» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
340 / 1139
»»

jernejl ::

Dokler Tesla na svoji spletni strani oglašuje nekaj sto avtov iz zaloge, ki so dobavljivi takoj in z diskontom, boš kogarkoli težko prepričal, da so razprodani.
Tesle S, izdelane po naročilu, pa so lahko v ZDA dobavljene do decembra. Čakati dva meseca na avto, sestavljen po naročilu, ni nič neobičajnega tudi pri ostalih proizvajalcih.

Če meniš, da se tako dobro prodajajo, bi najbrž že pokupil vso zalogo in jo dražje prodal. Aja, nimaš toliko denarja. Nič hudega, marsikdo drug pa ga ima. Ampak taki običajno znajo bolj modro ravnati z denarjem in se takih neumnosti ne grejo.

Pa saj ti verjetno tudi samemu sebi vsega ne verjameš, kajne?

Mufasa ::

jernejl je izjavil:

Tesle S, izdelane po naročilu, pa so lahko v ZDA dobavljene do decembra. Čakati dva meseca na avto, sestavljen po naročilu, ni nič neobičajnega tudi pri ostalih proizvajalcih.


VW/Audi/Škoda v Golf klasi je v Nemčiji trenutno 8 mesecev čakanja...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

Unknown_001 ::

jernejl je izjavil:


Pa saj ti verjetno tudi samemu sebi vsega ne verjameš, kajne?


I am afraid he does...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

fpbs ::

Israel firm wants super-efficient engine to power car revolution:

http://phys.org/news/2016-10-israel-fir...

J.McLane ::

Že videno pred leti:


More than double efficiency, my ass.

To je pač zadeva podobna i3 range extenderju, samo da so se pri BMW šli poceni razvoj in dali not že razvit motor iz dvokolesnika. Problem take zadeve v EV je, da je pretežka, prešvoh in premalo v uporabi. Hibrid potrebuje močnejši motor, ki je vseeno dokaj pogosto v uporabi (manj baterij), sicer je brezveze in se raje naredi normalen EV z normalnim dosegom.

7982884e ::

More than double efficiency, my ass.

zakaj? 50%+ ucinkovitost je ocitno mogoce doseci. tud tale hondina zadevica naj bi jo. to ti tud omogoca smiselne hibride, pri katerih ICE ni zvezan z nicemer drugim kot baterijo in pri katerem parametri moci in navora nimajo nobene veze z izjemo tega, da v nekem casu v baterijo dovede toliko in toliko stroma.

johan05 ::

Koliko trenutno stane najugodnejsi elektricni avtomobil velikosti Cliota (ali pa malo vecji)? Komplet z najemom baterije. Komu se tak nakup izplaca?

Kaj pa hibridi? Zasledil sem neke Toyotine hibride, ki delujejo do 60km/h na elektricni pogon in nadaljnje na bencinski. To sta potem dve zadevi, ki se lahko pokvarita. Koliko se to izplaca?

Kaj sploh je e-pogon? Vidim, da je ponekod deljeno elektricni in e-pogon. Kaj je razlika?

Magic1 ::

Renault Zoe je 35k€ z 40kWh kupljeno baterijo, doseg cca. 300km.
Prius plug in varjanta te tudi stane 35k€, vandar je baterije le za 30km.
Magic

Superboyy ::

johan05 je izjavil:

Komu se tak nakup izplaca?


V Sloveniji zaenkrat še nobenmu.

V večjih mestih, kjer imaš za center mesta ekološko vinjeto in dejansko lahko narediš veliko kilometrov po samem mestu pa se že mogoče.

Bo še trajalo par let, da se bo splačal tudi za nas, ampak gre pa vedno bolj v to smer.

johan05 ::

Magic1 je izjavil:

Renault Zoe je 35k€ z 40kWh kupljeno baterijo, doseg cca. 300km.
Prius plug in varjanta te tudi stane 35k€, vandar je baterije le za 30km.


Si prav napisal - 30 km? Kaj mi bo to?

hammock ::

johan05 je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Renault Zoe je 35k€ z 40kWh kupljeno baterijo, doseg cca. 300km.
Prius plug in varjanta te tudi stane 35k€, vandar je baterije le za 30km.


Si prav napisal - 30 km? Kaj mi bo to?

Ce imas doma en avto da se vsak dan vozis v sluzbo 8km na drugi konec mesta, potem ti to eliminira 90% stroskov pogonskega sredstva, plus bistveno izboljsa zrak v mestu. ICE prvih par km, ko je hladen, pljuva ven vso mogoco svinjarijo. To je v mestu nezazeljeno.

Nikec3 ::

Sem se zdaj komaj zavzel, da Tesla dejansko že ta trenutek prodaja "polno avtonomno vožnjo" za svoje modele.

https://www.tesla.com/models/design

Ravno berem v dizajnu za "Full Self-driving capability"

@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Okapi ::

In eni temu celo verjamejo.;((

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

vostok_1 ::

Bold claims. Tehnologija zgleda da bo vsak čas tam. IMO bo delalo, ampak pustimo se presenetit.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Truga ::

hahahahaha car DRM.

Unknown_001 ::

Honda malo pregurala naprej.
http://blog.caranddriver.com/2017-honda...

Dejansko všečna kočija.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Gregor P ::

Pri tej vrsti vozil oz. gorivu se vedno vprašam o smiselnosti tega na nivoju navadnih potrošnikih vozil; ali se to sploh izplača (vsem deležnikom v tem poslu)? Morda je to alternativa za težka gospodarska vozila ipd.?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Magic1 ::

Nikec3 je izjavil:

Sem se zdaj komaj zavzel, da Tesla dejansko že ta trenutek prodaja "polno avtonomno vožnjo" za svoje modele.

https://www.tesla.com/models/design

Ravno berem v dizajnu za "Full Self-driving capability"


Itak da rabijo prednaročila pobirat, saj je bodo zadevo zakonsko prepovedal, ko bo izšla. Potem se bo pa še nekaj čakalo, da se nek standard spiše in uradno stestira zadevo. Kar pomeni, da boš prej avto menjal, preden boš avtonomno vožnjo dejansko lahko uporabil. Boš pa financiral razvoj>:D
Magic

7982884e ::

Unknown_001 je izjavil:

Honda malo pregurala naprej.
http://blog.caranddriver.com/2017-honda...

Dejansko všečna kočija.

in kaj je fora, ce prehitis "any EV" po dometu?
to ni EV in nima nobenih prednosti EVja razen cistih izpustov. ce ti je cilj to, lahko vzames tudi poljubnega dizla z velikim tankom in dometom 1500 km.

plus, za avto ki ga ne mores filat ne z bencinom, ne s stromom, bi ponavadi zahteval precej, precej vecji doseg.
kaj ti pomaga 100km daljsi doseg, ce ga na cilju ne mores nikjer nafilat?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

Unknown_001 ::

7982884e je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

Honda malo pregurala naprej.
http://blog.caranddriver.com/2017-honda...

Dejansko všečna kočija.

in kaj je fora, ce prehitis "any EV" po dometu?
to ni EV in nima nobenih prednosti EVja razen cistih izpustov. ce ti je cilj to, lahko vzames tudi poljubnega dizla z velikim tankom in dometom 1500 km.

plus, za avto ki ga ne mores filat ne z bencinom, ne s stromom, bi ponavadi zahteval precej, precej vecji doseg.
kaj ti pomaga 100km daljsi doseg, ce ga na cilju ne mores nikjer nafilat?


Ne vem zakaj je razvoj brezvezen. Če ti ne vidiš fore še ne pomeni da je neuporabno.
Očitno se njim ne zdi brezveze, pa te po znanju zagotovo scat peljejo.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

fpbs ::

Chevrolet Bolt Versus Tesla Model S 60 - Comparison Test: Pribljižno sta enaka, edino nakup Tesline značke 30k$ malo izstopa.

http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ver...

BigWhale ::

fpbs je izjavil:

Chevrolet Bolt Versus Tesla Model S 60 - Comparison Test: Pribljižno sta enaka, edino nakup Tesline značke 30k$ malo izstopa.

http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ver...


Al pa, ce ne bi traparij govoril? Primerjali so 'Clitoa' in 'Passata'. Ni lih neka primerjava no. Pri Tesli dobis precej vec kot samo Tesla znacko gor.

nekikr ::

to ni EV in nima nobenih prednosti EVja razen cistih izpustov.

Pa saj prednost EV so samo izpusti (manjko njih). Potem je win-win to.

Pribljižno sta enaka, edino nakup Tesline značke 30k$ malo izstopa.

PriblJižno je bil moj Clio davnega leta 2000 precej boljši od kateregakoli Mercedesa. Porabil je manj goriva in imel manjši izpust. Ampak ne vem, če gre to priblJižno tako... :)

Unknown_001 ::

BigWhale je izjavil:


Al pa, ce ne bi traparij govoril? Primerjali so 'Clitoa' in 'Passata'. Ni lih neka primerjava no. Pri Tesli dobis precej vec kot samo Tesla znacko gor.


Kaj pa dobiš? 4 kotače kao svi?
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

7982884e ::

Unknown_001 je izjavil:


Ne vem zakaj je razvoj brezvezen. Če ti ne vidiš fore še ne pomeni da je neuporabno.
Očitno se njim ne zdi brezveze, pa te po znanju zagotovo scat peljejo.

slab kontraargument, probaj se enkrat.
toyotin mirai je na isti nacin brezveze. to govorim iz stalisca kupca v sirsem pogledu na tehnologijo.

zakaj je razvoj vodikovih celic slepa veja, je bilo v tej temi ze mnogo predebatirano.

strom ima kup velikih prednosti brez alternative in nekaj slabosti (ki se jih hitro resuje).
vodik ima malo prednosti, vse imajo alternativo, in kup slabosti.

ker 50 let nazaj svet ni presaltal na vodikove crpalke namesto bencinskih, zdej ne gre pricakovati, da bos s takim avtom mel veliko izbire, kje ga natankat. da bi se lahko duval z dosegom, bi ga moral ime vec kot daljnosezni dizli, ne pa vec od tesle. potem pa seveda kompleksnost izdelave in vse to nic ne pripomore k potencialu te tehnologije. vsak FCEV je se vedno tudi EV, torej hibrid, torej se vedno rabi baterijo in elektromotorje.

fpbs ::

Volkswagen Says Building Electric Car May Cost Manufacturing Jobs.

Michael Brecht -- head of the labor unions at Mercedes-Benz -- said that internal combustion engines require roughly 10 times the amount of workers that electric motors do.

http://gas2.org/2016/11/02/volkswagen-e...

Gregor P ::

Ok, ta je pa zdaj res pod pasom:|

Če je temu tako, potem je sedaj še pravi čas, da prešolajo delavce na ustrezne poklice prihodnosti (v sodelovanju s sindikati seveda; oni imajo še posebej odgovorno nalogo pri tem).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Nasprotniki pravijo da so elektricni avti drazji, zaposlujejo pa manj ljudi. Kdo potem pobira razliko, marsovci?

Gregor P ::

Lahko, da so preprosto deli EV tako dragi, da pokrijejo to razliko.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Ampak denar gre nazadnje ljudem, ne zakopljejo ga v zemljo, ce so iz nje vzeli litij.

vostok_1 ::

fpbs je izjavil:

Volkswagen Says Building Electric Car May Cost Manufacturing Jobs.

Michael Brecht -- head of the labor unions at Mercedes-Benz -- said that internal combustion engines require roughly 10 times the amount of workers that electric motors do.

http://gas2.org/2016/11/02/volkswagen-e...


To se dobro ve. Električni avto za isti prevoženi kilometer zahteva manjšo kompleksnost in proizvodni trud.
Zato pa je prehod toliko težji. A lot is at stake.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Nikec3 ::

vostok_1 je izjavil:

fpbs je izjavil:

Volkswagen Says Building Electric Car May Cost Manufacturing Jobs.

Michael Brecht -- head of the labor unions at Mercedes-Benz -- said that internal combustion engines require roughly 10 times the amount of workers that electric motors do.

http://gas2.org/2016/11/02/volkswagen-e...


To se dobro ve. Električni avto za isti prevoženi kilometer zahteva manjšo kompleksnost in proizvodni trud.
Zato pa je prehod toliko težji. A lot is at stake.

To je delno res. Delovna mesta se pač prestavijo iz motorja na baterije,... V primeru avtomobilskih dinozavrov to pomeni, da res lahko verjetno odpustijo 80% inženirjev, ker itak delajo samo motorje. Iz teh intervjujev se tudi vidi, da očitno nimajo nobenega namena, da bi sami prevzeli pobudo proizvajanja baterij. Dobrodošel LG, Samsung, BYD car.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

vostok_1 ::



Like the man said. 10x manj dela je z ele motorjem. Malo litja, malo mehanske obdelave, vse je mnogo lažje avtomatizirat. In za izboljšat elektro motorje ne rabiš stotine inženirjev, ki preračunavajo vsako klinčevo podložko posebej.
It's just more efficient.
Proizvodnja baterij pa je tudi straightforward. In v večji meri bo vsa avtomatizirana.

Prihodnost bo resnično... različna, for lack of a better word.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

J.McLane ::

Tako kot smo šli iz mehanskih ur na digitalne, tudi urarjev ni več toliko kot včasih.

vostok_1 ::

Exactly.
Digitalno uro naredi pretežno stroj. Človek sam mal pri tem pomaga. Mehansko pa mora človek po občutku vse spravit skupaj, da dela kot mora.
It will suck za vse delavce, ki jim je kruh in mleko klasična avtoindustrija. I hope i will not be the one. Ampak, tako je vedno bilo. Lahko si depresiven in zapit, lahko pa pač sprejmeš in se skušaš prilagodit. Ne poznam drugih alternativ.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Mufasa ::

Malo glede samovozečih avtomobilov...

We have three policies at this point, and generally the one percent would have to pick up the tab... Take the idea of truck drivers. Most of them are older males, most are gun carrying, hard men, you can't take away their jobs and say there's nothing else you can do. You can't retrain them -- you're going to retrain them and in another five years the robots are going to take those jobs too. So these are three to four million men out there who are essentially going to cause civil strife if they don't get something back. And they don't want to be on welfare, they're kind of a proud people.

The rich people don't want that revolt to happen. The best thing for the rich people to have is that society functions smoothly, science and technology grows, the economy grows. That can happen by keeping less civil strife. So there will be higher taxes on the rich. The second policy, definitely the manufacturers at some point must be partially responsible. If Google creates AI, at some point Google has to say, well we've replaced 30 million jobs with our machines, what have we done for society. I think at some point that has to be addressed.


https://www.engadget.com/2016/11/01/zol...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

7982884e ::

So there will be higher taxes on the rich.

smo videli v zgodovini, kam to pelje. v druzbo, kjer bogatih vec ni, ker so vsi spokali ven, in pustili da druzba ne napreduje.

edini nacin za resitev problema nezaposlenosti v prihodnosti (v smislu financiranja sociale za nezaposlene) je, da se javni denar vlaga v dobre tehnoloske investicije, tako da ima vsak drzavljan kos pogace. seveda tezje storit kot rect.

Nikec3 ::

Gregor P je izjavil:

Lahko, da so preprosto deli EV tako dragi, da pokrijejo to razliko.

Deli so lahko dragi samo v primeru, da morajo za te dele biti plačani delavci. Del namreč sam po sebi ne stane nič. Stanejo samo delavci.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Gregor P ::

Le da potrebuješ manj delavcev za izdelavo tega dragega dela; kar pomeni, da je sama surovina, morda tehnologija v ozadju izdelave (še) izredno draga in se to odraža v tem delu. Ali pa, da preprosto ta del preplačamo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Gregor P je izjavil:

Le da potrebuješ manj delavcev za izdelavo tega dragega dela; kar pomeni, da je sama surovina, morda tehnologija v ozadju izdelave (še) izredno draga in se to odraža v tem delu. Ali pa, da preprosto ta del preplačamo.

Ni važno kako nazaj greš, vedno gre denar izključno za plačilo delavcev/dela. EV-ji so dragi, ker so pretežno nova tehnologija (v trenutnem smislu), kar zahteva velika vlaganja v razvoj in proizvodnjo. Na kratko, edini razlog da so EV-ji dragi je neobstoj ekonomije obsega, kot ga poznamo na ICE nivoju. Ta razlika se z leti vztrajno manjša.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

Je važno kako nazaj greš... Ker če maš kakšen podsistem, ki je drag, pomeni da še nisi šel dovolj nazaj - do izdelovalcev zadeve. Med noge se ti pletejo le razne birokratske fore, kot so npr. takse na porabljeno vodo ipd. Druga plat je pa, kje je bottom limit? So proizvajalci ice mašin že optimiziral zadevo na max? U bistvu ne veš dokler nekdo v praksi ne pokaže, da je možno še ceneje i.e. Z manj človeškega dela. Prioizvodnja avtomobilov še vedno vključuje precej ročnega dela, ki ga ni možno odpravit brez redesigna same zasnove avtomobila.

Endgame bo ko bo proizvodnja ev cenejša od proizvodnje ice. Kdaj? V roku 10 let.
Zbogom in hvala za vse ribe

Unknown_001 ::

7982884e je izjavil:

So there will be higher taxes on the rich.

smo videli v zgodovini, kam to pelje. v druzbo, kjer bogatih vec ni, ker so vsi spokali ven, in pustili da druzba ne napreduje.
.


A niso to mokre sanje 80% Slovencev? Bohnedaj da ima kdo več. Vsi enakopravni vsi revni ko crkvena mš.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Magic1 ::

EV-ji so dragi, ker so baterije drage, vse ostalo stane podobno ali manj od klasike. Baterije so drage, ker vsebujejo veliko Litija. Večja proizvodnja EV bo pripeljala do pomanjkanja Litija na trgu (kar se že močno pozna zadnje leto) in dvig cene le tega.
https://www.metalary.com/lithium-price/
Magic

WarpedGone ::

Baterije so drage, ker vsebujejo veliko Litija.


Iz tvojega linka: $7,475.00 / tono.
V eni 100kWh bateriji je 65kg litija, po zgornji ceni je to ~500 USD za litij v eni ornk bateriji.
Cena 100kWh baterije je pod 19k USD, kar pomeni da cena litija v njej predstavlja manj kot 3% končne cene.

Maš še kej druzga razen bulšita?
Zbogom in hvala za vse ribe

mn ::

Kot zanimivost, očitno je najdražji material v Teslinih baterijah kobalt:

http://qnovo.com/82-the-cost-components...

WarpedGone ::

To je bliže (trenutnemu) stanju ... Elon Musk: Our lithium ion batteries should be called Nickel-Graphite...

"The main determinants on the cost of the cell are the price of the nickel in the form that we need it... and the cost of the synthetic graphite with silicon oxide coating," explained Musk.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Baterije so drage, ker vsebujejo veliko Litija.


Iz tvojega linka: $7,475.00 / tono.
V eni 100kWh bateriji je 65kg litija, po zgornji ceni je to ~500 USD za litij v eni ornk bateriji.
Cena 100kWh baterije je pod 19k USD, kar pomeni da cena litija v njej predstavlja manj kot 3% končne cene.

Maš še kej druzga razen bulšita?
Iz tvojega linka:
Meanwhile, the average cost of the cathode is 40% with lithium being 50% of the cathode cost, equating to 20% of the cost of a cell (before the Q1 2016 price spike).


Cena surovine, ki predstavlja 20+% vrednosti izdelka, lahko kritično vpliva na končno ceno in prodajo. Pomanjkanje določene surovine (ali sestavnega dela) je lahko pri proizvodnji kritično, tudi če ta ni astronomsko draga, oziroma jo potrebuješ samo malo. Podražitve akumulatorjev, vsaj bistvene, si tako ali tako ne morejo privoščiti, ker so že sedaj kritično dragi, in bi podražitev preprosto pomenila padec prodaje.

Gregor P ::

Ali pri Tesli sploh razvijajo nove baterije oz. tehnologijo na tem področju, ali čakajo, da to najprej storijo ostali in potem oni zadevo implementirajo, programsko optimizirajo ipd.?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fpbs ::

Gregor P je izjavil:

Ali pri Tesli sploh razvijajo nove baterije oz. tehnologijo na tem področju, ali čakajo, da to najprej storijo ostali in potem oni zadevo implementirajo, programsko optimizirajo ipd.?

Čakajo, kaj bodo razvili v Panasonicu.

WarpedGone ::

Ali pri Tesli sploh razvijajo nove baterije oz. tehnologijo na tem področju, ali čakajo, da to najprej storijo ostali in potem oni zadevo implementirajo, programsko optimizirajo ipd.?


Tle se hitro zapleteš v detajle.

Leta ~2005 so bili pri Tesli edini sploh ki so takrat obstoječe 'klasične' 18650 LiIon celice testirali v 'avtomobilskih' pogojih in nato proizvajlcem celic nazaj govorili, naj nehajo prodajat bučke v specifikacijah i.e. o celicah so vedeli več kot proizvajalci sami, ker oni pač niso testiral celic v takšnih pogojih itd, kot se pojavljajo v avtomobilih.

Danes je Tesla dovolj velik naročnik, da lahko proizvajalcem poda svoje zahteve glede celic. Simpl fora je recimo to, da imajo vse LiIon 18650 celice, ki se prodajajo na 'prostem' trgu, i.e. vgrajujejo v razne baterijske svetilke, laptope ipd. interno pamet oz. zaščito za pregloboko izpraznjenje oz prenapolnjenje. Tesla je pri panasonicu naročil celice, ki te interne zaščite ne vsebujejo, zaradi tega so celice lažje, cenejše in imajo nekaj večjo kapaciteto pri istem volumnu ker je pač interno več prostora. Zaščito posameznih celic so "preselili" na nivo samega kompleta baterij v Model S in Model X. Teslin roadster je vseboval še 'klasične' celice z interno zaščito, ker je bilo naročilo celic premajhno, da bi se Panasonic takrat ubadal s posebno serijo celic samo za Teslo.

Druga fora je na nivoju 'dodatkov' v kemiji. Straight forward LiIon celica, ki ne vsebuje nobenih posebnih kemijskih začimb, se obnaša zelo slabo. Začimbe poskrbijo da se bistveno izboljša življenska doba, interna upornost, odpornost na XYZ. Klasične celice namenjene laptopom ne vsebujejo dodatkov, ki življensko dobo recimo dvigne iz 5 na 10 let, ker je to stran vržen denar. Pri avtomobilskih celicah je življenska doba 10 let nujnost, zato je naročilo vsebovalo zahtevo po takšnem dodatku.

90 kWh baterija je nastala z ~5% dodatkom silicija v kemijo, tu je 'glavni kuhar' kemije Tesla, ki je panasonicu podal gabarite kaj je še sprejemljivo.

Z leti se sodelovanje Teslinih in Panasonicovih inženirjev le intenzivira. Ko so planiral GigaFactory so govorili o kapaciteti 35 GWh. Potem ko so postavili prvi kos fabrike, so uspeli panasonicov obstoječi proizvodni proces več kot 3-krat 'zgostiti' - ista fabrika bo imela na koncu kapaciteto preko 100 GWh.

Skozi čas Tesla zaposljuje vse več core-tehnologov na področju baterij in s tem gradi svoj lasten knowhow. Začelo se je z frišnimi študenti iz faksa, ki so doktorirali pri Jeffu Dahnu, in nadaljevalo s samim Jeffom Dahnom. To le kot primer.

The Seers of Silicon Valley added a big name to their stable of battery boffins this week, signing a 5-year exclusive partnership with Jeff Dahn, a prominent battery researcher and professor at Dalhousie University in Nova Scotia.


P.S. a tu še kdo naseda fpbs?
Zbogom in hvala za vse ribe
««
340 / 1139
»»