» »

Evolucija grafičnega uporabniškega vmesnika

Evolucija grafičnega uporabniškega vmesnika

Slo-Tech - Na /. se je pojavila zanimiva povezava na galerijo, v kateri si lahko ogledate, kako so se skozi čas razvijali uporabniški vmesniki dveh pomembnih operacijskih sistemov, Microsoftovih Oken in jabolčnega Mac OS-a. Na voljo so posnetki zaslona vseh pomembnejših različic začenši z 1.0, pogrešamo le pregled razvoja nekaterih manj znanih, a vendar uporabljanih GUIjev za Linux, pa tudi kaj bolj eksotičnega, kot naprimer BeOS in Amiga OS. Klik.

89 komentarjev

«
1
2

Jaka83 ::

Sej je KDE vmes.

Matek ::

Ja, ni pa recimo Gnomea, ki je prav tako, če ne še bolj pomemben.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Jaka83 ::

True true... Tud meni je bolj pri srcu Gnome, samo kaj češ, tle so pač KDE dal na tapeto.

simnov ::

in na koncu sta vista in macosx oba lepa

al3n ::

hehe zanimivo :D in res .. na koncu oba lepa :)

Jaka83 ::

Če bi pokazal še Compiz bi pa oba (Vista in OSX) zbledela.

Looooooka ::

beos si ne zasluzi bit not.
graficni vmesnik ni bil cist nc inovativnega...simplicity pr instalaciji programov je bla edina "novost".
ze sam zaradi pomanjkanja podpore in njegovega ultra hitrega propada si ne zasluzi bit tle gor.GNOME bi bil pa lahko gor ker je star k zemla pa se na njem se zmeri dela.drgac pa...a nismo vsi veseli da so vsi ti vmesniki ZA nami =)

CaqKa ::

compiz.. hmm so zadevali dali drugo ime medtem.

sicer pa ... kolkor se jaz spomnim obstaja ena dosti bolj obsežna stran na to tematiko. pa tudi slike so zraven, pa še novica na stju je menda bila.

hamax ::

kaksna neverjetna podobnost med macom in winom :D le da je biu mac vedno korak uspredi :)

Kami ::

Hm to stran sem že vido (oz. stran z enako vsebino) kar nekaj mesecev nazaj pa še zdi se mi da sem preko novice na tej strani prišo do nje :P

Roadkill ::

compiz... zaradi te zadeve se mi vsi, ki čakajo na Visto, rahlo smilijo. :)

Klik
klik

... in tkole v živo zadeva deluje še boljš, kot zgleda na teh posnetkih. :)
Ü

darkolord ::

U, KDE 1.0 sem pa še uporabljal... Včasih se ni zdel tako grd 0:)

Roadkill: kaj pa je tam tako posebnega (in predvsem uporabnega :))? Fletno je, sam dokaj neuporabno

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

BigWhale ::

Zakaj naj bi bil Gnome bolj pomemben?

MasterBlaster ::

kaj pa je tam tako posebnega (in predvsem uporabnega :))? Fletno je, sam dokaj neuporabno

Precej stvari je zelo uporabnih. Npr to, da ti vsa aktivna okna na desktopu enakomerno razporedi po ekranu, potem pa klikneš pravega. To je precej hitreje od alt-tab ali tistega 3d shufle-a v visti. Delo z več virtualnimi desktopi je postalo precej bolj uporabno. Največja prednost je pa to, da so vsi ti efekti izvedeni kot plugini in jih lahko po milji volji dodajaš in odstranjuješ. Pa še s časoma se bo pojavilo še precej več efektov, ki bodo bolj ali manj uporabni.
Tk je pa pika .

MasterBlaster ::

@BigWhale: Ker je boljši in bolj user friendly od kde ;)
Tk je pa pika .

Gandalfar ::

Kdor posta novice iz slashdota naj prebere kaksen komentar od tam, je vecina uporabnikov tako spljuvala to stran in dala veliko boljse linke, da je prav zalostno, da je to naredil tudi s-t .. :/

jype ::

Manjkajo tudi "resni" desktopi a la CDE.

darkolord: kaj je pa potem v visti sploh uporabnega? :)

opeter ::

Najboljša galerija GUI-jev operacijskih sistemov je ta stran. Tukaj so v lgavnem vsi pomembnejši igralci na področju razvoja GUI-ja.
Na tej strani pa si lahko pogledate posnetke (screenshote) Compiza.

Drugače je super zadeva tisti blog, da je narejeno po letnicah! :)
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Jaka83 ::

Edina stvar ki me pri Compiz/XGL moti je ta, da če ga spedenaš nimaš 3D pospeševanja za aplikacije. Pol se lahko recimo mirno posloviš od kvake in podobnih stvari.

Quikee ::

Jaka83: seveda da maš pospeševanje ampak močno zmanjšano zaradi indirektnega dostopa... tudi to se da zaobit tako, da Quake poženeš na Xorg server-u, ki ga XGL zažene za njegovo delovanje. To narediš, da napišeš DISPLAY=:93 quake oz. 93 nadomestiš z cifro, od Xorg servera.

M.B. ::

Compiz je zaenkrat v alfa fazi pa že dela toliko stvari. To bodo še ziher porihtali če se da.

This post made my day:
I had nearly forgotten about this, so I want to get this written down before I forget it again.

Microsoft had a booth. They were demoing Vista. On a nice beefy laptop with a nVidia GeForce Go 6600. They had whatever they call the moderate bling level turned on, including the frosted glass effect in the titlebars and whatnot.

OH EM GEE LAG ME HARDER.

Over in the open source pavilion, we had compiz on an Intel 945GM cruising right along.

Draw your own conclusions.


Vir

Ne vem sicer če drži da je XGL delal gladko na integrirani grafiki, ampak na mojem računalniku dela XGL gladko, hkrati lahko predvaja tudi 3 OpenGL screensaverje pa nekaj filmov pa XGL še vedno dela brez zatikanja na Beti 2 Viste 64 pa mi dela vse zelo počasi, ne vem al zato ker so debug simboli poleg al ker je beta, skratka odprem program se pojavi prazno okno pa traja nekaj časa da se napolni. pa vsake tolko časa posta ne neodzivna. Mislim da zato ker je beta.

AMD Athlon XP 3200 64
Nvidia Geforce 6600

Na obeh OSih so tazadnji Nvidiini driverji. Edina stvar ki me je malo impresionirala na Visti je speech recognition.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.

Daedalus ::

Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Jaka83 ::

Quikee: Kako pa dobim cifro xorg serverja? Sem iskal po googlu, pa nisem našel ukaza. Drgač pa hvala za tale tip, bom probal.

Quikee ::

Jaka83: poglej v /var/logs (oz. kakšen je pač mapa, kjer se logi pišejo - ne pišem iz Linuxa pa ne morem pogledat =) ). V tej mapi si xorg naredi svoj log file, kateri se konča z cifro, kjer Xorg teče - recimo datoteka je poimenovana "xorg.log:93" recimo. Sigurno pa obstaja kakšna bolj enostavna metoda (recimo pogledaš seznam procesov in vklopiš prikaz switchov, s katerimi je bil process zagnan in pogledaš kako je bil zagnan xorg server).

Na nvidii je po defaultu xorg :93 in xgl :0, na ati-ju pa mislim da xorg :0 in xgl :1 če se ne motim.

Aja pa XGL server moraš zagnat z -xorgAC switchom, v nasprotnem primeru nimaš dostopa do xorg serverja.

darkolord ::

jype: sicer sem že večkrat to povedal, pa bom še enkrat... UI v Visti ne teži k inovaciji nekih novih grafičnih učinkov, ampak bolj k uporabnosti. Veliko majhnih sprememb... Nekaterim so sami efekti sicer bolj pomembni kot to.

Pri Compiz so očitno strašno ponosni na to gumijasto-tekoče deformiranje oken pri premikanju; izgleda lepo, le vsebine se pri premikanju ne vidi ravno dobro.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

Jaka83 ::

darkolord: Te gumijaste efekte se da popolnoma prikrojit vsakemu okusu. Nastaviš količnik gumijavosti (kakšna čudna beseda), trenje na desktopu, transparentnost med premikanjem in še in še. Ne rečem, večiko stvari je popolnoma neuporabnih ampak če izgleda kul in te ne moti med delom je super. Pa še dela na zelo low end grafičnih (tudi na GF4 MX440 dela tekoče).

jype ::

darkolord: point je, da to dela z današnjo strojno opremo na današnjih operacijskih sistemih. Vista pa zahteva več in ponuja manj.

Seveda je vse skupaj traparija in jaz uporabljam compiz izključno zaradi "expose" funkcij (ki jih ima OS X že od sredine 2003 in sem jih od tam tudi vajen).

Quikee ::

heh.. Vista rabi tako grafiko samo zaradi blurane transparence - pa še to ji ne bi bilo treba, ker obstajajo načini kako to naredit brez pixel shaderjev.

M.B. ::

@Daedalus Tokrat se začuda postavim na stran MSja, ker se ob ogledu celotnega videa vidi, da je lahko narekoval pismo. V tem videu pa se vidi da Speech recoginition kr nekaj razume. Sem pa tudi osebno sprobal in bi reko da razume nekej 90%, glede na to da nisem native speaker in da me ponavadi tudi domači ne razumejo, ker ne govorim jasno je to kr dobro. Sem pa narekoval tudi pismo in se sprehajal po računalniku. Smetana na torti pa je bila, da sem lahko odprl IE in odšel na linux.org. :D

V drugem videu se vidi, kaj se lahko doseže, če se gre samo skozi tutorial, kjer ti povedo vse ukaze. Edino training mi še ni uspelo zagnat ker se na sredini vedno sesuje. MS pač. Važno da recoginition dela.

TTS pa je dosti boljši od XPjevega, do zdaj ga je že Festival šišal. Trenutno pa sta približno enaka, ampak sedaj je pa Mac OSov Alex boljši.

Tekst Mothers day prebral Festival TTS z dodatnimi brezplačinimi zvoki. Audio. XPjev nimam nameščenih, lahko pa kdo poskuša.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.

m0LN4r ::

kaj pa amiga workbench 1985 ki je bi na eni disketi ?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

CaqKa ::

evo desktop: http://toastytech.com/guis/desk.html

>>> Roadkill: kaj pa je tam tako posebnega (in predvsem uporabnega )? Fletno je, sam dokaj neuporabno

sem se tudi jaz spraševal dokler nisem videl one finte na macih, ko plozne po ekranu s strani pa se dekstop menja.

>>> jype: sicer sem že večkrat to povedal, pa bom še enkrat... UI v Visti ne teži k inovaciji nekih novih grafičnih učinkov, ampak bolj k uporabnosti. Veliko majhnih sprememb... Nekaterim so sami efekti sicer bolj pomembni kot to.

ok. ko je na našem faksu bila predstavitev viste, sem se podobno kot pri xglu spraševal, v čem je point tega.. kje je uporabnost. daj zini, kje?

>>> Seveda je vse skupaj traparija in jaz uporabljam compiz izključno zaradi "expose" funkcij (ki jih ima OS X že od sredine 2003 in sem jih od tam tudi vajen).

kaj so te expose funkcije?

btw.. xgl lahko vsak proba.. kororaa live cd si dol potegne pa ga zažene.
na mojem prestigio 1,3 celeron m, z radeon 9600mobility, laufa fuuuul tekoče. niti malo se ne zatika.
dočim se je na oni prezentaciji viste zatikalo že ob odpiranju starta. pa je tip imel nevem kako hud tablet pc.

Looooooka ::

tuki je eno "neumno" vprasanje za "pametne" ljudi...a slucajn sploh veste kaj je razlika med BETA in FINAL verzijo?
In predn gremo orgazmirat na gnome pa kde(ki nimata prou nic fancy smancy not kar bi blo ne vem ker UUUU AAAA).
glavna razlika zarad katere se boste na konc lahko pozrl pa ne boste mogl nc proti rect in glavn razlog zakaj je vse se zmer BEEEEEEETA je tole:
vsi fancy smancy efekti v visi bojo na voljo v visual studiju.In tm bos lahko z NAJVECJO lahkoto dodal vse mozne bedne efekte kar ti jih bo srce pozelelo(in let's face it...gnome userji so mahnjeni na neuporabne fancy smenci efekte) z 3 vrsticami kode.
Nobene 0.0.0.1 beta verzije programa ne bos rabu pa pol se 2 leti predn prides do 1.0...te "cool"(useless) efekte bos lahka meu takoj.
in to je edina stvar,ki je tle pomembna...in ne neki nepotrebni plugini,ki jih ma kde pa gnome.
se bl pomembno je pa to da te NAVLAKE v visti ne bo.In ce bos to hotu bos ze s kksnega 3d party sajta downloadu in si instaliru.
Tko da dejmo nehat beta produkte primerjat s kakrsnim kol final produktom...in ce ze tega ne znamo nehat...pol si te zadeve sploh ne instalirimo dokler ne dojemamo zakaj dela pocasi.

Ob vsem tem pa lahko sam se recem...upam da jim bo se v tem desetletju ratal viso nardit.
Pa se: nepotrebni antialiasingi pa glow efekti pa ne vem kaksno 3d sranje je samo sranje dokler ni not vsaj 90% uporabnih programov.

dudi ::

Podpišem se pod zgornji post.

djurodrljaca ::

Compiz/XGL je pa še zmeraj alfa verzija pa že boljše deluje od MS beta.

ank ::

Naj že enkrat izdajo visto, da se ne bo moglo več povdarjat, kako je to beta, ki se je ne sme primerjati z ničemer.

Gandalfar ::

ne bo pomagal. Potem bodo pa jokali, da je to komaj prva verzija pa da bo res kul delalo s service packom >:D

M.B. ::

@Looooooka Compiz/XGL so Alfa verzije, ki delajo tekoče na integriranih grafičnih karticah. Vista Beta pa ne dela tekoče tudi na Nvidii Geforce 6600 iz lastnih izkušenj vem. Ko bo to final ne bo potrbno nobenih 3rd party stvari med ker bo to v Xorg že noter, edino vprašanje je al bo Xgl al pa kaj drugega. V KDE 4 bo večino izrisovanja tudi že OpenGl podprto, ker QT omogoča OpenGL backend. In demoti so precej impresivni.
Trenutno nameščene različice final? produktov:
XGL 0.0.1_pre20060714-r1

Compiz-quinnstorm 0.0.13.20

@CaqKa Expose funkcija je da ko stisneš eno tipko, ne vem točno kera je v XGL se ti prikažejo vsi programi ki jih imaš odprte tako da vse vidiš in potem lahko enega izbereš. Lahko pa se ti pokažejo samo okna izbranega programa, tako da okno lažje izbereš.

Expose

Za KDE se dobi dodatek, ki ne rabi XGLa in dela nekaj podobnega, Kompose se mu reče.

Candy water plugin

Kar je uporabno pri XGL je, alt-tab kaže preview okna, in vsa okna so izrisana z OpenGL podporo, to je zelo opazno pri premikanju oken poraba CPUja je dosti manjša, kar pri Visti ni vidno. Zelo uporaben je tudi expose. Prosojnost je pogojno uporabna ostalo je pa show off.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M.B. ()

CaqKa ::

aha. ja tole je mislim da na korori bilo bindano na f12 tipko. pa je dejansko bila edina stvar ki se mi je zdela uporabna.

no meni sicer nebi prišlo do izraza, ampak verjamem da pa je komu to zelo pomembno, sploh če ima kak 22" monitor :)

Quikee ::

Jaz mam scale (aka expose) namesto klasične gnome window liste. Maš lepo bindanega na recimo desni kot in ko se navadiš več ne greš nazaj. Namesto al pa v kombinaciji s tem bi mel le minwindow dock - ampak se trenutno na njemu ne dela.

Drugače pa Compiz kot celota se mi zdi super - tudi wobbly in podobni (ne ravno uporabni) efekti ti dajo drug bolj organski občutek pri delu, ko se navadiš.

Drugače sta tako XGL in Compiz bolj ali manj "proove of concept".

MrStein ::

kaj pa amiga workbench 1985 ki je bi na eni disketi ?

... in je imel text-to-speech, ki se brez sramu lahko meri z onim iz winXP. (po izgovorjavi, ni pa bilo opcije, da ti direkt bere vsebino ekrana)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Roadkill ::

Kororaa je trenutno malo za časom. Če hočeš zadnje verzije compiza moraš uporabit quinnove repozitorije.
Najbolj uporabna lastnost compiza je njegova ekstremna prilagodljivost/konfigurabilnost.

Maš seveda morje neuporabnih pluginov, ampak nekaj jih je zelo uporabnih. Med drugim recimo tudi premikanje oken na sosednji desktop v stilu xcfe-ja. Pa recimo "unfold", ki ti splošči kocko, da ti pokaže vse desktope.
Ü

jype ::

Ja, unfold sem tut pozabu, tega pogosto nucam.

Podobno zadevo ima tudi novi OS X Leopard :)

Quikee ::

Podobno zadevo ima tudi novi OS X Leopard :)

Ja samo OSX Leopard ma unfold narejen kot expose virtual desktopov - pa še okna lahko drag'n'dropaš iz enega virtual dektopa na drugega. =)
Jaz unfold ne uporabljam - če hočem videt, kje mam kaj samo zavrtim z scrollom, da se cube zavrti =) (oz. zdaj mam unfoldan cube ob vrtneju in je kot tekoči trak).

Matevžk ::

vsi fancy smancy efekti v visi bojo na voljo v visual studiju.

Sovražim programerje, ki fancy-smancy efekte dodajajo v svoje programe na kakršenkoli način, ki ni zelo zelo zelo dobro premišljen.
Efekti naj bodo na nivoju operacijskega sistema za vsa programska okna in lahko nastavljivi/izključljivi/...
Seveda to ne velja za igre, kjer pa ti efekti tako ali tako nimajo pomena.
lp, Matevžk

MasterBlaster ::

vsi fancy smancy efekti v visi bojo na voljo v visual studiju.


No ja, če smo že fer za xaml ne rabiš niti visual studia, ampak lahko vse narediš kar v notepadu. Bo pa xaml najverjetneje portan tudi na linux. MS je celo ponudil pomoč pri portanju. Vsaj tako je trdil en predavatelj na NTK.
Tk je pa pika .

Quikee ::

Dvomim, da boš z xaml-om lahko manipuliral z dejanskim oknom (teksturo). Je bolj namenjen za manipuliranje in izris dejanske vsebine.

Recimo Compiz sploh ne manipulira vsebine okna - niti ne more. Za njega je vsebina okna le tekstura, ki jo mora prikazat na zaslon na takšen ali drugačen način. Lahko sicer spreminjaš recimo kontrast celotnega okna ampak to je operacija nad teksturo - ne moreš pa enostavno naredit, da je recimo v terminalu odzadje transparentno in ves tekst bodi bilokatere barve pa je odspredje. Za takšne stvari pa potem še vedno skrbi GTK, QT ali kaj druga.

Še drugi primer - recimo ne moreš naredit, da je le slika, ki jo program izrisuje rahlo zblurana ostalo pa ne. Vse ali pa nič. =) Torej velika razlika je manipulacija vsebine okna in pa okna samega.

darkolord ::

Matevzk: tle je vse zelo zelo zelo dobro premišljeno 8-)

Matevžk ::

darkolord: pri MS aplikacijah morda res. Pri ostalih uporabnikih njihovih razvojnih okoljih (lahko bi tu podal kakšno veliko slovensko programsko hišo, pa je ne bom) pa ne.
lp, Matevžk

Looooooka ::

MasterBlaster kokr so na nt konferenci povedal bo za linux pac kot plugin(da bos lahka strani narjene) gledu.Da bi pa microsoft pomagu portat zadevo tko da bos lahka v linuxu delu programe...tega jst nism slisu pa tud ne verjamem da bojo sli to delat ker si bi s tem pluval v lastno skledo.Ampak glede na to da je njihov cilj fentat adobe je pa cist razumljivo,da morjo nardit in nudit podporo za plugin,ki bo delu v mac osu,linuxu in winsih.
Matevzek...jst tud zato mi gnome ni bil nikol vsec...kde je vsaj prebavljiv med tem ko sm v gnome vedno dobu feeling da se trudjo z grafiko prikazat kot nekaj kar je bolj uporabno od drugega...kar pa pac za osebe,ki racunalnik ne nucajo za igranje ni res...
KDE je pa...lep.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Looooooka ()
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
!

Spisek vseh online rač. trgovin v SLO

Oddelek: Kaj kupiti
6127165 (73) hariscorale
!

Preberi me!

Oddelek: Navijanje
1854803 (19795) galu
»

Varnost

Oddelek: Informacijska varnost
1123909 (5610) techfreak :)
»

Serious & cool links (strani: 1 2 )

Oddelek: Sedem umetnosti
7713373 (10362) Saladin
»

Zbirka Voltmodov za Grafične

Oddelek: Hlajenje in modifikacije
4513171 (7966) r0b3rt

Več podobnih tem