» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
29 / 1220
»»

Brane2 ::

Poleg tega sem prepričan, da trošarin za elektriko ne bo - kako naj bi pa pobarvali elektriko, da bi jo lahko ločili na avtomobilsko in navadno?


Tako kot bodo recimo uvedli satelitski tracking vozil za obračunavanje cestnine.

Ti boš vštekal avto v požegnano dozo, ki bo poleg napajalnega imela še komunikacijski del in računalnik tvojega avta se bo zmenil z računalnikom črpalke in oba bosta zabeležila parametre tega polnjenja, ki si jih bo pozneje lahko pogledala ustrezna inšpekcija.

Polnjenje kje drugje bi zahtevalo poseg v računalnik, ki bo prepovedan in zapečaten.
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::

Brane2> Polnjenje kje drugje bi zahtevalo poseg v računalnik, ki bo prepovedan in zapečaten.

Na volitve bo treba.

Matev ::

davek za ceste se lahko pobira z satelitskim cestninjenjem
ni potrebno še elektrike dražiti posebej

energetik ::

@jype: Ne, v mestu bi rad hitri javni prevoz (posebne proge za tramvaj, prihodi na 5 min). Sicer se pa po LJ vozim skoraj izključno z biciklom. :)

Ja, verjetno bi bil problem z "barvanjem" elektrike za potrebe trošarin. Mogoče neki standardni priključki posebne oblike? Verjetno bi jih marsikdo predelal.
V bistvu pa bodo ti priključki posebni že zaradi velike priključne moči npr 3x40A - če boš hotel avto napolniti čez noč, bodo potrebne take moči. Če ga boš priklopil recimo v gospodinjski priključek, bodo letele vn varovalke. To bi bil eden od načinov za ločevanje. Recimo tako močan vgrajen polnilec v avtu, da pri priklopu na gospodinjski priključek vrže vn varovalke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

edge540 ::

Pa sej ni nujno da podražijo elektriko za avte. Pač bodo nabili še kakšen davek ali dva na lastništvo avta, saj v tem je naša država dobra.

jype ::

energetik> Ne, v mestu bi rad hitri javni prevoz

Škoda, da smo off-topic, ampak s tabo se absolutno strinjam. Seveda je problem kure in jajca - dokler ni vožnja z avtomobili po mestu tako nesramno draga in neučinkovita, kot je npr. v New Yorku, se učinkovit transportni sistem ne splača. Lahko bi ga sponzorirala država, tako kot to delajo v skandinaviji, ampak naša država žal ni dovolj bogata, da bi se lotila takega projekta (seveda ima dovolj denarja za izpeljat projekt, ne pa tudi za vse šlamparije, ki jih je treba vkalkulirat v ceno).

energetik> Recimo tako močan vgrajen polnilec v avtu, da pri priklopu na gospodinjski priključek vrže vn varovalke.

To se da vse "uredit po domače" ravno zato, ker je pretvarjanje med različnimi oblikami električne moči tako poceni.

energetik ::

No, tudi če bi ponudili super ponudbo, bi marsikdo presedlal na javni prevoz. S tem mislim recimo, da se usedeš v Črnučah na vlakec, čez 15 minut pa že nakupuješ v Leklerku :D Poleg tega pa da je v tem vlakcu recimo plac za nakupovalni voziček, da ti robo lepo naložiš gor, z vozička pa doma v stanovanje, in potem voziček prikleneš po "sistemu Špar" pri bližnji postaji.. ;) Verjetno so to samo pobožne želje...

WarpedGone ::

je čisti električni avto zame brezveze in samo zelena nategancija


A SUVi pa niso nategancija? Pa se prodajajo bolje kot vroče maslene žemlje.
Električni avtomobili majo toliko plusov naspram dinozavrskim da tole jokcanje okrog umazanih elektrarn meji na idiotizem, oprosti. Si sposobn videt razliko med eno veliko stalno nadzorovoano čistilno napravo na veliki elektrarni in milijonom katalizatorjev, filtrov trdnih delcev na novih avtomobilih? Kjer je edina kontrola nos naključnih mimoidočih oz. žalujočih ostalih.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Glede vodno hlajenih elektromotorjev, jaz še vedno trdim da se zadeva splača. Kot prvo imajo bakrena navitja na statorju nižjo upornost in manjše izgube če so dobro hlajena, kot drugo se tudi rotor bolje hladi če je objet s statorjem ki ima 50°C, kot pa če je okoli njega 100°C, ergo manjše izgube. Kot tretje v avtomobilu je zelo važno koliko moči lahko spravimo na čimmanjši prostor, če ne drugega zaradi same teže, ki je kot verjetno vsi veste eden največjih sovražikov porabe. Kot četrto, pozimi bi vodno hlajenje lahko koristno uporabili za ogrevanje kabine, ali pa vsaj zmanjšanje porabe elektrike iz baterj za gretje z navadnim grelcem. Kot so že nekateri pred mano napisali, nič nenavadnega ne bi bilo če gre v toploto 20% elektrike v celotnem sklopu. Pa izgube imamo tudi med regeneracijo, nekateri battery packi imajo celo vzporedene praznilne transistorje, ki v primeru da je energine med regeneracijo preveč, ko baterije ne dohajajo več toka, začnejo spuščat tok mimo baterije.

To da tesla roadster ne rabi resnega hlajenja je bolj posledica tega da je avto gokart. Zaradi tega tudi dosega tako velike dosege, ker je lahek in 60% njegove teže predstavljajo motor in baterije. Pa še tako tehta 1220kg. Lotus elise na katerem je Tesla zasnovan tehta samo 850kg!
Pri "normalnih avtomobilih" bo to še bolj kritično, že tako vsaka "limuzina" tehta 1400kg, torej bo v električni preobrazbi imela 2 toni, če bo hotela dosečt kakih 300km? Tudi nekako nelogično bi bilo pričakovat da bo kompletna avtomobilska industrija šaltala na karbonske karoserije...

Davka na električna vozila še ne bo takoj, vendar ko bo procent teh vozil zadosti velik bo država z veselejem uvedla nove davke trošarine in podobno... Izpad denarja, ki ga sedaj v državno blagajno filajo fosilna vozila, bo treba nekako nadomestit.

Dokler ne bodo pogruntal enih bistveno boljših in tudi bolj varnih, bolj čistih, bolj vzdržljivih baterij, nima veze sanjat o resnih avtomobilih na elektriko. Kakšnega G-Wizza pa lahko naredijo.
Bencinsko električna ali dizelsko električna kombinacija je edina pametna za splošno uporabo. Z dobro zasnovo verjamem da se da znižat porabo avtomobilov tudi do 50%, kar pomeni manj onesnaževanja, tudi manj hrupa v mestih. Sicer pa avtomobili v mestih so fuj in fej, termoelektrarne na "podeželju" so pa OK? Hvala lepa za tako menjavo.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

SmeskoSnezak ::

BMW potrdil izdelavo električnega avtomobila, ki so ga najavili že aprila. V USA morajo to storiti zaradi zakona, da morajo električni avti prepotovat 200 milj, v Evropi pa bi se naj še vedno pretežno prodajal bencinski... Očitno še bomo dolgo mogli na tej strani oceana čakat na kake serijske elektro avte.8-O
@ Pusti soncu v srce... @

Pyr0Beast ::

Lej elektrika je univerzalno energetsko sredstvo, k je vezano na 10 različnih virov enegrije, za razliko od nafte, ki je khm, vezana na nafto...
Kaj a dizel ni univerzalen ? Pridelaš ga lahko iz premoga, plina, nafte, lesa, poljščin ..

Električni avtomobili majo toliko plusov naspram dinozavrskim da tole jokcanje okrog umazanih elektrarn meji na idiotizem, oprosti.
Se mi zdi ja. Pa jih naštej če jih majo res toliko. Pričakujem vsaj 20 +ov ..

i sposobn videt razliko med eno veliko stalno nadzorovoano čistilno napravo na veliki elektrarni in milijonom katalizatorjev, filtrov trdnih delcev na novih avtomobilih? Kjer je edina kontrola nos naključnih mimoidočih oz. žalujočih ostalih.

Wuhu, ja, kam pa daš pepel ? Poleg tega 'čistilne naprave' na dimnike niso namestili zato, ker so hoteli to za vaše dobro, ampak, ker so bili prisiljeni v to.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Pa jih naštej če jih majo res toliko. Pričakujem vsaj 20 +ov ..


No pa poskusimo:
1. ne smrdijo (izpšni plini)
2. ne vibrirajo
3. ne ropotajo (oz. ropotajo BISTVENO manj in še to LE kadar se premikajo)
4. so precej bolj zanesljivi (bistveno manjše št. gibljivih delov, ki se obrabljajo + precej enostavnejša elektronika)
5. enostavneje jih je vozit (ne crkujejo pri speljevanju, ni treba menjat prestave, vedno je v "pravi prestavi")
6. tankaš jih lahko doma in povsod kjer majo vsaj eno žarnico pri hiši, in ne le v specializiranih trgovinah, ki so včasih tudi po desetine kilometrov daleč
7. tankaš jih, ko spiš in tako ne zgubljaš svojega časa, kot ga zgubljaš na bencinskih črpalkah
8. v avtomobilu je lahko bistveno več prostora (elektromotorji so majhni, baterije gredo v "dno" avtomobila, dva prtljažnika)
9. komot je narest ultimativen limited-slip diferencial - dva motorja, vsak svoje kolo in imaš popoln nadzor nad dostavo moči posameznemu kolesu
10. lažje je narest dober 4WD, vsako kolo svoj motor, ki ima svojo pamet, nobenih hidravličnih sklopk s svojim oljem etc.
11. regenerativno zaviranje, ki ti del porabljene energije vrne
12. manjše onesnaževanje okolja z drobnim kovinskim prahom, ki leti od mehanskih zavor
13. bistveno večja energetska učinkovitost
14. neodvisnost od vira energije (elektrike se ne da pobarvat, čisto vseeno je ali pride iz JE, TE, HE, sončnih celic, vetra, ali na pedala gonjenega dinama)
15. električni motor in inverter se ne razštelata, tako kot se lahko razštela vžig v ICE motoru
16. nobenega menjavanja olja, filtrov, svečk
17. motor ni svinsko masten, ampak samo prašen, zato je pri kakšnem popravilu bistveno manj svinjarije
18. ni treba čakat da se mašina in olje ogreje, predno jo lahko pritisneš v večje obremenitve
19. avtomobil lahko izklopiš takoj, ni treba čakat da se turbina vsaj malo ohladi
20. ob nesreči se nima kaj polit in eksplodirat
21. ko pozimi sedeš v ledeno mrzel avto, začne gretje delat TAKOOJ in ne šele čez 10 minut, ko se mašina malo ogreje
22. servovolan dela nonstop in ne samo ko laufa motor, enako tudi zavore

Bo dovolj zaenkrat ali želiš še več?

Wuhu, ja, kam pa daš pepel ? Poleg tega 'čistilne naprave' na dimnike niso namestili zato, ker so hoteli to za vaše dobro, ampak, ker so bili prisiljeni v to.


No, lepo da si jasno pokazal, da tvoj namen sploh ni resna debata ampak prazno nažiganje. Če je namreč tole zgornje vse kar znaš povedat, potem si lahko tudi tiho in nam nehaš kradit čas.
Zbogom in hvala za vse ribe

edge540 ::

W1, niso konkurenčni tistim z ICE. Po domače, za 10k € dobiš spodoben avto na bencin ali pa golf vozek na elektriko, simple as that. In dokler je tako, ni tisti seznam prednosti nič vreden :)

Lonsarg ::

No vsaj pršli smo do zaklučka, da je edini problem cena električnih avtomobilov kot takih.
Verjemi prvi bencinski so bili tudi dragi. 5-10 let pa bo cena ista.

Step2en Wolf ::

20. ob nesreči se nima kaj polit in eksplodirat



Tole ne bo čisto držalo. Če bo avto gnan z gorivnimi celicami, se bo imelo mariskaj za politi. V primeru baterij prav tako.
V primeru litij-ionskih baterij, pa se bo vžigalo samo od sebe... tako kot lepo gorijo prenosniki.

22. -> Električni servovolani delajo v sedanjih avtomobilih točno tako, kot delajo v električnih - ves čas. ERGO to ni prednost. Je samo enako.

9. & 10. -> Električni avtomobili pravzaprav imajo motor integriran v vsakem kolesu - prednost v teži, prostoru v avtomobilu, nadzoru, kot tudi regeneracijskih zavorah.

21. -> Ko to narediš v sedanjih vozilih, si domet vozila zmanjšaš za vsaj 1/3.

5. -> Dejstvo, da ni potrebno imeti prestav, je prednost bolj v tem, da je manj izgub pri prenosu moči, pa tudi navor je takoj tu.

19. 14. -> Če imaš Webasto ali ekvivalent, ti tudi sedaj ni potrebno.

14. -> Drži v smislu energenta. A odvisnost ostaja: odvisnost od "štekarjev".

7. -> Takrat, ko moraš tankati, jih ne moreš dovolj hitro. Dokler ne bo polnjenje do max trajalo vsaj 5 min, niso zares praktični. Poglej svoj mobi in prenosnik... vedno znova ti zmanjka el. ravno v nepravem trenutku in čisto redno jih pozabimo polniti.
Kot rečeno nazaj, potrebujemo superprevodnike pod cestišči ali vsaj parkirišči/garažami, da bi se avtomobili polnili tudi med vožnjo oz. avtomatično, ko so parkirani.


Električni avtomobili morajo v proizvodnji vsaj dohiteti sedanje ICE... in takrat se bo lahko sodilo. Trenutna prednost ICE je predvsem v ceni (masovna proizvodnja), miselnosti ljudi (beri navajenost in nežna zaljubljenost v smrdljive ropotavčke)... vse skupaj pa nam naftni lobi z velikim veseljem ponuja še naprej, kot odrešitev planeta.

Če bi bili vsi avtomobili električni, na gorivne celice (vodik), ali akumulatorje... bi bil zrak v mestih veliko, veliko čistejši. Veliko hujši preskok, kot je bil iz premoga na kurilno olje oz. sedaj iz kurilnega olja na plin (že v LJ je manj megle pozimi iz tega razloga).

Samo danes se moram odpeljati v službo. In danes, NI električnega avtomobila, ki bi si ga lahko privoščil ali drznil voziti (G-WIz in podobno)...

jozek ::

Problem da so EV dragi?? Kje pa jih do dobiš SPLOH? Mislim, da je tavelik problem to da se sploh še ne izdelujejo serijsko.

Saj SUV imajo mnogo krajšo listo prednosti in vsaj tako dolgo listo slabosti pa še DRAGI so! Ampak se zelo dobro prodajajo. A ni čudno, samo zaradi mode in kompleksov...
Za ceno povprečnega SUV lahko narediš EV, ki zadosti povprečnemu uporabniku.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

WarpedGone ::

Tole ne bo čisto držalo. Če bo avto gnan z gorivnimi celicami, se bo imelo mariskaj za politi. V primeru baterij prav tako. V primeru litij-ionskih baterij, pa se bo vžigalo samo od sebe... tako kot lepo gorijo prenosniki.

Gorivne celice so dead-end. 30 let jih že peglajo pa so še vedno tam kjer so bile pred 30imi leti - v laboratoriju in v glavah.
LiIonske baterije so seveda precej občutljive, kakšne LiFePo so pa povsem druga pesem. Največ kar iz njih dobiš je nekaj dima. Žrtvuješ pa nekaj kapacitete.
Plus, še vedno je pa razlika med ognjem baterije in eksplozijo bencina.

22. -> Električni servovolani delajo v sedanjih avtomobilih točno tako, kot delajo v električnih - ves čas. ERGO to ni prednost. Je samo enako.

Wrong. Velika večina obstoječih avtomobilov ima mehanski servo volan. Če mašina ne deluje - ni servota. Tu pa tam se pojavi kdo, ki ima električno ojačitev volana. Veš za kak primer?

9. & 10. -> Električni avtomobili pravzaprav imajo motor integriran v vsakem kolesu - prednost v teži, prostoru v avtomobilu, nadzoru, kot tudi regeneracijskih zavorah.

Nekak ne verjamem da bodo InWheel motorji kaj kmalu uporabna stvar v velikoerijski splošnonamenski proizvodnji. Teorija čisto špila, zaplete se pri grdih tehničnih detajlih.

19. 14. -> Če imaš Webasto ali ekvivalent, ti tudi sedaj ni potrebno.

Ključ je "če maš" in plačaš ko žuti. Koliko pride webasto? 4000 EUR?

14. -> Drži v smislu energenta. A odvisnost ostaja: odvisnost od "štekarjev".

Ja. Zato sem tako negativno nastrojen naspram možnosti "hitrega polnjenja" (kakšna ura). Ker za kaj takšnega nucaš polnilno postajo in industrijski kabel, ki je sposoben prenašat po 100 kW moči. Kaj hitro boš na avtu imel samo še takšen kabel in adijo polnjenje doma.

7. -> Takrat, ko moraš tankati, jih ne moreš dovolj hitro. Dokler ne bo polnjenje do max trajalo vsaj 5 min, niso zares praktični.

Se zavedaš kaj zahtevaš? Da boš nekam zapeljal in vštekal kabel, po katerem bo steklo hmm, 100kWh v 5ih minutah = 1,2MW moči. Poglej si malo, kakšni vodniki in predvsem vtičniki so potrebni za prenos takšnih moči. To je 1200A pri 1000V. Un ror za filanje F1 v 4ih sekundah je igračka proti tej stvari. To se enostavno ne bo zgodilo.

Poglej svoj mobi in prenosnik... vedno znova ti zmanjka el. ravno v nepravem trenutku in čisto redno jih pozabimo polniti. Kot rečeno nazaj, potrebujemo superprevodnike pod cestišči ali vsaj parkirišči/garažami, da bi se avtomobili polnili tudi med vožnjo oz. avtomatično, ko so parkirani.

Problem takšnega polnjenja je slabši izkoristek, se bo pa stvar sigurno slej ko prej prodajala. Samo zapelješ v garažo, kjer maš v tleh indukcijski polnilec. Avtomatika poskrbi za ostalo.

ki bi si ga lahko privoščil

Žal res.

ali drznil voziti

 Saj pa je čisto priden. Ne grize :)

Saj pa je čisto priden. Ne grize :)

Zbogom in hvala za vse ribe

Azrael ::

>Za ceno povprečnega SUV lahko narediš EV, ki zadosti povprečnemu uporabniku.

Ziher?

Res celo imaš nekaj izbire

Za ceno SUV, dobiš G-Wiz proti kateremu je še 20 let star Yugo najmnanj (nov) Mercedes.

Ali pa tisti francoski spaček Venturi imenovan, ki je 3x dražji od konkretnega super športnika Dodge Viper SRT-10. Baje po pospeških elektro celo pride blizu Viperja, toda za ceno kilavega dosega, zahteve za industrijski priključek za polnilec, predolgega časa za refill in absulutno predrag tako nakup kot vzdrževanje - baterije kljub naviti ceni so preslabotne, da bi trajale.

Torej dobiš igrača za frike s preveč denarja. Nekaj uporabnega za splošno rabo pa vsekakor ne.

Eden zadnjih, ki se ga je dobilo v nekakšni ljudski različici je bil tale:
Mal ga baše EMŠO.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Utk ::

No vidiš, če so takrat lahko nardili električni avto, kako ne bi 100 let kasneje nekaj vsaj malo boljšega.

Azrael ::

Zato ker je takrat avtu na bencin manjkal pomemben del - elektro štarter. Če si ga hotel zagnati, si moral obrniti tisto kljuko, ne samo enostavno obrniti ključek. Procedura je na papirju enostavna, v praksi pa terja kar nekaj fizične moči in predvsem znanja. Danes, ko muloti jokajo zaradi 2kg težkega prenosnika - revčkom je pretežak, bi tak avto odpadel ko knof pri gatah.

Toda kot rečeno, rešil ga je elektro štarter. Majhen motor na elektriko.

Elektro avto pa je ostal tam kjer je na letaku. Predolg refil, kilavrin akumulatorji, ki ne trajajo, problem kje in kako ga sploh napolniti...

Vse prednosti, ki jih zagovorniki elektro avta naštevate, so obstajale že 1912. Samo minusi so pa tudi še vedno isti. Bencinar pa je napredoval, malo, če gledamo osnovne sklope in principe, ampak dovolj. Največ je razlike med bencinarjem preds stoletjem in danes v izgledu, varnosti in udobju.
Nekoč je bil Slo-tech.

imagodei ::

Azrael> "Vse prednosti, ki jih zagovorniki elektro avta naštevate, so obstajale že 1912. Samo minusi so pa tudi še vedno isti. Bencinar pa je napredoval, malo, če gledamo osnovne sklope in principe, ampak dovolj. Največ je razlike med bencinarjem preds stoletjem in danes v izgledu, varnosti in udobju."

Heh, če bi za elektromotorjem in akumulatorjem stala celotna avtoindustrija in "elektro lobi" (as opposed to Naftni lobi), bi od leta 1912 verjetno tudi akumulatorji in elektromotorji malo napredovali. Malo, če gledamo osnovne sklope in principe, ampak dovolj.

Žal se to ni zgodilo. Dejstvo pa je, da za bencinskim motorjem že 100 let čepi celotna avtoindustrija. Akumulatorji in baterije pa dolgo časa niso bile zanimive - napredovale so šele v zadnjih desetletjih, ko se pojavljajo prenosniki, mobilniki in podobne naprave, ki zahtevajo vedno večjo kapaciteto oz. čim daljšo avtonomijo delovanja.

See where this is going?
- Hoc est qui sumus -

Pyr0Beast ::

1. ne smrdijo (izpšni plini)
Globalno smrdijo pravtoliko, kakor navaden avto.

2. ne vibrirajo
Dvoumno. Saj tudi navadni avti ne vibrirajo, če je motor ugasnjen pa vse skupaj stoji. Vibracije so posledica neuravnoteženega motorja, in slabih pneumatik/platišč.

3. ne ropotajo (oz. ropotajo BISTVENO manj in še to LE kadar se premikajo)
Pa elektronika cvili, kar zna biti še bolj nadležno. Tudi navaden motor ropota LE, ko je vključen ..

4. so precej bolj zanesljivi (bistveno manjše št. gibljivih delov, ki se obrabljajo + precej enostavnejša elektronika)
Nebi rekel. 20 let star dizel ne rabi nobene el. energije za obratovanje in nadzor in bo crknil le, ko mu bo zmanjkalo goriva.

5. enostavneje jih je vozit (ne crkujejo pri speljevanju, ni treba menjat prestave, vedno je v "pravi prestavi")
Meni speljevanje in menjanje ne predstavlja težav.

6. tankaš jih lahko doma in povsod kjer majo vsaj eno žarnico pri hiši, in ne le v specializiranih trgovinah, ki so včasih tudi po desetine kilometrov daleč
Te vse -specializirane trgovine- so na voljo ob poti. Poleg tega, lahko stvar še vedno tankaš doma.
1 žarnica še zdaleč ni dovolj, da boš nafilal baterije. Rabiš vsaj 1x16A priklop, da se ti čez noč malenkost dofila.

7. tankaš jih, ko spiš in tako ne zgubljaš svojega časa, kot ga zgubljaš na bencinskih črpalkah
1x5min napram 20x1 min .. hmm ..

8. v avtomobilu je lahko bistveno več prostora (elektromotorji so majhni, baterije gredo v "dno" avtomobila, dva prtljažnika)
V tesli se bolj težko 4je peljejo +nekaj prtljage. Seveda, pa tak avto ne boš imel za tovor okoli prevažat.

9. komot je narest ultimativen limited-slip diferencial - dva motorja, vsak svoje kolo in imaš popoln nadzor nad dostavo moči posameznemu kolesu
Kaj ti to koristi na navadni cesti in navadnemu smrtniku ?
Sicer pa HDS to lepo reši brez kakšnih komplikacij.

10. lažje je narest dober 4WD, vsako kolo svoj motor, ki ima svojo pamet, nobenih hidravličnih sklopk s svojim oljem etc.
Spet, 4WD v mestu ?

11. regenerativno zaviranje, ki ti del porabljene energije vrne
Ok, to je 1 +.

12. manjše onesnaževanje okolja z drobnim kovinskim prahom, ki leti od mehanskih zavor
Praviš da el. avto nima zavor ?

13. bistveno večja energetska učinkovitost
BS, -1.

14. neodvisnost od vira energije (elektrike se ne da pobarvat, čisto vseeno je ali pride iz JE, TE, HE, sončnih celic, vetra, ali na pedala gonjenega dinama)
Brez skrbi, da se elektriko da barvat. Kako le potem števec preklopi iz VT na NT ?

15. električni motor in inverter se ne razštelata, tako kot se lahko razštela vžig v ICE motoru
Aha .. če se razštela vžig v ICEju, se bodo pa ščetke obrabile v e-motorju ..

16. nobenega menjavanja olja, filtrov, svečk
Še vedno ti ostane filter za kabino, črpalka za hladilno tekočino, baterije, žarnice ..

17. motor ni svinsko masten, ampak samo prašen, zato je pri kakšnem popravilu bistveno manj svinjarije
Dvomim, da se bo motorje popravljalo, pa vseeno. +1

18. ni treba čakat da se mašina in olje ogreje, predno jo lahko pritisneš v večje obremenitve
Saj lahko tudi zdaj pritisneš bolj na gas, pa ne bo nič škode, če bodo vrtljaji nizki.

19. avtomobil lahko izklopiš takoj, ni treba čakat da se turbina vsaj malo ohladi
90%+ avtov nima turbine ..

20. ob nesreči se nima kaj polit in eksplodirat
Se ma pa za vžgat in goret še toliko bolj ...

21. ko pozimi sedeš v ledeno mrzel avto, začne gretje delat TAKOOJ in ne šele čez 10 minut, ko se mašina malo ogreje
Saj imajo tudi modernejši avti to lepo tako rešeno ..

22. servovolan dela nonstop in ne samo ko laufa motor, enako tudi zavore
Kaj ti bo servo z izklopljenim motorjem ?

Bo dovolj zaenkrat ali želiš še več?
Kar piši.

No, lepo da si jasno pokazal, da tvoj namen sploh ni resna debata ampak prazno nažiganje. Če je namreč tole zgornje vse kar znaš povedat, potem si lahko tudi tiho in nam nehaš kradit čas.
Vice-versa

Gorivne celice so dead-end. 30 let jih že peglajo pa so še vedno tam kjer so bile pred 30imi leti - v laboratoriju in v glavah.
Dejansko so nekatere že na tržišču, splačajo se pa le za večja postrojenja.

Wrong. Velika večina obstoječih avtomobilov ima mehanski servo volan. Če mašina ne deluje - ni servota. Tu pa tam se pojavi kdo, ki ima električno ojačitev volana. Veš za kak primer?
.. hidravlično gnani servo. Nekateri tudi električno. Spet, kaj ti servo koristi pri mirovanju ?

Nekak ne verjamem da bodo InWheel motorji kaj kmalu uporabna stvar v velikoerijski splošnonamenski proizvodnji. Teorija čisto špila, zaplete se pri grdih tehničnih detajlih.
Da se sigurno ..

Ja. Zato sem tako negativno nastrojen naspram možnosti "hitrega polnjenja" (kakšna ura). Ker za kaj takšnega nucaš polnilno postajo in industrijski kabel, ki je sposoben prenašat po 100 kW moči. Kaj hitro boš na avtu imel samo še takšen kabel in adijo polnjenje doma.
Prištej še priključnino elektrotu za Industrijski tok.
100kW polnilec ni majhna stvar...

Se zavedaš kaj zahtevaš? Da boš nekam zapeljal in vštekal kabel, po katerem bo steklo hmm, 100kWh v 5ih minutah = 1,2MW moči. Poglej si malo, kakšni vodniki in predvsem vtičniki so potrebni za prenos takšnih moči. To je 1200A pri 1000V. Un ror za filanje F1 v 4ih sekundah je igračka proti tej stvari. To se enostavno ne bo zgodilo.
Menjava celic pride še najbolj v poštev.

Problem takšnega polnjenja je slabši izkoristek, se bo pa stvar sigurno slej ko prej prodajala. Samo zapelješ v garažo, kjer maš v tleh indukcijski polnilec. Avtomatika poskrbi za ostalo.
Indukcijski polnilci imajo zanič izkoristek. Po možnosti se ti bo avto stalil, preden boš nafilal baterije.
Stresano polje pri 10kW pa je ogromno ..

Eden zadnjih, ki se ga je dobilo v nekakšni ljudski različici je bil tale:
Citroën je imel par AX prototipov na elektriko za navadne smrtnike. Noter NiCad celice in okoli 20kW motor. Tepel ga je edino doseg, vendar pa je bil za u šopping super ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::

Webasto stane pod 1000€, elektro-hidravlični servovolan ima danes 90% majhnih avtomobilov (Clio, Punto, Corsa, ...), kompletno električni servovolan vem da ima Škoda Fabia...

Bah ne da se mi več z vami preganjat.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Brez skrbi, da se elektriko da barvat. Kako le potem števec preklopi iz VT na NT ? ...
Aha .. če se razštela vžig v ICEju, se bodo pa ščetke obrabile v e-motorju ..


Tole sta kronska dokaza da nimaš blage veze kaj trobezlaš.
FYI: Števec preklaplja na podlagi vgrajene ure. AC motorji nimajo nikakršnih krtačk.
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

WarpedOne> FYI: Števec preklaplja na podlagi vgrajene ure.

Naš števec ima not sim kartico od mobitela, FYI.

WarpedOne> AC motorji nimajo nikakršnih krtačk.

In zato tudi bistveno učinkovitejši od bencinskih v vseh pogledih. Pyr0Beast sicer pravi, da globalno električni avtomobili smrdijo enako kot bencinski, a to ne drži. V Sloveniji polovica energije pride od virov, ki prav nič ne pacajo, poleg tega je čiščenje svinjarije na eni lokaciji bistveno lažje kot čiščenje milijona kurišč.

dzinks63 ::

Ne vem, zakaj se toliko komplicira okoli električnih avtomobilov, ko pa si jih nekateri kar sami doma naredijo. Mislim, da multinacionalke namerno zavirajo razvoj in serijsko proizvodnjo električnih avtomobilov.
Home Made Electric Car
Electric car vs Ferrari

Pyr0Beast ::

Tole sta kronska dokaza da nimaš blage veze kaj trobezlaš.
Večje količine (starejših) števcev imajo ponavadi en skupen vod na Zvočnofrekvenčni sprejemnik, kateremu elektro daje signale za preklop. Novejši, elektronski imajo to že vgrajeno.

FYI: Števec preklaplja na podlagi vgrajene ure. AC motorji nimajo nikakršnih krtačk.
.. niti ne. Jah, sej tudi dizli nimajo navadnih svečk ..

Pyr0Beast sicer pravi, da globalno električni avtomobili smrdijo enako kot bencinski, a to ne drži. V Sloveniji polovica energije pride od virov, ki prav nič ne pacajo, poleg tega je čiščenje svinjarije na eni lokaciji bistveno lažje kot čiščenje milijona kurišč.
Lej, že sedaj smo letno 800GWh v minusu. Misliš, da bodo omenjeni avti to kaj izboljšali ?

Electric car vs Ferrari
Jabolka pa hruške. Primerjaj formulo pa toti el. avto ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

>> Lej, že sedaj smo letno 800GWh v minusu. Misliš, da bodo omenjeni avti to kaj izboljšali ?

Torej predlagaš naj si odkuplam štrom in si omislimo generator na nafto?
Jaz predlagam, da si postavimo dve novi JE.
Zbogom in hvala za vse ribe

Lonsarg ::

Pyr0Best ja smo v minusu, po se vprašaj tole. Koliko denarja zapravimo za nafto, mislim da se kar hitro nabere denarja za ene par, ne samo eno JE, take vstoe so to... Tako če tam pri nafti toliko zmanjšamo pač nekam uštuljo en pripevek, kar itak ni težko, da dobijo denar za JE, ki bi ga drugače zapravili za tankanje...

Pyr0Beast ::

Torej predlagaš naj si odkuplam štrom in si omislimo generator na nafto?
Če lahko rekuperiraš toplotno energijo (vsaj čez zimo) bi bilo super.

Jaz predlagam, da si postavimo dve novi JE.
Ali še par blokov v krškem. Vsekakor se moramo premoga čimprej znebiti, saj ga že zdaj ogromno uvažamo.

Koliko denarja zapravimo za nafto, mislim da se kar hitro nabere denarja za ene par, ne samo eno JE, take vstoe so to...
jah, ampak izkoristek je slabši, kakor, da bi nafto kurili direktno v avtih. Še vedno pa par JE pa smo dobri, takrat bo tudi el. avto postal prijazen okolju.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Lonsarg ::

Samo nekaj bi vprašal, ali dejansko kje še gradijo TE elektrarne? Kolikor jaz vem jih ne, pač pustijo tiste, ki so že postavljene in to se pač ne bo spremenilo, tako da izpust iz TE je fisken, poraba elektrike bo vzpodbudila ostale stvari nove zgradit, ne pa TE.

Azrael ::

Če hočeš energijo za vse vedno večje potrebe, rabiš nove TE in JE.

HE ss že postavljene povsod, kjer je bilo vsaj približno smiselno, pa še te nimajo dovolj vode za stalno obratovanje na 100% 24/7. Še pol leta ne, nekatere lahko tako delajo samo par dni letno.

Solar, wind, slepa ulica. Porabi več energije, kot jo proizvede. Wind je pred leti povzročil razpad omrežja v Nemčiji, zato so se jih tam začeli otepati in novih polj sploh niso in je vprašanje, če sploh kdaj, bodo priklopljena v omrežje.
Nekoč je bil Slo-tech.

Lonsarg ::

Ko je ravno toliko fora o elektrarnah. Tile so zgruntali neki čisto hudga:
http://www.brightsourceenergy.com/dpt.h...

Meni zgleda dosti bolj obetavno kot sončne celice, saj ogledala odbojejo skoraj vso svetlobo in je izkoristek praktično tak kot je v turbini, torej enak kot pri TE. No v bistvu to je TE, samo ne na gorivo, ampak na sonce :D

Step2en Wolf ::

@Warp1

Gorivne celice so tu že od leta 1938, ko jih je iznašel britanec... a so takrata proizvajale premalo elektrike, da bi bile racionalne. Peglamo jih torej že 170 let. Skoraj toliko kot el. avtomobile.
Tudi VHS je zmagal, čepav je bil Beta-max boljši. Seveda lahko iz tega kuješ teorije zarote... a preprosto dejstvo za zmago ICE motorjev, sta bili obe svetovni vojni. In inercija zahteva svoje...

Električni servo volan so imeli: prejšnji 2 generaciji Punta (ima tudi gumb "city" za še "bolj servo", prav tako Opel Corsa...

Jaz bi raje videl "in-wheel" EE.

Webasto stane od 600 EUR naprej.

Razmišljaš v današnjih okvirjih. Ena rešitev je bila tu že podana. Modularni akumulatorji, ki jih na "el. postajah" zamenjaš. Praznega za polnega.

G.wiz-a si ne drznem voziti iz varnostnih razlogov. Teslo iz finančnih. ERGO = ni avtomobila, ki bi se ga lahko kupilo.
Res pa je, da bi lahko tudi doma v Slovenij začeli izdelovati garažne el.avtomobile... samo kaj, ko je slovenska zakonodaja takšna, da se bo to prej zgodilo v VB ali ZDA (tudi v Nemčiji Microsofta ne bi bilo, mora podjetje imeti WC, direktor mora imeti diplomo...).


Veliki minus EE gnanih s pomočjo akumulatorjev so zime. Ko sem bil pred desetimi leti v Moskvi, sem opazil, da večina ven vleče akumulatorje in jih s seboj nosijo v stanovanje. Kaj bodo z EE? Cel avto nesli v stanovanje v bloku?

Največji minus EE avtomobilov so AKUMULATORJI (domet, polnjenje, temperaturna občutljivost, ekološke posledice...). Če rešiš težavo napajanja EE, si dejansko milijonar. Stoletja jih že peglamo... pa nikamor ne pridemo. Tudi sončne celice nekaj desetletji peglamo... manjka nekaj revolucionarnega, da se stvari premaknejo. ColdFusion (po mnenju nekaterih sanje), super prevodniki pri civilnih temperaturah (prav tako zaenkrat še teoretične sanje)... ostanejo torej novi viri ali rekordno izboljšanje delovanja obstoječih idej: akumulatorjev, sončnih celic.

Zato el.avtomobili še niso čisto zares prava stvar. Lahko bi bili, če bi mi spremenili navade. V to pa nas lahko prisili samo recesija... taka huda... da bodo še američani raje s kolesi se okoli vozili.
In v bistvu je to tudi rešitev. Kolo je boljše od avtomobila. Kateregakoli. Samo stanovati moraš dovolj blizu. Stolpnice in kolesa torej.
Samo dvigala bode še vedno električna... :)

@ Azgard
Povsod, kjer je dovolj oglja, bodo še rastle TE. A naj oglje kar pustijo ležat ali kaj? :)

Pyr0Beast ::

Samo nekaj bi vprašal, ali dejansko kje še gradijo TE elektrarne?
Niti ne, se pa dodajajo novi bloki in novi kotli ter povečuje zmogljivost le teh.

Meni zgleda dosti bolj obetavno kot sončne celice, saj ogledala odbojejo skoraj vso svetlobo in je izkoristek praktično tak kot je v turbini, torej enak kot pri TE. No v bistvu to je TE, samo ne na gorivo, ampak na sonce :D
Imam v planu realizirat v roku 2h let. Termična moč cca. 10kW.

Veliki minus EE gnanih s pomočjo akumulatorjev so zime. Ko sem bil pred desetimi leti v Moskvi, sem opazil, da večina ven vleče akumulatorje in jih s seboj nosijo v stanovanje. Kaj bodo z EE? Cel avto nesli v stanovanje v bloku?
Jah, tam majo tako ali drugače njim bolj ustrezen tip akkuja. Pri -40°C ti ravno ne boš zaverglav mašine lepo, je moč preprosto nična. Litijeve še najbolj trpijo za tem. NiCad pa moč celo naraste z nižjo temperaturo [>:D]

Samo dvigala bode še vedno električna... :)
Še vedno bodo štenge...

Povsod, kjer je dovolj oglja, bodo še rastle TE. A naj oglje kar pustijo ležat ali kaj? :)
Najbolje. Ta slovenska ilovica, pardon, lignit še gori ne dobro, kaj šele, da bi grelo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gruntfürmich ::

hja. men pa se zdi, da so proizvajalci avtov res izgubili kompas. in morda v ozadju tega res tiči naftni lobij - če ne bi bil bush podmazan z nafto in bi bil predsednik zda bolj 'zelen', bi verjetno že zdavnaj naredil korak naprej v avtom. industriji in tudi v EU bi sigurno sledili tem trendom. zdaj pa so mu po večini samo kimali

zakaj?

ker je tehnologija za normalno uporabo (1. korak v uvedbi el. avtov) elektrodizla zrela za ta podvig že najmanj 10 let (elektrodizel + eletromotor za pogon).
v tem času bi se lahko ugotovile vse podrobnosti uporabe el. pogona in bi stvar bila pripravljena na naslednji korak, seveda s velikim predhodnim raziskovanjem: uvedba gorivnih celic na ogljikovodike (vodik je slepa ulica), ki bi bile morda dandanes že povsem realnost + morda dodaten akku v avtu.
v naslednji fazi (čez recimo 10 let) bi pa verjetno namesto goriv. celic že začeli vstavljati not samo akkuje z veliko kapaciteto in izvesti potrebno infrastrukturo - elektrarne (ta korak dandanes še ni izvedljiv).

dandanes pa se dogaja, da hoče avt. industrija ponudit akku avte, za katere po mojem še ni osnovnih pogojev: izkušenj tehnologije, navad uporabnikov, niti dovolj elektrike, niti dobrih akkujev.

zato so morda el. avti samo pesek v oči javnosti od avt. industrije, ker javnost hoče zelene rešitve, industrija na to sploh ni pripravljena. in je po mojem še zelo zadaj kar se tega zelenega koraka tiče.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

Mogoče je pa vseeno bolje pripravljena, čez dve leti bo General Motors dal ravno tak avto, ko si ga ti opisal. Elektrimotor in pa generator, ki jo proizvaja, seveda ma zraven tudi za nekaj km baterij, to je pa res poceni dodatek, ki se ga še kako splača, za vozit v službo in potem vseeno vštekaš doma.

gruntfürmich ::

Mogoče je pa vseeno bolje pripravljena, čez dve leti bo General Motors dal ravno tak avto, ko si ga ti opisal. Elektrimotor in pa generator, ki jo proizvaja, seveda ma zraven tudi za nekaj km baterij, to je pa res poceni dodatek, ki se ga še kako splača, za vozit v službo in potem vseeno vštekaš doma.

že že, ampak to je tehnologija izpred 15 let! to je tisti hec
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

WarpedGone ::

Modularni akumulatorji, ki jih na "el. postajah" zamenjaš. Praznega za polnega.


Menjavanje baterij je privlačna ideja. Njen glavni problem je standardizacija, ki pa v času, ko se tehnologija tako hitro razvija, zelo hitro postane cokla. Hočeš met postavljen modularen sistem, ko se na trgu pojavio baterije ki zdržijo po 3x dlje, so lažje etc, problem pa je da majo drugačno napetost in zahtevajo drugačen režim polnjenja. Kaj boš? Zamenjal komplet tehnologijo na vseh polnilnih postajah ali pač vztrajal na zastareli tehnologiji?

V trenuntnem stanju hitrega razvoja je bolj smiselno da maš baterijo vgrajeno v avto in ti čez 5 let pač opeša (= kapaciteta pade na 80%). Takrat pač kupiš nove baterije izdelane s takratno tehnologijo. Morda bo ob tem treba še kej v avtu zamenjat, da bo nova baterija laufala kot je treba pa si spet dober za naslednjih N let. Staviš lahko pa, da bo nova baterija močnejša in boljša, kot pa si jo imel v prvem avtomobilu.

Problem z dosegom in "počasnim" polnjenjem je predvsem v glavah. Ko enkrat probaš, vidiš da pravzaprav to ni noben problem. Spada v isti rang problemov kjer so tudi problemi, da se z avti ne da po jezerih furat niti po zraku letet.
Zbogom in hvala za vse ribe

Snohman ::

Danes so predstavili Chevrolet Volt:
gnan je izključno na EM, ima pa ICE za podaljševanje dosega. Z Li-ion baterijami doseže 40 milj pri polni moči.

Na 240V priključku se polne 3 ure ko je prazen(!). Ima 150 konj in 370Nm prevedeno v star denar.

http://www.autoblog.com/2008/09/16/offi...

V USA bo stal okoli 40k $. Kar drago bi rekel.

TribesMan ::

Drago ja... pa če dobro pogledaš piše "Officially Official: GM reveals the 2011 Chevy Volt!"

Not anytime soon... bolj pesek v oči bi rekel.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Step2en Wolf ::

Edini avto, ki ga trenutno lahko kupimo je omenjeni REVA oz. G-Wiz v VB.


Tu pa je še njegov test (Top Gear).
Se pa pri Tesli trudijo, da bi Jeremyju dali njihovega dirkača. V prihajajoči novi sezoni naj bi to tudi videli. Komaj čakam :)

P.S. Pozabil sem še na ZAP motors
kjer ZAP pomeni Zero Air Pollution.
 xebra

xebra

Zgodovina sprememb…

jype ::

TribesMan> Drago ja... pa če dobro pogledaš piše "Officially Official: GM reveals the 2011 Chevy Volt!"

No, meni je zadeva všeč. Čakam na več specifikacij, ampak če bo čez tri leta za kupit za $40k, je to poceni (preračunano verjetno kakšnih 500 evrov za nas :).

Najbolj mi je všeč dashboard. Sovražim old-school cagarje.

dzinks63 ::

Zadeve se premikajo: Ze-O all-electric MPV je že tu, še cel kup zelenih avtomobilov : green-cars

TribesMan ::

Upam si trdit da je 80% avtomobilov bolj zelenih kot tisti trije avtomobili navedeni na zadnjem linku v prvi vrsti...
Mislim cmon, nalimat nekaj v stilu motorčka za brisalce zraven v8 5l mašine in temu rečt "zelen avto" je že rahlo absurdno.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

SmeskoSnezak ::

E, vi slepci... kaj pa pravite na ono novico za BMW? BMK za vaše kregarije, ker so tak brezpredmetne. Samo akcija šteje. In sn vam že dal toliko linkov do novih elektro avtov, da bi že slepi spregledal, samo vi pa še vedno isto gonite. Malo ste že tečni s ponavljanjem :P
@ Pusti soncu v srce... @

Zheegec ::

Če bo dober se bo prodajal, kajne? Ampak do sedaj še noben ni bil dober, tudi nevem zakaj naj bi bil.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

SmeskoSnezak ::

Evo, citiram vse boljše stvari iz linkov, ki sem vam jih podajal v tej temi. Če že ste preleni, da bi brali in kliknili na stvari. Pa vsem kake zanimive linke.

August, 13:
GM is designing the Volt to run for 40 miles on a lithium-ion battery pack that can be recharged at a standard outlet. The Volt will also capture energy from braking, like a traditional hybrid, and feature an on-board engine that will be used to send power to the battery on longer trips.

GM is racing Toyota Motor Corp to bring the first mass-market, plug-in car to the marketplace.

Squba electro car also dives
Lightning GT electro super car
Fisker Karma hibrid car
Da ne bom linke dajal, si poglejte odgovor v tej temi, ki sn ga že podal dne 30. mar 2008, 01:06:59, kjer imate še več linkov do raznih avtov. 8. jan 2008, 10:06:54 sn pa dal link do "starih" elektro avtov, ki so bili zvezde v filmu "Who killed the electric car?".

Elektroavto je že tukaj, piše se leto 2008, in par odgovorov nazaj sem dal LINK, v katerem ti lepo piše kako dolgo že elektoravti vozijo okol. V letu 2005 JIH JE ŽE BILO (reci in piši) 51,398.

Citiram še del mojega odgovora, samo za Braneta, ki je sanjal o elektroavtu, pa si še ga zdaj ni omislil, čeprav " bi naj v letu 2006 naredili 470525 avtomobilov na alternativne pogone." (vštevši z elektroavti)


p.s.:V bistvu pa ugotavljam, ko tak nazaj prebiram temo, da zapravlam cajt za bzw, ker oporekate nonstop eni in isti. Rajš grem spat :P
@ Pusti soncu v srce... @

Zheegec ::

Torej ne bom prišel s tem avtom od doma do službe? Torej... useless. Bo samo nekje konkurenca gi-wizzu ali kaj je že tisto.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

SmeskoSnezak ::

To že govoriš skoz celotno temo. Ne jamraj tolko! Rajš idi kaj pametnejšega delat...

gnight
@ Pusti soncu v srce... @

Zgodovina sprememb…

««
29 / 1220
»»