» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
30 / 1220
»»

Zheegec ::

Ja čakaj, kako bom s tem avtom prišel v službo, oziroma s čim bom šel pa na dopust? Boš rekel "kupi še en avto"? Zakaj so električni avtomobili stvar prihodnosti, pa se o njih kot "prihodnost" govori nekje ~10 let, pa z najnovejšim električnim avtom (ki ga še ni na trgu - torej je prihodnost, ane?) ne bom moral priti v službo, ampak se bom moral vmes ustaviti in napolniti baterijo? Zakaj pa lahko z rabljenim avtom za 5k€ naredim skoraj 900Km z enim tankom, oziroma še več ob res lepi/varčni vožnji?

Na Top Gearu so že ugotovili, za kaj se gre. Velika podjetja pridejo na sestanek z Zelenimi vsa pripravljena s papirji in napovedmi, ko je sestanka konec papirje zmečejo stran in grejo naprej študirati kako spraviti še kakšnega konja več iz njihovih racing avtov... Jaz pa v smeh, ampak žalostno je to, da je to (karikirano) čisto res... :)

[edit] Pa najbrž bo tale nov avto tudi kakšen € dražji, kot primerljiv avto - recimo kakšen Smart, kateremu zmanjšamo tank na 5 litrov, da mu bo lahko konkurenčen... Grem stavit, da bo ta električna igračka še vedno slabši nakup za 99% prebivalstva, kot pa navaden avto. Pa še navaden avto podpira državo - pri tankanju nafte plačam davek v obliki trošarine PLUS davek na ta davek (DDV) in nafto skupaj... pa še vedno je to bolje, od tega električnega avtomobila. Ko pa se bo tehnologija opazno izboljšala, bom pa tudi jaz nabavil električni avto. Super.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

SmeskoSnezak ::

Ti resnično spiš zravn, ko te bedarije pišeš. Električni avti že zmorejo več kot 200km prevozit! In ŽE obstajajo, ne govori se o prihodnosti, ampak o novejših in serijsko več izdelanih avtomobilih. Kapiš?
@ Pusti soncu v srce... @

TribesMan ::

WAW a res? Dej povej kje, tle mam kupček 30k€... jest bi električni avto, ki ima doseg 200km... še ta tedn prosim.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Matev ::

elektro avtomobili bodo zapolnili točno določeno nišo trga
mestni asvtomobilček za po nakupih - je majhen in fajn za parkirat
zadosti velik za eno osebo in njeno kupljeno prtljago
enostaven za vozit...
fensi videza

skratka - uspeh v tem imajo zagotovljen

naslednja stopnja so pa razni osebki ki se vozijo cca 5-20 km daleč v službo
zanje bo naslednja generacija el.vozil
malce večjo avtonomijo bodo morali imeti in malce hitrejši ter prostornejši... pa bo

za razne anti električne osebke se bo pa v naslednjih časih kaj našlo
ne še sedaj

Snohman ::

Joj bluzite vsi po vrsti.

Z Voltom se bo dalo izključno na baterije peljati 40 milj, torej slabih 65 kilometrov. Dovolj za večino ljudi v službo in nazaj.
Ko zmanka župe iz baterije, se vključi motor z notranjim izgorevanjem, ki pa ni priključen na kolesa, pač pa je samo generator elektrike. Avto bo še vedno neposredno poganjal EM.
Tako, da doseg ni omejen z elektriko, tankaš ga kot navaden avto, ko greš na dalšjo pot in ni težav. Ima 150 konj, kar bi moralo zadoščati za kakih 150km/h, kar je za večino ljudi dovolj.

V USA bo najbrž oproščen davka(7.5k $).

Bo pa vseeno stal okoli 40k $, kar je precej. Za primerjavo, BMWjeva 3ka z največjim motorjem stane osnovno okoli 42k $.

SmeskoSnezak ::

Lenobe več ne podpiram, sn vam že dovolj informacij k riti prneso. Ajde, idi temo brat pa si poišči info. Pa ne sanjaj o 30k€ elektro avtomobilu v tem trenutku, sn že povedal, da trenutno v Evropi to ponujajo kot top ponudbo zravn Aston Martinov,Ford Mustangov, ip. (dodaj kako ničlo zravn k 30.000) in bo treba vsaj kakih 5 let potrpet, da cene popadejo in ko bo več serijsko delanih avtomobilov. Mogoče so cene v Ameriki nižje, treba poiskat info. Sam kot sn reko, poiščite si sami od zdaj naprej!
@ Pusti soncu v srce... @

Step2en Wolf ::

"Beam me up Scottie." je najboljša oblika transporta. In razen nekaj res drobnih delčkov prenesenih na minimalne razdalje ter StarTreck ipd. episod... tega transporta še ni.

Enako realni so danes vsi omenjeni avtomobili. Fisker Karma, Mitsubishi Miev, Chevy Volt, Prius III (plug-in)... ker jih še ni.

Tisto kar je dosegljivo in kupljivo, prihaja pretežno iz Indije in Kitajske: G-Wiz, Think, in ZAP.

jype ::

Stepen Wolf> Tisto kar je dosegljivo in kupljivo, prihaja pretežno iz Indije in Kitajske: G-Wiz, Think, in ZAP.

In seveda Tesla Roadster.

Dobavili so jih že 27, rešili so težave z menjalnikom in boljšega športnega avtomobila trenutno ne ponuja nihče drug: http://wot.motortrend.com/6294593/green/tesla-declares-transmission-problems-solved-finished-roadster-now-in-production/index.html

Azrael ::

Wau, 27 so jih že dobavili. Ni bilo govora po par 100 za prvo leto? Kdo jih še prenaša?

Preveč obljubljajo in skoraj nič ne pokažejo.

In tisto pravljico, da so imeli težavo z menjalnikom, naj si tudi nekam vtaknejo. Če pa je res, so res uber lulčki, če se menjalnika zraven AC servo motorja ne znajo spacati. Lose- lose kombinacija.

Tako kot ime White Star za njihov kao obični avto, bolj neprimernega imena res niso mogli najti. Kdor ne razume v čem je problem, družba White Star je bila namreč lastnik ladje RMS Titanic.

Ime napoveduje potop.

Aha, pa še nekaj od včeraj, ko sem prilepil plakat Dentroit Electric, je bil komentar, da je avto na bencin napredoval od 1912 veliko, elektro pa nič, zaradi grdih naftarjev se ve.

Zadeva seveda ne drži vode. Avto na bencin je napredoval neznatno, kar se tiče mehanike, elektro štarter, hidravlične zavore namesto žičnih, oljni ali plinski amortizerji namesto dveh kosov lesa, ki se tareta med seboj.

Vse to je bilo znano in v uporabi pred WW2, tako kot vbrizgavanje, turbine, večventilska tehnika in podobne zadeve, ki jih radi za marketing ponovno "izumljajo".

Dodano je bila le elektronika za oteženo servisiranje, nekaj malenkosti za udobje (klimo so v ZDA montirali že 1940, v zaostali Evropi pa s pol stoletnim zamikom), rešitve za večjo porabo goriva (ECU + katalizator), elektronika za "varnost", ko ne znajo več izdelati kvalitetnih mehanskih sklopov (podvozje in zavore).

Ko z današnjega avta zmečeš dol vse sodobne (ne)potrebne elektronske igračke, dobiš avto letnika 1930. Večina današnjih motorjev je iz tega časa. Tako je to.

Elektro pa res ni nič z njim, razen polakiranih prospektov in tu in tam kake precenjene in v resnici neuporabne gajbe na štrom, tako kot ob prejšnji naftni krizi. IMHO je čas avta na štrom minil, tako kot čas avta na paro. Razen, če pride do nekega epohalnega odkritja, ki pa je malo verjetno.

In še v razmislek, prvi naftni krizi so obljubljali avte s plinsko turbino, torej samo drug motor. Turbina je lahka, enostavna, pije vse kar teče in gori, izkoristki so baje zelo visoki, infrastruktura obstaja, problemi z vročim izpuhom bi bili verjetno rešljivi.

Toda takih avtov in ne tovornjakov ni, kljub mnogo manjših spremembam, pa naftarjem se ne bi bilo treba voziti samo še s pozlačenimi avti...
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::

Lejga, azrael spet vrti svojo mantro.

Wau, 27 so jih že dobavili. Ni bilo govora po par 100 za prvo leto? Kdo jih še prenaša?

Kaj mi daš, če jih do konca leta dobavijo 200?
Trenutno jih na teden naredijo po 10. 6 tednov traja da avto pride iz UK v USA v roke lastniku. Decembra je plan da bojo prešaltali na 40 na teden.

In tisto pravljico, da so imeli težavo z menjalnikom, naj si tudi nekam vtaknejo. Če pa je res, so res uber lulčki, če se menjalnika zraven AC servo motorja ne znajo spacati.


Torej tako Magna kot X-Trac nimajo pojma, kako se dela menjalnike? Prosim, naredi sam sebi uslugo in jih pojdi to naučit. Očitno si sfalil poklic. Resno. Tebi je ja jasno da je takšen menjalnik mala malca. Zakaj ga ne narediš in super zaslužiš?
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

Azrael> Preveč obljubljajo in skoraj nič ne pokažejo.

A ni hec, da reče to nekdo, ki naj bi se na te reči vsaj malo spoznal?

Pyr0Beast ::

Torej tako Magna kot X-Trac nimajo pojma, kako se dela menjalnike? Prosim, naredi sam sebi uslugo in jih pojdi to naučit. Očitno si sfalil poklic. Resno. Tebi je ja jasno da je takšen menjalnik mala malca. Zakaj ga ne narediš in super zaslužiš?
Proizvajalci avta nimajo pojma, kaj sploh hočejo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gruntfürmich ::

ufff, pa res azrael. plinska turbina + morda generator! tudi to bi se lahko nardilo že pred 40 leti. pa se seveda pridobile izkušnje z el. pogonom. pa ni blo nič iz tega.

snežkosnežak!!! vidim oz. ne vidim kaj bi ti sploh rad povedal? da obstajajo alternative navadnemu avtu?? to hočeš povedat? no, če nas hočeš v to prepričat, ti svetujem da nemudoma nehaš, ker nismo vsi tako neumni kot si ti, ki bi v to verjeli.
še enkrat ti povem: alternative navadnemu avtu NI! in še kmalu ne bo! zakaj je tako sem učiraj opisal.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::

Nekaj je za menjalnik bilo jokanja, da je problem 14k RPM in 10kg težak rotor in samo pol sekunde časa za preklop brzine. Če v tem času ne znajo z regulatorjem zavreti motorček na 7kRPM in bi to pomenilo za menjalik 0 napora, so lulčki.

V tem času bi to igračo od motorja lahko že ustaviili. Še mnogo večje (po masah in premerih) rotorje v trofaznih motorjih je možno zaustaviti v tem času. Res so obrati nižji, toda so mnogo večje mase in premeri teh mas, tako, da je to neprepričljiv izgovor.

Sicer pa kako pri Ferrariju znajo narediti Cambio F1 za serijski avto, ki pa prenaša bistveno hujše sile in preklaplja v bistveno krajšem času?

Ti časi za Tesla menjalnik so nekaj povsem običajnega za današnje sekvenčne menjaslnike, v šleparjih trajajo. Proi Alfa Romeo tudi. Ti pri Tesla pa očitno ne vedo kaj bi sploh radi.

W1

Nisi nekaj o tem govoril že lani, kako bodo avtočke štancali? Definitivno hudo fejst zamujajo. Jest bi od takega dobavitelja že davno zahteval denar nazaj. Z zamudnimi obrestmi.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::

Azrael> Jest bi od takega dobavitelja že davno zahteval denar nazaj. Z zamudnimi obrestmi.

A lahko vidimo spletno stran od tvojega podjetja, ki ponuja boljše menjalnike od tistih v Tesli?

Pyr0Beast ::

A lahko vidimo spletno stran od tvojega podjetja, ki ponuja boljše menjalnike od tistih v Tesli?
lahko imaš še tako dober menjalnik, a če ga boš ružil bo crknil, kot vsak.
Sicer pa zakaj tale avto sploh nuca menjalnik, če ima (baje) konstanten navor skozi celotne obrate ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

Pyr0Beast> Sicer pa zakaj tale avto sploh nuca menjalnik, če ima (baje) konstanten navor skozi celotne obrate ?

Ker je športni avto z manj kot 4s od 0 do 100.

No ampak saj zdaj menjalnika "nima več".

Pyr0Beast ::

No ampak saj zdaj menjalnika "nima več".
Saj je bil tudi zasnovan brez, kaj so komplicirali ne vem.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Azrael ::

To tudi mene zanima, čemu menjalnik? Saj ima AC servo motor , ki je enako dober vlečni motor kot enosmerni glavnostični motor ali parni stroj.

Očitno imajo probleme že z regulacijo motorja, saj je opis tak, kot, da menjalnik in njegova sklopka mora znižati obrate motorju. Jasno, da bo to uničilo menjalnik.

Rešitev pa ni v menjalniku, ki bi zdržal rallye uporabo 200.000 milj, ampak regulacija motorja. Danes za potrebe sekvenčnih menjalnikov znajo krotiti navite otto motorje in lenobne dizle. AC servo itak rabi regulator, da deluje, torej zakaj ga ne izkoristijo?
Nekoč je bil Slo-tech.

Pyr0Beast ::

Ali pa če 'zakurijo' kinetično energijo motorja v uporih, če drugače ne gre. Vsekakor ceneje kot menjavat menjalnik.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::

Konstanten navor gor ali dol, morate vedeti da ima tudi najmanjši Clio 1.2 v 1. prestavi na kolesih preko 1000Nm navora, če upoštevamo prestavna razmerja in final drive. Brez menjalnika v elektro avtomobilu si ali blazno omejen pri max hitrosti ali pa pri pospeških. Predstavljajte si občutek pospševanja v 3. prestavi pri navadnem avtomobilu.
Seveda ima električni motor navor na voljo pri 0rpm, pa vse do nazivnih obratov, kjer doseže maksimalno moč, od te točke naprej navor zvezno pada, moč pa je konstanta. In to je lahko do 10krpm brez večjih težav. Problem je ker je tega navora relativno malo.

Recimo 40kW (tolk je max moč cliota 1.2) električni motor z nazivnimi obrati 3000rpm ima navor 125Nm, neki takega kot naš clio 1.2. Glede na to da rabimo avto ki bi šel nekih 140km/h lahko motor do koles priklopimo s final drive razmerjem 3:1, ker rabimo max moč nekje okoli točke kjer se kolesa vrtijo s 1400rpm, kar pomeni da imamo na kolesih 370Nm. Kar je nekaj takega kot clio v 3. prestavi.

Pospeški s tako mašino, brez menjalnika bi bili žalostni. Govorimo o rangu med 15s in 20s do 100km/h. Teslina teorija o menjalniku z dvema prestavama je čist na mestu, vendar v njihovem primeru okoli furaš gokart z ubitačno mašino, zato so lahko začasno vgradili motor brez menjalnika, ampak povprečni avtomobili ne bodo imeli 180kW in 1200kg, bo treba razmislit tudi o menjalniku.

Zakaj so imeli oni probleme z menjalnikom? Verjetno ker so hoteli čimlažji menjalnik, ki preprosto ni prenesel navora elektromotorja. Teslin motor izpljune blizu 600Nm...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Lonsarg ::

Fora je da Teslo lahko voziš z ali brez manjalnika. Ima takorekoč 2 predstavi in maš lahko ali skozi v drugi, ali pa za bolše pospeške preklopiš v prvo pri speljevanju, kar je tudi point tesle, ker je športni avto. Tudi bolši električni avti bodo morali meti za speljevanje svojo predstavo.

Matev ::

>>> Tudi bolši električni avti bodo morali meti za speljevanje svojo predstavo.

že bencinarji imajo lahko avtomatik

Lonsarg ::

Jao, ja majo avtomatik, ampak to pomeni, da računalnik predstavlja, ne pa da ni predstav...
Tudi za Teslo bi lahko naredili avtomatski menjalnik, ampak so se odločili da je bolj zabavno menjati, ko pa sta že samo dve...

A. Smith ::

Seveda ima električni motor navor na voljo pri 0rpm, pa vse do nazivnih obratov, kjer doseže maksimalno moč, od te točke naprej navor zvezno pada, moč pa je konstanta. In to je lahko do 10krpm brez večjih težav. Problem je ker je tega navora relativno malo.


Koliko navora pa imaš na kolesu Cliota, ko je v peti prestavi? Tudi navor na kolesih ICE avtomobilov pada! Vendar ne linearno, temveč kajpak, stopničasto v skladu s prestavnimi razmerji. In tako lahko vidimo, da pri visokih hitrostih tudi ICE avtomobilom zmanjka navora.

Električne avtomobile je mogoče konstruirati tudi brez menjalnika. Lep primer je Eliica.

Če pa je območje vrtljajev motorja preozko, in si je kljub temu treba omisliti dodatno prestavo, ali ne bi bilo bolj logično prestavno razmerje spreminjati za visoke hitrosti? Dvomim namreč, da je 1000Nm premalo za speljevanje.

(Pa ne, da bi zagovarjal el. avtomobile. Tudi sam sem mnenja, da jih v prometu še lep čas ne bo dosti.)
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

TribesMan ::

Prestave, ne predstave...

Anyway, navor pri menjalniku je stopničast, ravno zato želimo imeti največji možni navor pri pospeševanju pri nizkih hitrostih in ker hočemo imeti nizke obrate za nižjo porabo kadar vozimo s konstantno hirostjo.
Navsezadnje če te moti "stopničastost" menjalnika si izberi CVT menjalnik, kakršnega imajo skuterji in nekateri audiji (včasih so ga imeli, nevem če se še prodaja), vendar boš moral požreti večje izgube. Seveda ne vidim razloga zakaj ne bi naredil preprostega sekvenčnega menjalnika, če znajo narediti 7 stopenjske menjalnike ki prestavijo v delčku desetinke sekunde, ne dvomim da se ne da narediti takega ki prestavi v pol sekunde in ima dve prestavi...
Ker, verjeli ali ne, tudi pri elektromotorju so izgube ko se ta vrti s 5000rpm višje kot takrat ko deluje pri 1500...
Je pa res da zaradi same prožnosti elektromotorja komot preživiš z recim dvema prestavama. Eno "mestno" za odzivnost in pospeške in "izvenmestno" za vožnjo pri veliki hitrosti.

Aja pa še pomislek glede ne-uporabe menjalnika. V Sloveniji imamo ceste z naklonom tja do 25%... Verjemi mi da je menjalnik HUDO zaželjen.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Nekaj je za menjalnik bilo jokanja, da je problem 14k RPM in 10kg težak rotor in samo pol sekunde časa za preklop brzine. Če v tem času ne znajo z regulatorjem zavreti motorček na 7kRPM in bi to pomenilo za menjalik 0 napora, so lulčki.


Tvoje cifre so sicer napačne, ampak naj ti bo. Vzemi homogeni valj z maso 10kg in ga poskusi v pol sekunde zabremzat iz 14.000 rpm na 7.000 rpm. Recimo da ima valj (rotor) premer 15cm (ocena na oko glede na slike celega motorja, slike samega rotorja še nism vidu). Odvzet mu moraš 22kJ rotacijske energije. Če hočeš to narest v pol sekunde, boš moral priskrbeti moč 45kW. Inverter v Tesli ima moč 185kW. Na prvi pogled izica.

Ampak.

Cel motor tehta menda 45kg, tako da bi ima bakren rotor sigurno več kot 10kg, vsaj kakih 15 do 20kg (67 - 90kW). Privzel sem homogen valj ampak rotor ima večino bakra razporejenega po obodu in ker je baker gostejši od jekla, takšna razporeditev poveča vrtilni moment in s tem zahtevano moč. Če bi bila vsa masa v plašču valja (teoretični maksimum) bi se zahtevana moč podvojila. Po občutku bi reku da je vztrajnostni moment tega rotorja vsaj za kako tretjino večji kot moment homogenega valja. To zahtevano moč dvigne na 120kW. Motor pri najvišjih obratih nima več polnega navora niti moči, pri 14.000 rpm je moči le še za 105kW. Sigurno sem kakšno stvar še spregledal, tako da komot verjamem da rešitev brez sklopke (kjer inverter sam prilagodi obrate motorja obratom v menjalniku) ni prišla v poštev.

Mojstri, ki živijo od izdelave menjalnikov, pa niso bili sposobni narest menjalnika, ki bi zdržal več kot nekaj deset tisoč kilometrov. Zakaj točno ne, pa raje vprašajte njih.
Zbogom in hvala za vse ribe

A. Smith ::

Anyway, navor pri menjalniku je stopničast, ravno zato želimo imeti največji možni navor pri pospeševanju pri nizkih hitrostih in ker hočemo imeti nizke obrate za nižjo porabo kadar vozimo s konstantno hirostjo.


Seveda. Ampak pomemben ni samo navor motorja, temveč predvsem navor, ki ga dobimo na kolesu vozila. Tako el. motor morda sploh ne potrebuje prestavnega razmerja.

In ko je hitrost vozila velika, ima el. motor pri konstantni moči konstantno zmanjšan navor.

ICE avto pa ima zaradi visoke prestave vrtljaje motorja na kolesu pomnožene z N, prav tako pa se na kolo prenese navor, deljen z N.

Se pravi, da pri visoki hitrosti navor na kolesu nizek. Ne glede na to, ali posedujem ICE ali električni avto. (Se opravičujem, če ti razlagam, kar že veš)


Navsezadnje če te moti "stopničastost" menjalnika si izberi CVT menjalnik, kakršnega imajo skuterji in nekateri audiji (včasih so ga imeli, nevem če se še prodaja), vendar boš moral požreti večje izgube.


Menjalnik in stopničastost me ne motita. Ampak zakaj bi ga imel, če se mu lahko izogneš?


Ker, verjeli ali ne, tudi pri elektromotorju so izgube ko se ta vrti s 5000rpm višje kot takrat ko deluje pri 1500...
Je pa res da zaradi same prožnosti elektromotorja komot preživiš z recim dvema prestavama. Eno "mestno" za odzivnost in pospeške in "izvenmestno" za vožnjo pri veliki hitrosti.


Bo kar držalo, ja. Argument za menjalnik (če ne bo prinesel več izgub, kot se jim izogne).



Aja pa še pomislek glede ne-uporabe menjalnika. V Sloveniji imamo ceste z naklonom tja do 25%... Verjemi mi da je menjalnik HUDO zaželjen.


Hehe.

Spet ista računica: Grem v nek klanec z ICE avtom v peti prestavi. Ker ne sfolga, šaltam v tretjo. Imam dovolj navora, vendar sem omejen s hitrostjo.

Potem vzamem el. avto. Tiščim s polno hitrostjo, pa mi zmanjka navora. Kaj naredim, da bom imel dovolj navora? P=M*w. Zmanjšam hitrost!

Kot vidiš, si v obeh primerih popolnoma na istem. No, bil bi, če bi navor ICE motorja padal obratnosorazmerno z vrtilno hitrostjo. V resnici sicer res pada nekako tako, ampak ne popolnoma linearno. Njegova deklarirana moč je dosežena na bistveno ožjem območju, kot je njegov pas uporabe. Zato bi ICE pri vožnji v klanec v primerjavi z el. avtom enake nazivne moči, popušil. Se strinjaš?
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: A. Smith ()

jozek ::

Azrael
Solar, wind, slepa ulica. Porabi več energije, kot jo proizvede. Wind je pred leti povzročil razpad omrežja v Nemčiji, zato so se jih tam začeli otepati in novih polj sploh niso in je vprašanje, če sploh kdaj, bodo priklopljena v omrežje.

NAKLADAŠ!!! pa kaj se ti je elektrika tak zamerla?
Nemci ravno sedaj gradijo plantažo preko sto veternic v severnem morju. Hja, Nemci si pomoje že znajo zračunat. Najbrž ji ne bodo priklopli v omrežje >:D
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Pyr0Beast ::

Tvoje cifre so sicer napačne, ampak naj ti bo. Vzemi homogeni valj z maso 10kg in ga poskusi v pol sekunde zabremzat iz 14.000 rpm na 7.000 rpm. Recimo da ima valj (rotor) premer 15cm (ocena na oko glede na slike celega motorja, slike samega rotorja še nism vidu). Odvzet mu moraš 22kJ rotacijske energije. Če hočeš to narest v pol sekunde, boš moral priskrbeti moč 45kW. Inverter v Tesli ima moč 185kW. Na prvi pogled izica.

Slučajno misliš, da ma ICE motor manjšo težo ? Poleg tega ima še masiven vztrajnik BTW.

Odvzet mu moraš 22kJ rotacijske energije
To je 22kWs, za moje pojme prav mizerna količina.

Mojstri, ki živijo od izdelave menjalnikov, pa niso bili sposobni narest menjalnika, ki bi zdržal več kot nekaj deset tisoč kilometrov. Zakaj točno ne, pa raje vprašajte njih.
Lej, če boš ti prestavlal pri 14kRPM na menjalnik, kateri lavfa pri 7kRPM, ga boš zagotovo uničil.
Pač, niso naredili. Če hočejo dober menjalnik, naj se ozrejo po snovalcih za turbopropelerske mašine.

Zmanjšam hitrost!
Povečaš tok ! [:D]

NAKLADAŠ!!! pa kaj se ti je elektrika tak zamerla?
Dvomim, da se mu je zamerila elektrika, bolj sumim na ljudi z izjemno nerealnimi pogledi na težave.

Nemci ravno sedaj gradijo plantažo preko sto veternic v severnem morju. Hja, Nemci si pomoje že znajo zračunat. Najbrž ji ne bodo priklopli v omrežje [>:D]
Volovja rebr aynone ? Te vetrnice so prdec v veter. Moč je mizerna, pravzaprav zanemarljiva. Cena pa astronomska. Zelene niso pa čisto nič bolj, kot premog.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Koliko so pa pri otto motorju težke rotirajoče mase? Že samo z glavno gredjo si kmalu na teži celega motorja v Tesla. Pa ni samo to, imaš še vstrajnik, odmične gredi, vse pa primaša dodatne mase, ki jih je treba pri prestavljanju hitro zavreti ali pospešiti.

In kljub temu so tudi pri super športnikih menjalniki kar trajna reč.

Nekaj so zavozili sami. Ali pri konstrukciji regulatorja ali ko so izbrali prešibak menjalnik, ko so iskali prihranke pri teži ali prostoru, ali pa vsakega malo.

BTW Dinamično zavirati trofazni motor je dokaj enostavno, večina moči je tako ali tako nakopičena v vrtečem se rotorju. Potrebno je samo pritisniti enosmerni tok na dve fazi in bo motor zaviral, koliko je odvisno samo od pritisnjene napetosti in posledično toka. Če boš pretiraval, ga boš v tiste pol sekunde tudi ustavil.
Nekoč je bil Slo-tech.

TribesMan ::

Strinajm se da bi ICE z menjalnikom popušil proti elektromotorju z menjalnikom. Brez menjalnika pa se ne strinjam. Zakaj?

Kot sem že v prešnjem hitrem izračunu hotel predstaviti. ICE ima v 1. prestavi na kolesih 1000Nm, v drugi 700, v tretji 450, v 4. 300 in v 5. 200.
Elektromotor brez menjalnika ima na kolesih vedno 370Nm...
Pridemo v klanec. Pri nekem naklonu bo navor za "stanje" v klancu večji kot navor ki ga premore elektromotor, kaj misliš da se bo zgodilo? Boš šel v klanec z zmanjšano hitrostjo ali po klancu dol v rikverc z električno zavoro (brez regeneracije, saj je to to področje delovanja elektromotorja v področju "zavore" ne "regeneracije").

Da bi bila situacija še slabša bo verjetno "primerljiv" električen avto težji od fosilca...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::

ICE ima v 1. prestavi na kolesih 1000Nm, v drugi 700, v tretji 450, v 4. 300 in v 5. 200.
v tole zelo zelo zelo zelo dvomim ...

370Nm je vrh glave ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TESKAn ::

Če ne znaš z elektroniko zavret tiste par deset kilogramov rotorja v pol sekunde, ob tem, da imaš dovolj prostora magari za hlajenje parih orenk močnostnih tranzistorjev, ki jih uporabiš kot nelinearen upor, si pa nesposoben. Če meni uspe ustavit ~1,5 kg rotor z 22.000 RPM na nulo v treh sekundah z vezjem, zbasanim na eno ročno orodje, bi pa tudi tej gospodi moglo. Plus zadevo prevežeš v generator in lahko butneš energijo ali nazaj v baterije ali pa v array superkondenzatorjev.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

A. Smith ::

Čaki.

A ni pri elektromotorju glede na vrtljaje konstantna moč?

Edit - sem si ogledal tale graf od tesle. In je navor do 6000 rpm res linearen.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: A. Smith ()

Lonsarg ::

Ne prav nič se ne motiš, je konstantna moč, ravno zato prestava ni tako pomembna. Pri bencinskih rabiš prestavo predvsem zaradi obratov, da jih s prestavami držiš v ritmu, to pri električarju ne pomeni čisto nič.

Edino kar dodatno vpliva prestava je na navor, kar se sicer ne pozna tako veliko, in načeloma elektirčarji nimajo prestav, pri športnih je pač že ta navor opazen in kjub konstantni moči motorja ne glede na obrate potem dajo prestavo zaradi samega navora.

Kaj bolj jasna reč?

energetik ::

Ne, navor je praktično konst. do velikih obratov, moč pa linearno narašča.

Pyr0Beast ::

Pri ICE-jih imaš v nizkih in visokih obratih praktično ničelno moč. Nekaj kar štromar nima ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::

Čak mal, kaj zdej bluzite, ICE ima max moč ponavadi blizu max obratov; navor gre pa do cca 3500 navzgor, potem pa pada. Moč je pa navor x obrati.
Pri el. motorju maša pa od 0 do max rpm približno konst navor, zato moč narašča linearno.
Finta pri EM je, da imaš ti lahko max navor in 0 obratov, kar recimo pomeni, da stojiš na klancu, mašina te pa drži na mestu - v tem primeru pa sploh ni oddane moči. :D

TribesMan ::

Pyr0Beast zakaj bi dvomil? Številke so preračunanje iz menjalnih razmerij menjalnika in final drive razmerja na diferencialu.

Še nadaljevanje mojega izračuna za "klance". Sicer mogoče narobe razmišljam ker nikoli nisem bil nek hud fizik, pa 1. letnik faksa je že daleč zadaj.
Vendar predstavljajmo si valj mase 1000kg in radija 33cm (nekje toliko kot je radij gume osebnega avtomobila). Postavimo ta radij na klanec 15%. Na tem klancu ob predpostavki da je g=10m/s^2 velja da bi se valj kotalil pospešeno po kalncu navzdol s pospšeškom 1,5m/s^2. Sila s katero bi morali vplivati na valj da se ne bi kotalil navzdol je enaka F=m*a, kar je 1500N. Če ima naš valj radij 33cm to pomeni da bi morali valj držati nazaj z navorom 450Nm. Samo da bi STAL na 15% klancu. Da bi šel navzgor, počasi, bi rabili še kaj več.

Torej 370Nm na kolesih je vse kar potrebujemo na tem svetu?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::

Finta pri EM je, da imaš ti lahko max navor in 0 obratov, kar recimo pomeni, da stojiš na klancu, mašina te pa drži na mestu - v tem primeru pa sploh ni oddane moči. [:D]
Še vedno pa noter teče kar konkreten tok ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::

energetik, ICE ni tako različen od elektromotorja. predvsem novi turbo motorji se zelo približajo delovanju elektromotorja.

Razlika ostaja samo še v spodnjem območju obratov. Kjer fosilna vozila nimajo uporabnega navora.
Recimo za primer.

čipan turbodizel



Glej pikčaste črte, rdeča moč, modra navor. Pod 2000 rpm je mašina pač "delno uporabna", ko doseže svoj nazivni navor pri 2000rpm je ta konstanten do nekje 2800rpm, kjer motor počasi dosega maksimalno moč. Od te točke naprej je moč konstantna in navor pada linearno. Zelo podobno kot asinhronec (če odmislimo tisto malenkost pod 2000 rpm) Nov BMWjev 2.0 twin turbo dizel ima recimo konstanten navor od 1500 do 3000 rpm (400Nm), in naprej konstantno moč (200KM).
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Pyr0Beast ::

Turbinca je kar fajn stvarca za dizlaše. Odvisno, kako je narejena, ti doda nekaj konjev ali pa nekaj Nm ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::

Turbinca je fajn za vse motorje, tko bencinarje kot dizle. Zadnje generacije bencinarjev s turbino so zelo popularne. Renault 1.2TCE, VW 1.4TSI, Fiat 1.4T-jet, PSA/Mini/BMW 1.6T, VW/Audi 1.8T,... Vsi ti motorji se obnašajo tko kot zgoraj opisani dizel.

Anyway, čakam na komentarje izračuna v klancu...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

energetik ::

Komentar: dobr si zračunu. :D
Je pa res, da je 15% kr hud klanc.

TribesMan ::

OK... pol nisem totalno falil :>

15% klanec zato ker se vsak dane peljem po njemu vsaj dvakrat. Drugače pa mislim da avto mora premagat tudi 25%, da je "uporaben". In kar je verjetno večji problem. Tak klanc mora premagat tudi če klanec traja, kot recimo Vršič ali Predel in podobni prelazi.

Torej če predvidevamo da bo povprečen mali električni avto tehtal vsaj 1200kg in večji okoli 1600kg (battery pack in elektromotor sta vseeno težja kot ICE+poln tank goriva) bi bila mejna točka okoli 1000Nm na kolesih za mali avto in blizu 1400Nm za večji avto.

Torej rabiš za mali avto elektromotor z nazivnimo močjo 105kW pri 3000rpm, in za večji avto 150kW pri 3000rpm. To v primeru avtomobila brez menjalnika.

Z dvostopenjskim menjalnikom ki bi imel prvo prestavo 2:1 in drugo 1:1, bi rabil motor, ki bi imel samo pol moči za praktično isti efekt.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::

Men se zdi, da bi bolj disalo 7:1 in 2:1 [:D]
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

l0g1t3ch ::

Pomoje ne rabiš menjalnika v vsakodnevnem eketričnem avtu.

Če imaš elektromotor z 1000Nm navora in da se vrti recmo do nekje 1200rpm je to povsem zadosti za 99% primerov osebnih vozil do velikosti nekje golfa. Za 15% klanc in 1000kg je blo rečeno da rabiš 450NM tukaj pa imaš 2x več in še 100Nm rezerve. Poleg tega pri 1200rpm in polmeru kolesa 33cm avto doseže 150km/h. Motor pa ima max moč 125kw.

Pa ziher se da narest da imam motor recmo ta max navor samo od 0 do 600 rpm in max moč samo dobrih 60kw. Nad 600rpm pa navor dovolj hitro upada da moč ostaja na teh 60kw.

Daedalus ::

Kaj pa CVT? A obstaja kak razlog, zakaj ne bi CVT menjalnika ponucali?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

WarpedGone ::

- relativno nizek izkoristek
- vzdržljivost pri visokih navorih
Zbogom in hvala za vse ribe
««
30 / 1220
»»