» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
27 / 1220
»»

WarpedGone ::

Profit današnjih 1000km z enim tankom je v tem, da ti ni treba tako pogosto iskat in ustavljat na bencinskih črpalkah. Vsakič ko greš tankat zgubiš kakih 5 do 15 minut svojega časa, ker moraš tja pridit, tam stat in čakat da se natoči, it plačat in se odpeljat nazaj na svojo pot.

Za polnjenje el. avtomobila pa ni treba nikamor posebej hodit in čakat da se napolni. Tega problema oz. te izgube časa enostavno ni. Ko prideš domov nucaš 5 sekund da vtakneš kabl v dozo, ko zjutraj štartaš nucaš nadaljnih 5 sekund da kabl izštekaš. Če greš na daljšo pot se ustaviš na kakšnem postajališču in spet 5 sekund da vštekaš, nato neki spiješ, poješ, mogoče še kratek sprehod da se razmigajo kolena in požene kri, nato pa 5 sekund da izštekaš in se odpelješ naprej.

Zakaj enostavno nočem baterij, ki so sposobne 1000km dosega?
- ker so vsaj 3x DRAŽJE kot baterije, ki so sposobne samo 300 km - zakaj bi plačeval nekaj česar nisem in potreboval še nikoli?
- ker so vsaj 3x TEŽJE kot baterije, ki so sposobne samo 300 km - večja masa pomeni slabše pospeške, zakaj bi plačal precej več za slabši avto?

Klasični avtomobili imajo doseg tudi po 1500km z enim tankom ne zato ker potrebujemo takšne dosege ampak ker nimamo časa vsak dan hodit na bencinsko črpalko in tam čakat in zgubljat čas. Električni avtomobili nam bodo prihranili čas.
Zbogom in hvala za vse ribe

edge540 ::

Ne še. Dokler bodo cene električnih avtov 5x višje od primerljivih z ICE.

KO se to spremeni, pa bodo imeli prednost.

WarpedGone ::

>> Ne še. Dokler bodo cene električnih avtov 5x višje od primerljivih z ICE.

ICE avtomobili NISO primerljivi z električnimi. ICE avtomobili:
- ropotajo
- smrdijo
- se tresejo
- zelo zelo radi zgorijo, včasih tudi eksplodirajo
- potrebujejo ogromno konstantne nege (menjavanje olja, filtrov, nastavitev, ...)
- jih je težje vozit (avtomatski menjalnik nekaj malega olajša problem)

Električni avtomobil ima en izrabljivi del - baterija, ki pa že danes lahko dočaka vsaj polovico življenske dobe celega avtomobila (podvozje, interna oprema, ..). Elektromotorji pa znajo bit celo "recyclable".
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Tričetrt avtov bi lahko nadomestili z električnimi, ki ne bi zmogli več kot 200km, pa tega nihče ne bi opazil. Za daljše poti bi pa lahko imela cela ulica en avto. Ampak to pri nas itak ni mogoče :)

WarpedGone ::

>> Za daljše poti bi pa lahko imela cela ulica en avto.

Za daljše poti imaš:
- rent a car
- vlak
- letalo
- avtobus
- električni avto, s tem da si pač izbiješ iz glave da si supermen sposoben varno prevozit 1000km v enem šusu
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

>> Ne še. Dokler bodo cene električnih avtov 5x višje od primerljivih z ICE.

ICE avtomobili NISO primerljivi z električnimi. ICE avtomobili:
- ropotajo
- smrdijo
- se tresejo
- zelo zelo radi zgorijo, včasih tudi eksplodirajo
- potrebujejo ogromno konstantne nege (menjavanje olja, filtrov, nastavitev, ...)
- jih je težje vozit (avtomatski menjalnik nekaj malega olajša problem)

Električni avtomobil ima en izrabljivi del - baterija, ki pa že danes lahko dočaka vsaj polovico življenske dobe celega avtomobila (podvozje, interna oprema, ..). Elektromotorji pa znajo bit celo "recyclable".


Ko prebere človek ta tvoj post, bi si mislil, da vsake 5 minut en avto na AC zagori in eksplodira in da je še čudež, da kdo sploh pride kdaj na cilj.

Drugače pa, misliš, da baterije ne morejo eksplodirat? LiIon sploh lepo gorijo. In preden rečeš, da se to ne zgodi ob pravilni uporabi - tudi motor ti ne bo kar tako eksplodiral.

In še zmeraj sem za 50kW bencinar na generatorju + 4 elektromotorje na kolesa, za boljše pospeške pa en pack superkondenzatorjev.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

TribesMan ::

>> Ne še. Dokler bodo cene električnih avtov 5x višje od primerljivih z ICE.

ICE avtomobili NISO primerljivi z električnimi. ICE avtomobili:
- ropotajo
- smrdijo
- se tresejo
- zelo zelo radi zgorijo, včasih tudi eksplodirajo
- potrebujejo ogromno konstantne nege (menjavanje olja, filtrov, nastavitev, ...)
- jih je težje vozit (avtomatski menjalnik nekaj malega olajša problem)

Električni avtomobil ima en izrabljivi del - baterija, ki pa že danes lahko dočaka vsaj polovico življenske dobe celega avtomobila (podvozje, interna oprema, ..). Elektromotorji pa znajo bit celo "recyclable".


A dej bejž no? A električni avto pa ne more zgoret? WAW. Kaj takega! Anyway... če ne verjameš te komot povabim na kakšno demonstracijo kaj se zgodi ko faila močnostni krmilnik elektromotorja. Da ne govorim kaj se zgodi ko po "pomoti" stisneš baterijo (nesreče pa to). Ne bluzit.

Povej še to kaj je tko "nerecyclable" na navadnih bencinskih motorjih? A je težko pretopit železo? Mislim ker kakor vidim tle pri Grosuplju je ena firma ki prov lepo živi od "recyclanja" navadnih avtomobilov.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Lonsarg ::

In od kje tebi, da so lektrični avtomobili dražji?No na trgu so dražji na žalost, dejansko so dosti cenejši za narest, to zelo boli proizvajalce avtomobilov. Tko da zdaj, ko bo par novih mladih firm dalo ven električne, bo enkrat pršla ena večja, ki bo delala električne z 300km obsega in 130km/h za ceno 10k EUR. Ker to so zmožni že narest, samo ni konkurence.
Pa baterije zdaj komot zdržijo 100 000 prevoženih kilometrov, pa prihajajo bolše, ki tudi dvakrat toliko, tako da že baterij ne bo treba menjati.

Pyr0Beast ::

Če greš na daljšo pot se ustaviš na kakšnem postajališču in spet 5 sekund da vštekaš, nato neki spiješ, poješ, mogoče še kratek sprehod da se razmigajo kolena in požene kri, nato pa 5 sekund da izštekaš in se odpelješ naprej.
Me zanima, katero postajališče bi ti ponudilo 380V 3x60A priklop, da bi se ti v tistih 10h minutah nafilale baterije. .. a 100kW polnilec boš tudi stalno s seboj vlekel ?

- zelo zelo radi zgorijo, včasih tudi eksplodirajo
Probaj pogasit požar, ko se litijeve baterije vžgejo...

Tričetrt avtov bi lahko nadomestili z električnimi, ki ne bi zmogli več kot 200km, pa tega nihče ne bi opazil. Za daljše poti bi pa lahko imela cela ulica en avto. Ampak to pri nas itak ni mogoče :)
Bi bilo super ..

In od kje tebi, da so lektrični avtomobili dražji?
0.5 cene avta predstavljajo baterije.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

V Izraelu, če kej sledite so pametni, EL avte bodo prodajali brez baterij. Baterije a boš najemal namesto da bi kupoval bencin. In boš mel na črpalkah avtomatski sistem, ki ti iz odvozja baterije vzame in da novo :D

In to bodo čez 2 leti mel, potem pa 10% davek na bencinske na leto zvišval, da bo dosegel 250% se mi zdi. EL pa bodo tudi zviševali, na začetku 0, nato pa 100%, kot majo sedaj pri bencinskih. In bodo v 10 letih celo državo naredl z električnimi avtomobili, se prav do leta 2020. Vse že v zakonu sprejeto in oteka načrt. Tkod a ne mi rečt da sena da izeljat takih stvari. Samo dosti hitreje je, če ma država kaj pri tem.

Utk ::

Če bi bli električni avti tolk razširjeni, da bi se z njimi vozili tudi na daljše poti, čez Evropo recimo, bi na pumpi enostavno zamenjal (vsaj delno) baterije in šel naprej. V par minutah.

TribesMan ::

Azgard to kar si ti napisal je super plan za polnenje proračunskih lukenj, ne pa za prehod na elektriko.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::

Azgard to kar si ti napisal je super plan za polnenje proračunskih lukenj, ne pa za prehod na elektriko.
Se strinjam ...

Vsekakor, ce popolnoma preidemo na JE, ne rečem besedice več. Dokler se po pa za pogon takih in drugačnih avtomobilov v Šoštanju potil kotel ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brane2 ::

+1
On the journey of life, I chose the psycho path.

Azrael ::

+1

Glede ideje, da bi švohcen bencinar ali diesel vrtel generator, žal ni tako enostavno.

Avtomobilski motorji niso grajeni za tako obratovanje, zmorejo res konkretne moči, toda ne za dolgo, saj ne mazanje, ne hladilni sistem in tudi sami materiali ne zdržijo tega. Menhati mašino 1x mesečno pa ne bo ravno v zadovoljstvo plačniku tega početja. Za take hece se rabi ladijske diesel mašine.

Tam pa literski učinek izgleda prav mizeren proti avtomobilskim, teža pa gromozanska. Ampak to so motorji za trajno obratovnje na 100% nazivne moči.
Nekoč je bil Slo-tech.

edge540 ::

ICE avtomobili NISO primerljivi z električnimi. ICE avtomobili:
- ropotajo
- smrdijo
- se tresejo
- zelo zelo radi zgorijo, včasih tudi eksplodirajo
- potrebujejo ogromno konstantne nege (menjavanje olja, filtrov, nastavitev, ...)
- jih je težje vozit (avtomatski menjalnik nekaj malega olajša problem)


Jaki argumenti. Tudi električni niso tiho (če sem na tvojem nivoju, bom rekel da cvilijo ko golf avtki), smrdijo novi avti definitivno NE, tresejo se tako malo, da je v primerjavi z vibracijami z ceste zanemarljivo, o baterijah raje nebi (mislim da se je zadnje cajte vžgalo več laptopov kot avtov), tudi električni avti potrebujejo menjave olja, tesnil in drugih stvari (al bi ti mel mehanske prenosnike brez mazanja?), in poleg tega nevem zakaj bi pa bilo električne težje vozit kot navadne. Saj danes za večino avtov lahko dobiš avtomatski menjalnik, samo folk ne ve kako fajn so in se jim ne zdi pametna investicija.

jype ::

Raptor001> (al bi ti mel mehanske prenosnike brez mazanja?)

Mazati je treba zato, ker se sicer preveč greje.

Elektromotorji pač ne grejejo okolice (toliko kot taki z notranjim izgorevanjem), zato jih ni treba ekstra mazat. T.i. "cartridge bearings" so povsem dovolj, da zadeva teče brez težav skozi celotno življensko dobo.

Azrael> Tam pa literski učinek izgleda prav mizeren proti avtomobilskim, teža pa gromozanska. Ampak to so motorji za trajno obratovnje na 100% nazivne moči.

To je FUD. Motor v elektrodizlu ne poganja direktno pogonske osi, zato je njegova nazivna moč lahko _bistveno_ nižja od nazivne moči sodobnih avtomobilskih motorjev.

Pyr0Beast ::

Elektromotorji pač ne grejejo okolice (toliko kot taki z notranjim izgorevanjem), zato jih ni treba ekstra mazat. T.i. "cartridge bearings" so povsem dovolj, da zadeva teče brez težav skozi celotno življensko dobo.
Računaj 25kW motor z 1kW izgube (to je 96% izkoristek od oka)
Ta 1kW mora iti nekam .. če hladiš z zrakom ta mašina ne bo naredile velike kilometrine brez pravilnega hlajenja in filtriranja zraka.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

Ta 1kW moraš odvajati zgolj ko je motor polno obremenjen. Elektromotor ima samo dva ležaja, oba brez zunanjih delov, navitje je komot pri miru, vrtijo se pa samo magneti. Vse skupaj je komot "na zraku".

Azrael ::

jype

Ok mogoče nisem bil, ali pa bereš prehitro.

Za hece elektro dizel postrojenja trenutni avtomobilski motorji NISO primerni. Za tak pogon rabiš mnogo bolj robustno izveden motor ali letalski bencinar ali ladijski diesel ali eno ali drugo kot motor za stabilno obratovanje. Avtomobilski motorji pa to niso in tudi nikoli to niso bili.

Kar pozanimaj se kakšni so problemi, ko kak nedobuden navtik v barko zmontira navit avtomobilski motor, tudi če ga je predelal kar ga je lahko (večja črpalka za olje, hladilniki olja in izpuha itd). Če je kaj manjšega in bolj navitega od lenobnega ameriškega V8 s kubaturo minimalno 4l, je zadeva zelo kratkoživa. Saj potem kmalu razume zakaj so motorji , ki so po defaultu namenjeni za barke toliko večji, težji, dražji od enako močnega avtomobilskega.

Žal zaenkrat še ni mogoče imeti velik litrski učinek, dolgoživost in veliko trajno moč istočasno. Tako da mašina za elektro dizel ali elektrobencinar ne bo mogla biti prav majhne kubature, če se bo od vozila zahtevalo kolikor toliko spodobne lastnosti. In potem smo spet na istem.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::

Azrael> Tako da mašina za elektro dizel ali elektrobencinar ne bo mogla biti prav majhne kubature, če se bo od vozila zahtevalo kolikor toliko spodobne lastnosti. In potem smo spet na istem.

Jasno. Vendar tu vmes pride še vsaj ena nova tehnologija, ki pokriva špice. Sodobne baterije ali pa superkondenzatorji.

Tako je lahko motor majhen in dovaja zgolj npr. 10kW (kar je več kot čez glavo dovolj za normalno mestno vožnjo, za kakršno bo vsak električni avtomobil v osnovi namenjen).

gensi ::

V bistvu ni potrebe, da bi imel "generator" enako moč kot avtomobilski bencinski/diesel motor. Zadostovala bi bistveno manjša moč generatorja.
Energijo za pogon bi vozilo pridobivalo večinoma iz akumulatorjev.
Ne vidim pretirane težave z vzdržljivostjo agregata (za primer lahko vzamemo agregat električne energije). Lahko bi si celo omislili standardne enote (generatorjev) - le to bi jih bistveno pocenilo; vzpodbudilo bi tudi konkurenčen boj proizvajalcev.
L.P.

gruntfürmich ::

Ok mogoče nisem bil, ali pa bereš prehitro.

Za hece elektro dizel postrojenja trenutni avtomobilski motorji NISO primerni. Za tak pogon rabiš mnogo bolj robustno izveden motor ali letalski bencinar ali ladijski diesel ali eno ali drugo kot motor za stabilno obratovanje. Avtomobilski motorji pa to niso in tudi nikoli to niso bili.

Kar pozanimaj se kakšni so problemi, ko kak nedobuden navtik v barko zmontira navit avtomobilski motor, tudi če ga je predelal kar ga je lahko (večja črpalka za olje, hladilniki olja in izpuha itd). Če je kaj manjšega in bolj navitega od lenobnega ameriškega V8 s kubaturo minimalno 4l, je zadeva zelo kratkoživa. Saj potem kmalu razume zakaj so motorji , ki so po defaultu namenjeni za barke toliko večji, težji, dražji od enako močnega avtomobilskega.

Žal zaenkrat še ni mogoče imeti velik litrski učinek, dolgoživost in veliko trajno moč istočasno. Tako da mašina za elektro dizel ali elektrobencinar ne bo mogla biti prav majhne kubature, če se bo od vozila zahtevalo kolikor toliko spodobne lastnosti. In potem smo spet na istem.


a se nismo že prerekali okoli tega!? da navadni motorji niso 'dolgoživi'??? a ne nardi povprečen 'navaden' motor brez problema minimalno 300.000 km??? in poleg tega da se ga še na veliko tera, kar mu še zelo dodatno zmanjšuje življenjsko dobo???
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

l0g1t3ch ::

No moj avto ma cca 240k km pa še zmer lavfa bp, motor pa se večinoma vrti med 2,5 in 4,5k rpm. Sepravi bi recmo pri konstantih recmo 3000rpm lahko precej dolgo poganjal agregrat in tako prideloval kakih 25 do 30kw elektrike kar bi blo dosti za 95% potreb če bi špice pokrivali akumolatorji.

Azrael ::

Želja za motor diesel ali bencin elektro postroja v avtu je dovolj moči za vse potrebe vozila do nekako 130km/h po ravnem, ob čim manjši možni kubaturi.

To ne gre dobro skupaj. OK lahko motor žuliš v visoke obrate in bo moči dovolj tako za vožnjo kot za morebitno polnjenje akumulatorja. Samo to ni ne gospodarno ne dobro za trajnost motorja.

Nekako tako, ko kak mulo dokazuje, da njegova podhranjena škatla prehiteva vse boljše znamke po spisku. Nekaj časa mu mogoče to celo približno uspeva (če ima srečo, da se prehitevani drži načela: Imam 200 konjev, zato ne vozim kot en osel), čez kak mesec pa je kripa samo še za na odpad, ko se mašina polomi, obupno obrabi in nima nobene moči več ali pa enostavno zariba.

Seveda je mogoče izdelati tudi motor, ki bo dolgo zdržal tako mučenje, samo to ni več avtomobilski motor.

Porečeš, saj ne voziš stalno 130, pravzaprav je to zelo redko. Že res, samo sedaj pa poglej Pejčke, Katrce, Jugece 45 in podobne avte v današnjem prometu. V njih so motorji majhnih kubatur in moči, nekaj takega kot bi želeli za tak postroj.

Ob speljevanju v današnjem prometu so ti avti khm, kljub mnogo nižji teži napram današnjim avtom.

In teža je naslednji problem, če se hoče vsaj približna trajnost takega motorja mora biti robusten, kar pa pomeni kg. To zlahka pomeni postroj težji kot klasika in izniči ves prihranek boljšega izkoristka prenosa moči.

Na koncu dobiš znan paradoks, ki to ni, da avto s premajhno kubaturo in kremežljavim motorčkom pije več kot isti model z bolj konkretno mašino. Motor je preobremenjen.

Lahko pa uporabiš večji motor, ki bo imel dovolj moči za to pri 2 do 3k RPM, v območju največjega navora. Samo kaj si s tem pridobil?

Še bolj komplicirano, potencialno bolj pokvarljivo in težjo škatlo za v idealnih okoliščinah s kakim deci porabe manj. Kje je smisel?

Vsi tu pozabljate, da je energijo za polnjenje akumulatorja takega hibrida treba dobiti iz motorja izkoristki pa se množijo. 0.25 * 0.9 * 0.9.... Pri elektro pogonu je pretvorb kar nekaj.

Nekateri bi se prilopili na vtičnico. OK, boš polnilec stalno vozil s seboj? Spet kile, pa še za 32 ali 63A vtikač boš težko dobil vtičnico, sploh for free. S polnilcem iz Hoferja za 15€ pa si med postanki ne boš kaj prida opomogel, saj bo kapaciteta in napetost tudi takega zmanjšanega aku packa še vedno znatna.

Treba je vedeti, da kapaciteta vseh akumulatorjev, ki so na razpolago zelo odvisna od temperature in je najboljša nekje pri +20°C, odstopanja v + ali minus samo nižajo kapaciteto. To še nebi bilo tako hudo, če se ne bi s s temperaturo povečala tudi poraba energije za udobje in varnost: ogrevani sedeži , ogrevanje šip in ogledal, klima itd.

Skratka pasti je ogromno Stvar je zelo daleč od enostavnega. Zato takih osebnih avtov ni na trgu.. Vsi kao nekaj razvijajo, samo kaj konkretnega ni prišlo ven ne v času prve naftne krize, pa tudi sedaj ne izgleda bistveno bolje, Prius je daleč od obljub, Volvo pa zaenkrat deli samio slikce.
Nekoč je bil Slo-tech.

Step2en Wolf ::

Tu nastaja problem kaj je to "električni avtomobil"?

Je to avtomobil, ki je gnan z elektirčnim motorjem?
Če je odgovor, da, imamo veliko rešitev. Gorivne celice lahko zagotavljajo dovolj el. energije za pogon. A imamo problem s skladiščenjem vodika.
OK, gorivne celice lahko delujejo tudi na trenutna goriva v uporabi npr. alkohol.

Potem so tu nepraktične rešitve z akumulatorji. Ta problem poskušamo rešiti že skoraj zadnji dve stoletji, pa nam ga ne uspe. Problem je enak, kot na začetku: hitrost polnjenja, teža, domet...
Te težave smo sicer uspeli zmanjšati in bi dejansko lahko za večino vsakodnevnih opravil že uporabljali el. avtomobile v kombinaciji z baterijami. Osebno ne naredim več kot 40km na dan in bi torej lahko dobro shajal z vozilom, ki ima domet tudi samo 100km. Polnjenje ostaja zoprna obveza... če bi tolikokrat pozabil polniti avto, kot to naredim z mobijem... bi me v službi odpustili. Prevečkrat bi zamudil.
Kot drugo vozilo bi bilo vseeno dobrodošlo. Zakaj jih torej še ni?
Naftni lobi? Navade? Vsakega malo... verjetno

Bolj futuristčne napovedi so se razplamtele pred cca. dvajsetimi leti, ko so na veliko napovedovali superprevodnike pri civilnih temperaturah. Maglevi so bili tako le lastovke, ki bodo prinesle pomlad. Napovedovalo se je, v ŽIT in drugje, da bodo bodoča vozila lebdela nad vozišči, pod katerimi bodo superprevodniki zagotavljali zadostna magnetna polja...


Prednosti el. gnanih vozil:
- motorji so lahko integrirani v kolo
- glasnost delovanja
- takojšne doseganje navora el. motorjev

Slabosti:
- izvor energije (Tesla žal ni nikjer zapisal, kako je mislil brezžžično pošiljati naokoli elektriko)
- glasnost delovanja (več trkov s peščci zaradi "neslišnosti")


Da se bo lahko uresničil naslov te teme, potrebujemo to, kar dejansko čakamo že več kot stoletje (bo kmali že dva):
- spodobne akumulatorje oz. vir elektrike;
- superprevodnike pri civilnih temperaturah;
- brezžičen prenos el. energije.

Osebno čakam že zadnje četrt stoletja, da se bo kaj spremenilo. Nazadnje, ko sem bil še relativno navdušen, je bil to Sinclairov propad... imenovan Sinclair C5.
Ko se je bivši James Bond, Roger Moore vozil naokoli z Venturi Fetishom, v Fifth Gearu... sem bil že malce apatičen.
Ko so najavili in sedaj tudi začeli prodajati Teslo, sem ostal apatičen.
To so igračke za milionarje.

Na drugem koncu ponudbe so el.mopedi in avtomobilčki za razvijajoče se države.
Npr. trenutno najbolj prodajani el. avtomobil: REVA oz. v VB prodajan kot G-Wiz... pri katerem so v TopGearovem testu lepo pokazali, kaj se vam zgodi v bližnjem srečanju (klikni na povezavo). Jeremy je tudi povedal, da moraš pri vožnji paziti, da ne vklopiš smerokazov ali brisalcev, ker potem drastično zmanjšaš domet oz. obstojiš... omehčal se je samo, ko mu je Kirstin Thomas Scott povedala, da ima G-Wiza... tisto oddajo začuda ni pljuval po njem.

Je tu še skandinavski Thnik, ki je propadel pred dvemi leti... a naj bi ponovno oživel v naslednjem letu. Venturi tudi dela nekaj odbitih modelov... a je vse skupaj eksotika. Cenovno in iz aspekta uporabe.

Ni torej ponudbe za nas. Za slehernike. El. avtomobili bodo "prava stvar" točno takrat, ko ga bomo lahko tudi zares kupili...

In če bodo postali edini... tako večinski, kot so sedaj bencinsko/alkoholno/dizelski... bo to spet slabo. Tako kot ni dobro, da so na vseh računalnikih Microsoftovi proizvodi. Noben monopol ni dober. Tudi "dober" monopol ne.

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

Azrael iščeš probleme kjer jih ni. To da dizelski/bencinski agregat ne bi zdržal konstantnega obratovanja je totalen bullshit. Koliko zdrži tak motor je v največji meri odvisno od hladilnega sistema na katerega je povezan. Če ni dovolj hlajenje z vodo pa hladimo še olje, saj to že tako ali tako delajo v veliki večini modernih turbo dizlov.
Uglavnem to ni nobena težava ki se je ne bi dalo obiti, pa tudi primerjat aplikacijo avtomobila z aplikacijo barke je totalno nesmiselno. Pri avtomobilu imamo pri 100km/h še vedno ogromno pretoka zraka, ki hladi mašino na mestih kjer je vodno hlajenje ne doseže, pri barki pa mašino hladiš z vodo lokalno. Večina "zunanjih" komponent mašine, ki se zanaša na hlajenje z zrakom, je pa še vedno v majhnem zaprtem prostoru pri 100°C... Le zakaj potem crkne...
Dodatna olajševalna okoliščina za tak motor je to, da obratuje konstantno in da mu ni treba pokrivati špic v obremenitvi.

Glede vzdržljivosti električnih avtomobilov pa ne bi bil ravno prepričan da bi šla zadeva kar brez vsakega vzdrževanja. Še vedno je velika količina komponent, ki bi ostala enaka kot je trenutno uporabljena. Obremenitve pa bi bile enake ali še večje. Recimo deli podvozja, amortizerji, zglobi, zavore,...
Tudi elektromotorji niso hlajeni samo z zrakom. Da bi naredili elektromotor za v avtomobil brez vodnega hlajenja bi bil totalen idiotizem, saj bi bil tak motor težak in manj zanesljiv kot primerljiv vodno hlajen motor. Vedeti moramo da je temperatura največji sovražnik elektronike. Pri visokih temperaturah v navitju bo to predčasno odpovedalo...
Pa tudi tist 95% (v idealno idealnih pogojih) na koncu prinese še vedno par kW gretja, kar nikakor ni zanemarljiva reč.
Tako kot motor je treba hladiti tudi močnostni krmilnik ter baterije, saj vse te komponente zdržijo ogromno dlje če so primerno hlajene. Oziroma so lahko primerno manjše in bolj učinkovite kadar so hladne. Zavedati se moramo tudi, da večina elektronskih elementov deluje s pozitivnim temperaturnim koeficientom, kar pomeni da se njihov izkoristek slabša z visoko temperaturo.

Zdej pa prosim da vsi ki bluzijo o "preprostosti" in "nevzdrževanju" elektro avtomobila, malce premislijo te stvari...

Pa še glede cene. Zadeva se ekonomsko ne splača. End of stroy. Naftni lobiji gor ali dol, če bi bila ekonomska računica pozitivna, bi se po cestah vozili električni avtomobili in taki avtomobili bi bili na voljo za primerljivo ceno kot bencinski. Vendar temu na žalost ni tako. Električni avto je predrag, in tist prihranek ki ga dobimo s prevoženimi kilometri ne bo nikoli poplačal začetne investicije v avto. Nafta je še vseeno prepoceni. Edino na kar lahko ciljamo je ekologija, vendar za to v času kapitalizma ni časa...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

Električni avto pač ni drag. Vsi veliki proizvajalci so ta trenutek zmožni začeti serijsko proizvodnjo EL avtomobilov, ki bi stali za baterija vred 10 000 EUR šli 100km/h in imeli ene 100km dosega. Vendar tega pač nočejo naredti, tiste firme, ki so bile pa na novo ustanovljene pa pač nimajo kapitala, za nakup patentov itd. kar poveča ceno, oziroma povzroči, da naredijo slabše. Mislm poglejte malo, če lahko navaden človek spremeni bencinarja v električarja za take stroške kot 12 000 dolarjev, ki imap kite, pa so to polno delujči, ki grejo brez večjih problemov v klanec. potem pač se tle jasno vidi, da firme to zmorejo...

Čez 5 let se bo marsikaj naredilo tukaj.
Drugače največji problem, baterije, pa delajo pri Nasi na tem, namreč da bi naredili baterijo na vodik, torej ne gorivne celice, ampak baterijo, ki vodik in kisik spremeni v vodo in potem boratno nazaj z elektrolizo. Taka baterija pa zdesetka kakšni Litijevo trenutno, glede na gostoto energije. Samo zaenkrat jim ne rata narest zaprtih primerov, samo taki, ki je treba občasno dodajat vodik in kisik, ker niso še 100% reverzirali procesa.

T0RN4D0 ::

Ma kaj ti nuca za 10k€ (to je spet TVOJA cifra) avto ki gre 100 in nardi 100km? Najslabša kanta na avtonetu za 300€ nardi par 100km in gre 150. Al pa vsak novi malček spet za manj denarja ponuja precej več. Tisto kar nasa razvija, pa tud ne vidim kakšno vezo ma v trenutni dani situaciji. Ker;

1) praviš da jim še ne dela
2) tud ko/če bojo zrihtali tako kot treba, ne bo kr čez en tedn naprodaj
3) ko/če bo enkrat naprodaj, bo najbrž tako drago da te bo hitro minil
4) isto je če se tolažiš da si na youtube vidu posnetek baterij ko enkrat na mesec doliješ vodo in par mescov držijo bp... :D
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Lonsarg ::

Cire so od Tukaj veliko zanimivega branja:
http://www.electroauto.com/catalog/cata...

Če malo greš na PriceList maš 12 000$ za kit, sem narobe rekel, torej še manj. Oziroma tisti so malo slabši80mph. potem maš pa posebaj kit za 15 000$, posebaj narejen za Porshe 914 in dobiš top speeed 160km/h in range 250km v idealnih. Torej 10 000 EUR + recmo 2 000 za rabljen model 914-ke, ki mu ven motor bencisnski vzameš pa maš vse pospešek, range, speed, varnost, ker je vse enako kot pri navadnem bencinskem.

Torej če taki mali ljudje tole skup spravjo ne bit naiven pa verjet da velke avtomobilske firme ne bi mogle narest enake stvari za pol manj...

WarpedGone ::

Ona od razlag zakaj je GM ukinil EV1 je tudi ta, da je partlist za avtomobil bil ene 10x krajši od partlista bencinskih avtomobilov. Pa so se proizvajalci posameznih delov malo "pobunili", da tega se pa že ne grejo.

Edini pravi problem električnih avtomobilov je to, da je trenutno na razpolago en sam električni avto, ki si ga ljudje res želijo imet zaradi tega ker je to super avto, ne le ker je električen. Če je avto tak, kot ga hočem met, se mi avtomatsko splača. End of story. Vse litanije kako se električni avto ne splača so NEUMNOST. A se Porsche splača? A se BMW splača? A se VW splača? Ne splača se niti pecikel, ker mu je treba občasno gume zamenat pa verigo mazat. Ko pa neki hočeš met, pa to al se splača al ne sploh ne igra niti najmanjše vloge.

A se splača met rdeč avto?
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Cire so od Tukaj veliko zanimivega branja:
http://www.electroauto.com/catalog/cata...

Če malo greš na PriceList maš 12 000$ za kit, sem narobe rekel, torej še manj. Oziroma tisti so malo slabši80mph. potem maš pa posebaj kit za 15 000$, posebaj narejen za Porshe 914 in dobiš top speeed 160km/h in range 250km v idealnih. Torej 10 000 EUR + recmo 2 000 za rabljen model 914-ke, ki mu ven motor bencisnski vzameš pa maš vse pospešek, range, speed, varnost, ker je vse enako kot pri navadnem bencinskem.

Torej če taki mali ljudje tole skup spravjo ne bit naiven pa verjet da velke avtomobilske firme ne bi mogle narest enake stvari za pol manj...


12k$ za kit brez baterij? In to se tebi zdi blazno ugodno? Pa se ti zavedaš da za tak denar danes dobiš CEL avto s karoserijo? Veš kje so potem še baterije? Še dodatnih 5000$? Stop dreaming.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Lonsarg ::

Ja in kaj je to veliko več, teh 5k$? Oziorma Voltsporsche je samo 3k dražji z baterijami, torej to je pa tudi večina cene avta, lupina ni draga. In cene pri količninski proizvodnji padejo za pol, tako da maš voltsporsche za 8k EUR ziher, ne vem jaz bi tak avto kupil, samo malo novejšo"lupino" mora met, da zgleda za kaj :D

edge540 ::

Pol pa se z 20 km/h zaleti v tebe en z skuterjem, pa si mrtev. Zato je 'poceni'.

Step2en Wolf ::

Bomo videli, kaj bo prinesla praksa: Chevy Volt.
Glede nato, da je to GM, bo po besedah Auto Bilda v 3 letih tudi pri nas z značko Opel/Vauxhall-a.

S tretnutno ceno 48'000 U$ ni ravno mamljiv, ker se cene z one strani luže vedno zredijo do stare celine. Nova Mazda 6 stane 19800 U$, kar je cca 13'000 EUR. Dve Mazdi in luxusne počitnice ali en Chevy?

ŠE ena pomembna prednost el. vozil.
Velemesta in mesta bodo imela manj onesnažen zrak. Ne bo nujno tudi manj onesnažen planet zemlja.

edge540 ::

Avtov tipa Volt bodo veseli predvsem v mestih kot so LA, kjer je kakovost zraka ubitačna, po zaslugi prometa.

Pyr0Beast ::

Aha, in kam bodo dosedanji avtomobili potem šli ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zheegec ::

Omg, za 12k€ se dobi avto, ki ima pri udobni vožnji s 160Km/h porabo okoli 5 L/100Km (nekje ~2 litrski turbodizl s 6. prestavo), torej se mi električni avto (ki stane nekje 2.5 toliko - rabim avto + kit + über baterijo) splača po nekje ~300.000 kilometrih, če upoštevamo, da tudi elektrika ni čisto zastonj. Torej tukaj je odgovor, zakaj pač nihče ne dela elektro avtomobilov. Ker so trenutno nesmiselni. Pa še nima ravno dosega 1000Km z enim tankom, kje bi pa lahko jaz svoj elektro avto v pol ure potem napolnil? Kar v prvi štekar ki ga vidim vtaknem kabel in se bo kar polnil, kaj? :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Pyr0Beast ::

Ma ne, zraven bencinski agregat zalavfaš, da se ti bo čez noč napolnil [:D]
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Lejga, spet en poklicni šofer, ki fura po 1000km vsak dan.
Ti si pač ne boš mogu kupt električnega avtomobila. Sorry, pač nimaš sreče.
Zbogom in hvala za vse ribe

SmeskoSnezak ::

Pa kak jih ne delajo? Očitno noben od vas ni bral mojih postov, kaj šele teme. Električni avti obstajajo, ne samo to, še proizvodnja njih se veča, serijsko se bodo začeli izdelovati tudi v ostalih firmah naslednjih par let. Vi pa še kar tulite, kak je elektro avtomobil nekonkurenčen, itd. Ja, seveda, če pa ga na tej celini imaš zelo redke in drage. Počakte par let al pa zdaj malo več plačajte.

Tak da vsi anti-electric-car-people, lepo brat vse linke , ki smo vam jih dali!!! Bemo, lenobe lene!
@ Pusti soncu v srce... @

Lonsarg ::

Zato ker ne rabiš vsega kar si naštel ampak lupino za 2k in kit za 12k z baterijo vred (EUR)
Tako da firma lahko komot jih prodaja za 15k pa ma 100% dobiček...

Zheegec ::

Ko/če se bo električni avtomobil splačal, se jih bo pa na veliko prodajalo. Takrat bo seveda odprta nova tema o visokih cenah elektrike namesto teme o visokih cenah nafte.

Če bodo električni avtomobili resnično postali konkurenčni (pa ne z nesmiselnimi subvencijami), bo to fino, ker bo imela nafta konkurenta in se bo zato cena zmanjšala. Zna biti pa ekološki problem - proizvodnja baterij niti ni čisto okološko neoporečna - zaradi težkih kovin, moderni avti pa proizvajajo praktično samo neškodljivi CO2...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

edge540 ::

>>Aha, in kam bodo dosedanji avtomobili potem šli ?

Kaj se ti ne zdi da se povprečno na like 5 do 10 let avto menja?

jype ::

ALIEn3001> Ko/če se bo električni avtomobil splačal, se jih bo pa na veliko prodajalo.

Noben avto se ne splača, pa se jih na veliko prodaja. Nekateri več kot polovico svojih osebnih dohodkov vržejo v avto, ki ne samo da električen ni, še celo varen in zanesljiv ni - je pa rdeče barve. Polovico stroškov verjetno itak predstavljajo računi za avtopralnico.

Tako da - računice za lastništvo kakršnegakoli avtomobila preprosto ni. Bistveno ceneje se pride skozi brez. Pa to ne ustavi 90% ljudi, da si ne bi omislili takšne ali drugačne kripe.

Pyr0Beast ::

Kaj se ti ne zdi da se povprečno na like 5 do 10 let avto menja?
Nekateri ga. Nekateri so tudi do vratu v kreditih.

Tako da - računice za lastništvo kakršnegakoli avtomobila preprosto ni. Bistveno ceneje se pride skozi brez. Pa to ne ustavi 90% ljudi, da si ne bi omislili takšne ali drugačne kripe.
A avta na štrom pa ne boš pral, boš kr stran vrgel, ko se bodo baterije spraznile ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Lonsarg ::

Pyr0Best, ni vse kar rečemo mišljeno o bencinskih avtih. To je čisto nasplošno rekel, koliko ljudje zapravijo, ti pa takoj neki proti električnim spet. Dejstvo pač je, da se elektirčni avto splača kupiti enako kot bencinskega, že ko je dvakrat dražji. Cene pa bodo dolgoročno enake ratale in res ne vidm prostora za bencinske čez 15 let. 2010 prvi, 2015 pa že kar poceni avti, tak bo to ratalo.

Moj prvi avto bo električni tem ni dvoma. Si bom pač starega od starcev sposojal do takrat :P

Pyr0beast samo to mi povej, ko bojo elektirčni avti imeli enako hitrost, enak oklep, enako ceno z baterijo vred, ki zdrži 200 000km, razen range bo 1/3 manj, a ga boš kupil? Ali si čisto preveč navdušen nad bencinskimi...

Pyr0Beast ::

To je čisto nasplošno rekel, koliko ljudje zapravijo, ti pa takoj neki proti električnim spet.
Jah, temelj potrošniške družbe je (brezglavo) zapravljanje.

Dejstvo pač je, da se elektirčni avto splača kupiti enako kot bencinskega, že ko je dvakrat dražji.
Zelo zelo dvomim v to.

Cene pa bodo dolgoročno enake ratale in res ne vidm prostora za bencinske čez 15 let.
Hehe he .. a elektrika pa ne bo gor šla ? Že tako jo ogromno uvozimo.

Tako, kot so govorili za biomaso, da bo celo čedalje cenejša, prav tako za fotopanele ... pa se stvari niso prav nič pocenile.

Pyr0beast samo to mi povej, ko bojo elektirčni avti imeli enako hitrost, enak oklep, enako ceno z baterijo vred, ki zdrži 200 000km, razen range bo 1/3 manj, a ga boš kupil? Ali si čisto preveč navdušen nad bencinskimi...
Lej, jst bencinarja maram sploh ne [>:D]

Rabil bi mašino, katera bi dosegala hitrost okoli 110km/h, povprečno vsaj 80km/h. Za oklep me figo briga, važno, da ma nizek Cx pa da je izjemno lahek. Hočem, da motor in podvozje zdrži vsaj 200kkm, baterije lahko po 100kkm mrknejo, če bo zamenjava za nove ugodna. Range mora biti vsaj 300km, brez dodatnega polnjenja. Za klimo, el. pomik stekel in podobne 'gadgete' me ne zanima preveč.
Po možnosti naj bi šel na elektriko, bencin/dizel/karkoli tekočega, da gori, les, premog, plin. (Če gre sam od sebe še bolje [:D] )
Možnost rekuperacije toplotne energije in polnjenja baterij, medtem, ko je avto v garaži - priključen na sistem centralnega ogrevanja čez zimo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Lonsarg ::

Glede cene elektrike sem že povedal, enostavno skoraj ne more it veliko gor:) Ker potem se bomo kar vsi odklopili in šli na sončne, tako da elektrika bo kar ostala na ceni kakor je +do 25% mogoče. Ne pa bencin, ki bo čez 10 let 3 EUR na liter... Se spomnim ko sem bil manjehm, cirka 10 let nazaj je bil tam dobrih 100 sit, torej je šel 2.5krat gor v 10 letih...

Osebno resno razmišljam da si bom nabavil GM Chervolet VOlt. 20 000EUR če dajo kaj olajšave pa zapraviš za 100 000km 1500EUR za elektriko. Bencinar, ki bi stal 10 000EUR, bi dal za 100km 15 000EUR za becnin, oziroma ene 20k-25k, če vklučuješ še dvig cene...

Brane2 ::

Ne vem, kako lahko s solarpaneli pridelaš 50 kWh/dan ( pa raje recimo dvakrat več) da boš pokril energijske potrebe gospodinjstva + avta...

Poleg tega, a misliš da cene solarpanelov ne bodo šle gor v takih primerih ?

Saj morajo že zaradi cene energentov, da ne govorimo o pripravljenosti trga plačati več...
On the journey of life, I chose the psycho path.
««
27 / 1220
»»