» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
28 / 1220
»»

Pyr0Beast ::

Bencinar, ki bi stal 10 000EUR, bi dal za 100km 15 000EUR za becnin, oziroma ene 20k-25k, če vklučuješ še dvig cene...
Od kje 15€ na 100km za bencin ? Od kje?!? To je 14L na 100, toliko še Master nima.
Mene avto košta mogoče 5€ na 100, če ga teram. To je kvečjemu 5000€ za 100.000km
Torej stvar košta 15k€. To je 5k€ kratko od Volta. 7, če upoštevaš še štrom.

Ne vem, kako lahko s solarpaneli pridelaš 50 kWh/dan ( pa raje recimo dvakrat več) da boš pokril energijske potrebe gospodinjstva + avta...
50kWh/dan je praktično utopija. Dober! panel ti proizvede cca. 200W/m^2. Ob povprečni dnevni osvetljenosti (pa recimo, da skus sonce šopa z 1kW/m^2) 5h/dan bi v enem res sončnem dnevu z 1m^2 celic nabral komajda za 1kWh elektrike, če ne upoštevamo izgub. Pa recimo, da imaš možnost pokriti za 20kW elektrike strehe, to te košta okoli 100m^2. Pa rečmo, da je cena za 200W panel cca. 500€, kar je resnično malo, tako te ta naložba stane samo 50k€ ... samo 50 tisoč € ...
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

jest10 ::

Glede cene elektrike sem že povedal, enostavno skoraj ne more it veliko gor:) Ker potem se bomo kar vsi odklopili in šli na sončne, tako da elektrika bo kar ostala na ceni kakor je +do 25% mogoče.

He, he, boš videl čez nekaj let;) Še vesel boš lahko, če bo le 25%.

Lonsarg ::

Ok če bo 25% grem nabavit tisti sistem za 7000EUR, ko se zdaj v 12 letih povrne, takrat s mi bo pa po 8ih letih:P Komaj čakam res, bom začel pač služuit s prodajo elektrike, če jo bodo oni tako dvignili. Menal na 10.15 let in mel dobiček, sploh kasneje še večji...

Tko da maš prov, vesel bom, če bo 25%.

WarpedGone ::

Ne vem, kako lahko s solarpaneli pridelaš 50 kWh/dan ( pa raje recimo dvakrat več) da boš pokril energijske potrebe gospodinjstva + avta...


Zopet en, ki prefura po 400km vsak dan.
Zbogom in hvala za vse ribe

jest10 ::

Subvencije ne bodo večne. Kot bo več ljudi začelo prodajati elektriko iz panelov, bodo subvencije ukinjene.

Pyr0Beast ::

Zopet en, ki prefura po 400km vsak dan
Veš slučajno, koliko energije ima 1kg kurilnega olja ? Okoli 10kWh je tole. Ce vzames, da za 100km pokuriš za 5L dizla ti to znese 50kWh.

Če smem vprašati, koliko pa ta električen avto pokuri elektrike ob normalni vožnji z 90km/h po avtocesti ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Če smem vprašati, koliko pa ta električen avto pokuri elektrike ob normalni vožnji z 90km/h po avtocesti ?


Kateri pa je "ta"?

Običajen avto potrebuje kakšnih 15kW moči (med 10kW in 20kW, odvisno od teže in aerodinamike ) za vzdrževanje enakomernih 90kmh po ravni cesti. To pomeni, da bo v eni uri prevozil 90km in porabil 15kWh energije. S 50kWh bi tako prevozil kakšnih 300km.

Zakaj prašaš?
Zbogom in hvala za vse ribe

Azrael ::

Za Zastavo 750, ki je precej aerodinamičnih oblik in lahek avtoček:
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::

Ok, lahek je, aerodinamičen pa niti v sanjah ne. Ni dost da je čist okrogel, da bi bil aerodinamičen.

Tako da ocena 15kW kar dobro drži.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Ti nič ne nuca malenkost boljša aerodinamika, ko ti zaradi nekajkrat večje teže trenje koles izniči prihranek pri aerodinamiki.

Koliko kWh pa požre speljevanje? Tega je v mestih obilo.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::

Azrael> Koliko kWh pa požre speljevanje? Tega je v mestih obilo.

Ne prav dosti, glede na to da je elektromotor pri pospeševanju za razliko od bencinskega _izjemno_ učinkovit.

Z malo truda se da narediti celo rešitev brez sklopke!

Pyr0Beast ::

Torej 15kWh, pomeni vsaj 45kWh pri kurjenju fosilnih goriv. Isto, kakor bi za teh 45kWh zakurili dizla.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

Ne prav dosti, glede na to da je elektromotor pri pospeševanju za razliko od bencinskega _izjemno_ učinkovit.
Od oka 80% napram 20%. ..

aja. btw, bencinski motorji na frgazer so pri polni moči učinkovitejši, kot na pol obremenjeni.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

Pyr0Beast> aja. btw, bencinski motorji na frgazer so pri polni moči učinkovitejši, kot na pol obremenjeni.

Seveda, ampak s 6000 obrati težko speljuješ (to se v mestu dogaja nonstop), ne da bi pospešeno uničil vsaj eno od ključnih komponent pogonskega sistema.

WarpedGone ::

>> Od oka 80% napram 20%. .

Eno ničlo preveč si napisal, bi reku da je pri speljevanju učikovitost prej 2% kot pa 20%. Spomni se na števet trenutne porabe, ki kaže po 20, 30, 40l na 100km. Pa se avto komajda premika, tako da so potrebne moči precej nizke.
Zbogom in hvala za vse ribe

jest10 ::

>> Od oka 80% napram 20%. .

Eno ničlo preveč si napisal, bi reku da je pri speljevanju učikovitost prej 2% kot pa 20%. Spomni se na števet trenutne porabe, ki kaže po 20, 30, 40l na 100km. Pa se avto komajda premika, tako da so potrebne moči precej nizke.

Takrat se avto ne premika enakomerno se ti ne zdi?

TribesMan ::

Ko na mojem traktorju na zaslonu trenutne porabe napiše 25l/100km (kar je največ kar sem videl do sedaj) se zadeva premakne od 0 do 100km/h v okoli 8s... Ne bi rekel da se avto "komajda premika".
Poraba pa drugače pri 70 3l, pri 90 3.5l, pri 110 4.2l, pri 130 5,5l, pri 150 7l, pri 180 10l... Tiste špice v porabi, ko števec pokaže več kot 15l, so zelo zelo zelo kratke. In če ne voziš ravno po mestu, kjer je speljevanja veliko, je njihov vpliv na porabo precej majhen.

Prosim ne s takimi FUD forami tle ven hodit. Kater moderen avto (bencinar ali dizel) srednje velikosti pa danes kuri več kot 10l povprečno?
Mislim da smo v zadnjih nekaj letih naredili kar velik preskok kar se porabe tiče. Najprej učinkoviti turbo dizli, sedaj pa tudi majhni zmogljivi turbo bencinarji.
Da bo pa električni avto konkuriral fosilno gnanemu 150KM avtomobilu, ki kuri okoli 5l (dizel) ali okoli 7l (bencinar)... In če računamo da tak avto stane v prodaji 15k€ z zelo spodobno opremo.
Električni avtomobili so še daleč zadaj.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Takrat se avto ne premika enakomerno se ti ne zdi?

Pa kaj potem?

Trenutno je govor o izkoristku motorja na notranje izgorevanje in bajeslovni številki 20%. Izkoristek je v veliki večini primerov daleč daleč slabši. Sploh ob speljevanju z nizkimi obrati, kjer ima motor zelo nizek navor. Elektromotor ima največji navor ravno pri 0 rpm in nato še skoraj konstantnega do visokih obratov. Odvisno od konstrukcije potem navor počasi pade.

Dejstvo je, da bo električni avto z 50kWh sposoben prevozit kakšnih 300 morda 400km.

Prosim ne s takimi FUD forami tle ven hodit. Kater moderen avto (bencinar ali dizel) srednje velikosti pa danes kuri več kot 10l povprečno?


Kje zgoraj si pa to prebral? Potrebuješ očala?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Trenutno je govor o izkoristku motorja na notranje izgorevanje in bajeslovni številki 20%. Izkoristek je v veliki večini primerov daleč daleč slabši. Sploh ob speljevanju z nizkimi obrati, kjer ima motor zelo nizek navor. Elektromotor ima največji navor ravno pri 0 rpm in nato še skoraj konstantnega do visokih obratov. Odvisno od konstrukcije potem navor počasi pade.

Hja, ni vsak bencinar dizel [:D]

Mogoče hočeš tista 2% prikazati pri speljevanju s sklopko, torej od 0-5km/h. Naprej jaz pospešujem s višanjem obratov mašine, ne kurjenjem sklopke. Tam ima vsak dizel vsaj 20% izkoristek, če ga ne teraš v obrate in pa pospešuješ v območju največjega izkoristka.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Ko maš za sabo črn oblak, pozabi na 20%. Sicer je pa tole malo akadamesko (= neuporabno). Uporabno je tisto zgoraj. 50kWh za 300 - 400km in kakih 5l/100km dizla oz. 7l/100km bencina. Te cifre so nekako primerljive (približno).

Pri nas so 20A varovalke precej standardna zadeva, zato lahko razmeroma upravičeno pričakuješ da boš povsod brez večjih težav našel vtičnico iz katere boš lahko potegnu kake 4kW moči. To pomeni da boš lahko v 12ih urah nafilal za novih 300 do 400km poti. Če boš mel srečo in bojo varovalke 40A ali še močnejše, se čas skrči na 6 ur. Kaj več je pa že skoraj utopija pričakovat, da bo povsod na razpolago. Mogoče nekoč 100A (al kakšna je pač industrijska cifra), kar čas polnjenja še prepolovi na kake 3ure. To je realnost, ki bo ostala z nami ne glede na tehnologijo in sposobnosti baterij. Vse današnje litijeve baterije so se že povsem sposobne napolniti v eni uri. Problem je potrebna moč in hlajenje takšnega kupa baterij da to dejansko spelješ. Nimajo povsod 50kW priključkov (pravzaprav jih nimajo skoraj nikjer, sploh pa ne v stanovanjskih objektih). Ključ je zato v sprotnem polnjenju. Ko si parkiral, polniš in polniš dokler ne greš naprej.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Ahh, kakšen črn oblak, zavrtiš mašina na 2k obratov pa greš. Če tiščiš do kraja bi se pa znalo kaj pokaditi.

Mogoče še nisi opazil. Ampak pri polni moči se 40A varovalke še kako segrejejo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

edge540 ::

>>Če smem vprašati, koliko pa ta električen avto pokuri elektrike ob normalni vožnji z 90km/h po avtocesti ?

Če smatraš 90 km/h za normalno hitrost na avtocesti (in mogoče celo že zdaj voziš tako) potem raje ne vozi, ker si nevaren. Vrži ključe stran.

jype ::

Raptor001> Če smatraš 90 km/h za normalno hitrost na avtocesti (in mogoče celo že zdaj voziš tako) potem raje ne vozi, ker si nevaren. Vrži ključe stran.

Saj ne, da tovornjaki niso nevarni - ampak vozijo pa 90. Zakaj naj torej avtomobili ne bi?

TribesMan ::

Tovornjaki so nevarni samo zato ker vozijo 90 in delajo gužvo... :>
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TESKAn ::

Tovornjaki so nevarni samo zato ker vozijo 90 in delajo gužvo... :>


Pozabil si dodati na prehitevalnem pasu. Mene ne moti noben, ki vozi 90 na AC - dokler se ne odloči, da bo vozil 90 na prehitevalnem mimo kamijona, ki gre 88.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Pyr0Beast ::

Če smatraš 90 km/h za normalno hitrost na avtocesti (in mogoče celo že zdaj voziš tako) potem raje ne vozi, ker si nevaren. Vrži ključe stran.
A dej no, po čem sklepaš, da sem nevaren ostalim prometnim udeležencem ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

edge540 ::

Zaradi manevrov, kot je opisano en post nad tvojim. Reči kar hočeš, vemo da bi se to v praksi dogajalo.

gruntfürmich ::

Pa kak jih ne delajo? Očitno noben od vas ni bral mojih postov, kaj šele teme. Električni avti obstajajo, ne samo to, še proizvodnja njih se veča, serijsko se bodo začeli izdelovati tudi v ostalih firmah naslednjih par let. Vi pa še kar tulite, kak je elektro avtomobil nekonkurenčen, itd. Ja, seveda, če pa ga na tej celini imaš zelo redke in drage. Počakte par let al pa zdaj malo več plačajte.

Tak da vsi anti-electric-car-people, lepo brat vse linke , ki smo vam jih dali!!! Bemo, lenobe lene!


res nisem bral, zato na hitro povej ktire modele bodo začeli masovno delati: samo dizel-generator, al dizel-generator-akku, al dizel-akku, al samo akku?

Glede vzdržljivosti električnih avtomobilov pa ne bi bil ravno prepričan da bi šla zadeva kar brez vsakega vzdrževanja. Še vedno je velika količina komponent, ki bi ostala enaka kot je trenutno uporabljena. Obremenitve pa bi bile enake ali še večje. Recimo deli podvozja, amortizerji, zglobi, zavore,...
Tudi elektromotorji niso hlajeni samo z zrakom. Da bi naredili elektromotor za v avtomobil brez vodnega hlajenja bi bil totalen idiotizem, saj bi bil tak motor težak in manj zanesljiv kot primerljiv vodno hlajen motor. Vedeti moramo da je temperatura največji sovražnik elektronike. Pri visokih temperaturah v navitju bo to predčasno odpovedalo...
Pa tudi tist 95% (v idealno idealnih pogojih) na koncu prinese še vedno par kW gretja, kar nikakor ni zanemarljiva reč.
Tako kot motor je treba hladiti tudi močnostni krmilnik ter baterije, saj vse te komponente zdržijo ogromno dlje če so primerno hlajene. Oziroma so lahko primerno manjše in bolj učinkovite kadar so hladne. Zavedati se moramo tudi, da večina elektronskih elementov deluje s pozitivnim temperaturnim koeficientom, kar pomeni da se njihov izkoristek slabša z visoko temperaturo.


res rabijo vsi 15 kW elektromotorji vodno hlajenje?


Azrael: ko ti ne priporočaš navadnih ottov: sj ni nujno da bi motor deloval vedno na 100% nazivne moči; lahko bi bil režim podoben zdajšnjemu: za speljevanje več moči-večji obrati, navadna vožnja pa malo moči-idealni obrati.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

>> res rabijo vsi 15 kW elektromotorji vodno hlajenje?

Ne. V Tesla Roadsterju je 185kW zračno hlajen elektromotor. Res pa je, da je teh 185kW spoben oddajat le dokler se vse skup preveč ne segreje, potem mu elektronika moč omeji na 105kW. So pa vodno hlajeni inverter in baterije.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Zaradi manevrov, kot je opisano en post nad tvojim. Reči kar hočeš, vemo da bi se to v praksi dogajalo.
Lej, z 80 si še na avtocesto upam zapeljati ne, kaj šele, da bi prehiteval.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gruntfürmich ::

>> res rabijo vsi 15 kW elektromotorji vodno hlajenje?

Ne. V Tesla Roadsterju je 185kW zračno hlajen elektromotor. Res pa je, da je teh 185kW spoben oddajat le dokler se vse skup preveč ne segreje, potem mu elektronika moč omeji na 105kW. So pa vodno hlajeni inverter in baterije.


torej 'navadni' - zračno hlajeni el. motorji v avtih le niso idiotizem!(?)

aha, še to: baje so američani nardili foto celice z malenkost več kot 40% izkoristkom
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

gruntfürmich, antielectric so mišljeni ljudje, ki so mnenja, da se električni avti ne bodo razvili in kot taki ne bodo uporabljeni. Ni tle mišljeno da si anti-electric, če ga trenutno ne kupiš, tudi sam ga ne bom, bom pa počakal raje 5 let in ga tarkat kupil. Dosti vas je pač takih, ki ga tudi takrat ne boste, oziroma mislite da se to ne bo zgodilo, in sedaj kupite navadnega(ceprov rabljenga ni škoda kupit), ampak da bi novega bencinskega kupoval v naslednih 5 letih si pač lolek.

Drugače, ko si mislil kateri modeli. Splača se najbolj kolikor jaz verjamem tak stil avtov, kot bi čez 2 leti General Motors Chervolet Volt.
Ima izklučno električni motor in baterij, samo kot pomožni generator je dizelski/bencinski, ki se mora vklopiti, šele po prevoženih 100km in sicer nikoli. To je po mojem mnenju prihodnost v naslednih 10-15 let. Potem pa mogoče ko se bo dosti razvilo, kombinacija samo električnih, ki gredo kakšnih 300km ter električni na vodikove celice, vodik pa ljudje sami doma delat iz vode in elektrike, oziroma na poti ga napumpat na črpalkah, poleg tega bodo tudi mobiteli na vodik(gorivne celice) in boš še to mimogrede pumpal :D

Mislim da je to čisto realen potek razvoja. Samo skrbi me, da bodo razni mogotci hoteli poriniti vodik izklučno na črpalke, da se bo spet služilo in v praksi ne bo dosti ljudi melo proizvodnje vodika, kar bi bilo slabo, ker bi spet lahko cene dvignili...

Step2en Wolf ::

Bilo ravno na Discovery-u MDI-jev avtoček zmore 200km, napolni se v 3 minutah.
Avto ni električen. Dela na stisnjen zrak.

Elektrika je samo tista, ki ga lahko posredno polni.

Strah nas je lahko samo, če bi vsa vozila bila na stisnjen zrak in bi vsi hkrati šli "polni" vozila... verjetno podobno kitajskemu sihronemu skakanju v zrak...

WarpedGone ::

>> torej 'navadni' - zračno hlajeni el. motorji v avtih le niso idiotizem!(?)

Zakaj bi bli pa idiotizem? To je čisti "engineering problem". Pred sabo imaš določene zahteve (pričakovane potrebe po moči, pričakovane hitrosti, pričakovane pretoke zraka, pričakovano temperaturo zraka, ...) in če tem zahtevam znaš zadostit s konstrukcijo zračno hlajenega motorja potem ti to pač rata. Če so zahteve prehude, ga pač hladiš z vodo.

Ampak:

Nikjer še nisem našel opisa, kako je sploh možno narest učinkovito vodno hlajenje za elektromotor. Trivialno je hladit ohišje motorja s statorjem ampak segreva se tudi (in predvsem) rotor, ki se vrti tudi z 10.000 obrati na minuto. Ga potopiš celega v neprevodno hladilno olje in pač vržeš izkoristek, zaradi upora tega olja, skozi okno? Nardiš kakšen superduper votel rotor, kjer po votlinah prisilno kroži voda in doteka in izteka skozi os rotorja? Druge šanse pravzaprav ne vidim. Si pa ne znam predstavljat kako bi morala zgledat povezava hladilnega sistema s takšnim votlim rotorjem. Kakšna tesnila bi zdržala takšne obrate in raztezke zaradi segrevanja? Kaj bi kroženje hladila po rotorju pomenilo za njegovo vztrajnost in izgube?
Zbogom in hvala za vse ribe

Azrael ::

Hlajenje statorja z vodo se lahko izvede votlo žico navitij skozi katero teče destilirana voda ali kakšna druga tekočina, ki ne prevaja el. toka. Bolj enostavna rešitev je, da v zaprtem ohišju notranji ventilatorji, montirani na osi rotorja, pihajo zrak v motorju preko vodnega hladilnika, vendar to ni tako učinkovito. Je pa bolj uporabno za težke pogoje dela (težka , gumarska, papirna industrija), da zunanja umazanija ne pride v motor.

Rotor pri velikih strojih pa hladijo z vodikom. Zato je generator v JEK tako majhen.

Kaj od tega kanijo uporabiti pri morebitnih elektro avtih, ne vem, osebno pa mislim, da tisto z vodnim toplotnim izmenjevalcem, saj je to še najenostavneje.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::

>> Rotor pri velikih strojih pa hladijo z vodikom. Zato je generator v JEK tako majhen.

Hm, maš pri roki kak link z bol podrobnim opisom? Me zanima zadeva.
Zbogom in hvala za vse ribe

Azrael ::

General Electric

Poglej še pdfje, največ je še v GE Generator Tehnology Update, čeprav kakšnih posebnih podrobnosti ni videti.
Nekoč je bil Slo-tech.

bbf ::

kaj bluzite s temi vodnimi hlajenji! teslin motor ima 90% izkoristek pri nepolni moči, ajde pri reduciranih 105kW pa lahko pele nonstop na zračno hlajenje - to je 10kW toplote za odvajat. (pri polni moči pa 80% -> 37kW toplote). Če to upoštevamo, in da je za 'povprečen' avto dovolj 50kW (kot je blo te dni ugotovljeno), pa razdeljeno na 4 motorje (en kolo en motor) je to po cca 4x1kW za odvajat. a bi šlo na zrak?

Pyr0Beast ::

10kW za odvesti je OGROMNO toplote. Za čez zimo rabiš od oka 5kW gretja za kakšno manjše stanovanje s slabo izolacijo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Azrael, hvala, zanimive zadeve.

Ampak malo dvomim da bi bla stvar izvedljiva v primeru avtomobilskega motorja. Preveč podpornih sistemov in nevarnosti. Zgleda da za rotor ostane samo "navadno" zračno hlajenje (recimo s preluknjanim rotorjem skozi katere interni / zunanji ventilator prisilno pumpa zrak ).

10kW al pa 20kW je veliko toplotne moči, sploh ker je ta skoncentrirana na zelo majhen "grelec", s katere jo je treba odvajat. Kakšno dolgotrajno priganjanje avtomobila v klanec zna pregret motor in vklopit omejitev moči. Tole zna bit predvsem problem za morebitne dirkaške izvedbe električnih avtomobilov.
Zbogom in hvala za vse ribe

gruntfürmich ::

Da bi naredili elektromotor za v avtomobil brez vodnega hlajenja bi bil totalen idiotizem....
je rekel TribesMan
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Pyr0Beast ::

Kar dejansko je res. Če imaš že hlajenje baterije, in reglerjev, zakaj nebi poskrbel še za vodno hlajenje motorja ? + stvar je lahko nato bolj skoncentrirana, saj nimaš omejitve termične moči več.

Aja, pri 200kW trajne moči se stvar že kar pošteno segreje (in pregreje).
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

200Kw rabi ferrari, ne pa normalen avto...
In glede na to, da Tesla Roadster rabi samo zračno hlajenje, pa je električni ferrari, lahko mirmo rečemo, da ima elektrilen avti bistveno manj problemov s pregrevanjem, kot pa bencinski, saj samo 5-1'% energje da v toploto, medtem ko bencinski 66...

Pyr0Beast ::

200Kw rabi ferrari, ne pa normalen avto...
Jah, ne vem, če je tisti motor v tesli zasnovan za več, kot 50kW trajne moči.

...pa je električni ferrari
.. električni brivnik, na baterije *hehe*

5-1% energije v toploto. Se hecaš ? Računaj 90% za motor, nato 95% za krmilnik in 95% za baterije+hlajenje njih. Od oka skuriš 18% energije ...
BTW, kako se boš grel pozimi ? Jah, spet boš moral kuriti energijo baterij, da boš ogreval potnoško kabino. No, vidiš, navaden avtoček te segreje kar z 'odpadno' toploto, kar ti Šoštanj ne more zagotoviti.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Lonsarg ::

Lol torej mi se tle spet kregamo, koliko so električni avti slabi, ker 5-18, kakor naj pesimistični o električlnih, kakor vedno pove pyrokar... kaj pa če se ne bi kregali o teh 5 vs 20% toplote, pa bi ugotovili, da bencinski odvajajo 66% toplote?!?
Res kako se da zavajat čjudi, to počnejo vse firme: Elektirčni avtomobili odvajao res veliko toplote, celih 10Kw!!, pa pozabijo omenit da bencinski 6 krat ali več toliko...

Dajte se sprijaznit anti-eelktričarji, en in edini problem je koliko energije shranijo baterije, in se ga polasi rešuje. Čisto vse in mislim res čisto vse drugo pa je mnogo!! bolše pri električnih kot bencinskih... Tako da samo namesto baterije uporabit vodik, ali bbencinski generator, poleg majhne baterije, pa je električni čisto na vseh področjih, brez izjeme boljši. Pač bencinske v koš...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Pyr0Beast ::

... da bencinski odvajajo 66% toplote?!?

Mimogrede, praktično vsi bencinski motorji imajo vodno hlajenje.

Elektirčni avtomobili odvajao res veliko toplote, celih 10Kw!!, pa pozabijo omenit da bencinski 6 krat ali več toliko...
In firme pozabijo omenjati, da se še vedno kuri premog v TE, zato, da se fila baterije.

E-afto
1 kila -energije-/premoga se v TE zakuri. Pri tem se v uporabno električno energijo pretvori 0.4 celotne vložene energije. Na prvem transformatorju se jo zgubi cca. 3%, na stikalnih in raznoraznih postajah/daljnovodih 5%, nato še na končnem traflcu 3%, po možnosti še v pretvorniku 5% (res dober pretvornik, če ima samo 5% izgub), polnjenje baterije spet 5%, praznenje 3%, krmljenje 5%, elektromotor 5%.
Od tega, ČE imaš srečo na kolesa pride okoli 20% prvotno vložene energije. Ostalo gre v 'zrak' kot toplota.

dizl
1kg nafte -> bosch pumpa -> motor, cca 30% imaš že takoj direktnega mehanskega dela ..

Dajte se sprijaznit anti-eelktričarji, en in edini problem je koliko energije shranijo baterije, in se ga polasi rešuje. Čisto vse in mislim res čisto vse drugo pa je mnogo!! bolše pri električnih kot bencinskih... Tako da samo namesto baterije uporabit vodik, ali bbencinski generator, poleg majhne baterije, pa je električni čisto na vseh področjih, brez izjeme boljši. Pač bencinske v koš...

Koliko E shranijo baterije je še najmanjši problem.
Ni prav nič boljše pri e. avtih, kot pri sodobnem bencinarju. Če pa že hočeš, pa sam naštej.

Jah, vodik, od kje ga boš že dobil ? Morebiti z elektrolizo vode ?

Lej, če bi bil štrom res tako dober bi se vsi šleparji, busi, avti fural na baterije. Pa zgleda da se ne ..

Povej mi, zakaj je bolje kuriti premog v TE za filat baterije, kot bencin direktno v motorju ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

In še vedno tupiš, da kar vsa alektrika pride iz TE... Lej elektrika je univerzalno energetsko sredstvo, k je vezano na 10 različnih virov enegrije, za razliko od nafte, ki je khm, vezana na nafto... Toko da je dosti boljs stabilna in prihodnost je vse na elektriko.
Ne boš verjel iz česa vse se jo dobi, to tvoji naftni mogotci lepo dajo videt, kot da vsa pride iz TE...

Čas je da v naslednih 10-20ih letih rata energija ena stvar, ki bo totalno poceni in je en problem manj rešen za človešvto, hrano so že rešili.

Nafta pač vodi v propad človeštva v nulo, in je res prosim ne zagovajaj, ker ne delaš prav nobene koristi...

Snohman ::

Azgard, na kratko povedano, nimaš pojma.

Večine energije se še vedno pridela na fosilna goriva( na pamet bi rekel 85%), pa še vedno tupiš da bo energija ratala kr poceni?
Premog se bo močno podražil, nafta tut ni poceni in ti bi energijo kar poceni anredil. Kdo pa jo bo zastonj delal, če smem vprašat?

energetik ::

Kot sem že napisal imam čist sveže podatke o proizvodnji v SLO:
NEK (brez 50% hrvaškega deleža) ~ 27%
TE ~ 44 %
HE ~ 29 %

Torej slabo polovico energije dobimo iz fosilnih goriv. Poleg tega je zraven še nek procent energije, ki jo uvozimo, verjetno tudi tista ni "brezmadežna".
Skratka, dokler večino energije (~90 %) ne proizvedemo v JE in HE, je čisti električni avto zame brezveze in samo zelena nategancija. Do takrat pa razvijat dizel(bencin)-generatorske mašine in rekuperacijo zavorne energije.
Ja pa še to, k je en prej omenil - ppozimi bo izkoristek el. avta drastično padel, ko bo non-stop prižgan par kW grelec, z agretje kabine. Zdaj se namreč grejemo zastonj z odpadno toploto ICE! :D
Pa ne se pustit zavajat, da bo el. za avte cenejša od benza. Ko bosta 2 nuklearki laufali samo za potrebe prometa, bo šla cena sigurno navzgor, verjetno bodo naredili zapečatene priključke samo za potrebe polnenja, kjer bomo plača trošarine kot pri benzu. Po mojm bo nekako razmerje med elektriko za gospodinjstva in promet, kot je sedaj pri kurilcu in dizlu. Ni vse zlato kar se sveti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

jype ::

energetik> Skratka, dokler večino energije (~90 %) ne proizvedemo v JE in HE, je čisti električni avto zame brezveze in samo zelena nategancija.

Ne seri. Če bi rad na vsak način kuru packarijo sredi mesta, si pa res nekulturn pacek.

energetik> Ni vse zlato kar se sveti.

Ampak vse kar smrdi pa zagotovo smrdi.

Poleg tega sem prepričan, da trošarin za elektriko ne bo - kako naj bi pa pobarvali elektriko, da bi jo lahko ločili na avtomobilsko in navadno?
««
28 / 1220
»»