firmo.
Če je povprečna prodajna cena Tesle nad povprečno prodjano ceno avta S-classe in se še vseeno proda v večjih cifrah to pomeni kaj?
Le to, da jernejl nima pojma kaj blebeta. Še en v ST-inteligenzzi.
Temule pa ravno ne verjamem pretirano.
Povprečna cena tesle je skoraj še enkrat višja, mercedeza pa nižja? Something smelly there...
fpbs ::
Maserati Engineering Boss Says Tesla's Execution And Quality Resemble "German OEMs In The 1970s":
http://insideevs.com/maserati-engineeri...
"I don't think that Tesla is the best product in the market but they are doing 50,000 cars a year. The execution and quality of the products of Tesla are the same as a German OEM in the 1970s. Their solutions are not the best."
http://insideevs.com/maserati-engineeri...
Unknown_001 ::
Zakaj se meni zdi da je Wrapi padel v kompleks pripadnosti neki skupnosti v kateri se počuti močnega in pogumnega izjavit vse kar ta skupnost trdi. Mislim... saj sem že 100x omenil da entuziazem ni napačna reč ampak obsedeno zagovarjanje vseh izpostavljenih slabosti pa je že na meji normalnega razuma. Mislim, saj drugi nismo svetniki ampak damn... čisto po ameriško gre tole navijanje v smislu mi smo najboljši ostali ste nule. Kdo vi? Enaka zgodba kot pri apple "klubu" kjer se vsi poosebijo s firmo in izdelki za katere trdijo vse mogoče hvalnice in zagotovila, čeprav oni sami niso čisto nič drugega imeli s to firmo kot tržno menjavo denar za izdelek, a govorijo kot da vedo vse o razvoju pa še za dve strani več kot jih ima dokumentacija s platnicam vred. Ko potrošnik začne takole razmišljati, se je kar mal nevarno družiti z njim.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
fpbs ::
http://arstechnica.com/cars/2016/11/no-...
heh
Čisto običajno zavajanje. Pri Tesli ni bilo še nikdar brezplačno polnenje.
WarpedGone ::
Temule pa ravno ne verjamem pretirano.
Povprečna cena tesle je skoraj še enkrat višja, mercedeza pa nižja? Something smelly there...
Maš boljše podatke? Na plano z njimi!
Glede povprečne prodajne cene mercedesa S v ameriki se 'skregaj' z www.truecar.com, ki so za 22k vozil objavili "average payed 88.402".
Glede povprečne prodajne tesle Tesle pa par cifer:
- total revenue $2.4G
- prodanih ZEV: $138M
razlika: $2.262G
- prodanih avtomobilov: 24.800
- povprečna cena: $91k
Rezultat:
Blebetanje o dvakrat višji ceni S-classe pač (žal?) ne drži vode. Wake up and smell the coffie.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Nikec3 ::
https://www.tesla.com/blog/update-our-s...
Hah! Imel sem prav, ko sem v debati pred časom izjavil, da je najlažje da zaračunavajo kar kWh, ki se lahko beležijo v samem avtu.
In Musk je lagal. "Free forever".
Hah! Imel sem prav, ko sem v debati pred časom izjavil, da je najlažje da zaračunavajo kar kWh, ki se lahko beležijo v samem avtu.
In Musk je lagal. "Free forever".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
Glede povprečne prodajne cene mercedesa S v ameriki se 'skregaj' z www.truecar.com, ki so za 22k vozil objavili "average payed 88.402".
Pri meni piše na tej isti strani za Mercedesa S "average paid" $95.222.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
@nikec3:
Kdaj se boš naučil brat?
Sprememba velja za avtomobile ki bodo naročeni naslednje leto. Že prodani avtomobili in avtomobili naročeni do konca leta ostanejo "Free forever".
Od naslednjega leta naprej bo brezplačnmih ke prvih 400 kWh vsako leto posebej. Občasne dolge poti bodo torej še vedno zatonj. Če se boš hotu furat 100% na zastonj štrom, boš pa omejen na kakih 2000km letno (==400 kWh). V 10ih letih lastništva je to 4MWh 'gratis' elektrike. Pri ceni 0.10/kWh je to 4000 EUR vrednosti. Za plačilo 2000 EUR. Pošteno.
@gregorP:
Ja, letnik 2017 ima average price 95k (za 9 prodanih vozil), letnik 2016 pa average price 89k (za 46 prodanih vozil). Obe cifri sta povsem primerljivi z povprečno prodajno ceno tesle - okrog 90k.
jernej blebeta kako tesla po ceni ni primerljiv z S-classo ker naj bi bil ful cenejš in opleta z min ceno 60k. To kar se dejansko proda, je v povprečju primerljivo drago. In proda se 2x več tesel kot S-klasse.
Kdaj se boš naučil brat?
Sprememba velja za avtomobile ki bodo naročeni naslednje leto. Že prodani avtomobili in avtomobili naročeni do konca leta ostanejo "Free forever".
Od naslednjega leta naprej bo brezplačnmih ke prvih 400 kWh vsako leto posebej. Občasne dolge poti bodo torej še vedno zatonj. Če se boš hotu furat 100% na zastonj štrom, boš pa omejen na kakih 2000km letno (==400 kWh). V 10ih letih lastništva je to 4MWh 'gratis' elektrike. Pri ceni 0.10/kWh je to 4000 EUR vrednosti. Za plačilo 2000 EUR. Pošteno.
@gregorP:
Ja, letnik 2017 ima average price 95k (za 9 prodanih vozil), letnik 2016 pa average price 89k (za 46 prodanih vozil). Obe cifri sta povsem primerljivi z povprečno prodajno ceno tesle - okrog 90k.
jernej blebeta kako tesla po ceni ni primerljiv z S-classo ker naj bi bil ful cenejš in opleta z min ceno 60k. To kar se dejansko proda, je v povprečju primerljivo drago. In proda se 2x več tesel kot S-klasse.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Nikec3 ::
Sprememba velja za avtomobile ki bodo naročeni naslednje leto.
Predvidevam, da bodo v Q1 2017 prodali manj avtomobilov. Sicer jaz povsem podpiram to uredbo glede Supercharganja, ker mi je jasno da se ne morejo it nekega popolnega free programa, pri številu Superchargerjev ki jih imajo, zaračunavanje glede na dejansko porabo je pa itak najbolj fer.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Unknown_001 ::
WarpedGone je izjavil:
In proda se 2x več tesel kot S-klasse.
Trenutno... ti povem da trenutno. Če kupiš tak avtomobil, ga potem nekaj časa obdržiš (tudi 10 let), preden kupiš novo. Tesla zelo verjetno zgolj še ni založila vseh ciljnih kupcev. Na začetku ko udariš z nečim novim je prodaja v strmem porastu, ko vsi imajo kar so želeli, jih moraš prepričat, da kupijo novo, ali pa upat da jim stvar čimprej crkne in bodo kupili nov izdelek. Mal opasno optimistično bereš statistiko. Saj je težko predvidet vse dejavnike ampak če ti uspe pol... svaka čast, če si v tem zelo slab in rad še malo po svoje prirejaš zaključke... na 24kur te bodo zelo veseli.
Kar bo bolj zanimivo bodo stabilne prodajne številke ko bo že zasedla svoj delež oz. se bo trend rasti umiril.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
jernej blebeta kako tesla po ceni ni primerljiv z S-classo ker naj bi bil ful cenejš in opleta z min ceno 60k. To kar se dejansko proda, je v povprečju primerljivo drago. In proda se 2x več tesel kot S-klasse.
Sedaj ali so mercedesi v ZDA neprimerljivo cenejši kot v EU, ali pa res vsi kupujejo čisto najbolj osnovne možne različice, samo toliko da piše S gor?!?
Tesla dejansko ni primerljiva z vozili v razredu Mercedesa, BMW-ja ipd., ker je za nekaj razredov slabše narejena. Po tem, kako je narejena, je primerljiva s kakšno Mazdo, ali celo Hyundaijem ipd. ... je pa zato izjemno drago vozilo, ker si to očitno (še) lahko privoščijo na podlagi e-pogonskega sklopa (ki to ceneno narejeno vozilo naredi "posebno") + marketing seveda (brez tega bi bilo kmalu konec vsega skupaj).
Razumem pa tudi, da so nekateri ljudje (zavestno) pripravljeni plačati več v podporo tovrstni tehnologiji in s tem omogočati njen razvoj (torej tako čisto iz prepričanja, zavedajoč se, da krepko preplačujejo vse skupaj nekemu zasebnemu podjetju).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
WarpedGone ::
Predvidevam, da bodo v Q1 2017 prodali manj avtomobilov.
Napovem, da jih bodo prodali več, v rangu 30k do 35k.
pri številu Superchargerjev ki jih imajo, zaračunavanje glede na dejansko porabo je pa itak najbolj fer.
SCjev bo več. Problem so freeloaderji, ki bi avto filal na SC postajah, nato pa ta štrom fural domov in doma poganjal hišo. Tale korak je osnovna teoretična zahteva, da se tesla kdaj v prihodnosti priključi V2G - da baterija v avtu lahko služi kot backup shramba energije za hišo.
Sedaj ali so mercedesi v ZDA neprimerljivo cenejši kot v EU, ali pa res vsi kupujejo čisto najbolj osnovne možne različice, samo toliko da piše S gor?!?
Poglej podnubo v USA in primerjaj z našo pa ti bo jasno.
Ponduba v USA se začne z S550 s priporočeno ceno USD 96k. Prodajalci na to ceno lahko dajo XXX popusta in 'spodbud'.
V USA ni 'nižjih modelov' ala S300h, S350d, S400 ali S500, začne se z S550, ki ga pri nas sploh ni. Se pa recimo "primerljivi" S500 pri nas začne pri 145k EUR.
Tko da je odgovor na tvoje vprašanje večkratni da - mercedesi so v USA nekaj cenejši in mnogo kupcev se odloča za njihov 'vstopni' model i.e. S550, ki pri nas pomeni več kot top ponudbo.
AMG S63, ki se prodaja pri nas in v USA, pri nas košta 214k EUR, v USA pa 144.700 USD.
Razlika je še, da naše cene vključujejo 20% DDV, kar osnovno ceno spusti na 178k EUR. Pa našla bi se še kakšna dajatev in taksa, ki v USA ne obstaja, tko da prideš blizu enake cene v USA kot pri nas za isti avto.
Zbogom in hvala za vse ribe
jernejl ::
jernej blebeta kako tesla po ceni ni primerljiv z S-classo ker naj bi bil ful cenejš in opleta z min ceno 60k. To kar se dejansko proda, je v povprečju primerljivo drago. In proda se 2x več tesel kot S-klasse.
Takim neumnostim tudi samemu sebi ne smeš verjeti!
Dejstvo je, da je Tesla S finančno dostopen večjemu krogu kupcev, pa se jih vseeno proda bistveno manj kot Mercedesov S.
Da bi se Tesel S prodalo še nekajkrat manj, če bi imeli tako široko paleto različnih modelov, kot jih ima Mercedes, pa verjetno ni treba posebej poudarjati, ker bi moralo biti vsakomur jasno (pa vseeno omenim, ker deluješ precej zaslepljen in morda tega ne zmoreš sam spoznati).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Kot drugo je odgovor: skozi statistiko. Če na koncu ni bilo nesreč, vožnja ni bila nevarna.
Sej 'avto ne ve', da je sofer izsilil drugo vozilo, ki je bilo potem udelezeno v nesreci. Zadnji stavek je pa sploh traparija. Voznja je lahko nevarna brez, da pride do nesrece. Pravzaprav je _vsaka_ voznja nevarna, do neke mere. Ce pa nekdo izsiljuje, prehiteva v skarje, vozi na robu vseh omejitev in morajo vsi drugi okrog njega bremzati, da preprecujejo prometne nesrece, je pa to dalec od tega, da bi predstavljal dober ucni vzorec za neko kolektivno pamet.
Ampak sej vem, zdej bos reku, da pr Tesli to itak zaznajo in take uporabijo za ucenje kako se ne vozi. :)
WarpedGone je izjavil:
Šef programa pri tesli, Sterling Anderson, trdi:
@sterling_a How much of the data collected from the old AP hardware (hd maps etc...) is useful for the new hardware suite and vice-versa?
@japanfonpix nearly all of it
No ja, sefi pri VW so tudi trdili, da nic ne svinjajo. :) Ampak senzor output iz enga paketa je za drug paket senzorjev precej neuporaben. Zemljevidi so druga rec. Vendar 'senzorska logika' v stilu 'ce je tam vrednost med X in Y potem to pomeni, da je tam nekaj in se treba umaknit' nima na drugih senzorjih, sploh ce so ti povsem drugacni, prav nobene uporabne vrednosti.
Nekaj so sigurno reciklirali, vendar dvomim, da kr 'skor vse'. :)
Nikec3 ::
Pravzaprav je _vsaka_ voznja nevarna, do neke mere. Ce pa nekdo izsiljuje, prehiteva v skarje, vozi na robu vseh omejitev in morajo vsi drugi okrog njega bremzati, da preprecujejo prometne nesrece, je pa to dalec od tega, da bi predstavljal dober ucni vzorec za neko kolektivno pamet.
To pač pomeni, da če bo nek manever voznikov uspešen v recimo 97%, ga Autopilot ne bo upošteval kot uspešnega, ker ni dovolj varen.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
BW:
Dobri stari "tesla itak laže". Waste of time to argue.
Thumbs up, nekaj pa le razumeš.
No ja, sefi pri VW so tudi trdili, da nic ne svinjajo. :
Dobri stari "tesla itak laže". Waste of time to argue.
To pač pomeni, da če bo nek manever voznikov uspešen v recimo 97%, ga Autopilot ne bo upošteval kot uspešnega, ker ni dovolj varen.
Thumbs up, nekaj pa le razumeš.
Zbogom in hvala za vse ribe
frudi ::
WarpedGone je izjavil:
Šef programa pri tesli, Sterling Anderson, trdi:
@sterling_a How much of the data collected from the old AP hardware (hd maps etc...) is useful for the new hardware suite and vice-versa?
@japanfonpix nearly all of it
No ja, sefi pri VW so tudi trdili, da nic ne svinjajo. :) Ampak senzor output iz enga paketa je za drug paket senzorjev precej neuporaben. Zemljevidi so druga rec. Vendar 'senzorska logika' v stilu 'ce je tam vrednost med X in Y potem to pomeni, da je tam nekaj in se treba umaknit' nima na drugih senzorjih, sploh ce so ti povsem drugacni, prav nobene uporabne vrednosti.
Nekaj so sigurno reciklirali, vendar dvomim, da kr 'skor vse'. :)
Seveda so lahko uporabili 'skoraj vse'. Zato pa lahko danes dobiš novo Teslo, z nadgrajenim hardwarom in senzorji, ki z vso to reciklirano senzorsko logiko starega sistema že danes deluje bolje ali vsaj enako, kot stare Tesle!
Aja, ne, ne moreš. Še pametni tempomat in zaviranje v sili sta na novih Teslah začasno nedelujoča.
Zdaj, ali so se pri Tesli tudi drugi odgovorni nalezli Muskovega laganja, ali pa so samo nesposobni. Ne vem, katera opcija je slabša :P
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: frudi ()
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
BW:
No ja, sefi pri VW so tudi trdili, da nic ne svinjajo. :
Dobri stari "tesla itak laže". Waste of time to argue.
Kje sem pa to trdil? Mal si bos izmislil in potem rekel, da se je waste of time pogovarjat? Cestitam. Lep primer ST inteligenzze. A ne? :) Ti dvomis v prakticno vsako izjavo katerega koli non-tesla proizvajalca avtomobilov, a v izjave Teslinih ljudi pa ne sme nihce podvomit? Niti mal ne? Sej, ne rabis odgovarjat.
WarpedGone je izjavil:
To pač pomeni, da če bo nek manever voznikov uspešen v recimo 97%, ga Autopilot ne bo upošteval kot uspešnega, ker ni dovolj varen.
Thumbs up, nekaj pa le razumeš.
Ne, oba ne razumeta. Uspesnost neke akcije ni odvisna samo od tesla, ki objestno vozi Teslo, in tega, da Tesla ostane neposkodovana. Neposkodovani morajo biti VSI udelezenci. Pa ne samo to, zraven se morajo se mirno pripeljati v sluzbo. Ce en debil vozi Teslo in na dnevni bazi izsiljuje in se morajo zaradi tega vsi ostali umikati in sunkovito zavirati, potem to v nobenem primeru ni varna voznja in nima kaj poceti v textbooku od Teslinih mozganov. In Tesla ne ve kdaj je moral nekdo na desni zavit na plocnik in povozit nosecnico, da se je izognil Tesli.
WarpedGone ::
Mal si bos izmislil
Men očitaš izmišljevanje, medtem ko ti šefa Avtopilota brez najmanjšega dokaza ali indica izven tvojega lastnega FW razumevanja stvari, obtožuješ laganja.
Kaj ti naj na to odgovorim? Ne, ne laže? Ne vem, nimam pa najmanjšega razloga da bi ga imel za lažnjivca. In ga torej do nadaljnjega nimam.
VW na drugi strani je pokazal zelo dober razlog, da se vsem njihovim izjavam in dejanja še dolgo v prihodnost ne zaupa.
Raje poskusi razumet kako je AP sistem sploh sestavljen, da nadgradnja tipal ne invalidira naučenega znanja.
Neposkodovani morajo biti VSI udelezenci.
Vključno z glistami in žabami na cesti. Pa nobena ptica se ne sme prestrašit in noben mulc ob cesti ne sme bit zbujen iz svoje glasbene omame.
Za začetek postavi stvari v realne okvire, kaj je dovolj dobro.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
Okapi ::
Razlike med "ne verjeti" in "obtožiti laganja" ne poznaš, ne? Ti slepo verjameš vsemu, kar pride iz Tesle, nekateri pa pač ne.
WarpedGone ::
slepo verjameš
Al slepo verjamem al pa vidim mal dlje?
Zaenkrat zgodovina pravi, da bol drugo kot prvo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
Unknown_001 ::
WarpedGone je izjavil:
slepo verjameš
Al slepo verjamem al pa vidim mal dlje?
Zaenkrat zgodovina pravi, da bol drugo kot prvo.
Bohtipomagaj...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
slepo verjameš
Al slepo verjamem al pa vidim mal dlje?
Zaenkrat zgodovina pravi, da bol drugo kot prvo.
Slepo verjameš. Če bi videl kaj dlje od povprečneža se ne bi ubadal tu z nami in bi že užival v orgiji s Teslami vseh barv. Tako si pa vplačal jurja in si najbolj inteligenzzzen car. Upam sicer, da delaš v marketingu. Ne verjamem, ker bi sicer bil tako uspešen, da bi si lahko privoščil več kot jurja, ampak upam pa vseeno.
fpbs ::
Unknown_001 je izjavil:
WarpedGone je izjavil:
slepo verjameš
Al slepo verjamem al pa vidim mal dlje?
Zaenkrat zgodovina pravi, da bol drugo kot prvo.
Bohtipomagaj...
Warpijev bog je vsemogočni Elon.
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Mal si bos izmislil
Men očitaš izmišljevanje, medtem ko ti šefa Avtopilota brez najmanjšega dokaza ali indica izven tvojega lastnega FW razumevanja stvari, obtožuješ laganja.
The fuck? Res, kje ti beres te blodnje? Kje sem kogarkoli obtozeval laganja? Res, najdi mi citat, kjer sem kogarkoli obtozeval laganja, ker zdaj mi tole ze drugic ocitas, pa niti ne vem zakaj. Urlpls al se pa mal umiri.
WarpedGone je izjavil:
Neposkodovani morajo biti VSI udelezenci.
Vključno z glistami in žabami na cesti. Pa nobena ptica se ne sme prestrašit in noben mulc ob cesti ne sme bit zbujen iz svoje glasbene omame.
Za začetek postavi stvari v realne okvire, kaj je dovolj dobro.
Ce moram jaz zaradi tesle v Tesli zapeljati na levi del vozisca, ker me je teslo izsililo potem Tesla te voznje nikakor ne more proglasiti za varne, ceprav ni prislo do nobenega incidenta. Zato ti pravim, da je uporabnih podatkov o samih reakcijah voznikov bore malo. Eno je vedeti zakaj je prislo do nesrece, drugo je pa vedeti zakaj NI prislo do nesrece. In ce do nesrece ni prislo, ker je nekdo drug posredoval in ne voznik v Tesli, potem tega Tesla ne ve. Nima od kje vedeti.
WarpedGone ::
The fuck? Res, kje ti beres te blodnje? Kje sem kogarkoli obtozeval laganja? Res, najdi mi citat, kjer sem kogarkoli obtozeval laganja, ker zdaj mi tole ze drugic ocitas, pa niti ne vem zakaj. Urlpls al se pa mal umi
Nekaj so sigurno reciklirali, vendar dvomim, da kr 'skor vse'. :)
Dvomiš v konkretne besede šefa. Po domače: šef laže.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
BigWhale ::
Ljudje, popravite si slovarje. Besedi dvom in laž sta odslej sopomenki.
Te pa moram pohvalit za taksna sklepanja. Oliver Mlakar bi te bil vesel na Kviskoteki. :>
Te pa moram pohvalit za taksna sklepanja. Oliver Mlakar bi te bil vesel na Kviskoteki. :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
WarpedGone ::
Besedi dvom in laž sta odslej sopomenki.
Dvomim da govoriš resnico.
Ne obtožujem te da lažeš, sam ne verjamem da govoriš po pravici.
1984.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
Shegevara ::
Ljudje, popravite si slovarje. Besedi dvom in laž sta odslej sopomenki.
Te pa moram pohvalit za taksna sklepanja. Oliver Mlakar bi te bil vesel na Kviskoteki. :>
nevem zakaj se zapletate v tole ampak, če dvomiš, da govori resnico, pomeni, da po tvojem mnenju laže. Drugače ni mogoče,
sicer se pa tudi jaz pridružujem mnenju, da tesla pogosto zavaja, kot smo pred kratkim izvedeli, da se obljuba "zastonj polnenje za vedno" ni obdržala. Glede na to, kako so "free charging" še do nedavnega močno oglaševali in glede na to, da se kaj bistvenega ni spremenilo na tem svetu, da tesla ne bi moglo predvideti, da je dolgoročno to nemogoče bi dejal, da niso ravno pretirano iskreni z informacijami. Jaz bi rekel, da še marsikaj drugega zavijejo v tele "bele laži", ki za avtomobilsko industrijo niso nič novega.
So prav vse firme na tem svetu še večji hudič, ampak samo zaradi tega dejstva, da so res vsi še 10x slabši še ne pomeni, da so pri Tesli pa vedno in povsod 100% iskreni.
BigWhale ::
Ce dvomis, da nekdo govori resnico, potem lahko to pomeni, da njegove izjave ni moc preveriti.
"Taking it with a grain of salt" oziroma po domace, "vzeti nekaj z rezervo".
Tesli ni v interesu, da recejo 'zamenjal smo en kup elektronike v avtu in vse stare meritve so zanic, spet je vse beta'. :)
"Taking it with a grain of salt" oziroma po domace, "vzeti nekaj z rezervo".
Tesli ni v interesu, da recejo 'zamenjal smo en kup elektronike v avtu in vse stare meritve so zanic, spet je vse beta'. :)
Okapi ::
nevem zakaj se zapletate v tole ampak, če dvomiš, da govori resnico, pomeni, da po tvojem mnenju laže. Drugače ni mogoče,
Če dvomiš, pomeni, da NE VEŠ, ali laže ali govori resnico. Med NE VEDETI, ali laže, in VEDETI da laže, je ogromna razlika.
Shegevara ::
Ce dvomis, da nekdo govori resnico, potem lahko to pomeni, da njegove izjave ni moc preveriti.
"Taking it with a grain of salt" oziroma po domace, "vzeti nekaj z rezervo".
Tesli ni v interesu, da recejo 'zamenjal smo en kup elektronike v avtu in vse stare meritve so zanic, spet je vse beta'. :)
se opravičujem, po nesreči sem te zamenjal z nekom drugim, ki pa je izrazil malo več.
WarpedGone je izjavil:
Sploh pa sedaj, ko so zamenjali senzorski paket, imajo kar naenkrat en kup podatkov, ki so prakticno za v smeti.
Nevem zakaj vaju dva tako mešam. Ni prvič
WarpedGone ::
@Shegevara:
Narobe si citiral. Mojim nick si nalimal na tuj citat.
Shegevara :
Klasičen primer metanja dreka in izkrivljanja faktov.
Ljudje, ki so avto že kupili in ljudje, ki ga bodo naročili do konca leta in ga prevzeli do konca marca, bodo imeli neomejeno polnjenje še naprej. "Free charging" bo za njih ostal točno takšen ko je bil oglaševan vse do sedaj.
Politika se pač spreminja za nove kupce in bo v prihodnje pač bo mal drugačna. Če želiš free charging without limits maš še dober mesec časa za naročilo avtomobila. Če boš naročil kasneje, boš dobil samo 400kWh brezplačno vsako leto lastništva avtomobila.
Ampak imate vso pravico bit le še en zblojen bedak, ki nima pojma kakšni so fakti out there tko da se ne sekirat, če mate narobe. Vas je lep kup tle okol.
Narobe si citiral. Mojim nick si nalimal na tuj citat.
Shegevara :
sicer se pa tudi jaz pridružujem mnenju, da tesla pogosto zavaja, kot smo pred kratkim izvedeli, da se obljuba "zastonj polnenje za vedno" ni obdržala. Glede na to, kako so "free charging" še do nedavnega močno oglaševali in glede na to, da se kaj bistvenega ni spremenilo na tem svetu,
Klasičen primer metanja dreka in izkrivljanja faktov.
Ljudje, ki so avto že kupili in ljudje, ki ga bodo naročili do konca leta in ga prevzeli do konca marca, bodo imeli neomejeno polnjenje še naprej. "Free charging" bo za njih ostal točno takšen ko je bil oglaševan vse do sedaj.
Politika se pač spreminja za nove kupce in bo v prihodnje pač bo mal drugačna. Če želiš free charging without limits maš še dober mesec časa za naročilo avtomobila. Če boš naročil kasneje, boš dobil samo 400kWh brezplačno vsako leto lastništva avtomobila.
Ampak imate vso pravico bit le še en zblojen bedak, ki nima pojma kakšni so fakti out there tko da se ne sekirat, če mate narobe. Vas je lep kup tle okol.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()