» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
287 / 1139
»»

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Dopustili so, da jim novinec ukrade to kar je največ vredno : image naprednosti in zaželjenosti.
Njim je preostal image zaostankarjev in kopircev. Konkurirali bojo kitajcem in drugim vzhodnjakom, ki so kopiranje doteral v umetnost.


Mal pretiravas. Tesla je danes to kar je bil Ford leta 1908, ko so izdelali Model-T. Z eno zelo pomembno razliko, Ford je takrat premagal konkurenco zato, ker je uspel narediti precej vec avtomobilov, kot vsi ostali konkurentje skupaj in je uspel zadovoljiti povprasevanje po avtomobilih. Tesla v tem trenutku ne more zadostiti povprasevanja po njihovih vozilih.

Dandanes Ford ni vec prvi, niti ni najbolj zazeljen, kaj sele napreden. So se najvecji koncerni vrgli v paniko zaradi uspeha Tesle? Verjetno so. Jih lahko kaj konkretno skrbi? Naslednjih nekaj let verjetno ne. Jim bo prodaja upadla na racun Tesle? Nekaj malega verjetno res ampak zanemarljivo.

Lahko v tem casu izdelajo svoje vozilo? Lahko. Lahko postavijo tovarno baterij? Tudi lahko. Tehnolosko prednost, ki jo ima Tesla lahko se vedno ujamejo in jih prehitijo. Tudi Forda so ujeli in ga prehiteli. Nemci, Japonci in Korejci. Slednji so za Fordom zaostajali skoraj 30 let. :)

Utk ::

Lahko lahko lahko, ampak a bodo? Ko je Ford začenjal, so se proizvajalci kočij kaj sekirali? Je kakšen proizvajalec kočij postal večji proizvajalec avtomobilov? Najbrž ne. Je pa do danes od takratnih proizvajalcev avtomobilov ostalo morda 5% njih, pa tudi kakšen novi je nastal.
Isto bo pri električnih. Nekdo bo enkrat dohitel teslo, ampak morda bo to LG, Samsung, Huewai ali pa neka firma, ki jo danes ne znamo niti izgovorit. BMW, audi in ostali imajo še najmanj možnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

N0t0ri0us ::

po tvojih besedah, če se bodo EV prijeli, bodo proizvajalci, ki trenutno izdelujejo avte na fosilna goriva lepo mirno gledali svoj konec in bodo propadli, ker ne bodo šli na elektriko?

BigWhale ::

Primerjava s kocijami se mogoce zdi posrecena ampak je po mojem malo zgresena. Takrat, ko je Ford zacel delat, so bile kocije ze nekaj casa v zatonu. Dosedanji proizvajalci imajo vecino proizvodnje ze poslihtane. Vecina jih lahko zacne stancati vozila v precej vecjih kolicinah kot Tesla. Ce so sposobni prirediti proizvodno linijo iz prejsnjega modela na novejsi model ICE, bodo to znali narediti tudi za EV. Sej vem, zdej bo nekdo spet omenil baterije. Trenutno baterij tudi Tesla nima.

A bodo izgubili nekaj let? Vsekakor. Bodo zaradi tega nujno propadli? Nekateri ja, drugi spet ne.

Da imajo firme, ki se trenutno sploh ne ukvarjajo z avtomobili vec moznosti, kot tiste, ki se, je pa rahlo bosa. :)

Magic1 ::

Jao, primerjava kočija vs avto je za nekatere primerljivo s bencinc vs EV... Avto je bil superjoren kočiji v 99% in to za veliko razredov. EV je v večini pogledov slabši od bencinca. To se bo spremenilo le s kakšno novo verzijo baterij, ki bodo vsaj enkrad boljše od litijskih. Po izjavi W1 se bo moral zgoditi čudež in takrat bo EV pokopal bencince.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

J.McLane ::

Ne vem če je to čisto res, kočija je bila že takrat avtonomno vozilo, sicer z omejeno navigacijo ampka pijanga te je verjetno bolj varno pripeljala domov :))

hojnikb ::

Truga je izjavil:

Danes je SAAB iz 80h in 90h deathtrap proti najcenejsemu cliotu.

aja ? kak link
#brezpodpisa

RedDrake ::

Pa še en major fail je s primerjavo s kočijami.
Leta 1908 je bilo znanje redka dobrina.
Takrat dobiti potrebno znanje za zgraditi ICE from scratch ni bilo preprosto.
Danes dobiti potrebno znanje in ljudi za zgraditi EV from scratch je trivialno. Edini "problem" so baterije, ampak spet ne zaradi znanja ampak fizikalnih omejitev izkopa rud in podobnih stvari, ki jih Tesla fani nočejo slišati. Birokrati zagotovo niso največji problem EV-jev, contrary to popular belief. In točno zaradi tako počasne rasti produkcije baterij za velike v bistvu ni nobene neposredne nevarnosti. Mogoče bo BMW šel po poti GM-a (aka stečaj, resizing, ipd ...), ampak da se leta 2026 ne bo več dalo kupit novega BMW-ja je pa ne samo bosa, ampak noga slečena do kosti.
V nasjlabšem primeru za velike, se bo tržišče razdelilo in bo Tesla postal major player nivoja VAG/Toyota/Hyundai/GM, ampak tudi Hyundai je šel iz nikome ništa do 3. proizvajalca na svetu, pa zato drugi niso propadli. Z EVji bo isto. Na dolgi rok bo potrebno zamenjat celoten vozni park razvitih držav vsakih 20 let (recimo življenska doba vozila). To je reda 20M EVjev letno, kar pa bo Tesla mogoče proizvajala leta 2090, ne pa 2020.

WarpedGone ::

Prva stvar katero je nujno treba nehat počet je razmišlanje po analogijah.
Takšna reč je lahko zanimivo branje, rekreacija, ima pa praktično ničelno napovedno moč v konkrentih primerih.
EV bo premagal ICE ne samo zato ker je EV ampak ker bo hkrati omogočil še kup drugih zadev, pri katerih je ICE po defaultu oplel.

po tvojih besedah, če se bodo EV prijeli, bodo proizvajalci, ki trenutno izdelujejo avte na fosilna goriva lepo mirno gledali svoj konec in bodo propadli, ker ne bodo šli na elektriko?

V večini primerov bo zadeva točno takšna kljub temu, da si je precej težko predstavljat, da bo temu tako.
Odprite oči in povohajte kavo:
- Kaj počeni največji ICE proizvajalec? Milijarde (zadnja cifra je bila 4 na leto) meče v vodik in obljublja 3000 avtomobilov na vodik v naslednjih 5 letih. Pokaže dizajn ki te pošlje na WC po hitrem postopku. Zblojenost do amena.
- Kaj počne BWM? Trudi se narisat okrogel trikotnik i.e. spesnit EV avto, ki ne bo odžrl nobenega prodanega ICE bmwja. Catch 22.
- Kaj pravi šef Fiata? Fehta naj njegovega posiljenega EV ljudje ne kupujejo in se posmehuje, da je ornk EV nemogoč.

Kaj dela Tesla?
Danes ima že blizu 500.000 vplačil, pa je do internega deadlina še eno leto.
Ko bodo stvar še mal spimpal in kazal in prikazal še nekaj zaenkrat skritih bombončkov, bo cifra presega milijon prednaročil.

Prej ko se nehate drogirat s prodajo v preteklih letih, prej boste skapiral da se stvari spreminjajo.

EN samovozeč avto (Model 3 to bo) lahko nadomesti 15 (petnajst) ICE lastniških vozil.
Milijon njih nadomesti 15M prodanih ICE v rangu 40.000 USD.

Splača se mal premislit kaj pravi ta tip

Menda je 15 let nazaj govoril o vodiku. Če ga zarad tega odpikate, ste naredil napako opisano v prvi vrstici. Leta 2000 so stvari zgledale drugače kot zgledajo danes.
Tip bi bil za odpikat, če bi še danes zagovarjal vodik. Pa ga ne več. Za razliko od toyote in BWM.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Čakaj, čakaj, Model 3 da bo samovozeč avto? Po kateri ISO stopnji samovozeč? Morda po tretji ker je ravno Model 3 :))

RedDrake ::

hojnikb je izjavil:

Truga je izjavil:

Danes je SAAB iz 80h in 90h deathtrap proti najcenejsemu cliotu.

aja ? kak link


Eh, pusti ga, nima pojma kako so bili stari SAABi zgrajeni (proper varnostne kletke, mečkalne cone, ipd ...).
Ja najcenejši Clio se bo obnesel bolje pri preprečevanju nesreče zaradi varnostnih pomagal (ESP,ABS,BAS drugega verjetno za osnovni denar nima), ampak za potnika pa nekih bistvenih razlik pri manjših/srednjih nesrečah nebi smelo biti. Pri močnejših bo SAAB zaradi manjka airbagov seveda na slabšem, ampak zaradi varnostne kletke je veliko odvisno od tipa nesreče.
Primerna mečkalna cona je lahko boljši mehanizem kot airbag, ampak avto je v takem primeru pač uničen.

Utk ::

Magic1 je izjavil:

Jao, primerjava kočija vs avto je za nekatere primerljivo s bencinc vs EV... Avto je bil superjoren kočiji v 99% in to za veliko razredov. EV je v večini pogledov slabši od bencinca. To se bo spremenilo le s kakšno novo verzijo baterij, ki bodo vsaj enkrad boljše od litijskih. Po izjavi W1 se bo moral zgoditi čudež in takrat bo EV pokopal bencince.

Ne ni bil. Kočija je bila udobnejša, v večini primerov hitrejša, avta pa nisi imel kje polnit, pa še kup orodja si rabil in voznik je bil napol mehanik.

Magic1 ::

EN samovozeč avto (Model 3 to bo) lahko nadomesti 15 (petnajst) ICE lastniških vozil.

Pa kaj ti kadiš W1? Folk si še traktorja ne posoja in ima vsak svojega, kljub temu, da ga uporablajo par deset ur na leto in ti pričakuješ, da si bodo šeral avto, ki ga uorabljajo vsak dan...
En konkreten samovozeč Teslin avto bo Teslo kar sam pokopal, glede na to kako morajo samovozečost testirat kar lastniki sami. Če bo kdo naredil samovezeč avto, ki bo v realnosti uporaben in varen, bo to Google.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

WarpedGone ::

Čakaj, čakaj, Model 3 da bo samovozeč avto? Po kateri ISO stopnji samovozeč? Morda po tretji ker je ravno Model 3

Spakovanje v resno debato ne spada.

Fakti:
1. Tesla v navezi z Mobileye razvija potrebne senzore in SW
2. "Samovozečost" avta je sestavljena iz dveh osnovnih stvari: 1: HW in 2: SW
3. Model 3 bo imel serijsko vgrajen ves potreben HW, doplačilo bo le vklop SW
4. HW v M3 bo vsaj Gen3, če temu kar je trenutno v MS rečeš Gen2
5. Model S danes dnevno prevozi kak milijon in pol kilometrov. Tudi ko fura človek, avto to opazuje in se uči.
6. Leta 2018 še ne bo legalno da se avti furajo sami naokrog. Ko to postane legalno, bo moj Model 3 v moji garaži nenadoma to znal.

Pa kaj ti kadiš W1?

Men moja roba ni tolk močna, da bi mi prikrila očitno. Ti precej očitno kadiš isto robo kot hefeti Toyote in Fitata.
Ker en kmet ne posodi tratkorja drugemu, v mestih ne bo ogromne količine ljudi, ki bodo raje za par EUR poklical avto pred vhod in se z njim odpeljali kamorkoli pač kot pa vrgl nekaj deset jurjev za lastnega, katerga bo treba servisirat, registrirat in dnevno skrbet?

Ja, očitno je najbol skrito. Vedno bilo.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

No samo čudno mi je to, da trenutni Model S nima še vsega potrebnega HW, potem ga bo pa model z nižjo ceno v tem prekašal? Trenutnemu Model S pa SW ne bo kaj dosti pomagal ker je s trenutnimi senzorji avto še vedno na pol slep, tega dejstva ne more spremenit noben SW.

WarpedGone ::

Nabor senzorjev ni samo funkcija cene ampak obladovanja problema.
Jedro problema je v RAZUMEVANJU okolice avtomobila. Če maš SW, ki ni sposoben pravilno razumet okolice, ti shitload senzorjev in kamer nič ne nuca.
Pristop Mobileye in Tesle je bottom-up. Minimalni senzorji in max možno razumevanje njihovega inputa.
Ko se možnosti dodobra izkoristijo se doda v mix dodatne senzorje in ponovi krog.
Tako se dobi največ za vložen $$$.

Model S ima v električnem sistemu že predviden vhod za tri dodatne kamere, trenutno se še vedno vgrauje le ena. Kdaj pridejo, bomo vidl. Sigurno pa tudi to še ne bo zadnja iteracija HW pred M3.
Da bo M3 imel poln nabor senzorjev za avtopilota, je že bilo oznanjeno. Le da bodo po defaultu v vlogi varnosti, kadarkoli boš lahk na zaslonu v avtu naroču to funkcijo, jo plačal in bo avto vozu sam.

Navadite se, da je tesla funkcionalno mal drugačen od vseh ostalih. S časom se spreminja in izboljšuje. HW enkrat ko je prodan, se ne more več. Kolk košta par kamer in podobnih senzorjev? 100 USD? Avtopilot, ki si ga zaželiš eno leto po nakupu bo koštal kakih 5 jurjev. Profit.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

#brezpodpisa

J.McLane ::

Če se ne motim, je bilo naznanjeno samo da bo pač vsak Model 3 imel imel HW za "avtopilota", ta beseda pa vemo kaj pomeni pri trenutnih modelih, daleč od samovozečega avta.

A ni zanimivo, da se kot nujen kos HW pri vseh kolikor toliko resnih prototipih avtonomnih vozil pojavlja LIDAR, Tesli bo pa kao uspelo z dvemi dodatnimi kamerami sa 100€ in to kar v produkcijskem vozilu naslednje leto.

Ja je prihodnost v tem, ampak je ne bomo doživeli naslednje leto v Model 3, temveč šele čez nekaj let v čisto drugem modelu z dodatnim HW, ki se bo pokazal kot nepogrešljiv, za odpravo 1% redkih primerov, ki te lahko stožijo do bakrota.

jernejl ::

Tehnolosko prednost, ki jo ima Tesla

Kakšna pa je ta tehnološka prednost? Dvižna vrata, ki se odpirajo in zapirajo na elektriko?

- Kaj počne BWM?

Izdeluje EV, ki ima (po zadnji posodobitvi baterije) nekoliko manjši doseg od Tesle S in nekoliko nižje zmogljivosti. Stane pa tretjino (ali polovico) Tesle.

Mufasa ::

http://www.audi.com/content/dam/com/EN/...

Our entire industry is in an historic transformation. NEw competitors from the IT sector are participating. Those companies are moving fast - and they are not worried about making losses.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

J.McLane ::

Na področju IT je avto industrija dejansko zaspala, tu ima Tesla res prednost, ampak ne si domišljat, da bo to trajalo leta in leta. Bolj napreden klasičen avto, ki ima vse kontrole by-wire, ima lahko popolnoma enake avtonomne lastnosti kot Tesla.

WarpedGone ::

Kakšna pa je ta tehnološka prednost?

Glavna prednost je direktna povezava med voznikom in firmo. Brez posrednikov.

Stane pa tretjino (ali polovico) Tesle.

In vseeno se ne prodaja v 4x večjih cifrah, kot bi se zaradi pol nižje cene "po vseh pravilih" moral.

Kaj če bi se BMW serija tri prodajal v kvečjemu enakem obsegu kot BMW serije 7? A bi bil to uspeh al polom?
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

Glavna prednost je direktna povezava med voznikom in firmo. Brez posrednikov.

Ne vem kako imajo tole rešeno drugi in koliko imajo posrednikov, ampak tudi ostali proizvajalci imajo možnost povezave.
BMW ima recimo connecteddrive in concierge service. Preko aplikacije na telefonu lahko odkleneš, zakleneš, prižgeš luči ali hupo, nastaviš temperaturo, lociraš avto. Ali pa se povežeš s call centrom in oni to naredijo zate. Concierge lahko zate poišče bližnji hotel glede na tvojo lokacijo in ti vnese lokacijo hotela v navigacijo.
Firmware update pa menda trenutno počnejo še na servisih. Ampak tudi to ni nek strašen problem, tako ali tako je treba avto voziti na redne servise.

Bolj napreden klasičen avto, ki ima vse kontrole by-wire, ima lahko popolnoma enake avtonomne lastnosti kot Tesla.

Tako. Ostali proizvajalci že ponujajo množico asistentov. Lane assist, radarski tempomat ki deluje tudi v mestu, detekcija vozil v mrtvem kotu, 360°kamere, night vision in adaptivne luči, ki znajo označiti pešče, samodejno bočno in vzvratno parkiranje (tudi s prikolico), detekcija kritičnih situacij s preventivo (priprava zavor, zapiranje oken, zategovanje pasov, spreminjanje položaja in oblike sedežev že pred nesrečo), samodejno prilagajanje zavorne moči in zaviranje, detekcija grbin na cesti s kamero, prepoznavanje prometnih znakov, položaja rok na volanu, utrujenosti voznika, HUD...
Verjetno zmore Tesla kaj, kar konkurenti ne zmorejo, in obratno.

Skratka, tudi ostali znajo detektirati vrsto parametrov in situacij, in najbrž je bolj pravno vprašanje in vprašanje testiranj, kdaj in kako bodo vozilu dopuščali, da postopoma zmeraj bolj avtonomno ukrepa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

WarpedGone ::

ima lahko

Seveda ima lahko, sej tesla obstaja v točno enakem vesolju kot vsi ostali.
In zakaj ostali tega še nimajo? Kje so vzroki, da ostajajo na "bi lahko, ima lahko, sej lahko" ampak še vedno nič?

Pri povezavi vozila in firme je med teslo in vsemi ostalimi ena ključna razlika: konflikt interesov.
BMW ne prodaja svojih avtomobilov, niti jih ne servisira. To počnejo neodvisne firme, ki imajo direkten finančni interes čimvečprodat in čimveč servisirat, od tega živijo.
Sliši se mač čudno ampak kdaj je pooblaščen serviser najbol srečen?
a) ko je kak nujen vpoklic vozil
b) ko kej crkne še v garanciji

Obakrat firmi izstavi čimbolj masten račun. Ko je treba denar potegnit iz žepa končne strane so bolj previdni, ker takrat obstaja resna nevarnost da se človek k njemu ne bo več vrnil. Ni v njegovem interesu skrbet za ugled znamke, da bi bli avtmobili čimmanj pokvarljivi ampak je najbol srečen ko stvari na polno crkujejo. Od tu sledijo grozljivke, ko na uradnem servisu dajo samo štempelj v knjižico, v mašini pa pustijo staro olje in filtre. Sej bo še delalo par let, ko bo crknilo bo to problem firme.
Tvega samo, da ga ujame interna inšpekcija zastopnika. Se dogaja.

Tudi če je avto povezan v omrežje, se interes neodvisenga serviserja ne spremeni: on služi z okvarami.
Okvare tesel so vedno direkten strošek matične firme. Zato je v interesu servisov da stvari poštimajo čimbolje za njih.

Tudi pri avtopilotu je podobno: zakaj edino tesla dopušča da spustiš volan, vsi ostali pa težijo na 5 sekund al pa še pogosteje? Zakaj ima samo tesla aktivno učenje, ki podatke pošilja nazaj v bazo on-the-fly? Konceptualne razlike v dojemanju produkta. Tesla razume da prodajajo storitev, ostali še vedno svoje avtomobile prodajajo prodajalcem, ti pa šele končnim kupcem.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Zanimiv pogled na mrežo servisov/prodajalcev, to je res rak, ki zavira ostale prozvajalce.

Ni mi pa jasno kje vidiš povezavo, da dinozavrni ne dopuščajo, da spustiš volan, medtem ko Tesla ga. Tu je za firmo pomembno samo eno - da se kdo ne skišta z rokami stran od volana. Ne morem verjeti kako je lahko Tesla tako samozavestna da to dovoli, ali imajo pravno zadaj res vse pokrito, da jih kdo zaradi nesreče z avtopilotom ne bo tožil?

WarpedGone ::

Ni mi pa jasno kje vidiš povezavo, da dinozavrni ne dopuščajo, da spustiš volan, medtem ko Tesla ga.

Vprašaj njih, zakaj tolk zaostajajo.

Par stvari je tle zakaj si Tesla dovoli več:
- Tesla je nov in manjši igralec in zarad tega je in mora bit bol pogumen - ostali/stari so bol konzervativni, ker imajo več za izgubit.
- Tesla ima centralno figuro v eni osebi, ki zelo močno uveljavla svoje lastne ideje - ostali/stari imajo interne komisije in delavnice in ekipe, ki oblukujejo nov produkt katerga mora potem požegnat sto in ena ekipa, komisija, komite in pravniki itd. Predno takšen klopčič rodi neki novega, minejo leta.
- Vse Tesle so nonstop povezane z matično fabriko. Če se pokaže kakšen kritičen problem, se lahko kadarkoli ta fičer v vseh avtomobilih izklopi ali adaptira. To se je že tut zgodilo. Na YT se je pojavu posnetek tipa, ki se je peljal na zadnjem sedežu, drug dan je avto preverjal obtežitev sedeža in pogosteje težil, da se prime za volan.
Ko je bila tista štala z udarci ob smeti na cesti, so avtomobili z adaptivnim zračnim vzemtenjem čez noč se nehal spuščat na najnižjo nastavitev vozne višine pri višjih hitrostih. Kasneje so stvar povrnili.
- In zopet ker vsi avtomobili nonstop komunicirajo z bazo, vanjo pošiljajo tudi svoja opažanja in videnje ceste, konstantno strojno učenje z milijoni prevoženimi kilometri tedensko. Dokler konkurenca še vedno stvari gradi po principu stopnic : razvoj, testiranje, prodaja (freez), razvoj v2, testiranje v2, prodaja v2(freeze), razvoj v3, testiranje v3, prodaja v3 (freeze) bo nujno zadaj. Nobena posamezna verzija ne bo tako zelo stestirana kot bi bile vse tri skupaj, vsaka se bo obnašala po svoje, vzdrežvat bo treba 3 različne verzije.

Ne morem verjeti kako je lahko Tesla tako samozavestna da to dovoli, ali imajo pravno zadaj res vse pokrito, da jih kdo zaradi nesreče z avtopilotom ne bo tožil?

Zadaj imajo vse pokrito, ker:
- Predno se Avtopilot sploh vklopi, moraš potrdit da si prebral da moraš vedno držat volan in VEDNO nadzirat avtomobil.
- Pravni sistemi še nimajo odpustka za spuščanje volana in gledanje stran - voznik je vedno odgovoren.

Posledično če spustiš volan in se skantaš, si kriv enako kot če nebi skoču na zavoro: opustitev dolžnega ravnanja.
To, da avto sam vrti volan, kadar mu to uspe, je fičer, ki pravnika *ne zanima*. Seveda avto volan vrti s takšno močjo, da ga premaga tudi najšibkejša ženska.

Posledično je trenutno teslin Avtopilot najboljši sistem 'samovozečega' avtomobila na trgu. Ker meni nočte verjet, mate na netu teste, ki to direkt primerjajo in ugotavljajo.
Recimo:
Another owner had a similar experience. "I noticed that...the first time it took the curve at full speed and wasn't able to stay in lane resulting in a 'take control immediately' alert. After a few more times on this curve with firm pressure on the steering wheel it's now learned to slow down and today had no issue taking the curve. Definitely learning," the owner writes.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Problem samovozečih vozil ni "take the curve", ampak drug promet.
Tega ti ena kamera, tudi tri ne, ne bo mogla pohendlat, še kar lep čas.
Pa tudi učenje je fajn ja, ampak za proper samovozeč voz bo treba met kakšno nevronsko mrežo (v avtu, ne online) da bo to popolnoma feasible.
Teorija tlele prakso šiba za kako desetletje.
Tesla ima kvečjemu driving assist, avto sam (recimo prazen, kar je predpogoj za kako deljeno lastništvo o čemer sanjaš) pa se trenutno skanta v prvi situaciji ko nek človek naredi bedarijo (in to ni neposredno pred vozilom, kjer ga pobere radarski tempomat), ali pa pač ponoči ubije pešca ob cesti v črni obleki, ali pa, ali pa, ...
Plus tega, deljeno lastinštvo je BS.
Boš naklikal avto, pa bo prišel tak, kjer je dojenček ravnokar pobruhal pol avtomobila.
Lastnina bo še dolgo ključna, iz N-razlogov, kjer je eden dejstvo da ob konicah ljudje vozila potrebujejo hkrati in drugi da se že službena vozila pokvarijo mnogo prej, ker se N ljudem fučka za avto ki ni njihov per se.
Rent-a-car je nesramno drag z razlogom.
Pa preden začneš sanjat, da bodo ljudje v konicah uporabljali javni prevoz in podobno - welcome to the year 2050.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

WarpedGone ::

Tesla ima kvečjemu driving assist

Seveda.

Samovozeč avtomobil je cilj, do tja vodita dve poti:
- vse bolj bogat, pameten, kompleksen nabor sistemov za pomoč pri vožnji, ki iz tega kar poznamo delajo sistem, ki je avtonomen v vse širši množici pogojev - bottom-up pristop
- v prvem koraku kompleksen sistem, ki zna vse vedno in povsod - top-down pristop

TopDown zagovarja in razvija Google, praktično vsi ostali razvijajo BottomUp sistem.

Tesla ima kvečjemu driving assist, avto sam pa se trenutno skanta v prvi situaciji ko nek človek naredi bedarijo

Ne drži, čemur pričajo posnetki na YT ko je avto preprečil trk, ki ga noben živ človek nebi.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Ne drži, čemur pričajo posnetki na YT ko je avto preprečil trk, ki ga noben živ človek nebi.

Res je. Ampak to znajo tud Volvoti že skoraj desetletje, pa MBji kar precej let, pa zadnje cajte skor vsi (še Renault ima afaik sedaj ta feature). Avta z desne pa Tesla ne bo opazil (ali ima 360 radar? mislim da ne), človek pa ga bo videl. Kamera na desni tu lahko pomaga, a iz ene kamere ocenjevati hitrost, smer, pospešek, ja good luck a ne ...

Disclaimer - poklicno se ukvarjam z machine learningom na področju modeliranja vremena, z radarji in lidarji in njihovo uporabnostjo (recimo detekcija bojnih strupov v ozračju z lidarjem) in nekaj malega tudi z machine vision Vse to počnem 15+ let. Mogoče vem o tej tematiki več kot povprečen spletni uporabnik, ni pa nujno, lahko je povprečje tako čudno visoko kot pri dohodkih ... kjer kot imajo vsi s.p. z 100k EUR letnega profita ali plače 3k EUR na mesec neto.

WarpedGone ::

Avta z desne pa Tesla ne bo opazil (ali ima 360 radar? mislim da ne),


Misliš ... pozanimaj se raje:



Tesla Model S ima trenutno (oz. zadnje leto) en radar in kamero, ki gledata naprej, okrog in okrog avta pa so ultrazvočni senzorji z dolgim dosegom (cca 5m).
Tako da ja, opazi tudi avto ki se mu približuje z desne v normalnih okoliščinah.
Kar je razvidno na tem ruskem posnetku:
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

jan_g ::

Google po mojem ne bo šel delati samovozečega avta za masovno uporabo, se mi zdi bolj verjetno nekaj v stilu Androida, da bodo (nekateri) proizvajalci uporabili Googlov software.

WarpedGone ::

Kdo je Sergio Marchionne? Šef FIATa, ki si trenutno združuje naslednje znamke: Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati, Jeep, RAM

In kaj pravi? Dežuje na sanje o "kako bodo veliki zdrobili teslo, takoj ko se jim zljubi":
Sergio Marchionne Admits EV Revolution Would Crush Automakers

Having initially manufactured all their own components, carmakers currently retain primary control of making only vehicles' powertrains -- their engines and transmissions -- he added.

"If we start losing any of that . . . we will not be able to hang on to any proprietary knowledge and control of that business," said Mr Marchionne. "We won't be manufacturing the batteries. We won't be manufacturing the electric motors that are part of that powertrain."


BMW s korejsko baterijo. Really?
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Proizvajalci avtomobilov že dolgo ne proizvajajo nič bistvenega kar je v avtu.

Še najbolj zahtevna zadeva za njih je štancanje pleha.

Vse komponente v ICE so v 99% outsorceane, ECU, senzorji, ožičenje, bati, ojnice, ventili...
Tako da tukaj ne bo nobene razlike v EVjih.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Kdo dobavlja alfine motorje?
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Odštevam dneve, ko bosta LG in Samsung najavila (ornk) EV pod svojim imenom.

http://english.yonhapnews.co.kr/news/20...

WarpedGone ::

Odštevam dneve, ko bosta LG in Samsung najavila (ornk) EV pod svojim imenom.
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Tole mi je zanimivo tako tehnično kot poslovno. Nekaj za spremljat v prihodnjih letih.

vostok_1 ::

No no no no...go away, no no, sushhh.

Useless crap.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

ZaphodBB ::

Smo že vzeli večkrat, pa vzemimo še enkrat. Gorivne celice so fail.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

Mufasa ::

At the same time, we are electrifying our
vehicles - focusing on battery power for short distances and fuel cells for longer
trips. In this area, we are working closely with our partner, Toyota.


https://www.bmwgroup.com/content/dam/bm...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

ZaphodBB ::

Strokovnjaki na ST boste že vedeli.

Kot je dejal vostok. Toyota in BMW sta gotofa.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

nekikr ::

Shortaj njihove delnice in pokaži, da je res tako.

ZaphodBB ::

nekikr je izjavil:

Shortaj njihove delnice in pokaži, da je res tako.

Smer delnic in tajming sta različni zadevi.

Jaz bom rajši kupil delnice tesle.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ZaphodBB ()

J.McLane ::

To ni mobilna telefonija kjer kupce dobiš na svojo stran v roku 2 let, kupce avtov bo treba prepričevati desetletja, balkance se pa itak sploh ne bo dalo prepričat :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Nikec3 ::

ZaphodBB je izjavil:

Strokovnjaki na ST boste že vedeli.

Kot je dejal vostok. Toyota in BMW sta gotofa.

Vsekakor sta zgrešila v strategiji. BMW in Toyota alternativ ICE motorjem sploh ne jemljeta resno. Ne jemljeta resno EV-jev, pa tudi vodika ne. Za njih je to samo propaganden oddelek, da lahko po sejmih kažejo koncepte, ki bodo nastali "enkrat v prihodnosti".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

nekikr ::

ZaphodBB je izjavil:

nekikr je izjavil:

Shortaj njihove delnice in pokaži, da je res tako.

Smer delnic in tajming sta različni zadevi.

Jaz bom rajši kupil delnice tesle.

Aha, razumem. No, ampak, jaz pa trdim, da bo Tesla propadla. In imam 100% prav. Trdim tudi, da bo sonce ugasnilo. Pismo, kakšen Nostradamus sem jaz.

ZaphodBB ::

Aha, razumem. No, ampak, jaz pa trdim, da bo Tesla propadla. In imam 100% prav. Trdim tudi, da bo sonce ugasnilo. Pismo, kakšen Nostradamus sem jaz.

In povsem prav imaš, vse je vprašanje timinga.

In vendar bo BMW ugansil pred Teslo in preden bo ugasnilo Sonce. :)
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ZaphodBB ()

vostok_1 ::

J.McLane je izjavil:

To ni mobilna telefonija kjer kupce dobiš na svojo stran v roku 2 let, kupce avtov bo treba prepričevati desetletja, balkance se pa itak sploh ne bo dalo prepričat :))


Ne podcenjuj iznajdljivosti balkancev:

  Bodo že našli zadovoljivo rešitev

Bodo že našli zadovoljivo rešitev

WarpedGone ::


Podobnost ni naključje...
Zbogom in hvala za vse ribe

Invictus ::

Na koncu izpade Tesla kot nič posebnega...

http://siol.net/avtomoto/reportaze/andr...

Overpriced car for hipsters of eco mafia :D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()
««
287 / 1139
»»